abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195209659
“M: Awkward question. Ooit vroeg je hoe ik tegen een lat relatie aankijk. Gezien het gezegde oude liefde roest niet, hoe kijk je daar nu tegenaan?

V: Ik snap de vraag niet helemaal?

M: Zou je ooit een lat relatie overwegen met mij.... Dacht de laatste tijd wel na over bepaalde dingen zoals dat.”

Hoe interpreteren jullie M zijn bericht? V is zijn ex-vriendin. Het is 1,5 jaar uit (na een relatie van 7 jaar). Ik heb geen relatie met hem. Wel al vier maanden elke dag contact waarvan twee maanden f2f afspreken. Hij is vanaf het begin duidelijk geweest over het niet willen aangaan van een relatie. Exclusiviteit is wel afgesproken, mocht er een ander in het spel zijn zou dat direct gemeldt worden.

Ik vind dat hij op twee paarden aan het inzetten is, hij vindt dat hij gewoon een vraag aan haar stelt en wilde nav haar reactie bedenken of hij een lat-relatie zelf zou overwegen en het mij vertellen als hij met haar om tafel zou gaan.

Ben ik nou gek, of vraagt hij met dit bericht indirect om een relatie met haar? Ik vind dit zelf geen “normale” manier van communiceren naar een ex, als je tegelijkertijd met iemand anders bezig bent.

Wat vinden jullie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Isaisa op 23-09-2020 00:21:58 ]
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:17:43 #2
492201 crew  Fugue
Weapon of massive consumption
pi_195209669
Ja nee deze kun je beter lozen
If you can't detect the sarcasm, you've misunderstood
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:18:37 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195209675
Hoe heb jij weet van dit gesprek? Dit lijkt me een gesprek op een telefoon? Whatsapp ofzo?
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
pi_195209687
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:17 schreef Fugue het volgende:
Ja nee deze kun je beter lozen
Dit ja. Door de plee er mee
pi_195209689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:18 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe heb jij weet van dit gesprek? Dit lijkt me een gesprek op een telefoon? Whatsapp ofzo?
Whatsapp Web...
pi_195209700
Ik begrijp hier helemaal niets van :')
Hij wil weten of jij het nog ziet zitten om een lat-relatie met hem aan te gaan?
Wie is die derde persoon? En wie ben jij in dit verhaal?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:22:35 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_195209715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:19 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Whatsapp Web...
En hoe heb jij dit gelezen? Met of zonder zijn medeweten?
pi_195209716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:21 schreef jameshond7 het volgende:
Hij wil weten of jij het nog ziet zitten om een lat-relatie met hem aan te gaan?
V is zijn ex. Ik ben degene die nu met hem afspreekt
pi_195209718
Ja hij typte letterlijk dat hij nog steeds een relatie met haar zou willen. Begrijp er geen reet van wat je nog in hem ziet na deze geschriften eerlijk gezegd :?
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:23:13 #10
492201 crew  Fugue
pi_195209722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:21 schreef jameshond7 het volgende:
Nee of zijn ex nog een lat relatie met hem zou willen want oude liefde roest niet
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:23:39 #11
492201 crew  Fugue
pi_195209725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:22 schreef Isaisa het volgende:

[..]

V is zijn ex. Ik ben degene die nu met hem afspreekt
Ik zou afspreken dat hij je niet meer belt
pi_195209728
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:23 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nee of zijn ex nog een lat relatie met hem zou willen want oude liefde roest niet
Ik had even niet goed gelezen. Hij wil terug bij zijn ex en TS blijft tweede keus. Sneu voor TS.
pi_195209729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En hoe heb jij dit gelezen? Met of zonder zijn medeweten?
Zonder. Ik wilde mijn Whatsapp op zijn laptop openen. Hij was blijkbaar nog ingelogd en dan zie je een deel van de laatste gesprekken (preview). Daar zag ik de eerste zin staan, en heb het aangeklikt. Ik heb hem dit verteld dus hij is op de hoogte.
pi_195209735
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:16 schreef Isaisa het volgende:
Ben ik nou gek, of vraagt hij met dit bericht indirect om een relatie met haar? Ik vind dit zelf geen “normale” manier van communiceren naar een ex, als je tegelijkertijd met iemand anders bezig bent.
Heb je helemaal gelijk in. Wat valt er verder nog over te zeggen dan?
  Vis een optie? woensdag 23 september 2020 @ 00:26:50 #15
70532 loveli
N
pi_195209743
Ben jij die user met een scharrel die nog op tinder zat?

Maakt voor de conclusie niet uit: zoek een nieuwe, deze is niet eerlijk.
crap in = crap out
pi_195209745
quote:

Hij is vanaf het begin duidelijk geweest over het niet willen aangaan van een relatie.
Je hebt dus geen relatie en dat zal zo te zien ook niet gaan gebeuren. Het lijkt inderdaad of hij terug wil naar zijn ex, ik zou er niet te veel tijd in steken als ik jou was.
pi_195209746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:24 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Zonder. Ik wilde mijn Whatsapp op zijn laptop openen. Hij was blijkbaar nog ingelogd en dan zie je een deel van de laatste gesprekken (preview). Daar zag ik de eerste zin staan, en heb het aangeklikt. Ik heb hem dit verteld dus hij is op de hoogte.
Dus hij vertelt jou niet dat hij zijn ex vraagt of hij bij haar terug kan. Als zijn ex dat niet wil dan zal hij bij jou blijven. Het is aan jou om te bedenken of jij hier zin in hebt. Verder valt er niet veel over te zeggen. Ik vind het wel asociaal van hem.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:29:25 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_195209771
quote:

[..]

Ja, maar het probleem zit hem natuurlijk in het feit dat je vond dat je dat moest aanklikken. Prima dat je hem hierna op de hoogte hebt gebracht van die actie, maar er was its in je wat het nodig vond te kijken naar iets waar je niets mee te maken hebt.

Dus even los van of wat hij doet shady is (en dat is het), bij jou zat er dus hoe dan ook iets al niet goed, en dat is n dat hij jou heeft laten weten dat een relatie met jou (of lees ik dat verkeerd?) er wat hem betreft niet in zit. Dus jullie hebben geen relatie, dus, in zijn ogen zijn jij en hij gewoon for the time being.

Wat verwacht je dan, dat hij, voor hij ook nog maar een letter heeft gewisseld met om het even welke andere meid dan ook, EERST met jou gaat praten zo van 'ik ga met deze meid praten' en dat jij daar dan toestemming voor moet geven?

Jij ziet dit imho overduidelijk niet als een FWB situatie, jij wil meer van hem. Als hij al heeft aangegeven dat dat voor hem er niet in zit met jou, en jij wil dat stiekem wel (en dat lijk je toch cht te willen), ja, dat is sowieso vragen om drama, en die heb je dan nu ook.
pi_195209776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:25 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Wat valt er verder nog over te zeggen dan?
Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. Hij heeft nooit geheimzinnig gedaan met zijn telefoon of iets echt verborgen proberen te houden dus echt stiekem is hij niet, maar ik vind wel dat als je ineens bedenkt dat je misschien je ex toch nog als optie ziet dat je zoiets kenbaar moet maken vr je haar een bericht stuurt.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:31:22 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_195209784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:30 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. Hij heeft nooit geheimzinnig gedaan met zijn telefoon of iets echt verborgen proberen te houden dus echt stiekem is hij niet, maar ik vind wel dat als je ineens bedenkt dat je misschien je ex toch nog als optie ziet dat je zoiets kenbaar moet maken vr je haar een bericht stuurt.
Ehhh, nee. Hij hoeft jou geen toestemming te vragen met wie hij contact heeft/zoekt, dat hoeft sowieso niet, en al helemaal niet als jullie niet in een relatie zijn, en dat zijn jullie niet.
pi_195209803
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem zit hem natuurlijk in het feit dat je vond dat je dat moest aanklikken. Prima dat je hem hierna op de hoogte hebt gebracht van die actie, maar er was its in je wat het nodig vond te kijken naar iets waar je niets mee te maken hebt.

Dus even los van of wat hij doet shady is (en dat is het), bij jou zat er dus hoe dan ook iets al niet goed, en dat is n dat hij jou heeft laten weten dat een relatie met jou (of lees ik dat verkeerd?) er wat hem betreft niet in zit. Dus jullie hebben geen relatie, dus, in zijn ogen zijn jij en hij gewoon for the time being.

Wat verwacht je dan, dat hij, voor hij ook nog maar een letter heeft gewisseld met om het even welke andere meid dan ook, EERST met jou gaat praten zo van 'ik ga met deze meid praten' en dat jij daar dan toestemming voor moet geven?

Jij ziet dit imho overduidelijk niet als een FWB situatie, jij wil meer van hem. Als hij al heeft aangegeven dat dat voor hem er niet in zit met jou, en jij wil dat stiekem wel (en dat lijk je toch cht te willen), ja, dat is sowieso vragen om drama, en die heb je dan nu ook.
We hebben het hier niet over “gewoon een meid”, maar over een ex waar hij 7 jaar mee samen is geweest. Casual contact zoals een verjaardagswens oid daar heb ik geen enkel probleem mee. En zelfs als hij ineens bedenkt dat hij haar toch mist (dat kan gebeuren) vind ik dat niet leuk, maar kan ik daar mee leven want hij is duidelijk geweest dat wij geen relatie gaan krijgen. Ik vind alleen wel dat de voorwaarden waaronder je allebei afspreekt respectvol moeten zijn naar elkaar. Als hij had gemeldt dat hij een bericht wilde sturen om te peilen, had ik op z’n minst zelf kunnen kiezen of ik dat wilde afwachten of eruit zou stappen. Nu voelt het onnodig achter m’n rug om.
pi_195209822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:33 schreef Isaisa het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over “gewoon een meid”, maar over een ex waar hij 7 jaar mee samen is geweest. Casual contact zoals een verjaardagswens oid daar heb ik geen enkel probleem mee. En zelfs als hij ineens bedenkt dat hij haar toch mist (dat kan gebeuren) vind ik dat niet leuk, maar kan ik daar mee leven want hij is duidelijk geweest dat wij geen relatie gaan krijgen. Ik vind alleen wel dat de voorwaarden waaronder je allebei afspreekt respectvol moeten zijn naar elkaar. Als hij had gemeldt dat hij een bericht wilde sturen om te peilen, had ik op z’n minst zelf kunnen kiezen of ik dat wilde afwachten of eruit zou stappen. Nu voelt het onnodig achter m’n rug om.
Om ergens uit te kunnen stappen, moet je eerst ergens inzitten. Heb je die voorwaarden duidelijk afgesproken toen jullie geen relatie, maar alleen exclusiviteit aangingen?
pi_195209826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:26 schreef loveli het volgende:
Ben jij die user met een scharrel die nog op tinder zat?

Maakt voor de conclusie niet uit: zoek een nieuwe, deze is niet eerlijk.
Nee, dat ben ik niet.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:39:37 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_195209842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:33 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wie het is. Kijk, ik ben het in zoverre met je eens dat hij het netter aan had kunnen pakken, terwijl ik tegelijkertijd ook vind dat hij dat niet verplicht is, want immers, hij hoeft aan jou geen verantwoording af te leggen. Wat hij doet is nieuwe schoenen zoeken voor hij de oude dumpt, en dat verdient niet de schoonheidsprijs, maar nogmaals, jullie hebben niets. Jullie hebben seks, maar voor hem is het niet meer dan dat.

Ik geloof ook niet helemaal dat het probleem hier 'de manier waarop' is. Ik geloof eerder dat het probleem hier is dt hij om zich heen kijkt. Want ik heb het idee dat jij, op eender welke manier hij het gedaan had, wel iets had gevonden om een probleem mee te hebben, want jij staat hier niet nuchter in.

Het komt op mij over alsof je de situatie niet kunt handelen, omdat jij stiekem meer wil, en dus zal lke situatie waarbij hij naar een ander kijkt/hint/whatever een probleem zijn voor jou, want jij wil helemaal niet dat deze situatie ophoudt.

Dus als hij jou dit van tevoren had laten weten dan was je wellicht gerriteerd geweest omdat jullie exclusiviteit hadden afgesproken (wat dat ook mag betekenen als je gn relatie met elkaar hebt).

Kijk, ik snap je hoor, maar, dit leest voor mij een beetje alsof je naar een excuus zoekt om gerechtvaardigd kwaad te kunnen zijn op hem omdat hij stom doet/zich niet houdt aan de afspraken, maar dat lijkt me meer een kapstokje om je frustratie aan op te hangen, die voortkomt uit het feit dat jij niet om kunt gaan met het feit dat hij jou simpelweg niet ziet en wil als relatiemateriaal.
pi_195209852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Om ergens uit te kunnen stappen, moet je eerst ergens inzitten. Heb je die voorwaarden duidelijk afgesproken toen jullie geen relatie, maar alleen exclusiviteit aangingen?
Exclusiviteit en als er met iemand gepraat of afgesproken zou gaan worden (met date intentie) dan zouden we het zeggen. Niet om elkaars goedkeuring te krijgen want je hebt geen relatie met elkaar, maar wel om een open en eerlijke situatie te houden. Ik had soms wel een vermoeden dat hij nog niet helemaal over zijn relatie heen was (zij heeft het uitgemaakt) en kan mij voorstellen dat je het misschien nog wilt proberen, maar dan meldt je dat toch aan degene waar je mee afspreekt voordat je begint met stappen zetten?
pi_195209854
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wie het is. Kijk, ik ben het in zoverre met je eens dat hij het netter aan had kunnen pakken, terwijl ik tegelijkertijd ook vind dat hij dat niet verplicht is, want immers, hij hoeft aan jou geen verantwoording af te leggen. Wat hij doet is nieuwe schoenen zoeken voor hij de oude dumpt, en dat verdient niet de schoonheidsprijs, maar nogmaals, jullie hebben niets. Jullie hebben seks, maar voor hem is het niet meer dan dat.

Ik geloof ook niet helemaal dat het probleem hier 'de manier waarop' is. Ik geloof eerder dat het probleem hier is dt hij om zich heen kijkt. Want ik heb het idee dat jij, op eender welke manier hij het gedaan had, wel iets had gevonden om een probleem mee te hebben, want jij staat hier niet nuchter in.

Het komt op mij over alsof je de situatie niet kunt handelen, omdat jij stiekem meer wil, en dus zal lke situatie waarbij hij naar een ander kijkt/hint/whatever een probleem zijn voor jou, want jij wil helemaal niet dat deze situatie ophoudt.

Dus als hij jou dit van tevoren had laten weten dan was je wellicht gerriteerd geweest omdat jullie exclusiviteit hadden afgesproken (wat dat ook mag betekenen als je gn relatie met elkaar hebt).

Kijk, ik snap je hoor, maar, dit leest voor mij een beetje alsof je naar een excuus zoekt om gerechtvaardigd kwaad te kunnen zijn op hem omdat hij stom doet/zich niet houdt aan de afspraken, maar dat lijkt me meer een kapstokje om je frustratie aan op te hangen, die voortkomt uit het feit dat jij niet om kunt gaan met het feit dat hij jou simpelweg niet ziet en wil als relatiemateriaal.
Waarom al die aannames? Ts zegt het volgende: "Exclusiviteit is wel afgesproken, mocht er een ander in het spel zijn zou dat direct gemeldt worden." Haar scharrel(?) houdt zich hier niet aan. Dan is het toch duidelijk dat hij fout zit? Wat TS hiermee doet is natuurlijk aan haar. Verder weten we niets van haar situatie.
pi_195209877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Al voor we afspraken was duidelijk dat hij geen relatie wilde. Dat zijn 7 jaar durende relatie uitging (haar keus) is hem niet in de koude kleren gaan zitten en daarom wilde hij geen relatie. Dat strookt voor mij niet met zijn appjes en daar struikel ik over. Of hij naar een ander kijkt boeit mij niet zo. Of hij zijn ex actief probeert terug te krijgen zonder dat ik dat weet? Dat wel.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:48:41 #28
492201 crew  Fugue
pi_195209895
Volgens mij is inmiddels wel duidelijk hoe je zijn appjes moet interpreteren dus wat ga je nu doen?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:48:55 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_195209897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:45 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Al voor we afspraken was duidelijk dat hij geen relatie wilde. Dat zijn 7 jaar durende relatie uitging (haar keus) is hem niet in de koude kleren gaan zitten en daarom wilde hij geen relatie. Dat strookt voor mij niet met zijn appjes en daar struikel ik over. Of hij naar een ander kijkt boeit mij niet zo. Of hij zijn ex actief probeert terug te krijgen zonder dat ik dat weet? Dat wel.
Dat strookte niet met welke appjes? Zijn appjes aan jou? Of wat? Maar, ik zie het issue met die 'het is zijn ex' niet zo goed. Dus als dat een willekeurige meid 'van de straat' was geweest, een voor hem onbekende, dan was er geen issue geweest? Als hij die onbekende meid had benadert op deze manier, dan was het OK geweest, omdat 'geen ex'?

Want als dat geen issue zou zijn geweest, dan vind ik dit een opgeklopt drama van jouw kant. Even los van dat deze hele situatie jou zou moeten vertellen dat dit 't 'm niet gaat worden voor jou, want jij wil imho overduidelijk wl meer van hem, en dat gaat 'm niet worden, n hij zoekt actief naar iemand anders dus dt alleen al zou voor jou reden moeten zijn om je om te draaien, want daar kan niets goeds uit voortkomen.

Maar dat doe je niet, je blijft hangen. Is dat in de hoop dat het meer zou kunnen worden ondanks zijn woorden?
pi_195209907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:41 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Exclusiviteit en als er met iemand gepraat of afgesproken zou gaan worden (met date intentie) dan zouden we het zeggen. Niet om elkaars goedkeuring te krijgen want je hebt geen relatie met elkaar, maar wel om een open en eerlijke situatie te houden. Ik had soms wel een vermoeden dat hij nog niet helemaal over zijn relatie heen was (zij heeft het uitgemaakt) en kan mij voorstellen dat je het misschien nog wilt proberen, maar dan meldt je dat toch aan degene waar je mee afspreekt voordat je begint met stappen zetten?
Hij vraagt haar hoe zij er tegen aan kijkt, dat staat niet per se gelijk aan yo, zullen we het weer aanmaken? Ik begrijp prima dat je het niet leuk vindt, maar ik begrijp hem ook als hij dit geen stap zetten vindt. Immers, het is ook geen concrete stap.

Als hij nog aan het verwerken is, dan kan ik me best voorstellen dat hij benieuwd is hoe zij tegen latten met hem aankijkt. Misschien is ie bang iets verkeerd gedaan te hebben of wil hij gewoon bevestiging dat hij ondanks dat het uit is, toch een goede partner is geweest ofzo? Een onzekerheid die hem er misschien van weerhoudt om een nieuwe relatie aan te gaan, dat zou hij zo kunnen peilen. Of kunnen helpen in de verwerking dat het niet per se zijn schuld is dat hun relatie over is.

Wat gaf hij als reden eigenlijk dat hij geen relatie wil?
pi_195209927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat strookte niet met welke appjes? Zijn appjes aan jou? Of wat? Maar, ik zie het issue met die 'het is zijn ex' niet zo goed. Dus als dat een willekeurige meid 'van de straat' was geweest, een voor hem onbekende, dan was er geen issue geweest? Als hij die onbekende meid had benadert op deze manier, dan was het OK geweest, omdat 'geen ex'?

Want als dat geen issue zou zijn geweest, dan vind ik dit een opgeklopt drama van jouw kant. Even los van dat deze hele situatie jou zou moeten vertellen dat dit 't 'm niet gaat worden voor jou, want jij wil imho overduidelijk wl meer van hem, en dat gaat 'm niet worden, n hij zoekt actief naar iemand anders dus dt alleen al zou voor jou reden moeten zijn om je om te draaien, want daar kan niets goeds uit voortkomen.

Maar dat doe je niet, je blijft hangen. Is dat in de hoop dat het meer zou kunnen worden ondanks zijn woorden?
Een willekeurige meid vraag je niet om meteen mee te latten. Die vraag je op een date en de afspraak was dat we dat eerst tegen elkaar zouden zeggen. Hij is helemaal niet actief op zoek naar iemand. Ik struikel hier puur over twee hengels uitgooien als je denkt dat het er maar 1 is.
pi_195209943
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:51 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij vraagt haar hoe zij er tegen aan kijkt, dat staat niet per se gelijk aan yo, zullen we het weer aanmaken? Ik begrijp prima dat je het niet leuk vindt, maar ik begrijp hem ook als hij dit geen stap zetten vindt. Immers, het is ook geen concrete stap.

Als hij nog aan het verwerken is, dan kan ik me best voorstellen dat hij benieuwd is hoe zij tegen latten met hem aankijkt. Misschien is ie bang iets verkeerd gedaan te hebben of wil hij gewoon bevestiging dat hij ondanks dat het uit is, toch een goede partner is geweest ofzo? Een onzekerheid die hem er misschien van weerhoudt om een nieuwe relatie aan te gaan, dat zou hij zo kunnen peilen. Of kunnen helpen in de verwerking dat het niet per se zijn schuld is dat hun relatie over is.

Wat gaf hij als reden eigenlijk dat hij geen relatie wil?
Precies wat jij nu benoemd is zijn uitleg. Ik snap zijn overwegingen prima, ik vind alleen de appjes suggestief en had liever gehad dat hij gewoon had gezegd “yo, ik merk dat ik er nog mee bezig ben en wil graag weten hoe zij erin staat”. Dat is wat mij betreft open en eerlijke communicatie.

Reden van geen relatie willen: angst dat het weer eindigd. Hij was dol op haar, zij maakte het uit omdat ze tijd en ruimte voor zichzelf nodig had. Hij kon dus niet direct iets doen om de breuk te voorkomen.
pi_195209960
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:48 schreef Fugue het volgende:
Volgens mij is inmiddels wel duidelijk hoe je zijn appjes moet interpreteren dus wat ga je nu doen?
Maar eens goed nadenken over welke verwachtingen ik bij ons contact heb en of dat eigenlijk wel verenigbaar is met deze situatie.
pi_195209964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:58 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Precies wat jij nu benoemd is zijn uitleg. Ik snap zijn overwegingen prima, ik vind alleen de appjes suggestief en had liever gehad dat hij gewoon had gezegd “yo, ik merk dat ik er nog mee bezig ben en wil graag weten hoe zij erin staat”. Dat is wat mij betreft open en eerlijke communicatie.
Open ja, maar oneerlijk niet per se aangezien het geen concrete stap is.

quote:
Reden van geen relatie willen: angst dat het weer eindigd. Hij was dol op haar, zij maakte het uit omdat ze tijd en ruimte voor zichzelf nodig had. Hij kon dus niet direct iets doen om de breuk te voorkomen.
Hij is dus onzeker. Hebben jullie weleens een gesprek gehad over hoe hij daar aan werkt?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 01:05:38 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_195209985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:01 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Maar eens goed nadenken over welke verwachtingen ik bij ons contact heb en of dat eigenlijk wel verenigbaar is met deze situatie.
Nou, welke verwachtingen hb je? Want ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat jij stiekem meer wil. Klopt dat, of klopt dat niet?
pi_195210022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:01 schreef Scary_Mary het volgende:

Hij is dus onzeker. Hebben jullie weleens een gesprek gehad over hoe hij daar aan werkt?
Ik heb hem geregeld bevraagd over welke invloed die breuk op hem heeft en heeft gehad. Hij heeft er verdriet van gehad, maar direct “geaccepteerd” dat het haar keus is en hij er niets aan kon veranderen. Hij zit tegen het overdreven pragmatische aan waardoor ik mij wel eens afvraag of hij uberhaupt in contact staat met zijn gevoel. Hij beweerd op geen enkel vlak onzeker te zijn. Beetje de “shit happens” houding.
pi_195210032
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:12 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Ik heb hem geregeld bevraagd over welke invloed die breuk op hem heeft en heeft gehad. Hij heeft er verdriet van gehad, maar direct “geaccepteerd” dat het haar keus is en hij er niets aan kon veranderen. Hij zit tegen het overdreven pragmatische aan waardoor ik mij wel eens afvraag of hij uberhaupt in contact staat met zijn gevoel. Hij beweerd op geen enkel vlak onzeker te zijn. Beetje de “shit happens” houding.
Het klinkt alsof je hem hier ook niet in gelooft. Als je hem niet vertrouwt, wat weerhoudt je er dan van om dit af te kappen?
Wat maakt het eigenlijk uit als jullie toch geen relatie willen, of hij wel in contact met zijn gevoel zou staan en het verder wel gewoon leuk is?
pi_195210037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, welke verwachtingen hb je? Want ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat jij stiekem meer wil. Klopt dat, of klopt dat niet?
Ik wil geen relatie met hem. Ik denk niet dat hij kan voorzien in mijn behoeften en de dingen kan bieden die ik zoek in een relatie. Daarnaast verdien ik beter dan iemand die niet alle moeite erin steekt.

Dat wil niet zeggen dat ik niet om hem geef. Ik spendeer graag tijd met hem en er zijn ook aspecten waarin hij wel voorziet in behoeften (nee, niet alleen seks!). Ik ben nu 3,5 jaar single dus de genegenheid is fijn. Dagelijkse dingen delen is ook fijn.

Welke verwachtingen ik nu heb? Ik weet het eigenlijk niet zo. Deze actie maakt hem voor mij niet aantrekkelijker.
pi_195210050
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je hem hier ook niet in gelooft. Als je hem niet vertrouwt, wat weerhoudt je er dan van om dit af te kappen?
Wat maakt het eigenlijk uit als jullie toch geen relatie willen, of hij wel in contact met zijn gevoel zou staan en het verder wel gewoon leuk is?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het pragmatische is voor hem heel handig. Het helpt hem dingen snel een plek te geven, maar nee ik geloof inderdaad niet dat daarmee alles echt verwerkt wordt.

Als hij wat meer in contact met z’n gevoel had gestaan, dan had hij denk ik al wel eerder bemerkt dat hij niet over die relatie heen is. Ik had dat liever wel geweten voor ik met hem afsprak...
pi_195210063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:22 schreef Isaisa het volgende:

[..]

[..]

Het pragmatische is voor hem heel handig. Het helpt hem dingen snel een plek te geven, maar nee ik geloof inderdaad niet dat daarmee alles echt verwerkt wordt.

Als hij wat meer in contact met z’n gevoel had gestaan, dan had hij denk ik al wel eerder bemerkt dat hij niet over die relatie heen is. Ik had dat liever wel geweten voor ik met hem afsprak...
Ik zou je willen aanraden de boel eens wat meer bij jezelf te houden. Als jij het niet cool vindt dat hij haar die vraag zo stelde, dan mag dat en kun je het gewoon afkappen. Maar voor iemand die geen relatie heeft of berhaupt met hem zou willen zo, ben je wel erg bezig met dat te verantwoorden vanuit zijn vermeende motieven. Onnodig lijkt me..
pi_195210080
quote:

[..]

Ik zou afspreken dat hij je niet meer belt
Dol op deze manier van reageren _O_ O+
-
pi_195210081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik zou je willen aanraden de boel eens wat meer bij jezelf te houden. Als jij het niet cool vindt dat hij haar die vraag zo stelde, dan mag dat en kun je het gewoon afkappen. Maar voor iemand die geen relatie heeft of berhaupt met hem zou willen zo, ben je wel erg bezig met dat te verantwoorden vanuit zijn vermeende motieven. Onnodig lijkt me..
Zit wat in
pi_195210113
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:55 schreef Isaisa het volgende:
Hij is helemaal niet actief op zoek naar iemand.
Nee inderdaad, omdat hij er al 2 heeft gevonden
pi_195210229
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:01 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Uit je OP (openingspost) is te lezen dat hij a) geen relatie met jou wil en b) het wel weer ziet zitten met zijn ex.
Van het woord 'exclusiviteit' kunnen we hieruit opmaken dat het een FWB is?

Zo ja, het is leuk geweest. Hij wil terug naar haar. Ik zou het afkappen.
quote:

Hij vraagt inderdaad indirect een relatie met haar.
Je bent wel gek als je hiermee doorgaat, op dezelfde voet. Dan wel.
Google is your friend, abuse your friends
  Spellchecker woensdag 23 september 2020 @ 07:33:34 #45
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_195211156
quote:

[..]

Weer zo'n toeval in een R&P-topic.
** na na na **
  Spellchecker woensdag 23 september 2020 @ 07:34:46 #46
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_195211161
quote:

[..]

Latten zijn van hout, die roesten sowieso niet.
** na na na **
  woensdag 23 september 2020 @ 07:35:00 #47
492719 K.Indertent
Why are you geh?
pi_195211163
Je vraagt serieus hoe je een 1 op 1 directe vraag moet interpreteren? Hij is er niet erg onduidelijk over volgens mij :')
You are a transgenda.
Whoever is doing memes of me, God is watching.
  Spellchecker woensdag 23 september 2020 @ 07:35:37 #48
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_195211167
Maar TS; dit is geen relatiemateriaal voor jou.
** na na na **
pi_195211192
quote:
Ben ik nou gek, of vraagt hij met dit bericht indirect om een relatie met haar?
Hier is niets indirects aan.
pi_195211198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:55 schreef Isaisa het volgende:

[..]

Een willekeurige meid vraag je niet om meteen mee te latten. Die vraag je op een date en de afspraak was dat we dat eerst tegen elkaar zouden zeggen. Hij is helemaal niet actief op zoek naar iemand. Ik struikel hier puur over twee hengels uitgooien als je denkt dat het er maar 1 is.
Maar zijn hengel is niet eens uitgegooid naar jou? Hij wil geen relatie met jou en jij zo te horen ook niet met hem (waar ik dan wel wat aan twijfel). Er is afgesproken dat de ander ingelicht wordt als er stappen gebeuren maar dat is hier ook niet aan de hand. Plus het is geen willekeurige meid maar zijn ex. Het was maar een appje, om te polsen, dus ik zou het ook niet als een stap bekijken.
Misschien wil die jongen terug, misschien wil hij het gewoon zeker weten dat het er nooit meer van zal komen zodat hij het voor altijd kan afsluiten.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')