abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 17:48:06 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195309348
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Na een half jaar de loftrompet blazen over het overduidelijke wanbeleid werden ze ook ineens kritisch toen het echt niet meer anders kon en dan ook nog alleen maar op de klungelige uitvoering van het beleid. Niet op de beleidskeuzes zelf laat staan de grondslag van het beleid.
[..]

Het is bij de hele NPO hetzelfde, zag ook nog een stukje WNL op Zondag. Daar zitten dan ook weer van medische professionals met 50% van de kennis 100% procent deskundigheid te claimen over terreinen die de hunne niet eens zijn. En dan komen ze ook nog met anekdotische bewijzen, rechtstreeks uit het draaiboek beinvloeding lijkt het wel, en uiterst onwetenschappelijk natuurlijk. Ineens duiken ook her en der verhalen op over de enorme schadelijkheid van corono voor jongeren die het overleven en mutaties van het virus, voor het geval mensen zouden opmerken dat het wel meevalt met het aantal doden, nadat die doden uit april er niet bij opgeteld meer worden althans, en met het aantal IC-opnames. Doorheen kakelen, 'dat moeten jullie na de uitzending maar even bespreken', pogingen tot afbluffen, het ruikt allemaal niet erg naar kalm beraad en inhoudelijke discussie.

Er is gewoon geen ruimte voor een andere benadering, zoals ook Jort Kelder een tijd geleden al merkte. Alles doen om coronadoden te voorkomen is heilig. De (onbewezen) anderhalve meter is heilig. De 'afspraken'/maatregelen/regels waar we ons allemaal aan zouden moeten houden zijn heilig, hoe willekeurig, inconsistent en ongrondwettig ook. Heilig bij het kabinet, en heilig bij de NPO, het Mediahuis en de Persgroep.
Je loopt weer knap te fantaseren.

Maar vertel, hoe gaat het met de zeewind methode van Baudet? Is daar al wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195309393
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je loopt weer knap te fantaseren.

Maar vertel, hoe gaat het met de zeewind methode van Baudet? Is daar al wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Jij denkt dat je mijn posts kunt verwijderen en dan even later leuk in discussie met mij kunt gaan? Wij twee zijn uitgepraat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 17:53:30 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195309417
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat je mijn posts kunt verwijderen en dan even later leuk in discussie met mij kunt gaan? Wij twee zijn uitgepraat.
Nou ja, da's dan jammer voor jou, dan maar geen weerwoord als ik je weer eens wijs op het wappie conspiracy gehalte van jouw vrienden van de FvD en van jouzelf, uiteraard. Je glijd hard af naar BNW nivo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195315553
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat je mijn posts kunt verwijderen en dan even later leuk in discussie met mij kunt gaan? Wij twee zijn uitgepraat.
Allemensen, is dat op dit forum tegenwoordig ook al een criterium? Enig incasseringsvermogen mag van de leden toch wel verwacht worden... of ga je nu ook je eigen forum beginnen waarin je met jezelf in discussie gaat en je eigen posts aanhaalt om je gelijk te onderstrepen?
  maandag 28 september 2020 @ 23:33:52 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195317803
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij denkt dat je mijn posts kunt verwijderen en dan even later leuk in discussie met mij kunt gaan? Wij twee zijn uitgepraat.
En die zeewind, wanneer gaat dat werken?
pi_195318031
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is bij de hele NPO hetzelfde, zag ook nog een stukje WNL op Zondag. Daar zitten dan ook weer van medische professionals met 50% van de kennis 100% procent deskundigheid te claimen over terreinen die de hunne niet eens zijn. En dan komen ze ook nog met anekdotische bewijzen, rechtstreeks uit het draaiboek beinvloeding lijkt het wel, en uiterst onwetenschappelijk natuurlijk. Ineens duiken ook her en der verhalen op over de enorme schadelijkheid van corono voor jongeren die het overleven en mutaties van het virus, voor het geval mensen zouden opmerken dat het wel meevalt met het aantal doden, nadat die doden uit april er niet bij opgeteld meer worden althans, en met het aantal IC-opnames. Doorheen kakelen, 'dat moeten jullie na de uitzending maar even bespreken', pogingen tot afbluffen, het ruikt allemaal niet erg naar kalm beraad en inhoudelijke discussie.

Er is gewoon geen ruimte voor een andere benadering, zoals ook Jort Kelder een tijd geleden al merkte. Alles doen om coronadoden te voorkomen is heilig. De (onbewezen) anderhalve meter is heilig. De 'afspraken'/maatregelen/regels waar we ons allemaal aan zouden moeten houden zijn heilig, hoe willekeurig, inconsistent en ongrondwettig ook. Heilig bij het kabinet, en heilig bij de NPO, het Mediahuis en de Persgroep.
Ik heb Thierry ook gezien bij Wakker Nederland, en ik vond hem juist inhoudelijk vrij zwak.

De basis van zijn verhaal was dat de mortaliteit leidend zou moeten zijn. Het huidige mortaliteitscijfer is 0,2%, dus daar hoeven we niet zulke zware maatregelen voor te nemen. Maatregelen die de economie ernstig ontwrichten en zorgen voor meer doden dan corona doet.

Er was een arts aanwezig die zei dat die 0,2% helemaal zo zeker nog niet is. Maar goed, laten we het even aannemen.

Stel, 60% moet corona hebben gehad om groepsimmuniteit te bereiken. Nederland heeft 17,28 miljoen inwoners, dan heb je het over 10,37 miljoen mensen. 0,2 procent daarvan is 20.736.

Dan hebben we dus meer dan 20.000 coronadoden. Maar wacht eens even, hoeveel IC-bedden hebben we? 1400. Aangezien heel veel mensen dan geen geschikte zorg zullen krijgen (die er nu nog wel is), zal het mortaliteitscijfer veel hoger uitkomen. En niet alleen het mortaliteitscijfer van corona, maar van heel veel ziektes waar met de overstroomde zorg geen behandelingen meer voor zullen zijn.
pi_195318246
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:58 schreef luxerobots het volgende:
Het huidige mortaliteitscijfer is 0,2%,
Ik hoorde een schatting van 1 miljoen mensen besmet dit jaar in nederland
Aantal doden=geregistreerd+ongeregistreerd = 10.000
Dus1% mortaliteitscijfer
also ,,,10 miljoen besmettingen is 100.000 doden
en is immuniteit wel blijvend ,, voor hoeveel maanden ?
pi_195318261
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik hoorde een schatting van 1 miljoen mensen besmet dit jaar in nederland
Aantal doden=geregistreerd+ongeregistreerd = 10.000
Dus1% mortaliteitscijfer
also ,,,10 miljoen besmettingen is 100.000 doden
en is immuniteit wel blijvend ,, voor hoeveel maanden ?
Sowieso zijn mensen die van corona genezen niet opgenomen in het mortaliteitscijfer, terwijl ook zij zorgcapaciteit gebruiken...
pi_195318379
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb Thierry ook gezien bij Wakker Nederland, en ik vond hem juist inhoudelijk vrij zwak.

De basis van zijn verhaal was dat de mortaliteit leidend zou moeten zijn. Het huidige mortaliteitscijfer is 0,2%, dus daar hoeven we niet zulke zware maatregelen voor te nemen. Maatregelen die de economie ernstig ontwrichten en zorgen voor meer doden dan corona doet.

Er was een arts aanwezig die zei dat die 0,2% helemaal zo zeker nog niet is. Maar goed, laten we het even aannemen.

Stel, 60% moet corona hebben gehad om groepsimmuniteit te bereiken. Nederland heeft 17,28 miljoen inwoners, dan heb je het over 10,37 miljoen mensen. 0,2 procent daarvan is 20.736.

Dan hebben we dus meer dan 20.000 coronadoden. Maar wacht eens even, hoeveel IC-bedden hebben we? 1400. Aangezien heel veel mensen dan geen geschikte zorg zullen krijgen (die er nu nog wel is), zal het mortaliteitscijfer veel hoger uitkomen. En niet alleen het mortaliteitscijfer van corona, maar van heel veel ziektes waar met de overstroomde zorg geen behandelingen meer voor zullen zijn.
Zoals ik vandaag ook ergens tegenkwam: de mortaliteit van vliegtuigterrorisme is enorm laag, desalniettemin mag je niet eens meer een flesje water meenemen door de douane of je riem aanhouden door de controle. Terwijl die mortaliteit is wat...3000 doden in 20 jaar?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195318405
Minuut stilte voor Weltschmerz is wel op zn plaats. Kan die even rustig stilvallen naar al dat gedraai. Van Haga werd de VVD uitgekickt. Weltschmerz: typische VVD-er
Van Haga komt bij forum: Weltschmerz: ach nja tis niet mn favoriete ondernemer maar hij heeft leuke punten.
Toen kwam het FvD journaal met Els en nu met Jay (ongeveer exact de types die FvD-stemmers in 2017 nog zouden wegduwen, en hard ook).


Edit: dit ging niet goed met quoten.

[ Bericht 63% gewijzigd door kalinhos op 29-09-2020 22:51:30 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195319434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:48 schreef kalinhos het volgende:
Toen kwam het FvD journaal met Els en nu met Jay (ongeveer exact de types die FvD-stemmers in 2017 nog zouden wegduwen, en hard ook).
Boeiende stelling. De FvD-stemmers die ik in het echt ken komen van het speciaal onderwijs. En online kwamen ze voor 99% uit de PVV-hoek. Dus is die achterban wel gewijzigd?
pi_195319576
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Boeiende stelling. De FvD-stemmers die ik in het echt ken komen van het speciaal onderwijs. En online kwamen ze voor 99% uit de PVV-hoek. Dus is die achterban wel gewijzigd?
Dat is niet wat hier uit bleek: https://nos.nl/artikel/22(...)-stemmers-eruit.html

Maar in de pelingen is FvD inmiddels meer dan gehalveerd tov de eerste kamer, het zou wel kunnen dat vooral de hoger opgeleiden weg zijn gelopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195321681
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Boeiende stelling. De FvD-stemmers die ik in het echt ken komen van het speciaal onderwijs. En online kwamen ze voor 99% uit de PVV-hoek. Dus is die achterban wel gewijzigd?
Kheb er de cijfers niet voor maar had altijd t idee dat mensen die FvD steunen zichzelf eigenlijk wat slimmer achten dan de PVV. Maar wellicht verkeerde perceptie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:43:24 #114
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195321762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Kheb er de cijfers niet voor maar had altijd t idee dat mensen die FvD steunen zichzelf eigenlijk wat slimmer achten dan de PVV. Maar wellicht verkeerde perceptie.
Lijkt me ook. PVV had altijd een volksere uitstraling, FvD meer een quasi-intellectuele.
pi_195321977
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Lijkt me ook. PVV had altijd een volksere uitstraling, FvD meer een quasi-intellectuele.
Bij FvD zie je ook wel ook veel lager opgeleiden die graag bij zo'n 'intellectuele groep' willen horen. Sowieso heeft FvD nu een complottheorie, anti-wetenschap uitstraling, dat komt nog veel volkser over dan PVV ooit geweest is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:58:32 #116
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195322021
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso heeft FvD nu een complottheorie, anti-wetenschap uitstraling, dat komt nog veel volkser over dan PVV ooit geweest is.
Ja, klopt. Of nou ja, ze komen ongeveer op hetzelfde niveau, zou ik zeggen. Maar PVV is op een andere manier volks (wat trouwens niet per se slecht hoeft te zijn; "vulgair" is de pejoratieve term).
pi_195322191
quote:
Boekbespreking;
Drie Grote Projecten domineren de politiek in alle Westerse landen: alsmaar voortgaande immigratie, Europese eenmaking en verregaande klimaatplannen. Maar geen van deze projecten helpt ons verder of dient een zinvol doel. Ze staan haaks op het gezond verstand. In dit boek presenteert Thierry Baudet zijn alternatief.
Politiek van het Gezond Verstand neemt de lezer mee in de opbouw van een ongekend succesvolle politieke vernieuwingsbeweging. Vanaf het ontstaan van Forum voor Democratie volgen we de belangrijkste stappen en speeches tot het moment waarop de partij uitgroeide tot grootste van het land. Het boek biedt de belangrijkste argumenten voor de noodzakelijke maatschappelijke koerswijziging, maar laat zich ook lezen als liefdesverklaring aan de Europese beschaving in al haar veelkleurigheid, diepte en kracht.
Wel interessant een gesprek tussen 2 gelijkgestemden! :Y
pi_195322259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wel interessant een gesprek tussen 2 gelijkgestemden! :Y
:')
Nogal een hoog "Wij van WC-eend.. " gehalte, vind je niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195322337
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:')
Nogal een hoog "Wij van WC-eend.. " gehalte, vind je niet?
Zeker, maar draaien ze ook niet omheen! (Geven ze ook aan in het begin... Wij zijn beiden van FvD...)
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:29:30 #120
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195322486
Dat boekje kan zo tussen de bijbel en de koran in de boekenkast.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195322500
Gezond verstand moet je sowieso niet aan alfa's overlaten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:39:28 #122
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195322632
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:30 schreef Monolith het volgende:
Gezond verstand moet je sowieso niet aan alfa's overlaten.
Het gezonde verstand zegt dat de zon om de aarde draait, want dat zie je met je eigen ogen gebeuren.
Ergo: astronomen hebben een gebrek aan gezond verstand.

Het probleem zit natuurlijk in de vaagheid van de term.
pi_195322659
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het gezonde verstand zegt dat de zon om de aarde draait, want dat zie je met je eigen ogen gebeuren.
Ergo: astronomen hebben een gebrek aan gezond verstand.

Het probleem zit natuurlijk in de vaagheid van de term.
Ach ja, zoals Herman Finkers al eens zei over wetenschappers en de stijging van de zeespiegel met 10 centimeter per eeuw: "Ik heb het zelf eens even gemeten en ik kwam tot een stijging van anderhalve meter in 6 uur'. :P

Gezond verstand is vaak een term die wordt gebruikt om de eigen onderbuik voor waar aan te nemen en de gehele empirie of wetenschap weg te wuiven. Zeker in het geval van dit soort politici.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:03:00 #124
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195323040
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach ja, zoals Herman Finkers al eens zei over wetenschappers en de stijging van de zeespiegel met 10 centimeter per eeuw: "Ik heb het zelf eens even gemeten en ik kwam tot een stijging van anderhalve meter in 6 uur'. :P

Gezond verstand is vaak een term die wordt gebruikt om de eigen onderbuik voor waar aan te nemen en de gehele empirie of wetenschap weg te wuiven. Zeker in het geval van dit soort politici.
:D
Herman Finkers heeft de gave om grappen die uit de mond van een ander misschien ontzettend flauw zouden zijn, op de een of andere manier supergeestig te brengen. Het zal wel met timing en voordracht te maken hebben.

Ik heb eigenlijk wel sympathie voor de notie van het gezonde verstand. Ik zie op politiek en maatschappelijk terrein ook wel dingen gebeuren die ik daarmee strijdig vind. Maar denken dat je er de bevindingen van de klimaatwetenschap mee te lijf kunt gaan is ronduit dwaas. Dan ontbreekt het je aan... gezond verstand.
pi_195323438
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij FvD zie je ook wel ook veel lager opgeleiden die graag bij zo'n 'intellectuele groep' willen horen. Sowieso heeft FvD nu een complottheorie, anti-wetenschap uitstraling, dat komt nog veel volkser over dan PVV ooit geweest is.
En vaak ook bovengemiddeld last van het Dunning–Kruger effect.
pi_195323798
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Kheb er de cijfers niet voor maar had altijd t idee dat mensen die FvD steunen zichzelf eigenlijk wat slimmer achten dan de PVV. Maar wellicht verkeerde perceptie.
Achten allicht. Maar van een afstandje is dat natuurlijk lood om oud ijzer.
pi_195324450
Lijkt in de peilingen ook niet te werken, Wilders zal zich kapot lachen.
twitter
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 september 2020 @ 13:55:10 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195325057
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:22 schreef Em31 het volgende:
Lijkt in de peilingen ook niet te werken, Wilders zal zich kapot lachen.
[ twitter ]
zeggen dat corona niet meer bestaat terwijl de ziekenhuizen vollopen werkt niet echt voor FvD, slechte optredens tijdens de AB helpen ook niet etc. etc.

Van de grootste in het land naar 7 zetels, bij elke andere partij was de leider nu de lul
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 september 2020 @ 13:55:42 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195325066
in dit tempo gaat FvD niet eens bij de grote debatten aanwezig mogen zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_195325228
Van virtueel ooit boven de 20 kamerzetels, nu dan virtueel op 7
Zo bijzonder heeft de PVV zich niet geprofileerd .
Als oorzaak voor het virtuele verlies denk ik dan ook aan de neiging van Baudet de coronacrisis te bagatelliseren.. Wat Wilders niet zo opvallend doet.
De ruzie met Henk Otten was een eerste daling in de peilingen, maar die affaire is uit de publiciteit en FvD (lees Baudet) kan niet opkrabbelen, terug naar boven de 20
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 14:12:31 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195325345
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zeggen dat corona niet meer bestaat terwijl de ziekenhuizen vollopen werkt niet echt voor FvD, slechte optredens tijdens de AB helpen ook niet etc. etc.

Van de grootste in het land naar 7 zetels, bij elke andere partij was de leider nu de lul
FvD is een persoonlijkheids cultus nu. De FvD is Baudet en Baudet is de FvD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195325406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zeggen dat corona niet meer bestaat terwijl de ziekenhuizen vollopen werkt niet echt voor FvD, slechte optredens tijdens de AB helpen ook niet etc. etc.

Van de grootste in het land naar 7 zetels, bij elke andere partij was de leider nu de lul
Eenvandaag is nog wel de outlier onder de vier grote peilers voor wat betreft het FvD, al is met name die van Kantar ook alweer wat gedateerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195325541
Baudet is vaak op tv te zien. Hij kan zijn verhaal steeds kwijt. Maar daar moet het aan liggen, dus?
Kijkers hebben hem door ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 september 2020 @ 14:26:53 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195325609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:23 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet is vaak op tv te zien. Hij kan zijn verhaal steeds kwijt. Maar daar moet het aan liggen, dus?
Kijkers hebben hem door ?
de onderwerpen die nu tellen voor kiezers zoals gezondheidszorg en economie zijn onderwerpen waarop FvD zich niet kan profileren. Daarnaast raaskalt Baudet vaak nogal en maakt hij de Kamer een weinig sterkte indruk.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_195325638
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:55 schreef rubbereend het volgende:
in dit tempo gaat FvD niet eens bij de grote debatten aanwezig mogen zijn
Aan 1 kant zou dat mooi zijn, aan de andere kant kan Baudet dan weer vol in de slachtofferrol over de NPO en 'het kartel'. Terwijl Baudet daar toch niet over mag klagen: bij de provinciale staten kreeg hij zelfs een 1-op-1 debat met Rutte alsof het een presidentsverkiezing was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195326116
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:48 schreef kalinhos het volgende:
Minuut stilte voor Weltschmerz is wel op zn plaats. Kan die even rustig stilvallen naar al dat gedraai. Van Haga werd de VVD uitgekickt. Weltschmerz: typische VVD-er
Van Haga komt bij forum: Weltschmerz: ach nja tis niet mn favoriete ondernemer maar hij heeft leuke punten.
Toen kwam het FvD journaal met Els en nu met Jay (ongeveer exact de types die FvD-stemmers in 2017 nog zouden wegduwen, en hard ook).
Ik maak er geen geheim van dat het FvD mij economisch te rechts is, maar het belang daarvan is gering omdat het daar niet meer echt over gaat. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat GL en de PvdA doen dan is dat op een blaufwe trein met gele sterren springen die met 200km/u naar rechts gaat om dan vervolgens door het gangpad heel hard naar links te rennen.

quote:
Tussendoor vond Thierry dat zeewind de oplossing was.
Nee, hij zei dat het een gunstige factor was om gebruik van te maken. Zo gaat dat aldoor, net als die mensen die maar beweren wat FvD stemmers wel niet vinden en willen. Daarin is er nauwelijks verschil tussen bijvoorbeeld dit topic en de media, een totale wanverhouding tussen gratuite beweringen, guilt by association, guilt by alleged association, knipjes zonder context en ronduit valse citaten terwijl hele concrete plannen van de EU worden afgedaan als complottheorie.

quote:
Zeker dat Rutte en deJonge grote fouten hebben gemaakt en wellicht nog gaan maken. Maar met Thierry was dit nooit beter gegaan natuurlijk.
Dat is een nogal boude stelling, onze degelijke bestuurderspartijen die namelijk al voor corona van zo'n beetje elk beleidsterrein van onderwijs tot politie, defensie en de woningmarkt een puinhoop hebben gemaakt hebben dat ook van corona gedaan.

Stel nou even dat ze op 28 januari al in de benen waren gekomen zoals FvD in plaats van fakenews over het virus te verspreiden en te doen alsof ze goed voorbereid waren. Stel dat ze hadden geinventariseerd en snel beschermingsmateriaal en apparatuur hadden ingekocht, hoeveel levens had dat wel niet gescheeld? Stel dat ze snel tot een korte strenge lockdown waren overgegaan zodat ze door de geringe aanwezigheid ook weer snel terug konden naar bijna normaal.Testen, testen, testen riep Baudet al in maart Hoeveel economische en sociale schade had dat wel niet gescheeld?

En dan de tweede fase. Lekker op vakantie gaan, geen plan hebben liggen voor wat te doen als de besmettingen toenemen, in weerwil van zowel belofte als opdracht van de kamer niet maximaal inzetten op voldoende testcapaciteit, niet handhaven tegen grote demonstraties anders dan die tegen het kabinetsbeleid, zelf het slechte voorbeeld geven door lekker te feesten en de luchthavens opgengooien voor vliegvakanties zodat het nauwelijks meer aanwezige virus uit alle hoeken van de wereld kon worden meegebracht en over alle inzittenden kon worden verspreid. Vervolgens de passagiers niet testen want dan zou het desastreuze gevolg weleens kunnen blijken. En al die mensen nemen dat weer mee hun eigen bubbels in, alles vanwege ideologie en luchtvaartbelangen. Inmiddels hoopt De Jonge ergens eind oktober zijn testen, testen, testen belofte van mei waar te maken.

En nu weer ad hoc maatregelen verzinnen omdat er 10 IC patienten per dag bijkomen, terwijl je 3 dagen voorbij laat gaan om zogenaamd advies te vragen aan het OMT terwijl je het advies niet wil horen. Het rechtsstatelijk kader is er nog steeds niet, en dat moet dan weer dienen als een argument voor die belachelijke noodwet. 'We moeten het samen doen' maar dan wel met een minister die in zjin eentje kan beslissen over draconische maatregelen. Hoezeer de media de regering ook de hand boven het hoofd houden, het is nogal belachelijk om te zeggen dat FvD het slechter had gedaan terwijl ze telkens sneller waren met goede ideeen en telksen vooruit bleven kijken ipv 'het van dag tot dag te bekijken' vast te houden aan passende maatregelen voor de situatie van de vorige maan, en dan in paniek nog even een maatregel erbij te verzinnen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:43 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Allemensen, is dat op dit forum tegenwoordig ook al een criterium? Enig incasseringsvermogen mag van de leden toch wel verwacht worden... of ga je nu ook je eigen forum beginnen waarin je met jezelf in discussie gaat en je eigen posts aanhaalt om je gelijk te onderstrepen?
Het gaat niet om mijn incasseringsvermogen, ik heb nog nooit iets gereport of zo. Het gaat erom dat een mod zijn gemodder moet scheiden van zijn standpunt in de discussie. Als je dat niet kunt zou je geen mod moeten zijn maar daar ga ik niet over, ik ga er wel over of ik onder die omstandigheden nog de discussie aanga.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195326147
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Na een half jaar de loftrompet blazen over het overduidelijke wanbeleid werden ze ook ineens kritisch toen het echt niet meer anders kon en dan ook nog alleen maar op de klungelige uitvoering van het beleid. Niet op de beleidskeuzes zelf laat staan de grondslag van het beleid.
[..]

Het is bij de hele NPO hetzelfde, zag ook nog een stukje WNL op Zondag. Daar zitten dan ook weer van medische professionals met 50% van de kennis 100% procent deskundigheid te claimen over terreinen die de hunne niet eens zijn. En dan komen ze ook nog met anekdotische bewijzen, rechtstreeks uit het draaiboek beinvloeding lijkt het wel, en uiterst onwetenschappelijk natuurlijk. Ineens duiken ook her en der verhalen op over de enorme schadelijkheid van corono voor jongeren die het overleven en mutaties van het virus, voor het geval mensen zouden opmerken dat het wel meevalt met het aantal doden, nadat die doden uit april er niet bij opgeteld meer worden althans, en met het aantal IC-opnames. Doorheen kakelen, 'dat moeten jullie na de uitzending maar even bespreken', pogingen tot afbluffen, het ruikt allemaal niet erg naar kalm beraad en inhoudelijke discussie.

Er is gewoon geen ruimte voor een andere benadering, zoals ook Jort Kelder een tijd geleden al merkte. Alles doen om coronadoden te voorkomen is heilig. De (onbewezen) anderhalve meter is heilig. De 'afspraken'/maatregelen/regels waar we ons allemaal aan zouden moeten houden zijn heilig, hoe willekeurig, inconsistent en ongrondwettig ook. Heilig bij het kabinet, en heilig bij de NPO, het Mediahuis en de Persgroep.
Grappig dat je Jort aanhaalt. Die biedt bijna wekelijks een podium op NPO Radio 1 aan ongeveer het geluid wat jij nu beschrijft.

Maarre, in het begin was je best redelijk wat betreft Corona, toen Thierry en jij nog een meer precautionary principe aanhingen. Sta je volledig achter de kant die Thierry is opgegaan? En zo ja, wat is de oplossing voor de kwetsbare ouderen en overbelasting van de zorg? Beschermen van de ouderen wil iedereen, praktijk blijkt echter weerbarstig. En de kans bestaat natuurlijk dat als we ook 1.5 meter loslaten, besmettingen onder ouderen nog meer zullen oplopen.

Graag even los van kritiek op het kabinet (die prima te billijken is) en op de media, die keer op keer vrij eenvoudig te ontkrachten valt maar wat duidelijk een gebed zonder end is.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:13:55 #138
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195326357
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een nogal boude stelling, onze degelijke bestuurderspartijen die namelijk al voor corona van zo'n beetje elk beleidsterrein van onderwijs tot politie, defensie en de woningmarkt een puinhoop hebben gemaakt hebben dat ook van corona gedaan.
Dat valt wel mee. Baudet neemt immers een voorbeeld aan de handelswijze, of misschien beter gezegd: het gebrek daaraan, van Trump. Dan kun je er ook vrij zeker van zijn dat Baudet het absoluut niet beter zou doen, integendeel.
pi_195326505
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Achten allicht. Maar van een afstandje is dat natuurlijk lood om oud ijzer.
In geval van twijfel aan de medische wetenschap roept de stereotiepe PVV-stemmer: wat weet zo’n dokter ervan? Hij heeft nooit de ambachtsschool gedaan! (Eigenwijs)
De stereotiepe FvD-stemmer roept: ik heb ook gestudeerd en kan prima zelf denken, daar heb ik geen medicus voor nodig. Misschien misleidt hij ons wel. (Overkritisch)
pi_195326758
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Grappig dat je Jort aanhaalt. Die biedt bijna wekelijks een podium op NPO Radio 1 aan ongeveer het geluid wat jij nu beschrijft.

Maarre, in het begin was je best redelijk wat betreft Corona, toen Thierry en jij nog een meer precautionary principe aanhingen. Sta je volledig achter de kant die Thierry is opgegaan? En zo ja, wat is de oplossing voor de kwetsbare ouderen en overbelasting van de zorg? Beschermen van de ouderen wil iedereen, praktijk blijkt echter weerbarstig. En de kans bestaat natuurlijk dat als we ook 1.5 meter loslaten, besmettingen onder ouderen nog meer zullen oplopen.
Het belangrijkste wat de regering fout doet en wat FvD veel beter doet is vooruit kijken en evalueren in het besef dat de situatie voortdurend verandert. Het allerdomste commentaar uit de hele coronacrisis internationaal is dan ook "eerst was hij nog voor een lockdown en nu niet..." Het kabinet Rutte is al bijna net zo dom in de zin dat ze zolang mogelijk vasthouden aan ingenomen posities. Die anderhalve meter was een van de weinige ogenschijnlijke succesjes uit de beginfase dus klampt men zich daar aan vast, terwijl het op zich onbewezen is. Voor bijna iedereen is dat in de praktijk 'een beetje afstand houden' geworden en ze hebben in de praktijk ervaren dat het daarmee toch goed ging. Dan is het onzin om nu jongeren, studenten of hooligans aan te wijzen als de schuldigen omdat ze geen anderhalve meter in acht nemen, maar het is een mantra geworden.

Ik vind dat solidariteit van twee kanten moet komen en dat er best van ouderen gevraagd mag worden zich bij het oplaaien wat zelf meer te isoleren zodat bijvoorbeeld studenten nog een beetje een normaal studentenleven kunnen genieten. Ik vind ook dat je solidair moet zijn met regio's die weinig besmettingen hebben, zo beloon je regio's die het goed doen ook. Verder vind ik dat je het belangrijkste zoveel mogelijk gewoon door moet laten gaan zoals normaal sociaal contact, vrijheid en grondrechten en onbelangrijke dingen als vliegtoerisme niet. Was ook beter geweest voor de Nederlandse toerismesector. Verder had de ziekenhuiscapaciteit al lang uitgebreid moeten zijn en had je best kunnen zorgen dat de zorgmedewerkers wat meer zin hadden gehad in een tweede golfje door ze niet in de kou te laten staan. Verder moet je perspectief bieden, en een ander dan dat Hugo De Jonge met avondklokken en huisvredebreuken aankomt als we ons niet netjes aan de eenzijdige 'afsrpaken' houden tot er op miraculeuze wijze heel snel een veilig vaccin is ontwikkeld. Dat is ook weer een kwestie van vooruit zien.

quote:
Graag even los van kritiek op het kabinet (die prima te billijken is) en op de media, die keer op keer vrij eenvoudig te ontkrachten valt maar wat duidelijk een gebed zonder end is.
Nee, die is niet eenvoudig te ontrkachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 september 2020 @ 16:03:04 #141
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195327038
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het belangrijkste wat de regering fout doet en wat FvD veel beter doet is vooruit kijken en evalueren in het besef dat de situatie voortdurend verandert. Het allerdomste commentaar uit de hele coronacrisis internationaal is dan ook "eerst was hij nog voor een lockdown en nu niet..."
Die eer gaat naar "met een lockdown van 2 weken houden we het virus de rest van het jaar buiten de deur". Die noodzaak voor een 'lockdown' was er juist later veel meer, omdat de positieve tests en ziekenhuisopnamen rap toenamen. Toch was Baudet toen ineens tegen een 'lockdown', terwijl je zonder toenemende maatregelen juist Italiaanse praktijken zou gaan zien.

quote:
Het kabinet Rutte is al bijna net zo dom in de zin dat ze zolang mogelijk vasthouden aan ingenomen posities. Die anderhalve meter was een van de weinige ogenschijnlijke succesjes uit de beginfase dus klampt men zich daar aan vast, terwijl het op zich onbewezen is. Voor bijna iedereen is dat in de praktijk 'een beetje afstand houden' geworden en ze hebben in de praktijk ervaren dat het daarmee toch goed ging. Dan is het onzin om nu jongeren, studenten of hooligans aan te wijzen als de schuldigen omdat ze geen anderhalve meter in acht nemen, maar het is een mantra geworden.
Het is vooral een oproep om de maatregelen toch maar in acht te nemen. Als jij ervoor pleit om dat vooral maar niet te strikt te doen heeft een aanpak verder ook niet zo heel veel zin. Die is juist gebaat bij een brede en gezamenlijke inzet. Dus als studenten of jongeren zich daar niet zo mee bezig houden kun je ze daar ook prima op aanspreken natuurlijk. Het is immers niet zo dat die jongeren zich alleen maar in hun eigen omgeving ophouden en verder ouderen niet kunnen besmetten of dat er onder jongeren zich geen risicogroepen bevinden.
pi_195327078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het belangrijkste wat de regering fout doet en wat FvD veel beter doet is vooruit kijken en evalueren in het besef dat de situatie voortdurend verandert. Het allerdomste commentaar uit de hele coronacrisis internationaal is dan ook "eerst was hij nog voor een lockdown en nu niet..." Het kabinet Rutte is al bijna net zo dom in de zin dat ze zolang mogelijk vasthouden aan ingenomen posities. Die anderhalve meter was een van de weinige ogenschijnlijke succesjes uit de beginfase dus klampt men zich daar aan vast, terwijl het op zich onbewezen is. Voor bijna iedereen is dat in de praktijk 'een beetje afstand houden' geworden en ze hebben in de praktijk ervaren dat het daarmee toch goed ging. Dan is het onzin om nu jongeren, studenten of hooligans aan te wijzen als de schuldigen omdat ze geen anderhalve meter in acht nemen, maar het is een mantra geworden.

Ik vind dat solidariteit van twee kanten moet komen en dat er best van ouderen gevraagd mag worden zich bij het oplaaien wat zelf meer te isoleren zodat bijvoorbeeld studenten nog een beetje een normaal studentenleven kunnen genieten. Ik vind ook dat je solidair moet zijn met regio's die weinig besmettingen hebben, zo beloon je regio's die het goed doen ook. Verder vind ik dat je het belangrijkste zoveel mogelijk gewoon door moet laten gaan zoals normaal sociaal contact, vrijheid en grondrechten en onbelangrijke dingen als vliegtoerisme niet. Was ook beter geweest voor de Nederlandse toerismesector. Verder had de ziekenhuiscapaciteit al lang uitgebreid moeten zijn en had je best kunnen zorgen dat de zorgmedewerkers wat meer zin hadden gehad in een tweede golfje door ze niet in de kou te laten staan. Verder moet je perspectief bieden, en een ander dan dat Hugo De Jonge met avondklokken en huisvredebreuken aankomt als we ons niet netjes aan de eenzijdige 'afsrpaken' houden tot er op miraculeuze wijze heel snel een veilig vaccin is ontwikkeld. Dat is ook weer een kwestie van vooruit zien.
[..]

Nee, die is niet eenvoudig te ontrkachten.
Vind het vooral knap dat jij nog zicht hebt op de corona-boodschap van het FvD. Het is mij allang niet meer duidelijk waar die partij precies voor staat, helemaal nu Baudet zich positief uitspreekt over een gekkie als Willem Engel en zich inlaat met notoire complotdenker Lange Frans.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195327461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

In geval van twijfel aan de medische wetenschap roept de stereotiepe PVV-stemmer: wat weet zo’n dokter ervan? Hij heeft nooit de ambachtsschool gedaan! (Eigenwijs)
De stereotiepe FvD-stemmer roept: ik heb ook gestudeerd en kan prima zelf denken, daar heb ik geen medicus voor nodig. Misschien misleidt hij ons wel. (Overkritisch)
Zou het? Of is in die contreien mbo niveau 2 tegenwoordig al studeren?
pi_195328323
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die eer gaat naar "met een lockdown van 2 weken houden we het virus de rest van het jaar buiten de deur". Die noodzaak voor een 'lockdown' was er juist later veel meer, omdat de positieve tests en ziekenhuisopnamen rap toenamen.
Mijn god, Als jou een konijnenplaag hebt en je wacht met afschieten tot het er een miljoen zjin ben je langer bezig met afschieten dan als je al ingrijpt wanneer het er nog maar 10.000 zijn? Hoe vroeger je erbij bent hoe kleiner de verspreiding en dus hoe sneller je weer terug kunt naar normaal.

Dus onze regering heeft door te treuzelen met de lockdown die langer nodig gemaakt. Maar ook na de noodzaak zaten ze elkaar op de schouders te kloppen van wat doen we dat toch goed dus gaan we zo door. Ze liepen aldoor weken tot maanden achter de ontwikkelingen aan, en dat heeft veel levens en veel schade gekost.

quote:
Het is vooral een oproep om de maatregelen toch maar in acht te nemen. Als jij ervoor pleit om dat vooral maar niet te strikt te doen heeft een aanpak verder ook niet zo heel veel zin. Die is juist gebaat bij een brede en gezamenlijke inzet.
De 'maatregelen' zijn nooit strikt nageleefd. Toch leek het te werken, dan kun je niet nadat je het virus massaal hebt laten invliegen doen alsof het komt door het niet strikt naleven van de regels.

quote:
Dus als studenten of jongeren zich daar niet zo mee bezig houden kun je ze daar ook prima op aanspreken natuurlijk. Het is immers niet zo dat die jongeren zich alleen maar in hun eigen omgeving ophouden en verder ouderen niet kunnen besmetten of dat er onder jongeren zich geen risicogroepen bevinden.
Als je niet of nauwelijks aanwezigheid van het virus hebt kun je hele grote bubbels hebben waarin van alles kan zonder dat het een probleem is. Maar als in die bubbels virus gaat importeren wordt het een heel ander verhaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het vooral knap dat jij nog zicht hebt op de corona-boodschap van het FvD. Het is mij allang niet meer duidelijk waar die partij precies voor staat,
Dat is een hard oordeel over je collega journalisten.

quote:
helemaal nu Baudet zich positief uitspreekt over een gekkie als Willem Engel en zich inlaat met notoire complotdenker Lange Frans.
quote:
Zo gaat dat aldoor, net als die mensen die maar beweren wat FvD stemmers wel niet vinden en willen. Daarin is er nauwelijks verschil tussen bijvoorbeeld dit topic en de media, een totale wanverhouding tussen gratuite beweringen, guilt by association, guilt by alleged association, knipjes zonder context en ronduit valse citaten terwijl hele concrete plannen van de EU worden afgedaan als complottheorie.
Je zou gewoon eens kunnen luisteren naar wat voor standpunt iemand daadwerkelijk zelf inneemt. Blijkbaar heb je het idee dat je moet labelen, in hoeken moet plaatsen, netwerken in kaart moet brengen en iemands hoofd moet kijken. Nergens voor nodig, Baudet formuleert zijn standpunten adequaat en legt ze uit. En een standpunt over 'wat we nu moeten doen' is natuurlijk elke maand anders omdat elke maand anders is. Maar over die standpunten het niet gaan want die zijn te redelijk terwijl ze net hadden besloten dat het een schreeuwerige populist is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 september 2020 @ 17:55:46 #145
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195329021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn god, Als jou een konijnenplaag hebt en je wacht met afschieten tot het er een miljoen zjin ben je langer bezig met afschieten dan als je al ingrijpt wanneer het er nog maar 10.000 zijn? Hoe vroeger je erbij bent hoe kleiner de verspreiding en dus hoe sneller je weer terug kunt naar normaal.
Om even in dat voorbeeld te blijven: als het er dan 1 miljoen zijn is het natuurlijk nogal dom om te roepen dat maatregelen dan niet meer nodig zijn. Ze zijn dan juist harder nodig. Baudet roept dan echter weer dat hij tegen een lockdown is terwijl de konijnen zich vrolijk vermenigvuldigen. Het valt niet echt met elkaar te rijmen en Baudet zet zichzelf weer eens voor lul.

quote:
Dus onze regering heeft door te treuzelen met de lockdown die langer nodig gemaakt. Maar ook na de noodzaak zaten ze elkaar op de schouders te kloppen van wat doen we dat toch goed dus gaan we zo door. Ze liepen aldoor weken tot maanden achter de ontwikkelingen aan, en dat heeft veel levens en veel schade gekost.
Right, want met een lockdown van 2 weken zou het virus ineens op wonderbaarlijke wijze verdwenen zijn en zich nadien ook niet meer verspreiden ofzo. Mijn god. :')

quote:
De 'maatregelen' zijn nooit strikt nageleefd. Toch leek het te werken, dan kun je niet nadat je het virus massaal hebt laten invliegen doen alsof het komt door het niet strikt naleven van de regels.
Natuurlijk wel, want de snelheid van de eventuele verspreiding hangt nogal af van het naleven van de maatregels.

quote:
Als je niet of nauwelijks aanwezigheid van het virus hebt kun je hele grote bubbels hebben waarin van alles kan zonder dat het een probleem is.
Dat was dan ook al een tijdje aan de orde, maar als het virus weer om zich heen grijpt zul je toch weer meer maatregelen moeten treffen. Dat je het virus in een periode van 2 weken voorgoed buiten de deur kan houden is dan weer zo'n utopisch en ietwat naïef verhaal, maar soit.
pi_195329533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn god, Als jou een konijnenplaag hebt en je wacht met afschieten tot het er een miljoen zjin ben je langer bezig met afschieten dan als je al ingrijpt wanneer het er nog maar 10.000 zijn? Hoe vroeger je erbij bent hoe kleiner de verspreiding en dus hoe sneller je weer terug kunt naar normaal.
Betekent dit ook dat je eigenlijk vindt dat we nu nog strenger moeten zijn? Want we zien het aantal besmettingen toenemen, maar de situatie in de ziekenhuizen valt nog mee. Nu is er nog tijd om het virus stevig eronder te krijgen.

Baudet wil nu juist de teugels laten vieren. Zeg maar wat jij ervan vindt.


quote:
Dus onze regering heeft door te treuzelen met de lockdown die langer nodig gemaakt. Maar ook na de noodzaak zaten ze elkaar op de schouders te kloppen van wat doen we dat toch goed dus gaan we zo door. Ze liepen aldoor weken tot maanden achter de ontwikkelingen aan, en dat heeft veel levens en veel schade gekost.
Overigens heeft Baudet geen lockdown voorgesteld nog voordat de lockdown aangekondigd was. Kennelijk durfde hij die grote stap (met schadelijke gevolgen) ook niet aan.
pi_195329761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zou gewoon eens kunnen luisteren naar wat voor standpunt iemand daadwerkelijk zelf inneemt. Blijkbaar heb je het idee dat je moet labelen, in hoeken moet plaatsen, netwerken in kaart moet brengen en iemands hoofd moet kijken. Nergens voor nodig, Baudet formuleert zijn standpunten adequaat en legt ze uit. En een standpunt over 'wat we nu moeten doen' is natuurlijk elke maand anders omdat elke maand anders is. Maar over die standpunten het niet gaan want die zijn te redelijk terwijl ze net hadden besloten dat het een schreeuwerige populist is.
Wat maakt die eerste maand sinds het uitbreken van deze crisis nu eigenlijk zoveel anders dan nu?

Want in de eerste maand wilde Baudet strengere maatregelen dan Rutte, terwijl Baudet nu voor het loslaten van de anderhalve-meter-regel is.
pi_195329793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat maakt die eerste maand sinds het uitbreken van deze crisis nu eigenlijk zoveel anders dan nu?

Want in de eerste maand wilde Baudet strengere maatregelen dan Rutte, terwijl Baudet nu voor het loslaten van de anderhalve-meter-regel is.
Toen had Baudet rapper Tisjeboyjay nog niet gesproken.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 18:49:00 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195329949
Dat vind ik wel een leuke, de man die geregeld roept dat iedereen Baudet verkeerd begrijpt en "Dat bedoelde hij niet" zegt, verklaart nu dat Baudet zijn standpunten adequaat presenteert en uitlegt.

Both cannot be true.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 september 2020 @ 21:57:15 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195333284
twitter


Hoelang nog?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')