abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195170884
quote:
Protest motorrijders: 'Een klein clubje verpest het voor de rest'

Zeker 700 motorrijders zijn gezamenlijk van Harmelen naar Den Haag en terug gereden om aandacht te vragen voor wat de laatste tijd steeds meer gebeurt: het afsluiten van wegen speciaal voor motorrijders. Dijkjes en andere idyllische weggetjes doorkruisen vaak kleine dorpjes, en vooral voor de bewoners van die dorpen is de overlast van voorbij brullende motoren groot.

Vandaag lieten motorrijders van zich horen. Tijdens de "tourrit voor vrije wegen" reden ze in groepen om de overige weggebruikers geen overlast te bezorgen. Geen hoge toerentallen en bijbehorend lawaai, maar een rustige rit om aandacht te vragen voor hun kant van het verhaal. "Het moet een respectvolle dag worden, bedoeld om de motorrijder in een goed daglicht te plaatsen," zei Erik Mul van Motor Collectief van te voren. Hij is een van de organisatoren van de protestrit. "Wilde stuntrijders zijn niet welkom."

Handhaving
Motor Collectief bestaat volgens Mul vooral uit ervaren motorrijders die op de motor naar hun werk gaan en af en toe tochtjes maken. Gekke capriolen en loeiende motoren, daar doen zij niet aan. "Motorrijders moeten hun rechterhand gewoon in bedwang houden, geluidsdempers in hun uitlaat laten zitten, en in de vierde versnelling rijden om geluidsoverlast te beperken", zei Mul. "Niet alleen vandaag, maar elke dag."

Zij die dat niet doen, mogen van de actiegroep harder worden aangepakt. "Wij zijn voorstanders van strakke handhaving door de politie", aldus Mul. Want ze willen niet dat alle andere motorrijders daarvan de dupe worden: "Er is een kleine groep motorrijders die het verpest voor de grotere groep."

Deelnemers aan de protestrit zeggen dat sommige luidruchtige motorrijders het verpesten voor de rest:


1:44
Protest motorrijders: 'Te gek voor woorden dat we daar niet mogen rijden'
De organisatie zei rekening te houden met de coronamaatregelen: "Eigenlijk stond er een bijeenkomst gepland, maar dat kon door corona niet doorgaan. Als alternatief houden we deze protesttocht." Toch hadden de veiligheidsregio en politie het liever anders gezien, erkende Mul: "Die wilden dat we de tocht zouden afblazen, maar daartoe waren we niet bereid."

Langlopende discussie
Geluidsoverlast op dijkjes die populair zijn bij motorrijders, speelt al langer. "Ruim twintig jaar", stelt Arjan Everink van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). "Maar zolang motorrijders zich gewoon aan de regels houden en niet gaan knutselen aan hun uitlaat, zoals gaatjes boren of geluidsdempers verwijderen, is er niets aan de hand."

De KNVM startte samen met de Motorrijders Actie Groep (MAG) vorig jaar nog een bodemprocedure tegen de wegafsluiting voor motorrijders op de Lekdijk bij Lopik. Daarin gaf de Raad van State uiteindelijk de gemeente gelijk. Beide motororganisaties zijn overigens niet betrokken bij de actiedag van vandaag.

Volgens Tony Hardenberg van de Nederlandse Federatie Omgevingslawaai Motorvoertuigen (een verzameling van actiegroepen) worden veel bewoners "ernstig gehinderd door geluidsoverlast door motorfietsen". Hardenberg: De overlast is dusdanig dat gesprekken worden gestaakt, mensen naar binnen gaan en ramen sluiten, en dat sommigen hun woning in de weekenden ontvluchten."

Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat beantwoordde begin deze maand Kamervragen over geluidsoverlast door motoren. Daarin stelde ze dat gemeenten de bevoegdheid hebben om "wegen gesloten te verklaren voor (bepaalde) motorvoertuigen al dan niet op bepaalde dagen of dagdelen". Er moet dan wel worden gemotiveerd dat het besluit van belang is voor omwonenden en andere weggebruikers.

Boetes

"In 2018 en 2019 zijn jaarlijks circa 230 boetes uitgeschreven voor het onnodig produceren van geluid zoals het niet voldoen aan het maximum geluidsniveau door motorfietsen", schreef minister Van Nieuwenhuizen begin deze maand aan de Tweede Kamer. "Dit jaar zijn tot nu toe circa 200 boetes voor deze feiten uitgeschreven."

Daarnaast kan de uitlaatdemper bij geluidsovertredingen in beslag worden genomen. Hetzelfde geldt voor de hele motor, indien er sprake is van grove snelheidsovertredingen of verkeersgevaarlijk gedrag.

Cijfers over het aantal klachten over geluidsoverlast, heeft het ministerie niet. "Ook de politie houdt geen aparte registratie bij van dergelijke klachten."
https://nos.nl/artikel/23(...)et-voor-de-rest.html

Prachtig initiatief. Doodzonde en niet te vergeven dat ik dit heb moeten missen.
  zondag 20 september 2020 @ 22:11:59 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195170908
Nederland regeltjesland
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 20 september 2020 @ 22:16:34 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_195170984
Verschrikkelijk dat geluid van sommige motoren die voorbij rijden. Je hoort ze letterlijk als ze in een rijden wijk op 300 meter afstand, en dan ook net als die scooter-sukkeltjes zo vaak mogelijk gas geven en weer loslaten :r
Ik merk er niks van dat dat maar een kleine groep is, maar goed... Een eerste stap tegen geluidsoverlast is er :)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_195171012
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
Nederland regeltjesland
En nog steeds klagen we over andere mensen die andere dingen doen. Begrijp me niet verkeerd, bij overlast en hinder moet je optreden, maar de vraag is wanneer het in aanmerking komt voor één van die twee.
pi_195171052
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Verschrikkelijk dat geluid van sommige motoren die voorbij rijden. Je hoort ze letterlijk als ze in een rijden wijk op 300 meter afstand, en dan ook net als die scooter-sukkeltjes zo vaak mogelijk gas geven en weer loslaten :r
Ik merk er niks van dat dat maar een kleine groep is, maar goed... Een eerste stap tegen geluidsoverlast is er :)
Logischerwijs zul je altijd herrie horen als er 4 motoren langsrijden en om de hoek er zo'n herriemaker passeert.
  zondag 20 september 2020 @ 22:28:20 #6
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195171192
Dit land is gewoon veel te vol, mensen ergeren zich alleen maar aan elkaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195171340
Motorrijders :') Wij hebben er zelf geen last van dus bestaat het niet. En dan maar weer demonstreren :')
U MAD?
pi_195171752
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
Nederland regeltjesland
ik vind 1 mooie oude harley op zijn tijd wel mooi, maar waar ik woon zijn er extreem veel motoren en dan daarbij ook nog eens van die snerpende scootertjes erbij dat ik wel eens zou willen verhuizen
  zondag 20 september 2020 @ 23:09:29 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195171872
Ahjoh....waar hebben we het over, hoelang duurt het nou helemaal nog totdat die dingen allemaal elektrisch zijn?
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 23:13:48 #10
88815 The_Emotion
98.3
pi_195171920
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 20 september 2020 @ 23:32:44 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195172095
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
Motorrijders :') Wij hebben er zelf geen last van dus bestaat het niet. En dan maar weer demonstreren :')
Eens met meneer de boswachter.
pi_195172111
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:09 schreef the-eye het volgende:
Ahjoh....waar hebben we het over, hoelang duurt het nou helemaal nog totdat die dingen allemaal elektrisch zijn?
Waarschijnlijk helemaal nooit. Elektrische aandrijving is totaal ongeschikt voor motoren en dat zal niet veranderen.
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 23:40:20 #13
88815 The_Emotion
98.3
pi_195172162
Wel moet ik zeggen dat ik naast een drukke weg woon.
En soms komen er motorrijders met een noodgang voorbij die dood willen.
Soms gebeurt dat ook.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195172176
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarschijnlijk helemaal nooit. Elektrische aandrijving is totaal ongeschikt voor motoren en dat zal niet veranderen.
Hoe dat zo?
Te zware accu?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195172299
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:42 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Te zware accu?
Ja, het gewicht en de grootte van het accupakket + electrische motor is gewoon te onhandig voor een tweewieler.

Oh, er zijn best al electrisch aangedreven motoren hoor. Maar de range is verwaarloosbaar, ze zijn veel te zwaar en bovendien levensgevaarlijk bij een ongeluk vanwege de batterij. Er is weinig reden om aan te nemen dat daar nog veel grote stappen in genomen gaan worden. Vergelijkbaar met batterij aangedreven auto's.

Electrische aandrijving zal zich richten op dingen als scooters, daar is een enorme markt voor.
pi_195172310
Toen mijn buurman een tijd geleden zijn nieuwe Harley Davidson voor het eerst startte en ik in mijn achtertuin zat, wist ik even niet wat me overkwam. Het leek of er een kanonskogel werd afgeschoten, gevolgd door een geluid gelijkend op het braken van Godzilla. Glazen stuiterden van tafel en m'n vullingen rammelden m'n bek uit......maar wat was het gaaf!
  zondag 20 september 2020 @ 23:56:43 #18
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195172326
Waarom halen ze de geluidsdempers eruit?
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 21 september 2020 @ 00:03:51 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195172384
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarschijnlijk helemaal nooit. Elektrische aandrijving is totaal ongeschikt voor motoren en dat zal niet veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 21 september 2020 @ 00:34:54 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195172655
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:56 schreef Scheepskok het volgende:
Waarom halen ze de geluidsdempers eruit?
Iets met (dan laten) horen dat het (me)er is en je er bij bent.
Er is ook een heuse cultus die prat gaan op een eigen geluidsformule als identificatie.

Disclaimer: Krij motor, all year long en heb totaal geen affiniteit met die (en mijn eigen) herrie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195172797
Goed initiatief. We betalen toch wegenbelasting voor onze motoren?
Alsof de gemeente voorop loopt bij geluidshinder van Schiphol. Die bewoners laten ze al jaren in de kou staan.

Gelukkig hebben de bewoners van Fryslân niet de jank mentaliteit van de randstedelingen en kan ik gewoon dijkjes pakken waar en wanneer ik wil.
Ze organiseren hier al 100 jaar een Friesche Motor Elfstedentocht.
Meer dan 6.000 motoren rijden dan door heel Fryslân.
Hoor je niemand over.

Laatst ff met een kerel gesproken die een Zero bike had.
Mooi ding hoor, maar de actieradius was minder dan 150km op het standaard accu pakket. Dit is uiteraard uit te breiden maar dan ga je richting de ¤18.000,-
Weet je wat voor dikke echte motor je daar van kan kopen? Of misschien wel 3.
Oh, toen die weg reed klonk het als een opgevoerde kruimeldief waarvan het filter is verstopt...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195172816
Als er dan ook minder wegenbelasting betaald hoeft te worden, is het goed toch?
Of werkt het zo niet? Iedereen mag er rijden, behalve jij?
Openbare weg is open, maar niet voor jou?

Vecht het eens aan voor een rechter zou ik zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195172840
Die dingen maken tegenwoordig ook wel een enorme tyfusherrie. Doe eens de geluidsnorm handhaven.
pi_195173050
quote:
Geweldige aflevering dat _O- _O-
I will do what i must !!
pi_195173503
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:55 schreef hebikweer het volgende:
Toen mijn buurman een tijd geleden zijn nieuwe Harley Davidson voor het eerst startte en ik in mijn achtertuin zat, wist ik even niet wat me overkwam. Het leek of er een kanonskogel werd afgeschoten, gevolgd door een geluid gelijkend op het braken van Godzilla. Glazen stuiterden van tafel en m'n vullingen rammelden m'n bek uit......maar wat was het gaaf!
en moet je je voorstellen dat dit soort geluiden per dag een keer of 200 langs je huis komen, op de meest vreemde tijdstippen. Wat zal dat genieten zijn voor die mensen ja :')

Motorrijders (het gros dan) zijn mensen met een hele kleine lul.
U MAD?
pi_195173513
Motorrijders zijn net als wielrenners en hondenbezitters, wassen allemaal hun handen in onschuld terwijl de rest van Nederland ze alleen kent als overlast gever.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195173675
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:17 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

En nog steeds klagen we over andere mensen die andere dingen doen. Begrijp me niet verkeerd, bij overlast en hinder moet je optreden, maar de vraag is wanneer het in aanmerking komt voor één van die twee.
Geluidsoverlast veroorzaakt d.m.v motoren is altijd zeer schadelijk voor medemensen en al helemaal voor armen omdat die de geluidsoverlast niet ontvluchten kunnen. Toch wordt tegen die geluidsoverlast nauwelijks opgetreden.
  maandag 21 september 2020 @ 11:25:05 #29
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_195176274
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 03:05 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Geweldige aflevering dat _O- _O-
Zou verplichte kost moeten zijn voor elke motorrijder in spe. :D
pi_195176976
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
Motorrijders :') Wij hebben er zelf geen last van dus bestaat het niet. En dan maar weer demonstreren :')
Buiten dat je niet kunt lezen ben je blijkbaar ook een beetje dom. Geeft niet, maar dat is niet hoe we er tegenaan kijken.
  maandag 21 september 2020 @ 13:42:40 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195178807
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarschijnlijk helemaal nooit. Elektrische aandrijving is totaal ongeschikt voor motoren en dat zal niet veranderen.
https://driving-dutchman.(...)jou-zit-er-iets-bij/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 21 september 2020 @ 14:05:42 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195179159
'Vrijheid, blijheid' en de rest kan de finketering krijgen.

Ik kan me goed voorstellen, dat als je ergens aan een mooi dijkje woont en er op elke mooie lente- of zomerdag, de hele godganse dag groepen motorrijders langskomen, dat echt wel serieus geluidsoverlast veroorzaakt.

Ik heb zelf 12 jaar motor gereden en als ik ergens niet mocht komen, dan was dat zo. Nooit probleem mee gehad.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 21 september 2020 @ 14:06:41 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195179170
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:28 schreef PzKpfw het volgende:
Dit land is gewoon veel te vol, mensen ergeren zich alleen maar aan elkaar.
Dit is één van de hoofdoorzaken. Elk mens wil graag een stukje vrijheid hebben, ook als dat dan soms FF een ander in de weg zit. Je kunt niet je hele leven willen inrichten om anderen niet tot last te hoeven zijn.

Wat dan ook vaak gebeurd dat iemand op een vermeend leuk plekje gaat zitten en dan geïrriteerd raakt wanneer anderen daar(om daar) ook gaan/willen komen. Het is dan makkelijk om een tastbare groep er uit te lichten en die dan te duiden als oorzaak.

De motorrijder wil graag een stukje tuffen met zijn "vrijheid" om de paden in en lanen uit te rijden van mooie vergezichten.

Zelf denk ik dat het een optie is om dan die plekjes om de week vooor haaks op elkaar staande groepen open te stellen. De ene week motorisch en het andere weekend niet. Dan weet je ook wat je kunt ver(w)achten.

Mja, ik ga bang zijn dat er daarna weer een subgroep in die selectie ontstaat die zich achteruit gesteld dan daar naar voren wil gaan dringen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195179322
Ik heb er niet zoveel tegen maar het is natuurlijk wel een beetje sneu dat veel motorfietsen nog steeds klinken alsof de nieuwste technologische sensatie in de vaart der volkeren het boerendorp met een paard en wagen een venster op de toekomst vol onbegrensde mogelijkheden biedt.

Nog veel sneuer zijn de mannetjes die de hele bebouwde kom moeten laten merken dat ze hard aan de gashendel kunnen draaien. Het is echt helemaal niets bijzonders, we kunnen allemaal wel wa spulletjes betalen waarmee we geluidshinder kunnen veroorzaken maar als iedereen dat doet is de lol er snel af, maar sommige kinderen voelen zich toch heel bijzonder. Dus ik zou zeggen wees gewoon niet zo'n sneue aansteller en wees je bewust dat je ook maar gewoon een van de velen bent met een brandstofmotor aangedreven vervoermiddel op onze gezamenlijke wegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 21 september 2020 @ 14:17:43 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_195179327
quote:
12s.gif Op maandag 21 september 2020 14:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit is één van de hoofdoorzaken. Elk mens wil graag een stukje vrijheid hebben, ook als dat dan soms FF een ander in de weg zit. Je kunt niet je hele leven willen inrichten om anderen niet tot last te hoeven zijn.

Wat dan ook vaak gebeurd dat iemand op een vermeend leuk plekje gaat zitten en dan geïrriteerd raakt wanneer anderen daar(om daar) ook gaan/willen komen. Het is dan makkelijk om een tastbare groep er uit te lichten en die dan te duiden als oorzaak.

De motorrijder wil graag een stukje tuffen met zijn "vrijheid" om de paden in en lanen uit te rijden van mooie vergezichten.

Zelf denk ik dat het een optie is om dan die plekjes om de week vooor haaks op elkaar staande groepen open te stellen. De ene week motorisch en het andere weekend niet. Dan weet je ook wat je kunt ver(w)achten.

Mja, ik ga bang zijn dat er daarna weer een subgroep in die selectie ontstaat die zich achteruit gesteld dan daar naar voren wil gaan dringen.
Mij lijkt het de beste optie om wat te doen aan de tyfusherrie die er eigenlijk altijd uit motoren komt. Wat jij?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_195179334
Ach ja zo werkt het met vuurwerk ook. Welkom in Nederland
  maandag 21 september 2020 @ 14:21:52 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195179393
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:09 schreef the-eye het volgende:
Ahjoh....waar hebben we het over, hoelang duurt het nou helemaal nog totdat die dingen allemaal elektrisch zijn?
Een jaar of 20 wat ongeveer de normale levensduur is van een motorfiets. En vaak langer voor weekendfiets die onder dak staat.

Toegeven dat ik zelf graag, best elektrisch zou willen rijden. Echter wat er nu is, is buiten grappig als gimmick niet serieus te overwegen voor een prijsbewuste functionele rijder. Ms dat het over een jaar of vijf, het een optie wordt.
Probleem met elektrisch dat het een aanal verwanten dingen als hobby wegneemt zoals het sleutelen. Motorrijden is vaak meer dan alleen het voortbewegen.

Los daarvan vraag ik mij wel af wat het effect is wanneer weggebruikers elkaar onderling niet meer horen aankomen. Een beetje wat je ziet met moderne, laat staam elektrische, auto's of bv pedelecs waar menig fietser van kan schrikken. Het snelle(re) voertuig dan daar verbieden, is een schijnoplossing.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 september 2020 @ 14:34:28 #38
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_195179615
Dat voertuigen steeds stiller worden en dat dat problemen kan geven is een dingetje, ja.

Maar tussen voertuigen die (bijna) geen geluid maken en voertuigen die je in een straal van 10 km voor, tijdens en na passeren nog hoort zit wel een verschil. Dat laatste is echt onwenselijk, imo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_195179698
Ik woon aan een drukke straat in Groningen waar motorrijders het ook nodig vinden zoveel mogelijk herrie te maken. Iedere zonnige dag komen wel weer wat van die droeftoeters met een micropenis voorbij die zo veel mogelijk knallen en andere herrie moeten maken. Als je op straat staat kan het lekker galmen in de betonnen jungle en dan doet het gewoon pijn aan je oren. Ze komen vaak aan de achterkant aanrijden en je kan ze gewoon dwars door andermans woning aan de andere kant horen.

Flikker maar op met je losermobiel.
  maandag 21 september 2020 @ 14:51:11 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195179869
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarschijnlijk helemaal nooit. Elektrische aandrijving is totaal ongeschikt voor motoren en dat zal niet veranderen.
Momenteel & voorlopig idd een wensdroom van een visionair.
Totaal ongeschikt wil ik niet stellen, vooral de accu/laadtechniek & combinatie etc. is er niet klaar voor.

Los daarvan, wanneer een Tesla van 2000kg in zeg 4-5 sec op 100 zit (wat een 70pk+ motorfiets vaak ook wel kan) zou ik wel willen meemaken hoe dat uitpakt op een elektrische versie versie.
Zelf geniet ik soms :P van het wegjakkeren. Heel soms verbaasd :@ te ontdekken dat "iets" 10(0) keer de prijswaarde jouw verhikel, je voorbij "wil".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Official ESF Kreviewer maandag 21 september 2020 @ 14:58:15 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195179981
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, het gewicht en de grootte van het accupakket + electrische motor is gewoon te onhandig voor een tweewieler.

Oh, er zijn best al electrisch aangedreven motoren hoor. Maar de range is verwaarloosbaar, ze zijn veel te zwaar en bovendien levensgevaarlijk bij een ongeluk vanwege de batterij. Er is weinig reden om aan te nemen dat daar nog veel grote stappen in genomen gaan worden. Vergelijkbaar met batterij aangedreven auto's.

Electrische aandrijving zal zich richten op dingen als scooters, daar is een enorme markt voor.
Wat is dit voor onzin. :'). Je kunt ongeveer 200 tot 300km rijden. En dan in 30 minuten van 0 tot 100 opladen. Om over alle andere voordelen nog maar te zwijgen.

Het enige grote probleem met elektrisch motorrijden is dat motorrijders elkaar wijsmaken dat het niet mannelijk genoeg is.

Dit is wel wat serieuzer dan een scooter:





If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  maandag 21 september 2020 @ 15:07:13 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195180151
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik woon aan een drukke straat in Groningen waar motorrijders het ook nodig vinden zoveel mogelijk herrie te maken. Iedere zonnige dag komen wel weer wat van die droeftoeters met een micropenis voorbij die zo veel mogelijk knallen en andere herrie moeten maken. Als je op straat staat kan het lekker galmen in de betonnen jungle en dan doet het gewoon pijn aan je oren. Ze komen vaak aan de achterkant aanrijden en je kan ze gewoon dwars door andermans woning aan de andere kant horen.

Flikker maar op met je losermobiel.
Een motorrijder is meestal niet op jacht is om iemand dwars te zitten. In tegendeel op jacht naar aanzien.
En ja sommige rijders zien hun motorfiets als een verlengstuk om zich wat eigenwaarde aan te meten.
Als ze in je buurt wonen zijn ze gelukkig vaak wel aanspreekbaar.

Ik zou het ergens wel een idee vinden om naar iemands kenteken, een melding te kunnen dat die ongepast bezig was. Soms besef je (ook ik) als rijder onvoldoende dat het voor jou "muzikale" geluid, anderen tot waanzin kan drijven.

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 14:34 schreef Samzz het volgende:
Dat voertuigen steeds stiller worden en dat dat problemen kan geven is een dingetje, ja.

Maar tussen voertuigen die (bijna) geen geluid maken en voertuigen die je in een straal van 10 km voor, tijdens en na passeren nog hoort zit wel een verschil. Dat laatste is echt onwenselijk, imo.
En helemaal eens dat er een immens verschil is tussen lawaai willen maken en gebruiksgeluid veroorzaken.

Ik ken zo iemand die in het weekeinde zijn dempers versteld op maximaal ronken. Waarom kan/weet hij niet zo goed uitleggen. Gelukkig heeft hij het ingetimmerde besef om zijn motor pas op straat te starten ipv achter het huis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195180345
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:07 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een motorrijder is meestal niet op jacht is om iemand dwars te zitten. In tegendeel op jacht naar aanzien.
En ja sommige rijders zien hun motorfiets als een verlengstuk om zich wat eigenwaarde aan te meten.
Als ze in je buurt wonen zijn ze gelukkig vaak wel aanspreekbaar.

Ik zou het ergens wel een idee vinden om naar iemands kenteken, een melding te kunnen dat die ongepast bezig was. Soms besef je (ook ik) als rijder onvoldoende dat het voor jou "muzikale" geluid, anderen tot waanzin kan drijven.
[..]

En helemaal eens dat er een immens verschil is tussen lawaai willen maken en gebruiksgeluid veroorzaken.

Ik ken zo iemand die in het weekeinde zijn dempers versteld op maximaal ronken. Waarom kan/weet hij niet zo goed uitleggen. Gelukkig heeft hij het ingetimmerde besef om zijn motor pas op straat te starten ipv achter het huis.
Je kan hier in de straat bijna niet parkeren. Het zijn volgens mij allemaal dagjesmensen op weg naar het centrum. Mij maak je niet wijs dat deze mensen niet weten waar ze mee bezig zijn. Aan de andere kant van m'n muur zit een studentenhuis. Kan in een dagje zomer vaker de tv/radio/laptop/telefoon helemaal niet meer horen door motoren, dan dat ik überhaupt de afgelopen twee jaar ook maar een beetje geluidsoverlast van de studenten heb gehad.

TLDR: liever boven, naast en onder studenten, dan een motor in de stad.
  maandag 21 september 2020 @ 15:17:25 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195180365
quote:
81s.gif Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin. :'). Je kunt ongeveer 200 tot 300km rijden. En dan in 30 minuten van 0 tot 100 opladen. Om over alle andere voordelen nog maar te zwijgen.

Het enige grote probleem met elektrisch motorrijden is dat motorrijders elkaar wijsmaken dat het niet mannelijk genoeg is.

Dit is wel wat serieuzer dan een scooter:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zeker leuk spul, voor een bepaalde doelgroep die gaat voor fast-furious uiterlijk.

Kost ook wat, laa staan dat het er tweedehand is, en echt niet geschikt om dagelijks mee te rijden.
Opladen in 30min (snellader-issues) en actieradius neem ik met een grote korrel zout en is sws langzamer dan in 3 minuten overal je 15liter te kunnen tanken voor de volgende 300km.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 september 2020 @ 15:28:56 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195180569
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan hier in de straat bijna niet parkeren. Het zijn volgens mij allemaal dagjesmensen op weg naar het centrum. Mij maak je niet wijs dat deze mensen niet weten waar ze mee bezig zijn. Aan de andere kant van m'n muur zit een studentenhuis. Kan in een dagje zomer vaker de tv/radio/laptop/telefoon helemaal niet meer horen door motoren, dan dat ik überhaupt de afgelopen twee jaar ook maar een beetje geluidsoverlast van de studenten heb gehad.

TLDR: liever boven, naast en onder studenten, dan een motor in de stad.
Niet om goed te praten noch op te lossen; mensen zullen zich bij drukte onbewust gaan afsluiten van andersmans ergenissen om zo hun eigen doel - wat een ander kan zijn dan dat jij denkt - daarmee toch te kunnen bereiken.
Wanneer je vastzit op die plaats, kan je oordopjes of een noise-cancellation koptelefoon overwegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Official ESF Kreviewer maandag 21 september 2020 @ 15:34:38 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195180675
quote:
12s.gif Op maandag 21 september 2020 15:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zeker leuk spul, voor een bepaalde doelgroep die gaat voor fast-furious uiterlijk.

Kost ook wat, laa staan dat het er tweedehand is, en echt niet geschikt om dagelijks mee te rijden.
Opladen in 30min (snellader-issues) en actieradius neem ik met een grote korrel zout en is sws langzamer dan in 3 minuten overal je 15liter te kunnen tanken voor de volgende 300km.
Zero heeft verschillende modellen en ik vind het fast-furious gehalte nogal meevallen.

Verder kansloze argumenten. Zijn praktijktests. Kijk eens een willekeurig review filmpje van een Zero op youtube.

En ja, no shit dat het langzamer is dan benzine tanken. Het is ook stiller. En een enorm koppel. En milieuvriendelijk. En onderhoudsarm. En schakelvrij.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_195180710
midlife crisis motorrijdertjes.
pi_195180946
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 07:08 schreef vipergts het volgende:
Motorrijders zijn net als wielrenners en hondenbezitters, wassen allemaal hun handen in onschuld terwijl de rest van Nederland ze alleen kent als overlast gever.
Honden bezitters ? Die zijn tig keer socialer dan de gemiddelde katten bezitter. Schoppen iedere dag die beesten naar buiten zodat ze de tuinen van de buren en speeltuin kunnen vol schijten. Maar ff terug op topic. De grootste groep op de weg zijn toch de auto's en als ik dagelijks de levensgevaarlijke en agressieve capriolen van deze groep zie dan denk ik dat een relatieve kleine hoeveelheid motorrijders niet het probleem zijn. (ik zeg niet dat alle motorrijders braaf zijn)
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
pi_195181168
quote:
81s.gif Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin. :'). Je kunt ongeveer 200 tot 300km rijden. En dan in 30 minuten van 0 tot 100 opladen. Om over alle andere voordelen nog maar te zwijgen.

Het enige grote probleem met elektrisch motorrijden is dat motorrijders elkaar wijsmaken dat het niet mannelijk genoeg is.

Dit is wel wat serieuzer dan een scooter:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke marketingpraat :)
pi_195181323
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:51 schreef Six. het volgende:

[..]

Honden bezitters ? Die zijn tig keer socialer dan de gemiddelde katten bezitter. Schoppen iedere dag die beesten naar buiten zodat ze de tuinen van de buren en speeltuin kunnen vol schijten. Maar ff terug op topic. De grootste groep op de weg zijn toch de auto's en als ik dagelijks de levensgevaarlijke en agressieve capriolen van deze groep zie dan denk ik dat een relatieve kleine hoeveelheid motorrijders niet het probleem zijn. (ik zeg niet dat alle motorrijders braaf zijn)
Ligt er maar net aan waar je bent. Wegen genoeg zonder motorrijder, maar als je er toevallig langs eentje woont die ze mooi vinden, dan heb je eindeloos plezier van hun "muzikale klanken".
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet om goed te praten noch op te lossen; mensen zullen zich bij drukte onbewust gaan afsluiten van andersmans ergenissen om zo hun eigen doel - wat een ander kan zijn dan dat jij denkt - daarmee toch te kunnen bereiken.
Wanneer je vastzit op die plaats, kan je oordopjes of een noise-cancellation koptelefoon overwegen.
Of zeiken bij de gemeente tot het gespuis de straat niet meer in kan. Scooters gaan binnenkort al voor de bijl. Kunnen ze meteen het grotere debiele broertje meenemen. Heb trouwens een noice canceling koptelefoon die best goed aangeschreven gaat, maar als zo'n micropenis voorbij komt werkt dat niet hoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')