abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 20:55:19 #101
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195989907
Pau genot
pi_195989910
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid.
En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf. En ik vind een Ventoux-afdaling eigenlijk ook helemaal niet leuk maar misschien is dat watervrees en blijkt het allemaal mee te vallen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_195989943
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:55 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf. En ik vind een Ventoux-afdaling eigenlijk ook helemaal niet leuk maar misschien is dat watervrees en blijkt het allemaal mee te vallen.
58 is in principe een uitstekend aantal. Het is niet teveel, het is niet te weinig. Ze maken het Vegni alleen net wat te makkelijk om Hem te kinderlokken.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 20:57:24 #104
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195989945
quote:
9s.gif Op zondag 1 november 2020 20:55 schreef Momo het volgende:
Pau genot
Ik trap er nooit meer in.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_195989946
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:55 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

En de tijdritkilometers zijn ook ontzettend laf.
Je had er nog meer willen hebben? -O-
  zondag 1 november 2020 @ 20:57:48 #106
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_195989953
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid.
Het is super logisch om dan juist de Pailheres mee te pakken, maar dan maak je er zo'n gedrocht van :{
  Redactie Sport / Supervogel zondag 1 november 2020 @ 20:58:14 #107
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195989963
Twee keer Ventoux, jammer dan van de afdaling erna.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 20:58:54 #108
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195989973
Wel bijzonder dat ze van alle vlakke ritten zeggen dat er 'waaierpotentie' is.

Wat is dat voor gelul.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_195989988
Meh, eerste indruk is niet al te best. Nog even kijken hoe de vlakke ritten er nu echt uitzien, maar 8 of 9 kansen voor de sprinters is mensonterend veel.
pi_195990005
Waar moet ook elke bergrit met een vlakke vallei beginnen? Dat was dit jaar ook al zo, erg jammer.
pi_195990011
Gaan ze de Ventoux van verschillende kanten oprijden ?
pi_195990036
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:00 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan ze de Ventoux van verschillende kanten oprijden ?
Dat zie je toch?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 1 november 2020 @ 21:02:51 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195990055
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:00 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan ze de Ventoux van verschillende kanten oprijden ?
twitter
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_195990056
Ik zie het al, dit wordt een prachtige Tour.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 21:03:05 #115
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195990061
Die rit naar Tignes is ook een weggooier, daar gaat werkelijk niets gebeuren.

Ze durven ongetwijfeld niet meer over de Iseran en hebben nog wat goed te maken ten opzichte van Tignes, maar toch. Dit kan niet. Maak 'm dan 200 kilometer ofzo en pleur er wat meer bergen in.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_195990083
Etappe 10 is zo'n typisch voorbeeld. Vakkundig een route uitgetekend om elke berg te ontwijken om zo de sprinters nog een extra kans te geven.
pi_195990086
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:02 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dat zie je toch?
Ik zie alleen het profiel en kijk de presentatie niet dus ik vraag het voor de zekerheid aan de volgers hier.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 21:05:31 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195990108
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:37 schreef El-Stinho het volgende:
[ twitter ]

Wout vanaf dag 1 in het geel, red uwen kinders.
pi_195990115
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:04 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik zie alleen het profiel en kijk de presentatie niet dus ik vraag het voor de zekerheid aan de volgers hier.
Maar het profiel is overduidelijk. :D
pi_195990172
3 HC-beklimmingen in totaal? Misschien Luz-Ariden nog als vierde.
pi_195990174
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zie het al, dit wordt een prachtige Tour.
Wat zie je?
pi_195990211
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
3 HC-beklimmingen in totaal? Misschien Luz-Ariden nog als vierde.
Zeker. Portet ook.
pi_195990213
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:09 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat zie je?
Spektakel, onvoorspelbaarheid en een complete eindwinnaar.

Tom Dumoulin wint de Tour 2021.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195990225
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:11 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zeker. Portet ook.
Ja, Tourmalet, Ventoux, Portet en dan Luz Ariden waarschijnlijk, al is dat op papier al een twijfelgeval.
pi_195990235
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ja, Tourmalet, Ventoux, Portet en dan Luz Ariden waarschijnlijk, al is dat op papier al een twijfelgeval.
Waarom?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luz-Ardiden
pi_195990256
quote:
Oh, dan zal het sowieso wel HC zijn ja, maar het is geen monsterklim.
pi_195990264
Tijdrit op de voorlaatste dag vind ik dan weer jammer, dat vind ik nooit zo'n succes.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195990480
Geen Pau dus?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel zondag 1 november 2020 @ 21:50:22 #129
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195990875
quote:
De openbaring van superklimmer Jelle Vanendert.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195991247
quote:
Roodhooft predikt realisme in zijn voorbeschouwing. “Als je er de bergritten en tijdritten aftrekt, tel ik twaalf kansen waarin we kunnen proberen een rit te winnen. Mathieu (Van der Poel, red.) in de etappes voor de punchers zoals de Mr de Bretagne, onze nieuwe aankoop Jasper Philipsen in de sprints zoals hij bewijst in de Vuelta en dan nog jongens zoals Xandro Meurisse en Petr Vakoc voor in de overgangsritten. Winnen wordt niet evident, maar we zullen zeker ons mannetje staan”, aldus de sportief manager.
Philipsen de Toursprinter dus..
  zondag 1 november 2020 @ 22:30:24 #132
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_195991435
twitter

:'(
pi_195991473
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Philipsen de Toursprinter dus..
Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen.
  zondag 1 november 2020 @ 22:36:07 #134
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195991522
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Sowieso wel benieuwd hoe de combinatie Tour - OS eruit gaat zien. Niet alleen voor Mathieu, maar Wout zit er ook mee in zijn achterhoofd. Dumoulin was daar ook altijd druk mee en wat gaat Evenepoel doen.
Remco gaat voor Giro - OS lijkt me
pi_195992700
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De rit naar Andorra is een misdaad tegen de menselijkheid.
Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving.

Arcalis had ik in elk geval minder gevonden.
  zondag 1 november 2020 @ 23:53:17 #136
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_195992822
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:46 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Zo erg is die toch niet? Wat langere (minder steile) klimmen naar grote hoogte en dan de ontknoping op de vrij lastige Beixalis. Al heb ik niet echt een beeld van andere opties in de nabije omgeving.

Arcalis had ik in elk geval minder gevonden.
Ze hadden voor de Envalira over de Pailheres moeten rijden ipv Puymorens.

De meeste bergritten hebben zo'n matige aanloop.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 00:26:27 #137
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195993238
Ok, tijd voor een zo zuur mogelijke analyse.

Etappe 1: Brest - Landerneau
De Tourstart van 2021 was sowieso dramatisch geweest. Op Denemarken zit niemand te wachten, maar Bretagne is ook niet alles. Het voornaamste probleem is dat de bergen zo ver weg zijn, waardoor je automatisch veel vlakke ritten krijgt. De Tour gaat beginnen met bedrog. De volgende keer dat we rondjes zouden fietsen in deze streek zouden we getrakteerd worden op ribinou. Ik heb het al een paar keer gepost dus iedereen weet ondertussen vast wel dat het om de onverharde wegen uit Tro Bro Leon gaat. Die slaan we over, uiteraard slaan we ze over. Voor de ASO maakt belofte duidelijk geen schuld. Het argument zal vast zijn dat het te gevaarlijk is ofzo, tijdens de presentatie kwam nog maar eens voorbij dat de route zo veilig mogelijk zou moeten zijn. Alsnog je reinste beflikkering. Deze rit zou gered moeten worden door de wind, zoals iedere vlakke rit gered moet worden door de wind. Prudhomme heeft blijkbaar vooraf een gesprek met de weergoden gehad, ik kan anders niet verklaren waar het gelul over de waaiers vandaan komt. De aankomst is dan weer ideaal voor types als Alaphilippe en Cosnefroy, typisch. Mathieu en Wout kunnen hier ook een eind komen natuurlijk.



Etappe 2: Perros-Guirec – Mr-de-Bretagne
Als we in Bretagne zijn gaan we tegenwoordig altijd naar Mur de Bretagne. Het voordeel is dat we hierdoor alvast n massasprint minder te zien krijgen. Het nadeel is dat we wel weer naar Mur de Bretagne gaan. Ik kan me amper voorstellen dat dit de enige muur van Bretagne is, ze zullen hier toch nog wel andere heuvels hebben? Het wordt een dubbele beklimming van de muur zelfs, dat deden ze de vorige keer ook geloof ik. Lokaal circuit dus, geen fan van. Maar, op zich niet slecht voor een rit in de eerste week. Al krijg je hier altijd een laf sprintje bergop, dus spektakel is het ook weer niet.



Etappe 3: Lorient – Pontivy
Lappartient is geboren in Pontivy, weer een cadeautje van de ASO aan de voorzitter van de UCI derhalve. Alleen daarom al een kutrit, buiten het feit dat dit een kans zou moeten zijn voor de sprinters. Weinig zin in. Waaiers zouden hier de boel ook al moeten rijden. Stukje langs de kust, vooral veel open terrein in het buitenland. Als ze zouden willen kunnen ze wat heuvels in het parcours mieteren, we fietsen bijvoorbeeld langs Plumelec. Zal vast niet gebeuren.

Etappe 4: Redon – Fougres
Fougres is altijd sprinten. We noteren een flopshow.

Etappe 5: Chang – Laval (ITT)
Vroeg op de ronde een tijdrit, daar valt prima mee te leven. Uiteindelijk wel weer een kleine teleurstelling. Volgens de eerste geruchten zou het een tijdrit van 50 kilometer worden. Daar heb ik nooit in geloofd, die tijden gaan niet meer terugkeren. Desalniettemin is een halvering dan wel weer het andere uiterste. Net wat te kort, maar wel een lichte vooruitgang in vergelijking met de afgelopen jaren. En geen massasprint, dat is alvast heerlijk. Het belangrijkste van zo'n tijdrit is natuurlijk dat er alvast wat tijdsverschillen ontstaan zodat de mindere tijdrijders in de bergen moeten aanvallen. Al zal dat tegenwoordig met alle treintjes geen sinecure meer zijn.

Etappe 6: Tours – Chteauroux
Wr sprinten. Gewoon kut, en anders niks.

Etappe 7: Vierzon – Le Creusot
248 km. :o Dat ik dit nog mag meemaken zeg. De ASO houdt vooral van korte ritten, want die zijn zo lekker spectaculair. Een grote ronde kan alleen niet zonder lange ritten. Die heb je nodig, al was het alleen maar om de mensen een beetje te vermoeien. Blijkbaar de langste rit in 21 jaar tijd volgens de organisatie, dat vind ik dan wel weer een schokkende constatering. Wel benieuwd naar het exacte profiel, het heeft er alle schijn van dat het eerst een kilometer of 150 erg makkelijk is en dat we daarna pas een paar heuveltjes tegen gaan komen. Laatste heuveltje is wel lastig, maar met een aankomst in dalende lijn daarna zal er ongetwijfeld niet veel gebeuren. Eerder een ritje voor de vluchters, ook omdat we hierna naar de Alpen trekken. Waarna de ASO weer kan zeggen dat lange ritten saai zijn omdat er niets is gebeurd tijdens deze rit. Ik zie het nu al helemaal voor me. Nouja, die nieuwe klim, eigenlijk zo'n beetje de enige nieuwe klim van deze hele Tour berhaupt, is wel flink lastig in ieder geval.



Etappe 8: Oyonnax – Le Grand-Bornand
De combinatie Romme-Colombire is bekend en geliefd. In principe is daar weinig mis mee, toch zie ik weer een paar problemen. De lengte: waarom zijn lange bergritten verboden? Waarom niet het Alpenweekend beginnen met een lange bergrit zodat de laatste dag van de week zeker spektakel gaat opleveren? Waarom Le Grand Bornand? In de Tour van 2018 zat ongeveer dezelfde rit, die rit was zelfs nog iets lastiger. Het resultaat? Vluchters. Bijna 20 klassementsrenners in dezelfde tijd. Kutrit dus, weer een dag vakkundig weggegooid door de heren van de ASO. Hier hadden ze veel meer bergen aan toe moeten voegen om er wat van te maken.



Etappe 9: Cluses – Tignes
Over een weggooier gesproken. Natuurlijk moest de organisatie snel terug naar Tignes, maar waarom heeft men dan niet iets beter over het ontwerp nagedacht? Wr een korte rit. Dat kan alleen werken als de ritten daarvoor lastig zijn geweest, wat niet het geval is. Onderweg gaat er sowieso niets gebeuren, omdat er nog wat vals plat ligt na de afdaling van de Cormet de Roselend en het begin van de klim naar Tignes. Die klim naar Tignes is dan weer totaal niet boeiend, dit wordt treintjeswerk. Jumbo is vaker te vinden in Tignes, hier gaan ze gewoon de boel van begin tot eind controleren. Dit weekend in de Alpen kun je doorstrepen, hier gaan geen verschillen ontstaan. Wat tragisch genoeg waarschijnlijk ook juist de insteek is van de ASO, want het moet wel spannend blijven h. Waarom niet de Iseran? Durven we daar nu ineens niet meer over te fietsen vanwege een uit de hand gelopen regenbuitje? Kom op man, het is een koers voor de profs. Dit lijkt op een parcours voor de junioren.



Etappe 10: Albertville – Valence
Van deze rit krijg ik ook een slappe. We beginnen in Albertville, tussen de bergen. Vervolgens rijden we praktisch de hele dag door valleien. Van de ene naar de andere. Je hoeft maar een keer linksaf of rechtsaf te slaan en er wordt geklommen. Maar nee, dat ontwijken we vakkundig. Waarom? Omdat er weer gesprint moet worden. We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook niet op aan.

Etappe 11: Sorgues – Malaucne
Als ik n rit moet noemen waar ik wel mee kan leven dan is het deze rit. De lengte is behoorlijk, bijna 200 kilometer. Twee keer de Ventoux is lastig, ook al beklimmen we 'm de eerste keer van een minder spannende kant. Maar goed, 24 kilometer aan 5% kan richting het eind van de rit gaan tellen. Voor de eerste keer Ventoux ook nog een lastige klim, hier halen ze volgens mij wel een aardig rendement. Aankomst na een afdaling vind ik in dit geval niet zo verkeerd. Ben wel benieuwd eigenlijk. De ironie is hier overigens wel dat we alleen maar beneden aankomen omdat een aankomst bergop niet mogelijk was vanwege werkzaamheden op de top. Zoiets heb ik gelezen in ieder geval, klinkt te typisch om niet waar te zijn.



Etappe 12: Saint-Paul-Trois-Chteaux – Nmes
Waarom weer Saint-Paul-Troix-Chateaux? Daar zijn we nu al een paar keer geweest in de afgelopen jaren en er is werkelijk geen flikker te doen. Er valt ook niets te vertellen over dit dorp. Denk ook eens aan mij, ASO. Na de start rijden we door de Ardche. We komen ook langs Vallon-Pont-d'Arc, de toeristische afdaling van de ASO slaat hier weer een slag. Al kennen we die beelden ondertussen wel, toch? Daarna wr een aankomst in Nmes, daar waren we verdorie in 2019 nog. Toen werd het een sprint, dat zal nu niet anders zijn. Wel een rit met wat heuveltjes onderweg en aan het eind, maar dat maakte in 2019 uiteindelijk niet echt een verschil. Gewoon kut dus. Of het moet gaan waaien, daar hoopt de organisatie op. Maarja, als je afhankelijk bent van de elementen heb je gewoon een kutparcours uitgetekend.

Etappe 13: Nmes – Carcassonne
Dit is helemaal een vreselijke rit. Na een aankomst ook weer een start in Nimes, is dat echt nodig? En dan gaan we verdimme ook nog eens naar Carcassonne, waar we de afgelopen jaren ook al meer dan genoeg zijn geweest. Ja, het ziet er mooi uit, maar we kennen de plaatjes ondertussen. Na 2014, 2016 en 2018 weer Carcassonne, had niet gehoeven. In 2018 lag er onderweg naar Carcassonne een stevige berg in het parcours, dat lijkt nu te ontbreken. Dus krijgen we waarschijnlijk wr te maken met een massasprint. Het enige goede is de lengte, af en toe boven de 200 moet blijven gebeuren. Ook hier kan het misschien weer gaan waaien, maar dat kan natuurlijk ook niet.

Etappe 14: Carcassonne – Quillan
Heuvelrit, in principe weinig op aan te merken. Ja, de start in Carcassonne. Maar nee, ziet er verder op zich goed uit. Wordt alleen wel een rit voor de vluchters, want hierna volgt er een bergit. Of nouja, een soort van bergrit. Quillan is blijkbaar een soort van bekend omdat ze hier jaarlijks na de Tour een criterium organiseren. Als de rit zelf maar geen criterium wordt haha.



Etappe 15: Cret – Andorra-la-Vieille
Andorra is gewoon kut. Vooral de Vuelta is de afgelopen jaren te vaak in Andorra geweest, waardoor ik ondertussen iedere uithoek van de dwergstaat ken. De laatste keer dat de Tour hier was won Tom Dumoulin, hoera. Gezien de overdosis Andorra die ik de afgelopen jaren heb gehad ben ik er sowieso klaar mee, maar ls je dan naar Andorra gaat moet je op z'n minst een fatsoenlijke rit ontwerpen. En dat hebben ze niet gedaan. Totaal niet zelfs. Hoe kan dit? Hoe is dit in vredesnaam mogelijk? In Andorra zelf alleen de Beixalis en dan een aankomst beneden?????? Wat is het idee hier? Hoe gaan hier verschillen ontstaan? Wie gaat hier aanvallen? Hoe? Wat? He? Huh? Het is de laatste rit van de tweede week, dus sommige renners zullen vast wat proberen. Maar de kans dat we hier daadwerkelijk strijd te zien krijgen is enorm klein. De Beixalis is natuurlijk wel lastig, maar als het daarvoor niet lastig is geweest maakt dat niet echt uit. Er waren best wel geruchten over serieuze beklimmingen onderweg, maar zelfs daar zijn ze niet in geslaagd. De Envalira is onvermijdelijk, maar daarvoor was er meer mogelijk geweest. Daarna ook. Sowieso snap ik die aankomst beneden niet. Er waren allerlei geruchten over een aankomst bergop in Andorra. Port de Cabus, bijvoorbeeld. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Laatste rit van de tweede week, pak dan uit joh. Halverwege tot Pal had ik al prima gevonden, alles beter dan dit. Sowieso raar om naar Andorra te gaan in tijden van corona, maar afijn. We gaan juist niet naar Alpe d'Huez (voor het derde jaar op rij, een fantastisch unicum!) omdat de organisatie bang is dat het een klim wordt zonder VAN LINKS NAAR RECHTS w/ . Maar dan gaan we wel naar het buitenland, nee oke.



Etappe 16: Pas de la Case – Saint-Gaudens
Na de eerste rustdag krijgen we een vlakke rit voorgeschoteld, de eerste rit na de tweede rustdag wordt een heuvelrit. Ook hier weer een gemiste kans, je moet minstens n bergrit direct na een rustdag hebben. Levert altijd weer een andere dynamiek op. Nu dus een kans voor de vluchters. Onderweg drie serieuze beklimmingen, dat is gewoon prima. Maar dan na de laatste klim een lang stuk vlak, waardoor de klassementsrenners sowieso niets gaan doen. Gemiste kans, maarja, de ASO is de organisatie van de gemiste kansen.



Etappe 17: Muret – Saint-Lary-Soulan Col du Portet
113 kilometer vlak voor de eerste klim begint, de tering... De enige manier om het Jumbotreintje of welk treintje dan ook te laten ontsporen is door de rit explosief te laten beginnen, daar kiest de organisatie overduidelijk niet voor. Nee, eerste twee beklimmingen een gezapig tempo en dan man tegen man op de Portet uiteindelijk. Een enorm zware klim, alleen jammer dat ie zo snel terug is na het debuut in 2018. Dat had een paar jaar langer op zich mogen laten wachten, eerlijk gezegd. Al is het wel een goede aankomst bergop, ontstonden toch redelijke tijdsverschillen op deze berg in 2018. Blijkbaar moet dit een van de nieuwe iconische beklimmingen van de Tour worden. Niet voor niets dat deze aankomst bergop volgt op 14 juli, de nationale feestdag. Hopelijk ook een feest voor ons als kijkers. Wel jammer dat we weer over de Peyresourde moeten, domper op de feestvreugde.



Etappe 18: Pau – Luz Ardiden
Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Geen Pau? Onmogelijk. Ondanks alle geruchten wist ik dat ze een manier zouden vinden om Pau op het laatst toch het parcours in te fietsen. En jawel hoor, we zijn weer in Pau. Sommige mensen vinden het een act, maar kijk nu eens naar het profiel van deze rit. Oh wacht, dat profiel is er nog niet. Waarschijnlijk omdat de organisatie zich schaamt. Maar het parcours laat zich simpel omschrijven _______/\_/. Enorm kort, met alleen de Tourmalet onderweg en dan een aankomst op Luz Ardiden. Je ontkomt niet aan een vlak begin, want je bent in Pau. Buiten de bergen. Dus is het begin sowieso vlak. Da's al een reden waarom Pau vermeden moet worden. Maar, als je eenmaal in de bergen bent sla je alles over. Je pakt niets mee. Je rijdt direct naar de onvermijdelijke Tourmalet, een klim waar Prudhomme zelf over zegt dat de Tour niet te lang zonder kan. Ja, wel hoor. We leven nog na dit jaar, echt, het is heus. Laatste fucking bergrit van de Tour en hij is 130 kilometer lang met maar twee beklimmingen onderweg. Hoe kan dit? Dit is een grap. Over Luz Ardiden zelf geen kwaad woord. 2001, Roberto Laiseka. Daar begon het allemaal voor een kleine R_R. Tien jaar later won Euskaltel weer, toen in de persoon van Samuel Sanchez. Nu weer tien jaar later zal er geen Euskaltel zijn in de Tour, maar misschien dat Landa de eer hoog kan houden? De aankomst is prima, het parcours zelf kan alleen totaal niet. Dit mag gewoon niet gebeuren, klaar.



Etappe 19: Mourenx – Libourne
We verlaten de Pyreneen, zonder in Iraty te zijn geweest. ;( Tweede jaar op rij dat ik er ben ingetrapt. Twee jaar op rij zouden we naar Frans-Baskenland gaan voor een aankomst bergop bij de chaletjes van Iraty. Col de Bagargui, een heerlijke klim. Twee jaar op rij gaat het alleen op het laatste moment niet door. We zijn bestolen. Bedrog, beflikkering zelfs. En ASO, ga je schamen, ga je schamen, ga je schamen. Altijd die praatjes over de fantastische Baskische fans, maar ze een ritje geven is teveel moeite. De ASO dient vernietigd te worden. Rit 19 is overigens een vlakke rit richting de regio rond Bordeaux, want die arme sprinters hadden al veel te lang geen kans meer gehad. We floppen al floppend richting een floppende flopshow.

Etappe 20: Libourne – Saint-Emilion (ITT)
Een tweede tijdrit, het is een mirakel. 31 kilometer lang, dat valt op zich nog mee. Met die andere tijdrit erbij komen we aan 58 kilometer, dat is wel meer dan we de laatste jaren gewend waren. Alsnog is het allemaal een beetje meh. De plaatsing van deze tijdrit is wel weer typisch. Vorig jaar was er een gigantische ommekeer op de voorlaatste dag, dus dat proberen we nog een keer! Tja, als wielrennen toch zo simpel zou zijn... Deze tijdrit is alvast een stuk vlakker, dus een vergelijking valt er sowieso niet te maken. Gezien die tijdritkilometers hadden de bergritten lastiger moeten zijn. Ik zie weinig plaatsen waar het verschil gemaakt kan worden. Twee zware aankomsten bergop in de Pyreneen, verder niks. Nee, de balans is hier weer eens ouderwets zoek. Twee tijdritten is prima, maar dan wil ik ook een zware bergrit van 200+ kilometer met onderweg minstens vijf beklimmingen. Krijgen we niet he, nee, natuurlijk niet.

Etappe 21: Chatou – Parijs
Dit parcours krijgt van mij een stevige onvoldoende. Als je gered moet worden door de wind hoeft er verder niets aan toegevoegd te worden. Niet best. We moeten wel tot juni volgend jaar wachten voor we alle details krijgen, maar op het oog zijn er sowieso acht kansen voor de sprinters. Dat is tamelijk veel. Slechts drie aankomsten bergop, waarvan er eentje sowieso al veel te makkelijk is. Nee, geen fan. Ik vind rit 11 leuk, en dat was het wel zo ongeveer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 02-11-2020 01:18:15 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 00:49:39 #138
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195993438
La Flamme Rouge is ook alvast aan de slag gegaan. Op basis van de presentatiefilmpjes komen ze hier ongeveer op uit:

Eerste rit:


Tweede rit:


Eerste tijdrit:


Tweede tijdrit:


Zevende rit:


Dit is ook wel pijnlijk:
twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  maandag 2 november 2020 @ 01:33:03 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195993695
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Spektakel, onvoorspelbaarheid en een complete eindwinnaar.

Tom Dumoulin wint de Tour 2021.
Net als de Vuelta 2020 zeker
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 2 november 2020 @ 07:04:43 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195995009
In Belgi spreken ze al van Van Aert in het geel, maar die eerste twee aankomsten zijn natuurlijk ook ideaal voor Roglic.

Er mist vooral een echte koninginnerit. De bergen lijken wat te licht idd.
  maandag 2 november 2020 @ 07:48:36 #141
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_195995290
Parcours valt inderdaad wat tegen, maar ik laat me graag verrassen.
pi_195995334
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 01:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Net als de Vuelta 2020 zeker
Uh, ja, dat was, zeg maar, de referentie. Voortaan zal ik dat er direct wel even bijzeggen, dan zijn de mensen die wat trager van begrip zijn ook direct mee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195995407
Dit zou voor Evenepoel moeten zijn als hij zich erop toelegt.

Op zich vind ik meer nadruk op tijdritkilometers wel prima. Dan moeten de klimmers meer aanvallen in de bergen.
pi_195995452
Oh, ik dacht dat de zevende rit daar ook boven zou finishen. Maar dan nog achttien kilometer dus, erg jammer.
pi_195995494
Het is jammer dat ze zo geforceerd de spanning erin willen houden tot de laatste tijdrit. Ik begrijp dat ze niet willen dat de Tour na de eerste bergrit beslist is. Maar zo’n ramp is het toch niet als de winnaar na het tweede weekend bekend zou zijn, als er daarna nog een paar mooie etappes volgen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_195995646
Feliciteer hier R.EV met de zekere Tour-zege.
Jack does it in real time...
pi_195995899
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 08:18 schreef Fred_B het volgende:
Het is jammer dat ze zo geforceerd de spanning erin willen houden tot de laatste tijdrit. Ik begrijp dat ze niet willen dat de Tour na de eerste bergrit beslist is. Maar zo’n ramp is het toch niet als de winnaar na het tweede weekend bekend zou zijn, als er daarna nog een paar mooie etappes volgen?
Op zich kan ook met een laatste tijdrit de spanning er al wel eerder uit zijn natuurlijk..

Zoals dit jaar. Oh, wacht..
pi_195996243
Lijkt me een tour te worden waar de sprinters genoeg kansen krijgen in ieder geval. Verder bevallen die twee tijdritten me wel, want qua tijdrijden begint het wel erg karig te worden de laatste paar jaar in grote rondes (uitzondering is de Giro van dit jaar dan).

Qua bergetappes lijkt me de 17e dan weer het meest interessant.
  maandag 2 november 2020 @ 09:54:44 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195996576
Prima etappes zitten ertussen voor Roglic. Tijdritkilometers zijn prima voor hem, wat sprintjes bergop erbij. Verder ook wel goed voor een goede Tom w/ w/

Verder maken de renners de koers lol maar aantal kilometers is wel vrij karig, ik zie 130, 140, 150...
pi_195996577
De Giro was dit jaar wel wat extreem met de lange ritten, maar het hoort er wel bij. Alleen maar bergritten van 150km is toch wel treurig.
Demain, on roule
  maandag 2 november 2020 @ 10:05:10 #151
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_195996693
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:54 schreef Mykonos het volgende:
De Giro was dit jaar wel wat extreem met de lange ritten, maar het hoort er wel bij. Alleen maar bergritten van 150km is toch wel treurig.
Niet iedere bergrit hoeft lang n zwaar te zijn. Maar ze zouden er toch minstens n in de Alpen en n in de Pyrenen kunnen doen. Ze zijn nu 5 dagen in de Pyrenen en al die etappes zijn net niks.
pi_195997724
De eerste twee ritten lijken mij prima. Van de eerste tijdrit had ik gehoopt, dat het van Fougres naar Laval zou lopen. Maar helaas, nu is het een veel te korte etappe.
De Alpen is zonde en te licht zoals R_R ook al stelt.

Daarna gaat het wel, behalve het laatste weekeinde.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:45:09 #153
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195998098
twitter
  maandag 2 november 2020 @ 12:20:20 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195998771
Bergetappes voelen een beetje Ctrl-C Ctrl-V aan, kijkend naar eerdere edities.
pi_195998955
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_195998993
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
Bergetappes voelen een beetje Ctrl-C Ctrl-V aan, kijkend naar eerdere edities.
2x Ventoux hebben ze anders nog nooit gedaan ;)
  maandag 2 november 2020 @ 12:33:46 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195999021
quote:
Zonder te lezen:
Wout van Aert pakt het geel in de eerste etappes. Moet Evenepoel deze kans op mogelijke Tourwinst laten schieten? Veel kans voor vluchters zoals Thomas de Gendt. Hopelijk kan Philipsen gegangmaakt door Merlier enkele sprintetappes winnen. Bijna vergeten: Iets over Tom Boonen.
pi_195999087
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zonder te lezen:
Wout van Aert pakt het geel in de eerste etappes. Moet Evenepoel deze kans op mogelijke Tourwinst laten schieten? Veel kans voor vluchters zoals Thomas de Gendt. Hopelijk kan Philipsen gegangmaakt door Merlier enkele sprintetappes winnen. Bijna vergeten: Iets over Tom Boonen.
Geen De Gendt hoor! En Merlier doet niet mee, normaal gesproken, dus zou raar zijn als hij daarover zou beginnen ;)

Verder best accuraat, Boonen wordt ook genoemd inderdaad _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door Marcoss op 02-11-2020 12:48:42 ]
pi_195999238
Michel huivert van drie etappes boven de 200 kilometer, kan dit?
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 12:52:50 #160
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195999362
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Michel huivert van drie etappes boven de 200 kilometer, kan dit?
Michel denkt waarschijnlijk vooral aan zijn eigen zitvlak. Met al dat integrale werk is een rit van 248 kilometer geen sinecure.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  maandag 2 november 2020 @ 12:55:30 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195999420
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Michel huivert van drie etappes boven de 200 kilometer, kan dit?
Waarschijnlijk ook van elke afdaling en elk rondpunt in de finale.
  maandag 2 november 2020 @ 12:55:38 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195999424
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Michel huivert van drie etappes boven de 200 kilometer, kan dit?
Ik vond het een bijzondere opmerking, zeker in combinatie met "We draaien de klok 15 jaar terug"... Dan zou je dit toch moeten toejuichen
pi_196000611
quote:
"...We draaien de klok 15 jaar terug. In de periode van Tom Boonen had je ook zulke concepten ....."
Dit kan alleen een Belg verzinnen :s)
pi_196002635
quote:
Merijn Zeeman, sportief directeur van wielerploeg Jumbo-Visma, betwijfelt of het feit dat de Tour de France van 2021 twee tijdritten bevat in het voordeel van zijn renners is. ,,We hebben dit jaar natuurlijk een behoorlijke tik op de vingers gehad in de tijdrit”, aldus Zeeman.

Daarmee doelt hij op de tijdrit op de voorlaatste dag, waarin winnaar Tadej Pogacar kopman Primoz Roglic van Jumbo-Visma uit de gele trui reed. ,,Twee tijdritten is vooral in het voordeel van Pogacar en voor de andere klassementsrenners in het nadeel. Al hebben wij natuurlijk heel goede tijdrijders; Tom Dumoulin, Primoz Roglic en Steven Kruijswijk hebben echt tijdritkwaliteiten en dan druk ik het zacht uit. Dumoulin is oud-wereldkampioen en Roglic werd op dat WK tweede.” Dumoulin pakte in 2017 de wereldtitel in het Noorse Bergen.

Zeeman vindt het jammer dat een ploegentijdrit ontbreekt. ,,Als het aan ons ligt keert de ploegentijdrit in 2022 zeker weer terug. Dat zou super zijn en we hebben er een geweldige ploeg voor om dan toe te slaan. Misschien is dat ook wel de reden van de ASO om geen ploegentijdrit in het schema op te nemen; dat ze bang zijn voor Jumbo-Visma. Maar ik weet ook dat je het schema moet nemen zoals het is om de Tour te winnen.”

Zeeman wilde nog niet vooruitlopen op de plannen voor de grote rondes van volgend jaar. ,,Die gaan we in januari presenteren. We gaan er allemaal vanuit dat het een normaal seizoen wordt met een normale kalender. Maar dat is allemaal nog maar de vraag.”

De sportief directeur ging nog even kort in op sprinter Dylan Groenewegen, die dit jaar niet zijn opwachting maakte in de Ronde van Frankrijk. Groenewegen veroorzaakte een zware crash in de Ronde van Polen, waarbij ook Fabio Jakobsen zwaargewond raakte. ,,Met Dylan gaat het naar omstandigheden ok. Wat er is gebeurd, heeft enorm veel impact op hem gehad”, aldus Zeeman. ,,Hij krabbelt op en traint goed, om zijn zinnen te verzetten. Hij is in afwachting van wat de UCI gaat besluiten. Maar het moge duidelijk zijn dat alles wat er is gebeurd, zijn sporen heeft nagelaten bij hem.”
Uit het AD
pi_196002827
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Uit het AD
Hoe krijg je het uit je toetsenbord, Zeeman zijnde.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_196002850
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hoe krijg je het uit je toetsenbord, Zeeman zijnde.
Indekken tot de max.
  maandag 2 november 2020 @ 17:04:40 #167
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_196003668
Twee keer Ventoux vind ik wel leuk, al is de beklimming vanaf Sault echt te makkelijk tot Chalet Reynard. Had liever Malaucene+Bedoin gezien (Malaucene omhoog, Sault naar beneden, Gorges de Nesque en dan Bedoin omhoog).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 2 november 2020 @ 17:11:27 #168
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_196003768
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:04 schreef Fretwork het volgende:
Twee keer Ventoux vind ik wel leuk, al is de beklimming vanaf Sault echt te makkelijk tot Chalet Reynard. Had liever Malaucene+Bedoin gezien (Malaucene omhoog, Sault naar beneden, Gorges de Nesque en dan Bedoin omhoog).
Daar hoopte ik ook op inderdaad. Maar als corona het toestaat is het wel een prachtige kans om het peloton 2x voorbij te zien komen als je na Chalet Reynard staat of een stukje loopt tussendoor.

De Tour bekijken op de Ventoux is n van m'n favoriete jeugdherinneringen O+
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 november 2020 @ 17:39:23 #169
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196004263
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Daar hoopte ik ook op inderdaad. Maar als corona het toestaat is het wel een prachtige kans om het peloton 2x voorbij te zien komen als je na Chalet Reynard staat of een stukje loopt tussendoor.

De Tour bekijken op de Ventoux is n van m'n favoriete jeugdherinneringen O+
Die van mij ook, 2009 met Garate _O_

Sochtends vroeg al die kant op om tot ergens smiddags te wachten, genot.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_196005374
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Uit het AD
Wel balen voor Jumbo dat er met de huidige ploeg geen ploegentijdrit in zat/zit.
pi_196005434
Zou Geraint zich nog een keer op kunnen laden? Twee vlakke tijdritten, een paar explosieve aankomsten, geen Alpenreuzen.

Sowieso hoe Ineos al hun renners gaat verdelen.
pi_196006400
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Philipsen de Toursprinter dus..
Of toch niet?

quote:
Groen? Als er een optie is, wil ik er zeker voor gaan, maar ik denk dat het bovenal afhankelijk is van het verloop van de eerste Tourweek. Hoe realistisch die ambities mogen zijn, zal duidelijk worden na die eerste week.”
pi_196008414
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wel balen voor Jumbo dat er met de huidige ploeg geen ploegentijdrit in zat/zit.
:D Dat staat er toch?
pi_196008807
https://www.lequipe.fr/Cy(...)du-jamais-vu/1190116

Interessant interview met Prudhomme over hoe het parcours tot stand is gekomen.
pi_196009056
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 20:46 schreef showtimer het volgende:

[..]

:D Dat staat er toch?
Dat klopt en daar ben ik het mee eens. Net als dat het voor Jumbo jammer is dat er in de afgelopen Tour geen zat.
pi_196009295
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Uit het AD
Lijkt me sterk dat er in 2022 een ploegentijdrit komt, na de openingstijdrit Kopenhagen.
leven zoals het leven is
  maandag 2 november 2020 @ 21:19:37 #177
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_196009323
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat er in 2022 een ploegentijdrit komt, na de openingstijdrit Kopenhagen.
Ploegentijdrit kan best in rit 4 of 5 ofzo. Alleen de ene destijds in rit 8 was belachelijk.
pi_196011748
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 19:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

Of toch niet?
[..]

Groen is dit jaar wel veel lastiger met 8 pure sprintkansen. De weg is geplaveid voor Demare. Denk dat Mathieu op de tweede rustdag uitstapt. Die derde week heeft ie met de tijdrit en drie Pyreneeenritten ook niet veel te winnen. Die rustdag is 12 juli, de OS mountainbike is 26 juli.
  maandag 2 november 2020 @ 23:18:13 #179
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_196011820
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat klopt en daar ben ik het mee eens. Net als dat het voor Jumbo jammer is dat er in de afgelopen Tour geen zat.
Hoezeer ik ook voor Jumbo ben, een TTT is echt complete oogaids imo. En ook nog koersvervalsing. Ik mis het als kiespijn.
  maandag 2 november 2020 @ 23:37:15 #180
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_196012114
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 23:18 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Hoezeer ik ook voor Jumbo ben, een TTT is echt complete oogaids imo. En ook nog koersvervalsing. Ik mis het als kiespijn.
Qua kijkplezier vind ik het niet erg, maar een goed team zo hard belonen hoeft van mij ook niet. Dat is al belangrijk genoeg.
  dinsdag 3 november 2020 @ 07:13:12 #181
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_196014497
Klopt. Mooie discipline maar niet op een tour.

Moeten ze maar weer invoeren op het WK of zo.
pi_196961190
Normaal had Remco Evenepoel afgelopen seizoen zijn debuut moeten maken in een grote ronde. Het was de bedoeling dat hij zou starten in de Giro, maar een kwalijke val in de finale van de Ronde Van Lombardije besliste daar anders over. Dit jaar dan maar direct naar de Tour? Neen, die kans is klein. "Ik wil eerst starten in de Vuelta of de Giro, en die ook uitrijden, vooraleer ik naar de Tour ga", klinkt het.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197760740
Mathieu gisteravond nog maar eens aangegeven dat de Tour een beetje een verplicht nummer is. Zeer waarschijnlijk tot de 2e rustdag en dan naar Japan.
pi_197794336
Ook Bauke Mollema schaalt Tokio hoger in dan de Tour. De OS vindt ook hij dit jaar het belangrijkst
pi_197819521
Wildcards voor Arkea, Total en B&B Hotels.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 19:42:28 #186
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197819682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wildcards voor Arkea, Total en B&B Hotels.
Denk dat vooral Total heel veel mazzel heeft dat er een extra ploeg uitgenodigd mag worden.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:49:26 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197819832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Denk dat vooral Total heel veel mazzel heeft dat er een extra ploeg uitgenodigd mag worden.
B&B heeft ook niet heel veel meer dan Coquard, Rolland en Pacher. Al is Turgis en Bonifazio en 5 oudere als het loopt-renners, nog minder.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 19:52:52 #188
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197819936
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

B&B heeft ook niet heel veel meer dan Coquard, Rolland en Pacher. Al is Turgis en Bonifazio en 5 oudere als het loopt-renners, nog minder.
B&B maakte dit jaar wel meer kans vanwege de start in Bretagne. Het gaat vaak niet om kwaliteit, maar meer om allerlei andere belangen.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:56:20 #189
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197820023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

B&B maakte dit jaar wel meer kans vanwege de start in Bretagne. Het gaat vaak niet om kwaliteit, maar meer om allerlei andere belangen.
Het allerliefst zagen we duo-sprints met Biniam en Barbier.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 19:59:02 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197820110
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het allerliefst zagen we duo-sprints met Biniam en Barbier.
Delko staat helaas op de shitlist van de ASO, mogen niet eens meedoen aan Parijs-Nice. Als ze ook geen uitnodiging krijgen voor Parijs-Roubaix ga ik met stenen gooien naar Prudhomme en co.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_197820345
Total kan het in ieder geval niet slechter doen dan vorig jaar, dat scheelt.
pi_197822454
We komen nooit meer van de Total-veldvulling af.
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:55:02 #193
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197822586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Total kan het in ieder geval niet slechter doen dan vorig jaar, dat scheelt.


Als ze slechter worden, worden ze LottoSoudal en winnen ze 2 etappes.
pi_198541169
Zou er in aanloop naar de Tour de Wout-lobby kunnen veranderen van 'groen' naar 'geel'? Het zou voor Jumbo ook interessant zijn om een jaar later alsnog de tactiek met twee kopmannen te hanteren, voor zo lang het duurt tenminste. Dumoulin is toch voor de Tour wel afgeschreven en Kruijswijk is niet goed genoeg. En de tactiek van afgelopen jaar is met een op het oog nog sterkere Pogacar ook minder waarschijnlijk.

Ongeacht of dit gaat gebeuren is met enkele sprintje heuvelop en een vlakke tijdrit in de eerste week de kans groot dat Wout bij het betreden van de Alpen in het geel rijdt.
pi_198543332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 23:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou er in aanloop naar de Tour de Wout-lobby kunnen veranderen van 'groen' naar 'geel'? Het zou voor Jumbo ook interessant zijn om een jaar later alsnog de tactiek met twee kopmannen te hanteren, voor zo lang het duurt tenminste. Dumoulin is toch voor de Tour wel afgeschreven en Kruijswijk is niet goed genoeg. En de tactiek van afgelopen jaar is met een op het oog nog sterkere Pogacar ook minder waarschijnlijk.

Ongeacht of dit gaat gebeuren is met enkele sprintje heuvelop en een vlakke tijdrit in de eerste week de kans groot dat Wout bij het betreden van de Alpen in het geel rijdt.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat ze Wout van Aert een vrije rol geven en dat hij lekker voor de groene trui mag gaan. Hij is er DE kandidaat voor, dus ik zou het zonde vinden als hij daar niet voor gaat.
  woensdag 17 maart 2021 @ 08:57:04 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_198543636
Eens. Zabel en Ullrich reden ook in n ploeg.
pi_198546016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 08:35 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk gewoon dat ze Wout van Aert een vrije rol geven en dat hij lekker voor de groene trui mag gaan. Hij is er DE kandidaat voor, dus ik zou het zonde vinden als hij daar niet voor gaat.
Ze hadden bij Jumbo sowieso al aangegeven dat hij voor zichzelf kan gaan deze Tour ja
  Moderator woensdag 17 maart 2021 @ 12:17:51 #198
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_198546355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 11:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ze hadden bij Jumbo sowieso al aangegeven dat hij voor zichzelf kan gaan deze Tour ja
quote:
Schrap dit jaar alvast de groene trui in de Tour van zijn lijstje. "Wout heeft zelf al duidelijk gemaakt dat hij niet voor de puntentrui gaat. Het zou hem te veel energie kosten met het oog op de Spelen. Hij zal gewoon zijn momenten uitkiezen om voor ritzeges te gaan."
Leuke rubriek.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_198546420
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 12:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[..]

Leuke rubriek.
Bijzonder.. dat kan best samen gaan, zou je zeggen. Tenzij hij niet uit gaat rijden, maar dat wil Jumbo vast ook niet.
  woensdag 17 maart 2021 @ 14:13:38 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198548002
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 12:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[..]

Leuke rubriek.
Misschien kan Tom hem het begrip supercompensatie uitleggen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')