abonnement Unibet Coolblue
pi_195226814
Vandaag een grote beurt laten uitvoeren. Was helemaal prima volgens de garage. Nu hoor ik toch opeens een vreemd geluid tussen het voorwiel. Ik rij overmorgen even langs de garage maar wellicht dat jullie kunnen aangeven wat het zou kunnen zijn? Heb hier niet eerder last van gehad.

https://vimeo.com/461152614
pi_195226913
Wat hebben ze precies gedaan bij de beurt?

En waar precies hoor je het geluid?
"Tussen het voorwiel" is wat vaag.
Ga ook eens luisteren met de motorkap open.

Als je het bij stilstand in zijn vrij hoort dan zal het in ieder geval iets aan de motor zijn.
Dat kan dan nog van alles zijn.

Ik had ook een keer een geluid tussen het voorwiel en kort daarna scheed de stuurbekrachtigingspomp er mee uit.
Maar dat hoeft dus niet ook zo te zijn bij jou.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195226968
Het kan ook dat de riem te strak of iets tegenaan raakt.
Pomp kan geluiden maken..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195226997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:37 schreef jeroen25 het volgende:
Wat hebben ze precies gedaan bij de beurt?

En waar precies hoor je het geluid?
"Tussen het voorwiel" is wat vaag.
Ga ook eens luisteren met de motorkap open.

Als je het bij stilstand in zijn vrij hoort dan zal het in ieder geval iets aan de motor zijn.
Dat kan dan nog van alles zijn.

Ik had ook een keer een geluid tussen het voorwiel en kort daarna scheed de stuurbekrachtigingspomp er mee uit.
Maar dat hoeft dus niet ook zo te zijn bij jou.
Excuus het is inderdaad als de motor draait maar niet als ik aan het rijden ben. Moet de bon er morgen even bij pakken maar ze hebben eigenlijk niets gerepareerd. Het was een grote beurt en er waren wat filters vervangen. Reden waarom ik denk dat het bij het voorwiel is omdat daar het geluid het hardst is. En niet op het moment dat ik de motorkap open doe. Kan het verkeerd hebben natuurlijk.
pi_195227066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:51 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Excuus het is inderdaad als de motor draait maar niet als ik aan het rijden ben.
Is het geluid dan weg zodra je de koppeling laat opkomen of hem in een versnelling zet?
Of vanaf een bepaalde snelheid?
En is het dan ook weg of wordt het gewoon door andere dingen overstemd?
quote:
Reden waarom ik denk dat het bij het voorwiel is omdat daar het geluid het hardst is. En niet op het moment dat ik de motorkap open doe. Kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Dan uitzoeken hoe je motorruimte is ingericht en welke onderdelen bij de bron van het geluid zitten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195227172
Gewoon even terugrijden anders, lijkt me het simpelste, of moeten we als we het uiteindelijk geraden hebben, het ook nog FF online fiksen? :P

Misschien ergens een kapje niet goed teruggezet of een snaar te slap ofzo... Bij een grote beurt gebeurt er wel iets meer dan alleen olie en een filtertje als het goed is. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195227268
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
Gewoon even terugrijden anders, lijkt me het simpelste, of moeten we als we het uiteindelijk geraden hebben, het ook nog FF online fiksen? :P

Misschien ergens een kapje niet goed teruggezet of een snaar te slap ofzo... Bij een grote beurt gebeurt er wel iets meer dan alleen olie en een filtertje als het goed is. :)
Nou ik gaf laatste anders de vrouw een grote beurt en die bleef maar piepen. Bleek een rubbertje gescheurd te zijn! Dus rubber kan t issue ook zijn.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_195227438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 01:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nou ik gaf laatste anders de vrouw een grote beurt en die bleef maar piepen. Bleek een rubbertje gescheurd te zijn! Dus rubgber kan t issue ook zijn.
Ja, dat gebeurt vaker, daarom zitten we nu ook met jou opgescheept :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195228371
Sta net klaar om naar de garage te rijden is het geluid nu weg. Ik moet maar even afwachten of het terug komt.
pi_195230988
De grote beurt bestaat meestal uit

- motorolie
- oliefilter vervangen.
- disturbitie riem
- v-snaar vervanging
- Waterpomp
- koelvloeistof vervangen
- APK

Dat is alles...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195348958
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
De grote beurt bestaat meestal uit

- motorolie
- oliefilter vervangen.
- disturbitie riem
- v-snaar vervanging
- Waterpomp
- koelvloeistof vervangen
- APK

Dat is alles...
Zozo dat is wel dure beurt
.
pi_195349008
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Zozo dat is wel dure beurt
Tja, disturbitie riem vervangen is vaak een dure klus. Ze kosten meestal 200-500 euro ik kan mij vergissen in bedrag.. afhankelijk van auto. Het gaat grotendeels in een arbeidsuren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195366468
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:54 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Tja, disturbitie riem vervangen is vaak een dure klus. Ze kosten meestal 200-500 euro ik kan mij vergissen in bedrag.. afhankelijk van auto. Het gaat grotendeels in een arbeidsuren.
Ja, dat is dan ook niet echt onderdeel van een 'grote beurt' :P Het is wel groot onderhoud.

Verschil tussen een grote beurt en kleine beurt is niet echt goed vastgesteld, en zal per garage wat verschillen. Sommige geven een omschrijving met 'we checken de auto op x-aantal punten'. In de regel is een grote beurt een omvangrijkere check, waarbij de auto rondom bekeken wordt (zoals bij de APK en vandaar dat meestal een grote beurt en APK samengaan) en ook alle filters en bougies vervangen worden. Als je echt duidelijkheid wilt hebben, vraag het en spreek gewoon vooraf wat er gaat gebeuren.

Dingen als koelvloeistof, remvloeistof, distributieriem, multiriem/v-snaar e.d. zijn leeftijd- of kilometerafhankelijk. Kan zijn dat als zoiets vervangen wordt het in combinatie met een beurt gebeurd, maar het is nooit standaard onderdeel van een grote beurt.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:04:30 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195451729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
De grote beurt bestaat meestal uit

- motorolie
- oliefilter vervangen.
- disturbitie riem
- v-snaar vervanging
- Waterpomp
- koelvloeistof vervangen
- APK

Dat is alles...
Bougies, kabels, complete vloeistofcheck inclusief de bak en/of differentieel, nieuwe ruitenwissers, interieurfilter(s), brandstoffilter(s), visuele controle van de remmen en lagers, scharnieren en sloten smeren.. en dan vergeet ik ws nog zat dingen. Plus daarbij de shitlist aan puntjes die er vaak even terloops bij worden gemeld, lampje hier, rammeltje daar, bladiebla.

Sommige dingen gaan periodiek, maar er zijn ook zat garages die maar de helft van de dingen doen, daarom is het altijd heel interessant om eens te vragen of ze dat met een checklist doen, en wát ze precies doen.. Disrtibutie riemen enzo zijn niet voor niks zo berucht, want iedereen werkt daar het liefst omheen ivbm de kosten. Remvloeistof is bijvoorbeeld ook vaak stiefkind, soms meten ze het, maar het moet er gewoon uit, kost geen drol, en met de huidige technieken is het echt een fluitje van een cent :') En je koelvloeistof, is het smeermiddel van je waterpomp en het anti-corrosiemiddel van je koelsysteem (en het doet nog wel een paar dingetjes) en dat vervuilt en desintegreert.. hoef je heus niet te vervangen, dat komt vanzelf als de boel stuk gaat.

Lief zijn voor je auto, dan issie ook lief voor jou.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')