abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195224286
Ik heb een kwestie met een winkel waarvan ik het product een maand geleden binnen 5 dagen weer heb terug gebracht. Men zei dat dit binnen een paar dagen op mijn rekening zou staan. Na veel bellen en mailen nog steeds niks.

Ik denk er over om een incassobureau in te schakelen als dit blijft duren. Ik erger me behoorlijk. Heeft iemand dit ook wel eens gedaan ? Heeft het genoeg opgeleverd ?
pi_195224553
Om wat voor bedrag en product gaat het?

Heb je een bonnetje gevraagd?
pi_195224563
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:17 schreef Meridiaan het volgende:
Om wat voor bedrag en product gaat het?

Heb je een bonnetje gevraagd?
Gaat om een gitaar van paar honder euro. Heb een credit nota toen gekregen. Die ik vervolgens ook al 4x heb moeten mailen.
pi_195224927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:03 schreef Tinus_dus het volgende:
Ik heb een kwestie met een winkel waarvan ik het product een maand geleden binnen 5 dagen weer heb terug gebracht. Men zei dat dit binnen een paar dagen op mijn rekening zou staan. Na veel bellen en mailen nog steeds niks.

Ik denk er over om een incassobureau in te schakelen als dit blijft duren. Ik erger me behoorlijk. Heeft iemand dit ook wel eens gedaan ? Heeft het genoeg opgeleverd ?
Was het een internet aankoop of heb je het in de winkel zelf gekocht? In dat laatste geval zijn ze helemaal niet verplicht het product terug te nemen en dan is een kredietbon dus wel mogelijk.
pi_195224961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Was het een internet aankoop of heb je het in de winkel zelf gekocht? In dat laatste geval zijn ze helemaal niet verplicht het product terug te nemen en dan is een kredietbon dus wel mogelijk.
In de winkel opgehaald, via internet besteld. Ze hebben het van mij in ontvangst genomen en ik heb de kredietbon mee gekregen. Ze zijn gewoon in gebreke gebleven.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:47:49 #6
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195225218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:35 schreef Tinus_dus het volgende:

[..]

In de winkel opgehaald, via internet besteld. Ze hebben het van mij in ontvangst genomen en ik heb de kredietbon mee gekregen. Ze zijn gewoon in gebreke gebleven.
Hoe heb je betaald? Als dat met creditcard of Paypal is kun je daar misschien iets mee?
pi_195225264
Ik denk dat ze slechte ervaringen hebben met een muzikant die keyboards 'koopt' en deze later weer terugbrengt
Op donderdag 5 april 2018 18:50 schreef Le_Professeur het volgende:
Haha CK rare imbeciel
pi_195226069
Ben je al even langsgeweest?
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 23 september 2020 @ 23:01:50 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195226499
Naar de winkel gaan en daar je geld terug vragen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_195228211
/edit ik zat er naast en ben er zelf ingetrapt :'(

[ Bericht 82% gewijzigd door JochemSjakie op 24-09-2020 07:53:27 ]
pi_195228357
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:11 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In dit geval is de wet Koop of Afstand niet van toepassing. Je hebt dus niet automatisch recht op je geld terug, maar bent afhankelijk van hun retourvoorwaarden.
heb je daar een bron van?

Het gaat er namelijk om, hoe de koop overeenkomst is gesloten en niet hoe het product daarna bij jou gekomen is.
pi_195228373
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:11 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In dit geval is de wet Koop of Afstand niet van toepassing. Je hebt dus niet automatisch recht op je geld terug, maar bent afhankelijk van hun retourvoorwaarden.
Lijkt me sterk, je besteld het toch op internet, maakt verder niet uit waar je het vervolgens op pikt.

Daarnaast als het een tegoedbon is geweest dan zeggen ze dat er natuurlijk gewoon bij ipv in gebreke blijven door gewoon niet te betalen.

Maar met een incassobureau haal je vrij weinig uit, die kunnen hooguit bellen en een beetje dreigen.

He kan het beste gewoon zelf langs gaan en verhaal halen.
pi_195230490
Je kan beter je rechtbijstandverzekeraar bellen of het juridisch loket.

Op de juridische vragen die ik had zat fok er namelijk altijd naast, hoe goed de users het ook bedoelen.
pi_195231671
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:50 schreef Mortaxx het volgende:
Ik denk dat ze slechte ervaringen hebben met een muzikant die keyboards 'koopt' en deze later weer terugbrengt
:D
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')