abonnement Unibet Coolblue
pi_195200363
De mortaliteit is omlaag gegaan. Ook is de ligtijd op de IC's omlaag gegaan van gemiddeld 22 dagen naar 8 dagen. Deels heeft dit te maken met behandelmethodes. Anderzijds zijn er nu meer zonuren waardoor we een betere weerstand hebben.

Ik slik al een aantal maanden multivitamines, terwijl de rest van het gezin dit niet doet. Normaal gesproken worden we met ons allen ziek als er één persoon ziek wordt. Echter, ik heb al twee keer de dans ontsprongen terwijl de rest wel ziek was geworden.

Natuurlijk zegt dit niks, maar is het niet verstandig als we deze winter met ons allen aan de vitaminepillen gaan zitten?
pi_195200425
Nee want de concentraties van bv B16 of 19 geloof ik liggen op een gevaarlijk niveau, en zo zijn er meer vitamines die er veel en veelst te veel inzitten.

Je kan beter eens leren om gezond te eten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195200442
Zou me niks verbazen als over een jaar of 30 blijkt dat die vitaminepillen kankerverwekkend zijn.
pindazakje
pi_195200472
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee want de concentraties van bv B16 of 19 geloof ik liggen op een gevaarlijk niveau, en zo zijn er meer vitamines die er veel en veelst te veel inzitten.

Je kan beter eens leren om gezond te eten.
Dan alleen vitamine D slikken? Welke vitamines zijn goed voor de weerstand? Vitamines zijn tegenwoordig beter gebalanceerd.

In ons eten zit er niet genoeg vitamine D. Heel Nederland heeft een Vitamine D tekort.
pi_195200482
Gewoon gezond eten en leven. Dan heb je geen pilletjes nodig.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:45:54 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195200489
Ik zou wel een bron willen hebben dat dit ook helpt polderturk. Bij gewoon evenwichtig en gezond eten heb je dit soort zaken ook niet nodig. Los hiervan heb ik soms het idee dat het corona virus op afstand het brein van mensen aantast?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195200567
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dan alleen vitamine D slikken? Welke vitamines zijn goed voor de weerstand? Vitamines zijn tegenwoordig beter gebalanceerd.

In ons eten zit er niet genoeg vitamine D. Heel Nederland heeft een Vitamine D tekort.
Je kan ook naar buiten gaan voor vitamine D.
Ik had laatst nog gekeken en veel hadden meer dan 100% can de aanbevolen hoeveelheden tot wel uitschieters van >1600%
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195200582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Zou me niks verbazen als over een jaar of 30 blijkt dat die vitaminepillen kankerverwekkend zijn.
Ze leveren in ieder geval een zeer hoig risico op trombose op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:51:00 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_195200586
Vitamine D helpt je lichaam bij het bestrijden van virussen. Als je een tekort aan vitamine D hebt, moet je supplementeren. Lukt dat niet met zon en voedsel, dan slik je er een pilletje bij om op het juiste niveau te komen.
Heel simpel. Hiermee kunnen we de effecten komende winter al enorm afvlakken. Het bewijs stapelt zich steeds meer op, en je vitamine D op peil houden kan geen kwaad. Ik zeg: doen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:51:35 #10
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195200594
Klinkt cliché wat ik ga zeggen: gezond eten (niet te veel schadelijke vetten, oppassen met suiker etc), oppassen met frisdrank, veel bewegen en een goede nachtrust.

Vitamines kun je bij een goed eetpatroon uit je eten halen, maar een enkele aanvulling van vitaminepillen kan op zich geen kwaad.
pi_195200651
Vitamine D wordt eigenlijk alleen aangeraden als je een chronisch tekort heb of als je een negroide huidskleur hebt.
Naar buiten gaan is beter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195201158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Zou me niks verbazen als over een jaar of 30 blijkt dat die vitaminepillen kankerverwekkend zijn.
Eten uit supermarkt ook , van de boer ook , melk , vlees , alles doomed
pi_195201570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Vitamine D wordt eigenlijk alleen aangeraden als je een chronisch tekort heb of als je een negroide huidskleur hebt.
Naar buiten gaan is beter
Buiten maak je geen vitamine D meer aan. Daar is de zonkracht nu al te zwak voor.
Leipe shit ouwe
pi_195204937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:51 schreef SillyWalks het volgende:
Vitamine D helpt je lichaam bij het bestrijden van virussen. Als je een tekort aan vitamine D hebt, moet je supplementeren. Lukt dat niet met zon en voedsel, dan slik je er een pilletje bij om op het juiste niveau te komen.
Heel simpel. Hiermee kunnen we de effecten komende winter al enorm afvlakken. Het bewijs stapelt zich steeds meer op, en je vitamine D op peil houden kan geen kwaad. Ik zeg: doen.
De dagen worden korter, en gelijk nemen de besmettingen toe. Sinds gisteren is de zon meer onder dan op. Even afwachten hoe het de komende weken zich gaat ontwikkelen.

Dan moeten we misschien maar Vitamine-D tabletten slikken in plaats van de multivitamines. In Nederland hebben we een chronisch gebrek aan Vitamine-D. Zelfs de mensen met lichte huidskleur hebben een gebrek.
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:20:38 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_195205122
Multivitamine + mineralen in een pilletje, elke dag 1tje nemen.

Er staat duidelijk op: alle vitamines en mineralen in de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Nou die vinken we dus om kwart over zes in de ochtend al af. Hoppa.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_195206597
Ik doe meestal selenium/zink tabletjes van de kruidvat als ik verkouden denk te worden. D'r is mij verteld dat dit een boost geeft aan je immuunsysteem..
Dit is een Signature....
pi_195206903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Buiten maak je geen vitamine D meer aan. Daar is de zonkracht nu al te zwak voor.
Nu nog niet hoor. Nou ja, na vandaag waarschijnlijk wel :P handen en gezicht onbedekt en hup met je kop in de zon.

Ik heb wel een paar jaar geleden eens bloed laten prikken en toen zat m'n vitamine d aan de lage kant, maar nog niet schrikbarend. En dat was eind oktober.
Tap tap tap
pi_195207521
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef polderturk het volgende:
De mortaliteit is omlaag gegaan. Ook is de ligtijd op de IC's omlaag gegaan van gemiddeld 22 dagen naar 8 dagen. Deels heeft dit te maken met behandelmethodes. Anderzijds zijn er nu meer zonuren waardoor we een betere weerstand hebben.

Ik slik al een aantal maanden multivitamines, terwijl de rest van het gezin dit niet doet. Normaal gesproken worden we met ons allen ziek als er één persoon ziek wordt. Echter, ik heb al twee keer de dans ontsprongen terwijl de rest wel ziek was geworden.

Natuurlijk zegt dit niks, maar is het niet verstandig als we deze winter met ons allen aan de vitaminepillen gaan zitten?
Een virus kan slecht tegen UV straling daarom is het nu minder actief en inderdaad mensen krijgen meer vitamine D binnen, al die vitamine pillen is onzin zoals je gezonde voeding hebt, vitamine D kan handig zijn voor mensen wat weinig daglicht zien, verder volstrekt overbodig.
  dinsdag 22 september 2020 @ 22:44:18 #19
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_195207842
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

vitamine D kan handig zijn voor mensen wat weinig daglicht zien, verder volstrekt overbodig.
'verder volstrekt overbodig'... behalve dat mensen met vitamine D tekort tegenwoordig de 'normaal' zijn (vaker voorkomen dan mensen zonder tekort). In geval van een pandemie zou het devies moeten zijn dat iedereen die niet lang buiten komt, dagelijks een vitamine D pilletje neemt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_195210029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:44 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

'verder volstrekt overbodig'... behalve dat mensen met vitamine D tekort tegenwoordig de 'normaal' zijn (vaker voorkomen dan mensen zonder tekort). In geval van een pandemie zou het devies moeten zijn dat iedereen die niet lang buiten komt, dagelijks een vitamine D pilletje neemt.
Juist.
Ik had ook mezelf laten meten. Vitamine D was te laag terwijl de rest in orde was. De assistente gad me verteld dat bijna iedereen een tekort heeft.
pi_195213116
In de zomer had je een hele sterke daling van het aantal besmettingen.
De gemiddelde ligtijd op de IC's is flink gedaald.
De mortaliteit is flink gedaald.
Nu de zomer voorbij is heb je weer een sterke stijging.

We kunnen of allemaal een UV lamp in onze huiskamer zetten, of we kunnen met ons allen vitamine D tabletten slikken, of we doen beide.

Komop Nederland. Laten we dit doen.


Je kan een gezichtsbruiner kopen die UV licht uitstraalt. Zet hem in je woonkamer en ga er 15 minuten per dag voor staan. Hij verbruikt maar 105 W.

Dit ding kost 119 euro. Er zijn ook daglichtlampen voor 30 euro, maar ik weet niet of die UV lichtstralen uitzenden.

https://www.lidl-shop.nl/(...)FEAQYBCABEgL8fvD_BwE
pi_195213395
Blanke Nederlanders hebben trouwens bij deze pandemie een iets betere overlevingskans dan gekleurde Nederlanders, omdat blanke huiden beter Vitamine D kunnen aanmaken.

Stel er is 1000 jaar lang geen immigratie of emigratie meer en niemand krijgt Vitamine D supplementen. Dan is Nederland over 1000 jaar weer helemaal blank.
pi_195213754
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:32 schreef polderturk het volgende:
In de zomer had je een hele sterke daling van het aantal besmettingen.
De gemiddelde ligtijd op de IC's is flink gedaald.
De mortaliteit is flink gedaald.
Nu de zomer voorbij is heb je weer een sterke stijging.

We kunnen of allemaal een UV lamp in onze huiskamer zetten, of we kunnen met ons allen vitamine D tabletten slikken, of we doen beide.

Komop Nederland. Laten we dit doen.

Je kan een gezichtsbruiner kopen die UV licht uitstraalt. Zet hem in je woonkamer en ga er 15 minuten per dag voor staan. Hij verbruikt maar 105 W.

Dit ding kost 119 euro. Er zijn ook daglichtlampen voor 30 euro, maar ik weet niet of die UV lichtstralen uitzenden.

https://www.lidl-shop.nl/(...)FEAQYBCABEgL8fvD_BwE
goed voor het krijgen van huidkanker ;)
Kun je beter een hele pot vitamine D naar binnen gooien :P
pi_195213988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:14 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

goed voor het krijgen van huidkanker ;)
Kun je beter een hele pot vitamine D naar binnen gooien :P
UV straling is ook dodelijk voor het Corona virus.
Dus je krijgt en meer Vitamine D, en je doodt het virus.
Je moet er niet te veel voor staan. Gewoon er voor zorgen dat je net zoveel UV-licht krijgt als in de zomer.

Ik kan me voorstellen dat winkels een UV lamp bij de ingang zetten waar je een minuut in moet baden voor je naar binnen kunt.
pi_195220795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:52 schreef polderturk het volgende:
Blanke Nederlanders hebben trouwens bij deze pandemie een iets betere overlevingskans dan gekleurde Nederlanders, omdat blanke huiden beter Vitamine D kunnen aanmaken.

Stel er is 1000 jaar lang geen immigratie of emigratie meer en niemand krijgt Vitamine D supplementen. Dan is Nederland over 1000 jaar weer helemaal blank.
Klopt het feit dat op "zonarme" plekken mensen een veel lichtere huid hebben "gekregen", zou alle sceptici aan het denken moeten zetten. Kennelijk is vitamine D toch wel erg belangrijk
pi_195223747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:00 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Klopt het feit dat op "zonarme" plekken mensen een veel lichtere huid hebben "gekregen", zou alle sceptici aan het denken moeten zetten. Kennelijk is vitamine D toch wel erg belangrijk
Ik denk dat mensen met een donkere/getinte huidskleur door allerlei pandemieën weg zijn gevaagd uit de zonarme gebieden.

Er is een hele interressante correlatie.

In de zonarme gebieden maken lichtere huiden voldoende vitamine D aan. Mensen met een donkere huid hebben een chronisch gebrek en daardoor een slechtere weerstand.

In de zonovergoten gebieden kunnen donkere huiden voldoende Vitamine D aanmaken. Lichte huiden maken ook voldoende vitamine D aan, echter worden lichte huiden beschadigd door teveel zon. In de donkere gebieden zullen op den duur lichte huiden verdwijnen als we huidkanker niet zouden behandelen, of als er niet beschermd zou worden tegen de zon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')