abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195160932
Stel je wil BMW rijden E46 318i of 320i of misschien wel een E39 520i of 523i/525i.
Maar je hebt een beperkt budget 2 tot 3 duizend euro. (Dus zonder garantie in veel gevallen!)
Je grijpt dus onder in de markt! (Je hebt ze al voor <1000 euro.)

Wetende dat BMW nogal veel soorten plastic en rubbers gebruikt onder de motorkap wat tot allerlei problemen leidt naar mate de auto ouder wordt. Vanaf een jaar of 10 oud begint het gedonder vaak...
Ze zeggen ook wel eens: "Een BMW moet je alleen leasen, en niet 2e hands kopen als ze al wat ouder zijn!"

Wat is dan het verstandigst te doen?
• Koop de auto zo goedkoop mogelijk met een goed interieur en neem het overgebleven budget om de zaken
onder de motorkap aan te pakken? (Vervangen kleppenpakking, oliehuispakking, radiatorslangen en allerlei
andere soorten rubbers die slecht zijn geworden qua ouderdom en dat kunnen er veel zijn!)
• Of koop een BMW met een afgestempeld boekje die duurder is? (Dan weet je het eigenlijk ook nooit zeker!)
• Of zeggen voor dat budget (2 tot 3 duizend euro) krijg je alleen maar rotzooi (van een ander) die je altijd zal
achtervolgen... (Money pit.) Zet de aankoop maar uit je hoofd want je blijft bezig en kom maar terug als je
genoeg geld hebt om écht een BMW te rijden. (>5000 euro)

Qua kilometerstanden maak ik mij eigenlijk niet zo druk en voor de remmerij etc. ook niet zo.
Wie heeft wel eens zoiets gedaan? Goedkope BMW gekocht? Spijt?
  zondag 20 september 2020 @ 12:12:49 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195161052
E90, pre-facelift, 9 jaar oud, 50k op de teller, 9k voor betaald. Eerst de versnellingsbak, toen de zogenaamd onverwoestbare distributieketting.

Heb je je eerste slechte ervaring vast binnen.

Ik blijf de rest van mijn leven leasen, zoek het maar uit. En ben met de huidige lease bak al aan m’n derde door Carl Benz gesigneerde voorruit bezig dus...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195161090
Reken op 1000-2000& onderhoud per jaar. Dat is de enige manier. Kapot gaan ze toch wel.

Misschien een 316 die van een oude man is geweest of 15 jaar de eerste eigenaar.
.
  zondag 20 september 2020 @ 12:22:49 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195161197
Doe Het Zelf of doe het niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195161216
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:12 schreef Tyr80 het volgende:
E90, pre-facelift
Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat de E90 LCI (Life Cycle Impulse) :') gewoon de E90 facelift met LED achterlichten wel beter zouden zijn... (Kinderziekten eruit)
  zondag 20 september 2020 @ 12:24:44 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195161230
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:12 schreef Tyr80 het volgende:
E90, pre-facelift, 9 jaar oud, 50k op de teller, 9k voor betaald. Eerst de versnellingsbak, toen de zogenaamd onverwoestbare distributieketting.

...
Die km. stand :D :(
Sorry, dure les voor je
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195161269
E46 pre-facelift, 200.000 op de teller, gekocht voor 2500 euro.
Koppakking moeten vervangen, meteen de cilinderkop laten reviseren.
afgestempelde boekjes zijn leuk maar een aankoopkeuring is beter.

een e46/e39 BMW is wat dat betreft niet anders dan elke andere 20 jaar oude auto. bij die leeftijd is elke auto een 'Money pit' omdat het de waarde van de auto nooit verhoogd terwijl je wel wat kosten kunt verwachten.

e46/e39 BMW moet je niet kopen als je jaren denkt te rijden zonder extra kosten. je kunt aan de buitenkant niet zien of de koppeling na een paar duizend km gaat slippen. koppeling of koppakking, twee dure reparaties die je zomaar kunt krijgen. e46 heeft een aardige lijst aan kwaaltjes (kachelweerstand, GM5 deurvergrendeling relais, bezettingssensor passagiersstoel airbag, koelvloeistofreservoir) verder is het kwalitatief een uitstekende auto.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195161270
Waarom een BMW als je geen centen hebt? koop dan een cinquecento ofzo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195161281
Ik volg wel eens een paar vlogs in de USA en daar vloeken en schelden ze ook veel op BMW/Mercedes/Audi/VW.
Falling apart after 100k miles or less... :') Sell the MF and run! :D
Don't even think about it to buy those cars second hand.... ;)
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:29:49 #10
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161304
De aanschaf is maar eenmalig, daar kom je wel overheen. Het 'probleem' zijn de maandelijkse kosten(belasting, verzek).+ kosten voor onderhoud en reparatie en vooral dat laatste is een onvoorspelbare kostenpost.

Resumé; Heb je een niet al te dikke portemonnee dan is dit geen goede keuze *)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161310
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:27 schreef halfway het volgende:
Waarom een BMW als je geen centen hebt? koop dan een cinquecento ofzo.
:D Cinquecento... Daar pas ik niet in! 1,93cm...
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:32:00 #12
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161334
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:D Cinquecento... Daar pas ik niet in! 1,93cm...
Opel Corsa D dan, mn zwager is ook 1,93 en had zelfs meer voetruimte dan in een nwe C Mercedes.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161362
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:16 schreef Fer het volgende:
Reken op 1000-2000& onderhoud per jaar. Dat is de enige manier. Kapot gaan ze toch wel.
Dus als je het doet, zorg dat je een spaarpot hebt... (En het er voor over hebben natuurlijk!)
  zondag 20 september 2020 @ 12:35:03 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195161380
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:28 schreef Bocaj het volgende:
Ik volg wel eens een paar vlogs in de USA en daar vloeken en schelden ze ook veel op BMW/Mercedes/Audi/VW.
Falling apart after 100k miles or less... :') Sell the MF and run! :D
Don't even think about it to buy those cars second hand.... ;)
Amerikanen doen geen goed onderhoud. Behalve iedere 5000 km. de goedkoopste olie. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:35:42 #15
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161391
En oja; Hou altijd rekening na aanschaf met E 1000,- kosten om problemen meteen aan te pakken want 99% doet niet voor niks zn auto in de verkoop :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161403
je kunt proberen een auto te zoeken die net een verse APK heeft maar dat zegt ook niet alles.
Denk dat het al een flinke zoektocht zal zijn om een probleemloze BMW e46/e39 te vinden. dan moet ie al van een liefhebber geweest zijn en die zal een hogere vraagprijs vragen.

je zal al vlot de eerste gebreken tegenkomen. dat kunnen dan nog kleine dingetjes zijn zoals een verstopping in de carterventilatie of scheur in het membraan. zolang de auto niet meer dan 1 liter olie per 1400km verbruikt en de auto geen koelvloeistof verbruikt is het te doen.

anders toch maar een Suzuki Swift?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:37:08 #17
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161405
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:35 schreef Hyperdude het volgende:
Amerikanen doen geen goed onderhoud. Behalve iedere 5000 km. de goedkoopste olie.
idd, die gaan alleen naar de garage als er iets brandt op het dashboard. Kom je voor iets preventiefs dan kijken ze echt of je niet goed wijs bent...
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161416
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:32 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Opel Corsa D dan, mn zwager is ook 1,93 en had zelfs meer voetruimte dan in een nwe C Mercedes.
Ben eigenlijk meer een sedan iemand... Als alternatief voor de BMW dacht ik aan een Audi b5 facelift...
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:40:03 #19
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161447
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:38 schreef Bocaj het volgende:
Ben eigenlijk meer een sedan iemand... Als alternatief voor de BMW dacht ik aan een Audi b5 facelift...
En van Audi moet je he-le-maal wegblijven als je niet een hele grote knip hebt, die zijn hartstikke duur aan onderdelen!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161587
Kijk nou eens naar deze auto:

https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html

Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.

Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)

Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! _O- (Misschien toch maar niet dan!)
pi_195161681
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:35 schreef Snowsquall het volgende:
En oja; Hou altijd rekening na aanschaf met E 1000,- kosten om problemen meteen aan te pakken want 99% doet niet voor niks zn auto in de verkoop :')
Denk eerder 2000¤ bij aankoop van een gebruikte BMW. 1000¤ is standaard ieder jaar
.
pi_195161698
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:

https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html

Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.

Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)

Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! _O- (Misschien toch maar niet dan!)
Motor revisie, niets minder
.
pi_195161736
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
Jakkie bah! ;(
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 12:59:07 #24
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161748
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
idd, een motor die met warme motor rookt is gewoon 'op' of versleten......net hoe je het wilt noemen.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161799
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:40 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

En van Audi moet je he-le-maal wegblijven als je niet een hele grote knip hebt, die zijn hartstikke duur aan onderdelen!
Heb je daar niet als voordeel dat je een cross reverence kunt doen met VW/Skoda/Seat qua (motor of onderstel) onderdelen?
pi_195161823
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:

https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html

Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.

Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)

Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! _O- (Misschien toch maar niet dan!)
van die goedjes die je in een motor kunt gooien daar kan je beter niet aan beginnen.
het zorgt op anderen plaatsen voor verstoppingen.

ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 13:03:40 #27
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161843
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.
Je moet je altijd afvragen: Waarom doen ze de auto weg?

En ja, een auto met bewezen onderhoud/reparatie-rekeningen aanschaffen geeft al 99% meer vertrouwen.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161864
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Dat zal wel ja, want als liefhebber (veel tijd gestoken in de auto) doe je hem niet zomaar weg...
pi_195161868
Als je niet zelf kan repareren, afblijven

Vraag het anders maar even aan m'n vrouw, die kan je precies vertellen wat 3 BMW's alleen al aan onderdelen kosten per jaar.

Het is dat het hobby is en we geen kinderen hebben...
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 13:05:32 #30
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195161871
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Heb je daar niet als voordeel dat je een cross reverence kunt doen met VW/Skoda/Seat qua (motor of onderstel) onderdelen?
Soms, maar lang niet altijd, ligt eraan wat er kapot is en wie de reparatie uitvoert.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195161917
Met auto's moet je ook een beetje mazzel hebben, je kunt niet in de toekomst kijken. Elke auto heeft onderhoud nodig en elke auto kost geld. Alleen de ene kost meer dan de andere. Of je dat er voor over hebt is aan jou. Wil je zo min mogelijk uitgeven: neem een Toyota Starlet. Weinig opties betekent ook dat er weinig stuk kan gaan.

BMW's kunnen het ook lang goed doen. Er zijn er genoeg met hoge kilometerstanden. Goed zoeken naar de zwakke punten en kijken wat het kost. Want reken er maar op dat je die gaat krijgen. E39's kun je behoorlijk betaalbaar krijgen met een 6-cilinder, E46’s zijn vaker met een 4-cilinder geleverd. Er zullen vast dingen niet werken, maar dat moet je voor lief nemen met een klein budget. Geld achter de hand houden voor onderhoud of reparaties is altijd goed natuurlijk, maar voor hetzelfde geld rijd je gewoon een jaar probleemloos door. Probeer ook dingen zelf, onderdelen via Autodoc zijn vaak goed betaalbaar (wel uitzoeken welke merken je moet kopen) en veel is best goed zelf te doen. Verder zijn er veel onderdelen tweedehands te krijgen, mocht je bijv. het interieur netter maken of plaatwerk nodig hebben.

Zelf rijd ik nu 5 jaar in een BMW uit 1994 (E34 540i Touring) en staat bijna op de 300.000km inmiddels (gekocht met 215.000km) en er is veel geld in gegaan, dat zeker. Maar dat is omdat ik 'm ook netjes wil hebben. Verder heeft 'ie me maar 1x laten staan en dat was toen de brandstofpomp stuk was, gelukkig kon ik 'm ook direct op LPG starten dus heel lang duurde het niet. Dingen als roest kosten veel geld omdat ik het zelf niet kan/durf, technisch probeer ik steeds meer zelf te doen.

Verder heb ik tig keer oude auto's voor weinig gekocht en met een paar reparaties prima reizen mee kunnen maken. Heb nu een Citroën C5 2.0 HDi 110pk Break uit 2004 met 350.000km en heb daar meerdere bergpassen mee gereden, ging allemaal prima. Heb 2 jaar terug een Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI quattro gekocht met 450.000km en ben daar, na wat onderhoud te hebben uitgevoerd, in de winter mee naar de Noordkaap gereden. Geheel probleemloos. De B5 is overigens een zeer goede Audi, dus dat zou zeker een mooi alternatief zijn. De 1.8 blokken zitten in praktisch elke VAG en zijn dus veel gebruikt (goed qua onderdelen en research).

Zoals gezegd, beetje mazzel is er ook nodig en wat een realistische verwachting.

[ Bericht 1% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 20-09-2020 13:30:34 ]
pi_195161951
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
Wat mij ook opvalt:
quote:
Zeer lux uitgevoerd en top onderhouden!
En het boekje gaat maar tot 2016 bij 156.845 km... waar is de rest dan zou je zeggen...
pi_195161990
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wat mij ook opvalt:
[..]

En het boekje gaat maar tot 2016 bij 156.845 km... waar is de rest dan zou je zeggen...
3 bonnetjes van Kwikfit misschien
.
pi_195162008
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:05 schreef pvdplanet het volgende:
Vraag het anders maar even aan m'n vrouw, die kan je precies vertellen wat 3 BMW's alleen al aan onderdelen kosten per jaar.
Veel pech dingen?
pi_195162078
zelf kijk ik naar de onderdelen die geplaatst zijn.
autobanden van chinees merk, of van Fate? verschillende bandenmerken rondom?
er zijn onderdelenfabrikanten die beweren OEM te zijn terwijl dat niet zo is.
imitatie-onderdelen zijn een no-go. bougiekabels die tijdens het rijden los schieten....

ja je kunt auto-onderdelen voor e46 en e36 via aliepress kopen.
maar dan kun je beter laten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195162095
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 13:15 schreef Fer het volgende:

[..]

3 bonnetjes van Kwikfit misschien
Stom hč dat zo'n auto mij toch blijft trekken... Vooral ook omdat hij zo mooi is...
Soms denk ik ach ik koop hem gewoon en rommel er wat aan...
Lukt het niet of het gaat helemaal mis dan verkoop ik hem weer voor 1000 en heb mijn lol en bevrediging eraan gehad... :D :D (O zo foute gedachte natuurlijk! :') )
pi_195162124
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
autobanden van chinees merk, of van Fate?
Ja, daar zat ik ook al naar te kijken... kwam er ook niet wijs uit! :')
pi_195166184
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Stom hč dat zo'n auto mij toch blijft trekken... Vooral ook omdat hij zo mooi is...
Soms denk ik ach ik koop hem gewoon en rommel er wat aan...
Lukt het niet of het gaat helemaal mis dan verkoop ik hem weer voor 1000 en heb mijn lol en bevrediging eraan gehad... :D :D (O zo foute gedachte natuurlijk! :') )
Je moet vooral geld afschrijven op het onderhoud. Dus komende 3 jaar 4000-5000¤. Kan het alleen meevallen als het minder wordt.

Je kan zelf ook alles minimaal doen, maar je wil toch ook dat hij een beetje strak rijdt en niet als een hobbelende Opel.
.
pi_195168174
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Veel pech dingen?
De 130i was bij de Autobild 100.000km test in 2006 de eerste auto die foutloos de periode door kwam.
Dat klopt ook wel uit ervaring.

Echter tussen 100.000 en 140.000km moet alles vervangen worden: dynamo, compleet onderstel, remklauwen, electrische waterpomp, remleiding, thermostaathuis, spanner multiriem, brandstofpomp etc etc

En het is allemaal speciaal spul van Pierburg of ATE wat je niet zomaar door non-OEM kunt vervangen.

De E34 / E36 zijn de laatste 'simpele' BMW's wat dat betreft.
pi_195168283
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Motor revisie, niets minder
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:59 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

idd, een motor die met warme motor rookt is gewoon 'op' of versleten......net hoe je het wilt noemen.
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

van die goedjes die je in een motor kunt gooien daar kan je beter niet aan beginnen.
het zorgt op anderen plaatsen voor verstoppingen.

ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Wat zit normaal in een e46 318i? 5w30?!
Zou 10w60 ook nog wat kunnen brengen? Dikkere olie bij warme motor dus minder olieverbruik?
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 19:51:38 #41
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195168420
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 19:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat zit normaal in een e46 318i? 5w30?!
Zou 10w60 ook nog wat kunnen brengen? Dikkere olie bij warme motor dus minder olieverbruik?
Je theorie klopt maar moet ik je uitleggen wat dikkere olie in hele dunne oliekanaaltjes doet? :')

De motoren van vandaag de dag zijn veel gevoeliger voor de juiste(voorgeschreven) olie en de verversingsinterval(niet op tijd verversen doet ook de oliekanalen verstoppen)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_195168422
Volgens Kroonoil zit er normaal 5W30 of 5W40 in.
pi_195168826
vergeet het. die motor zal open moeten. die auto staat niet voor niets voor een appel en een ei te koop.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195168889
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest.
Wie van die minimaal 6 eigenaren was precies de liefhebber?

=edit=
5 particulieren eigenaren in Nederland en is een ingevoerde auto, dus ook in het buitenland minimaal nog 1 eigenaar. Ik denk eigenlijk maar 1, wat net iets ouder dan een jaar is hij ingevoerd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195169271
je kunt het kentekenrapport kopen voor 3,95 euro dan weet je het.
www.autoweek.nl
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195169295
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 19:51 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Je theorie klopt maar moet ik je uitleggen wat dikkere olie in hele dunne oliekanaaltjes doet? :')

De motoren van vandaag de dag zijn veel gevoeliger voor de juiste(voorgeschreven) olie en de verversingsinterval(niet op tijd verversen doet ook de oliekanalen verstoppen)
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
vergeet het. die motor zal open moeten. die auto staat niet voor niets voor een appel en een ei te koop.
Ja, ik ben genezen en zie van deze auto af! :Y
pi_195169344
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:

https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html

Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...

correctie
er staat niet dat de auto van een liefhebber is geweest.

er staat 'liefhebbers auto'.
quote:
Zeer mooie en nette liefhebbers auto met vele opties zoals 18 inch M velgen, Leer, Navigatie, Multimedia, Stoelverwarming, Zwarte hemel, Bluetooth telefonie en multimedia en veel meer.
ze doelen op jou, de liefhebber. niet de vorige eigenaren. die waren 'm graag kwijt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195169495
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

correctie
er staat niet dat de auto van een liefhebber is geweest.

er staat 'liefhebbers auto'.
[..]

ze doelen op jou, de liefhebber. niet de vorige eigenaren. die waren 'm graag kwijt.
:')
pi_195169556
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 19:37 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

De 130i was bij de Autobild 100.000km test in 2006 de eerste auto die foutloos de periode door kwam.
Dat klopt ook wel uit ervaring.

Echter tussen 100.000 en 140.000km moet alles vervangen worden: dynamo, compleet onderstel, remklauwen, electrische waterpomp, remleiding, thermostaathuis, spanner multiriem, brandstofpomp etc etc

En het is allemaal speciaal spul van Pierburg of ATE wat je niet zomaar door non-OEM kunt vervangen.

De E34 / E36 zijn de laatste 'simpele' BMW's wat dat betreft.
Ook wel bizar bij die km stand... Het lijkt wel of ze die auto's beschouwen als raceauto's...
Het heeft ook wel een behoorlijk wat pk's en rustig rijden doet men vaak er ook niet mee...
  † In Memoriam † zondag 20 september 2020 @ 21:15:01 #50
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195169850
En die tests in Duitse autobladen :') :') :') :')

Als ze een VW Up vergelijken met een Nissan GTR dan komt die VW er toch nog als beste uit :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')