abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games vrijdag 25 september 2020 @ 12:56:02 #151
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195249093
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een relatief simpele manier voor. Het hof uitbreiden. Daar mag de Senaat over beslissen, de Grondwet legt niet vast hoeveel rechters er moeten zijn en ironisch genoeg is dat exact wat de Republikeinen in Arizona gedaan hebben. R Gouverneur Ducey heeft daar 2 zetels aan het Arizona SC toegevoegd precies om extra benoemingen te krijgen.
Dan hebben we weer het probleem dat de Republikeinen een electoraal voordeel hebben in de senaat (zelfs groter dan in de supreme court) doordat elke staat twee senatoren heeft ongeacht de bevolkingsgrootte. Dus ik vraag mij af of er dan ook nog andere manieren zijn of worden gevonden om dat te kunnen bereiken.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:57:11 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dan hebben we weer het probleem dat de Republikeinen een voordeel hebben in de senaat (zelfs groter dan in de supreme court). Dus ik vraag mij af of er dan ook nog andere manieren zijn of worden gevonden om dat te kunnen bereiken.
Niet zonder de Senaat, volgens mij, nee. Welke manier je ook wil volgen, vroeg of laat zal de Senaat een stem in het verhaal hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:59:20 #153
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249153
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dan blijft Florida een apart geval want daar waren volgens mij geen rellen van betekenis.
Eh nee, daar raken ze al in paniek wanneer er iemand toetert naast de shuffleboard baan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195249158
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is een relatief simpele manier voor. Het hof uitbreiden. Daar mag de Senaat over beslissen, de Grondwet legt niet vast hoeveel rechters er moeten zijn en ironisch genoeg is dat exact wat de Republikeinen in Arizona gedaan hebben. R Gouverneur Ducey heeft daar 2 zetels aan het Arizona SC toegevoegd precies om extra benoemingen te krijgen.
Ja, dat is een simpele methode maar je begint dan wel met een race die je nooit kan stoppen. Elke president zal dan weer meer rechters willen toevoegen, minstens tot er een meerderheid is die dezelfde politieke kleur heeft als hij/zij. Ik zou het heel erg slecht vinden als de democraten die race gaan beginnen. Je kunt beter gaan proberen het SC uit de politieke sfeer te halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:59:46 #155
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249163
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Eh nee, daar raken ze al in paniek wanneer er iemand toetert naast de shuffleboard baan.
_O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:01:15 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat is een simpele methode maar je begint dan wel met een race die je nooit kan stoppen. Elke president zal dan weer meer rechters willen toevoegen, minstens tot er een meerderheid is die dezelfde politieke kleur heeft als hij/zij. Ik zou het heel erg slecht vinden als de democraten die race gaan beginnen. Je kunt beter gaan proberen het SC uit de politieke sfeer te halen.
Tja, dat uit de politieke sfeer halen is wel wat lastig met benoemingen voor het leven tenzij je een toevallig ongeluk kan organiseren waarbij alle 9 rechters omkomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games vrijdag 25 september 2020 @ 13:03:42 #157
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195249224
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat uit de politieke sfeer halen is wel wat lastig met benoemingen voor het leven tenzij je een toevallig ongeluk kan organiseren waarbij alle 9 rechters omkomen.
Breaking: Biden verleent Unabomber gratie om SC uit politieke sfeer te halen - Fox News, waarschijnlijk
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:04:28 #158
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249235
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-
Ja echt, ik heb dit met eigen ogen gezien. Een groepje 80ers die helaas van slag waren toen een taxichauffeur ons oppikte om naar Miami beach te gaan. Verstoring van roest rust. Gelukkig lagen ze te maffen toen we stomdronken terugkwamen.. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:04:55 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249239
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:03 schreef Puddington het volgende:

[..]

Breaking: Biden verleent Unabomber gratie om SC uit politieke sfeer te halen - Fox News, waarschijnlijk
Nee, joh, die doen "Biden geeft Obama en Clinton gratie! Outrage!" ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195249242
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat uit de politieke sfeer halen is wel wat lastig met benoemingen voor het leven tenzij je een toevallig ongeluk kan organiseren waarbij alle 9 rechters omkomen.
Het klopt dat je dan wat met de huidige rechters moet doen, maar daar zijn natuurlijk wel dingen op te verzinnen. Voorlopig hoor ik helaas van geen van beide kanten dat ze wat aan de manier van benoemen willen doen. Biden zegt niet: wacht met die benoeming en ik zal zorgen dat de volgende benoeming niet op basis van politieke kleur is. Nee, hij wil gewoon een democraat. Dat is natuurlijk niks beter dan wat Trump wil doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:05:54 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:04 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ja echt, ik heb dit met eigen ogen gezien. Een groepje 80ers die helaas van slag waren toen een taxichauffeur ons oppikte om naar Miami beach te gaan. Verstoring van roest rust. Gelukkig lagen ze te maffen toen we stomdronken terugkwamen.. :')
Ik twijfel geen moment aan de waarheid van je post, ik ben in Florida geweest, ik moest er alleen hard om lachen omdat ik het zo voor me zie :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:06:16 #162
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:03 schreef Puddington het volgende:

[..]

Breaking: Biden verleent Unabomber gratie om SC uit politieke sfeer te halen - Fox News, waarschijnlijk
Ik had al een verzoek geplaatst om Fox news wat verder rechts en wat lager in het plaatje bij de openingspost te plaatsen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:07:26 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249282
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het klopt dat je dan wat met de huidige rechters moet doen, maar daar zijn natuurlijk wel dingen op te verzinnen. Voorlopig hoor ik helaas van geen van beide kanten dat ze wat aan de manier van benoemen willen doen. Biden zegt niet: wacht met die benoeming en ik zal zorgen dat de volgende benoeming niet op basis van politieke kleur is. Nee, hij wil gewoon een democraat. Dat is natuurlijk niks beter dan wat Trump wil doen.
Daar kunnen we over twisten. Er is, grappen terzijde, wel een andere manier. Impeachment. SC rechters kunnen door middel van impeachment verwijderd worden, tenslotte en je zou het hof op die manier opnieuw op kunnen bouwen. Kans dat het gebeurt schat ik op 0%, echter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games vrijdag 25 september 2020 @ 13:07:30 #164
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195249284
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:06 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik had al een verzoek geplaatst om Fox news wat verder rechts en wat lager in het plaatje bij de openingspost te plaatsen..
OAN en Breitbart staan ook veel te hoog wat betreft feitelijke informatie, imo.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:08:24 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:07 schreef Puddington het volgende:

[..]

OAN en Breitbart staan ook veel te hoog wat betreft feitelijke informatie, imo.
ONAN, bedoel je? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:09:04 #166
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249307
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik twijfel geen moment aan de waarheid van je post, ik ben in Florida geweest, ik moest er alleen hard om lachen omdat ik het zo voor me zie :D
Ze zijn er inderdaad het actiefst in de lokale vreettenten. probeer maar eens een bord eten bij het buffet te halen. Voor je het weet heb je een rollator in je nek hangen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:09:48 #167
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249316
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

ONAN, bedoel je? ;)
OAN, inderdaad
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195249320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar kunnen we over twisten. Er is, grappen terzijde, wel een andere manier. Impeachment. SC rechters kunnen door middel van impeachment verwijderd worden, tenslotte en je zou het hof op die manier opnieuw op kunnen bouwen. Kans dat het gebeurt schat ik op 0%, echter.
Waar over twisten? Of wat Biden wil doen hetzelfde is als wat Trump doet? Volgens mij is dat onbetwistbaar. Hij gaat dan een redelijk jonge rechter van zijn eigen politieke kleur uitkiezen. Exact wat Trump doet, dus. Het is niet omdat het van de andere politieke kleur is, dat het dan plots wel goed is. Ik vind het van beide kanten zeer verkeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195249332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat is een simpele methode maar je begint dan wel met een race die je nooit kan stoppen. Elke president zal dan weer meer rechters willen toevoegen, minstens tot er een meerderheid is die dezelfde politieke kleur heeft als hij/zij. Ik zou het heel erg slecht vinden als de democraten die race gaan beginnen. Je kunt beter gaan proberen het SC uit de politieke sfeer te halen.
Het probleem voor het land is dat als de Democraten niet aan die race beginnen de Republikeinen gewoon vrolijk door kunnen gaan met zich ingraven in de politieke instituties tot het punt dat ze eigenlijk niet meer weg te stemmen zijn. Op sommige plekken zijn ze al zo ver trouwens, het Huis en de Senaat in Wisconsin zijn bijvoorbeeld zo sterk gegerrymanderd dat de Democraten met een marge van 20% zouden moeten winnen om een meerderheid te kunnen behalen.
Zodra ze op dat punt komen staat er nog veel meer en veel grotere ellende te wachten dan een Supreme Court die misschien wel eens meerdere keren uitgebreid kan worden. Er gebeuren vrij akelige dingen in landen waar de bevolking, terecht, niet het idee heeft dat er nog een vreedzame en ordelijke wisseling van de macht plaats kan vinden.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:11:26 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249337
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waar over twisten? Of wat Biden wil doen hetzelfde is als wat Trump doet? Volgens mij is dat onbetwistbaar. Hij gaat dan een redelijk jonge rechter van zijn eigen politieke kleur uitkiezen. Exact wat Trump doet, dus. Het is niet omdat het van de andere politieke kleur is, dat het dan plots wel goed is. Ik vind het van beide kanten zeer verkeerd.
Obama stelde Garland voor, dat was geen Democraat. Nu is de situatie veranderd dankzij de Gorsuch and Kavanagh benoemingen ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:15:32 #171
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249401
Er is onrust in de gelederen van de republikeinen. De uitspraak van Trump gisteren heeft de benoeming van een conservatieve opperrechter in een heel ander daglicht geplaatst. McConnell probeert nu de scherven te lijmen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:20:45 #172
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195249479
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waar over twisten? Of wat Biden wil doen hetzelfde is als wat Trump doet? Volgens mij is dat onbetwistbaar. Hij gaat dan een redelijk jonge rechter van zijn eigen politieke kleur uitkiezen. Exact wat Trump doet, dus. Het is niet omdat het van de andere politieke kleur is, dat het dan plots wel goed is. Ik vind het van beide kanten zeer verkeerd.
Zolang je balans niet moedwillig wil verstoren en geen gevestigde wetten overhoop wil gooien is het geen probleem. Als Biden volgend jaar plotsklaps de wapenwet wil veranderen, dan heeft hij zelfs bij een gelijkwaardig team rechters een probleem.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195249741
Ik denk dat het trouwens veel simpeler kan: in principe zouden rechters altijd zeer breed gedragen moeten zijn, laat elke rechter door 75% of zelfs 80% van de senaat goedkeuren (100% zou onwerkbaar kunnen worden). Dan krijg je volgens mij veel minder politieke benoemingen.

En het voorstel van een rechter uit de SC zelf laten komen, of uit een commissie met net zo veel republikeinen als democraten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195249783
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:37 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat het trouwens veel simpeler kan: in principe zouden rechters altijd zeer breed gedragen moeten zijn, laat elke rechter door 75% of zelfs 80% van de senaat goedkeuren (100% zou onwerkbaar kunnen worden). Dan krijg je volgens mij veel minder politieke benoemingen.

En het voorstel van een rechter uit de SC zelf laten komen, of uit een commissie met net zo veel republikeinen als democraten.
Zou dat in het huidige politieke klimaat denk je werken ja? Denk dat je dan gewoon geen benoeming krijgt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 13:45:43 #175
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195249843
Biden moet gewoon het SC uitbreiden naar 15, en dan de benoemingsregels aanpassen dat die zelf drie kandidaten mogen nomineren. En laat de Senaat dan maar kiezen. Ben je van de politiek af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195249916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:33 schreef Puddington het volgende:
Het valt mij trouwens op dat Biden Trump wel inhaalt in staten zoals Ohio en Georgia, maar juist verliest in staten die tot de Sun belt behoren (Florida, Arizona). Demografisch gezien zou dat kunnen betekenen dat Biden wel working class voters aanspreekt, maar gepensioneerden die in die staten wonen toch eerder gaan voor Trump.
Zeker intrigerend. Een tijdje geleden was het sentiment hier iig dat Trump zwaar zou verliezen vanwege Corona-aanpak in die staten. En ook werd het als onmogelijk gezien om de rellen te gebruiken om stemmen te winnen. Trump moet absoluut niet onderschat worden wat betreft het inspelen op bepaalde sentimenten, hij heeft daar een goede intuïtie voor.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 13:50:51 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195249922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:15 schreef klappernootopreis het volgende:
Er is onrust in de gelederen van de republikeinen. De uitspraak van Trump gisteren heeft de benoeming van een conservatieve opperrechter in een heel ander daglicht geplaatst. McConnell probeert nu de scherven te lijmen.
Ja, nogal logisch, als je gaat roepen dat je een rechter wil benoemen omdat je van plan bent de verkiezingen voor het Hof te betwisten dan roep je nogal wat op je af, de rechter zelf zit gelijk in een onmogelijke situatie, de Senaat die ook voor verkiezingen staat moet dat uitleggen aan zijn kiezers en de Democraten hebben munitie te over ineens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195249954
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:37 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat het trouwens veel simpeler kan: in principe zouden rechters altijd zeer breed gedragen moeten zijn, laat elke rechter door 75% of zelfs 80% van de senaat goedkeuren (100% zou onwerkbaar kunnen worden). Dan krijg je volgens mij veel minder politieke benoemingen.

En het voorstel van een rechter uit de SC zelf laten komen, of uit een commissie met net zo veel republikeinen als democraten.
Bedankt Harry Reid !
pi_195250124
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zou dat in het huidige politieke klimaat denk je werken ja? Denk dat je dan gewoon geen benoeming krijgt.
Het duurt even, maar op een gegeven moment zullen er denk ik vooral rechters op basis van kwaliteit komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 14:09:27 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195250156
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het duurt even, maar op een gegeven moment zullen er denk ik vooral rechters op basis van kwaliteit komen.
Met dit tempo en de leeftijd van nieuwe benoemingen een jaar of 40-50.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195250157
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, nogal logisch, als je gaat roepen dat je een rechter wil benoemen omdat je van plan bent de verkiezingen voor het Hof te betwisten dan roep je nogal wat op je af, de rechter zelf zit gelijk in een onmogelijke situatie, de Senaat die ook voor verkiezingen staat moet dat uitleggen aan zijn kiezers en de Democraten hebben munitie te over ineens.
Deze verkiezingen zullen zeer waarschijnlijk sowieso voor het hof beslists gaan worden. Dat heb je te danken aan de democraten en hun geweldige idee om miljoenen mail in ballots zonder verzoek daarvoor het land in te sturen. Dat dit problemen gaat geven zag je van mijlenver aankomen net als dat dit in rechtzaken gaat eindigen. De democraten heb hun leger aan advocaten al aan het werk gezet. Het laatste wat je dan wil hebben is een even aantal SC rechters, want wat als die 4-4 stemmen ?
pi_195250205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Deze verkiezingen zullen zeer waarschijnlijk sowieso voor het hof beslists gaan worden. Dat heb je te danken aan de democraten en hun geweldige idee om miljoenen mail in ballots zonder verzoek daarvoor het land in te sturen. Dat dit problemen gaat geven zag je van mijlenver aankomen net als dat dit in rechtzaken gaat eindigen. De democraten heb hun leger aan advocaten al aan het werk gezet. Het laatste wat je dan wil hebben is een even aantal SC rechters, want wat als die 4-4 stemmen ?
Dan blijft het vonnis van de lagere rechter staan.
pi_195250331
Dat argument van 4-4 speelde een jaar lang geen rol, maar is nu echt superbelangrijk hoor. Echt waar!
pi_195250350
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bedankt Harry Reid !
Gevolg van McConnell en trawanten. Anders had Trump niet extra 2 jaar aan rechters doordat de Senaat niks deed, maar 4.
pi_195250352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat argument van 4-4 speelde een jaar lang geen rol, maar is nu echt superbelangrijk hoor. Echt waar!
Ik vind dat ook een zwak argument. Maar mij maakt het in feite niet uit of Trump of Biden de rechter kiest, het blijft een politieke benoeming en dat vind ik gewoon niet bij de functie passen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 14:25:31 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195250409
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Deze verkiezingen zullen zeer waarschijnlijk sowieso voor het hof beslists gaan worden. Dat heb je te danken aan de democraten en hun geweldige idee om miljoenen mail in ballots zonder verzoek daarvoor het land in te sturen. Dat dit problemen gaat geven zag je van mijlenver aankomen net als dat dit in rechtzaken gaat eindigen. De democraten heb hun leger aan advocaten al aan het werk gezet. Het laatste wat je dan wil hebben is een even aantal SC rechters, want wat als die 4-4 stemmen ?
Je hebt het mischien gemist maar er waart een pandemie rond in de VS, gisteren weer 45.000 nieuwe gevallen dus mail in ballots rondsturen voor een verkiezing is dan niet bepaald een dom idee.
Ik heb ook geen idee waarom dat tot rechtszaken zou moeten leiden, er stemmen in de VS bij iedere verkiezingen een enorm aantal mensen per post, rond de 14% van de stemmen, dacht ik.

En als ik mij goed herinner had Trump een commissie opgezet om dat allemaal te onderzoeken die met niks aankwam zetten dus blijkbaar is het een verzonnen probleem van een man die uit alle macht probeert om maar geen loser te zijn. Donald Trump dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195250437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt het mischien gemist maar er waart een pandemie rond in de VS, gisteren weer 45.000 nieuwe gevallen dus mail in ballots rondsturen voor een verkiezing is dan niet bepaald een dom idee.
Ik heb ook geen idee waarom dat tot rechtszaken zou moeten leiden, er stemmen in de VS bij iedere verkiezingen een enorm aantal mensen per post, rond de 14% dacht ik.

En als ik mij goed herinner had Trump een commissie opgezet om dat allemaal te onderzoeken die met niks aankwam zetten dus blijkbaar is het een verzonnen probleem van een man die uit alle macht probeert om maar geen loser te zijn. Donald Trump dus.
Het lachwekkende is natuurlijk dat types als Sjemmie de grootste voorstanders zijn van 'de macht aan het volk' doorgaans, maar in de Amerikaanse politiek plots tegen elke vorm van een brede democratische basis omdat dat nou eenmaal nadelig is voor hun idool en hun reguliere informatiekanalen (hoofdzakelijk alt-right websitejes) dit soort propaganda continu de ether in spuien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 14:29:31 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195250464
Ach ja, als Trump gewoon zijn werk gedaan had inzake CoVID dan was mail in stemmen helemaal niet nodig geweest. Maar goed, je kan een incompetente leugenaar niet verantwoordelijk houden voor incompetentie en leugens, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:33:00 #189
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195250520
Als ik af ga op berichten van familie in Louisville en Florida, dan stemmen ze niet meer op Trump. Het blijven republikeinen, maar ze zijn Trump meer dan zat. Hij kost ze geld.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 14:37:40 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195250601
Er worden geen ballot ongevraagd rondgestuurd. Aanvraagformulieren.

En bij veel staten kun je ze ook persoonlijk afgeven, je hoeft dan niet heel lang te wachten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:41:09 #191
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195250663
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:37 schreef Ulx het volgende:
Er worden geen ballot ongevraagd rondgestuurd. Aanvraagformulieren.

En bij veel staten kun je ze ook persoonlijk afgeven, je hoeft dan niet heel lang te wachten.
Ik heb gisteren een mailtje gekregen met een ballot. Ik print die en vul hem in en stuur hem zaterdag op met voldoende frankering..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195250685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat uit de politieke sfeer halen is wel wat lastig met benoemingen voor het leven tenzij je een toevallig ongeluk kan organiseren waarbij alle 9 rechters omkomen.
20 januari zitten ze allemaal bij elkaar waarschijnlijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 14:49:11 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195250778
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een mailtje gekregen met een ballot. Ik print die en vul hem in en stuur hem zaterdag op met voldoende frankering..
Je was al geregistreerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195250956
quote:
Facts First: While some sources estimate there will be around 80 million ballots submitted by mail this year, the President is wrong to suggest that they are all somehow unsolicited. In 41 of 50 states, voters have to request their ballot by mail before being sent one, with only a handful of states automatically sending mail-in ballots to all registered voters.

Bron
In het overgrote deel van de Staten worden er dus helemaal geen mail-in ballots verstuurd en moeten ze aangevraagd worden. Trump liegt gewoon weer eens.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 25-09-2020 15:08:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195251042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een mailtje gekregen met een ballot. Ik print die en vul hem in en stuur hem zaterdag op met voldoende frankering..
Raar dat je moet betalen om te stemmen...
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 15:15:12 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195251163
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

In het overgrote deel van de Staten worden er dus helemaal geen mail-in ballots verstuurd en moeten ze aangevraagd worden. Trump liegt gewoon weer eens.
Dat had nou echt niemand verwacht! I am shocked, I say, shocked! >:)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195251239
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Raar dat je moet betalen om te stemmen...
Ik vraag me ook af of dat niet een vorm van poll tax is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 15:23:23 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195251286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Raar dat je moet betalen om te stemmen...
Hij hoeft niet te betalen om te stemmen, hij moet betalen om post te versturen :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games vrijdag 25 september 2020 @ 15:29:41 #199
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195251380
Afgezien van het geblaat van Trump is stemmen zeker fraudegevoelig, maar niet op de manier waarop hij denkt. Het zijn vooral de stemcomputers die makkelijk gehackt kunnen worden, maar daar is de afgelopen jaren flink op bezuinigd wat betreft software. Het is eng hoe makkelijk die dingen gekraakt kunnen worden.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:32:22 #200
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195251425
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je was al geregistreerd?
Ja.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')