abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195990256
quote:
Oh, dan zal het sowieso wel HC zijn ja, maar het is geen monsterklim.
  zondag 1 november 2020 @ 21:15:15 #127
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195990264
Tijdrit op de voorlaatste dag vind ik dan weer jammer, dat vind ik nooit zo'n succes.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195990480
Geen Pau dus?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel zondag 1 november 2020 @ 21:50:22 #129
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195990875
quote:
De openbaring van superklimmer Jelle Vanendert.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195991247
quote:
Roodhooft predikt realisme in zijn voorbeschouwing. “Als je er de bergritten en tijdritten aftrekt, tel ik twaalf kansen waarin we kunnen proberen een rit te winnen. Mathieu (Van der Poel, red.) in de etappes voor de punchers zoals de Mûr de Bretagne, onze nieuwe aankoop Jasper Philipsen in de sprints zoals hij bewijst in de Vuelta en dan nog jongens zoals Xandro Meurisse en Petr Vakoc voor in de overgangsritten. Winnen wordt niet evident, maar we zullen zeker ons mannetje staan”, aldus de sportief manager.
Philipsen de Toursprinter dus..
  zondag 1 november 2020 @ 22:30:24 #132
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195991435
twitter

:'(
pi_195991473
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Philipsen de Toursprinter dus..
Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen.
  zondag 1 november 2020 @ 22:36:07 #134
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195991522
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen.
Remco gaat voor Giro - OS lijkt me
pi_195992700
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid.
Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving.

Arcalis had ik in elk geval minder gevonden.
  zondag 1 november 2020 @ 23:53:17 #136
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195992822
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:46 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving.

Arcalis had ik in elk geval minder gevonden.
Ze hadden voor de Envalira over de Pailheres moeten rijden ipv Puymorens.

De meeste bergritten hebben zo'n matige aanloop.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 00:26:27 #137
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195993238
Oké, tijd voor een zo zuur mogelijke analyse.

Etappe 1: Brest - Landerneau
De Tourstart van 2021 was sowieso dramatisch geweest. Op Denemarken zit niemand te wachten, maar Bretagne is ook niet alles. Het voornaamste probleem is dat de bergen zo ver weg zijn, waardoor je automatisch veel vlakke ritten krijgt. De Tour gaat beginnen met bedrog. De volgende keer dat we rondjes zouden fietsen in deze streek zouden we getrakteerd worden op ribinou. Ik heb het al een paar keer gepost dus iedereen weet ondertussen vast wel dat het om de onverharde wegen uit Tro Bro Leon gaat. Die slaan we over, uiteraard slaan we ze over. Voor de ASO maakt belofte duidelijk geen schuld. Het argument zal vast zijn dat het te gevaarlijk is ofzo, tijdens de presentatie kwam nog maar eens voorbij dat de route zo veilig mogelijk zou moeten zijn. Alsnog je reinste beflikkering. Deze rit zou gered moeten worden door de wind, zoals iedere vlakke rit gered moet worden door de wind. Prudhomme heeft blijkbaar vooraf een gesprek met de weergoden gehad, ik kan anders niet verklaren waar het gelul over de waaiers vandaan komt. De aankomst is dan weer ideaal voor types als Alaphilippe en Cosnefroy, typisch. Mathieu en Wout kunnen hier ook een eind komen natuurlijk.



Etappe 2: Perros-Guirec – Mûr-de-Bretagne
Als we in Bretagne zijn gaan we tegenwoordig altijd naar Mur de Bretagne. Het voordeel is dat we hierdoor alvast één massasprint minder te zien krijgen. Het nadeel is dat we wel weer naar Mur de Bretagne gaan. Ik kan me amper voorstellen dat dit de enige muur van Bretagne is, ze zullen hier toch nog wel andere heuvels hebben? Het wordt een dubbele beklimming van de muur zelfs, dat deden ze de vorige keer ook geloof ik. Lokaal circuit dus, geen fan van. Maar, op zich niet slecht voor een rit in de eerste week. Al krijg je hier altijd een laf sprintje bergop, dus spektakel is het ook weer niet.



Etappe 3: Lorient – Pontivy
Lappartient is geboren in Pontivy, weer een cadeautje van de ASO aan de voorzitter van de UCI derhalve. Alleen daarom al een kutrit, buiten het feit dat dit een kans zou moeten zijn voor de sprinters. Weinig zin in. Waaiers zouden hier de boel ook al moeten rijden. Stukje langs de kust, vooral veel open terrein in het buitenland. Als ze zouden willen kunnen ze wat heuvels in het parcours mieteren, we fietsen bijvoorbeeld langs Plumelec. Zal vast niet gebeuren.

Etappe 4: Redon – Fougères
Fougères is altijd sprinten. We noteren een flopshow.

Etappe 5: Changé – Laval (ITT)
Vroeg op de ronde een tijdrit, daar valt prima mee te leven. Uiteindelijk wel weer een kleine teleurstelling. Volgens de eerste geruchten zou het een tijdrit van 50 kilometer worden. Daar heb ik nooit in geloofd, die tijden gaan niet meer terugkeren. Desalniettemin is een halvering dan wel weer het andere uiterste. Net wat te kort, maar wel een lichte vooruitgang in vergelijking met de afgelopen jaren. En geen massasprint, dat is alvast heerlijk. Het belangrijkste van zo'n tijdrit is natuurlijk dat er alvast wat tijdsverschillen ontstaan zodat de mindere tijdrijders in de bergen moeten aanvallen. Al zal dat tegenwoordig met alle treintjes geen sinecure meer zijn.

Etappe 6: Tours – Châteauroux
Wéér sprinten. Gewoon kut, en anders niks.

Etappe 7: Vierzon – Le Creusot
248 km. :o Dat ik dit nog mag meemaken zeg. De ASO houdt vooral van korte ritten, want die zijn zo lekker spectaculair. Een grote ronde kan alleen niet zonder lange ritten. Die heb je nodig, al was het alleen maar om de mensen een beetje te vermoeien. Blijkbaar de langste rit in 21 jaar tijd volgens de organisatie, dat vind ik dan wel weer een schokkende constatering. Wel benieuwd naar het exacte profiel, het heeft er alle schijn van dat het eerst een kilometer of 150 erg makkelijk is en dat we daarna pas een paar heuveltjes tegen gaan komen. Laatste heuveltje is wel lastig, maar met een aankomst in dalende lijn daarna zal er ongetwijfeld niet veel gebeuren. Eerder een ritje voor de vluchters, ook omdat we hierna naar de Alpen trekken. Waarna de ASO weer kan zeggen dat lange ritten saai zijn omdat er niets is gebeurd tijdens deze rit. Ik zie het nu al helemaal voor me. Nouja, die nieuwe klim, eigenlijk zo'n beetje de enige nieuwe klim van deze hele Tour überhaupt, is wel flink lastig in ieder geval.



Etappe 8: Oyonnax – Le Grand-Bornand
De combinatie Romme-Colombière is bekend en geliefd. In principe is daar weinig mis mee, toch zie ik weer een paar problemen. De lengte: waarom zijn lange bergritten verboden? Waarom niet het Alpenweekend beginnen met een lange bergrit zodat de laatste dag van de week zeker spektakel gaat opleveren? Waarom Le Grand Bornand? In de Tour van 2018 zat ongeveer dezelfde rit, die rit was zelfs nog iets lastiger. Het resultaat? Vluchters. Bijna 20 klassementsrenners in dezelfde tijd. Kutrit dus, weer een dag vakkundig weggegooid door de heren van de ASO. Hier hadden ze veel meer bergen aan toe moeten voegen om er wat van te maken.



Etappe 9: Cluses – Tignes
Over een weggooier gesproken. Natuurlijk moest de organisatie snel terug naar Tignes, maar waarom heeft men dan niet iets beter over het ontwerp nagedacht? Wéér een korte rit. Dat kan alleen werken als de ritten daarvoor lastig zijn geweest, wat niet het geval is. Onderweg gaat er sowieso niets gebeuren, omdat er nog wat vals plat ligt na de afdaling van de Cormet de Roselend en het begin van de klim naar Tignes. Die klim naar Tignes is dan weer totaal niet boeiend, dit wordt treintjeswerk. Jumbo is vaker te vinden in Tignes, hier gaan ze gewoon de boel van begin tot eind controleren. Dit weekend in de Alpen kun je doorstrepen, hier gaan geen verschillen ontstaan. Wat tragisch genoeg waarschijnlijk ook juist de insteek is van de ASO, want het moet wel spannend blijven hè. Waarom niet de Iseran? Durven we daar nu ineens niet meer over te fietsen vanwege een uit de hand gelopen regenbuitje? Kom op man, het is een koers voor de profs. Dit lijkt op een parcours voor de junioren.



Etappe 10: Albertville – Valence
Van deze rit krijg ik ook een slappe. We beginnen in Albertville, tussen de bergen. Vervolgens rijden we praktisch de hele dag door valleien. Van de ene naar de andere. Je hoeft maar een keer linksaf of rechtsaf te slaan en er wordt geklommen. Maar nee, dat ontwijken we vakkundig. Waarom? Omdat er weer gesprint moet worden. We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook niet op aan.

Etappe 11: Sorgues – Malaucène
Als ik één rit moet noemen waar ik wel mee kan leven dan is het deze rit. De lengte is behoorlijk, bijna 200 kilometer. Twee keer de Ventoux is lastig, ook al beklimmen we 'm de eerste keer van een minder spannende kant. Maar goed, 24 kilometer aan 5% kan richting het eind van de rit gaan tellen. Voor de eerste keer Ventoux ook nog een lastige klim, hier halen ze volgens mij wel een aardig rendement. Aankomst na een afdaling vind ik in dit geval niet zo verkeerd. Ben wel benieuwd eigenlijk. De ironie is hier overigens wel dat we alleen maar beneden aankomen omdat een aankomst bergop niet mogelijk was vanwege werkzaamheden op de top. Zoiets heb ik gelezen in ieder geval, klinkt te typisch om niet waar te zijn.



Etappe 12: Saint-Paul-Trois-Châteaux – Nîmes
Waarom weer Saint-Paul-Troix-Chateaux? Daar zijn we nu al een paar keer geweest in de afgelopen jaren en er is werkelijk geen flikker te doen. Er valt ook niets te vertellen over dit dorp. Denk ook eens aan mij, ASO. Na de start rijden we door de Ardèche. We komen ook langs Vallon-Pont-d'Arc, de toeristische afdaling van de ASO slaat hier weer een slag. Al kennen we die beelden ondertussen wel, toch? Daarna wéér een aankomst in Nîmes, daar waren we verdorie in 2019 nog. Toen werd het een sprint, dat zal nu niet anders zijn. Wel een rit met wat heuveltjes onderweg en aan het eind, maar dat maakte in 2019 uiteindelijk niet echt een verschil. Gewoon kut dus. Of het moet gaan waaien, daar hoopt de organisatie op. Maarja, als je afhankelijk bent van de elementen heb je gewoon een kutparcours uitgetekend.

Etappe 13: Nîmes – Carcassonne
Dit is helemaal een vreselijke rit. Na een aankomst ook weer een start in Nimes, is dat echt nodig? En dan gaan we verdimme ook nog eens naar Carcassonne, waar we de afgelopen jaren ook al meer dan genoeg zijn geweest. Ja, het ziet er mooi uit, maar we kennen de plaatjes ondertussen. Na 2014, 2016 en 2018 weer Carcassonne, had niet gehoeven. In 2018 lag er onderweg naar Carcassonne een stevige berg in het parcours, dat lijkt nu te ontbreken. Dus krijgen we waarschijnlijk wéér te maken met een massasprint. Het enige goede is de lengte, af en toe boven de 200 moet blijven gebeuren. Ook hier kan het misschien weer gaan waaien, maar dat kan natuurlijk ook niet.

Etappe 14: Carcassonne – Quillan
Heuvelrit, in principe weinig op aan te merken. Ja, de start in Carcassonne. Maar nee, ziet er verder op zich goed uit. Wordt alleen wel een rit voor de vluchters, want hierna volgt er een bergit. Of nouja, een soort van bergrit. Quillan is blijkbaar een soort van bekend omdat ze hier jaarlijks na de Tour een criterium organiseren. Als de rit zelf maar geen criterium wordt haha.



Etappe 15: Céret – Andorra-la-Vieille
Andorra is gewoon kut. Vooral de Vuelta is de afgelopen jaren te vaak in Andorra geweest, waardoor ik ondertussen iedere uithoek van de dwergstaat ken. De laatste keer dat de Tour hier was won Tom Dumoulin, hoera. Gezien de overdosis Andorra die ik de afgelopen jaren heb gehad ben ik er sowieso klaar mee, maar áls je dan naar Andorra gaat moet je op z'n minst een fatsoenlijke rit ontwerpen. En dat hebben ze niet gedaan. Totaal niet zelfs. Hoe kan dit? Hoe is dit in vredesnaam mogelijk? In Andorra zelf alleen de Beixalis en dan een aankomst beneden?????? Wat is het idee hier? Hoe gaan hier verschillen ontstaan? Wie gaat hier aanvallen? Hoe? Wat? He? Huh? Het is de laatste rit van de tweede week, dus sommige renners zullen vast wat proberen. Maar de kans dat we hier daadwerkelijk strijd te zien krijgen is enorm klein. De Beixalis is natuurlijk wel lastig, maar als het daarvoor niet lastig is geweest maakt dat niet echt uit. Er waren best wel geruchten over serieuze beklimmingen onderweg, maar zelfs daar zijn ze niet in geslaagd. De Envalira is onvermijdelijk, maar daarvoor was er meer mogelijk geweest. Daarna ook. Sowieso snap ik die aankomst beneden niet. Er waren allerlei geruchten over een aankomst bergop in Andorra. Port de Cabus, bijvoorbeeld. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Laatste rit van de tweede week, pak dan uit joh. Halverwege tot Pal had ik al prima gevonden, alles beter dan dit. Sowieso raar om naar Andorra te gaan in tijden van corona, maar afijn. We gaan juist niet naar Alpe d'Huez (voor het derde jaar op rij, een fantastisch unicum!) omdat de organisatie bang is dat het een klim wordt zonder VAN LINKS NAAR RECHTS w/ . Maar dan gaan we wel naar het buitenland, nee oke.



Etappe 16: Pas de la Case – Saint-Gaudens
Na de eerste rustdag krijgen we een vlakke rit voorgeschoteld, de eerste rit na de tweede rustdag wordt een heuvelrit. Ook hier weer een gemiste kans, je moet minstens één bergrit direct na een rustdag hebben. Levert altijd weer een andere dynamiek op. Nu dus een kans voor de vluchters. Onderweg drie serieuze beklimmingen, dat is gewoon prima. Maar dan na de laatste klim een lang stuk vlak, waardoor de klassementsrenners sowieso niets gaan doen. Gemiste kans, maarja, de ASO is de organisatie van de gemiste kansen.



Etappe 17: Muret – Saint-Lary-Soulan Col du Portet
113 kilometer vlak voor de eerste klim begint, de tering... De enige manier om het Jumbotreintje of welk treintje dan ook te laten ontsporen is door de rit explosief te laten beginnen, daar kiest de organisatie overduidelijk niet voor. Nee, eerste twee beklimmingen een gezapig tempo en dan man tegen man op de Portet uiteindelijk. Een enorm zware klim, alleen jammer dat ie zo snel terug is na het debuut in 2018. Dat had een paar jaar langer op zich mogen laten wachten, eerlijk gezegd. Al is het wel een goede aankomst bergop, ontstonden toch redelijke tijdsverschillen op deze berg in 2018. Blijkbaar moet dit een van de nieuwe iconische beklimmingen van de Tour worden. Niet voor niets dat deze aankomst bergop volgt op 14 juli, de nationale feestdag. Hopelijk ook een feest voor ons als kijkers. Wel jammer dat we weer over de Peyresourde moeten, domper op de feestvreugde.



Etappe 18: Pau – Luz Ardiden
Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Geen Pau? Onmogelijk. Ondanks alle geruchten wist ik dat ze een manier zouden vinden om Pau op het laatst toch het parcours in te fietsen. En jawel hoor, we zijn weer in Pau. Sommige mensen vinden het een act, maar kijk nu eens naar het profiel van deze rit. Oh wacht, dat profiel is er nog niet. Waarschijnlijk omdat de organisatie zich schaamt. Maar het parcours laat zich simpel omschrijven _______/\_/. Enorm kort, met alleen de Tourmalet onderweg en dan een aankomst op Luz Ardiden. Je ontkomt niet aan een vlak begin, want je bent in Pau. Buiten de bergen. Dus is het begin sowieso vlak. Da's al een reden waarom Pau vermeden moet worden. Maar, als je eenmaal in de bergen bent sla je alles over. Je pakt niets mee. Je rijdt direct naar de onvermijdelijke Tourmalet, een klim waar Prudhomme zelf over zegt dat de Tour niet te lang zonder kan. Ja, wel hoor. We leven nog na dit jaar, echt, het is heus. Laatste fucking bergrit van de Tour en hij is 130 kilometer lang met maar twee beklimmingen onderweg. Hoe kan dit? Dit is een grap. Over Luz Ardiden zelf geen kwaad woord. 2001, Roberto Laiseka. Daar begon het allemaal voor een kleine R_R. Tien jaar later won Euskaltel weer, toen in de persoon van Samuel Sanchez. Nu weer tien jaar later zal er geen Euskaltel zijn in de Tour, maar misschien dat Landa de eer hoog kan houden? De aankomst is prima, het parcours zelf kan alleen totaal niet. Dit mag gewoon niet gebeuren, klaar.



Etappe 19: Mourenx – Libourne
We verlaten de Pyreneeën, zonder in Iraty te zijn geweest. ;( Tweede jaar op rij dat ik er ben ingetrapt. Twee jaar op rij zouden we naar Frans-Baskenland gaan voor een aankomst bergop bij de chaletjes van Iraty. Col de Bagargui, een heerlijke klim. Twee jaar op rij gaat het alleen op het laatste moment niet door. We zijn bestolen. Bedrog, beflikkering zelfs. En ASO, ga je schamen, ga je schamen, ga je schamen. Altijd die praatjes over de fantastische Baskische fans, maar ze een ritje geven is teveel moeite. De ASO dient vernietigd te worden. Rit 19 is overigens een vlakke rit richting de regio rond Bordeaux, want die arme sprinters hadden al veel te lang geen kans meer gehad. We floppen al floppend richting een floppende flopshow.

Etappe 20: Libourne – Saint-Emilion (ITT)
Een tweede tijdrit, het is een mirakel. 31 kilometer lang, dat valt op zich nog mee. Met die andere tijdrit erbij komen we aan 58 kilometer, dat is wel meer dan we de laatste jaren gewend waren. Alsnog is het allemaal een beetje meh. De plaatsing van deze tijdrit is wel weer typisch. Vorig jaar was er een gigantische ommekeer op de voorlaatste dag, dus dat proberen we nog een keer! Tja, als wielrennen toch zo simpel zou zijn... Deze tijdrit is alvast een stuk vlakker, dus een vergelijking valt er sowieso niet te maken. Gezien die tijdritkilometers hadden de bergritten lastiger moeten zijn. Ik zie weinig plaatsen waar het verschil gemaakt kan worden. Twee zware aankomsten bergop in de Pyreneeën, verder niks. Nee, de balans is hier weer eens ouderwets zoek. Twee tijdritten is prima, maar dan wil ik ook een zware bergrit van 200+ kilometer met onderweg minstens vijf beklimmingen. Krijgen we niet he, nee, natuurlijk niet.

Etappe 21: Chatou – Parijs
Dit parcours krijgt van mij een stevige onvoldoende. Als je gered moet worden door de wind hoeft er verder niets aan toegevoegd te worden. Niet best. We moeten wel tot juni volgend jaar wachten voor we alle details krijgen, maar op het oog zijn er sowieso acht kansen voor de sprinters. Dat is tamelijk veel. Slechts drie aankomsten bergop, waarvan er eentje sowieso al veel te makkelijk is. Nee, geen fan. Ik vind rit 11 leuk, en dat was het wel zo ongeveer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 02-11-2020 01:18:15 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 00:49:39 #138
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195993438
La Flamme Rouge is ook alvast aan de slag gegaan. Op basis van de presentatiefilmpjes komen ze hier ongeveer op uit:

Eerste rit:


Tweede rit:


Eerste tijdrit:


Tweede tijdrit:


Zevende rit:


Dit is ook wel pijnlijk:
twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 2 november 2020 @ 01:33:03 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195993695
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Spektakel, onvoorspelbaarheid en een complete eindwinnaar.

Tom Dumoulin wint de Tour 2021.
Net als de Vuelta 2020 zeker
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 2 november 2020 @ 07:04:43 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195995009
In België spreken ze al van Van Aert in het geel, maar die eerste twee aankomsten zijn natuurlijk ook ideaal voor Roglic.

Er mist vooral een echte koninginnerit. De bergen lijken wat te licht idd.
  maandag 2 november 2020 @ 07:48:36 #141
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_195995290
Parcours valt inderdaad wat tegen, maar ik laat me graag verrassen.
  maandag 2 november 2020 @ 07:53:56 #142
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195995334
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 01:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Net als de Vuelta 2020 zeker
Uh, ja, dat was, zeg maar, de referentie. Voortaan zal ik dat er direct wel even bijzeggen, dan zijn de mensen die wat trager van begrip zijn ook direct mee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195995407
Dit zou voor Evenepoel moeten zijn als hij zich erop toelegt.

Op zich vind ik meer nadruk op tijdritkilometers wel prima. Dan moeten de klimmers meer aanvallen in de bergen.
pi_195995452
Oh, ik dacht dat de zevende rit daar ook boven zou finishen. Maar dan nog achttien kilometer dus, erg jammer.
pi_195995494
Het is jammer dat ze zo geforceerd de spanning erin willen houden tot de laatste tijdrit. Ik begrijp dat ze niet willen dat de Tour na de eerste bergrit beslist is. Maar zo’n ramp is het toch niet als de winnaar na het tweede weekend bekend zou zijn, als er daarna nog een paar mooie etappes volgen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_195995646
Feliciteer hier R.EV met de zekere Tour-zege.
Jack does it in real time...
pi_195995899
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:18 schreef Fred_B het volgende:
Het is jammer dat ze zo geforceerd de spanning erin willen houden tot de laatste tijdrit. Ik begrijp dat ze niet willen dat de Tour na de eerste bergrit beslist is. Maar zo’n ramp is het toch niet als de winnaar na het tweede weekend bekend zou zijn, als er daarna nog een paar mooie etappes volgen?
Op zich kan ook met een laatste tijdrit de spanning er al wel eerder uit zijn natuurlijk..

Zoals dit jaar. Oh, wacht..
pi_195996243
Lijkt me een tour te worden waar de sprinters genoeg kansen krijgen in ieder geval. Verder bevallen die twee tijdritten me wel, want qua tijdrijden begint het wel erg karig te worden de laatste paar jaar in grote rondes (uitzondering is de Giro van dit jaar dan).

Qua bergetappes lijkt me de 17e dan weer het meest interessant.
  maandag 2 november 2020 @ 09:54:44 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195996576
Prima etappes zitten ertussen voor Roglic. Tijdritkilometers zijn prima voor hem, wat sprintjes bergop erbij. Verder ook wel goed voor een goede Tom w/ w/

Verder maken de renners de koers lol maar aantal kilometers is wel vrij karig, ik zie 130, 140, 150...
pi_195996577
De Giro was dit jaar wel wat extreem met de lange ritten, maar het hoort er wel bij. Alleen maar bergritten van 150km is toch wel treurig.
Demain, on roule
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')