abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195160652
Nederlandse steden zien er vaak hetzelfde uit; binnensteden zijn vaak vrijwel identiek als het op architectuur en planning aankomt. Grachtje hier, grachtje daar. Oude kerk hier, daar tegenover of ernaast het oude stadhuis. Pleintje met cafés. Winkelstraten die identiek zijn.

Dat maakt de steden natuurlijk niet minder mooi; oude Nederlandse steden zijn prachtig! Maar het maakt binnenlandse stedentrips wel een stuk minder interessant – want wat is er nou écht anders tussen bijvoorbeeld Gouda en Ede, of Assen en Drachten? (Ik noem maar een paar willekeurige steden...).

Ik wil de komende tijd meer zien van Nederland; ik wil minstens een stad en een dorp per provincie bezoeken, het liefst meer. Maar ik wil wel dat het interessante trips zijn en geen copy-pastes van de gemiddelde Nederlandse plaats.

Ik ben vooral geïnteresseerd in historie en natuur.

Kunnen jullie wat tips geven? Zijn er bijvoorbeeld "hidden gems" waar jullie vanaf weten?
pi_195160685
Elburg is leuk. Allemaal smalle, schattige steegjes en een historisch centrum
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2020 11:45:26 ]
pi_195160724
Ravenstein is een aanrader.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_195160732
Winsum is dit jaar verkozen tot het mooiste dorp van Nederland, dus dan heb je alvast iets in het noorden.

https://nos.nl/artikel/23(...)p-van-nederland.html
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 11:51:00 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195160818
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:42 schreef Fugue het volgende:
Elburg is leuk. Allemaal smalle, schattige steegjes en een historisch centrum
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Nunspeter mag ik het eigenlijk niet zeggen, maar dit soort steegjes in Elburg zijn inderdaad leuk om doorheen te wandelen. De stadsmuur is ook wel leuk, het lokale museum ook wel en de kerk ook. En vijf minuten verder wandelen en je kunt een prima visje happen aan de haven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 september 2020 @ 11:52:51 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195160836
Ik vind Delft en sinds ik er onlangs was Maastricht allebei erg interessant vanuit historisch oogpunt, zo enorm veel te zien. Maar goed, dat is er in andere steden natuurlijk ook wel, zij het wellicht iets minder.

Dan: Staverden! Dertig inwoners, de kleinste stad van de Benelux. Er valt niet geweldig veel te beleven, maar de hele omgeving is wel erg mooi om te fietsen of wandelen en natuurlijk is de stad zelf op zich wel uniek zo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195160910
Nijmegen, Zutphen, Maastricht
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195161037
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:42 schreef Fugue het volgende:
Elburg is leuk. Allemaal smalle, schattige steegjes en een historisch centrum
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan past Zierikzee ook wel in dat rijtje :Y
pi_195161136
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 12:00 schreef halfway het volgende:
Nijmegen, Zutphen, Maastricht
Nijmegen vond ik een groot winkelcentrum
.
pi_195161198
Thorn natuurlijk.

Vooral vanwege de unieke geschiedenis.




[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2020 12:25:34 ]
pi_195161293
Zitten al heel wat mooie tips tussen! Elburg, Thorn & Ravenstein zijn toegevoegd aan mijn lijstje. Een aantal andere steden stonden er al op (Delft & Zutphen). Ik lees alles, dus laat de tips maar komen :D.
pi_195161358
Bourtange

pi_195161920
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan past Zierikzee ook wel in dat rijtje :Y
Middelburg, Deventer.
pi_195162018
Lelystad, Uniek omdat het een oer lelijke stad is?

Qua leuke steden vond ik Deventer en Zuthpen wel verassend leuk. Maar niet heel speciaal vergeleken met andere oude steden.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 13:24:16 #15
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195162136
Zoetermeer
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Miss 200.000.000! zondag 20 september 2020 @ 13:30:58 #16
367000 roos94
pi_195162223
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan past Zierikzee ook wel in dat rijtje :Y
*O* kan ik beamen
  zondag 20 september 2020 @ 13:35:44 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_195162292
De meeste bijzondere steden zijn al genoemd: Elburg, Bourtange, Maastricht...

Zelf vind ik dat Rotterdam en Bronkhorst niet mogen ontbreken.

Ravenstein kende ik nog niet als bijzonder. Kwam bij het googelen Megen tegen. Lijkt me ook wel een aanrader
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_195162325
Dordrecht is als oudste stad van Holland ook wel de moeite waard.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_195164080
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:16 schreef 111210 het volgende:
Lelystad, Uniek omdat het een oer lelijke stad is?

Qua leuke steden vond ik Deventer en Zuthpen wel verassend leuk. Maar niet heel speciaal vergeleken met andere oude steden.
Lelystad misschien een rare keuze, maar stond toevallig al op mijn lijstje! Eigenlijk vooral vanwege Batavialand; wil graag De Batavia (VOC-schip reconstructie) te zien :).
pi_195166908
Ik ben het wel eens met Joop Visser

pi_195166964
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:08 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Middelburg, Deventer.
In Deventer het Bergkwartier door lopen, is een tof buurtje :Y
dag
pi_195169918
Lijstje is inmiddels zo goed als af. Kom voor Overijssel en Drenthe alleen niet heel ver... Deventer, Kampen (misschien), Assen ben ik al eens geweest, maar als er een mooie tentoonstelling is in het museum misschien nog een keer de moeite waard, maar dan houdt het wel een beetje op. Kamp Westerbork? Hunnenbedden? Sta ik ook niet voor te springen.
  zondag 20 september 2020 @ 21:22:51 #24
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195169995
Een duidelijke aanrader is natuurlijk het pittoreske en tevens eeuwenoude Haarlem als winkelstad bij uitstek.



De mogelijkheden tot plezier en vermaak *O*, evenals goede ruimte voor wonen en werk op niveau voor ambitieuze mensen *), strekken zich hier uit als bijna nergens anders.

Er is voor ieder wat wils, vooral omdat deze stad zowel cultureel als culinair ingesteld is :Y) B:)B met een omgeving waar menigeen elders in NL jaloers op zal zijn. Onder meer schitterende kathedralen als de Grote of St. Bavokerk aan de Grote Markt, Koepelkathedraal en andere oude gebouwen sieren de stad. :s)



Maar dat is nog lang niet alles. Daarbij maken namelijk alle schitterende parken, duinen >:O en de zee op fietsafstand, waarbij nota bene ook nog een goede bereikbaarheid tot diverse zakelijke locaties in de Randstad zeer hoge ogen scoort, het plaatje compleet, mij dunkt. :7

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195170006
Orvelte? Meer museum dan dorp, maar toch. Net als Giethoorn.
pi_195170253
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 21:23 schreef Piles het volgende:
Orvelte? Meer museum dan dorp, maar toch. Net als Giethoorn.
@Scjvb Haarlem is toegevoegd!

@Piles Orvelte ziet er bijzonders genoeg uit om te overwegen! Giethoorn kende ik al, maar hoef ik niet te bezoeken.
pi_195171463
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 21:18 schreef craziness het volgende:
Lijstje is inmiddels zo goed als af. Kom voor Overijssel en Drenthe alleen niet heel ver... Deventer, Kampen (misschien), Assen ben ik al eens geweest, maar als er een mooie tentoonstelling is in het museum misschien nog een keer de moeite waard, maar dan houdt het wel een beetje op. Kamp Westerbork? Hunnenbedden? Sta ik ook niet voor te springen.
Delden is een mooi plekkie in Overijssel :Y
dag
pi_195171568
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Delden is een mooi plekkie in Overijssel :Y
Heb het even opgezocht, maar dat ziet er heel erg "Middenlands" uit. Ik denk 50% van Nederland er zo uit ziet :P.
pi_195371985
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 21:18 schreef craziness het volgende:
Lijstje is inmiddels zo goed als af. Kom voor Overijssel en Drenthe alleen niet heel ver... Deventer, Kampen (misschien), Assen ben ik al eens geweest, maar als er een mooie tentoonstelling is in het museum misschien nog een keer de moeite waard, maar dan houdt het wel een beetje op. Kamp Westerbork? Hunnenbedden? Sta ik ook niet voor te springen.
Overijssel: Ootmarsum, Giethoorn.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_195393551
Tja wat is onbekend?

Elburg voor werk geweest, super klein en ben je met een minuut klaar.

Groningen vind ik persoonlijk ook onbekend. Ondergewaardeerd beter gezegd.
Qua steden in Nederland echt de mooiste. Ik ben geen stadsmens, maar Groningen heeft gewoon alles. Gezelligheid, grachten, architectuur, historie en is niet overdreven druk.

Ik kom dan zelf uit de provincie Groningen.
Bourtange is leuk eens te zien, maar ben je snel klaar.

Westerwolde wel een geweldig gebied.
Drenthe heeft wel leuke dorpen.
Omgeving Grolloo-Papenvoort is erg mooi, Borger.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 17:57:38 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_196552882
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 21:18 schreef craziness het volgende:
Lijstje is inmiddels zo goed als af. Kom voor Overijssel en Drenthe alleen niet heel ver... Deventer, Kampen (misschien), Assen ben ik al eens geweest, maar als er een mooie tentoonstelling is in het museum misschien nog een keer de moeite waard, maar dan houdt het wel een beetje op. Kamp Westerbork? Hunnenbedden? Sta ik ook niet voor te springen.
Hoe vordert het bezoeken van een stad en dorp per provincie?

In Overijssel zit je op zich al goed in Zwolle. Leuke en mooie stad. Net over de IJssel heb je in Gelderland dan het mooie Hattem. Als je in Overijssel langs de Vecht rijdt, kom je in best mooie dorpjes (Dalfsen, Ommen, Vilsteren, Rheeze. Beerze), mar die zou ik niet uniek noemen.

In Drenthe is Veenhuizen met het pauperparadijs wel redelijk uniek en interessant.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 18:04:46 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_196553003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:07 schreef Moody het volgende:
Overijssel: Ootmarsum, Giethoorn.
Of gelijkwaardig aan Giethoorn maar veel minder druk: Kalenberg en Muggenbeet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_196644442
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hoe vordert het bezoeken van een stad en dorp per provincie?
Ik heb er destijds een klein maar goed begin aan gemaakt. Het staat voor nu op een laag pitje i.v.m. de COVID-19 restricties. Ik wil namelijk ook musea bezoeken en gebruik maken van de horeca. Musea kan nu wel, maar je moet vooraf een tijdslot reserveren en dat gaat ten koste van flexibiliteit. Ik hervat mijn trips zodra de restricties versoepeld worden!
pi_196652340
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 18:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Of gelijkwaardig aan Giethoorn maar veel minder druk: Kalenberg en Muggenbeet.
Of het authentieker Belt-Schutsloot of rustiger Jonen en Dwarsgracht.
pi_196656529
Vorig jaar in den briel geweest, heeft ook wel enkele mooie plekken van wat ik er van gezien heb.
Vooral bekend van de watergeuzen natuurlijk. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 16 december 2020 @ 02:38:00 #36
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196757457
Waar je ook heen wilt, blijf uit de grootste winkelstraten. Ik hou van de stad Groningen, ik heb er mijn studentenjaren doorgebracht. Maar dat maakt het niet interessant voor jou. Een deel is verloren gegaan tijdens de 2e wereld oorlog, waardoor de meest interessante plekken soms net buiten het centrum (maar wel binnen de grachten liggen. Het Groninger centrum is vrij compact en doorgaans autoluw.
Maar aan het Zuiderdiep heb je veel authentieke winkeltjes... veel antiek en leuke barretjes. De Folkingestraat (dat van het Zuiderdiep tot aan de Vismarkt loopt is ook geweldig... de vismarkt Zuidzijde is ook heel leuk. De Noordzijde daarentegen is grotendeels "wederopbouw".
Maar ga je nog een stukje naar links wanneer je de Folkingestraat uitloopt, en voorbij de Korenbeurs (Albert Heijn nu, maar wel een prachtig pand) loopt dan kom je tot en met de brug ook nog leuke panden tegen. En de Vismarkt zuidzijde bestaat ook grotendeels uit winkels en restaurants die interessant kunnen zijn (zowel de bouwstijl als ook qua winkels).

Van de Grote Markt is vooral de Zuidzijde fotogeniek. Niet alles, maar het is wel een prima plek om een terrasje te pakken (als het wat warmer is). En in de Noord-Oost hoek van de Grote Markt heb je de Martini toren en de daarbij horende Martini Kerk, en daarachter een kleine Oase van rust met veel oude gebouwen, een aanrader!

Ja zo zijn er meer pareltjes die de meeste toeristen niet weten te vinden, omdat daar het meeste publiek niet heen gaat. Maar dat alles is te vinden binnen de Diepenring (de Groningse grachtengordel). Bezoek ook eens het Prinsenhof (een welhaast middeleeuwse tuin, gratis te bezoeken...). Of loop eens langs het universiteits gebouw dat tussen twee straten ligt, waar je ook veel interessante winkels tegenkomt... vaak ook in mooie oude gebouwen.

Maar je had het ook over de natuur. Ik zou zeggen huur een fiets, en start bij het begin/ einde van de Herestraat/ Zuiderdiep... en fiets Groningen uit richting Haren. En daar kun je bijna alle kanten uit voor mooie natuurgebieden.
De boorden van het Hoornse meer zijn prachten, zeker aan de Oostzijde, Westzijde, maar ook de Zuidzijde.
Maar fiets je door, dan kun je bij Appelbergen uitkomen en de prachtige landelijke gebieden in Onnen. Ook zeer fotogeniek. Maar je kunt ook rechts aanhouden en door het Zuidlaarderbos komen.

Hoe dan ook, schitterende gebieden waar de gemiddelde toerist veel te vaak aan voorbij gaat.

Maar ook mijn geboorte plaats, Veendam is interessant door hun vele bruggen. Ongeveer de meeste bruggen (die je niet hoeft over te steken) per vierkante kilometer.

Ach ik kan er wel een boekwerk van maken.

We hebben ook nog de Waddenzee, en zovele plaatsen meer. Maar de beste tijd om hier te komen is tussen mei en oktober.
Want tussen eind herfst en begin voorjaar, is Groningen kaal en soms vol met modder. Dan moet je de ommelanden niet bezoeken (als gemiddelde toerist).

Doe er mee met wat je wilt. Maar ontmoet in elk geval de echte Groningers! Zo stug zijn we niet meer...
Dat is het wat je tot nu toe van mij krijgt!
  woensdag 16 december 2020 @ 03:00:28 #37
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196757483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 02:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
Zo stug zijn we niet meer...
Dat kan wel zo zijn, maar de eckte Groninger is natuurlijk wel volkomen onverstaanbaar.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196757515
Sloten in Friesland. Lekker klein ook, je wandelt er in een half uurtje doorheen.

Naarden-Vesting (dus dat is maar een deel van Naarden), is ook wel aardig. Wel een hoop kak gehalte.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 16 december 2020 @ 23:24:33 #39
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_196777012
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 03:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar de eckte Groninger is natuurlijk wel volkomen onverstaanbaar.
We spreken ook Nederlands hoor, soms wel met een Groninger tongval. Maar inderdaad het oud Gronings is moeilijk te verstaan, zelfs voor mij (als geboren Groninger). Maar de generatie die dat sprak is doorgaans hoogbejaard of dood.

Maar het moderne Gronings valt wel mee.

Hier een video clip om te kijken hoe ver jij komt bij die paar Groningers die geen Nederlandse praten.

pi_197078691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:24 schreef Also-von-Oder het volgende: [..] We spreken ook Nederlands hoor, soms wel met een Groninger tongval. Maar inderdaad het oud Gronings is moeilijk te verstaan, zelfs voor mij (als geboren Groninger). Maar de generatie die dat sprak is doorgaans hoogbejaard of dood. Maar het moderne Gronings valt wel mee. Hier een video clip om te kijken hoe ver jij komt bij die paar Groningers die geen Nederlandse praten.
In Groningen klinkt het tegenwoordig meer Arabisch.
pi_197078732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 02:38 schreef Also-von-Oder het volgende: Waar je ook heen wilt, blijf uit de grootste winkelstraten. Ik hou van de stad Groningen, ik heb er mijn studentenjaren doorgebracht. Maar dat maakt het niet interessant voor jou. Een deel is verloren gegaan tijdens de 2e wereld oorlog, waardoor de meest interessante plekken soms net buiten het centrum (maar wel binnen de grachten liggen. Het Groninger centrum is vrij compact en doorgaans autoluw. Maar aan het Zuiderdiep heb je veel authentieke winkeltjes... veel antiek en leuke barretjes. De Folkingestraat (dat van het Zuiderdiep tot aan de Vismarkt loopt is ook geweldig... de vismarkt Zuidzijde is ook heel leuk. De Noordzijde daarentegen is grotendeels "wederopbouw". Maar ga je nog een stukje naar links wanneer je de Folkingestraat uitloopt, en voorbij de Korenbeurs (Albert Heijn nu, maar wel een prachtig pand) loopt dan kom je tot en met de brug ook nog leuke panden tegen. En de Vismarkt zuidzijde bestaat ook grotendeels uit winkels en restaurants die interessant kunnen zijn (zowel de bouwstijl als ook qua winkels). Van de Grote Markt is vooral de Zuidzijde fotogeniek. Niet alles, maar het is wel een prima plek om een terrasje te pakken (als het wat warmer is). En in de Noord-Oost hoek van de Grote Markt heb je de Martini toren en de daarbij horende Martini Kerk, en daarachter een kleine Oase van rust met veel oude gebouwen, een aanrader! Ja zo zijn er meer pareltjes die de meeste toeristen niet weten te vinden, omdat daar het meeste publiek niet heen gaat. Maar dat alles is te vinden binnen de Diepenring (de Groningse grachtengordel). Bezoek ook eens het Prinsenhof (een welhaast middeleeuwse tuin, gratis te bezoeken...). Of loop eens langs het universiteits gebouw dat tussen twee straten ligt, waar je ook veel interessante winkels tegenkomt... vaak ook in mooie oude gebouwen. Maar je had het ook over de natuur. Ik zou zeggen huur een fiets, en start bij het begin/ einde van de Herestraat/ Zuiderdiep... en fiets Groningen uit richting Haren. En daar kun je bijna alle kanten uit voor mooie natuurgebieden. De boorden van het Hoornse meer zijn prachten, zeker aan de Oostzijde, Westzijde, maar ook de Zuidzijde. Maar fiets je door, dan kun je bij Appelbergen uitkomen en de prachtige landelijke gebieden in Onnen. Ook zeer fotogeniek. Maar je kunt ook rechts aanhouden en door het Zuidlaarderbos komen. Hoe dan ook, schitterende gebieden waar de gemiddelde toerist veel te vaak aan voorbij gaat. Maar ook mijn geboorte plaats, Veendam is interessant door hun vele bruggen. Ongeveer de meeste bruggen (die je niet hoeft over te steken) per vierkante kilometer. Ach ik kan er wel een boekwerk van maken. We hebben ook nog de Waddenzee, en zovele plaatsen meer. Maar de beste tijd om hier te komen is tussen mei en oktober. Want tussen eind herfst en begin voorjaar, is Groningen kaal en soms vol met modder. Dan moet je de ommelanden niet bezoeken (als gemiddelde toerist). Doe er mee met wat je wilt. Maar ontmoet in elk geval de echte Groningers! Zo stug zijn we niet meer... Dat is het wat je tot nu toe van mij krijgt!
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
pi_197078820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:07 schreef Koffieboontje70 het volgende:

[..]

Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Groningen _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_197078956
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 03:00 schreef DonDruiper het volgende: [..] Dat kan wel zo zijn, maar de eckte Groninger is natuurlijk wel volkomen onverstaanbaar.
Voor dat soort boertjes moet je inderdaad een tolk meenemen!
  woensdag 30 december 2020 @ 00:13:47 #44
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_197078961
Oud-Heusden ook op het lijstje? Is ook een oude vestingstad. Best grappig maar wel redelijk snel gezien.
pi_197080169
Had je al een dorp in Flevoland op de korrel? Zo niet, Nagele is uniek. Qua stedenbouw en architectuur. Zo heeft elk huis in Nagele nog altijd verplicht een plat dak.

Eventueel te combineren met Schokland (voormalig eilandje, nu museum) en/of Urk.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 00:56:14 ]
pi_197083630
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 03:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Sloten in Friesland. Lekker klein ook, je wandelt er in een half uurtje doorheen.

Naarden-Vesting (dus dat is maar een deel van Naarden), is ook wel aardig. Wel een hoop kak gehalte.
In die tijd wandel je zelfs twee keer helemaal om Sloten heen. Maar een leuk stadje is het wel. Sowieso zijn de kleinere Friese steden leuk. Workum is ook een aanrader.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')