abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 september 2020 @ 14:40:05 #26
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195233814
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:04 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ik vind het walgelijk dat Netflix Cuties aanbiedt :r
Ik vind de poster stuitend. Maar krijg je, als je een beschrijving van de film leest, de indruk dat de regisseur als bedoeling had om pedofilie te normaliseren?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195234153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik vind de poster stuitend. Maar krijg je, als je een beschrijving van de film leest, de indruk dat de regisseur als bedoeling had om pedofilie te normaliseren?
Wat zou je in de beschrijving van de film zetten als dit wel de bedoeling was?
  donderdag 24 september 2020 @ 15:30:12 #28
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195234541
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 15:06 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Wat zou je in de beschrijving van de film zetten als dit wel de bedoeling was?
Ted van Lieshout heeft bijvoorbeeld een aantal uitspraken gedaan over pedofilie, die ik vrij bagatelliserend vind, hoewel hij het wel veroordeelt:


https://www.trouw.nl/nieuws/misbruikt-of-toch-niet~b56e4d3f/

In "Cuties" komt zo'n relatie als hij beschrijft, helemaal niet voor. Er komt geen scène in voor waarin je sympathie krijgt voor pedofielen. Aan het einde gaat de hoofdpersoon gewoon iets doen wat bij haar leeftijd hoort:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cuties
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 24 september 2020 @ 17:23:37 #29
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195236624
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:04 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ik vind het walgelijk dat Netflix Cuties aanbiedt :r
Te erg inderdaad ik hoop dat ze veel kijkers hebben verloren
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:24:13 #30
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik vind de poster stuitend. Maar krijg je, als je een beschrijving van de film leest, de indruk dat de regisseur als bedoeling had om pedofilie te normaliseren?
Ja kwestie van mening.
Ik vind het nog steeds misselijkmakend.
Heb je kinderen? Dochters die van dansen houden? Net als dat Toddlers & Tiara’s dat ook wordt genormaliseerd :r
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:27:26 #31
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Te erg inderdaad ik hoop dat ze veel kijkers hebben verloren
Ik deel mijn abo en betaal zelf niet eens. Netflix biedt veel K-drama’s aan die ik nergens anders nog kan kijken met NLse ondertiteling.
Moet zeggen dat ik geen 1x een promo ervan heb gezien op Netflix zelf. Maar toch.... :N
A child is born with no state of mind.
  donderdag 24 september 2020 @ 17:29:25 #32
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195236705
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:24 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja kwestie van mening.
Ik vind het nog steeds misselijkmakend.
Heb je kinderen? Dochters die van dansen houden? Net als dat Toddlers & Tiara’s dat ook wordt genormaliseerd :r
Nee, ik heb geen kinderen. Het doet me wel denken aan een discussie die ik, jaren geleden, eens met een van mijn vrienden gevoerd heb. Ik vond het onsmakelijk dat jonge meisjes de suggestieve dansjes van Britney Spears en Christina Aguilera nadeden. Hij zei dat ze niet beseften wat die dansjes inhielden, wat waarschijnlijk wel klopte.

Dat Toddlers en Tiara's, is dat niet juist één van de talloze Amerikaanse programma's die de indruk wekken dat het heel normaal is om kinderen opgedirkt te laten rondlopen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:34:54 #33
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:29 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen kinderen. Het doet me wel denken aan een discussie die ik, jaren geleden, eens met een van mijn vrienden gevoerd heb. Ik vond het onsmakelijk dat jonge meisjes de suggestieve dansjes van Britney Spears en Christina Aguilera nadeden. Hij zei dat ze niet beseften wat die dansjes inhielden, wat waarschijnlijk wel klopte.
Ja eens. Daarom is het je taak als ouder om je kinderen te leren naar betekenis van teksten te luisteren. Ik geef een vrije en open opvoeding, ook over de betekenis van muziek. En ik moet zeggen, mijn dochter is echt nog kinderlijk. En houdt niet eens van de meeste pop muziek.
quote:
Dat Toddlers en Tiara's, is dat niet juist één van de talloze Amerikaanse programma's die de indruk wekken dat het heel normaal is om kinderen opgedirkt te laten rondlopen?
Ja. Extreem gevalletje was bijv een kleuter die werd opgedirkt als Julia Roberts uit Pretty Woman... en dan niet de nette versie ;( gwn triest wat sommige ouders voor aandacht en geld doen :N
A child is born with no state of mind.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 17:38:35 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_195236823
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:24 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja kwestie van mening.
Ik vind het nog steeds misselijkmakend.
Heb je kinderen? Dochters die van dansen houden? Net als dat Toddlers & Tiara’s dat ook wordt genormaliseerd :r
Hij stelt je een vraag en het enige wat je kan zeggen is: ja kwestie van mening? Wat die zin ook mag betekenen want Nederlands is het niet. Ga er eens inhoudelijk op in dan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:40:02 #35
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij stelt je een vraag en het enige wat je kan zeggen is: ja kwestie van mening? Wat die zin ook mag betekenen want Nederlands is het niet. Ga er eens inhoudelijk op in dan
Is het toch ook? Noem dan eens feiten?
Die indruk krijg ik wel als de promo’s zie ja.
A child is born with no state of mind.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 17:40:47 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_195236859
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:40 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Is het toch ook? Noem dan eens feiten?
Die indruk krijg ik wel als de promo’s zie ja.
Ah ik moet feiten noemen maar jij kan het alleen laten bij :kwestie van mening
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 24 september 2020 @ 17:42:49 #37
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195236896
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:34 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja eens. Daarom is het je taak als ouder om je kinderen te leren naar betekenis van teksten te luisteren. Ik geef een vrije en open opvoeding, ook over de betekenis van muziek. En ik moet zeggen, mijn dochter is echt nog kinderlijk. En houdt niet eens van de meeste pop muziek.
Verstandig.
[..]

quote:
Ja. Extreem gevalletje was bijv een kleuter die werd opgedirkt als Julia Roberts uit Pretty Woman... en dan niet de nette versie ;( gwn triest wat sommige ouders voor aandacht en geld doen :N
Dat is ranzig.
Maar is het niet juist de clou van Cuties dat ze inzien dat de kleding en dansstijl die ze van een dansgroep met oudere meisjes hebben overgenomen, helemaal niet bij kinderen van hun leeftijd past? Hun optreden is een fiasco. Dat is alvast meer kritiek op dit soort vertoning dan je bij Toddlers en Tiaras ziet, denk ik.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:43:02 #38
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ah ik moet feiten noemen maar jij kan het alleen laten bij :kwestie van mening
Ja. Jij bent van mening dat het geen kwestie van mening is? Ik wel. Ik heb geen feiten voor je, jij wel voor mij?
A child is born with no state of mind.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 17:44:11 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_195236920
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:43 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja. Jij bent van mening dat het geen kwestie van mening is? Ik wel. Ik heb geen feiten voor je, jij wel voor mij?
Ik hoef geen feiten. Ik wil weten waarom je vind dat die beschrijving
pedofilie zou normaliseren. Neem aan dat je dat beter kan beschrijven dan alleen: kwestie van mening
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:45:31 #40
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:42 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Verstandig.
[..]
[..]

Dat is ranzig.
Maar is het niet juist de clou van Cuties dat ze inzien dat de kleding en dansstijl die ze van een dansgroep met oudere meisjes hebben overgenomen, helemaal niet bij kinderen van hun leeftijd past? Hun optreden is een fiasco. Dat is alvast meer kritiek op dit soort vertoning dan je bij Toddlers en Tiaras ziet, denk ik.
Je bedoelt dan dat het verhaal over beïnvloeden van jonge meiden zou gaan, door oudere meiden. Kan dat verhaal niet verteld worden zonder die zeer ongepaste beelden vraag ik mij dan af?
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:46:08 #41
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195236947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik hoef geen feiten. Ik wil weten waarom je vind dat die beschrijving
pedofilie zou normaliseren. Neem aan dat je dat beter kan beschrijven dan alleen: kwestie van mening
Zie mn antwoord aan Titus :)
A child is born with no state of mind.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 17:50:57 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_195237022
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:46 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Zie mn antwoord aan Titus :)
Maar dat zijn promos en foto's. Je denkt niet dat een beschrijving beter weergeeft waar een film over gaat? En hij vroeg je mening op basis van de beschrijving, niet van de cover of de promos
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:52:20 #43
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195237046
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar dat zijn promos en foto's. Je denkt niet dat een beschrijving beter weergeeft waar een film over gaat? En hij vroeg je mening op basis van de beschrijving, niet van de cover of de promos
Misverstand dan sorry.
Maar hoezo kan ik mijn mening niet ook op die beelden baseren?
A child is born with no state of mind.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 17:54:18 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_195237079
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:52 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Misverstand dan sorry.
Maar hoezo kan ik mijn mening niet ook op die beelden baseren?
Dat kan wel. Maar beelden geven soms wel een suggestieve werkelijkheid. Als een regisseur het doel van de film zou uitleggen en je kan concluderen dat dat weinig tot niets met pedofilie te maken heeft is het toch niet misselijkmakend meer
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 17:56:16 #45
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195237127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat kan wel. Maar beelden geven soms wel een suggestieve werkelijkheid. Als een regisseur het doel van de film zou uitleggen en je kan concluderen dat dat weinig tot niets met pedofilie te maken heeft is het toch niet misselijkmakend meer
Nja daar zijn we het dan niet over eens. Beelden kunnen veel zeggen. En wat mij betreft kan dat verhaal ook verteld worden zonder die ongure beelden. Mja is toch niet erg dat we het niet eens zijn :)
A child is born with no state of mind.
  donderdag 24 september 2020 @ 18:00:07 #46
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195237189
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:45 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Je bedoelt dan dat het verhaal over beïnvloeden van jonge meiden zou gaan, door oudere meiden. Kan dat verhaal niet verteld worden zonder die zeer ongepaste beelden vraag ik mij dan af?
Ik kan alleen afgaan op de beschrijving, maar de dansgroep van de hoofdpersoon aapt kennelijk een dansgroep van oudere meisjes na, in kleding en dans, omdat ze denken dat dit in de smaak zal vallen. Dan gaat het inderdaad om beïnvloeding. (Het lijkt me ook van belang dat de vader van de hoofdpersoon bigamist is, en dat de hoofdpersoon kennelijk niet weet wat haar overkomt als ze voor het eerst ongesteld wordt. Dit zijn allemaal zeer verwarrende gebeurtenissen voor een kind van 11.)
Ik zou me ongemakkelijk voelen bij die beelden, dus ik ben niet van plan om de film te zijn: maar in een mannenfilm zie je vaak ook gruwelijke beelden wanneer de hoofdpersoon zich op jonge leeftijd heeft laten meeslepen door de mafia, of een andere bende. Je zou het zo kunnen zien.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 18:02:19 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_195237247
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:56 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Nja daar zijn we het dan niet over eens. Beelden kunnen veel zeggen. En wat mij betreft kan dat verhaal ook verteld worden zonder die ongure beelden. Mja is toch niet erg dat we het niet eens zijn :)
Ik vind het niet erg om het met iemand oneens te zijn nee, maar hier is het vaak wel al voldoende om te zeggen: Ja kwestie van eigen mening, ja dat begrijp ik ook wel dat dat je eigen mening is, maar daarmee hoeft de kous niet afgedaan te zijn, je kan je mening ook gewoon beargumenteren en zien of je nog iets kan meenemen van de mening van een ander, en vice versa. Vooral dat laatste zou weleens fijn zijn bij het merendeel hier in BNW.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 18:03:35 #48
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195237276
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik kan alleen afgaan op de beschrijving, maar de dansgroep van de hoofdpersoon aapt kennelijk een dansgroep van oudere meisjes na, in kleding en dans, omdat ze denken dat dit in de smaak zal vallen. Dan gaat het inderdaad om beïnvloeding. (Het lijkt me ook van belang dat de vader van de hoofdpersoon bigamist is, en dat de hoofdpersoon kennelijk niet weet wat haar overkomt als ze voor het eerst ongesteld wordt. Dit zijn allemaal zeer verwarrende gebeurtenissen voor een kind van 11.)
Ik zou me ongemakkelijk voelen bij die beelden, dus ik ben niet van plan om de film te zijn: maar in een mannenfilm zie je vaak ook gruwelijke beelden wanneer de hoofdpersoon zich op jonge leeftijd heeft laten meeslepen door de mafia, of een andere bende. Je zou het zo kunnen zien.
Mja... ik weet niet hoor. Ik heb ervaring met het opvoeden van een dochter en ja.., ik weet niet hoor... Zal de beschrijving nog eens rustig lezen. Maar ga de film niet kijken, ook als vrouw niet :)
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 18:04:49 #49
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195237301
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg om het met iemand oneens te zijn nee, maar hier is het vaak wel al voldoende om te zeggen: Ja kwestie van eigen mening, ja dat begrijp ik ook wel dat dat je eigen mening is, maar daarmee hoeft de kous niet afgedaan te zijn, je kan je mening ook gewoon beargumenteren en zien of je nog iets kan meenemen van de mening van een ander, en vice versa. Vooral dat laatste zou weleens fijn zijn bij het merendeel hier in BNW.
Ja wel eens :)
A child is born with no state of mind.
  donderdag 24 september 2020 @ 18:06:42 #50
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195237335
Zoals gezegd: ik heb geen kinderen. Maar in 2014 had ik me net verloofd (het is inmiddels uit), toen de volle waarheid over Rotherham naar buiten kwam. Dat heeft me nooit meer losgelaten. Deze film doet me juist daaraan denken: hoe gruwelijk het mis kan gaan met meisjes die aan de vooravond van de puberteit staan.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')