Dank voor de tip, dat is het proberen wel waard.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:57 schreef boegschroef het volgende:
Bij oldtimers wordt vaak gewoon seconden lijm gebruikt zie: https://oldtimerrestaurat(...)deurrubbers-inlijmen
Dit heb 15 jaar geleden ook gedaan met de rubbers van mijn kofferbak en deuren van mijn oldtimer, zit nog steeds goed vast...
Is dat niet gewoon garantie?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:03 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb een Ford Focus SW uit 2017. Bij een van de achterdeuren laten de deurrubbers los. Deze zitten niet in een sparing en zijn dus direct verlijmd op de portieren.
Na een zoekactie kan ik alleen een industriële lijm van 3M (PR1500) vinden die ik als consument niet kan krijgen in NL. Weet een van jullie welke lijm ik het beste kan gebruiken?
Garantie tot de deur denk ikquote:Op woensdag 23 september 2020 17:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon garantie?
In that case: importeur.quote:
quote:Op woensdag 23 september 2020 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In that case: importeur.
Kan me gewoon niet voorstellen dat je dat niet kosteloos opgelost krijgt.. 3 jaar, kom op, dat gaat nergens over.
Ik zal ze wel even aan het jasje trekken, auto is niet bij dealer gekocht maar is grijze import uit Duitsland. Hij was 6 maanden toen ik hem kocht. Zou niet uit moeten maken natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat ik dan bij de importeur wel kan fluiten naar hulp.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:14 schreef Sjeeser het volgende:
Precies, ik zou eerst even langs de dealer gaan om het voor te leggen. Zelf prutsen met lijm kan dan altijd nog, maar als mijn Fiesta uit 2018 dit soort kuren gaat vertonen zou ik ook eerst teruggaan.
Ok, ik had er serieus geen genoegen mee genomen, maar ok, Ze komen er blijkbaar mee weg, al zou ik wel effe ergens een bommetje maken op social media waar iemand een wenkbrauwtje van gaat optrekkenquote:Op donderdag 24 september 2020 08:45 schreef JeMoeder het volgende:
Antwoord van de dealer: 2 jaar garantie op de bevestiging van de deurrubbers, dus is niet meer te claimen. Onder coulance kan er per portier verlijmd worden voor 30 euro.
Wat te doen, zelf plakken met een tube lijm van ongeveer 5 euro, of naar de werkplaats brengen en het door een professional te laten doen? Wellicht gebeurt dan het ontvetten dan beter?
Ik ben niet iemand die gaat lopen schreeuwen op social media, maar ik ben het verder wel met je eens. Dit is meteen mijn laatste Ford. Zoiets zou niet mogen gebeuren bij zo'n jonge auto.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, ik had er serieus geen genoegen mee genomen, maar ok, Ze komen er blijkbaar mee weg, al zou ik wel effe ergens een bommetje maken op social media waar iemand een wenkbrauwtje van gaat optrekken![]()
Ze staan er natuurlijk om bekend dat er kwalitatief nogal eens wat schort aan een Ford.. wie kent niet de ducttape bumpers van de Mondeo? Jarenlang volgehouden om bumpers te maken van Croky chips die uithardden in de zon en dan scheurden als je de deur te hard dichtgooide..
In jouw geval zou ik ze dan idd lekker zelf lijmen.. ontvetten met een doekje met wasbenzine, dat komt wel goed.
Ook goed; je hoeft ook niet te schreeuwen, maar dit soort dingen moet je als importeur toch niet op internet willen hebben staan; als er één iemand die auto niet koopt omdat ze dit topic lezen, heb je die coulance reparatie er al tig keer uit zeg maar.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die gaat lopen schreeuwen op social media, maar ik ben het verder wel met je eens. Dit is meteen mijn laatste Ford. Zoiets zou niet mogen gebeuren bij zo'n jonge auto.
Eens, ik heb nog even een gokje gewaagd en zojuist de importeur direct benaderd, even om de dealer heen. Kijken wat ze er zelf direct tegen mij over gaan zeggen. Ik denk dat ik het al weet: u bent klant van de dealer, niet van ons. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook goed; je hoeft ook niet te schreeuwen, maar dit soort dingen moet je als importeur toch niet op internet willen hebben staan; als er één iemand die auto niet koopt omdat ze dit topic lezen, heb je die coulance reparatie er al tig keer uit zeg maar.
"Ja, maar ik voel me door uw dealer in de steek gelatenquote:Op donderdag 24 september 2020 19:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eens, ik heb nog even een gokje gewaagd en zojuist de importeur direct benaderd, even om de dealer heen. Kijken wat ze er zelf direct tegen mij over gaan zeggen. Ik denk dat ik het al weet: u bent klant van de dealer, niet van ons. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Haha huillie doenquote:Op donderdag 24 september 2020 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
"Ja, maar ik voel me door uw dealer in de steek gelaten![]()
"
Stroop/stront ditdatquote:
Voor die 3 tientjes zou ik het lekker door de dealer laten doen. Heb je er ook nog garantie op.quote:Op donderdag 24 september 2020 08:45 schreef JeMoeder het volgende:
Antwoord van de dealer: 2 jaar garantie op de bevestiging van de deurrubbers, dus is niet meer te claimen. Onder coulance kan er per portier verlijmd worden voor 30 euro.
Wat te doen, zelf plakken met een tube lijm van ongeveer 5 euro, of naar de werkplaats brengen en het door een professional te laten doen? Wellicht gebeurt dan het ontvetten dan beter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |