abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195168916
Goedenavond,

Ik ben een ondernemer en de laatste maanden begint het maandsalaris flink op te lopen. Veel verschillende inkomstenbronnen in zowel buitenland als binnenland. Komen veel verschillende richtlijnen en regels bij kijken. Ten eerste is het lastig om alles goed in te vullen en ten tweede tijdrovend.

Ik zal tussen de 177.000 en 220.000 bruto gaan verdienen en daardoor betaal ik veel belasting dus zoek ik een oplossing om slimmer belasting aan te geven. Ik hoor veel verschillende verhalen, best wat verhalen voorbij horen komen dat je amper geld bespaart met een adviseur (doen het vaak ook niet 100% goed).

Iemand ervaring met een belastingadviseur? Is het echt de moeite waard?
pi_195168949
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:21 schreef BluePPS het volgende:
Goedenavond,

Ik ben een ondernemer en de laatste maanden begint het maandsalaris flink op te lopen. Veel verschillende inkomstenbronnen in zowel buitenland als binnenland. Komen veel verschillende richtlijnen en regels bij kijken. Ten eerste is het lastig om alles goed in te vullen en ten tweede tijdrovend.

Ik zal tussen de 177.000 en 220.000 bruto gaan verdienen en daardoor betaal ik veel belasting dus zoek ik een oplossing om slimmer belasting aan te geven. Ik hoor veel verschillende verhalen, best wat verhalen voorbij horen komen dat je amper geld bespaart met een adviseur (doen het vaak ook niet 100% goed).

Iemand ervaring met een belastingadviseur? Is het echt de moeite waard?
Je maakt gebruik van een boekhoudkantoor hoop ik?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195168963
Alles hangt natuurlijk af van hoe goed die adviseur in kwestie is. Een goede adviseur verdient zichzelf terug voor je. Ik zou zeggen probeer er een aantal uit en wie flink geld voor je bespaart houd je aan.
pi_195168965
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Je maakt gebruik van een boekhoudkantoor hoop ik?
Nee doe alles zelf nu
pi_195168993
Een goede boekhouder/accountant kent de belastingregels en verdient zichzelf terug.

Is het niet met het belastingvoordeel dat hij je bezorgt, dan wel doordat jij de tijd die je bespaart binnen je bedrijf kunt besteden aan de dingen waar je goed in bent.
pi_195169043
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Een goede boekhouder/accountant kent de belastingregels en verdient zichzelf terug.

Is het niet met het belastingvoordeel dat hij je bezorgt, dan wel doordat jij de tijd die je bespaart binnen je bedrijf kunt besteden aan de dingen waar je goed in bent.
Tijd besparen is ook iets waard inderdaad. Kijk er elke keer weer tegen op om alles in te vullen.
pi_195169117
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:28 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Tijd besparen is ook iets waard inderdaad. Kijk er elke keer weer tegen op om alles in te vullen.
Er komt genoeg binnen om het uit te besteden. Ik zou het wel weten. Ben je ook die zorgen uit je hoofd kwijt.
  zondag 20 september 2020 @ 21:12:31 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195169807
Mijn accountant verricht al wonderen, heb ooit bij zo’n fiscalist aangeklopt met een specifieke vrag, kreeg ik een offerte (lees: vage inschatting) van 3k terug voor 12 uur werk, mijn accountant levert navenant een hoop meer op.

Zelf doen zou ik nooit aan beginnen of begonnen zijn, voor die 100 euro per maand is zo’n accountant het echt ruim waard.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195173865
Als je rond de 200k gaat verdienen maakt het niet eens uit of de adviseur heel goed is, dan wil je dat werk sowieso niet zelf doen. Een gesprek met een fiscalist of accountant kan het zeker wel waard zijn om te zien of de basis waarin je nu bezig bent goed is (rechtsvorm etc.).
Facts don't care about your feelings
  maandag 21 september 2020 @ 08:27:57 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195173984
Je hebt het over je maandsalaris en over wat je gaat verdienen, maar is dat ook werkelijk je inkomen als in het salaris dat je jezelf toekent of is dat je omzet als ZZP'er?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195179375
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Alles hangt natuurlijk af van hoe goed die adviseur in kwestie is. Een goede adviseur verdient zichzelf terug voor je. Ik zou zeggen probeer er een aantal uit en wie flink geld voor je bespaart houd je aan.
ja die quote hoor ik ook zo vaak, maar ik had er eentje die toch echt wel dingen liet liggen waar ik helaas later pas achter kwam door zelf ook meer te gaan verdiepen in belastingen en toeslagen en dergelijke.

Ligt denk ik gewoon aan wat voor boekhouder je hebt, de een is beter dan de ander
pi_195181321
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Een goede boekhouder/accountant kent de belastingregels en verdient zichzelf terug.

Is het niet met het belastingvoordeel dat hij je bezorgt, dan wel doordat jij de tijd die je bespaart binnen je bedrijf kunt besteden aan de dingen waar je goed in bent.
Dat idd. Ga alleen niet met de eerste de beste in zee waarvan je een naam door krijgt van iemand die er tevreden over is. Er zijn een hoop goede adviseurs, maar er lopen minstens net zoveel prutsers rond. Dus kijk iets verder dan je neus lang is :)
A mind with a heart of it's own
pi_195182404
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:12 schreef Tyr80 het volgende:
Mijn accountant verricht al wonderen, heb ooit bij zo’n fiscalist aangeklopt met een specifieke vrag, kreeg ik een offerte (lees: vage inschatting) van 3k terug voor 12 uur werk, mijn accountant levert navenant een hoop meer op.

Zelf doen zou ik nooit aan beginnen of begonnen zijn, voor die 100 euro per maand is zo’n accountant het echt ruim waard.
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu wat offertes aangevraagd, zie dat iedereen het erover eens is. Zelf doen is vragen om problemen, zeker met weinig kennis (ken alleen de basis).

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 08:27 schreef Leandra het volgende:
Je hebt het over je maandsalaris en over wat je gaat verdienen, maar is dat ook werkelijk je inkomen als in het salaris dat je jezelf toekent of is dat je omzet als ZZP'er?
Salaris is dat. Variabel doordat sommige contracten na 1 jaar mogelijk meer hebben opgeleverd. Daarom een groot verschil tussen minimaal salaris en maximaal salaris.
pi_195182560
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:13 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu wat offertes aangevraagd, zie dat iedereen het erover eens is. Zelf doen is vragen om problemen, zeker met weinig kennis (ken alleen de basis).
[..]

Salaris is dat. Variabel doordat sommige contracten na 1 jaar mogelijk meer hebben opgeleverd. Daarom een groot verschil tussen minimaal salaris en maximaal salaris.
Maar heb je een BV waar je salaris uit haalt of gaat het over winst uit onderneming? Zit nogal een verschil in namelijk.
A mind with a heart of it's own
pi_195182564
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:20 schreef 111210 het volgende:

[..]

ja die quote hoor ik ook zo vaak, maar ik had er eentje die toch echt wel dingen liet liggen waar ik helaas later pas achter kwam door zelf ook meer te gaan verdiepen in belastingen en toeslagen en dergelijke.

Ligt denk ik gewoon aan wat voor boekhouder je hebt, de een is beter dan de ander
Niet per se beter, maar heeft eerder met pro-actief te maken. Als je het steeds drukker krijgt dan doe je gewoon de standaard dingen en heb je minder tijd om te kijken naar adviespunten. Je moet als klant ook zelf een beetje vragen stellen of bepaalde kwesties voorleggen. Sommige klanten van me kopen bijv. ineens een auto op de zaak zonder dat te overleggen }:|
Facts don't care about your feelings
  maandag 21 september 2020 @ 18:04:58 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195183366
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:13 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu wat offertes aangevraagd, zie dat iedereen het erover eens is. Zelf doen is vragen om problemen, zeker met weinig kennis (ken alleen de basis).
[..]

Salaris is dat. Variabel doordat sommige contracten na 1 jaar mogelijk meer hebben opgeleverd. Daarom een groot verschil tussen minimaal salaris en maximaal salaris.
Salaris als in je uurloon? Je bepaalt toch zelf hoeveel je jezelf aan salaris betaalt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195183410
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 17:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Maar heb je een BV waar je salaris uit haalt of gaat het over winst uit onderneming? Zit nogal een verschil in namelijk.
Winst uit onderneming. Ik heb nog geen ¤5000 aan kosten per jaar. Dus alles wat binnenkomt beleg ik direct.
pi_195183451
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Salaris als in je uurloon? Je bepaalt toch zelf hoeveel je jezelf aan salaris betaalt?
Alles wat binnenkomt is voor mij. Ik heb amper kosten, geen personeel en investeren in de onderneming is lastig. Dus max ¤5000 per jaar aan kosten. Laptop, bepaalde abonnementen etc. Dus het is maar hoe je het noemen wilt, er komt waarschijnlijk 200.000 binnen met 5000 aan kosten. Heb al dat geld niet nodig natuurlijk, dus ik beleg het.
  maandag 21 september 2020 @ 18:16:52 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195183593
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:09 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Alles wat binnenkomt is voor mij. Ik heb amper kosten, geen personeel en investeren in de onderneming is lastig. Dus max ¤5000 per jaar aan kosten. Laptop, bepaalde abonnementen etc. Dus het is maar hoe je het noemen wilt, er komt waarschijnlijk 200.000 binnen met 5000 aan kosten. Heb al dat geld niet nodig natuurlijk, dus ik beleg het.
Je omzet dus.... reserveringen vrije dagen? reservering pensioen? reserveringen ziekte of premie AOV?

Je kunt beter beginnen jezelf een normaal salaris te betalen, dat scheelt een stuk belastingen waarschijnlijk, want je betaalt een vermogen aan inkomstenbelasting op deze manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195183659
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:07 schreef BluePPS het volgende:

[..]

Winst uit onderneming. Ik heb nog geen ¤5000 aan kosten per jaar. Dus alles wat binnenkomt beleg ik direct.
Hou je er rekening mee dat je daar nog belasting over moet betalen enzo?
A mind with a heart of it's own
pi_195192617
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je omzet dus.... reserveringen vrije dagen? reservering pensioen? reserveringen ziekte of premie AOV?

Je kunt beter beginnen jezelf een normaal salaris te betalen, dat scheelt een stuk belastingen waarschijnlijk, want je betaalt een vermogen aan inkomstenbelasting op deze manier.
Dat maakt bij winst uit onderneming niet echt uit, wat je jezelf "uitbetaalt" en wat niet.

Bij deze omzet zou ik alvast eens heel goed kijken of je niet alles (geruisloos) in een BV wilt onderbrengen.
pi_195197759
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:21 schreef BluePPS het volgende:

Iemand ervaring met een belastingadviseur? Is het echt de moeite waard?
Er zal toch vast ergens een soort keurmerk zijn?
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:30:35 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195200174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:35 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Dat maakt bij winst uit onderneming niet echt uit, wat je jezelf "uitbetaalt" en wat niet.

Bij deze omzet zou ik alvast eens heel goed kijken of je niet alles (geruisloos) in een BV wilt onderbrengen.
Maar over je salaris moet je wel inkomstenbelasting afdragen.... en wellicht kun je dat beter wat minderen en dat vermogen in het bedrijf op een gunstiger manier wegzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195200371
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:16 schreef osodevo het volgende:

[..]

Er zal toch vast ergens een soort keurmerk zijn?
Volgens mij niet. Je hebt wel een register belastingconsulenten of zoiets, maar daar moet je ook niwt op af gaan. Ik heb er met een te maken gehad die trots aangaf daar in te staan, maar die geen idee had wat een journaalpost is.
A mind with a heart of it's own
pi_195200426
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:40 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Je hebt wel een register belastingconsulenten of zoiets, maar daar moet je ook niwt op af gaan. Ik heb er met een te maken gehad die trots aangaf daar in te staan, maar die geen idee had wat een journaalpost is.
Tja, hoe wil je dan het kaf van het koren scheiden?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')