abonnement Unibet Coolblue
pi_195161681
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:35 schreef Snowsquall het volgende:
En oja; Hou altijd rekening na aanschaf met E 1000,- kosten om problemen meteen aan te pakken want 99% doet niet voor niks zn auto in de verkoop :')
Denk eerder 2000¤ bij aankoop van een gebruikte BMW. 1000¤ is standaard ieder jaar
.
pi_195161698
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:

https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html

Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.

Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)

Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! _O- (Misschien toch maar niet dan!)
Motor revisie, niets minder
.
pi_195161736
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
Jakkie bah! ;(
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:59:07 #24
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161748
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
idd, een motor die met warme motor rookt is gewoon 'op' of versleten......net hoe je het wilt noemen.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161799
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:40 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

En van Audi moet je he-le-maal wegblijven als je niet een hele grote knip hebt, die zijn hartstikke duur aan onderdelen!
Heb je daar niet als voordeel dat je een cross reverence kunt doen met VW/Skoda/Seat qua (motor of onderstel) onderdelen?
pi_195161823
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:

https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html

Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.

Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)

Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! _O- (Misschien toch maar niet dan!)
van die goedjes die je in een motor kunt gooien daar kan je beter niet aan beginnen.
het zorgt op anderen plaatsen voor verstoppingen.

ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 13:03:40 #27
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161843
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.
Je moet je altijd afvragen: Waarom doen ze de auto weg?

En ja, een auto met bewezen onderhoud/reparatie-rekeningen aanschaffen geeft al 99% meer vertrouwen.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161864
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Dat zal wel ja, want als liefhebber (veel tijd gestoken in de auto) doe je hem niet zomaar weg...
pi_195161868
Als je niet zelf kan repareren, afblijven

Vraag het anders maar even aan m'n vrouw, die kan je precies vertellen wat 3 BMW's alleen al aan onderdelen kosten per jaar.

Het is dat het hobby is en we geen kinderen hebben...
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 13:05:32 #30
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161871
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Heb je daar niet als voordeel dat je een cross reverence kunt doen met VW/Skoda/Seat qua (motor of onderstel) onderdelen?
Soms, maar lang niet altijd, ligt eraan wat er kapot is en wie de reparatie uitvoert.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161917
Met auto's moet je ook een beetje mazzel hebben, je kunt niet in de toekomst kijken. Elke auto heeft onderhoud nodig en elke auto kost geld. Alleen de ene kost meer dan de andere. Of je dat er voor over hebt is aan jou. Wil je zo min mogelijk uitgeven: neem een Toyota Starlet. Weinig opties betekent ook dat er weinig stuk kan gaan.

BMW's kunnen het ook lang goed doen. Er zijn er genoeg met hoge kilometerstanden. Goed zoeken naar de zwakke punten en kijken wat het kost. Want reken er maar op dat je die gaat krijgen. E39's kun je behoorlijk betaalbaar krijgen met een 6-cilinder, E46’s zijn vaker met een 4-cilinder geleverd. Er zullen vast dingen niet werken, maar dat moet je voor lief nemen met een klein budget. Geld achter de hand houden voor onderhoud of reparaties is altijd goed natuurlijk, maar voor hetzelfde geld rijd je gewoon een jaar probleemloos door. Probeer ook dingen zelf, onderdelen via Autodoc zijn vaak goed betaalbaar (wel uitzoeken welke merken je moet kopen) en veel is best goed zelf te doen. Verder zijn er veel onderdelen tweedehands te krijgen, mocht je bijv. het interieur netter maken of plaatwerk nodig hebben.

Zelf rijd ik nu 5 jaar in een BMW uit 1994 (E34 540i Touring) en staat bijna op de 300.000km inmiddels (gekocht met 215.000km) en er is veel geld in gegaan, dat zeker. Maar dat is omdat ik 'm ook netjes wil hebben. Verder heeft 'ie me maar 1x laten staan en dat was toen de brandstofpomp stuk was, gelukkig kon ik 'm ook direct op LPG starten dus heel lang duurde het niet. Dingen als roest kosten veel geld omdat ik het zelf niet kan/durf, technisch probeer ik steeds meer zelf te doen.

Verder heb ik tig keer oude auto's voor weinig gekocht en met een paar reparaties prima reizen mee kunnen maken. Heb nu een Citroën C5 2.0 HDi 110pk Break uit 2004 met 350.000km en heb daar meerdere bergpassen mee gereden, ging allemaal prima. Heb 2 jaar terug een Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI quattro gekocht met 450.000km en ben daar, na wat onderhoud te hebben uitgevoerd, in de winter mee naar de Noordkaap gereden. Geheel probleemloos. De B5 is overigens een zeer goede Audi, dus dat zou zeker een mooi alternatief zijn. De 1.8 blokken zitten in praktisch elke VAG en zijn dus veel gebruikt (goed qua onderdelen en research).

Zoals gezegd, beetje mazzel is er ook nodig en wat een realistische verwachting.

[ Bericht 1% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 20-09-2020 13:30:34 ]
pi_195161951
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
Wat mij ook opvalt:
quote:
Zeer lux uitgevoerd en top onderhouden!
En het boekje gaat maar tot 2016 bij 156.845 km... waar is de rest dan zou je zeggen...
pi_195161990
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat mij ook opvalt:
[..]

En het boekje gaat maar tot 2016 bij 156.845 km... waar is de rest dan zou je zeggen...
3 bonnetjes van Kwikfit misschien
.
pi_195162008
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:05 schreef pvdplanet het volgende:
Vraag het anders maar even aan m'n vrouw, die kan je precies vertellen wat 3 BMW's alleen al aan onderdelen kosten per jaar.
Veel pech dingen?
pi_195162078
zelf kijk ik naar de onderdelen die geplaatst zijn.
autobanden van chinees merk, of van Fate? verschillende bandenmerken rondom?
er zijn onderdelenfabrikanten die beweren OEM te zijn terwijl dat niet zo is.
imitatie-onderdelen zijn een no-go. bougiekabels die tijdens het rijden los schieten....

ja je kunt auto-onderdelen voor e46 en e36 via aliepress kopen.
maar dan kun je beter laten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195162095
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 13:15 schreef Fer het volgende:

[..]

3 bonnetjes van Kwikfit misschien
Stom hč dat zo'n auto mij toch blijft trekken... Vooral ook omdat hij zo mooi is...
Soms denk ik ach ik koop hem gewoon en rommel er wat aan...
Lukt het niet of het gaat helemaal mis dan verkoop ik hem weer voor 1000 en heb mijn lol en bevrediging eraan gehad... :D :D (O zo foute gedachte natuurlijk! :') )
pi_195162124
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
autobanden van chinees merk, of van Fate?
Ja, daar zat ik ook al naar te kijken... kwam er ook niet wijs uit! :')
pi_195166184
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Stom hč dat zo'n auto mij toch blijft trekken... Vooral ook omdat hij zo mooi is...
Soms denk ik ach ik koop hem gewoon en rommel er wat aan...
Lukt het niet of het gaat helemaal mis dan verkoop ik hem weer voor 1000 en heb mijn lol en bevrediging eraan gehad... :D :D (O zo foute gedachte natuurlijk! :') )
Je moet vooral geld afschrijven op het onderhoud. Dus komende 3 jaar 4000-5000¤. Kan het alleen meevallen als het minder wordt.

Je kan zelf ook alles minimaal doen, maar je wil toch ook dat hij een beetje strak rijdt en niet als een hobbelende Opel.
.
pi_195168174
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Veel pech dingen?
De 130i was bij de Autobild 100.000km test in 2006 de eerste auto die foutloos de periode door kwam.
Dat klopt ook wel uit ervaring.

Echter tussen 100.000 en 140.000km moet alles vervangen worden: dynamo, compleet onderstel, remklauwen, electrische waterpomp, remleiding, thermostaathuis, spanner multiriem, brandstofpomp etc etc

En het is allemaal speciaal spul van Pierburg of ATE wat je niet zomaar door non-OEM kunt vervangen.

De E34 / E36 zijn de laatste 'simpele' BMW's wat dat betreft.
pi_195168283
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:59 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

idd, een motor die met warme motor rookt is gewoon 'op' of versleten......net hoe je het wilt noemen.
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

van die goedjes die je in een motor kunt gooien daar kan je beter niet aan beginnen.
het zorgt op anderen plaatsen voor verstoppingen.

ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Wat zit normaal in een e46 318i? 5w30?!
Zou 10w60 ook nog wat kunnen brengen? Dikkere olie bij warme motor dus minder olieverbruik?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')