abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:14:56 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195152065
Hoi,

Ik woon in een appartement complex. Op elke verdieping heb je 2 appartementen (de ingang van de voordeur wijzen om 1 meter na recht tegenover elkaar). Nu hebben de overburen een camera opgehangen. Die is gericht op de lift en een gedeelte van mijn voordeur. Dus iedere keer als ik mijn voordeur in of uitloop via de lift kan ik worden gefilmd. Ik heb bij constatering direct bezwaar gemaakt en te kennen gegeven niet van deze camera gediend te zijn. De argumentatie van hun was is dat ze vaak weg zijn en graag de voordeur in de gaten willen houden. Echter geen enkele geautoriseerde persoon kan de portiek zomaar binnentreden zonder dat een van de 6 buren opendoet. Daarnaast hebben ze ook geen spullen buiten in de gezamenlijke portiek (dit is zoiezo niet toegestaan). Nu heeft hij gezegd dit na te vragen bij de VVE.
Voor nu heeft hij de camera weggehaald.

Hoe zouden jullie reageren en dit aanpakken? Stel de buren zouden de camera laten staan of hangen ze straks gewoon weer op...
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195152105
Groep goud kan er ook wat van hier. Allereerst al hun hele wagenpark in de straat parkeren, maar vervolgens ook de hele straat nog onder videosurveillance hebben, omdat je te gierig bent om je wagens op een afgesloten bedrijventerrein te parkeren.
pi_195152132
Zeggen dat ze het onmiddelijk moeten verwijderen of aanpassen zodat alleen hun voordeur te zien is. Dit mag namelijk helemaal niet.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195152154
Ik zou mijzelf afvragen waarom ze die behoefte hebben
pi_195152247
Je kunt altijd voorstellen om de camera aan jouw muur te hangen en te richten op hun deur. Natuurlijk op zo’n hoogte dat jij er onderdoor kunt lopen zonder gefilmd te worden. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195152288
Filmen van de openbare ruimte mag altijd.

Dit is alleen vanzelfsprekend geen openbare ruimte. Ik zie alleen voor me dat dit toegestaan is met uitdrukkelijke toestemming van de VVE.

Als ik jou was zou ik hun als eerst benaderen.
pi_195152353
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:17 schreef Mikeytt het volgende:
Zeggen dat ze het onmiddelijk moeten verwijderen of aanpassen zodat alleen hun voordeur te zien is. Dit mag namelijk helemaal niet.
Het zal allemaal niet mogen, maar hier zien mijn camera's ook een stukje voordeur van de buren en een stuk straat/stoep voor het huis.

Bovendien kijkt mijn Ring deurbel rechtstreeks op de deur van de buren.

Alsof het mij boeit wanneer die lui thuis zijn. Zolang ze niet naakt voor mijn deurbel en camera's dansen ga ik echt de moeite niet nemen om die camera's te draaien of softwarematig die Ring deurbel afstellen zodat ie hun deur blurt.

Dikke doei.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195152391
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zal allemaal niet mogen, maar hier zien mijn camera's ook een stukje voordeur van de buren en een stuk straat/stoep voor het huis.

Bovendien kijkt mijn Ring deurbel rechtstreeks op de deur van de buren.

Alsof het mij boeit wanneer die lui thuis zijn. Zolang ze niet naakt voor mijn deurbel en camera's dansen ga ik echt de moeite niet nemen om die camera's te draaien of softwarematig die Ring deurbel afstellen zodat ie hun deur blurt.

Dikke doei.
Allemaal irrelevante onzin.

Wat relevant is, is de toestemming (of niet) van de grondeigenaar voor het filmen.
pi_195152450
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Allemaal irrelevante onzin.
Zeker, maar als ik mijn buren er niet over hoor dan vind ik het wel best.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195152451
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zal allemaal niet mogen, maar hier zien mijn camera's ook een stukje voordeur van de buren en een stuk straat/stoep voor het huis.

Bovendien kijkt mijn Ring deurbel rechtstreeks op de deur van de buren.

Alsof het mij boeit wanneer die lui thuis zijn. Zolang ze niet naakt voor mijn deurbel en camera's dansen ga ik echt de moeite niet nemen om die camera's te draaien of softwarematig die Ring deurbel afstellen zodat ie hun deur blurt.

Dikke doei.
Ring heeft een abonnement service toch? Waarom heb je daarvoor gekozen en niet voor een bel van Nedis?
Wakadoodle!
pi_195152461
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar als ik mijn buren er niet over hoor dan vind ik het wel best.
Groot gelijk heb je. Alleen is dat nu juist net niet het geval he :P
pi_195152487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:32 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]

Ring heeft een abonnement service toch? Waarom heb je daarvoor gekozen en niet voor een bel van Nedis?
Die Ring hing er al toen we dit huis onlangs kochten. En dat abo heb ik niet, dus daar kan ik alleen maar live op kijken zegmaar.

Camera's nemen wel netjes alles op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195152498
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Het zal allemaal niet mogen, maar hier zien mijn camera's ook een stukje voordeur van de buren en een stuk straat/stoep voor het huis.

Bovendien kijkt mijn Ring deurbel rechtstreeks op de deur van de buren.

Alsof het mij boeit wanneer die lui thuis zijn. Zolang ze niet naakt voor mijn deurbel en camera's dansen ga ik echt de moeite niet nemen om die camera's te draaien of softwarematig die Ring deurbel afstellen zodat ie hun deur blurt.

Dikke doei.
Dan heb je binnenkort een brief thuis als dat hier gebeurde.
Ik ben er niet om vrienden te worden met mn buren :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195152563
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:34 schreef Mikeytt het volgende:
Ik ben er niet om vrienden te worden met mn buren
Ik ook niet. Mijn buren kunnen me wat dat aangaat gewoon gestolen worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195152601
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Die Ring hing er al toen we dit huis onlangs kochten. En dat abo heb ik niet, dus daar kan ik alleen maar live op kijken zegmaar.

Camera's nemen wel netjes alles op.
Ah check. Ik heb een bel van Nedis. Neemt alle beweging ook keurig op. Kan live kijken en de momenten dat er beweging is geweest kan ik terug kijken. Wordt via een sd kaart opgenomen. Kan er in de Ring geen SD kaart? Volgens mij is het verder qua functie aardig hetzelfde. Ik kan ook tegen mijn bezoekers praten als ik niet thuis ben etc.
Wakadoodle!
pi_195152611
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dan heb je binnenkort een brief thuis als dat hier gebeurde.
Ik ben er niet om vrienden te worden met mn buren :')
Overigens vraag ik me af hoe zoiets nou werkt. Ik bedoel ik stel alles netjes bij, vervolgens kom jij kijken en zie je dat je niet meer gefilmd wordt.

Vervolgens zet ik alles weer terug zoals het stond.

Jij weet dat niet. Kom je dan iedere week binnen op mn scherm kijken wat de camera;s opnemen of wat?

Oprechte vraag overigens en ja ik weer dat het officieel niet zou mogen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:39:00 #17
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_195152624
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:24 schreef feitcepsrep het volgende:
Filmen van de openbare ruimte mag altijd.
Nou, lees deze website dan maar eens door: https://www.autoriteitper(...)cht-en-rond-woningen

Hoewel ik niet verwacht dat er actief op gehandhaafd wordt. :z
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_195152627
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. Mijn buren kunnen me wat dat aangaat gewoon gestolen worden.
Gelukkig gaan de autoriteiten daarover en niet mn buren.

Wel handig soms om een advocaat als bff te hebben die dit soort dingen gelijk weet to be honest :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195152628
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:38 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]

Ah check. Ik heb een bel van Nedis. Neemt alle beweging ook keurig op. Kan live kijken en de momenten dat er beweging is geweest kan ik terug kijken. Wordt via een sd kaart opgenomen. Kan er in de Ring geen SD kaart? Volgens mij is het verder qua functie aardig hetzelfde. Ik kan ook tegen mijn bezoekers praten als ik niet thuis ben etc.
Geen idee. Ring 2 hangt er volgens mij. Praten kan ik ook :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195152649
Wie is hier nu de mod? Jij of ik?

[ Bericht 95% gewijzigd door Peejtur op 19-09-2020 21:05:34 ]
pi_195152654
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen idee. Ring 2 hangt er volgens mij. Praten kan ik ook :)
Nouja maakt ook niet uit. Handig is t wel :D
Wakadoodle!
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:40:22 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_195152660
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:24 schreef feitcepsrep het volgende:
Filmen van de openbare ruimte mag altijd.
Nee zeker niet. Het filmen van iemand anders haar voordeur (of zelfs maar de stoep voor het huis) is nadrukkelijk verboden onder GDPR als een inbreuk op de privacy. De overbuurman zou kunnen filmen dat je maîtresse naar binnen komt en je daarmee afpersen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:44:11 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195152738
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee zeker niet. Het filmen van iemand anders haar voordeur (of zelfs maar de stoep voor het huis) is nadrukkelijk verboden onder GDPR als een inbreuk op de privacy. De overbuurman zou kunnen filmen dat je maîtresse naar binnen komt en je daarmee afpersen.
En als je met je smartfoon vanaf de stoep filmt?
pi_195152739
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:39 schreef Eix het volgende:

[..]

Nou, lees deze website dan maar eens door: https://www.autoriteitper(...)cht-en-rond-woningen

Hoewel ik niet verwacht dat er actief op gehandhaafd wordt. :z
Ahh dat is dus wel (terecht?) veranderd met de AVG.

Maargoed, het is dus nog steeds toegestaan, alleen onder de voorwaarden van de AVG. En die worden gecontroleerd door.. :P
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:48:32 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_195152845
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En als je met je smartfoon vanaf de stoep filmt?
Vanaf, of op de stoep? In ieder geval als dat een enkele keer is, zal dat niet zo'n probleem zijn, als het een systematisch karakter heeft wel. Een vrouw die een enkele keer bij je thuis komt hoeft geen maîtresse te zijn, een registratie van elke dag wel.

(De maîtresse is natuurlijk om het sappig te maken, maar het gaat erom dat je herleidbare persoonsgegevens opslaat).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:54:43 #26
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_195152973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:44 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ahh dat is dus wel (terecht?) veranderd met de AVG.

Maargoed, het is dus nog steeds toegestaan, alleen onder de voorwaarden van de AVG. En die worden gecontroleerd door.. :P
De politie die in opsporing verzocht vraagt of er toevallig buurtbewoners met camerabeelden zijn controleert in ieder geval niet... :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_195152979
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:54 schreef Eix het volgende:

[..]

De politie die in opsporing verzocht vraagt of er toevallig buurtbewoners met camerabeelden zijn controleert in ieder geval niet... :')
:D
pi_195153221
Zelf zou ik niet moeilijk doen, maar ik ben dan ook niet iemand die problemen veroorzaakt. Mensen die camera's ophangen doen dat ook niet voor de lol maar omdat ze zich onveilig voelen, omdat er dingen gebeuren die niet horen te gebeuren. Jij weet daar vast genoeg van maar meldt dat niet @cabe0002
pi_195153292
quote:
Op zaterdag 19 september 2020 20:36 schreef vosss het volgende:

Ik ook niet. Mijn buren kunnen me wat dat aangaat gewoon gestolen worden.
En in dat geval komen de beelden van je camera's mooi van pas. :+
pi_195153363
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

En in dat geval komen de beelden van je camera's mooi van pas. :+
Nee want die zijn illegaal gemaakt en mogen dus niet als bewijs dienen dus we zullen er helaas nooit achter komen wie mijn buren gestolen heeft :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195153947
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:17 schreef Mikeytt het volgende:
Zeggen dat ze het onmiddelijk moeten verwijderen of aanpassen zodat alleen hun voordeur te zien is. Dit mag namelijk helemaal niet.
Heb ik ook al 5 jaar, en nu?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195154269
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee want die zijn illegaal gemaakt en mogen dus niet als bewijs dienen dus we zullen er helaas nooit achter komen wie mijn buren gestolen heeft :'(
Dat is dus niet waar he
pi_195154287
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:06 schreef phoenyx het volgende:
Zelf zou ik niet moeilijk doen, maar ik ben dan ook niet iemand die problemen veroorzaakt. Mensen die camera's ophangen doen dat ook niet voor de lol maar omdat ze zich onveilig voelen, omdat er dingen gebeuren die niet horen te gebeuren. Jij weet daar vast genoeg van maar meldt dat niet @:cabe0002
Er zijn ook mensen die zulke dingen doen enkel en puur omdat ze het nieuws kijken. Niet omdat het echt nodig is.
pi_195156045
Ik zou het behoorlijk slecht trekken als op film staat wie mijn huis allemaal binnenkomt, en dat zou ik aan de buren vertellen, en ik zou ook gelijk een briefje aan de VVE zenden. Als dat geen effect heeft, op volstrekt willekeurige momenten een zakje eroverheen hangen.

En als ik vrijgezel was zou ik proberen de dochter van de buren te versieren en mee naar binnen te krijgen. Of de buuv zelf. Kijk dat maar lekker na, stelletje voyeurs.
  zondag 20 september 2020 @ 00:00:00 #36
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195156875
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:36 schreef halfway het volgende:

[..]

Heb ik ook al 5 jaar, en nu?
Is toch niet mijn probleem als je mn buurman niet bent
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 20 september 2020 @ 00:39:43 #37
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195157200
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:06 schreef phoenyx het volgende:
Zelf zou ik niet moeilijk doen, maar ik ben dan ook niet iemand die problemen veroorzaakt. Mensen die camera's ophangen doen dat ook niet voor de lol maar omdat ze zich onveilig voelen, omdat er dingen gebeuren die niet horen te gebeuren. Jij weet daar vast genoeg van maar meldt dat niet @:cabe0002
Als zou ik de reincarnatie van Hitler zijn. Dat lijkt me niet zo relevant of je zomaar wel of niet een camera op de voordeur van je overburen mag richten. Zoals ik in OP zei, zijn ze vaak weg en willen ze blijkbaar de voordeur in de gaten houden, maar niemand behalve ik kom op deze verdieping. Verder zie of spreek ik ze vrijwel nooit. Ook nooit een incident geweest hier o.i.d., dus eigenlijk totaal geen aanleiding voor dit soort rare fratsen....

quote:
Thx. Volgens mij sta ik juridisch wel sterk in deze zaak. Blijkbaar ook de reden dat de camera er nu niet meer hangt.....
Nu was het dan wel overduidelijk te zien, want camera was op voordeur geplakt en je zag een lampje afgaan op het moment je ervoor liep (stop-motion camera), maar wat als het niet zo zichtbaar was. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het niet eens weten dat ze in de gaten worden gehouden. Echt walgelijke praktijken....

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:09 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik zou het behoorlijk slecht trekken als op film staat wie mijn huis allemaal binnenkomt, en dat zou ik aan de buren vertellen, en ik zou ook gelijk een briefje aan de VVE zenden. Als dat geen effect heeft, op volstrekt willekeurige momenten een zakje eroverheen hangen.

En als ik vrijgezel was zou ik proberen de dochter van de buren te versieren en mee naar binnen te krijgen. Of de buuv zelf. Kijk dat maar lekker na, stelletje voyeurs.
Zo kijk ik er ook tegenaan. Of zelf een camera ophangen. Kijken of hun het ook zo kunnen waarderen als hun familie in de gaten wordt gehouden. Maar goed nog beter is het om niet je mee te laten slepen in emoties bij dit soort zaken. Buren ben je namelijk meestal niet zo snel vanaf, dus beter zakelijk houden... :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195159096
Bij mijn oude appartementen complex had iemand dit ook, er was namelijk 1 appartement dat niet via de gezamenlijke ingang naar binnen hoefde maar via eigen deur. Daar is vaker ingebroken dus heeft hij een camera geplaatst, die daardoor ook iedereen die aan komt lopen naar het complex filmt. Ik heb daar eens wat over gezegd maar de VVE heeft daar ooit mee ingestemd dus dan ga ik er ook geen probleem van maken. Via de parkeergarage of de ingang van de andere kant kon je ook nog naar binnen dus het was ook niet zo'n groot probleem maar toch vond ik het raar.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')