Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat de E90 LCI (Life Cycle Impulse) gewoon de E90 facelift met LED achterlichten wel beter zouden zijn... (Kinderziekten eruit)quote:
Die km. standquote:Op zondag 20 september 2020 12:12 schreef Tyr80 het volgende:
E90, pre-facelift, 9 jaar oud, 50k op de teller, 9k voor betaald. Eerst de versnellingsbak, toen de zogenaamd onverwoestbare distributieketting.
...
Cinquecento... Daar pas ik niet in! 1,93cm...quote:Op zondag 20 september 2020 12:27 schreef halfway het volgende:
Waarom een BMW als je geen centen hebt? koop dan een cinquecento ofzo.
Opel Corsa D dan, mn zwager is ook 1,93 en had zelfs meer voetruimte dan in een nwe C Mercedes.quote:Op zondag 20 september 2020 12:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Cinquecento... Daar pas ik niet in! 1,93cm...
Dus als je het doet, zorg dat je een spaarpot hebt... (En het er voor over hebben natuurlijk!)quote:Op zondag 20 september 2020 12:16 schreef Fer het volgende:
Reken op 1000-2000& onderhoud per jaar. Dat is de enige manier. Kapot gaan ze toch wel.
Amerikanen doen geen goed onderhoud. Behalve iedere 5000 km. de goedkoopste olie.quote:Op zondag 20 september 2020 12:28 schreef Bocaj het volgende:
Ik volg wel eens een paar vlogs in de USA en daar vloeken en schelden ze ook veel op BMW/Mercedes/Audi/VW.
Falling apart after 100k miles or less... Sell the MF and run!
Don't even think about it to buy those cars second hand....
idd, die gaan alleen naar de garage als er iets brandt op het dashboard. Kom je voor iets preventiefs dan kijken ze echt of je niet goed wijs bent...quote:Op zondag 20 september 2020 12:35 schreef Hyperdude het volgende:
Amerikanen doen geen goed onderhoud. Behalve iedere 5000 km. de goedkoopste olie.
Ben eigenlijk meer een sedan iemand... Als alternatief voor de BMW dacht ik aan een Audi b5 facelift...quote:Op zondag 20 september 2020 12:32 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Opel Corsa D dan, mn zwager is ook 1,93 en had zelfs meer voetruimte dan in een nwe C Mercedes.
En van Audi moet je he-le-maal wegblijven als je niet een hele grote knip hebt, die zijn hartstikke duur aan onderdelen!quote:Op zondag 20 september 2020 12:38 schreef Bocaj het volgende:
Ben eigenlijk meer een sedan iemand... Als alternatief voor de BMW dacht ik aan een Audi b5 facelift...
Denk eerder 2000¤ bij aankoop van een gebruikte BMW. 1000¤ is standaard ieder jaarquote:Op zondag 20 september 2020 12:35 schreef Snowsquall het volgende:
En oja; Hou altijd rekening na aanschaf met E 1000,- kosten om problemen meteen aan te pakken want 99% doet niet voor niks zn auto in de verkoop
Motor revisie, niets minderquote:Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:
https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html
Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...
Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.
Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)
Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! (Misschien toch maar niet dan!)
idd, een motor die met warme motor rookt is gewoon 'op' of versleten......net hoe je het wilt noemen.quote:
Heb je daar niet als voordeel dat je een cross reverence kunt doen met VW/Skoda/Seat qua (motor of onderstel) onderdelen?quote:Op zondag 20 september 2020 12:40 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
En van Audi moet je he-le-maal wegblijven als je niet een hele grote knip hebt, die zijn hartstikke duur aan onderdelen!
van die goedjes die je in een motor kunt gooien daar kan je beter niet aan beginnen.quote:Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:
https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html
Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...
Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.
Wat zou dat kunnen zijn? Schraapveren of klepsteelrubbers? Zou dat met een motortreatment te verhelpen zijn?
(Spoelen en een rubber verjongings kuurtje?)
Maar voor hetzelfde geld moet er een nieuwe motor in! (Misschien toch maar niet dan!)
Je moet je altijd afvragen: Waarom doen ze de auto weg?quote:Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...
Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest. Hij rookt alleen bij warme motor uit de uitlaat. Voor de handige Harry en zeer mooie auto. Auto mag ook voor handel en export.
Dat zal wel ja, want als liefhebber (veel tijd gestoken in de auto) doe je hem niet zomaar weg...quote:Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Soms, maar lang niet altijd, ligt eraan wat er kapot is en wie de reparatie uitvoert.quote:Op zondag 20 september 2020 13:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb je daar niet als voordeel dat je een cross reverence kunt doen met VW/Skoda/Seat qua (motor of onderstel) onderdelen?
Wat mij ook opvalt:quote:
En het boekje gaat maar tot 2016 bij 156.845 km... waar is de rest dan zou je zeggen...quote:Zeer lux uitgevoerd en top onderhouden!
3 bonnetjes van Kwikfit misschienquote:Op zondag 20 september 2020 13:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat mij ook opvalt:
[..]
En het boekje gaat maar tot 2016 bij 156.845 km... waar is de rest dan zou je zeggen...
Veel pech dingen?quote:Op zondag 20 september 2020 13:05 schreef pvdplanet het volgende:
Vraag het anders maar even aan m'n vrouw, die kan je precies vertellen wat 3 BMW's alleen al aan onderdelen kosten per jaar.
Stom hč dat zo'n auto mij toch blijft trekken... Vooral ook omdat hij zo mooi is...quote:
Ja, daar zat ik ook al naar te kijken... kwam er ook niet wijs uit!quote:Op zondag 20 september 2020 13:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
autobanden van chinees merk, of van Fate?
Je moet vooral geld afschrijven op het onderhoud. Dus komende 3 jaar 4000-5000¤. Kan het alleen meevallen als het minder wordt.quote:Op zondag 20 september 2020 13:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Stom hč dat zo'n auto mij toch blijft trekken... Vooral ook omdat hij zo mooi is...
Soms denk ik ach ik koop hem gewoon en rommel er wat aan...
Lukt het niet of het gaat helemaal mis dan verkoop ik hem weer voor 1000 en heb mijn lol en bevrediging eraan gehad... (O zo foute gedachte natuurlijk! )
De 130i was bij de Autobild 100.000km test in 2006 de eerste auto die foutloos de periode door kwam.quote:
quote:
quote:Op zondag 20 september 2020 12:59 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
idd, een motor die met warme motor rookt is gewoon 'op' of versleten......net hoe je het wilt noemen.
Wat zit normaal in een e46 318i? 5w30?!quote:Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
van die goedjes die je in een motor kunt gooien daar kan je beter niet aan beginnen.
het zorgt op anderen plaatsen voor verstoppingen.
ga er maar vanuit dat dit een revisie gaat betekenen die evenveel kost als de aanschafprijs.
als 't een goedkope reparatie zou zijn dan hadden ze het zelf wel uitgevoerd.
Je theorie klopt maar moet ik je uitleggen wat dikkere olie in hele dunne oliekanaaltjes doet?quote:Op zondag 20 september 2020 19:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat zit normaal in een e46 318i? 5w30?!
Zou 10w60 ook nog wat kunnen brengen? Dikkere olie bij warme motor dus minder olieverbruik?
Wie van die minimaal 6 eigenaren was precies de liefhebber?quote:Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Let op: auto rijdt en schakelt super en is een echte liefhebber auto geweest.
quote:Op zondag 20 september 2020 19:51 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Je theorie klopt maar moet ik je uitleggen wat dikkere olie in hele dunne oliekanaaltjes doet?
De motoren van vandaag de dag zijn veel gevoeliger voor de juiste(voorgeschreven) olie en de verversingsinterval(niet op tijd verversen doet ook de oliekanalen verstoppen)
Ja, ik ben genezen en zie van deze auto af!quote:Op zondag 20 september 2020 20:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
vergeet het. die motor zal open moeten. die auto staat niet voor niets voor een appel en een ei te koop.
correctiequote:Op zondag 20 september 2020 12:50 schreef Bocaj het volgende:
Kijk nou eens naar deze auto:
https://www.autowereld.nl(...)3718679/details.html
Van een liefhebber geweest en de meeste zaken zijn al aangepakt zo te zien. (Interieur)
Het is een import maar heeft wel een probleem...
ze doelen op jou, de liefhebber. niet de vorige eigenaren. die waren 'm graag kwijt.quote:Zeer mooie en nette liefhebbers auto met vele opties zoals 18 inch M velgen, Leer, Navigatie, Multimedia, Stoelverwarming, Zwarte hemel, Bluetooth telefonie en multimedia en veel meer.
quote:Op zondag 20 september 2020 20:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
correctie
er staat niet dat de auto van een liefhebber is geweest.
er staat 'liefhebbers auto'.
[..]
ze doelen op jou, de liefhebber. niet de vorige eigenaren. die waren 'm graag kwijt.
Ook wel bizar bij die km stand... Het lijkt wel of ze die auto's beschouwen als raceauto's...quote:Op zondag 20 september 2020 19:37 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
De 130i was bij de Autobild 100.000km test in 2006 de eerste auto die foutloos de periode door kwam.
Dat klopt ook wel uit ervaring.
Echter tussen 100.000 en 140.000km moet alles vervangen worden: dynamo, compleet onderstel, remklauwen, electrische waterpomp, remleiding, thermostaathuis, spanner multiriem, brandstofpomp etc etc
En het is allemaal speciaal spul van Pierburg of ATE wat je niet zomaar door non-OEM kunt vervangen.
De E34 / E36 zijn de laatste 'simpele' BMW's wat dat betreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |