abonnement Unibet Coolblue
pi_195216507
Ik was benieuwd of er hier meer mensen zijn die tijdens coronatijd zijn afgestudeerd en die nu op de arbeidsmarkt willen beginnen.

Zelf heb ik in mei mijn scriptie ingeleverd (vond die quarantaine stiekem best chill toen omdat ik weinig afleiding had), maar toen begon het solliciteren... In de periode van april tot juni hadden veel bedrijven een vacaturestop. In de zomermaanden kwam het weer een beetje op gang, maar ik merkte toen wel dat er veel concurrentie was en dat het aantal vacatures voor junioren (zelfs in de IT-sector) nog steeds wel erg beperkt was. Ook geven die sollicitatiegesprekken via een video call niet echt een goed beeld van de sfeer bij zo'n bedrijf. Het voelt toch een stuk onpersoonlijker..

Nu de cijfers weer flink aan het stijgen zijn ben ik bang dat het de komende maanden niet bepaald beter gaat worden. Ik zit nu een beetje met een dilemma of ik nog bereid ben om maanden door te zoeken naar iets wat mij echt aanspreekt, of dat ik nu gewoon maar het eerste de beste aanbod moet aannemen (zelfs als het onder mijn niveau is).. Ik sta nu op het punt om een contract te tekenen voor een traineeship waar ik eigenlijk totaal geen zin in heb (zodat ik in ieder geval iets heb), maar ik weet ook dat er traineeships zijn stopgezet tijdens de eerste golf, dus het blijft onzeker.

Wat zijn jullie ervaringen en verwachtingen?
pi_195217105
Welke studie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195220182
Gewoon pakken wat je pakken kan en tegelijkertijd doorsolliciteren. Een beetje werkervaring is niet verkeerd. En daarmee weet je ook beter wat je wel en niet voor langere termijn ziet zitten.
pi_195221525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke studie?
Informatiekunde. Dus dat zit qua baangarantie over het algemeen redelijk goed.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:20 schreef Tegan het volgende:
Gewoon pakken wat je pakken kan en tegelijkertijd doorsolliciteren. Een beetje werkervaring is niet verkeerd. En daarmee weet je ook beter wat je wel en niet voor langere termijn ziet zitten.
Ja ik moet denk ik een beetje afstappen van het idee dat je eerste fulltime baan ook meteen een perfecte match moet zijn voor de lange termijn.
pi_195221578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:44 schreef YT123 het volgende:

[..]

Ja ik moet denk ik een beetje afstappen van het idee dat je eerste fulltime baan ook meteen een perfecte match moet zijn voor de lange termijn.
Zeker in de nasleep van corona. Een jaartje eerder was het heel anders geweest.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:06:23 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_195221859
Zou wel oppassen dat je niet met een enorme schuld wordt opgezadeld als je stopt met dat traineeship.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')