abonnement Unibet Coolblue
pi_195240632
Wat een paar willekeurige mensen tegen NYT zeggen is op geen enkele manier relevant. Of is iedereen Michael Brown al vergeten?
pi_195240638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon genuanceerd proberen te zijn. Politiegeweld is wel degelijk een probleem in de VS.
Institutioneel racisme ook.
pi_195240659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Institutioneel racisme ook.
Die term is niet coherent genoeg. Als je het bedoelt zoals BLM het gebruikt dan niet.
pi_195240725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die term is niet coherent genoeg. Als je het bedoelt zoals BLM het gebruikt dan niet.
Staat dat ergens op hun site?

De term lijkt me prima coherent genoeg. Als mensen ineens een andere betekenis er aan geven is dat hun zaak.
pi_195240746
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Staat dat ergens op hun site?

De term lijkt me prima coherent genoeg. Als mensen ineens een andere betekenis er aan geven is dat hun zaak.
quote:
We send our love and condolences to Breonna’s family who has to endure the painful reality that they may never receive justice because of the brutally racist system all Black people are subjected to.
https://blacklivesmatter.(...)breonna-taylor-case/
pi_195240796
quote:
Ik zie daar niet echt een definitie. Als ze bedoelen dat het systeem expliciet racistisch is, dan zou ik ze ongelijk geven. Hoewel ook daar voorbeelden van zijn, maar dan heb je het bv. over expliciet gerrymanderen op basis van ras, waar republikeinen veelvuldig voor op de vingers getikt zijn, hoewel je dan ook een laag dieper moet voor het bewijs.
pi_195240901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie daar niet echt een definitie. Als ze bedoelen dat het systeem expliciet racistisch is, dan zou ik ze ongelijk geven. Hoewel ook daar voorbeelden van zijn, maar dan heb je het bv. over expliciet gerrymanderen op basis van ras, waar republikeinen veelvuldig voor op de vingers getikt zijn, hoewel je dan ook een laag dieper moet voor het bewijs.
Het hele statement laat weinig te gissen over.

quote:
We will continue to stand up and fight against police terror, systemic racism, and white supremacy in America and around the world.

We call for radical, sustainable solutions that affirm the progression and prosperity of all Black lives. We call for an end to the systemic racism that constantly permits a culture of corruption with no one being held accountable and that consistently allows our Black lives to be taken. Our stance remains as a national call to #DefundthePolice in order to be able to demand investment into our communities and underserved populations.
Dus nee, ze hebben het niet over gerrymandering. Zij vinden dat mevrouw Taylor vermoord is omdat ze zwart is en dat het racistische systeem alleen blanke mensen beschermt. Vandaar ook de verwijzing naar white supremacy.
pi_195240967
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het hele statement laat weinig te gissen over.
[..]

Dus nee, ze hebben het niet over gerrymandering. Zij vinden dat mevrouw Taylor vermoord is omdat ze zwart is en dat het racistische systeem alleen blanke mensen beschermt. Vandaar ook de verwijzing naar white supremacy.
Nee, gerrymandering op basis van ras was een geval van expliciet racisme wat ik aanhaalde. Wat ook wel onderdeel is van het systeem uiteraard.
pi_195241029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nee, gerrymandering op basis van ras was een geval van expliciet racisme wat ik aanhaalde. Wat ook wel onderdeel is van het systeem uiteraard.
Ja maar nogmaals dat is niet wat BLM bedoelt.
pi_195241137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja maar nogmaals dat is niet wat BLM bedoelt.
Ja, als zij vinden dat deze agenten uit racisme handelden of dat anderen in deze zaak dat deden, dan lijkt me meer bewijs nodig dan slechts de claim en het resultaat van de ene aanklacht.

Hoe dan ook, systematisch racisme, zoals dat er vanuit een systeem racistisch geopereerd kan worden zonder dat individuen per se vanuit racistisch oogmerk handelen en waarbij dat vaak heel niet duidelijk is (hoewel dat soms wel zo zal zijn, uiteraard), is wel degelijk een probleem in de VS. Daar ben je het vast mee eens, toch?

En nee, vaak kun je niet precies weten of dat in het hoofd speelde van een agent of andere overheidsdienaar. Om het nog maar eens te herhalen. Op dit punt ben ik het dus niet eens met dat statement van BLM. Als ze dat soort dingen claimen moeten ze ook met bewijs komen.
pi_195241347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoe dan ook, systematisch racisme, zoals dat er vanuit een systeem racistisch geopereerd kan worden zonder dat individuen per se vanuit racistisch oogmerk handelen en waarbij dat vaak heel niet duidelijk is (hoewel dat soms wel zo zal zijn, uiteraard), is wel degelijk een probleem in de VS. Daar ben je het vast mee eens, toch?
Niet helemaal. Ik zie het eerder andersom, dat er vanuit het systeem door racistische actoren geopereerd kan worden. Dat is een probleem, maar niet een groot probleem en zeker niet een probleem dat te maken heeft met 'white supremacy'.

Dingen als gerrymandering zijn ook niet expliciet racistisch, maar de uitwerking daarvan heeft wel te maken met de gevolgen van institutioneel racisme in het verre verleden. De voornaamste motivatie voor gerrymandering door Republikeinen is om mensen uit te sluiten die stemmen voor Democraten. Het komt niet voor in zwarte gebieden waar men overwegend Republikeins stemt (als die al bestaan).

De reden dat zwarte mensen over het algemeen in zulke makkelijk aan te geven clusters wonen lijkt me duidelijk. Segregratie is wat mij betreft dan ook kwaadaardig.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 24-09-2020 21:46:29 ]
pi_195241395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En nee, vaak kun je niet precies weten of dat in het hoofd speelde van een agent of andere overheidsdienaar. Om het nog maar eens te herhalen. Op dit punt ben ik het dus niet eens met dat statement van BLM. Als ze dat soort dingen claimen moeten ze ook met bewijs komen.
Klopt helemaal, maar zo denken BLM en aanverwanten niet. Volgens hen zijn agenten altijd schuldig en maakt het niet uit wat de motieven zijn. Want, volgens hen, is het hele systeem gericht op het systematisch uitmoorden van zwarten, de politieagenten zijn uiteindelijk niets meer dan radertjes in het systeem en iedereen die niet meedoet met BLM houdt het racistische systeem intact.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:21:24 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195242144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar zo denken BLM en aanverwanten niet. Volgens hen zijn agenten altijd schuldig en maakt het niet uit wat de motieven zijn. Want, volgens hen, is het hele systeem gericht op het systematisch uitmoorden van zwarten, de politieagenten zijn uiteindelijk niets meer dan radertjes in het systeem en iedereen die niet meedoet met BLM houdt het racistische systeem intact.
Mooie stropop opgetuigd maat, prachtig!
Huilen dan.
pi_195242192
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mooie stropop opgetuigd maat, prachtig!
Je kunt het letterlijk lezen via de link die ik al eerder gaf.
pi_195242242
Of via een tweet.

twitter
  donderdag 24 september 2020 @ 22:28:26 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195242306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je kunt het letterlijk lezen via de link die ik al eerder gaf.
Dat staat er niet. Wel staan er wat vrij scherpe formuleringen waarin ik me niet geheel kan vinden. Daarnaast is het ook belangrijk te onderkennen dat de organisatie BLM en de BLM-beweging niet één en hetzelfde is.
Huilen dan.
pi_195242437
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Wel staan er wat vrij scherpe formuleringen waarin ik me niet geheel kan vinden. Daarnaast is het ook belangrijk te onderkennen dat de organisatie BLM en de BLM-beweging niet één en hetzelfde is.
Het staat er vrij letterlijk. Het is nogal vermoeiend dat je steeds met drogredenen moet komen. De no true scotsman is niet chic.
pi_195242472
Het werkelijke probleem is de wapencultuur in Amerika. Triggerhappy people. Dit incident heeft niks met racisme te maken. Als er een blanke/witte/gele/lichtgetinte of rode achter die deur had gestaan dan waren daar ook 8 kogels in gepompt. 'Stand your ground' zeggen de triggerhappy burgers dan. Tsja, het is natuurlijk ook hartstikke tof om meteen maar te gaan schieten wanneer iemand iets te hard aan de deur klopt. Achterlijk mongolenland.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:37:06 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_195242506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
De reden dat zwarte mensen over het algemeen in zulke makkelijk aan te geven clusters wonen lijkt me duidelijk. Segregratie is wat mij betreft dan ook kwaadaardig.
Nouja makkelijk aan te geven clusters...



https://m.sacurrent.com/t(...)gressional-districts
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195242631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja makkelijk aan te geven clusters...

[ afbeelding ]

https://m.sacurrent.com/t(...)gressional-districts
Ok, dat behoeft inderdaad wat meer nuance. Laat ik voorop stellen dat gerrymandering op deze manier segegratie in de hand speelt en simpelweg niet zuiver is.

Maar heb ik het verkeerd als ik stel dat zwarte mensen over het algemeen vrij geclusterd wonen?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:43:46 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_195242667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Het werkelijke probleem is de wapencultuur in Amerika. Triggerhappy people. Dit incident heeft niks met racisme te maken. Als er een blanke/witte/gele/lichtgetinte of rode achter die deur had gestaan dan waren daar ook 8 kogels in gepompt. 'Stand your ground' zeggen de triggerhappy burgers dan. Tsja, het is natuurlijk ook hartstikke tof om meteen maar te gaan schieten wanneer iemand iets te hard aan de deur klopt. Achterlijk mongolenland.
Een probleem kan tweeledig zijn.

Het werkelijke probleem is inderdaad de hoeveelheid wapens, daar is iedereen het over eens. Daarentegen zijn wapens ineens een heel stuk minder erg als ze gedragen worden door blanken. Dat is verder gewoon evident.

Als blanken volledig bepakt met mitrailleurs de regering binnenvallen komt er geen national guard bij kijken.



En als ze op demonstranten schieten worden ze bedankt door de lokale politie.

Oftewel de VS, where property damage is violence, and homicide is order.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195242715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Het werkelijke probleem is de wapencultuur in Amerika. Triggerhappy people. Dit incident heeft niks met racisme te maken. Als er een blanke/witte/gele/lichtgetinte of rode achter die deur had gestaan dan waren daar ook 8 kogels in gepompt. 'Stand your ground' zeggen de triggerhappy burgers dan. Tsja, het is natuurlijk ook hartstikke tof om meteen maar te gaan schieten wanneer iemand iets te hard aan de deur klopt. Achterlijk mongolenland.
Er is niet zoiets als "het werkelijke probleem". De wapencultuur is ook een probleem. Institutioneel racisme ook. Megadure gezondheidszorg ook. Politiek is onwerkbaar. Etc. etc.

Een specifiek incident hoeft niet zo veel te zeggen over institutioneel racisme, omdat institutioneel racisme niet op dat niveau meetbaar is. "Normaal" racisme wel. Echter is het natuurlijk wel altijd een specifiek incident wat de vlam in de pan doet slaan qua ongeregeldheden.
pi_195242731
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Een probleem kan tweeledig zijn.

Het werkelijke probleem is inderdaad de hoeveelheid wapens, daar is iedereen het over eens. Daarentegen zijn wapens ineens een heel stuk minder erg als ze gedragen worden door blanken. Dat is verder gewoon evident.

Als blanken volledig bepakt met mitrailleurs de regering binnenvallen komt er geen national guard bij kijken.

[ afbeelding ]

En als ze op demonstranten schieten worden ze bedankt door de lokale politie.

Oftewel de VS, where property damage is violence, and homicide is order.
Dit soort racistische onzin heeft niemand wat aan.
pi_195242744
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:43 schreef speknek het volgende:
Het werkelijke probleem is inderdaad de hoeveelheid wapens, daar is iedereen het over eens.
Ja, niet dus. Er is niet iets als "het werkelijke probleem".
pi_195242803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit soort racistische onzin heeft niemand wat aan.
:') Mijn hemel. Dat klopt wel wat hij zegt. Eerder werd gedemonstreerd bij overheidsgebouwen door milities met semi-automatische geweren en die werden toegejuicht door nota bene de president met zijn "free <insert staat met Democratische governor>".

Kennelijk, omdat COVID-19 toen niet zo belangrijk was, terwijl hij wist dat velen zouden sterven ervan. En dat argument van geen paniek willen zaaien klopt ook niet, anders ondersteun je geen fucking milities met semi-automatische geweren.
pi_195242873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

:') Mijn hemel. Dat klopt wel wat hij zegt. Eerder werd gedemonstreerd bij overheidsgebouwen door milities met semi-automatische geweren en die werden toegejuicht door nota bene de president met zijn "free <insert staat met democratische governor>".
Hij zegt dat het 'minder erg is als blanken wapens dragen' en meer van dat soort racistische onzin. Helpt niemand, zaait alleen maar tweespalt. Ik zie speknek wel vaker gevaarlijke activistische one-liners posten, als een soort extremistische npc. De dog whistles zijn niet van de lucht. Totaal niet toevoegend aan de discussie.
pi_195242928
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, niet dus. Er is niet iets als "het werkelijke probleem".
Racisme heeft er in ieder geval niets mee te maken.
pi_195242962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij zegt dat het 'minder erg is als blanken wapens dragen' en meer van dat soort racistische onzin. Helpt niemand, zaait alleen maar tweespalt. Ik zie speknek wel vaker gevaarlijke activistische one-liners posten, als een soort extremistische npc. De dog whistles zijn niet van de lucht. Totaal niet toevoegend aan de discussie.
Dat werd dus ook daadwerkelijk minder belangrijk gevonden door het hoogste ambt in het land, die dit aanmoedigde. Ironie is u vreemd?

Ik zie hem vaak juist goede bijdragen leveren. Nuance aanbrengen waar nodig. Stukje humor, leuke gifs, maar niet overdadig.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:56:29 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_195242971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij zegt dat het 'minder erg is als blanken wapens dragen' en meer van dat soort racistische onzin. Helpt niemand, zaait alleen maar tweespalt. Ik zie speknek wel vaker gevaarlijke activistische one-liners posten, als een soort extremistische npc. De dog whistles zijn niet van de lucht. Totaal niet toevoegend aan de discussie.
_O-.

Dogwhistles? Oh help, je projector staat aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195243024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat werd dus ook daadwerkelijk minder belangrijk gevonden door het hoogste ambt in het land, die dit aanmoedigde. Ironie is u vreemd?

Ik zie hem vaak juist goede bijdragen leveren. Nuance aanbrengen waar nodig. Stukje humor, leuke gifs, maar niet overdadig.
Wat Trump er verder allemaal over roept vind ik niet zo relevant. Evenals een foto uit context en giftige one-liners zonder onderbouwing.

We waren wat mij betreft bezig met een goede discussie voordat meneer de activist zich er mee begon te bemoeien. En dat is wat mij betreft ook een enorm probleem, activisten die met min of meer religieuze ijver elke discussie onmogelijk proberen te maken.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:00:50 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195243056
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het staat er vrij letterlijk. Het is nogal vermoeiend dat je steeds met drogredenen moet komen. De no true scotsman is niet chic.
Volgens hen zijn agenten altijd schuldig en maakt het niet uit wat de motieven zijn. Want, volgens hen, is het hele systeem gericht op het systematisch uitmoorden van zwarten, de politieagenten zijn uiteindelijk niets meer dan radertjes in het systeem en iedereen die niet meedoet met BLM houdt het racistische systeem intact.

Dat staat er vrij letterlijk? Laat maar zien.
Huilen dan.
pi_195243073
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Volgens hen zijn agenten altijd schuldig en maakt het niet uit wat de motieven zijn. Want, volgens hen, is het hele systeem gericht op het systematisch uitmoorden van zwarten, de politieagenten zijn uiteindelijk niets meer dan radertjes in het systeem en iedereen die niet meedoet met BLM houdt het racistische systeem intact.

Dat staat er vrij letterlijk? Laat maar zien.
Lees de quote van de website en de tweets. Begrijpen lezen zal je helpen, veel succes :)
  donderdag 24 september 2020 @ 23:05:17 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195243156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lees de quote van de website en de tweets. Begrijpen lezen zal je helpen, veel succes :)
Dat heb ik gelezen. Nogmaals: dat staat er niet. En als dat wel zo is, dan is het toch niet heel moeilijk om dat gewoon even te laten zien?
Huilen dan.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:06:04 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_195243170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat Trump er verder allemaal over roept vind ik niet zo relevant. Evenals een foto uit context en giftige one-liners zonder onderbouwing.

We waren wat mij betreft bezig met een goede discussie voordat meneer de activist zich er mee begon te bemoeien. En dat is wat mij betreft ook een enorm probleem, activisten die met min of meer religieuze ijver elke discussie onmogelijk proberen te maken.
Je ontkent glashard de goed gedocumenteerde werkelijkheid omdat het niet in je politieke straatje past en projecteert vervolgens je eigen activisme op de ander, en dat is een teken van goede discussie? Nee dat is een teken van iemand die bevestiging zoekt voor zijn cognitieve dissonantie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195243225
Ik ga op deze vraag geen antwoord meer krijgen, of wel?

quote:
5s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Stomme vraag wellicht, maar is het niet gebruikelijk of zelfs protocol dat men vaker politie roept, om dit soort zaken te voorkomen in geval dat mensen bv. wakker worden en niks gehoord hebben of bijv. een koptelefoon op hadden en het niet hoorden?
pi_195243230
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen. Nogmaals: dat staat er niet.
Waarom niet? Laat maar zien waar het niet overeenkomt dan. De boodschap laat weinig interpretatie over.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:12:21 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195243312
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom niet? Laat maar zien waar het niet overeenkomt dan. De boodschap laat weinig interpretatie over.
Je draait de boel om. Dit is net zoiets als roepen dat maanmannetjes bestaan, en wanneer vervolgens naar bewijs gevraagd wordt anderen vertellen dat ze maar moeten bewijzen dat de maanmannetjes niet bestaan.

Het is mij al wel duidelijk: je kan niet laten zien dat dat er staat.
Huilen dan.
pi_195243348
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je draait de boel om. Dit is net zoiets als roepen dat maanmannetjes bestaan, en wanneer vervolgens naar bewijs gevraagd wordt anderen vertellen dat ze maar moeten bewijzen dat de marsmannetjes niet bestaan.

Het is mij al wel duidelijk: je kan niet laten zien dat dat er staat.
Ik geef een stelling en quotes ter onderbouwing daarvan. Ik beschrijf het gedachtengoed van deze mensen en ondersteun dat.

Als je het er niet mee eens bent staat het je vrij om te beargumenteren waarom niet, maar gezien je constante gebruik van drogredenen heb ik er weinig vertrouwen in :)
pi_195243351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat Trump er verder allemaal over roept vind ik niet zo relevant. Evenals een foto uit context en giftige one-liners zonder onderbouwing.

We waren wat mij betreft bezig met een goede discussie voordat meneer de activist zich er mee begon te bemoeien. En dat is wat mij betreft ook een enorm probleem, activisten die met min of meer religieuze ijver elke discussie onmogelijk proberen te maken.
Dit laatste gedoe begon toch hoofdzakelijk niet met wat wij zeiden, maar met wat Pleun zei waar mensen op aanhaakten?
pi_195243366
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit laatste gedoe begon toch hoofdzakelijk niet met wat wij zeiden, maar met wat Pleun zei waar mensen op aanhaakten?
Ook prima. Misschien kunnen we verdergaan waar we gebleven waren. :)

NWS / BLM demonstraties in de VS #55 It ain't over till the fat lady sings!
pi_195243512
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook prima. Misschien kunnen we verdergaan waar we gebleven waren. :)

NWS / BLM demonstraties in de VS #55 It ain't over till the fat lady sings!
Wellicht, maar vanavond niet. Als iemand serieus reageert wil ik daar doorgaans wel moeite voor nemen als ik er wat zinnigs op te zeggen heb, en ik weet niet of ik dat heb en ben bezig met andere dingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 25-09-2020 07:05:24 ]
  donderdag 24 september 2020 @ 23:47:30 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195243774
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet helemaal. Ik zie het eerder andersom, dat er vanuit het systeem door racistische actoren geopereerd kan worden. Dat is een probleem, maar niet een groot probleem en zeker niet een probleem dat te maken heeft met 'white supremacy'.
Nee.

Het gaat erom dat er systemen (of instituties, hoe je wil) zijn (denk aan het justitieel systeem) die ongelijke uitkomsten produceren die slechts op basis van verschil in ras te verklaren zijn. Denk aan het zwaarder straffen van zwarten voor dezelfde misdragingen, of het minder zwaar straffen van misdragingen waarvan zwarten het slachtoffer zijn, etc.

Institutioneel racisme != individueel racisme. In theorie kan een organisatie volledig uit niet-racistische personen bestaan, en toch institutioneel racistisch zijn. Dat geeft ook weer aan dat in het geval van institutioneel racisme individuen op zich niet kwaadwillend hoeven te zijn, maar meer dat de organisatie(cultuur) als geheel faalt.
Huilen dan.
pi_195243874
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee.

Het gaat erom dat er systemen (of instituties, hoe je wil) zijn (denk aan het justitieel systeem) die ongelijke uitkomsten produceren die slechts op basis van verschil in ras te verklaren zijn. Denk aan het zwaarder straffen van zwarten voor dezelfde misdragingen, of het minder zwaar straffen van misdragingen waarvan zwarten het slachtoffer zijn, etc.

Dat is precies het probleem. Die ongelijke uitkomsten zijn een combinatie van heel veel factoren, niet alleen op basis van ras. Dat dogma dat niet onderbouwd wordt is het probleem.

quote:
Institutioneel racisme != individueel racisme. In theorie kan een organisatie volledig uit niet-racistische personen bestaan, en toch institutioneel racistisch zijn. Dat geeft ook weer aan dat in het geval van institutioneel racisme individuen op zich niet kwaadwillend hoeven te zijn, maar meer dat de organisatie(cultuur) als geheel faalt.
Dit bestaat dus niet.
  vrijdag 25 september 2020 @ 00:07:35 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195243943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem. Die ongelijke uitkomsten zijn een combinatie van heel veel factoren, niet alleen op basis van ras. Dat dogma dat niet onderbouwd wordt is het probleem.
[..]

Dit bestaat dus niet.
Aan de ene kant heb je talloze wetenschappelijke publicaties, en aan de andere kant heb je MoreDakka die roept dat het niet bestaat.

Lastig hoor.
Huilen dan.
pi_195243949
En we zijn weer terug bij drogredenen. :)

Mods zijn hier af en toe van bedroevend niveau.
  vrijdag 25 september 2020 @ 00:18:18 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195244047
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:08 schreef MoreDakka het volgende:
En we zijn weer terug bij drogredenen. :)

Mods zijn hier af en toe van bedroevend niveau.
Ook mods worden af en toe moe van de carrousel die dit topic verworden is.

Maar goed, hierbij link ik nog maar eens naar de resultaten uit gedegen wetenschappelijke onderzoeken (waaronder veel statistische analyses waarbij zo goed mogelijk wordt gecorrigeerd voor mogelijke factoren zoals verschillen in sociaaleconomische achtergrond en opleidingsniveau, omstandigheden en aard van het misdrijf, etc) uitgevoerd aan veelal gerenommeerde universiteiten op het gebied van recht (Columbia Law School, Stanford, UCI, Cornell Law School, Yale, Harvard, Berkeley, etc.) en gepubliceerd in hoog aangeschreven journals.

Dus ja, precies wat ik zei:

Aan de ene kant heb je talloze wetenschappelijke publicaties, en aan de andere kant heb je MoreDakka die roept dat het niet bestaat.
Huilen dan.
pi_195244077
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ook mods worden af en toe moe van de carrousel die dit topic verworden is.

Maar goed, hierbij link ik nog maar eens naar de resultaten uit gedegen wetenschappelijke onderzoeken (veel statistische analyses waarbij zo goed mogelijk wordt gecorrigeerd voor mogelijke factoren zoals verschillen in sociaaleconomische achtergrond en opleidingsniveau, omstandigheden en aard van het misdrijf, etc) uitgevoerd aan veelal gerenommeerde universiteiten op het gebied van recht (Columbia Law School, Stanford, UCI, Cornell Law School, Yale, Harvard, Berkeley, etc.) en gepubliceerd in hoog aangeschreven journals.

Dus ja, precies wat ik zei:

Aan de ene kant heb je talloze wetenschappelijke publicaties, en aan de andere kant heb je MoreDakka die roept dat het niet bestaat.
quote:
Dat is precies het probleem. Die ongelijke uitkomsten zijn een combinatie van heel veel factoren, niet alleen op basis van ras. Dat dogma dat niet onderbouwd wordt is het probleem.
pi_195244135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Hoe kom je er bij dat het alleen om uitkomst gaat? Het eerste onderzoek al:

A 2017 study of 4.5 million traffic stops by the 100 largest police departments in North Carolina found that blacks and Latinos were more likely to be searched than whites (5.4 percent, 4.1 percent and 3.1 percent, respectively), even though searches of white motorists were more likely than the others to turn up contraband (whites: 32 percent, blacks: 29 percent, Latinos: 19 percent).
https://arxiv.org/pdf/1607.05376.pdf
pi_195244164
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat het alleen om uitkomst gaat? Het eerste onderzoek al:

A 2017 study of 4.5 million traffic stops by the 100 largest police departments in North Carolina found that blacks and Latinos were more likely to be searched than whites (5.4 percent, 4.1 percent and 3.1 percent, respectively), even though searches of white motorists were more likely than the others to turn up contraband (whites: 32 percent, blacks: 29 percent, Latinos: 19 percent).
https://arxiv.org/pdf/1607.05376.pdf
Dat gaat bij uitstek om uitkomst. Wat dit lijkt te suggereren is dat 'searches' niet alleen gebaseerd zijn op de verhouding in uitkomsten van die 'searches'.

Verder zijn de percentages nauwelijks significant te noemen. Op geen enkele manier ondersteunt dit het idee dat het 'systeem' racistisch is. Zelfs al zou je kunnen bewijzen dat dit verschil ontstaat omdat er meer agenten zijn met racistische denkbeelden (wat dus niet gedaan wordt), dan is dat dus een voorbeeld van racistische actoren binnen een systeem.
pi_195244261
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat gaat bij uitstek om uitkomst. Wat dit lijkt te suggereren is dat 'searches' niet alleen gebaseerd zijn op de verhouding in uitkomsten van die 'searches'.

Verder zijn de percentages nauwelijks significant te noemen. Op geen enkele manier ondersteunt dit het idee dat het 'systeem' racistisch is. Zelfs al zou je kunnen bewijzen dat dit verschil ontstaat omdat er meer agenten zijn met racistische denkbeelden (wat dus niet gedaan wordt), dan is dat dus een voorbeeld van racistische actoren binnen een systeem.
Significant heeft in de wetenschap betekenis en dat is niet dat je zomaar zegt dat iets wel of niet significant is. Ik heb het teruggezocht in dat onderzoek en daar wordt aangegeven dat de grenswaarde om te onderzoeken significant lager ligt bij zwarten en hispanics.

Ik had eerder verwacht dat je zou komen met dat Arxiv niet peer reviewed is, wat ik wel valide had gevonden.

Maar hey, zo kun je door gaan met die lijst en een hoop zijn niet uitkomst gedreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')