abonnement Unibet Coolblue
pi_195213491
Het verspreiden van 'Critcial Race Theory' wordt verbannen.
quote:
To begin, the president explains that our nation was founded on the ideal that "all men are created equal" and denounces critical race theory's "pernicious and false belief that America is an irredeemably racist and sexist country."

The President writes that the "malign ideology" of critical race theory "is now migrating from the fringes of American society and threatens to infect core institutions of country."
In deze link de volledige 'executive order' van Trump.

https://christopherrufo.c(...)ritical-race-theory/
quote:
Het is afgelopen voor de intriganten, de progressieven, de racistische ‘racist!11!!’-roepers, de Antifa’s en linkse universiteiten die veel, maar dan ook echt veel te lang hebben toegestaan dat *anti*wetenschap en daadwerkelijk racisme welig mochten tieren.

Alles onder het mom van ‘witten zijn fout, zwarten en andere niet-witten zijn slachtoffer en zij *moeten* slachtoffer zijn’.

Het is klaar: president Trump heeft een Executive Order getekend die de meest racistische en antiwetenschappelijke meuk sinds de Neurenberger Rassenwetten verbant uit elke tak van de federale overheid. Ook bedrijven die nog zaken willen doen met de federale overheid mogen het gif van Critical Race Theory nergens in hun organisatie verspreiden. Hoera!
https://tpo.nl/2020/09/23(...)de-oorlog-verklaard/

In het kader van vrijheid van meningsuiting een goeie zaak? Ik trek de grens bij haatzaaien en oproepen tot geweld. M.i. voldoet CRT met name aan het eerste punt, het zaait haat en tweespalt tussen mensen met verschillende pigmenten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195213559
Ja het is goed dat het wordt tegengegaan, niet omdat het racistisch is maar omdat het pseudowetenschap en prietpraat is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195213567
Dit gaat in de praktijk overigens niet werken. Amerikanen waarderen hun vrijheid veel meer dan hier in Nederland.

Grenzen trekken bij vrijheid van meningsuiting zoals in de OP wordt aangegeven is niet Amerikaans. Mijn inziens zijn er ook geen grenzen.

Hij kan de order tekenen, maar ook de president komt niet onder de amendementen uit. Dit gaat dus niet werken in de praktijk
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195213590
Prima besluit, dit soort vergif hoort niet thuis in het onderwijs.
pi_195213603
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:58 schreef Montagui het volgende:
In het kader van vrijheid van meningsuiting een goeie zaak? Ik trek de grens bij haatzaaien en oproepen tot geweld. M.i. voldoet CRT met name aan het eerste punt, het zaait haat en tweespalt tussen mensen met verschillende pigmenten.
Maar zaait het tweespalt of stelt het slechts vast dat er tweespalt is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195213701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar zaait het tweespalt of stelt het slechts vast dat er tweespalt is?
Het zaait tweespalt. En het is gewoon een obscure theorie die wetenschappelijke basis mist.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195213759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja het is goed dat het wordt tegengegaan, niet omdat het racistisch is maar omdat het pseudowetenschap en prietpraat is.
Eens met het laatste, maar ik vind het behoorlijk racistisch. Met koppelt men name het hebben van een bepaalde huidskleur ('wit') aan systemisch of institutioneel racisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195213783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eens met het laatste, maar ik vind het behoorlijk racistisch. Met koppelt men name het hebben van een bepaalde huidskleur ('wit') aan systemisch of institutioneel racisme.
Dat is ook racistisch maar dat zou je nog onder vrijheid van meningsuiting kunnen scharen. Voor het verkopen van onzin op universiteiten is geen enkel excuus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 september 2020 @ 11:18:35 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195213802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja het is goed dat het wordt tegengegaan, niet omdat het racistisch is maar omdat het pseudowetenschap en prietpraat is.
Dat zeg jij ook over psychology en filosofie, toch? :')

quote:
It is based on critical theory, a social philosophy that argues that social problems are influenced and created more by societal structures and cultural assumptions than by individual and psychological factors.
Ik zie hier geen wereldschokkende bewering in. Het zal helaas wel door bepaalde groeperingen uit verband worden getrokken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195213926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is ook racistisch maar dat zou je nog onder vrijheid van meningsuiting kunnen scharen. Voor het verkopen van onzin op universiteiten is geen enkel excuus.
Je hebt een fan geloof ik he?

:D
  woensdag 23 september 2020 @ 11:29:27 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195213948
Ik had hier nog niet van gehoord, maar is dit van die Gloria Wekker-lulkoek?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195214045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:29 schreef thedeedster het volgende:
Ik had hier nog niet van gehoord, maar is dit van die Gloria Wekker-lulkoek?
Dit houdt zich hier ook mee bezig (o.a. het concept 'white innocence').
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 11:36:57 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195214056
En terecht. Weg met die pseudo-wetenschappelijke bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195214061
Alles dat de natiestaat ondermijnt moet bestreden worden, zo ook Critical Race Theory, gepropageerd door kleurlingen en blanken die geilen op hun eigen ondergang voortkomend uit een diep gestoorde psychopathologie waarvan ze de gehele samenleving deelgenoot willen maken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 11:39:55 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195214118
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef Oostwoud het volgende:
Alles dat de natiestaat ondermijnt moet bestreden worden, zo ook Critical Race Theory, gepropageerd door kleurlingen en blanken die geilen op hun eigen ondergang voortkomend uit een diep gestoorde psychopathologie waarvan ze de gehele samenleving deelgenoot willen maken.
Wat jij er tegen over wil zetten is net zulke pseudowetenschappelijke bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195214168
Jammer dat hij zwicht voor de druk van de deugmensen die ongelijk hebben in deze.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195214214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zeg jij ook over psychology en filosofie, toch? :')
[..]

Ik zie hier geen wereldschokkende bewering in. Het zal helaas wel door bepaalde groeperingen uit verband worden getrokken.
Het probleem is niet dat het wereldschokkend is, het probleem is dat er geen basis onder zit.

We kunnen van alles aannemen en daar vervolgens een theorie omheen bedenken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195214306
Tsja als dit je prioriteiten zijn. Puur scoren voor de bühne. Respectabele universiteiten behandelen dit alleen bij wijze van gedachte-experiment, geen echte wetenschap. En als je bang bent dat woorden mensen gaan inspireren tot geweld moet je alles gaan verbieden. Beter verander je de omstandigheden die zorgen dat mensen zich door dit zaken getriggerd (pun intended) voelen om geweld te gebruiken.
What Would Goku Do
  woensdag 23 september 2020 @ 11:49:58 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195214307
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Het probleem is niet dat het wereldschokkend is, het probleem is dat er geen basis onder zit.
Geen basis? Dat problemen binnen een samenleving een sociologische factor kennen?

Hou jij je maar bij het bouwen van viaducten, of zo. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195214400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geen basis? Dat problemen binnen een samenleving een sociologische factor kennen?
Oo je hebt het niet begrepen? Vandaar.
Ik denk dat niemand zal bestrijden dat bepaalde problemen binnen een samenleving een sociologische factor kennen. Maar dat is ook niet waar deze theorie over gaat, dat heb je kennelijk niet goed begrepen. Deze theorie beargumenteert dat sociologie de zwaarst wegende factor is van problemen. En dat is onwetenschappelijke prietpraat.

quote:
Hou jij je maar bij het bouwen van viaducten, of zo. :')
Ik zou niet weten hoe dat moet. Ik begrijp ook niet wat ik met het bouwen van viaducten te maken heb maar ik begrijp dat je merkwaardige obsessie voor mij weer opspeelt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 september 2020 @ 12:00:42 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195214498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Deze theorie beargumenteert dat sociologie de zwaarst wegende factor is van problemen. En dat is onwetenschappelijke prietpraat.
En jouw wetenschappelijke onderbouwing dat het onwetenschappelijke prietpraat is?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 23 september 2020 @ 12:01:31 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195214513
Geen idee wat dat is.

Weer wat geleerd:
https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_race_theory
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195214613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En jouw wetenschappelijke onderbouwing dat het onwetenschappelijke prietpraat is?
Het ontbreken van onderbouwing lijkt me voldoende onderbouwing voor mijn stelling dat onderbouwing ontbreekt. Als je daar geen genoegen mee neemt is dat vervelend en kan ik je verder niet helpen. Dan zul je weer iets nieuws moeten bedenken om toe te kunnen geven aan je obsessie voor mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 september 2020 @ 12:09:27 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195214649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Het ontbreken van onderbouwing lijkt me voldoende onderbouwing voor mijn stelling dat onderbouwing ontbreekt.
Helder. Ik dacht dat je wist waar je het over had, maar elke vorm van onderbouwing ontbreekt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 23 september 2020 @ 12:11:17 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195214670
@Kapitein_Scheurbuik en @Captain_Jack_Sparrow zijn jullie nou aan het uitvechten wie de beste kapitein is
Ik ben inmiddels overleden
pi_195214711
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:11 schreef Enchanter het volgende:
@:Kapitein_Scheurbuik en @:Captain_Jack_Sparrow zijn jullie nou aan het uitvechten wie de beste kapitein is
Doen ze wel vaker. O+
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 23 september 2020 @ 12:15:20 #27
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195214717
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker. O+
2 kapiteins op één schip werkt ook gewoon niet
Ik ben inmiddels overleden
pi_195214744
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:11 schreef Enchanter het volgende:
@:Kapitein_Scheurbuik en @:Captain_Jack_Sparrow zijn jullie nou aan het uitvechten wie de beste kapitein is
Daar is geen twijfel over, dat ben ik. Ik heb een paar dagen terug Captain_Jack_Sparrow betrapt op leugentjes en sindsdien is hij me geobsedeerd aan het stalken en plaatst zuigende reacties op mijn bijdragen. Maar voor vandaag negeer ik hem weer want het niveau daalt met iedere reactie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 september 2020 @ 12:17:00 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195214746
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:11 schreef Enchanter het volgende:
@:Kapitein_Scheurbuik en @:Captain_Jack_Sparrow zijn jullie nou aan het uitvechten wie de beste kapitein is
Het begint wat gênant te worden, die persoonlijke aanvallen over en weer. Jammer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:17:55 #30
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195214762
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is geen twijfel over, dat ben ik. Ik heb een paar dagen terug Captain_Jack_Sparrow betrapt op leugentjes en sindsdien is hij me geobsedeerd aan het stalken en plaatst zuigende reacties op mijn bijdragen. Maar voor vandaag negeer ik hem weer want het niveau daalt met iedere reactie.
Okay ik ben #team_Scheurbuik
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 23 september 2020 @ 12:21:22 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195214823
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:11 schreef Enchanter het volgende:
@:Kapitein_Scheurbuik en @:Captain_Jack_Sparrow zijn jullie nou aan het uitvechten wie de beste kapitein is
Het is een zwakheid van mij. De Kapitein heeft vaak de neiging om met grote stelligheid allemaal losse flodders hier neer te planten en daar kan ik niet zo goed tegen. Sorry. :@

Maar over wie de beste Kapitein is? Dat is een hele makkelijke. 8-)

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195214958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is een zwakheid van mij. De Kapitein heeft vaak de neiging om met grote stelligheid allemaal losse flodders hier neer te planten en daar kan ik niet zo goed tegen. Sorry. :@

Maar over wie de beste Kapitein is? Dat is een hele makkelijke. 8-)

[ afbeelding ]
De beste kapitein is een aan lager wal geraakte failliete zuipschuit?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:30:21 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195214976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef Hathor het volgende:

De beste kapitein is een aan lager wal geraakte failliete zuipschuit?
Zonder enige twijfel. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195215034
Terecht. Al die fopwetenschappen die proberen jou iets aan te praten wat je zogenaamd (onbewust) denkt zijn gif.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurelius op 23-09-2020 16:19:29 ]
pi_195215423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het begint wat gênant te worden, die persoonlijke aanvallen over en weer. Jammer.
Eigenlijk komt dat allemaal van 1 kant hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:17 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Okay ik ben #team_Scheurbuik
Hier ook. *O*

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 13:08:22 ]
pi_195215934
Goed nieuws. Die onzin verdient zo'n verbod.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:47:19 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195217217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is een zwakheid van mij. De Kapitein heeft vaak de neiging om met grote stelligheid allemaal losse flodders hier neer te planten en daar kan ik niet zo goed tegen. Sorry. :@

Maar over wie de beste Kapitein is? Dat is een hele makkelijke. 8-)

[ afbeelding ]
Vergeet kapitein Iglo niet
Ik ben inmiddels overleden
pi_195217336
Beetje oud nieuws. Maar hij bant het alleen binnen de overheid en Trump heeft geen idee wat het is.
pi_195218945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
Beetje oud nieuws. Maar hij bant het alleen binnen de overheid en Trump heeft geen idee wat het is.
Ook alle bedrijven die zaken doen met de overheid. En dat zijn er heel wat!
pi_195219228
Trump _O_
pi_195220209
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
Beetje oud nieuws. Maar hij bant het alleen binnen de overheid en Trump heeft geen idee wat het is.
Niet alleen overheid, ook bedrijven en universiteiten (onderwijs).

Bovendien:
quote:
Finally, the executive order has a strong enforcement component: all federal diversity programs must be approved directly by OMB and OPM, and agencies are directed to initiate adverse action proceedings against managers who continue to hold CRT trainings. Furthermore, the President instructs the Attorney General to assess whether critical race theory trainings create a “hostile work environment” and constitute a violation of Title VII of the Civil Rights Act.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 23 september 2020 @ 17:27:57 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195220275
Wel jammer dat religie en intelligent design dan wel een plaatsje houdt.

Weg met alle onzin dan zou ik zeggen
pi_195220605
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet alleen overheid, ook bedrijven en universiteiten (onderwijs).

Daar heeft hij helemaal geen zeggenschap over.
pi_195221805
Oke, maar moet overige wetenschappelijke troep, die vandaag de dag ook vaak voor waar wordt aangenomen zonder dat men zich er echt in verdiept heeft, dan ook maar geband worden van universiteiten? Denk aan het gedachtegoed dat zwarten over de wereld een lager IQ hebben. Iets wat gebaseerd is op "onderzoek" wat ongeveer net zo te betwisten is als het CRT-gebeuren...
Krekker is de bom!
pi_195221847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:02 schreef KreKkeR het volgende:
Oke, maar moet overige wetenschappelijke troep, die vandaag de dag ook vaak voor waar wordt aangenomen zonder dat men zich er echt in verdiept heeft, dan ook maar geband worden van universiteiten? Denk aan het gedachtegoed dat zwarten over de wereld een lager IQ hebben. Iets wat gebaseerd is op "onderzoek" wat ongeveer net zo te betwisten is als het CRT-gebeuren...
Dat lijkt me een foute vergelijking. IQ-onderzoek kan best wetenschappelijk gedaan worden omdat het kwantitatief is. Als jij het niet eens bent met die gedachte die je beschrijft kun je gewoon onderzoek doen met als hypothese dat zwarte mensen net zo goed scoren.

Het lijkt er meer op dat je je persoonlijke bias en politiek wil opdringen.
pi_195222628
Critical Race Theory moet niet worden gezien als een beproefde methode, maar een manier om iets te belichten wat niet door middel van de 'hardcore' onderzoeksmethoden kan worden aangetoond. CRT zit tussen filosofie en onderzoek volgens een vaste procedure in. Het is dan ook vergelijkbaar met Das Kapital van Karl Marx. Een gedachte-experiment wat zou moeten aansporen tot een maatschappelijke verandering of op zijn minst zaken van een andere kant te bekijken. Zowel Trump als bepaalde BLM-activisten lijken zich niet te realiseren dat CRT daarom geen beproefde methode is om de wetten aan te passen die daar rekening mee zouden houden of zwart-op-wit vast te stellen dat het systeem onderdrukkend werkt voor mensen van kleur. Wat Trump doet is censuur, maar wat de activisten doen is CRT als de heilige graal voor een inclusief publiek beleid en wetteksten te bestempelen. Ik denk dat ik niet hoef te herhalen wat er uiteindelijk met de ideeën van Marx gebeurde in de geschiedenis, maar het zou eens goed zijn wanneer er eens tegen het narratief van beide groepen wordt ingegaan wat betreft CRT. Dit is niet een kwestie van voor of tegen, maar van gezond verstand.
pi_195222689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:58 schreef Montagui het volgende:
pen tot geweld. M.i. voldoet CRT met name aan het eerste punt, het zaait haat en tweespalt tussen mensen met verschillen
wow, over doorpakken gesproken. Weet niet wat ik er van moet vinden
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_195222734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat jij er tegen over wil zetten is net zulke pseudowetenschappelijke bagger.
De natiestaat is ook al zo'n semi-filosofisch construct. Dat weten we ook vanuit de geschiedenis dat tot de heilige graal van publike beleid en wetteksten bestempelen ook niet zo geweldig afloopt. Alt-right en alt-lefters; ze hebben meer met elkaar gemeen dan ze zelf beseffen. :D
pi_195222750
Ik ben benieuwd wat dit werkelijk in de praktijk gaat betekenen.
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 19:49:46 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195222768
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:48 schreef 01100101 het volgende:

[..]

De natiestaat is ook al zo'n semi-filosofisch construct. Dat weten we ook vanuit de geschiedenis dat tot de heilige graal van publike beleid en wetteksten bestempelen ook niet zo geweldig afloopt. Alt-right en alt-lefters; ze hebben meer met elkaar gemeen dan ze zelf beseffen. :D
Hoefijzermodel...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195222940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat lijkt me een foute vergelijking. IQ-onderzoek kan best wetenschappelijk gedaan worden omdat het kwantitatief is. Als jij het niet eens bent met die gedachte die je beschrijft kun je gewoon onderzoek doen met als hypothese dat zwarte mensen net zo goed scoren.
Sinds wanneer is kwantitatief onderzoek een voorwaarde voor wetenschappelijk onderzoek?

Maar goed, zelfs wanneer je dit als voorwaarde stelt (maar dat is dan echt jouw persoonlijk mening waarmee je afwijkt v/d wetenschappelijke onderwijsinstellingen), maar dan nog.... Ook m.b.t. CRT kun je allerlei kwantitatieve metingen doen. Je zal er echter wel een hoop veronderstellingen aan moeten verbinden om de meetresultaten te koppelen aan de theorie... en uiteindelijk kan het alsnog een hoop onzin zijn... Of een hoop daadwerkelijk gemeten feiten verbonden aan onzinnige conclusies.
quote:
Critical race theory (CRT) has been used in educational literature to emphasize the influence of racism on educational opportunity and the assets of students of color. Quantitative methods appear antithetical to CRT tenets according to some, but this article endeavors to show why this is not the case, based on both historical and contemporary notions. To build this argument, the author presents results from an empirical study that used data from a survey of undergraduates and measurement theory to quantify students’ community cultural wealth, a CRT framework that describes the cultural assets of communities of color. The author concludes with recommendations for incorporating quantitative methods into future CRT studies.

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.3102/0002831218798325
Het grappige is, bij IQ-onderzoek is dat nauwelijks anders. Zoals je weet staat IQ niet gelijk aan intelligentie:

quote:
Een intelligentiemeting of intelligentietest is een meting van de intelligentie van een persoon. Het meten van iemands intelligentie gebeurt voornamelijk met psychodiagnostische tests. Dit is geen eenvoudige zaak, vooral omdat intelligentie vele facetten kent en niet eenvoudig te definiëren is. Zoals mensen verschillen in lengte en gewicht, zo verschillen zij ook qua intelligentie. Maar waar lengte en gewicht eenvoudig zijn te meten, is dat bij intelligentie niet direct mogelijk. Geen enkele test kan alle verschillende facetten van de intelligentie omvatten en op een betrouwbare en valide wijze vaststellen. Er kan alleen bij benadering worden vastgesteld hoe goed bepaalde functies van de intelligentie bij een mens of dier zijn ontwikkeld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting
En dat is wanneer we het hebben over een 'gewone' intelligentiemeting. Wanneer we echter kijken naar de populaire boeken die vaak worden aangehaald om uitspraken te doen over rassen, weten we dat deze nog velen malen meer te betwisten zijn:

Zie bijvoorbeeld de aannames die werden gedaan bij het "kwantitatief onderzoek" van IQ and the wealth of nations, een "onderzoek" dat vaak wordt aangehaald:

quote:
The authors believe that average IQ differences between nations are due to both genetic and environmental factors. They also believe that low GDP can cause low IQ, just as low IQ can cause low GDP.

[...]

Central to the book's thesis is a tabulation of what Lynn and Vanhanen believe to be the average IQs of the world's nations. Rather than do their own IQ studies, the authors average and adjust existing studies and use other methods to create estimates.

For 104 of the 185 nations, no studies were available. In those cases, the authors have used an estimated value by taking averages of the IQs of neighboring or comparable nations. For example, the authors arrived at a figure of 84 for El Salvador by averaging their calculations of 79 for Guatemala and 88 for Colombia. Including those estimated IQs, the correlation of IQ and GDP is 0.62.

To obtain a figure for South Africa, the authors averaged IQ studies done on different ethnic groups, resulting in a figure of 72. The figures for Colombia, Peru, and Singapore were arrived at in a similar manner.

In some cases, the IQ of a country is estimated by averaging the IQs of countries that are not actually neighbors of the country in question. For example, Kyrgyzstan's IQ is estimated by averaging the IQs of Iran and Turkey, neither of which is close to Kyrgyzstan—China, which is a geographic neighbor, is not counted as such by Lynn and Vanhanen. This is because ethnic background is assumed to be more important than proximity to other nations when determining national IQ.

[...]

Scores that do not support the theory
In several cases the actual GDP did not correspond with that predicted by IQ. In these cases, the authors argued that differences in GDP were caused by differences in natural resources and whether the nation used a planned or market economy.

https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
https://academic.oup.com/(...)irectedFrom=fulltext
Zie hier een duidelijk voorbeeld hoe kwantitatief onderzoek nagenoeg volledig gebaseerd is op een opeenstapeling van veronderstellingen.

Dus waar trek je de grens m.b.t. het verbieden binnen het onderwijs? Of laat ik het anders zeggen, wat zijn de criteria voor het toelaten of verbieden?
Krekker is de bom!
pi_195223491
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet alleen overheid, ook bedrijven en universiteiten (onderwijs).

Er is een woord voor als machthebbers onderwerpen en denkbeelden verbieden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195223531
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:20 schreef recursief het volgende:

[..]

Er is een woord voor als machthebbers onderwerpen en denkbeelden verbieden.
Klopt, Critical Race Theory en cultuurmarxisme.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:24:54 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195223570
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sinds wanneer is kwantitatief onderzoek een voorwaarde voor wetenschappelijk onderzoek?

Maar goed, zelfs wanneer je dit als voorwaarde stelt (maar dat is dan echt jouw persoonlijk mening waarmee je afwijkt v/d wetenschappelijke onderwijsinstellingen), maar dan nog.... Ook m.b.t. CRT kun je allerlei kwantitatieve metingen doen. Je zal er echter wel een hoop veronderstellingen aan moeten verbinden om de meetresultaten te koppelen aan de theorie... en uiteindelijk kan het alsnog een hoop onzin zijn... Of een hoop daadwerkelijk gemeten feiten verbonden aan onzinnige conclusies.
[..]

Het grappige is, bij IQ-onderzoek is dat nauwelijks anders. Zoals je weet staat IQ niet gelijk aan intelligentie:
[..]

En dat is wanneer we het hebben over een 'gewone' intelligentiemeting. Wanneer we echter kijken naar de populaire boeken die vaak worden aangehaald om uitspraken te doen over rassen, weten we dat deze nog velen malen meer te betwisten zijn:

Zie bijvoorbeeld de aannames die werden gedaan bij het "kwantitatief onderzoek" van IQ and the wealth of nations, een "onderzoek" dat vaak wordt aangehaald:
[..]

Zie hier een duidelijk voorbeeld hoe kwantitatief onderzoek nagenoeg volledig gebaseerd is op een opeenstapeling van veronderstellingen.

Dus waar trek je de grens m.b.t. het verbieden binnen het onderwijs? Of laat ik het anders zeggen, wat zijn de criteria voor het toelaten of verbieden?
Ben je nu serieus?
Nou, kwalitatief onderzoek is niet recipleerbaar!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195223849
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Klopt, Critical Race Theory en cultuurmarxisme.
Hihi
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195224110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ben je nu serieus?
Nou, kwalitatief onderzoek is niet recipleerbaar!
quote:
Kwalitatief onderzoek heeft met kwantitatieve vormen van onderzoek gemeen dat het systematisch en controleerbaar is en dat getracht wordt een voor het betreffende onderzoeksgebied relevante vraag op te lossen. Met andere woorden: het gaat om wetenschappelijk onderzoek

https://www.amsterdamresearch.org/web/public-health/home.htm
quote:
Kwalitatief onderzoek is geschikt om de aard en de context van verschijnselen te bestuderen. Niet meer en niet minder. Kwalitatief en kwantitatief onderzoek kunnen niet zonder elkaar. Wel lijdt zowel de wetenschapsbeoefening als de toepassing ervan schade indien, zoals nu nog wel het geval is, de kwalitatieve aanpak onderbelicht blijft. Hieronder geven we een korte inleiding over de methoden van kwalitatief onderzoek en bespreken we enkele risico's daarvan voor de praktijk van de gezondheidszorg.


https://www.henw.org/arti(...)misbaar-en-uitdagend
Maar dat is niet alleen omdat het op een of andere internet site staat. Dit is ook wat men uitlegt tijdens 1 v/d eerste lessen in het wetenschappelijk onderwijs.

[ Bericht 5% gewijzigd door KreKkeR op 23-09-2020 21:01:03 ]
Krekker is de bom!
  woensdag 23 september 2020 @ 21:01:41 #57
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195224249
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]

Maar dat is niet alleen omdat het op een of andere internet site staat. Dit is ook wat men uitlegt tijdens 1 v/d eerste lessen in het wetenschappelijk onderwijs.
Leuk, een van de eerste lessen. Moet ik je nu mijn Bul laten zien?

Kwalitatief onderzoek wordt voornamelijk gebruikt bij de conceptfase van nieuwe producten.

Misschien wordt het geaccepteerd bij nep studies zoals sociologie, het heeft geen ene reet met serieuze wetenschap te maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195224763
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leuk, een van de eerste lessen. Moet ik je nu mijn Bul laten zien?

Kwalitatief onderzoek wordt voornamelijk gebruikt bij de conceptfase van nieuwe producten.

Misschien wordt het geaccepteerd bij nep studies zoals sociologie, het heeft geen ene reet met serieuze wetenschap te maken.
Veel beleidsvraagstukken zijn op sociologische theorien gestoeld. Dat jij het niet gebruikt binnen een bedrijf wil niet zeggen dat het in andere beroepsvelden net zo nutteloos is.
pi_195224871
Overigens gaat kwantitatief onderzoek niet zonder kwalitatief onderzoek. Je kunt wel mooi correlaties hebben, maar wat je vertelt met die correlaties moet hout snijden. Even zo goed voor kwantiatief onderzoek dat ook naar de significantie van iets kijkt. Je kunt niet allerlei variabels zomaar bij elkaar gooien en dan zeggen: Nou jongens de resultaten zeggen dat het verhaal klopt, alhoewel de onderbouwing van het verhaal wat steken laat vallen want ik heb wat factoren zonder de achtergrond ervan te checken bij elkaar gegooid. :D
  woensdag 23 september 2020 @ 21:40:03 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195225064
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:31 schreef 01100101 het volgende:
Overigens gaat kwantitatief onderzoek niet zonder kwalitatief onderzoek. Je kunt wel mooi correlaties hebben, maar wat je vertelt met die correlaties moet hout snijden. Even zo goed voor kwantiatief onderzoek dat ook naar de significantie van iets kijkt. Je kunt niet allerlei variabels zomaar bij elkaar gooien en dan zeggen: Nou jongens de resultaten zeggen dat het verhaal klopt, alhoewel de onderbouwing van het verhaal wat steken laat vallen want ik heb wat factoren zonder de achtergrond ervan te checken bij elkaar gegooid. :D
Punt is; op kwalitatief onderzoek kun je geen conclusies bouwen.
Veel van de huidige wetenschap is veredeld SPSS-onderzoek waarbij ze correlaties als groot wetenschappelijk nieuws presenteren. Maar goede verklaringen, ho maar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195225108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Punt is; op kwalitatief onderzoek kun je geen conclusies bouwen.
Veel van de huidige wetenschap is veredeld SPSS-onderzoek waarbij ze correlaties als groot wetenschappelijk nieuws presenteren. Maar goede verklaringen, ho maar.
Nee. maar het vormt wel de onderbouwing voor het kwantitatieve onderzoek. Zeggen dat de ene vorm van onderzoek belangrijker is dan de andere gaat gewoon in dit geval niet op.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:47:01 #62
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195225201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:42 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Nee. maar het vormt wel de onderbouwing voor het kwantitatieve onderzoek. Zeggen dat de ene vorm van onderzoek belangrijker is dan de andere gaat gewoon in dit geval niet op.
In grote mate mee eens. Ik wil echter even terugkomen op hetgeen waarop ik precies reageerde;
quote:
Sinds wanneer is kwantitatief onderzoek een voorwaarde voor wetenschappelijk onderzoek?
Nou, mij lijkt dat uiteindelijk - indien je ook tot conclusies wilt komen - gewoon noodzakelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:05:04 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_195225495
Wat is artikel 1 van de grondwet :').

Alhoewel hij wel meer wetenschap probeert te verbannen, zoals klimaatwetenschap en virologie, dus het pas goed in het rijtje, en de mensen die dat wel okay vinden passen ook goed in een hokje. Met kussens op de muren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195225624
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sinds wanneer is kwantitatief onderzoek een voorwaarde voor wetenschappelijk onderzoek?

Dat heb ik niet gezegd. Probeer het nog eens :)
pi_195225660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:05 schreef speknek het volgende:
Wat is artikel 1 van de grondwet :').

Alhoewel hij wel meer wetenschap probeert te verbannen, zoals klimaatwetenschap en virologie, dus het pas goed in het rijtje, en de mensen die dat wel okay vinden passen ook goed in een hokje. Met kussens op de muren.
CRT is geen wetenschap, dus die vergelijking gaat niet op.
pi_195225869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Probeer het nog eens :)
Je leest de rest van mijn post maar, waarin ik uitleg waarom het "verbod" van Trump dus ook op andere twijfelachtige "wetenschap" kan worden toegepast. (Waarbij "twijfelachtig" natuurlijk ook enigszins subjectief is).
Krekker is de bom!
pi_195226508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

In grote mate mee eens. Ik wil echter even terugkomen op hetgeen waarop ik precies reageerde;
[..]

Nou, mij lijkt dat uiteindelijk - indien je ook tot conclusies wilt komen - gewoon noodzakelijk.
Wat betreft dat laatste: Soms wel, soms niet. Wanneer de casus zeer specifiek en dus in zeer grote mate afhankelijk is van een bepaalde context, wordt het lastig er een kwantiatieve analyse op los te laten. Dan heb je op een begeven moment met zoveel factoren te maken, waarvan er dan ook nog eens veel zijn die aan het voorbeeld in de studie zijn gebonden afhangen, dat je het niet kunt veralgemeniseren. Dit speelt minder vaak bij productieprocessen in bedrijven, maar dit komt vaak genoeg terug bij beslissingen rondom culturele zaken bijvoorbeeld of beleid dat rekening moet houden met bepaalde groepen in de samenleving. En zelfs bij bedrijven is er een limit. Ongeveer 80 % van een analyse moet in principe door een paar factoren kunnen worden uitgelegd. Wanneer die 80 % uit bijvoorbeeld meer dan 20 factoren bestaat, kan een bedrijf ook niks met zo'n analyse, omdat het simpelweg financieel onmogelijk is je als bedrijf op zoveel factoren te storten. Ook zegt zo'n analyse niets om waar het nou echt om draait. Hetzelfde speelt een rol bij de overheid of andere organisaties die met mensen bezig zijn. Beter focus je op een pragmatische context gebonden aanpak, dan uitpluizen uit die miljoenen factoren wat je nu precies zou kunnen verbeteren. Het nadeel is uiteraard dat je het moeilijk kunt reproducren. Dat is nou eenmaal de afweging die je moet maken wanneer mensen het einddoel van de studie zijn of er te veel meespeelt binnen een analyse.
pi_195226617
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je leest de rest van mijn post maar, waarin ik uitleg waarom het "verbod" van Trump dus ook op andere twijfelachtige "wetenschap" kan worden toegepast. (Waarbij "twijfelachtig" natuurlijk ook enigszins subjectief is).
Ja maar je mist het punt volledig. CRT is geen wetenschap, het kan het ook nooit zijn. Het wil het niet eens zijn.

Onderzoek naar IQ kan gewoon wetenschappelijk zijn. Of dat dan daadwerkelijk gedaan wordt of niet is niet relevant, je lijkt er een soort persoonlijke kwestie van te maken waar ik niet aan mee doe.
  woensdag 23 september 2020 @ 23:15:31 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_195226705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:13 schreef MoreDakka het volgende:
CRT is geen wetenschap, dus die vergelijking gaat niet op.
Alhoewel het inderdaad begonnen is bij rechtsgeleerdheid en je je af kunt vragen of dat een wetenschap is, wordt het ook gebruikt bij sociologie, en dat is grotendeels een wetenschap.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195226789
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Alhoewel het inderdaad begonnen is bij rechtsgeleerdheid en je je af kunt vragen of dat een wetenschap is, wordt het ook gebruikt bij sociologie, en dat is grotendeels een wetenschap.
Sociologie is inderdaad op veel gebieden wetenschappelijk. CRT is dat echter niet. :) Sterker nog, het zet zich actief af tegen wetenschap, logica en rede als 'just another way of knowing'.
  woensdag 23 september 2020 @ 23:29:43 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_195226858
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Sociologie is inderdaad op veel gebieden wetenschappelijk. CRT is dat echter niet. :) Sterker nog, het zet zich actief af tegen wetenschap, logica en rede als 'just another way of knowing'.
Nou ben ik toegegeven niet bepaald een expert in critical race theory, maar dat laatste lijkt me stug, aangezien het dan geen veld van studie kan zijn. Het is naar wat ik begrijp intepretevistisch en zal zich daarom zoals wel meer sociaal constructionistische raamwerken afzetten tegen een strikt positivistische manier van wetenschap bedrijven. Maar dat maakt het niet onwetenschappelijk, tenzij je positivisme als demarcatiecriterium hanteert natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:32:04 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195226876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Klopt, Critical Race Theory en cultuurmarxisme.
Jij hebt ook je critical race theory.

En die is ook bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:34:24 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195226894
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja maar je mist het punt volledig. CRT is geen wetenschap, het kan het ook nooit zijn. Het wil het niet eens zijn.

Onderzoek naar IQ kan gewoon wetenschappelijk zijn. Of dat dan daadwerkelijk gedaan wordt of niet is niet relevant, je lijkt er een soort persoonlijke kwestie van te maken waar ik niet aan mee doe.
Omdat jij natuurlijk ook wel weet dat die 'persoonlijke kwestie' voornamelijk bij lieden heerst die die pseudo-wetenschap omtrent IQ (al dan niet met van google geplukte wereldkaartjes) pushen.

Kennelijk is het heel moeilijk om al die achterlijke ras-theorieën gewoon bagger te vinden. Te meer daar wetenschappelijk gezien het concept ras irrelevant is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:35:42 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195226902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou ben ik toegegeven niet bepaald een expert in critical race theory, maar dat laatste lijkt me stug, aangezien het dan geen veld van studie kan zijn. Het is naar wat ik begrijp intepretevistisch en zal zich daarom zoals wel meer sociaal constructionistische raamwerken afzetten tegen een strikt positivistische manier van wetenschap bedrijven. Maar dat maakt het niet onwetenschappelijk, tenzij je positivisme als demarcatiecriterium hanteert natuurlijk.
It's bad, bro... CRT is echt drie keer niets...

Het gaat vooral uit van het 'narratief', d.w.z. dat het nooit verifieerbare stellingen inneemt en van daaruit verder redeneert. Daar komt ook dat idee van white privilege vandaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195226924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou ben ik toegegeven niet bepaald een expert in critical race theory, maar dat laatste lijkt me stug, aangezien het dan geen veld van studie kan zijn.
Dat klopt, dat is het dan ook niet. Het is meer een soort filosofische stroming en methode. Het meest simpele valt het te omschrijving als een combinatie van Frankfurt-school methodes, postmodernisme en feministische theorietjes als intersectionaliteit.
pi_195226940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat jij natuurlijk ook wel weet dat die 'persoonlijke kwestie' voornamelijk bij lieden heerst die die pseudo-wetenschap omtrent IQ (al dan niet met van google geplukte wereldkaartjes) pushen.

Kennelijk is het heel moeilijk om al die achterlijke ras-theorieën gewoon bagger te vinden. Te meer daar wetenschappelijk gezien het concept ras irrelevant is.
Oh natuurlijk, daarom heerst er ook een taboe in de wetenschap om onderzoeken te doen naar IQ en intelligentie van populaties. Er zijn legio dubieuze clubjes die dat soort dingen (onterecht) als bewijs zien voor hun eigen maffe rasentheorie.
  woensdag 23 september 2020 @ 23:46:44 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_195226974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

It's bad, bro... CRT is echt drie keer niets...

Het gaat vooral uit van het 'narratief', d.w.z. dat het nooit verifieerbare stellingen inneemt en van daaruit verder redeneert. Daar komt ook dat idee van white privilege vandaan.
Ik heb zelf ook een broertje dood aan veel humanistiek dat er hard vandoor holt zodra het net nuttig en verifieerbaar begint te worden, maar dat wil niet zeggen dat humanistiek intrinsiek niet nuttig is of niet verifieerbare inzichten op kunnen leveren. Alleen dat toevallig die betreffende academici slampampers zijn. Een van de grootste eye openers van het begin van mijn wetenschappelijke carrière was toen ik op een high tech conferentie van betas en een paar gammas was en godbetert de keynote alfa de enige was die zinnige vragen aan het stellen was (ze hebben geen oplossingen maar hey dat is weer een andere kwaliteit). Met interpretivisme zit je meer in de richting van paradigmaverschuivingen, maar die zijn altijd zinnig om de kwantitatieve onderzoekers bij te sturen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:47:39 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195226978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een broertje dood aan veel humanistiek dat er hard vandoor holt zodra het net nuttig en verifieerbaar begint te worden, maar dat wil niet zeggen dat humanistiek intrinsiek niet nuttig is of niet verifieerbare inzichten op kunnen leveren. Alleen dat toevallig die betreffende academici slampampers zijn. Een van de grootste eye openers van het begin van mijn wetenschappelijke carrière was toen ik op een high tech conferentie van betas en een paar gammas was en godbetert de keynote alfa de enige was die zinnige vragen aan het stellen was (ze hebben geen oplossingen maar hey dat is weer een andere kwaliteit). Met interpretivisme zit je meer in de richting van paradigmaverschuivingen, maar die zijn altijd zinnig om de kwantitatieve onderzoekers bij te sturen.
Dat zeg ik ook niet. Sociologie, humanistiek, filosofie zijn allemaal wetenschappen... Maar CRT is echt het andere uiterste; het is vooral ook politiek-gedreven en dat maakt het direct suspect.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195229026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

It's bad, bro... CRT is echt drie keer niets...

Het gaat vooral uit van het 'narratief', d.w.z. dat het nooit verifieerbare stellingen inneemt en van daaruit verder redeneert. Daar komt ook dat idee van white privilege vandaan.
Maar dan zou het op basis daarvan aangevallen en bestreden moeten worden en niet op basis van een verbod. Want anders kun je alle onzin "wetenschap" wel verbieden.

Aan de andere kant lijkt een aanzienlijk deel v/d mensen steeds meer immuun voor logica, feiten, etc. Dus beargumenteren dat men bij CRT spreekt over een totaal niet onderbouwde (of totaal verkeerd onderbouwde) mening ook nog eens gebaseerd op allerlei hele vage veronderstellingen, daarmee zul je de doelgroep wellicht niet mee bereiken... Moeilijk...
Krekker is de bom!
pi_195229352
Fantastische beslissing dit natuurlijk. Dergelijke theorieën, die enkel voor fragmentatie zorgen van de maatschappij, moet je niet toe willen staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')