abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2020 @ 09:49:59 #26
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195299560
Nou, ik ben vanochtend bij de huisarts geweest. Wat een verademing. Heel goed gesprek gehad, hij heeft zelfs een halfuur voor me uitgetrokken.

Doorverwijzing naar een psycholoog gekregen. Advies is om een beroepskeuzetest te doen, omdat ik duidelijk niet op m'n plek zit bij m'n huidige werkgever. Aansluiten bij een vereniging om m'n sociale contacten uit te breiden. Gewoon eens iemand bellen ipv appen. Keertje samen koken bijvoorbeeld, dat soort dingen.

Had ik ook zelf kunnen bedenken, maar ik zag door de bomen het bos niet meer. Ben wel iets positiever nu, er is een last van m'n schouders gevallen. Nu nog aan de slag.
pi_195300843
Goed bezig man! :)

Ik herken me veel in je verhaal. Je zit eigenlijk vastgeroest. Het is daarom zo belangrijk dat je blijft bewegen (letterlijk en figuurlijk). Dat je hulp hebt gezocht is de eerste stap om wat los te komen. Heel goed! Blijf in beweging, ook door letterlijk te bewegen in de zin van sport. Hardlopen helpt mij bijvoorbeeld echt om m'n hoofd fris te houden.

Dingen gaan doen die je echt leuk vind, kan een giga verschil maken hoe je je leven ervaart. Logisch ook. En dat resulteert in meer tevredenheid en daarmee rust en zelfvertrouwen: het gevoel dat je op het juiste pad zit. Maar daar zit nu de paradox, met je huidige mindset/gevoel, ervaar je dingen minder snel als leuk en eerder als vermoeiend en zwaar en kan het zelfs averechts werken. Heel goed en belangrijk dat je hulp hebt gezocht! Dan kan je daaraan werken.

Elk stapje zal je verder brengen, soms moet je een aantal stappen terug om weer vooruit te kunnen. Just keep it in motion!

[ Bericht 10% gewijzigd door Stefanovich op 28-09-2020 11:22:19 ]
  maandag 28 september 2020 @ 17:05:14 #28
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195308510
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:15 schreef Stefanovich het volgende:
Goed bezig man! :)

Ik herken me veel in je verhaal. Je zit eigenlijk vastgeroest. Het is daarom zo belangrijk dat je blijft bewegen (letterlijk en figuurlijk). Dat je hulp hebt gezocht is de eerste stap om wat los te komen. Heel goed! Blijf in beweging, ook door letterlijk te bewegen in de zin van sport. Hardlopen helpt mij bijvoorbeeld echt om m'n hoofd fris te houden.

Dingen gaan doen die je echt leuk vind, kan een giga verschil maken hoe je je leven ervaart. Logisch ook. En dat resulteert in meer tevredenheid en daarmee rust en zelfvertrouwen: het gevoel dat je op het juiste pad zit. Maar daar zit nu de paradox, met je huidige mindset/gevoel, ervaar je dingen minder snel als leuk en eerder als vermoeiend en zwaar en kan het zelfs averechts werken. Heel goed en belangrijk dat je hulp hebt gezocht! Dan kan je daaraan werken.

Elk stapje zal je verder brengen, soms moet je een aantal stappen terug om weer vooruit te kunnen. Just keep it in motion!

Thanks! "Leuk" dat het herkenbaar is voor je. Ik heb idd wel het plan om zo snel mogelijk weer met fitness te beginnen. Beweging schijnt inderdaad goed te zijn, ook mentaal. Ik heb uiteraard al enige tijd de wens om fysiek goed in vorm te komen. Even zien wat er met de sportscholen gaat gebeuren, maar ik begin sowieso morgen thuis weer.
  maandag 28 september 2020 @ 20:23:24 #29
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_195313609
Goed om te horen U. Inderdaad helpt een ritme en beweging blijven houden. Fijn ook dat je huisarts echt luistert en niet oordeelt maar concrete handvatten geeft.
  maandag 28 september 2020 @ 20:29:37 #30
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195313757
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Goed om te horen U. Inderdaad helpt een ritme en beweging blijven houden. Fijn ook dat je huisarts echt luistert en niet oordeelt maar concrete handvatten geeft.
Ja, echt super man. Met hem kan ik stukken beter praten dan de vorige, die met pensioen is. Hij is dus nog redelijk jong. Ik zie het echt weer wat positiever in, maar ik heb nog een hoop stappen te zetten.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 01:55:44 #31
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195399152
Nou, ik heb een update. Het duurt 24 tot 26 weken voordat ik bij de ggz afdeling terecht kan. Dat schiet lekker op. Ik probeer, voor zover mogelijk, wel aan mezelf te werken.
pi_195400034
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 01:55 schreef Uizichtloos het volgende:
Nou, ik heb een update. Het duurt 24 tot 26 weken voordat ik bij de ggz afdeling terecht kan. Dat schiet lekker op. Ik probeer, voor zover mogelijk, wel aan mezelf te werken.
Natuurlijk is het goed dat je je in ieder geval hebt aangemeld en de wachttijden kunnen per instelling verschillen, maar niet lullig bedoelt... had je anders verwacht dan? Dit probleem speelt al zo lang en er is ook tegen geprotesteerd door de slachtoffers in schrijnende situaties, wat niets heeft veranderd.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195400101
beetje een geval van; het leven dwingt je in een bepaald stramien, werken voor geld, kroegen als sociaal gedrag.

en als je dat dan niet trekt, denk je dat het aan jou ligt. maar is dat wel zo?

in de kroeg drink je alcohol, en dan zeg je dingen die je niet meent. ook dwingt het je vaak me te gaan in een bepaalde groepshouding, en dan ben je niet jezelf.

ik denk dat het voor jou tijd is om na te gaan denken over wat je nou echt wil met je leven,w at je wel of niet leuk vind, wie je bent of kan zijn, naast wie je nu bent.

traditionele oplossing hiervoor is bijvoorbeeld; spaar flink wat geld en ga lang reizen, alleen.
  zondag 4 oktober 2020 @ 18:48:15 #34
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195429404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 07:37 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje een geval van; het leven dwingt je in een bepaald stramien, werken voor geld, kroegen als sociaal gedrag.

en als je dat dan niet trekt, denk je dat het aan jou ligt. maar is dat wel zo?

in de kroeg drink je alcohol, en dan zeg je dingen die je niet meent. ook dwingt het je vaak me te gaan in een bepaalde groepshouding, en dan ben je niet jezelf.

ik denk dat het voor jou tijd is om na te gaan denken over wat je nou echt wil met je leven,w at je wel of niet leuk vind, wie je bent of kan zijn, naast wie je nu bent.

traditionele oplossing hiervoor is bijvoorbeeld; spaar flink wat geld en ga lang reizen, alleen.
Je hebt helemaal gelijk. Dit leven past niet echt bij me. Ik heb meer dan genoeg geld gespaard. En reizen heb ik inderdaad ook over nagedacht. Hopelijk na de huidige corona piek wordt het weer mogelijk.

Afgelopen nacht heb ik trouwens fucking lang geslapen en vanmiddag onverwacht drie oud-FOK!kers ontmoet. Was gewoon chill, positieve vibes. Vandaag gaat het best prima op zich.
pi_195429725
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:48 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dit leven past niet echt bij me. Ik heb meer dan genoeg geld gespaard. En reizen heb ik inderdaad ook over nagedacht. Hopelijk na de huidige corona piek wordt het weer mogelijk.

Afgelopen nacht heb ik trouwens fucking lang geslapen en vanmiddag onverwacht drie oud-FOK!kers ontmoet. Was gewoon chill, positieve vibes. Vandaag gaat het best prima op zich.
goedzo. genoeg corona- tijd om een plan te maken.
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:26:12 #36
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195432977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, het kan genetisch bepaald zijn. Heb je ook moeite met sociale contacten? Hoe was jouw jeugd? Had je veel vrienden?
Mensen, vergeet niet de leeftijd. Veel mensen vinden hun "weg" door het leven pas op wat hogere leeftijd. een aantal van mijn vriendn en kennissen, inclusief mijzelf!
De een of andere oen heeft bepaald d at je met 18 of 21 of 23 volwassen bent. ja, dan ben je BEGINNEND volwassene. En voor velen duurt het dan een jaar of 10 voor ze hun weg gevonden hebben, qua werk, carriére, zichzelf kennen en vooral accepteren, leren omgaan met jezelf. En als het wat tegenzit kan het ook al eens 20 jaar worden. Maar het komt bijna altijd goed. Mensen vinden hun weg in en door het leven, en steeds beter!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:34:06 #37
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195433157
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:48 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dit leven past niet echt bij me. Ik heb meer dan genoeg geld gespaard. En reizen heb ik inderdaad ook over nagedacht. Hopelijk na de huidige corona piek wordt het weer mogelijk.

Reizen? Je hebt er geld voor? Waw. Je kunt nu al beginnen, met de voorpret. Waarheen, hoe, haal reisgidsen in de bieb, en stapels catalogussen met reizen in de reisbureau's. Beetje exotisch land, haal taalgidsjes en leer een basis van die taal. Zoek doelen, plaatsen die je beslist wilt bezoeken. Dingen die je wilt doen! Heerlijk toch man, voorbereiden is nu plezier en straks, onderweg, op vakantie, ook weer méér plezier als gevolg van je voorbereidingen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195434066
j
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:35 schreef Uizichtloos het volgende:
Hoi,

Het leek me fijn om dit even van me af te schrijven. Ik ben 29 jaar, single (forever), heb geen studies afgerond en heb wel een vast contract en word goed betaald.

Nu is mijn grootste probleem de laatste tijd dat ik de toekomst niet meer zie zitten. De rest van m'n leven kantoorwerk doen, zonder relatie en nauwelijks vriendschappen. Ik zie het allemaal vrij somber in. Het leven is een ontzettende sleur als ik heel eerlijk ben. Misschien ligt het volwassen zijn me ook gewoon niet.

Daar is recent nog bijgekomen dat ik een angst heb ontwikkeld tijdens, maar met name na, sociale situaties. Als ik bijvoorbeeld met iemand naar een kroeg ben geweest is het op dat moment wel "gezellig", ook al ervaar ik sowieso nauwelijks nog plezier. Naderhand, wanneer ik thuis kom en vooral als ik wil gaan slapen overstroomt m'n hoofd met paranoide gedachten. "Dat had ik echt niet moeten zeggen?" "Wat zullen ze van me denken?" "Waarom ben ik zo'n impulsieve debiel en komt er nooit iets logisch uit m'n mond?"

Het probleem is dus dat ik op het moment van afspreken die gedachten niet ervaar, maar pas naderhand denk dat ik me raar gedragen heb. Ik kan ook geen feitelijke voorbeelden geven, behalve dat ik te veel over anderen oordeel. Blijkbaar omdat ik niks boeiends te zeggen heb, ga ik kritiek leveren op anderen. Op het moment zelf zijn er nog nooit problemen door ontstaan, waarschijnlijk horen die andere mensen het ook niet eens. Ik bedoel dan mensen buiten mijn gezelschap.

Verder word ik de laatste tijd agressief in het verkeer, tijdens fietsen. Ik erger me dood aan iedereen en heb weleens iemand nageroepen. Ook als ik gewoon op straat loop, erger ik me aan mensen die niet snel genoeg doorlopen terwijl ze voor me lopen. En daarnaast heb ik het idee dat iedereen naar me kijkt met een afkeurende blik.

Ik kan ook niet geloven dat iemand met me wil omgaan, kennelijk ben ik heel onzeker maar naar mijn idee is er echt iets mis met me en niemand kan aangeven wat dat dan zou zijn. Ook niet als ik naar details vraag wanneer iemand weer eens zegt dat ik "anders" ben.

tl;dr: Ik voel me niet meer fijn in deze wereld en wil het liefst gewoon verdwijnen uit de maatschappij. En ik ben eenzaam en kan geen liefde vinden.
Je bent het waard.

Iedereen heeft wel eens last van die agressieve gedachten, dat geeft ook niet. Als het maar niet te lang aanhoud :*
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_195435528
Herkenbaar, sociale angst is kut. Niet gek dat je dan depressief wordt.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:26:46 #40
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195544800
Nou, ik ben er intussen wel over uit wat ik ga doen. Ik zit al zeven jaar in deze shit.
pi_195554615
Sorry.. dit is het verkeerde topic hiervoor

[ Bericht 29% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-10-2020 22:16:08 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195555359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:26 schreef Uizichtloos het volgende:
Nou, ik ben er intussen wel over uit wat ik ga doen. Ik zit al zeven jaar in deze shit.
En?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:53:47 #43
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195910140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:56 schreef Paszzz het volgende:

[..]

En?
Hulp zoeken :) Ik heb over een paar weken een afspraak met een psycholoog! Gaat de laatste tijd sowieso stukken beter.
pi_195910200
Ik herken wel die sociale angst, ik maak mezelf ook van alles wijs nadat ik vrienden heb gezien. Dan ben ik ervan overtuigd dat ze alleen met me hebben afgesproken uit medelijden, terwijl het niet rationeel is.
Goed dat je hulp gaat zoeken ^O^
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:12:11 #45
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_195910399
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:58 schreef Lokasenna het volgende:
Ik herken wel die sociale angst, ik maak mezelf ook van alles wijs nadat ik vrienden heb gezien. Dan ben ik ervan overtuigd dat ze alleen met me hebben afgesproken uit medelijden, terwijl het niet rationeel is.
Goed dat je hulp gaat zoeken ^O^
Haha ja precies dat dus! Ik ben blij dat ik echt niet de enige ben. Corona helpt ook zeker niet mee, nu zien we allemaal minder mensen dan voorheen, als het goed is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')