abonnement Unibet Coolblue
pi_195212903
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-dubai-sturen.html

quote:
Het materiaal van mensen die zich bij de GGD laten testen op het coronavirus gaat binnenkort naar Dubai voor analyse. De deal tussen het Nederlandse lab Saltro, een zusterlab in Dubai en het ministerie van Volksgezondheid is bijna rond.

Er is al een speciale luchtbrug opgezet om de wattenstokjes met genetisch materiaal van Nederlanders in Dubai te krijgen. Vanaf Schiphol duurt het zo'n zes uur over om de 5000 kilometer naar de stadstaat in de Verenigde Arabische Emiraten af te leggen.

Minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij het contract met Dubai wil sluiten vanwege het tekort aan testcapaciteit in Nederland. "In een normale situatie zou ik dat contract niet hebben gesloten. Maar in deze situatie zeg ik ja, we gaan het toch doen."

'Duizenden tests uit regio Utrecht'
Vermoedelijk zal het in eerste instantie gaan om het materiaal van duizenden tests die worden afgenomen in de regio Utrecht. De GGD in die regio heeft een contract met Saltro voor het analyseren van coronatests. Later kunnen meer teststraten volgen.

In een interne mail van Saltro die in bezit is van de NOS bleek eerder dat er sprake van was om het materiaal van coronatests naar Abu Dhabi te sturen. Het ging toen enkel om het materiaal van mensen die zich lieten testen in de teststraat in Woerden. Afgelopen vrijdag zijn er testsamples gestuurd om te kijken of alles werkte.

Nu blijkt er toch te worden gekozen voor Dubai. Zowel in Abu Dhabi als in Dubai staan labs van het Zwitserse bedrijf Unilabs. Ook de Nederlandse laboratoria van Saltro zijn onderdeel van deze labgigant.

Dat het ministerie alternatieven zoekt voor het analyseren van coronatests is onderdeel van het opschalen van de testcapaciteit. Eerder werden er al contracten gesloten met commerciële labs in Duitsland en België.

Helemaal goed dat ze de testcapaciteit hiermee vergroten hoor, maar waarom blijven ze dit soort laboratoria gebruiken?

Lijkt me beter om in zee te gaan met grotere bedrijven.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 23 september 2020 @ 10:21:08 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195212914
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-dubai-sturen.html
[..]

Helemaal goed dat ze de testcapaciteit hiermee vergroten hoor, maar waarom blijven ze dit soort laboratoria gebruiken?

Lijkt me beter om in zee te gaan met grotere bedrijven.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195212936
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-dubai-sturen.html
[..]

Helemaal goed dat ze de testcapaciteit hiermee vergroten hoor, maar waarom blijven ze dit soort laboratoria gebruiken?

Lijkt me beter om in zee te gaan met grotere bedrijven.
De belangen zijn te groot
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195212940
Wat is er toch mis met die grote testlabs in Duitsland? Ga vooral de boel allemaal naar Dubai sturen... Sjonge, zeg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 23 september 2020 @ 10:26:22 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195213016
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-dubai-sturen.html
[..]

Helemaal goed dat ze de testcapaciteit hiermee vergroten hoor, maar waarom blijven ze dit soort laboratoria gebruiken?

Lijkt me beter om in zee te gaan met grotere bedrijven.
Gaat om geld ,en de GGD heeft het staatsmonopolie op testen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 23 september 2020 @ 10:26:54 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195213025
Lol, helemaal naar Dubai sturen terwijl je in het grootste deel van Europa kan testen tot je erbij neervalt _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195213043
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:22 schreef Natalie het volgende:
Wat is er toch mis met die grote testlabs in Duitsland? Ga vooral de boel allemaal naar Dubai sturen... Sjonge, zeg.
Mwuah, Duitsland zou een paar maanden geleden een optie zijn, maar die testen nu al op maximale capaciteit.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195213056
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Dven het volgende:
Lol, helemaal naar Dubai sturen terwijl je in het grootste deel van Europa kan testen tot je erbij neervalt _O-
In juni misschien, maar de meeste landen gebruiken nu al de maximale capaciteit. België zoekt ook al capaciteit op in Duitsland wat waarschijnlijk niet gaat werken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 23 september 2020 @ 10:29:31 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195213062
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In juni misschien, maar de meeste landen gebruiken nu al de maximale capaciteit. België zoekt ook al capaciteit op in Duitsland wat waarschijnlijk niet gaat werken.
Private labs genoeg waar je als overheid zijnde een dealtje mee kan sluiten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195213070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gaat om geld ,en de GGD heeft het staatsmonopolie op testen
Lijkt me dat de grotere bedrijven uiteindelijk goedkoper zijn dan dit soort laboratoria toch?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195213169
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Dven het volgende:
Lol, helemaal naar Dubai sturen terwijl je in het grootste deel van Europa kan testen tot je erbij neervalt _O-
Gisteren zei Gommers nog dat er gewoon wereldwijd tekorten zijn...
  woensdag 23 september 2020 @ 10:38:38 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195213189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gisteren zei Gommers nog dat er gewoon wereldwijd tekorten zijn...
Er zijn vast verspreid over de wereld meer landen die slecht handelen zoals Nederland, dat klopt vast.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195213322
Saltro is dus onderdeel van Zwitserse "labgigant" Unilabs?
Hoe verhoudt zich dat dan tot de "kleine laboratoria" die de testen tot nu toe deden dan? Want als ik naar een prikpunt moet dan is dat ook van Saltro?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195213347
Allemaal heel leuk en aardig maar hoe zit het met dna profielen die ze van de swabs kunnen nemen? Ik vertrouw de Europese regelgeving net een tikje meer.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:07:51 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195213646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Lijkt me dat de grotere bedrijven uiteindelijk goedkoper zijn dan dit soort laboratoria toch?
Maar de juffrouw van de GGD belangen zit in de Outbreak Management Team
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Wat een vreselijk zwak iemand is dat
ze had geen spulle 8)7 8)7 :W _O-

https://www.nu.nl/283286/(...)nut.html?jwsource=cl
https://www.nu.nl/283286/(...)apaciteit-benut.html
quote:
Dr. Ann Vossen, Arts-microbioloog, LUMC Leids Universitair Medisch Centrum / NVMM Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie , Belangenverklaring


[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 23-09-2020 11:14:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195213667
De GGD-Utrecht werkte dus sowieso al met Saltro als lab voor de coronatesten zo te lezen, is Saltro (dat onderdeel is van een Zwitserse "labgigant") dan een van die "kleine laboratoria" die door Ann Vossen in het OMT zo nodig beschermd moest worden?

Hoe klein en zelfstandig zijn die "kleine laboratoria" eigenlijk wiens belangen zo groot waren dat het volksbelang daaraan ondergeschikt was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195213762
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn vast verspreid over de wereld meer landen die slecht handelen zoals Nederland, dat klopt vast.
Er zijn wereldwijde tekorten, hoezo handelt Nederland dan slecht?
pi_195213804
Schrijnend dat er bij zoiets vitaals als een coronatest überhaupt belangen moeten worden behartigd. Lijkt mij totaal geen prioriteit.

Zo veel en zo goedkoop mogelijk testen voor een positieve of negatieve uitslag is van (inter-)nationaal belang. Het kan mij werkelijk aan mijn reet roesten welke belangen er behartigd moeten worden bij zoiets cruciaals ten tijde van een pandemie.

Of doe een combinatie van een testfabrieken en kleine labs, maar niet zo omslachtig blijven vasthouden aan de kleine labs "want de testen moet extreem secuur zijn en er moet perse een Nederlander in het lab zitten einz!!!1".

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 23-09-2020 11:21:06 ]
pi_195213821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:09 schreef Leandra het volgende:
De GGD-Utrecht werkte dus sowieso al met Saltro als lab voor de coronatesten zo te lezen, is Saltro (dat onderdeel is van een Zwitserse "labgigant") dan een van die "kleine laboratoria" die door Ann Vossen in het OMT zo nodig beschermd moest worden?

Hoe klein en zelfstandig zijn die "kleine laboratoria" eigenlijk wiens belangen zo groot waren dat het volksbelang daaraan ondergeschikt was?
En dat snap ik dus niet helemaal: je kunt toch de 'kleine laboratoria' etc. die men wil beschermen, gewoon beschermen en daarnaast gebruik maken die grotere labs in Duitsland voor 't overschot? Ik begreep even zo dat die laatste nu geen optie meer is, maar hadden ze dat in 't voorjaar gedaan, dan had 't mogelijk wat gescheeld.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195213850
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

En dat snap ik dus niet helemaal: je kunt toch de 'kleine laboratoria' etc. die men wil beschermen, gewoon beschermen en daarnaast gebruik maken die grotere labs in Duitsland voor 't overschot? Ik begreep even zo dat die laatste nu geen optie meer is, maar hadden ze dat in 't voorjaar gedaan, dan had 't mogelijk wat gescheeld.
Het gaat me er meer om dat "kleine laboratoria" zogenaamd beschermd moesten worden vanwege de uitzonderlijk hoge kwaliteit die zij zouden leveren, en dat in ieder geval één van de laboratoria waar een GGD een contract mee heeft onderdeel is van een labgigant.

Is dat dan een van die "kleine laboratiora"?

Een beetje alsof de kleine zelfstandige bakker beschermd moet worden en dat je dan onder andere gebruik blijkt te maken van een King Corn bakker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195213917
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef Erasmus het volgende:
Schrijnend dat er bij zoiets vitaals als een coronatest überhaupt belangen moeten worden behartigd. Lijkt mij totaal geen prioriteit.

Zo veel en zo goedkoop mogelijk testen voor een positieve of negatieve uitslag is van (inter-)nationaal belang. Het kan mij werkelijk aan mijn reet roesten welke belangen er behartigd moeten worden bij zoiets cruciaals ten tijde van een pandemie.
Het is geen probleem dat er geen democratie in Dubai is en er gemarteld wordt?

quote:
Of doe een combinatie van een testfabrieken en kleine labs, maar niet zo omslachtig blijven vasthouden aan de kleine labs "want de testen moet extreem secuur zijn en er moet perse een Nederlander in het lab zitten einz!!!1".
Die strategie van de kleine labs is ook alweer losgelaten. Maar goed, Lubach is nu net begonnen met zijn seizoen, dus was het nieuws al wat ouder.
pi_195213959
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:27 schreef luxerobots het volgende:
Het is geen probleem dat er geen democratie in Dubai is en er gemarteld wordt?
Dat moeten zij weten, niet ons probleem.
pi_195213962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat me er meer om dat "kleine laboratoria" zogenaamd beschermd moesten worden vanwege de uitzonderlijk hoge kwaliteit die zij zouden leveren, en dat in ieder geval één van de laboratoria waar een GGD een contract mee heeft onderdeel is van een labgigant.

Is dat dan een van die "kleine laboratiora"?

Een beetje alsof de kleine zelfstandige bakker beschermd moet worden en dat je dan onder andere gebruik blijkt te maken van een King Corn bakker.
Het gaat mij persoonlijk niet om de 'uitzonderlijk hoge kwaliteit'. Die PCR test is simpel genoeg, betrouwbaar & er zijn maar twee uitkomsten mogelijk. Heb liever dat ze veel en snel testen bij zo'n labgigant, dan dat we allemaal een week van de straat zijn vanwege een - naar alle waarschijnlijkheid - een normale verkoudheid, omdat het allemaal getest moet worden voor de 'uitzonderlijk hoge kwaliteit'. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 23 september 2020 @ 11:32:59 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195213998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is geen probleem dat er geen democratie in Dubai is en er gemarteld wordt?
[..]
De mensen die gemarteld worden die hoeven toch niet te helpen met de testen ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 23 september 2020 @ 11:33:59 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195214014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn wereldwijde tekorten, hoezo handelt Nederland dan slecht?
nee dat is onzin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 23 september 2020 @ 11:34:51 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195214021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat me er meer om dat "kleine laboratoria" zogenaamd beschermd moesten worden vanwege de uitzonderlijk hoge kwaliteit die zij zouden leveren, en dat in ieder geval één van de laboratoria waar een GGD een contract mee heeft onderdeel is van een labgigant.
Het gaat om geld he
iedere test levert op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195217277
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat om geld he
iedere test levert op
En het zal om behoorlijk wat geld gaan.
Net een test gedaan:
1 persoon die me naar de parkeerplaats wijst; daarbij half in mijn auto hangt nadat ik het raam aan de passagierskant open :X
1 persoon die me op de parkeerplaats naar de ingang wijst.
1 persoon die mijn gegevens controleert (afspraak, achternaam, geboortedatum, ID)
1 persoon bij het punt waar de test afgenomen wordt mijn naam en geboortedatum nog een keer controleert
1 persoon die de test afneemt....

En dan waren er nog 2 personen met andere dingen bezig.
Plus dat we het dus nog niet hebben over degenen die de telefoonlijnen bemannen, want ik had de afspraak per DigiD gemaakt.
Dus dat zijn al 4 mensen aan het werk voor de test überhaupt afgenomen is en dan nog 1 die de test afneemt.
En dan moet het wattenstaafje nog gecontroleerd worden....en de uitslag ingevoerd worden en als het positief is moet er over gebeld worden.
Dus ja, die testen zijn duur, alleen al vanwege de 5 man die betaald moet worden om een test af te nemen.
En dan verwacht ik dat die twee mannen die me naar de parkeerplaats en ingang stuurden een inkomen hebben dat amper tot niet boven het minimumloon uitkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195217723
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef valentijn101 het volgende:
Allemaal heel leuk en aardig maar hoe zit het met dna profielen die ze van de swabs kunnen nemen? Ik vertrouw de Europese regelgeving net een tikje meer.
Wat maakt het uit die tests raken toch kwijt tussen afname en rrsultaat in Abu Dhabi.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195217772
Ik heb trouwens 2x moeten kihken of ik niet op een Fake nos pagina van Lubach of De Speld zat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195217886
Wat een kneuzenverzameling is dit kabinet toch. Altijd te laat, het is altijd de schuld van een ander en als ze het oplossen doen ze het op een veel duurdere manier dan een maandje eerder had gekund.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:04:41 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195218610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat een kneuzenverzameling is dit kabinet toch. Altijd te laat, het is altijd de schuld van een ander en als ze het oplossen doen ze het op een veel duurdere manier dan een maandje eerder had gekund.
inderdaad, niets maar dan ok helemaal niets komt er tot stand en de vrienden en relaties staan altijd op nummer 1 , niet de kiezer en D55 staat daarbij vooraan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195218651
Oh. Dat is mijn tests as zaterdag in Utrecht dus.
Goh. Vliegt er een stukje van mij zo ver weg. :D
Hopelijk krijg ik er geen dubbelganger bij. ;)
Definitely not CIA
pi_195218702
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:22 schreef Natalie het volgende:
Wat is er toch mis met die grote testlabs in Duitsland? Ga vooral de boel allemaal naar Dubai sturen... Sjonge, zeg.
Die spreken geen Nederlands.
Aldus het corrupte OMT.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195218980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die spreken geen Nederlands.
Aldus het corrupte OMT.
Ik vind het ook een vreemde redenatie. Alsof taal überhaupt een barrière is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195219206
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vind het ook een vreemde redenatie. Alsof taal überhaupt een barrière is.
quote:
Positiv
Negativ
Moet toch te doen zijn...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195219296
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-dubai-sturen.html
[..]

Lijkt me beter om in zee te gaan met grotere bedrijven.
Op wat baseer je dit? Ik zie nergens dat het een klein lab is, er wordt zelfs gesproken over een gigant.
pi_195219378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Moet toch te doen zijn...
Die zag ik langskomen bij Lubach :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195219776
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Die zag ik langskomen bij Lubach :Y
Exact ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195219805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact ;)
We zullen wel iets over het hoofd zien, maar ik moet zeggen: erg transparant is 't ook niet. Tenminste, de taal kan toch écht niet het hele probleem zijn. Er moeten meer redenen zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195219889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Moet toch te doen zijn...
Ja maar die gekke Duitsers noemen een meer de zee en de zee een meer. Reden genoeg om daar een Nederlander te eisen.
pi_195219892
Wie werken er eigenlijk in die laboratoria in Dubai?
De locals doen dat soort werk niet en de immigranten zijn er voornamelijk om het leven van de locals zo relaxed mogelijk te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195219922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja maar die gekke Duitsers noemen een meer de zee en de zee een meer. Reden genoeg om daar een Nederlander te eisen.
Is dat relevant met 2 keuzes die daar niets mee te maken hebben? :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195220537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat relevant met 2 keuzes die daar niets mee te maken hebben? :D
De VVD staat nog steeds ver aan kop in de peilingen, dus schijnbaar voelen veel mensen wat voor dit soort briljante redeneringen.
pi_195220562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De VVD staat nog steeds ver aan kop in de peilingen, dus schijnbaar voelen veel mensen wat voor dit soort briljante redeneringen.
ik had het over positiv and negativ.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195220833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:27 schreef luxerobots het volgende:

Het is geen probleem dat er geen democratie in Dubai is en er gemarteld wordt?
Nee, dat geldt alleen als we ze binnen willen vallen om geopolitieke redenen.
^ To je nesmysl ^
pi_195223973
Ah, de AP wil uitleg....

quote:
Woerdense coronatests naar Abu Dhabi, privacywaakhond wil uitleg

WOERDEN/UTRECHT - De GGD gaat Nederlandse coronatests laten uitvoeren door een laboratorium in Abu Dhabi bij een zusterlab van het Utrechtse Saltro. De eerste zending met materiaal wordt vandaag verstuurd en is afkomstig van een teststraat in Woerden.

De Autoriteit Persoonsgegevens wil wel uitleg van Saltro en het ministerie van Volksgezondheid over de actie. De privacywaakhond wil weten hoe het zit met de bescherming van de persoonsgegevens van de geteste mensen. Saltro doet voor de GGD in de regio Utrecht de analyse van de coronatests.

De deal tussen Saltro, het ministerie van Volksgezondheid en Saltro is nog niet helemaal rond. Maar de luchtbrug van 5000 kilometer om de wattenstokjes met genetisch materiaal in Abu Dhabi te krijgen is al rond. Het duurt zo'n zes uur om het testmateriaal van Schiphol in het emiraat te krijgen.

De NOS heeft een interne mail van Saltro waaruit blijkt dat de eerste zending vandaag al wordt verstuurd. In de mail staat ook dat de zending kan worden uitgebreid met materiaal uit andere teststraten als dat nodig blijkt te zijn.

Het ministerie is op zoek naar alternatieve testlocaties omdat laboratoria in Nederland niet genoeg testcapaciteit hebben. Dagelijks kunnen 10.000 mensen geen coronatest krijgen. De GGD verwacht dat dit probleem in oktober wordt opgelost.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2097926/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')