abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 september 2020 @ 14:45:25 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195179786

quote:
Bijna veertig Zaanse jongeren opgepakt voor geplande vechtpartij, ouders stappen naar rechter

ZAANSTAD - De politie in Zaanstad heeft afgelopen weekend 37 jongeren aangehouden die deel zouden uitmaken van twee rivaliserende jeugdbendes. Met de aanhoudingen zou een grote vechtpartij tussen de twee groepen zijn voorkomen. De ouders van tientallen betrokken jongeren zijn overtuigd van de onschuld van hun kinderen en stappen daarom naar de rechter. "Mijn zoon Ammar is onterecht achtervolgd door politiehonden en in de boeien geslagen", vertelt moeder Rachida aan NH Nieuws. "Hij heeft tot middernacht onterecht in een cel gezeten."



De jongeren - jongens en meisjes tussen de 14 en 17 jaar oud - werden in de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag opgepakt in de Prinsenstraat in Zaandam en bij station Zaanse Schans in Zaandijk.

De politie had informatie ontvangen dat er een confrontatie zou plaatsvinden tussen de twee jeugdgroepen uit Assendelft en Zaandam. Het is bij verschillende instanties bekend dat de Assendelftse en de Zaanse groep al langere tijd een conflict met elkaar hebben. Dit heeft eerder geleid tot verschillende gewelddadige confrontaties, waarbij ook wapens zijn gebruikt. Ook bij het fouilleren van de aangehouden jongeren, heeft de politie een onbekend aantal slag- en steekwapens aangetroffen.

Stokslagen
De ouders van 24 kinderen nemen nu een advocaat in de arm. De moeder van een van de jongeren vertelt aan NH Nieuws dat haar zoon Ammar en zijn vrienden niets met die groep en de geplande vechtpartij te maken hebben. "Door dit incident slaapt hij al drie dagen niet en heeft blauwe plekken van de stokslagen van de politie."

Volgens haar zoon waren de agenten verkleed als postbodes en sprongen ze uit een DHL-busje. Een politiewoordvoerder erkent dat er agenten in burger zijn ingezet, maar kan niet bevestigen of de agenten vermomd waren als postbodes. De jongeren zijn inmiddels op vrije voeten.

Harde maatregelen
Het wapengebruik onder de jeugd in Zaanstad is de afgelopen tijd fors toegenomen. Om jeugdcriminaliteit te bestrijden, heeft de gemeente heeft twee miljoen euro aan het Rijk gevraagd. Burgemeester Jan Hamming gaf al eerder toe te hard op te treden en preventief te handelen.

Volgens Rachida doen de ouders er alles aan om de kinderen op het rechte pad te houden: "Ze hebben geen criminele achtergrond. Het is gewoon een groepje vrienden, die met elkaar eten, naar het strand gaan met elkaar en iets met elkaar drinken."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)stappen-naar-rechter
-----------------------

Zaandam is echt het afvoerputje van NL aan het worden :') Bizar ook de reactie van de ouders. In plaats van de jochies huisarrest te geven stappen ze naar de rechter.... De tering, de ouders zijn gewoon onderdeel van het probleem.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 september 2020 @ 14:50:22 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195179859
De ouders zijn zeker onderdeel van het probleem, zoniet de hoofdoorzaak :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_195179885
Als je kinderen van 14 's nachts op de Zaanse Schans lopen heb je sowieso wat uit te leggen lijkt me
  maandag 21 september 2020 @ 14:56:45 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_195179957
Had haar zoon wapens bij zich?, had ze daar ook een verklaring voor?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_195179994
Het is algemeen bekend dat een hoop jongeren in Zaandam voor problemen zorgen. Kinderlijk naief van de ouders ook, zeker aangezien er wapens gevonden zijn. Daarnaast wat @Fugue al zegt; je bent 14, je hoort in bed te liggen en niet rond te lopen op Zaanse Schans.

Je zou bijna kunnen zeggen dat die ouders zich onttrekken van ouderlijk gezag en daar staat forse straffen voor.
pi_195180065
Naja ammar sliep sws al niet anders lag die wel in bed om midden nacht _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_195180415
Stokslagen????


:?


_O-
pi_195180434
Het is natuurlijk niet niks, agenten in burger die ineens mensen gaan oppakken voor iets dat ze zouden gaan doen, op basis van 'informatie die de politie ontvangen heeft'.

Hoe concreet was die informatie? Hoe weet je dat het dezelfde groep is? Hoe weet je dat iedereen in de opgepakte groep ook echt tot die groep behoort en niet wisselt van samenstelling? Welk strafbaar feit is er precies gepleegd door elk van de jongeren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 21 september 2020 @ 15:23:36 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195180470
VerkadeGangBangers tegen de AHWankers? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195180574
Ammar en zijn matties zijn zulke lieve jongetjes, een voorbeeld voor de rest van de jeugd
pi_195180580
Wel bijzonder dat ze het in het artikel hebben over 'werden in de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag opgepakt' terwijl het op het filmpje in de OP gewoon licht is en er vermeld wordt dat "Hij heeft tot middernacht onterecht in een cel gezeten."
In combinatie met de verklede nachtpostbodes lijkt me dat tenminste dit deel van het verhaal al niet klopt.
pi_195180622
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk niet niks, agenten in burger die ineens mensen gaan oppakken voor iets dat ze zouden gaan doen, op basis van 'informatie die de politie ontvangen heeft'.

Hoe concreet was die informatie? Hoe weet je dat het dezelfde groep is? Hoe weet je dat iedereen in de opgepakte groep ook echt tot die groep behoort en niet wisselt van samenstelling? Welk strafbaar feit is er precies gepleegd door elk van de jongeren?
De vraag is of ze zijn opgepakt vanwege informatie dat ze iets zouden gaan doen of omdat ze bijvoorbeeld niet wilden meewerken aan een preventieve fouilleeractie.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195180655
quote:
Ook bij het fouilleren van de aangehouden jongeren, heeft de politie een onbekend aantal slag- en steekwapens aangetroffen.
Die hadden ze ook toevallig bij zich natuurlijk, helemaal niet van plan om die te gebruiken.
pi_195180685
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk niet niks, agenten in burger die ineens mensen gaan oppakken voor iets dat ze zouden gaan doen, op basis van 'informatie die de politie ontvangen heeft'.

Hoe concreet was die informatie? Hoe weet je dat het dezelfde groep is? Hoe weet je dat iedereen in de opgepakte groep ook echt tot die groep behoort en niet wisselt van samenstelling? Welk strafbaar feit is er precies gepleegd door elk van de jongeren?
Weltschmerz weet weer tegendraads te doen door hierbij vraagtekens te zetten en als het gebeurd zou zijn te vragen waarom er niet naar de signalen is gekeken.

blijf vooral tegendraads.
pi_195180769
Lieve Ammar doet nooit iets kwaad :'(
  Spellchecker maandag 21 september 2020 @ 15:41:00 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195180785
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:33 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Die hadden ze ook toevallig bij zich natuurlijk, helemaal niet van plan om die te gebruiken.
Nee anders hadden ze die eerst wel naar huis gebracht _O-
pi_195180886
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 15:41 schreef maily het volgende:

[..]

Nee anders hadden ze die eerst wel naar huis gebracht _O-
Ze waren gezamelijk onderweg om deze toevallig zojuist gevonden wapens netjes op het politiebureau af te leveren.
  maandag 21 september 2020 @ 15:47:23 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195180895
Ik haalde mijn kind van 14 laatst ook 's nachts op van de Zaanse Schans met zijn machete. Hij deed helemaal niks, wilde gewoon een hapje eten, drinken, naar het strand. Op de Zaanse Schans, 's nachts. Was echt heel vervelend van de politie, want nu kwam hij niet toe aan zijn huiswerk want dat maakt hij ook altijd 's avonds op de Zaanse Schans.
pi_195180922
Arme Rachida, ze doet nog wel zo haar best om haar kind op het rechte pad te houden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 21 september 2020 @ 15:53:28 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195180983
Zal wel weer gevalletje van schaamtecultuur zijn, dat gedrag van die ouders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Spellchecker maandag 21 september 2020 @ 15:53:38 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195180986
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:49 schreef Hathor het volgende:
Arme Rachida, ze doet nog wel zo haar best om haar kind op het rechte pad te houden.
Ze had hem thuis moeten houden.
pi_195181102
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:47 schreef Qarrad het volgende:
Ik haalde mijn kind van 14 laatst ook 's nachts op van de Zaanse Schans met zijn machete. Hij deed helemaal niks, wilde gewoon een hapje eten, drinken, naar het strand. Op de Zaanse Schans, 's nachts. Was echt heel vervelend van de politie, want nu kwam hij niet toe aan zijn huiswerk want dat maakt hij ook altijd 's avonds op de Zaanse Schans.
Hoeveel stokslagen heeft hij gekregen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195181124
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:45 schreef Nikonlover het volgende:
[..]

-----------------------

Zaandam is echt het afvoerputje van NL aan het worden :') Bizar ook de reactie van de ouders. In plaats van de jochies huisarrest te geven stappen ze naar de rechter.... De tering, de ouders zijn gewoon onderdeel van het probleem.
Overal waar je allochtonen bij elkaar zet word het een afvoerputje.

Soon het hele land dus.
  maandag 21 september 2020 @ 16:16:35 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195181394
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Daarnaast wat @Fugue al zegt; je bent 14, je hoort in bed te liggen
:')
In wat voor conservatief inteelt gezin ben jij opgegroeid?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 21 september 2020 @ 16:26:18 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195181552
quote:
De moeder van een van de jongeren vertelt aan NH Nieuws dat haar zoon Ammar en zijn vrienden niets met die groep en de geplande vechtpartij te maken hebben
Bitch please :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')