abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195161738
Nu zit ik eens naar huisjes te kijken en dan ben ik wel nieuwsgierig naar wat meer info.

Zojuist voor het eerst een bestelling gedaan bij het kadaster. 2,95 alleen al om de laatste verkoopprijs te weten. Ik vind het nogal wat. Zeker omdat ik wel 10 huizen kan verzinnen waar ik uit nieuwsgierigheid de prijs wil weten. Ook van huizen die pas zijn verkocht en dus niet meer te koop staan.

Iedereen die dit ook wil tikt deze bedragen af. Zou het mogelijk zijn om deze info op een of andere manier te delen? Zit daar een verbod op?

Ik weet wel dat je Ebooks bijv. mag doorverkopen. Zou dit met die pdf's ook mogen? Of zou er een app/site voor te maken zijn?
pi_195161788
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:58 schreef tstile het volgende:
Nu zit ik eens naar huisjes te kijken en dan ben ik wel nieuwsgierig naar wat meer info.

Zojuist voor het eerst een bestelling gedaan bij het kadaster. 2,95 alleen al om de laatste verkoopprijs te weten. Ik vind het nogal wat. Zeker omdat ik wel 10 huizen kan verzinnen waar ik uit nieuwsgierigheid de prijs wil weten. Ook van huizen die pas zijn verkocht en dus niet meer te koop staan.

Iedereen die dit ook wil tikt deze bedragen af. Zou het mogelijk zijn om deze info op een of andere manier te delen? Zit daar een verbod op?

Ik weet wel dat je Ebooks bijv. mag doorverkopen. Zou dit met die pdf's ook mogen? Of zou er een app/site voor te maken zijn?
Databankenrecht moet je dan even induiken
  zondag 20 september 2020 @ 13:05:47 #3
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_195161876
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:58 schreef tstile het volgende:
Zojuist voor het eerst een bestelling gedaan bij het kadaster. 2,95 alleen al om de laatste verkoopprijs te weten.
Als het je alleen om de laatste verkoopprijs gaat kan het ook per sms. Dan is het 1,50 excl evt sms-kosten.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_195161935
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:05 schreef Elpis het volgende:

[..]

Als het je alleen om de laatste verkoopprijs gaat kan het ook per sms. Dan is het 1,50 excl evt sms-kosten.
Dat is een goede tip. Maar het zou mooi zijn als bijv. voor de andere raporten niet iedereen euro's aan het aftikken is.
pi_195162273
Dus ze vragen geld voor mijn gegevens?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195162451
Zie de algemene voorwaarden van het Kadaster.

https://www.kadaster.nl/algemene-leveringsvoorwaarden
Het gebruikersrecht van de data is niet exclusief en niet overdraagbaar. Voor verkoop van de gegevens wordt in de voorwaarden een mogelijkheid aangeboden, maar dien je aanvullende voorwaarden met het Kadaster af te spreken.

Dus nee wat je voorstelt is niet in lijn met de voorwaarden op basis waarvan het kadaster de gegevens verstrekt.
pi_195162494
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 13:34 schreef halfway het volgende:
Dus ze vragen geld voor mijn gegevens?
Nee, ze vragen geld bij het verstrekken - voor de verwerking en levering hiervan.
Dat de gegevens over jou gaan, maakt het nog niet jouw gegevens.
pi_195162502
Niet helemaal hetzelfde, maar je kunt wel van woningen overal de WOZ-waarde opvragen via een openbare website. Gemaximeerd tot 10 per tijdswaarde (kan ff de details niet vinden), om massa opvragingen tegen te gaan.

Je doet dat hier: https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_195162532
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:52 schreef Essebes het volgende:
Niet helemaal hetzelfde, maar je kunt wel van woningen overal de WOZ-waarde opvragen via een openbare website. Gemaximeerd tot 10 per tijdswaarde (kan ff de details niet vinden), om massa opvragingen tegen te gaan.

Je doet dat hier: https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp
Goeie tip. Trouwens via de plugin 'betrap de makelaar' kun je op Funda gelijk de WOZ waarde zien. Met die plugin krijg je een icoontje rechtsboven in de balk van een konijntje.
pi_195162558
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:48 schreef snabbi het volgende:
Zie de algemene voorwaarden van het Kadaster.

https://www.kadaster.nl/algemene-leveringsvoorwaarden
Het gebruikersrecht van de data is niet exclusief en niet overdraagbaar. Voor verkoop van de gegevens wordt in de voorwaarden een mogelijkheid aangeboden, maar dien je aanvullende voorwaarden met het Kadaster af te spreken.

Dus nee wat je voorstelt is niet in lijn met de voorwaarden op basis waarvan het kadaster de gegevens verstrekt.
Tja, wat is 'niet overdraagbaar'. Mag je iemand (of een site, forum etc) niet vertellen wat je hebt gelezen?

En die aanvullende voorwaarden lijken te gaan over het verkopen van gegevens? Als je het gratis zou delen zou het geen verkoop zijn toch?

Hoewel het Kadaster vast wel iets goeds zal doen staat het mij nogal tegen om zoveel te betalen voor een simpele geautomatiseerde mail.
pi_195162617
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:56 schreef tstile het volgende:

[..]

Tja, wat is 'niet overdraagbaar'. Mag je iemand (of een site, forum etc) niet vertellen wat je hebt gelezen?

En die aanvullende voorwaarden lijken te gaan over het verkopen van gegevens? Als je het gratis zou delen zou het geen verkoop zijn toch?

Hoewel het Kadaster vast wel iets goeds zal doen staat het mij nogal tegen om zoveel te betalen voor een simpele geautomatiseerde mail.
Je vraag is of er een verbod op zit. Ja dat verbod zit er op.
Als jij het verbod negeert is het aan het Kadaster of zij daar iets mee wil doen of niet. Als jij het op een forum post voor 1 huis zal ze er vermoedelijk niets mee doen. Als jij een soort dienst in het leven gaat roepen om goedkoper aan de benodigde informatie te komen, is de kans wel groot dat ze er tegen op treedt.
  maandag 21 september 2020 @ 20:52:50 #12
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_195186978
Vette winst maken zoals https://www.k*d*sterd*t*.nl/ mag alleen als je afspraken met het Kadaster maakt.
Op https://www.kadaster.nl/zakelijk/datasets/open-datasets zie je trouwens ook welke informatie gratis beschikbaar is (wettelijk verplicht ;)). De WOZ-waarde is hier een onderdeel van.
pi_195211135
Als je een huis kan kopen, wat doet die paar euro er dan toe?

Daarbij zijn kadaster gegevens van de overheid waar jij als burger inzage in kan krijgen, voor een knaak.
pi_195211152
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:54 schreef tstile het volgende:

[..]

Goeie tip. Trouwens via de plugin 'betrap de makelaar' kun je op Funda gelijk de WOZ waarde zien. Met die plugin krijg je een icoontje rechtsboven in de balk van een konijntje.
Hoe "betrap" je een makelaar daarmee dan, of vooral; waar betrap je een makelaar dan op?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195212459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe "betrap" je een makelaar daarmee dan, of vooral; waar betrap je een makelaar dan op?
Het gaat met deze service niet alleen om de WOZ waarde. Je krijgt ook te zien of de makelaar de woning eerder op funda heeft gezet en welke prijs toen gold. Als woningen wat langer te koop staat worden ze vaak door makelaars van funda afgehaald en een paart dagen opnieuw geplaatst zodat het lijkt dat de woning nieuw in de verkoop staat
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')