Voor het checken van je bandenspanning, ja!?quote:Op maandag 21 september 2020 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
Ik ga daarvoor altijd gewoon ff naar de garage.
Ook. Voor alles eigenlijk. Is toch op 300 meter afstand van huisquote:Op maandag 21 september 2020 21:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Voor het checken van je bandenspanning, ja!?
Heb jij wel rijbewijs dat dit al te moeilijk is?quote:Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef Puntenjager het volgende:
Bij de weg, mijn ventielen zijn niet beschadigd ofzo. Volgens mij zijn het doodnormale ventielen.
Het is een Husqvarna Nuda 900 trouwens, maar dat zou weinig uit moeten maken zou ik zeggen.
Dude, normaal kun je je banden oppompen bij een benzinepomp. Hoeft ook niet elke dag...quote:Op maandag 21 september 2020 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jij wel rijbewijs dat dit al te moeilijk is?
Je hebt toch thuis wel een bandenpomp en digitale manometer? Het is cruciaal voor elke rit je bandenspanning te meten.
Wel waar, elke rit checken, sowieso elke dag.quote:Op maandag 21 september 2020 21:40 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dude, normaal kun je je banden oppompen bij een benzinepomp. Hoeft ook niet elke dag...
Ja, zo'n hefboompje. Maar bij de bezinepomp is het doorgaans een metalen 'staaf' zonder iets er aan.quote:Op maandag 21 september 2020 21:49 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet vaak even zo'n pieletje omzetten om het slangetje op het ventiel te kunnen klemmen.
Haha. De meeste mensen checken hun bandenspanning nooitquote:Op maandag 21 september 2020 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel waar, elke rit checken, sowieso elke dag.
quote:Op maandag 21 september 2020 21:59 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Haha. De meeste mensen checken hun bandenspanning nooit
quote:Recente motorongevallen zijn volgens de NVVM mogelijk mede veroorzaakt door een te lage bandenspanning. ,,Controle is het allerbelangrijkst. Zeker als je na de wintermaanden weer opstapt. Maar eigenlijk moet je de spanning wekelijks controleren.''
En precies door dat controleren heb ik nu nog maar 0,5 bar oid in mijn banden. Help me liever dat op te lossen ipv de trol uit te hangen met 'elke dag je bandenspanning controleren'.quote:
Ik trol niet, ik rijdt al 22 jaar motor.quote:Op maandag 21 september 2020 22:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En precies door dat controleren heb ik nu nog maar 0,5 bar oid in mijn banden. Help me liever dat op te lossen ipv de trol uit te hangen met 'elke dag je bandenspanning controleren'.
Voor elke rit is ook wel een tikje overdreven.quote:Op maandag 21 september 2020 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jij wel rijbewijs dat dit al te moeilijk is?
Je hebt toch thuis wel een bandenpomp en digitale manometer? Het is cruciaal voor elke rit je bandenspanning te meten.
Vertel me, met die 22 jaar ervaring, liever waarom ik mijn motor niet kan oppompen bij een benzinepomp. Voor normale stervelingen is dat namelijk heel normaal om daar je banden op te pompen.quote:Op maandag 21 september 2020 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik trol niet, ik rijdt al 22 jaar motor.
En als je werkelijk niet kunt omgaan met een eenvoudig bandenpompje en thuis geen manometer hebt moet je die 900cc KTM snel wegdoen.
Overdreven, elke week had ik al gezegd.quote:Op maandag 21 september 2020 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel waar, elke rit checken, sowieso elke dag.
Nou misschien overdreven. Elke week zou je moeten checken. Zeker bij zo’n motor.
Veel op circuit gereden en een tiende bar maakt al enorm verschil hè?
Onzin. Je moet elke seconde je bandenspanning checkenquote:Op maandag 21 september 2020 22:31 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Een echte pro blijft gewoon doorrijden ook al voelt het alsof zn motor elke seconde uit elkaar kan vallen.
Nou die is laag als je al het rubber er vanaf hebt gereden.quote:Op maandag 21 september 2020 22:32 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Onzin. Je moet elke seconde je bandenspanning checken
Ik heb laatst een vrouw geholpen die had haar banden helemaal leeg laten lopen.quote:Op maandag 21 september 2020 22:31 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vertel me, met die 22 jaar ervaring, liever waarom ik mijn motor niet kan oppompen bij een benzinepomp. Voor normale stervelingen is dat namelijk heel normaal om daar je banden op te pompen.
Als de tegendruk te laag is moet je soms handmatig lucht inblazen, omdat het apparaat anders geen lucht geeft.quote:Op maandag 21 september 2020 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb laatst een vrouw geholpen die had haar banden helemaal leeg laten lopen.
Veel apparaten moet je eerst de druk instellen waarna het apparaat pomp tot de druk is bereikt en 3 keer piept.
Zij had dat ding op 0 bar laten staan ofzo. Weet het ook niet mij lukt het altijd wel.
Waarom lukt zoiets eenvoudigs nou niet?
Ik heb dan ook geen KTM.quote:Op maandag 21 september 2020 22:32 schreef K.Indertent het volgende:
Maar wel eens dat als je een gemakzuchtige rijder bent (meldt zich) KTM wellicht niet het beste merk is om te kiezen.
Ik reed een motor die ook bekend staat als oudelullenmotor, maar daar heb ik lak aan. De enige motoren die ik echt typeer als oudelullenmotor zijn die BMW tourmotoren.quote:Op maandag 21 september 2020 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja weet ik niet, rijden ook wel oude lullen in midlifecrisis op.
Ik heb altijd sportmotoren gereden maar nu ook een oude lullen motor
quote:Op maandag 21 september 2020 22:51 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik reed een motor die ook bekend staat als oudelullenmotor, maar daar heb ik lak aan. De enige motoren die ik echt typeer als oudelullenmotor zijn die BMW tourmotoren.
Dan zal er wel een ander type ventiel op zitten. Meestal hebben auto's schrader ("amerikaanse") ventielen maar (motor) fietsen kunnen ook presta ("franse") ventielen hebben, en daarvoor heb je dan een adapter nodig.quote:Op maandag 21 september 2020 21:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, zo'n hefboompje. Maar bij de bezinepomp is het doorgaans een metalen 'staaf' zonder iets er aan.
Echter mijn auto kon ik er prima mee oppompen. Waarom mijn motor dan niet
Nee joh.quote:Op maandag 21 september 2020 23:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan zal er wel een ander type ventiel op zitten. Meestal hebben auto's schrader ("amerikaanse") ventielen maar (motor) fietsen kunnen ook presta ("franse") ventielen hebben, en daarvoor heb je dan een adapter nodig.
Mijn KTM heeft gewoon TPMS hoor.quote:Op maandag 21 september 2020 22:32 schreef K.Indertent het volgende:
Maar wel eens dat als je een gemakzuchtige rijder bent (meldt zich) KTM wellicht niet het beste merk is om te kiezen.
Geen idee wat dat isquote:Op maandag 21 september 2020 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn KTM heeft gewoon TPMS hoor.
Waar haal je dat nou weer vandaan.quote:Op maandag 21 september 2020 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee joh.
Misschien een motor uit 1970 met binnenbanden.
Tubeless is altijd schrader.
Mwoh, er is wel iets meer gebeurd met dat blok dan alleen opboren. Het is soberso geen parallel-twin meer.quote:Op maandag 21 september 2020 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja daar begin ik over, was in de war met de ktm 900cc superduke maar hij heeft een husquvarna met opgeboorde F800 BMW parallel twin blok.
Tire Pressure Monitoring System.quote:
2,5 bar. Kzal straks even een foto maken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:35 schreef Fer het volgende:
Foto van het ventiel zou wel helpen. Op hoeveel bar had je de pomp gesteld?
Motorrijders wel.. een auto gaat wat onvaster op de weg liggen, op de motor is het domweg het verschil tussen strak sturen of een dikke kans op een highsider als je de hem plat in de bocht mikt.quote:Op maandag 21 september 2020 21:59 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Haha. De meeste mensen checken hun bandenspanning nooit
Daarnaast zegt de knakker van de garage hier steevast "joh, loop even binnen als we er zijn, dat wat we bij de pomp hebben is kut"quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ik pak meestal ook een garagebedrijfie als ik erlangs rijd.. doen ze graag, en meestal krijg ik er nog koffie bij ook.
Psies.. ijking is meestal een wassen neus, en binnen hebben ze de good stuffquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarnaast zegt de knakker van de garage hier steevast "joh, loop even binnen als we er zijn, dat wat we bij de pomp hebben is kut"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |