abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 13:21:35 #1
491163 Viesdik
pi_195145434
Herkennen jullie dat wel eens?
Of in het verleden meegemaakt? Ruzies, onverschilligheid of roddels met of over vrienden/familie als het gaat om geld?

Ben jij wel eens vrienden kwijtgeraakt als gevolg hiervan?

Zie jij een verschil in omgang met geld tussen mannen en vrouwen?

Deel hier jouw ervaringen.
pi_195145473
Jij eerst ts :+
pi_195145498
Ruzie om geld zou dan juist wel weer één van de weinige taboes in een relatie moeten zijn :P
Geldzorgen levert stress en bestaansonzekerheid op, dat ga je ventileren naar je partner die in hetzelfde schuitje zit. Weinig mensen zullen echt om geld met hun partner ruzie willen maken neem ik aan.
pi_195145524
Nee ik herken dit eigenlijk niet.

Verschil in omgang met geld? Nee ook niet. Andere prioriteiten wel, maar dat is logisch. Iemand koopt een racefiets van 6000 euro, maar iemand anders geeft dat liever uit aan 3 vakanties en een derde koopt liever iedere maand voor 150 euro kleding.

Daar kan natuurlijk wel een meningsverschil over ontstaan, is begrijpelijk. Maar dit heb ik nooit zelf meegemaakt.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 13:33:32 #5
491163 Viesdik
pi_195145571
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:24 schreef Scary_Mary het volgende:
Jij eerst ts :+
Ok

Pre corona geld voor 2 tickets voor een festival aan vriend overgemaakt die het georganiseerd heeft.
Hij lijkt na 2 annuleringen niet echt bereidwillig te zijn het geld terug te vragen en er echt moeite voor te willen doen.
Er wordt niet getoetst en overlegt wat we zullen doen, maar deelt na lang aandringen mede dat het wordt verzet naar volgend jaar.
Terwijl ik en die maat van me niet zo ver vooruit willen plannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 19-09-2020 13:43:18 ]
pi_195145588
Nooit ruzie over geld gehad eigenlijk, ook niet binnen de familie onenigheid of roddels.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195145605
Nooit meegemaakt, maar goed ik heb ook weinig te maken met de portemonnee van andere mensen.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 13:36:46 #8
491163 Viesdik
pi_195145618
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:29 schreef Sapstengel het volgende:
Nee ik herken dit eigenlijk niet.

Verschil in omgang met geld? Nee ook niet. Andere prioriteiten wel, maar dat is logisch. Iemand koopt een racefiets van 6000 euro, maar iemand anders geeft dat liever uit aan 3 vakanties en een derde koopt liever iedere maand voor 150 euro kleding.

Daar kan natuurlijk wel een meningsverschil over ontstaan, is begrijpelijk. Maar dit heb ik nooit zelf meegemaakt.
Vroeger in studentenleven ook meegemaakt. Met mensen die soms elke stuiver lijken om te draaien.
Vaak gaat het voor mij niet om geld, want ik herken mij als vrijgevig. Maar ondertussen merk ik wel moeite te hebben wanneer mensen op mij gierig overkomen.

Beetje Ying Yang
pi_195145724
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:36 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Vroeger in studentenleven ook meegemaakt. Met mensen die soms elke stuiver lijken om te draaien.
Vaak gaat het voor mij niet om geld, want ik herken mij als vrijgevig. Maar ondertussen merk ik wel moeite te hebben wanneer mensen op mij gierig overkomen.

Beetje Ying Yang
Heb het wel eens meegemaakt ja dat je twee rondjes geeft terwijl iemand anders wel meedrinkt maar het zelf niet doet. Aan de andere kant, die persoon heeft mij er niet om gevraagd. Ik doe het zelf. Kan niet van anderen verwachten dat ze het nu ook doen. Rondje van 20 euro is misschien niet zo fijn wanneer je een paar biertjes wil doen en je laatste 15 euro wil bewaren om twee dagen van te eten.

Enige wat mij soms een beetje irriteert is een collega die per se alles terug moet betalen. Maar ik weet zijn motief ook niet, misschien voelt hij zich er gewoon niet fijn bij. Of is hij bang dat ik dan iets van hem terug verwacht.

Voorbeeld, ik ga in de pauze even wat te eten halen en hij vraagt of ik voor hem een broodje mee wil nemen. Daarna moet ik een tikkie sturen, ook als ik zeg dat het maar 1.50 is en het geen probleem is, want het gebeurt niet dagelijks. Als ik dan niks stuur legt hij gewoon 1.50 op m'n werkplek neer want hij moet het terugbetalen.

Maarja dat zijn voor mij geen dingen om ruzie over te krijgen.
pi_195145778
Nooit ruzie gehad over geld met liefdesrelaties.

Wel 1x bij erfenis oma
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 13:54:38 #11
491163 Viesdik
pi_195145821
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Heb het wel eens meegemaakt ja dat je twee rondjes geeft terwijl iemand anders wel meedrinkt maar het zelf niet doet. Aan de andere kant, die persoon heeft mij er niet om gevraagd. Ik doe het zelf. Kan niet van anderen verwachten dat ze het nu ook doen. Rondje van 20 euro is misschien niet zo fijn wanneer je een paar biertjes wil doen en je laatste 15 euro wil bewaren om twee dagen van te eten.

Enige wat mij soms een beetje irriteert is een collega die per se alles terug moet betalen. Maar ik weet zijn motief ook niet, misschien voelt hij zich er gewoon niet fijn bij. Of is hij bang dat ik dan iets van hem terug verwacht.

Voorbeeld, ik ga in de pauze even wat te eten halen en hij vraagt of ik voor hem een broodje mee wil nemen. Daarna moet ik een tikkie sturen, ook als ik zeg dat het maar 1.50 is en het geen probleem is, want het gebeurt niet dagelijks. Als ik dan niks stuur legt hij gewoon 1.50 op m'n werkplek neer want hij moet het terugbetalen.

Maarja dat zijn voor mij geen dingen om ruzie over te krijgen.
Ben je er minder liefdadig en vrijgevig door geworden?
  zaterdag 19 september 2020 @ 14:01:41 #12
80382 manny
30 is best veel
pi_195145898
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:21 schreef Viesdik het volgende:

Herkennen jullie dat wel eens?

Wat herken ik dan precies wel eens ?

Dat geld vaak een oorzaak is van ruzies, en wat is dan vaak?

Dat geld vaak de hoofdoorzaak van ruzies is, maar er ook andere oorzaken zijn

Dat geld vaak hoofdoorzaak nummer 1 is, dus de belangrijkste hoofdoorzaak, naast andere oorzaken?

En dan moet ik het dus wel eens herkennen, maar niet altijd.

Nog even los of geld dan de oorzaak is, ipv bijvoorbeeld een gebrek aan geld, een misverstand over geld, etc.

Terzake: Voor mij is geld nooit wel eens vaak de hoofdoorzaak nummer 1 van ruzies.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Miss 200.000.000! zaterdag 19 september 2020 @ 14:04:44 #13
367000 roos94
pi_195145941
Nog nooit ruzie gehad over geld. Maar ik ben een skere pauper die leeft met andere skere paupers en we lenen niks van elkaar.
pi_195146107
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ben je er minder liefdadig en vrijgevig door geworden?
Nee dat niet, gebeurde ook maar incidenteel en mensen die ik minder goed kende. Heb een hechte vriendengroep waar iedereen hetzelfde over geld denkt.

Wel eens gehad bijvoorbeeld dat iemand financieel een wat slechtere periode heeft, maar we wel met z'n allen uit eten willen. Dan is het echt geen probleem om de rekening dan door 7 te delen ipv door 8 zodat iedereen gezellig mee kan gaan en daar hoeven we echt niks voor terug, want andersom zouden zij hetzelfde doen en dat weten we.
pi_195146494
Zal wel alleen in pauperlijke kringen gebeuren.
Als je geld zat hebt en je potentiele ruzierelaties ook dan gebeurt dit niet, tenzij het in de tonnen loopt ofzo maar dan gaat het al gauw om criminaliteit.
pindazakje
pi_195146621
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:21 schreef Viesdik het volgende:
Herkennen jullie dat wel eens?
Nee, maar jij bent degene die het claimt door middel van de TT, dus vertel maar eens waarom jij dat denkt.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 14:52:33 #17
491163 Viesdik
pi_195146690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:47 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee, maar jij bent degene die het claimt door middel van de TT, dus vertel maar eens waarom jij dat denkt.
lees effe verder dan :')
pi_195146697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]

lees effe verder dan :')
Ik zie geen onderbouwing :') Of bedoel je die anekdotes van je? Dat vind jij een onderbouwing?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 14:53:31 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 15:03:54 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195146843
Nee geld is zelden een ruziefactor geweest.
Waren altijd levenskeuzes en idealen die bij mij ruzies hebben veroorzaakt in relaties.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195148530
Vroeger wel meegemaakt toen ik nog bij mammie woonde. :P
Hoeveel zij gestolen heeft van mij is niet normaal, sommige maanden 800eu per maand voor "de boodschappen".
Ik was toen nog heel erg afhankelijk van de woonsituatie en niet in staat op mij zelf te wonen. (lang verhaal)

Die heeft, tot en met vandaag de dag aan toe, schulden.

Ik woon zoals je wellicht verwacht, al jaren niet meer bij m'n moeder, maar nog steeds zit ze om geld te bietsen.
En omdat ze van mij niets meer krijgt uiteraard doet ze dat zelfs bij mijn vader, haar ex sinds 1991.

Die ook nog eens zo dom is om geld te geven.

Ja, ik kan mij heel goed voorstellen dat geld, of het gebrek er van, tot ruzies kan leiden.
pi_195148961
Een erfenis binnen een club die elkaar nauwelijks kan luchten kan wel een familie breken. Al is dat vaak meer een aantasting van het rechtvaardigheidsgevoel door slecht management dan puur het geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')