abonnement Unibet Coolblue
pi_195221774
Hallo iedereen,

Mijn vriendin heeft voor corona een afspraak gepland om naar de sauna te gaan, deze ook meteen betaald inclusief alle behandelingen.

Toen kwam corona en is de sauna gesloten.

Nu mag ze haar afspraak verplaatsen, of ze alleen wel nog even 20 euro pp bij wilt tikken ivm corona. Mag dit zomaar?
pi_195221891
Lijkt me niet, er is toch gewoon een overeenkomst
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 19:09:44 #3
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195221902
Je moet ook geen half jaar gaan wachten. Dan kan er iets veranderen in de tussentijd
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195222043
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:09 schreef Mortaxx het volgende:
Je moet ook geen half jaar gaan wachten. Dan kan er iets veranderen in de tussentijd
De sauna is pas net weer open
  woensdag 23 september 2020 @ 19:21:25 #5
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195222086
Belachelijk. Zou erop aandringen dat de afspraak doorgaat voor de vooraf afgesproken prijs.

Klinkt als een groupon ofzo?
pi_195222599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:21 schreef Kamelenteen het volgende:
Belachelijk. Zou erop aandringen dat de afspraak doorgaat voor de vooraf afgesproken prijs.

Klinkt als een groupon ofzo?
Nee gewoon direct bij spapuur
pi_195223725
Vraag gewoon het geld terug. Ben benieuwd of ze dan voet bij stuk houden.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:38:10 #8
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195226119
quote:
99s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:42 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee gewoon direct bij spapuur
Rare manier van zaken doen. Je zou zeggenndat er een overeenkomst ligt
Jij hebt al betaald, zij moeten leveren wsarvoor je betaald hebt. Corona of niet.

Zou ze zelf de keuze geven: of gewoon de behandeling en sauna waar al voor betaald is, of geld terug en dikke negatieve recensie en niet meer terugkomen.
pi_195230492
• Prijzen zijn vrij. Als bijvoorbeeld de prijs van een levensmiddel in de supermarkt omhoog gaat, kun je daar niets tegen doen.

• Heb je al een prijsafspraak? Dan mag de ondernemer de prijs alleen veranderen als dat in de algemene voorwaarden staat.

• In de algemene voorwaarden kan een ondernemer opnemen dat hij binnen 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst de prijs mag verhogen. Daar moet dan wel tegenover staan dat je in dat geval de overeenkomst mag ontbinden.

• In het geval van wettelijke prijsverhogingen (bijvoorbeeld van de btw) mag de ondernemer dit (ook) doorberekenen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195230522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef zalkc het volgende:
• Prijzen zijn vrij. Als bijvoorbeeld de prijs van een levensmiddel in de supermarkt omhoog gaat, kun je daar niets tegen doen.

• Heb je al een prijsafspraak? Dan mag de ondernemer de prijs alleen veranderen als dat in de algemene voorwaarden staat.

• In de algemene voorwaarden kan een ondernemer opnemen dat hij binnen 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst de prijs mag verhogen. Daar moet dan wel tegenover staan dat je in dat geval de overeenkomst mag ontbinden.

• In het geval van wettelijke prijsverhogingen (bijvoorbeeld van de btw) mag de ondernemer dit (ook) doorberekenen.
Sauna is reeds betaald (voor corona). Er is al een overeenkomst tot stand gekomen
pi_195230598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Sauna is reeds betaald (voor corona). Er is al een overeenkomst tot stand gekomen
Dan moet je de AV kennen

Helaas werkt die niet mee

Deze site is niet bereikbaar
https://resorts.iwr.nl/as(...)-BV-oktober-2019.pdf
werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195230600
Dat hangt ervanaf wat in de voorwaarden staat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195230609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef zalkc het volgende:
• Prijzen zijn vrij. Als bijvoorbeeld de prijs van een levensmiddel in de supermarkt omhoog gaat, kun je daar niets tegen doen.

• Heb je al een prijsafspraak? Dan mag de ondernemer de prijs alleen veranderen als dat in de algemene voorwaarden staat.

• In de algemene voorwaarden kan een ondernemer opnemen dat hij binnen 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst de prijs mag verhogen. Daar moet dan wel tegenover staan dat je in dat geval de overeenkomst mag ontbinden.

• In het geval van wettelijke prijsverhogingen (bijvoorbeeld van de btw) mag de ondernemer dit (ook) doorberekenen.
Prijzen mogen verhoogd worden, mits dit staat in de voorwaarden, lastst gebeurde dat bij mijn internetabbo nog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195230632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prijzen mogen verhoogd worden, lastst gebeurde dat bij mijn internetabbo nog.
Je hebt dan wel altijd het recht om te ontbinden, en in dit geval je geld terug te kijgen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195230645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je hebt dan wel altijd het recht om te ontbinden, en in dit geval je geld terug te kijgen
Is dat wettelijk of moet dit ook in de voorwaarden staan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195230712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is dat wettelijk of moet dit ook in de voorwaarden staan?
Wettelijk gezien mag je de prijs niet verhogen tenzij er geen onredelijk bezwaar is. het onredelijk bezwaar kan je wegnemen door in je AV op te nemen dat de overeenkomst kosteloos ontbonden mag worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195230731
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prijzen mogen verhoogd worden, mits dit staat in de voorwaarden, lastst gebeurde dat bij mijn internetabbo nog.
internetabbo (voortdurende dienst) is toch heel wat anders dan een eenmalig bezoek aan een sauna. Het is toch totaal onredelijk als er een overeenkomst is voor een bezoek aan de sauna welke reeds betaald is om dit later aan te passen.
pi_195230762
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

internetabbo (voortdurende dienst) is toch heel wat anders dan een eenmalig bezoek aan een sauna. Het is toch totaal onredelijk als er een overeenkomst is voor een bezoek aan de sauna welke reeds betaald is om dit later aan te passen.
Het zal je verbazen hoeveel er nog in een AV afgevangen kan worden, een mooi voorbeeld is een BTW-verandering, of je die bij verhoging mag doorberekenen of bij verlaging juist niet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195230772
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

internetabbo (voortdurende dienst) is toch heel wat anders dan een eenmalig bezoek aan een sauna. Het is toch totaal onredelijk als er een overeenkomst is voor een bezoek aan de sauna welke reeds betaald is om dit later aan te passen.
Dat hangt van de reden en verhoging af. Een normale inflatiecorrectie, btw verhoging if extra kosten ivm nieuw overheidsbeleid zou ik niet als onredelijk beschouwen, maar ik ven geen jurist.

Het papiertje wat niemand leest wordt dan belangrijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195230833
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hangt van de reden en verhoging af. Een normale inflatiecorrectie, btw verhoging if extra kosten ivm nieuw overheidsbeleid zou ik niet als onredelijk beschouwen, maar ik ven geen jurist.

Het papiertje wat niemand leest wordt dan belangrijk.
Aangezien de betreffende sauna geen AV heeft staan heb ik een AV van een andere sauna opgezocht

De Klant en/of Gast is de in de Overeenkomst bepaalde prijs verschuldigd dan wel, voor zover
de Overeenkomst werd gesloten meer dan drie (3) maanden voor het tijdstip waarop de ingevolge
die Overeenkomst te verrichten Dienst(en) verleend moet(en) worden, de prijzen welke gelden
op het moment dat de Dienst(en) (moet(en)) wordt(den) verleend, waaronder tevens worden
verstaan de prijzen als vermeld op lijsten welke door Hotel Thermen Bussloo op een voor Klanten
en/of Gasten zichtbare plaats zijn aangebracht, dan wel zijn opgenomen in een lijst welke aan
Klanten en/of Gasten, desnoods op verzoek, wordt overhandigd. Een lijst wordt geacht voor
Klanten en/of Gasten zichtbaar aangebracht te zijn indien deze zichtbaar is in openbaar
toegankelijke ruimten van Hotel ***********.

Onverminderd bepalingen van dwingend recht, heeft de Klant en/of Gast niet het recht zijn
betalingsverplichtingen jegens Hotel ***********. op te schorten en/of te verrekenen met
betalingsverplichtingen van Hotel ***********. jegens de Klant en/of Gast.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195230868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Aangezien de betreffende sauna geen AV heeft staan heb ik een AV van een andere sauna opgezocht

De Klant en/of Gast is de in de Overeenkomst bepaalde prijs verschuldigd dan wel, voor zover
de Overeenkomst werd gesloten meer dan drie (3) maanden voor het tijdstip waarop de ingevolge
die Overeenkomst te verrichten Dienst(en) verleend moet(en) worden, de prijzen welke gelden
op het moment dat de Dienst(en) (moet(en)) wordt(den) verleend, waaronder tevens worden
verstaan de prijzen als vermeld op lijsten welke door Hotel Thermen Bussloo op een voor Klanten
en/of Gasten zichtbare plaats zijn aangebracht, dan wel zijn opgenomen in een lijst welke aan
Klanten en/of Gasten, desnoods op verzoek, wordt overhandigd. Een lijst wordt geacht voor
Klanten en/of Gasten zichtbaar aangebracht te zijn indien deze zichtbaar is in openbaar
toegankelijke ruimten van Hotel ***********.

Onverminderd bepalingen van dwingend recht, heeft de Klant en/of Gast niet het recht zijn
betalingsverplichtingen jegens Hotel ***********. op te schorten en/of te verrekenen met
betalingsverplichtingen van Hotel ***********. jegens de Klant en/of Gast.
Als ik dit lees snap ik dat AVs nooit worden gelezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195230894
Het komt ook wel voor dat het bedrijf zelf het nog nooit helemaal heeft doorgelezen. Daar word gewoon een jurist op gezet die wat standaard af- en uitspraken vertaald naar een AV.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 september 2020 @ 11:17:57 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195230905
¤20,- ook echt

Naaiers :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195231159
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:17 schreef Molo het volgende:
¤20,- ook echt

Naaiers :D
tja, de sauna's zijn natuurlijk ook wel echt een lange tijd gesloten geweest en hebben dus flinke inkomsten gemist. Dat moeten ze links- of rechtsom toch weer inhalen.

(maar in het geval van iemand die een afspraak had staan en deze ook betaald had, dan is het niet netjes nee)
pi_195232712
Ik zou zeggen, laat ze het betaalde geld mooi houden en ga nooit meer terug naar die zaak.
pi_195232734
Ga je ineens in het weekend in plaats van doordeweek? Meestal geldt daar een 9,95 euro toeslag p.p. voor.
Resistance is futile.
pi_195232778
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:25 schreef Seven. het volgende:
Ga je ineens in het weekend in plaats van doordeweek? Meestal geldt daar een 9,95 euro toeslag p.p. voor.
Nope, zelfs de zelfde weekdag als destijds gepland was
  donderdag 24 september 2020 @ 19:36:22 #28
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_195238968
Reviews op feestboek gelezen. Zou voor geld terug gaan en een andere sauna zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')