abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195216391
Stel dat je wakker wordt en je ziet echt niks zitten. Slecht geslapen, moe en je hebt die dag gewoon nergens zin in...

Is dat een geldige reden om je ziek te melden? Zo niet, zijn er andere regelingen voor mental health days?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195216406
Wie is hier nou de mod?

[ Bericht 94% gewijzigd door Peejtur op 23-09-2020 15:37:08 ]
pi_195216409
Als je geestelijke gezondheid niet in orde is (burn-out, depressie), kan je gewoon daarvoor ziekmelden. Zou niet weten waarom dat niet als ziek geklassificeerd zou mogen worden. Daar tegenover staat wel dat er een diagnose gesteld moet/mag worden door de Arbo-arts.

Voor 1 dag ziekmelden met reden "geestelijke gezondheid" is wel onzin. Ik zou wel bij je leidinggevende aangeven dat je een kutdag hebt en liever niet overbelast wil raken. Dan zou je aangepaste werkzaamheden kunnen krijgen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Erasmus op 23-09-2020 13:59:33 ]
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 13:51:29 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195216410
Een schop onder je kont is een goede remedie
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_195216454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef Erasmus het volgende:
Als je geestelijke gezondheid niet in orde is (burn-out, depressie), kan je gewoon daarvoor ziekmelden. Zou niet weten waarom dat niet als ziek geklassificeerd zou mogen worden. Daar tegenover staat wel dat er een diagnose gesteld moet/mag worden door de Arbo-arts.
Wat als het niet zo erg is dat het als burn-out of depressie telt?
Dus gewoon een hele erge kutdag. Weet dat andere landen vaak aparte dagen daarvoor hebben opgenomen, maar geen idee hoe dat hier geregeld is
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195216457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat als het niet zo erg is dat het als burn-out of depressie telt?
Dus gewoon een hele erge kutdag. Weet dat andere landen vaak aparte dagen daarvoor hebben opgenomen, maar geen idee hoe dat hier geregeld is
Zie edit ;)
pi_195216532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:55 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Zie edit ;)
Hmmm, alright
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195216535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat als het niet zo erg is dat het als burn-out of depressie telt?
Dus gewoon een hele erge kutdag. Weet dat andere landen vaak aparte dagen daarvoor hebben opgenomen, maar geen idee hoe dat hier geregeld is
Je kunt toch gewoon een vrije dag nemen als je niet ziek bent?
Ligt aan je relatie met je baas en je werk of dat kan.
dag
pi_195216549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon een vrije dag nemen als je niet ziek bent?
Ligt aan je relatie met je baas en je werk of dat kan.
Ook dit :Y
pi_195216554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon een vrije dag nemen als je niet ziek bent?
Ligt aan je relatie met je baas en je werk of dat kan.
Mn huidige manager vind het geen probleem hoor. Dan meld ik me altijd ziek.

We krijgen alleen een nieuwe manager uit Duitsland welke een stuk "strikter" is. Regeltjesmanager als het ware
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195216599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Mn huidige manager vind het geen probleem hoor. Dan meld ik me altijd ziek.

We krijgen alleen een nieuwe manager uit Duitsland welke een stuk "strikter" is. Regeltjesmanager als het ware
Als hij van de regeltjes is dan kan je beter het advies uit mijn post aanhouden voordat je een conflict krijgt.
pi_195216736
Als iedereen die zich weleens belabberd voelt als ie uit bed komt zich ziek meld kan half NL wel thuisblijven.
Even onder douche of op de fiets naar je werk en gewoon aan de slag.
Als je dat niet kunt opbrengen kan je beter een andere baan gaan zoeken.
Mentaal niet fit zijn is 1 ding maar al dat kleinzerige gedrag tegenwoordig komen we ook nergens mee.
pi_195217594
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
Stel dat je wakker wordt en je ziet echt niks zitten. Slecht geslapen, moe en je hebt die dag gewoon nergens zin in...

Is dat een geldige reden om je ziek te melden? Zo niet, zijn er andere regelingen voor mental health days?
Man man man... je leek me al een dwaas maar je bevestigt het hiermee nog eens :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 september 2020 @ 16:31:07 #14
189961 ex
aperture science
pi_195219197
Bij ons wel maar, het is sowieso flexibel. Je bent zelf verantwoordlijk voor je agenda.. Als je ziek bent/een dagje wil bijkomen moet je zelf regelen dat je afspraken verplaatst worden etc.

btw, als je, je zo voelt ben je waarschijnlijk al vrij laat. Daarom, elke maand even een lang (4 dagen) weekend om bij te komen.
The cake is a lie!
pi_195220760
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef Plompzakker het volgende:
Een schop onder je kont is een goede remedie
Maar dan moet TS daarvoor wel naar de huisarts voor een recept.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195220852
Dus jouw werkgever moet jou dan doorbetalen omdat jij te moe bent om te werken en liever wil slapen :')
pi_195224873
Er zijn zat bedrijven met ‘baaldagen’. Vraag aan je werkgever hoe hij/zij hier mee omgaat
pi_195228411
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
Stel dat je wakker wordt en je ziet echt niks zitten. Slecht geslapen, moe en je hebt die dag gewoon nergens zin in...

Is dat een geldige reden om je ziek te melden?
Ik heb ook wel eens een dag een zin. Mag ik mij dan ook ziek melden?

quote:
Zo niet, zijn er andere regelingen voor mental health days?
Vrije Dag nemen?
Schop onder je kont krijgen?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:02 schreef Mikeytt het volgende:
Mn huidige manager vind het geen probleem hoor. Dan meld ik me altijd ziek.

We krijgen alleen een nieuwe manager uit Duitsland welke een stuk "strikter" is. Regeltjesmanager als het ware
Ik denk dat je nieuwe manager een stuk beter zijn werk doet. Maar duitsers zijn hierom wel bekend. Veel strikter in regels.

Maar ik zou mij hier niet eens voor ziek durven te melden. Het zou zelfs niet eens in mij opkomen, om dit te doen.
pi_195228480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Man man man... je leek me al een dwaas maar je bevestigt het hiermee nog eens :')
:')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195228548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens een dag een zin. Mag ik mij dan ook ziek melden?
[..]

Van mij is t best?
quote:
Vrije Dag nemen?
Schop onder je kont krijgen?
[..]

Wil daar juist geen vrije dag voor nemen...

quote:
Ik denk dat je nieuwe manager een stuk beter zijn werk doet. Maar duitsers zijn hierom wel bekend. Veel strikter in regels.

Maar ik zou mij hier niet eens voor ziek durven te melden. Het zou zelfs niet eens in mij opkomen, om dit te doen.
Mensen hebben nu al een beetje hekel aan d'r. :@ Een manager die niet geliefd wordt, gaat haar werk ook niet goed kunnen doen. Ik geef r 5 maanden max eigenlijk :@

Onze vorige manager was heel coulant hierin. Je kon je gewoon ziekmelden en aangeven dat je niet zo'n zin hebt of dat je een kutdag hebt.
Toch zijn we het team dat de beste resultaten laat zien onder hem.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195228585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:04 schreef jameshond7 het volgende:
Dus jouw werkgever moet jou dan doorbetalen omdat jij te moe bent om te werken en liever wil slapen :')
Beetje kort door de bocht
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195228598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:31 schreef Pendora het volgende:
Er zijn zat bedrijven met ‘baaldagen’. Vraag aan je werkgever hoe hij/zij hier mee omgaat
Niet opgenomen in ons contract helaas. Wist alleen even niet of je dit onder ziekte kon laten vallen omdat er hiervoor geen problemen mee waren.

Maar hierna is het dus een beetje een kwestie van liegen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195228612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:31 schreef ex het volgende:
Bij ons wel maar, het is sowieso flexibel. Je bent zelf verantwoordlijk voor je agenda.. Als je ziek bent/een dagje wil bijkomen moet je zelf regelen dat je afspraken verplaatst worden etc.

btw, als je, je zo voelt ben je waarschijnlijk al vrij laat. Daarom, elke maand even een lang (4 dagen) weekend om bij te komen.
Hier hetselfde ja, maar nu een wereld van verschil bij wisselen van managers.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195228630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:05 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Als hij van de regeltjes is dan kan je beter het advies uit mijn post aanhouden voordat je een conflict krijgt.
Yep. We gaan volgende week een gesprek aan om mental health days. Als dat tot niets uitloopt, wordt het dus liegen
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195228809
Deze troll :')
pi_195228941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Hier hetselfde ja, maar nu een wereld van verschil bij wisselen van managers.
Je hebt nu eindelijk een manager die het snapt. Misschien moet ze ook wel het hoge ziekteverzuim aanpakken?

Het is namelijk niet normaal, om bij een rot dag je ziek te melden.
pi_195228976
En juist hierom hebben veel bedrijven een "wachtdag" ingelast. Zo'n baaldag krijg je dan niet doorbetaald waardoor het ziekteverzuim een stuk lager ligt.
pi_195229049
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:56 schreef Kaza het volgende:
En juist hierom hebben veel bedrijven een "wachtdag" ingelast. Zo'n baaldag krijg je dan niet doorbetaald waardoor het ziekteverzuim een stuk lager ligt.
Ja ik heb er zelfs twee, dat is wettelijk het maximale dat mag :)
Facts don't care about your feelings
pi_195229259
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:56 schreef Kaza het volgende:
En juist hierom hebben veel bedrijven een "wachtdag" ingelast. Zo'n baaldag krijg je dan niet doorbetaald waardoor het ziekteverzuim een stuk lager ligt.
Of het zorgt ervoor dat je personeel langer ziek blijft omdat ze toch al 2 dagen moeten inleveren. Kan me voorstellen dat je nadat je beter bent die 2 dagen die je hebt moeten inleveren qua salaris achter je ziekte periode plakt.
pi_195229278
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Of het zorgt ervoor dat je personeel langer ziek blijft omdat ze toch al 2 dagen moeten inleveren. Kan me voorstellen dat je nadat je beter bent die 2 dagen die je hebt moeten inleveren qua salaris achter je ziekte periode plakt.
Dit inderdaad. Waardeloze regeling voor management dat zijn personeel niet vertrouwt.
pi_195229693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:56 schreef Kaza het volgende:
En juist hierom hebben veel bedrijven een "wachtdag" ingelast. Zo'n baaldag krijg je dan niet doorbetaald waardoor het ziekteverzuim een stuk lager ligt.
Als je tokkies in dienst hebt die zich zonder zo'n maatregel voor een kater ziek melden dring je misschien wel het aantal keer dat ze ziek zijn terug :'), maar ik denk dat zulk wantrouwend beleid eerder in de hand werkt dat mensen nog een dagje extra ziek blijven ter compensatie van de wachtdag.

En als je personeel bestaat uit zelfstandige professionals vind ik het helemaal dom. Vaak zijn mensen die te lang doorsukkelen terwijl ze ziek zijn dan een groter risico, want dan hebben collega's nog niets overgenomen (diegene is formeel immers niet ziek) en op het moment dat iemand dan echt uitvalt is onduidelijk wat er tijdens dat doorsukkelen op halve kracht nog wel is gedaan en wat niet. Verder leidt dat doorsukkelen op halve kracht onderaan de streep tot veel meer productiviteitsverlies dan gewoon op tijd even rust nemen. En met zo'n wachtdag werk je doorsukkelen in de hand.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2020 @ 10:49:31 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_195230539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:56 schreef Kaza het volgende:
En juist hierom hebben veel bedrijven een "wachtdag" ingelast. Zo'n baaldag krijg je dan niet doorbetaald waardoor het ziekteverzuim een stuk lager ligt.
Dat werkt alleen als je op uurbasis werkt. Als je 'gewoon' een maandsalaris krijgt, heeft dat geen invloed op je salaris.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195231125
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dat werkt alleen als je op uurbasis werkt. Als je 'gewoon' een maandsalaris krijgt, heeft dat geen invloed op je salaris.
Heb je daar een bron voor? Vriend heeft dit jaar namelijk te maken gehad met een wachtdag, en heeft 1/20e van zijn bruto 4 weekse loon in moeten leveren. Kreeg dus niet zijn normale loon gestort
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2020 @ 12:46:06 #34
38148 crew  Innisdemon
pi_195232229
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:34 schreef NanaMidi het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Vriend heeft dit jaar namelijk te maken gehad met een wachtdag, en heeft 1/20e van zijn bruto 4 weekse loon in moeten leveren. Kreeg dus niet zijn normale loon gestort
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:34 schreef NanaMidi het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Vriend heeft dit jaar namelijk te maken gehad met een wachtdag, en heeft 1/20e van zijn bruto 4 weekse loon in moeten leveren. Kreeg dus niet zijn normale loon gestort
Bron? Nou, eigen ervaringen? Als ik één of meerdere dagen ziek ben, dan heeft dat geen invloed op mijn salaris.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 24 september 2020 @ 12:48:45 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195232278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]


[..]

Bron? Nou, eigen ervaringen? Als ik één of meerdere dagen ziek ben, dan heeft dat geen invloed op mijn salaris.
En bij jullie is wel dat beleid van een wachtdag?
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2020 @ 13:09:05 #36
38148 crew  Innisdemon
pi_195232540
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En bij jullie is wel dat beleid van een wachtdag?
Ja er is wel een wachtdag, maar niet voor de werknemer. De 'baas' betaalt die dag zelf, en pas vanaf dag 2 gaat het ten laste van de verzuimverzekering.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195232914
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Of het zorgt ervoor dat je personeel langer ziek blijft omdat ze toch al 2 dagen moeten inleveren. Kan me voorstellen dat je nadat je beter bent die 2 dagen die je hebt moeten inleveren qua salaris achter je ziekte periode plakt.
Idd dit. Wij hebben het gelukkig niet maar zie de teneur wel bij bedrijven die het wel hebben.
Dan heb je twee type reacties:
1. mensen komen altijd, ook als ze ziek zijn en steken zo heel je bedrijf aan.
2. Mensen melden zich ziek maar maken daar idd gelijk een week vakantie van want je betaald het toch al.

In beide gevallen kost het meer geld dan het oplevert.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 september 2020 @ 15:24:06 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195234437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja er is wel een wachtdag, maar niet voor de werknemer. De 'baas' betaalt die dag zelf, en pas vanaf dag 2 gaat het ten laste van de verzuimverzekering.
Dat zal dan niet overal hetzelfde zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2020 @ 15:41:24 #39
38148 crew  Innisdemon
pi_195234740
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 15:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zal dan niet overal hetzelfde zijn.
Oh zo, ja dat zit er dik in. Ik werk voor een grote organisatie, die kan dat zelf iets eenvoudiger opvangen.
Kleinere organisatie kunnen (zullen?) ervoor kiezen dat risico bij de werknemer te leggen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 24 september 2020 @ 15:51:42 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195234920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

[..]

Bron? Nou, eigen ervaringen? Als ik één of meerdere dagen ziek ben, dan heeft dat geen invloed op mijn salaris.
Dus dan is het maar bij iedereen zo? :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 24 september 2020 @ 15:52:17 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195234927
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja er is wel een wachtdag, maar niet voor de werknemer. De 'baas' betaalt die dag zelf, en pas vanaf dag 2 gaat het ten laste van de verzuimverzekering.
Dat is geen wachtdag. Een wachtdag (of twee) betekent dat je bij ziekte niet doorbetaald krijgt voor die wachtdagen, en pas daarna wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_195234938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Oh zo, ja dat zit er dik in. Ik werk voor een grote organisatie, die kan dat zelf iets eenvoudiger opvangen.
Kleinere organisatie kunnen (zullen?) ervoor kiezen dat risico bij de werknemer te leggen.
Bij jullie is de wachtdag gewoon een verzekeringstechnische afweging waar de werknemer niets van merkt en geen maatregel om verzuim terug te dringen. Bij organisaties die het wel in het leven hebben geroepen om verzuim terug te dringen gaat zo'n wachtdag van iemands loon/verlofdagen af.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2020 @ 15:56:27 #43
38148 crew  Innisdemon
pi_195234985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 15:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus dan is het maar bij iedereen zo? :D
Zie mijn eerdere reactie :)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 15:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Bij jullie is de wachtdag gewoon een verzekeringstechnische afweging waar de werknemer niets van merkt en geen maatregel om verzuim terug te dringen. Bij organisaties die het wel in het leven hebben geroepen om verzuim terug te dringen gaat zo'n wachtdag van iemands loon/verlofdagen af.
Duidelijk, tnx
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')