De kutdorpjes hebben vast weer gezellig met geld gerold in crisistijden 👍👊.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:52 schreef DeeBee het volgende:
Ongekende TourAids zoals we ze weer kennen.
Etappe 1, 2 en 7 toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:23 schreef Chiappucci het volgende:
Ik word hier ook niet echt enthousiast van moet ik zeggen. Ook geen enkele vlakke etappe met nog een heuveltje aan het eind om het iets spannender te maken. Het enige goede dat ze gedaan hebben is de vlakke etappes kort houden (150 à 160 km).
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De kutdorpjes hebben vast weer gezellig met geld gerold in crisistijden 👍👊.
Ja vooral die rit vanuit Andorra, wie heeft die bedachtquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo.
Verder zien we vooral veel luie ___/\__/ ritten die extreem makkelijk te controleren zijn. Keer op keer zien we dat lengte en opeenvolging van klimmen mogelijkheden voor koers brengen in de Giro en Vuelta, maar de Tour wil spanning en dus zitten we straks naar 6 laatste kilometer sprintjes tussen Roog en Poog te kijken...
Die rit naar Tignes bijvoorbeeld: 35 kilometer vallei voor de laatste klim of die rit die start in Andorra, laatste klim op 40 km van de finish, dan weet je al wat voor kutkoers je gaat krijgen.
Vlakke etappes van 150 kilometer zijn net zo saai, of misschien nog saaier als een etappe van bijvoorbeeld gisteren (van 230 kilometer). Je kunt vlakke etappes beter 300 kilometer laten maken in plaats van teveel verplaatsingen. Ik denk niet dat het dan saaier wordt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 09:23 schreef Chiappucci het volgende:
Ik word hier ook niet echt enthousiast van moet ik zeggen. Ook geen enkele vlakke etappe met nog een heuveltje aan het eind om het iets spannender te maken. Het enige goede dat ze gedaan hebben is de vlakke etappes kort houden (150 à 160 km).
Ja oké, klopt wel wat betreft etappe 1 en 2. Al zijn die wel weer puur op de punchers gericht met een vergelijkbare aankomst heuvelop van 2 à 3 km met een steiler begin. Een keer een klimmetje op 5-10 km van de meet met een technische finale zou voor de verandering wel leuk zijn.quote:
Ik denk dat je weinig mensen blij maakt met een vlakke etappe van 250 km. Dan krijg je meestal een wandeletappe met een finish tegen 18 uur. Als zo'n rit 150 km is heb je in elk geval meer kans dat het tempo hoog blijft en het lanterfanten niet de overhand krijgt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vlakke etappes van 150 kilometer zijn net zo saai, of misschien nog saaier als een etappe van bijvoorbeeld gisteren (van 230 kilometer). Je kunt vlakke etappes beter 300 kilometer laten maken in plaats van teveel verplaatsingen. Ik denk niet dat het dan saaier wordt.
Ik voorspel een hoosbui op die ochtend in Andorra waardoor start naar durpje in vallei wordt verplaatst hahaquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, dat wordt vooral problematisch als je daardoor per se ergens naar toe een parcours moet tekenen en je start / finish plaatsen hebt die al 150km hemelsbreed liggen ofzo.
Verder zien we vooral veel luie ___/\__/ ritten die extreem makkelijk te controleren zijn. Keer op keer zien we dat lengte en opeenvolging van klimmen mogelijkheden voor koers brengen in de Giro en Vuelta, maar de Tour wil spanning en dus zitten we straks naar 6 laatste kilometer sprintjes tussen Roog en Poog te kijken...
Die rit naar Tignes bijvoorbeeld: 35 kilometer vallei voor de laatste klim of die rit die start in Andorra, laatste klim op 40 km van de finish, dan weet je al wat voor kutkoers je gaat krijgen.
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 23:49 schreef Dutch_view het volgende:
Als voorbereiding op de Tour van 2021 hierbij een leuke Sporza Bingo
Voor eventuele aanpassing houdt ik me aanbevolen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 31 mei 2021 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken.
In het verlengde daarvan de opmerking over dat Roglic Wout had moeten helpen.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik mis iig nog een verwijzing naar Tom Boonen, de vraag hoe Evenepoel het zou doen, de vraag wat er zou gebeuren als Van Aert voor eigen kans had mogen rijden. Dat soort zaken.
Vorig jaar wilde ze koste wat kost de hele koers controleren omdat je alleen op die manier de Tour kan winnen. Daar was een hele analyse van Sky / Ineos op losgelaten. Maar dat is blijkbaar nu niet meer nodig.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Tamelijk aparte uitleg van Zeeman over Pogchamp bij Knipperlicht. Hij wil er alles aan doen om het geen onderling man-tegen-man gevecht te laten worden. Ten eerste, hoe dan? Ten tweede, je proeft een zekere mate van angst. En het lijkt erop dat ze er vanuit gaan dat de tijdrit van vorig jaar geen toevalstreffer was. Er wordt al gespeculeerd over een herhaling in Libourne.
Vorig jaar was dan ook geen vreemde tactiek bij Jumbo als je er vanuit gaat dat Roglic normaal gesproken een betere tijdrijder is dan Pogacar. Ze hebben onderweg zeker fouten gemaakt (vooral de rit over de Peyresourde), maar het was tactisch ook niet zo vreemd.. Dat Pogacar zo zou gaan vliegen, had niemand aan zien komenquote:Op maandag 31 mei 2021 11:43 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Vorig jaar wilde ze koste wat kost de hele koers controleren omdat je alleen op die manier de Tour kan winnen. Daar was een hele analyse van Sky / Ineos op losgelaten. Maar dat is blijkbaar nu niet meer nodig.
Die vind ik nog wel geinig. Al die vlakke aanlopen naar 1/2 hoge bergen zorgen in ieder geval in de Giro niet voor spektakel maar juist voor een kopgroep met matige renners die voor de zege mogen gaan. Zoals de bergen in die rit liggen heb je in ieder geval nog een uniek koersverloop.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja vooral die rit vanuit Andorra, wie heeft die bedacht
Ook wel weinig vertrouwen in de tijdrit van Roglic, zeker aangezien hij vorig jaar niet meer op de tijdritfiets had gezeten sinds de val in de Dauphiné.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Tamelijk aparte uitleg van Zeeman over Pogchamp bij Knipperlicht. Hij wil er alles aan doen om het geen onderling man-tegen-man gevecht te laten worden. Ten eerste, hoe dan? Ten tweede, je proeft een zekere mate van angst. En het lijkt erop dat ze er vanuit gaan dat de tijdrit van vorig jaar geen toevalstreffer was. Er wordt al gespeculeerd over een herhaling in Libourne.
BurenGODENquote:
Ojee.quote:Al is het zelfs niet zeker dat Israel Start-up Nation zijn peperdure kopman zal laten starten in de Tour. “Hij is een enorme kampioen voor wie ik veel respect heb, maar zijn deelname aan de Tour de France is geenszins vanzelfsprekend”, zegt sportief directeur Rik Verbrugghe aan La Dernière Heure. “Ik verwacht dat er tijdens deze Dauphiné een beetje duidelijkheid komt. Sinds het begin van het seizoen heeft hij constant progressie gemaakt, maar we hadden graag gezien dat zijn vooruitgang meer exponentieel zou zijn.”
Dit kan niet anders dan unaniem een belachelijk groot succes worden.quote:“We brengen alle disciplines bij elkaar om de winst te onderzoeken”, vervolgt Rooijakkers in Ride Magazine. “Zo ontdekten we dat we met een aerodynamische stof tijdwinst konden boeken in de sprint. Dus nu rijdt Cees Bol en zijn trein met mouwstukken, die ze aantrekken als ze aan de slag gaan. Aan de voorkant is dan aerodynamische stof, aan de achterkant Dyneema. Dan zijn ze sneller en hebben ze minder schade bij een val. Het levert in een sprint een winst van twee à vier watt. Wij hopen dit sprintersshirt in de Tour de France te presenteren.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |