abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195169112
Ik heb geen vriend. Dit is nu al ongeveer een jaar zo. En ik heb er vrede mee. Daarvoor een hele lange relatie gehad, dus eigenlijk nooit 'alleen'.
Na de breuk nog wel een tijdje gedate maar dat was totaal niet nuttig, en ik merk nu dat ik er ook geen behoefte meer aan heb. Ik sta wel open voor daten en dergelijke als het op mijn pad komt, maar ik ben niet actief er naar op zoek.

Het is een bewuste keuze van mij om niet actief te daten of een partner te hebben op dit moment. Dit komt omdat ik een aantal dingen meegemaakt heb, ik dit wil verwerken en ook aan mijzelf werken, en me ook goed wil voelen als ik 'alleen' ben.
Natuurlijk heb ik wel vriendinnen, maar dat vult toch niet helemaal het gemis van een partner op, waarmee je bijvoorbeeld samen gezellig film kijkt of samen eet, knuffelt e.d.

Maar zoals ik zeg, dat lijkt me op dit moment nog niet aan de orde/niet het juiste moment. Ik denk dat ik het dan alleen maar zou doen om een gemis op te vullen of om me niet alleen te voelen, en dat lijkt me niet de juiste reden, vooral omdat ik nog aan mijzelf wil werken en dan zie ik vanzelf wel of ik iemand tegen kom.

Nu mijn vraag aan jullie. Ik merk dat ik het soms best lastig vind, ik kan me wel vermaken met mijn vriendinnen maar dat houd op een gegeven moment ook wel een keer op. Ik mis soms gewoon de warmte van een ander persoon om me heen. Denk aan simpele dingen zoals 's avonds niet alleen in bed liggen, kunnen knuffelen, je geliefd voelen, noem maar op.

Wat hebben mensen die in dezelfde positie hebben gezeten of op dit moment zitten gedaan om je dan toch goed te voelen? Afleiding zoeken ligt voor de hand, dat probeer ik ook wel te doen (soms wel lastig met corona) maar misschien zijn er hier mensen die praktische tips hebben om je wat beter te voelen in je eentje?

Dus dan doel ik niet perse op tips zoals afleiding zoeken (want de hele tijd druk zijn om je gevoel te vermijden lijkt me ook niet gezond), maar ook tips over hoe je aan jezelf kunt werken, gelukkig kan zijn in je eentje en het beste uit deze tijd kan halen. Misschien dat mensen hun ervaringen willen delen ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2020 20:31:51 ]
pi_195169138
Een FWB zoeken
pi_195169171
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:32 schreef Fugue het volgende:
Een FWB zoeken
Dit. Ideale combo tussen alleen zijn en toch nog aan je huidhonger werken.
pi_195169246
Een knuffelmaatje 14.gif
pi_195169296
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:32 schreef Fugue het volgende:
Een FWB zoeken
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2020 20:34 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dit. Ideale combo tussen alleen zijn en toch nog aan je huidhonger werken.
Been there done that. Goede tip, werkt op zich prima, maar is niks voor mij vrees ik.
Je loopt dan toch het risico gevoelens te ontwikkelen, en de kans is groot dat een van de twee dat dan niet heeft, en dan heb je weer gedoe. -O-
pi_195169315
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:40 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]


[..]

Been there done that. Goede tip, werkt op zich prima, maar is niks voor mij vrees ik.
Je loopt dan toch het risico gevoelens te ontwikkelen, en de kans is groot dat een van de twee dat dan niet heeft, en dan heb je weer gedoe. -O-
Oh ja dat is zuur
  zondag 20 september 2020 @ 20:42:51 #7
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195169333
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:32 schreef Fugue het volgende:
Een FWB zoeken
Alsof dat zo simpel is :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195169376
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:40 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]


[..]

Been there done that. Goede tip, werkt op zich prima, maar is niks voor mij vrees ik.
Je loopt dan toch het risico gevoelens te ontwikkelen, en de kans is groot dat een van de twee dat dan niet heeft, en dan heb je weer gedoe. -O-
Mijn Ras-Rotterdamse opa uit Crooswijk zei altijd: “Elk voordeel hep z’n nadeel”

Aan alles kleeft er wel een risico, helaas -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 20-09-2020 20:45:13 ]
pi_195169445
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:42 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Alsof dat zo simpel is :')
Eigenlijk wel ja
  zondag 20 september 2020 @ 20:53:15 #10
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195169518
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja
Als vrouw wel ja.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195169563
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja
Het is voor mij ook niet zo lastig maar ik kan mij wel voorstellen dat er genoeg mannen zijn (met nadruk op mannen) die er veel moeite mee hebben. Ik heb het idee dat vrouwen dat makkelijker kunnen regelen, maar dat is een aanname die ik mijn hoofd heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 20-09-2020 20:56:23 ]
  zondag 20 september 2020 @ 20:58:49 #12
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195169602
Wat mis je precies? En waarom mis je het?

Probeer die vragen te beantwoorden. Misschien vind je dan ook de antwoorden wat je er aan kunt doen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_195169606
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:55 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het is voor mij ook niet zo lastig maar ik kan mij wel voorstellen dat er genoeg mannen zijn (met nadruk op mannen) die er veel moeite mee hebben. Ik heb het idee dat vrouwen dat makkelijker kunnen regelen, maar dat is een aanname die ik mijn hoofd heb.
Maar dat zijn dan geen fokkers
pi_195169620
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:59 schreef Fugue het volgende:

[..]

Maar dat zijn dan geen fokkers
pi_195169631
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik sta wel open voor daten en dergelijke als het op mijn pad komt, maar ik ben niet actief er naar op zoek.
Al twintig jaar in die situatie. Een aantal keren een beginnende relatie gehad maar elke keer was het net niet. (De laatste keer was dat niet mijn keus maar wel heel duidelijk - achteraf dan).

Zorg dat je het leuk hebt. Een partner is geen voorwaarde voor gelukkig zijn. Kom je het tegen dan kan het leuk zijn. Wil je echt liever wel een relatie ga er dan wel actief naar op zoek. Weet echter wel dat iets wat het eigenlijk niet is het ook nooit gaat worden.
pi_195169657
ZUIPEN _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_195169690
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:40 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]


[..]

Been there done that. Goede tip, werkt op zich prima, maar is niks voor mij vrees ik.
Je loopt dan toch het risico gevoelens te ontwikkelen, en de kans is groot dat een van de twee dat dan niet heeft, en dan heb je weer gedoe. -O-
En als dat nou niet zo is omdat je als volwassenen voor de tijd daarin duidelijk bent?
Vakman pur sang
pi_195169772
Het antwoord op je topic is bij mij persoonlijk deze helaas :( :)

pi_195169786
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En als dat nou niet zo is omdat je als volwassenen voor de tijd daarin duidelijk bent?
Daar hebben gevoelens geen boodschap aan hoor
pi_195170058
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:55 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Het is voor mij ook niet zo lastig maar ik kan mij wel voorstellen dat er genoeg mannen zijn (met nadruk op mannen) die er veel moeite mee hebben. Ik heb het idee dat vrouwen dat makkelijker kunnen regelen, maar dat is een aanname die ik mijn hoofd heb.
Misschien hebben vrouwen wel dat ze makkelijker kunnen regelen, maar je moet je dan ook nog afvragen wat voor kwaliteit. Kwaliteit boven kwantiteit zal ik maar zeggen.
pi_195170072
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:01 schreef Geerd het volgende:
ZUIPEN _O_ _O_
Drink niet Geerd :{
Was het maar zo'n feest.
pi_195170092
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En als dat nou niet zo is omdat je als volwassenen voor de tijd daarin duidelijk bent?
Ook al ben je voor de tijd daarin duidelijk, kan je alsnog gevoelens ontwikkelen. En dan kan je het natuurlijk op dat moment direct afkappen ja, maar zit je er nog mee.
Wat ben ik toch ook een pessimist. :7
pi_195170169
Dan een gay best friend die af en toe blijft slapen
pi_195170174
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:28 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ook al ben je voor de tijd daarin duidelijk, kan je alsnog gevoelens ontwikkelen. En dan kan je het natuurlijk op dat moment direct afkappen ja, maar zit je er nog mee.
Wat ben ik toch ook een pessimist. :7
Tja je wil toch wat?
En gedoe is beter dan apathisch worden zonder, seks, relatie. Gewoon saai is het dan.
Dus wie bang leeft gaat bang dood.
Vakman pur sang
pi_195170197
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:26 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Misschien hebben vrouwen wel dat ze makkelijker kunnen regelen, maar je moet je dan ook nog afvragen wat voor kwaliteit. Kwaliteit boven kwantiteit zal ik maar zeggen.
Helemaal mee eens :)
pi_195170286
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja je wil toch wat?
En gedoe is beter dan apathisch worden zonder, seks, relatie. Gewoon saai is het dan.
Dus wie bang leeft gaat bang dood.
Maar kan je jezelf zonder seks en relatie ook datzelfde gelukkige gevoel geven? Of is dat simpelweg onmogelijk.
Lijkt me nogal oneerlijk voor een persoon waarmee ik dat dan eventueel zou doen, dat diegene mij dan moet oplappen of zo. Heb liever dat ik zelf eerst gelukkig in mijn eentje ben en dan een partner als toevoeging aan het geluk ipv. er een nodig hebben daarvoor.
pi_195170345
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Maar kan je jezelf zonder seks en relatie ook datzelfde gelukkige gevoel geven? Of is dat simpelweg onmogelijk.
Lijkt me nogal oneerlijk voor een persoon waarmee ik dat dan eventueel zou doen, dat diegene mij dan moet oplappen of zo. Heb liever dat ik zelf eerst gelukkig in mijn eentje ben en dan een partner als toevoeging aan het geluk ipv. er een nodig hebben daarvoor.
Ik heb precies dit ook een tijdje gehad nadat een relatie uit ging. En ja dan kun je ook gewoon gelukkig zijn
pi_195170490
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat mis je precies? En waarom mis je het?

Probeer die vragen te beantwoorden. Misschien vind je dan ook de antwoorden wat je er aan kunt doen.
Ik heb ergens wel een idee wat ik mis, en wat ik zoek. Dingen zoals acceptatie, rust, dat je ook jezelf leuk vind, niet alleen voor een ander leeft en dergelijke.
Maar ik zou niet weten hoe ik mezelf dat kan geven.
pi_195170542
Richten op iets totaal tegenovergestelds waarbij je alleen maar je verstand moet gebruiken en gevoelens die afhankelijk zijn van de grillen van iemand anders ongewenst zijn zoals thuisstudie. Je hebt de wereld waarin iedereen maar geil is en op tinder zit en je hebt gelukkig ook nog de wereld van studie en werk. Maargoed.. jij hebt meer energie/focus/succes daarin dan ik en toch helpt het je niet eens.
Wat bij mij ook wel goed werkt is om me juist op familie/vrienden te richten... omdat je daar juist meer tijd voor hebt zonder relatie. maar dat hielp je ook niet. Omdat zij vaak wel relaties hebben snap ik dat ook wel.
Dan weet ik het ook niet. Behalve dan alle negatieve punten van een relatie opschrijven als een lijst en deze iedere dag lezen. Oke dat kan ook in je hoofd dat is wat minder gedoe.
Waarom zou je uberhaupt alleen voor een ander willen leven en niet voor jezelf? Maakt dat je dan niet ook boos op die ander of jezelf dat je zo emotioneel afhankelijk bent?

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:

Maar kan je jezelf zonder seks en relatie ook datzelfde gelukkige gevoel geven? Of is dat simpelweg onmogelijk.
Lijkt me nogal oneerlijk voor een persoon waarmee ik dat dan eventueel zou doen, dat diegene mij dan moet oplappen of zo. Heb liever dat ik zelf eerst gelukkig in mijn eentje ben en dan een partner als toevoeging aan het geluk ipv. er een nodig hebben daarvoor.
Gek dat je het zo ziet. Want die ander zal denk ik juist blij zijn met iemand die diegene “eindelijk gelukkig kan maken”. Veel jongens/mannen die ik ontmoette wilden iemand redden maar omdat ik zelf hen juist wou redden kotste ik daarvan :r maar het is beiden niet gezond. Maar ook al is het pathologisch het is wel aantrekkelijker. Mensen dromen niet van iemand die tijdens een romantisch diner dingen zegt als mn leven was al perfect , jij bent gewoon een extraatje waar ik ook wel gewoon zonder kan. Hoewel je er natuurlijk ook mensen tussen hebben zitten die het echt niet boeit, die vlug even een inwisselbaar iemand nemen om niet alleen te zijn en die als de relatie uitgaat direct weer een ander hebben en dat van de ander ook niet erg zouden vinden.
Maar meestal is een relatie in wat voor vorm/soort dan ook in wezen toch een risico voor de psychische gezondheid, dat is inherent eraan.

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-09-2020 22:39:29 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195171125
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Maar kan je jezelf zonder seks en relatie ook datzelfde gelukkige gevoel geven? Of is dat simpelweg onmogelijk.
Lijkt me nogal oneerlijk voor een persoon waarmee ik dat dan eventueel zou doen, dat diegene mij dan moet oplappen of zo. Heb liever dat ik zelf eerst gelukkig in mijn eentje ben en dan een partner als toevoeging aan het geluk ipv. er een nodig hebben daarvoor.
Onmogelijk
Vakman pur sang
pi_195171803
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:42 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Alsof dat zo simpel is :')
Voor een vrouw wel. Naja, of het een leuke fwb is is de vraag, maar het is iig makkelijker dan voor een man.
  zondag 20 september 2020 @ 23:05:22 #32
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_195171821
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Onmogelijk
Onmogelijk?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195172010
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Richten op iets totaal tegenovergestelds waarbij je alleen maar je verstand moet gebruiken en gevoelens die afhankelijk zijn van de grillen van iemand anders ongewenst zijn zoals thuisstudie. Je hebt de wereld waarin iedereen maar geil is en op tinder zit en je hebt gelukkig ook nog de wereld van studie en werk. Maargoed.. jij hebt meer energie/focus/succes daarin dan ik en toch helpt het je niet eens.
Wat bij mij ook wel goed werkt is om me juist op familie/vrienden te richten... omdat je daar juist meer tijd voor hebt zonder relatie. maar dat hielp je ook niet. Omdat zij vaak wel relaties hebben snap ik dat ook wel.
Dan weet ik het ook niet. Behalve dan alle negatieve punten van een relatie opschrijven als een lijst en deze iedere dag lezen. Oke dat kan ook in je hoofd dat is wat minder gedoe.
Waarom zou je uberhaupt alleen voor een ander willen leven en niet voor jezelf? Maakt dat je dan niet ook boos op die ander of jezelf dat je zo emotioneel afhankelijk bent?
[..]

Gek dat je het zo ziet. Want die ander zal denk ik juist blij zijn met iemand die diegene “eindelijk gelukkig kan maken”. Veel jongens/mannen die ik ontmoette wilden iemand redden maar omdat ik zelf hen juist wou redden kotste ik daarvan :r maar het is beiden niet gezond. Maar ook al is het pathologisch het is wel aantrekkelijker. Mensen dromen niet van iemand die tijdens een romantisch diner dingen zegt als mn leven was al perfect , jij bent gewoon een extraatje waar ik ook wel gewoon zonder kan. Hoewel je er natuurlijk ook mensen tussen hebben zitten die het echt niet boeit, die vlug even een inwisselbaar iemand nemen om niet alleen te zijn en die als de relatie uitgaat direct weer een ander hebben en dat van de ander ook niet erg zouden vinden.
Maar meestal is een relatie in wat voor vorm/soort dan ook in wezen toch een risico voor de psychische gezondheid, dat is inherent eraan.
Zo dacht ik vroeger ook wel eens, iemand 'redden'. Maar dit heeft geen enkele nut, iemand gaat alleen maar veranderen als diegene dat zelf ook wil. En ja, dat is een pathologische denkwijze. Ook van de 'redder' is dit zeer pathologisch.

Ik denk dat je beter iemand kunt hebben die jou accepteert zoals je bent en dat je een relatie hebt waarin je elkaar aanvult en plezier geeft, dan eentje die gebouw is op 'elkaar redden/verbeteren', dat is niet gezond. Iemand redden is niet gelijk aan iemand gelukkig maken. Natuurlijk maak je je partner graag gelukkig, dat kan ook op andere manieren dan iemand te 'helpen'.

Als iemand het niet normaal op kan vatten als je zegt: ik was al gelukkig, maar nu jij er bij bent is het feest helemaal compleet' dan heeft diegene zelf een probleem denk ik. Waarom zou jij de complete en enige reden moeten zijn dat iemand zich goed voelt. Je gunt je partner toch ook in de periodes zonder jou erbij geluk :?

Ik denk dat het beste is, 'ik kan wel zonder je, maar ik wil niet zonder je.'

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2020 23:27:53 ]
pi_195172569
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:

Zo dacht ik vroeger ook wel eens, iemand 'redden'. Maar dit heeft geen enkele nut, iemand gaat alleen maar veranderen als diegene dat zelf ook wil. En ja, dat is een pathologische denkwijze. Ook van de 'redder' is dit zeer pathologisch.

Ik denk dat je beter iemand kunt hebben die jou accepteert zoals je bent en dat je een relatie hebt waarin je elkaar aanvult en plezier geeft, dan eentje die gebouw is op 'elkaar redden/verbeteren', dat is niet gezond. Iemand redden is niet gelijk aan iemand gelukkig maken. Natuurlijk maak je je partner graag gelukkig, dat kan ook op andere manieren dan iemand te 'helpen'.

Als iemand het niet normaal op kan vatten als je zegt: ik was al gelukkig, maar nu jij er bij bent is het feest helemaal compleet' dan heeft diegene zelf een probleem denk ik. Waarom zou jij de complete en enige reden moeten zijn dat iemand zich goed voelt. Je gunt je partner toch ook in de periodes zonder jou erbij geluk :?

Ik denk dat het beste is, 'ik kan wel zonder je, maar ik wil niet zonder je.'
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik heb ergens wel een idee wat ik mis, en wat ik zoek. Dingen zoals acceptatie, rust, dat je ook jezelf leuk vind, niet alleen voor een ander leeft en dergelijke.
Maar ik zou niet weten hoe ik mezelf dat kan geven.
? Nu begin je helemaal van ik ben emotioneel super volwassen dat ik gewoon gelukkig ben zonder die ander terwijl je eerder onderstaande post schreef?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195173228
Ik herken wel dat je zegt, dat er iets mist bij single zijn. Het is menselijk iets om dat te voelen, niks raars aan. Ooit had ik het besproken met de meidenclub tijdens een etentje. Ik vroeg wanneer en hoe dat weg gaat, toen is gezegd: totdat je diegene treft. En toen: gelijk heb je wel ja. Sindsdien zie ik het als een drive van mensen om toch iets te ondernemen. Anders zou de mensheid uitsterven, dus dat het niet perse slechte gevoelens zijn.

Ik denk ook niet dat gemis weg gaat bij single zijn, hoe ik het zie in mijn omgeving: de ene blijft taart eten, de ander is workaholic, weer een ander gaat mediteren, enz.

Een religieuze vriendin had ooit een bijzondere uitspraak wat is bijgebleven: het ligt aan de mate waarin je denkt dat het goed komt, dus aan de band tussen jou en de schepper. Ze bedoelde: hoe dieper je gelooft in de schepper, des te meer je zal vertrouwen dat het goed komt. Verder zei ze: als je bezig bent met de band tussen de schepper en jij, ben je ook minder bezig met andere dingen. Je kan bidden en zo praten, je hart luchten enz. Zo komt rust.
pi_195174321
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 05:16 schreef Yiwei het volgende:
Ik herken wel dat je zegt, dat er iets mist bij single zijn. Het is menselijk iets om dat te voelen, niks raars aan. Ooit had ik het besproken met de meidenclub tijdens een etentje. Ik vroeg wanneer en hoe dat weg gaat, toen is gezegd: totdat je diegene treft. En toen: gelijk heb je wel ja. Sindsdien zie ik het als een drive van mensen om toch iets te ondernemen. Anders zou de mensheid uitsterven, dus dat het niet perse slechte gevoelens zijn.

Ik denk ook niet dat gemis weg gaat bij single zijn, hoe ik het zie in mijn omgeving: de ene blijft taart eten, de ander is workaholic, weer een ander gaat mediteren, enz.

Een religieuze vriendin had ooit een bijzondere uitspraak wat is bijgebleven: het ligt aan de mate waarin je denkt dat het goed komt, dus aan de band tussen jou en de schepper. Ze bedoelde: hoe dieper je gelooft in de schepper, des te meer je zal vertrouwen dat het goed komt. Verder zei ze: als je bezig bent met de band tussen de schepper en jij, ben je ook minder bezig met andere dingen. Je kan bidden en zo praten, je hart luchten enz. Zo komt rust.
Goede tip ze kan idd ook het klooster ingaan of zo ^O^
Daarnaast wel een beetje pessimistische gedachte dat het nooit over zou gaan. Als mensen een relatie nodig hadden om pas gelukkig te kunnen zijn zouden kinderen allemaal depressief zijn. Hoe groter de afkeer die door ervaring is opgebouwd, hoe minder aanlokkelijk het ook wordt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195175402
Deels herkenbaar verhaal wel. Ik heb toen mijn relatie vol mentaal misbruik eindelijk eindigde in een groepsgesprek met vrienden (ik was destijds een lange periode niet in Nederland) gestuurd dat ik voorlopig geen relatie meer hoefde en gewoon iemand wilde om taarten mee te bakken en series mee te kijken :'). Toen ik weer in Nederland was bleek een van die vrienden gevoelens voor me te hebben en hij pakte het allemaal enorm traag aan. Zo gebeurde het bijvoorbeeld regelmatig dat we 24 uur aan een stuk in bed een serie lagen te bingen. Toen ik later aan hem vroeg waarom hij dit zo deed (het leek me allemaal nog al nutteloze tijdverspilling voor hem, welke man wil er nu alleen serie kijken, grapjes maken, praten en knuffelen) verwees hij naar dat berichtje van me in dat groepsgesprek, wat inmiddels maanden geleden was. Ik vond dat zo enorm lief.

Ik had echter nog steeds geen behoefte aan een relatie en was daar open en eerlijk over. Het is een halfjaar lang zo doorgegaan tot ik het gevoel had er klaar voor te zijn en inmiddels zijn we bijna een jaar samen en heb ik de fijnste relatie die ik ooit gehad heb :D. Door hem heb ik ontdekt dat ik helemaal niet "nooit meer een relatie wil" en gewoon tijd nodig had om potentiële partners weer te leren vertrouwen.

Ik begrijp dat dit nogal een uniek verhaal is, maar wat ik je vanuit deze ervaring wel kan adviseren:
- Ga geen fwb aan als dat niet je ding is. De nietsbetekende seks kan het lege gevoel nog meer versterken.
- Zoek iets/iemand die bij jou, je huidige levensstijl en huidige tempo past.
- Maak geen overhaaste conclusies en neem de tijd die je nodig hebt als er een speciaal iemand in je leven komt.
- Wees ten alle tijden op en eerlijk naar hem toe. Als er voorlopig (of nooit) een relatie in zit verdient hij het omdat te weten, zodat hij daarop zijn eigen keuzes kan baseren.

Daarnaast voel ik me wel ook nog een soort van verplicht te melden dat je natuurlijk helemaal geen 'speciaal persoon' nodig hebt om je goed te voelen. Je storten op hobby's en vrienden kan ook enorm goed doen.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_195175465
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Als mensen een relatie nodig hadden om pas gelukkig te kunnen zijn zouden kinderen allemaal depressief zijn.
Wat :').
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_195175748
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 00:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

[..]

? Nu begin je helemaal van ik ben emotioneel super volwassen dat ik gewoon gelukkig ben zonder die ander terwijl je eerder onderstaande post schreef?
Je kan op een volwassen manier van iemand houden of dit tenminste willen, en ook met dingen zitten zoals onderstaande post (acceptatie, rust, dat je ook jezelf leuk vind).Dat zijn normale menselijke verlangens, maar het is ongezond in mijn ogen als je dat totaal van een ander af laat hangen om te vervullen.

Dat zijn dingen die je jezelf kunt en moet geven in mijn ogen, wil je een succesvolle relatie met iemand aangaan. Dat gaat die ander jou nooit kunnen geven. Anders is de relatie ongezond.

Ja, ik wil graag gelukkig zijn in mijn eentje, dus zonder die ander, maar ik wil daarmee ook bereiken dat ik een gezonder en beter persoon ben voor die ander mocht ik m ooit tegenkomen.
pi_195175922
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:24 schreef RockNijntje het volgende:
Deels herkenbaar verhaal wel. Ik heb toen mijn relatie vol mentaal misbruik eindelijk eindigde in een groepsgesprek met vrienden (ik was destijds een lange periode niet in Nederland) gestuurd dat ik voorlopig geen relatie meer hoefde en gewoon iemand wilde om taarten mee te bakken en series mee te kijken :'). Toen ik weer in Nederland was bleek een van die vrienden gevoelens voor me te hebben en hij pakte het allemaal enorm traag aan. Zo gebeurde het bijvoorbeeld regelmatig dat we 24 uur aan een stuk in bed een serie lagen te bingen. Toen ik later aan hem vroeg waarom hij dit zo deed (het leek me allemaal nog al nutteloze tijdverspilling voor hem, welke man wil er nu alleen serie kijken, grapjes maken, praten en knuffelen) verwees hij naar dat berichtje van me in dat groepsgesprek, wat inmiddels maanden geleden was. Ik vond dat zo enorm lief.

Ik had echter nog steeds geen behoefte aan een relatie en was daar open en eerlijk over. Het is een halfjaar lang zo doorgegaan tot ik het gevoel had er klaar voor te zijn en inmiddels zijn we bijna een jaar samen en heb ik de fijnste relatie die ik ooit gehad heb :D. Door hem heb ik ontdekt dat ik helemaal niet "nooit meer een relatie wil" en gewoon tijd nodig had om potentiële partners weer te leren vertrouwen.

Ik begrijp dat dit nogal een uniek verhaal is, maar wat ik je vanuit deze ervaring wel kan adviseren:
- Ga geen fwb aan als dat niet je ding is. De nietsbetekende seks kan het lege gevoel nog meer versterken.
- Zoek iets/iemand die bij jou, je huidige levensstijl en huidige tempo past.
- Maak geen overhaaste conclusies en neem de tijd die je nodig hebt als er een speciaal iemand in je leven komt.
- Wees ten alle tijden op en eerlijk naar hem toe. Als er voorlopig (of nooit) een relatie in zit verdient hij het omdat te weten, zodat hij daarop zijn eigen keuzes kan baseren.

Daarnaast voel ik me wel ook nog een soort van verplicht te melden dat je natuurlijk helemaal geen 'speciaal persoon' nodig hebt om je goed te voelen. Je storten op hobby's en vrienden kan ook enorm goed doen.
Bedankt. Ik herken mezelf in je post echt enorm. Je slaat eigenlijk de spijker op de kop.

Het is ook niet dat ik het helemaal niet meer wil, maar ik kan op dit moment inderdaad nog niet genoeg vertrouwen hebben om iets met iemand aan te gaan. Heeft gewoon veel tijd nodig.
Wat ontzettend lief van hem dat hij zo de moeite heeft genomen om het zo comfortabel mogelijk voor jou te maken en dat hij zoveel geduld heeft. Echt super :)

Dat wat je zegt over fwb, klopt voor mij ook helemaal. Ik heb het een tijdje geprobeerd en ik voelde me daardoor eigenlijk alleen maar slechter dan beter, omdat ik het moeilijk vind om zo intiem met iemand te zijn zonder dat je je dan aan diegene hecht. Maar dat ontkende ik altijd voor mezelf, waardoor het nog erger werd, ik mezelf dwong om dan maar niks meer te voelen zodat ik niet lastig zou zijn voor die ander. Lekker ongezond 8)7
Ik ben in ieder geval al trots op mezelf dat ik daarmee gestopt ben. Daarmee bedoel ik trouwens niet dat het voor anderen niet kan werken op die manier.

Bedankt voor je post, dit geeft mij ergens wel weer hoop. Ik hoop maar dat ik ooit iemand tegen kom die die tijd wil nemen, en in de tussentijd probeer ik gewoon aan mezelf te werken. ^O^
pi_195178433
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik heb geen vriend. Dit is nu al ongeveer een jaar zo. En ik heb er vrede mee. Daarvoor een hele lange relatie gehad, dus eigenlijk nooit 'alleen'.
Na de breuk nog wel een tijdje gedate maar dat was totaal niet nuttig, en ik merk nu dat ik er ook geen behoefte meer aan heb. Ik sta wel open voor daten en dergelijke als het op mijn pad komt, maar ik ben niet actief er naar op zoek.

Het is een bewuste keuze van mij om niet actief te daten of een partner te hebben op dit moment. Dit komt omdat ik een aantal dingen meegemaakt heb, ik dit wil verwerken en ook aan mijzelf werken, en me ook goed wil voelen als ik 'alleen' ben.
Natuurlijk heb ik wel vriendinnen, maar dat vult toch niet helemaal het gemis van een partner op, waarmee je bijvoorbeeld samen gezellig film kijkt of samen eet, knuffelt e.d.

Maar zoals ik zeg, dat lijkt me op dit moment nog niet aan de orde/niet het juiste moment. Ik denk dat ik het dan alleen maar zou doen om een gemis op te vullen of om me niet alleen te voelen, en dat lijkt me niet de juiste reden, vooral omdat ik nog aan mijzelf wil werken en dan zie ik vanzelf wel of ik iemand tegen kom.

Nu mijn vraag aan jullie. Ik merk dat ik het soms best lastig vind, ik kan me wel vermaken met mijn vriendinnen maar dat houd op een gegeven moment ook wel een keer op. Ik mis soms gewoon de warmte van een ander persoon om me heen. Denk aan simpele dingen zoals 's avonds niet alleen in bed liggen, kunnen knuffelen, je geliefd voelen, noem maar op.

Wat hebben mensen die in dezelfde positie hebben gezeten of op dit moment zitten gedaan om je dan toch goed te voelen? Afleiding zoeken ligt voor de hand, dat probeer ik ook wel te doen (soms wel lastig met corona) maar misschien zijn er hier mensen die praktische tips hebben om je wat beter te voelen in je eentje?

Dus dan doel ik niet perse op tips zoals afleiding zoeken (want de hele tijd druk zijn om je gevoel te vermijden lijkt me ook niet gezond), maar ook tips over hoe je aan jezelf kunt werken, gelukkig kan zijn in je eentje en het beste uit deze tijd kan halen. Misschien dat mensen hun ervaringen willen delen ^O^
Ha die Gallemeid, herkenbaar hoor.

Op een gegeven moment ben ik mij gaan realiseren dat voor mij misschien niemand is. Het houdt inderdaad op bij vrienden met wie je gezellig kan doen, beetje lezen, gamen of andere hobby's. Je wilt meer maar hebt niemand. Ik heb het beetje bij beetje kunnen accepteren. Ik sta er wel voor open als er iemand is met wie ik een relatie aan kan gaan maar hou er rekening mee dat dat niet zal komen.

Ik ben altijd al alleen geweest, geen broertjes of zusjes. Wel leuke dingen doen met neefjes etc. maar als dat feest over is dan zit je toch weer alleen in je kamer. Dit alles veranderde ook toen ik HoS werd. Ik moest sneller volwassen worden dan menig ander puber omdat dit van mij werd gevraagd van het ambt. Het heeft mij gevormd. Daar waar ik HoS was en nog mijn studies ernaast deed had ik geen tijd om te gaan jagen.

Natuurlijk heb ik wel de nodige dates gehad op zoek naar een koningin maar altijd was er wel iets op mij aan te merken (te hoog opgeleid, te drukke jobba, etc), zeg maar vooroordelen ipv er goed over te praten. Dat is het meeste wat mij van al die dates nog dwarszit: dat de ander al vooroordelen had en niet eens de ruimte gaf om erover te praten.

Daarom Gallemeid: wees altijd voorbereidt op wat kan komen. Net zoals je zorgt dat je altijd wat geld achter de hand hebt voor het geval dat. En voor de rest alles op je af laten komen.
pi_195178575
Ik neukte gewoon regelmatig verschillende vrouwen die niet bij mij in de buurt woonden. Vriendinnen uit het buitenland die ik ging opzoeken of zij mij. Dan kun je best een paar dagen gepassioneerd met elkaar omgaan maar is er ook niet echt het risico op meer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195178723
fwb lost het niet op, alleen maar op het moment. Ik denk dat je dit als single bij vlagen gewoon zult hebben.

Er zijn mensen die het niks interesseert en prima zijn alleen, maar jij voelt het niet zo. Zou dat gewoon accepteren en het zo laten. Je komt wel weer iemand tegen. :)
pi_195178742
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:59 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Bedankt voor je post, dit geeft mij ergens wel weer hoop. Ik hoop maar dat ik ooit iemand tegen kom die die tijd wil nemen, en in de tussentijd probeer ik gewoon aan mezelf te werken. ^O^
Er is niks mis met je, je hebt gewoon een hobby nodig om niet te overdenken :P
pi_195180738
Aan mijn ex denken dan ben ik weer blij dat ik alleen ben :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195183175
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 10:27 schreef RockNijntje het volgende:

Wat :').
Het is toch zo? :?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:47 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Je kan op een volwassen manier van iemand houden of dit tenminste willen, en ook met dingen zitten zoals onderstaande post (acceptatie, rust, dat je ook jezelf leuk vind).Dat zijn normale menselijke verlangens, maar het is ongezond in mijn ogen als je dat totaal van een ander af laat hangen om te vervullen.

Dat zijn dingen die je jezelf kunt en moet geven in mijn ogen, wil je een succesvolle relatie met iemand aangaan. Dat gaat die ander jou nooit kunnen geven. Anders is de relatie ongezond.

Ja, ik wil graag gelukkig zijn in mijn eentje, dus zonder die ander, maar ik wil daarmee ook bereiken dat ik een gezonder en beter persoon ben voor die ander mocht ik m ooit tegenkomen.
Ja maar ik snap niet dat het overkwam alsof je ineens mij de les ging zitten lezen nadat ik inging op jouw probleem. Misschien was dat niet zo, maar zo kwam het over. Ik schreef toch ook al dat ik zelf ook vond dat het pathologisch was? Waarom herhaalde je dat dan nog een keer tegen mij? Ik heb daar nu gelukkig geen last meer van.
Je kunt ook gewoon alleen fantasieliefden nemen net als mij, scheelt afwijzing en gedoe enzo O-)

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:38 schreef Aiciu het volgende:
Aan mijn ex denken dan ben ik weer blij dat ik alleen ben :P
Haha idd 😂
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195184853
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:59 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Bedankt. Ik herken mezelf in je post echt enorm. Je slaat eigenlijk de spijker op de kop.

Het is ook niet dat ik het helemaal niet meer wil, maar ik kan op dit moment inderdaad nog niet genoeg vertrouwen hebben om iets met iemand aan te gaan. Heeft gewoon veel tijd nodig.
Wat ontzettend lief van hem dat hij zo de moeite heeft genomen om het zo comfortabel mogelijk voor jou te maken en dat hij zoveel geduld heeft. Echt super :)

Dat wat je zegt over fwb, klopt voor mij ook helemaal. Ik heb het een tijdje geprobeerd en ik voelde me daardoor eigenlijk alleen maar slechter dan beter, omdat ik het moeilijk vind om zo intiem met iemand te zijn zonder dat je je dan aan diegene hecht. Maar dat ontkende ik altijd voor mezelf, waardoor het nog erger werd, ik mezelf dwong om dan maar niks meer te voelen zodat ik niet lastig zou zijn voor die ander. Lekker ongezond 8)7
Ik ben in ieder geval al trots op mezelf dat ik daarmee gestopt ben. Daarmee bedoel ik trouwens niet dat het voor anderen niet kan werken op die manier.

Bedankt voor je post, dit geeft mij ergens wel weer hoop. Ik hoop maar dat ik ooit iemand tegen kom die die tijd wil nemen, en in de tussentijd probeer ik gewoon aan mezelf te werken. ^O^
Yoga en mindfulness schijnt ook te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195190282
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Yoga en mindfulness schijnt ook te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik zat er ook al aan te denken om dat dus te doen. Maar weet niet hoe haalbaar dat is naast mijn coschappen. Ik denk op zich wel redelijk haalbaar omdat ik de avonden vrij heb. Goeie tip ^O^
  dinsdag 22 september 2020 @ 01:13:05 #49
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_195191335
Ik zie hier wel wat goede tips langskomen, maar dacht kan geen kwaad om mijn verhaal ook nog even te delen. Na mijn laatste relatie had ik eerst even geen zin in relaties, kon het erg waarderen dat ik eens niet alle kanten op vloog met de emoties (was zo'n relatie met pieken en diepe dalen en vreemdgaan enzo). Wat dat betreft klopt de tip aan je ex denken wel, dan had ik iig spontaan geen zin meer in een relatie. Ben ook naast de voltijds baan een voltijds studie gaan doen, dat hielp ook wel met de afleiding, maar meestal heb je dan geen tijd om aan jezelf te werken, dus zou ik toch niet aanraden (al had ik zelfreflectie en dergelijke juist wel in mn opleiding zitten). Daarnaast had ik ook een aantal vrijgezelle vrienden om me heen verzameld, dat is wel fijn, makkelijker om mee af te spreken en ze zitten een beetje in dezelfde situatie. En heel stom misschien, maar ik had ook een huisdier (konijn) genomen om wat mee te knuffelen en praten, dat hielp toch ook wel. (misschien dat er daarom zoveel crazy cat ladies zijn?) En nu zijn er alweer 7 jaar voorbij en begin ik opeens weer behoefte aan een relatie te krijgen. Maar ik ben nu ook gewoon gelukkig alleen en denk dat ik daarom ook juist meer in een relatie te bieden heb. Ik zou het dus wel aanraden om eerst even alleen aan jezelf te werken tot je goed in je vel zit. En misschien wel nog wat opvulling voor je avonden zoeken? (ik ben bv bij een koor gaan zingen). Bij mij werd de "huidhonger" na verloop van tijd trouwens ook minder, dus er is nog hoop op dat vlak. Haha het enige waar ik nu tegenaan loop is dat mannen op datingsites soms denken dat er wat mis met me is, omdat ik alweer 7 jaar vrijgezel ben 🙈
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
Is just the freight train coming your way...🎶
pi_195192991
Is af en toe scharrelen geen optie?

Een FWB is leuk in theorie maar doorgaans wil of 1 van de 2 meer (bij seks is mijn gevoel dat dit vaak de vrouw is, bij vriendschap zonder seks is dit vaak de man) Plus als het dan wel werkt dan zit je in de leeftijds categorie dat vroeg of laat de ander (of jij) toch weer een relatie vind, dit af gaat kappen en dat dat weer gezeik oplevert.

Zorg dat je duidelijk je zaakjes op orde hebt. Dat je weet wat je wilt in het leven. Dat je bekend bent met wat voor een relatie wel en niet bij je past. Dat je weet hoe je ongeveer zou willen dat je toekomst eruit ziet zodat je ook bij het daten kan kijken of dat overeen komt.

Je lijkt me nog jong, dan scheelt het dat niet heel je vriendinnen groep aan het samenwonen, trouwen en kinderen krijgen is. Dan vallen die vriendschappen nog niet zo gauw weg omdat ze gewoon te druk zijn. Het komt goed!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')