abonnement Unibet Coolblue
pi_195215552
POLL

Hoe is jouw leven veranderd sinds corona in maart in Nederland een probleem is geworden?
Leeftijd erbij zou ook goed zijn. Dan hebben we een beetje een beeld erbij.

Ik ben 34 en zit vanwege astma waarschijnlijk in een risicogroep, en het is toch heel anders dan voorheen.

Werk 3 dagen op kantoor ipv 5.
Zie vrienden en familie minder(meestal buiten), omhels ouders niet, schud geen handen, kom niet in restaurants/bars/cafe's meer, niet op vakantie gegaan, ga niet meer naar de sportschool/zwembad. Wel meer hardlopen dan vroeger.

Ga niet naar bruiloften of andere events tenzij buiten.

Kom sporadisch in supermarkten/winkels en merk dat ik misantropischer aan het worden ben. Vooral tegen mennsen die in mijn ogen egoïstisch bezig zijn en nog klagen ook.

Desalniettemin voel ik me wel goed op sommige dagen na en ben optimistisch dat we hier uiteindekijk uit komen.

Bij jullie?
pi_195215580
41, werk fulltime thuis, verder geen aanpassingen, behalve ik ben meer thuis en heb wel meer sex
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195215589
Ik doe in principe gewoon hetzelfde als voorheen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195215680
Hetzelfde als voorheen. Werk gewoon 3.5 dag in de week. Af en toe langs mijn ouders, langs vrienden en eens in de zoveel tijd uit eten. Daar een keer je hand onder een dispenser houden is het enige wat ik er echt van merk.

Uitgaan deed ik toch al nooit, dus enige wat echt anders was, was dat restaurants tijdelijk dicht waren rond april/mei.
pi_195215786
46, werk full time thuis (ok, 1 dag op werk voor sociale contacten).
Maar ben verhuisd in augustus èn heb een vriendin sinds een paar maanden, dus mijn leven is sowieso drastisch veranderd tov daarvoor. :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195215860
Drastisch veranderd:

- ik werk minimaal 40 uur buitenshuis, in een zorginstelling
- ik zie veel leed en angst op het werk bij clienten en personeel
- ik zie veel ergernis bij collega's voor mensen die zich niet aan de regels houden
- bij de tweede golf verplicht op de grond op een matras geslapen omdat vrouw een risicogroeplid is
wellicht verkas ik binnenkort weer naar die kamer, nu op een hoger luchtbed
- angst om het virus mee naar huis te nemen met momenten, zeker bij forse uitbraken
pi_195215862
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
41, werk fulltime thuis, verder geen aanpassingen, behalve ik ben meer thuis en heb wel meer sex
wel met mondkapje hoop ik.
pi_195215878
Ik ben 35 jaar werk gewoon nog 5 dagen in de week in de bouw. Wel gaan we niet meer in busjes naar de werkplek maar met eigen vervoer. Ik kom nog wel gewoon bij mijn vader van 69 jaar maar wel op afstand dus geen knuffel of aanraken. Merk zelf dat een hoop sociale gebeurtenissen minder zijn geworden de laatste maanden, dus minder afspreken voor een drankje en geen verjaardagen of in hele kleine kring. (wat in sommige gevallen niet zo erg is )
Eerder ging ik wel 2-3 keer in de maand naar de bios maar dat is ook minder geworden. Komt denk ik ook vanwege het feit dat er geen bijna geen nieuw releases zijn.
Probeer zelf ook wel altijd de 1.5 meter afstand in acht te nemen. Zo vaak mogelijk je handen wassen eigenlijk altijd wel als ik naar buiten ga of weer terug kom thuis.
Wel ga ik er vaker op uit voor een lange wandeling of fietstocht ter compensatie van niet meer naar de sportschool gaan en dat bevalt mij eigenlijk net zo goed.
pi_195216275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wel met mondkapje hoop ik.
Binnen een huishouden hoeft dat niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195216303
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
en heb wel meer sex
op 1,5 meter?
pi_195216311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef weetjewel5 het volgende:
wel met mondkapje hoop ik.
Als er sex is met je partner hoeft dit niet.
Dat is ook prima.

Er zijn hier op het forum ook mensen die orgies doen. Daar voor zou een mondkapje wel beter zijn ;)
  woensdag 23 september 2020 @ 13:46:47 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195216354
Ik probeer zoveel mogelijk schijt te hebben aan de cojona maatregelen. Dit is de snelste manier om er weer uit te komen. Zouden meer mensen moeten doen: gewoon normaal doen en je niet laten bangmaken door de corrupte media en overheid.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195216365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:46 schreef cabe0002 het volgende:
Ik probeer zoveel mogelijk schijt te hebben aan de cojona maatregelen. Dit is de snelste manier om er weer uit te komen. Zouden meer mensen moeten doen: gewoon normaal doen en je niet laten bangmaken door de corrupte media en overheid.
#IKDOENIETMEERMEE
  woensdag 23 september 2020 @ 13:56:37 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195216480
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

#IKDOENIETMEERMEE
Heb er nooit aan meegedaan. Gewoon vanaf dag 1 nuchter kijken naar wat de feiten en cijfers ons vertellen en je gezond verstand gebruiken. Niet acteren op basis van zogenaamde voorspellingen en trends van de "experts". Kom je een heel eind mee.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:01:58 #15
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195216550
Wel flink veranderd hier. Ik ben 35 en ben (licht) astmatisch. Ik krijg ieder jaar de griepprik aangeboden, dus formeel zit ik in een risicogroep. Ik maak me voor mezelf niet zo'n zorgen, meer voor de mensen om me heen.

Pro's:
- Tijd thuis met vrouw en dochtertje. Iedere ochtend samen ontbijten is echt een geschenk, zeker gezien hoe leuk die kleine 't vindt. Ik maak alles van haar opgroeien heel bewust mee nu
- Thuiswerken biedt ontzettend veel flexibiliteit
- Minder reizen (zat voor mn werk ~3 maanden per jaar in 't buitenland, veel in de VS en India)
- Geen reistijd

Con's:
- De eerste verjaardag van mn dochter zonder de familie moeten vieren, wat ontzettend raar was (was op 1 april)
- De angst in de eerste maanden. In de eerste 2 maanden was ik er zeker van dat ik vol in de risicogroep viel, en heb me ontzettend zorgen gemaakt
- De dagen zijn vaak hetzelfde. Ik heb wel een paar keer gehad dat ik ervan overtuigd was dat 't donderdag was maar dat 't dinsdag was, en andersom.
- Ik heb in 7 maanden tijd mijn opa ~4 keer gezien en mijn ouders 1 keer.
- Mijn broertje woont op Curaçao, die heb ik inmiddels een maand of 15 niet meer gezien
- Door thuiswerken zit je meer en niet altijd even goed, dus heb fysiek best wel wat klachten gehad. Fysio heeft ontzettend geholpen!
- Afgelopen november hebben we ons huis verkocht en zijn we tijdelijk gaan huren voor zolang ons nieuwe huis nog in aanbouw is. Oftewel, de werkkamer had ~30 verhuisdozen staan, die veel aandacht nodig heeft gehad. Dit huis is ook stukken kleiner dus onze manier van leven is tijdelijk wel flink anders. Allemaal prima mee te dealen, maar indien we gewoon op kantoor konden zitten was 't stukken makkelijker
- Vrouw moet ook thuis werken, dus mijn (tweede) thuiswerkplek is bij mijn schoonmoeder thuis in de logeerkamer van mn dochter. Best gek om een werkplek op te zetten naast een commode
- Sommige van mijn collega's in Nederland heb ik in 7 maanden nu 1 keer gezien
- De ongelooflijke hoeveelheid -zinloze- meetings kost zo ontzettend veel tijd. Dat was op kantoor vele malen makkelijker, even snel naar iemands bureau toe lopen, vraag stellen en klaar
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195216561
Wel erg veranderd. Ik ben 31. In het begin veel opgeroepen om diensten te draaien op mijn oude werkplek in de zorg.
Sinds eind juni werk ik weer volledig bij mijn huidige baan wat nu vrijwel de hele week vanuit huis is (eerder gewoon volledig op locatie) en ben ik een dag extra gaan werken.

Weekenden en avonden ben ik veel vaker thuis omdat het toch niet helemaal goed voelt naar de bar te gaan of drukke, openbare plekken
pi_195217092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:44 schreef hartloper het volgende:

[..]

Als er sex is met je partner hoeft dit niet.
Dat is ook prima.

Er zijn hier op het forum ook mensen die orgies doen. Daar voor zou een mondkapje wel beter zijn ;)
Tenzij het huisgenoten zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195217258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tenzij het huisgenoten zijn
Zover ik heb begrepen niet.
Zijn knuffelmaatjes uit een scene ;)
pi_195218175
Ja.
• Geen reistijd meer;
• Ik bespaar 200,- per maand aan reiskosten
• Ik ben beter uitgeslapen
• Geen geleuter aan mijn hoofd waardoor ik efficiënter werk
• Goede smoes om allerlei familiegedoe te ontlopen
• Ik zit beter in mijn vel
• Ik maak praatjes met de buren die ik nu ook eens bij daglicht zie

Al met al is die pandemie het beste wat me de afgelopen jaren overkomen is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 23 september 2020 @ 15:47:47 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_195218260
Veel. Alles wat leuk is valt weg en alles wat moet gaat door. Dus in tegenstelling tot de poster boven mij is dit een absoluut dieptepunt voor mij.

En voor degene die met allerlei alternatieven voor die leuke dingen komen: het heet niet voor niks een alternatief, een plan b bij gebrek aan beter. Dat is dus niet net zo leuk en dus voegt het niets toe. Behalve het geforceerde gevoel van "dit moet leuk zijn".
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195219287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Ja.
• Geen reistijd meer;
• Ik bespaar 200,- per maand aan reiskosten
• Ik ben beter uitgeslapen
• Geen geleuter aan mijn hoofd waardoor ik efficiënter werk
• Goede smoes om allerlei familiegedoe te ontlopen
• Ik zit beter in mijn vel
• Ik maak praatjes met de buren die ik nu ook eens bij daglicht zie

Al met al is die pandemie het beste wat me de afgelopen jaren overkomen is.
Dat dus!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:56:55 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_195219735
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat dus!
Dat heeft vooral betrekking op werk. Bij mij heeft het het meeste (negatieve) invloed op mijn vrije tijd (denk aan verre reizen, festivals, sportevenementen en natuurlijk contact met familie/vrienden). En spontaniteit in het algemeen. Alles voelt zo rigide. Hoe is dat voor jullie dan?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195219975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:56 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat heeft vooral betrekking op werk. Bij mij heeft het het meeste (negatieve) invloed op mijn vrije tijd (denk aan verre reizen, festivals, sportevenementen en natuurlijk contact met familie/vrienden). En spontaniteit in het algemeen. Alles voelt zo rigide. Hoe is dat voor jullie dan?
Dat kan ik me voorstellen als dat de dingen zijn waar je van houdt. Ik leid bij voorkeur een teruggetrokken bestaan. Corona stelt me in staat om dat meer te doen. Daar komt bij dat ik veel meer tijd heb met mijn gezin.

Ik denk overigens wel dat de herfst- en winterperiode de isolatie voor veel mensen moeilijker gaat maken. Ik babbel nu nog bijvoorbeeld veel met de buren, maar dat gaat straks minder worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:13:41 #24
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195220064
Ik kies voor 'hetzelfde los van enkele beperkingen' daar zijnde:

• Slechts 2 van de 5 dagen per week naar kantoor dus minder reistijd en kosten
• Sportschool reserveren, dus minder druk
• Minder familie bezoekjes, meer tijd voor rust en hobbies
• Bijeenkomsten en activiteiten aanpassen en door laten gaan met in acht name van alle voorschriften

Zo lang we niet in een strikte lockdown gaan in NL, is het wat mij betreft prima te doen op deze manier. Naar mate het aantal besmettingen toe neemt, zal het wel steeds lastig worden om activiteiten en bijeenkomsten op een verantwoorde manier te kunnen houden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195220354
Ik hou me niet aan die domme regels en heb er nog steeds geen last van, ondanks dat ik op plekken kom met code oranje. Moet helaas zo nu en dan zo'n mondkapje op, welk ik uiteraard nooit goed op heb en welke direct afgaat zodra het niet meer verplicht is, onzin als handen desinfecteren doe ik niet aan.

In de media laten ze ons geloven dat ik nu dood ziek zou moeten worden, echter heb ik nergens last van dat griepje.

Uiteraard ga ik niet in quarantaine na bezoek aan een oranje land. :)
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')