abonnement Unibet Coolblue
pi_195142051
Thierry Baudet noemt gebarentolken als Irma Sluis ’onzin’.
quote:
Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet heeft vrijdag in zijn eigen journaal hard uitgehaald naar gebarentolken als Irma Sluis, die massaal door Nederland werd omarmd vanwege haar optreden bij de de coronapersconferenties.

quote:
Volgens Baudet is het onzin om een doventolk bij de persconferenties te zetten. „Nergens voor nodig zo’n doventolk”, aldus Baudet. De regering zou dit alleen maar doen ’om belangrijk te lijken’. De politicus noemt de coronacrisis in zijn eigen journaal ’een gedroomd scenario voor de gevestigde orde’.

Rutte en zijn kabinet kregen de afgelopen zes maanden veel lof voor de aanwezigheid van een gebarentolk bij de coronasessies. Irma Sluis, die meestal de teksten van de premier ’vertaalt’ voor doven en slechthorenden, werd een nationaal icoon. Zij kreeg haar eigen lied, er wordt mogelijk een sluis naar haar vernoemd en de opleiding tot gebarentolk nam toe in populariteit.

Sluis was een aantal maanden met vakantie, maar keerde vrijdag bij de persconferentie terug. Op sociale media werd haar aanwezigheid massaal toegejuicht.
====================================================
Heb het FvD journaal nog niet gezien, maar Irma is wel populair...
Kan het niet helemaal beoordelen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 19-09-2020 07:48:10 ]
pi_195142064
Is mijn ogen ook meer een gimmick dan dat het echt wat toevoegt. Maar goed, die persco’s zijn sowieso een poppenkast, dus maakt weinig uit wat dat betreft.
Zou denken dat Baudet wel betere dingen zou hebben om zich druk om te maken eigenlijk.
pi_195142070
Zo’n gebarentolk is nou een mooi voorbeeld van een inclusieve samenleving, ook dove mensen hebben het recht om direct op de hoogte te zijn van belangrijke ontwikkelingen.
Ik weet niet of er dove mensen in de zaal zaten, maar het zou kunnen.

Wel vraag ik me af of er niet een live vertaalprogramma met avatar kan ontwikkeld worden, zodat zo’n ‘ondertiteling!’ op tv zichtbaar is, met smart tv bijvoorbeeld aan te zetten.

Door de mondkapjes merk ik nu hoe veel oudere mensen onbewust liplezen, de communicatie met ouderen gaat wel echt stroever.
  zaterdag 19 september 2020 @ 07:41:08 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195142071
Het zou mij logischer lijken als ze het met wat vertraging uitzenden en er iemand dan de ondertiteling schrijft.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 07:43:24 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195142077
quote:
Want er was kritiek dat bij eerdere crisiscommunicatie, zoals vorig jaar na de tramaanslag in Utrecht, geen gebarentolk werd gebruikt. Is ondertiteling niet genoeg?

“Dat moet je aan dove mensen vragen. Voor hen is gebarentaal hun eerste taal en belangrijke informatie wil je liever niet krijgen in je tweede of derde taal. Gebarentaal is een volwaardige taal. Je kunt er alles in uitdrukken wat je in het Nederlands of elke andere taal kunt zeggen.”
https://www.parool.nl/nie(...)ver-corona~b70669d6/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 07:43:37 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195142079
Ooh en dit laat maar weer zien dat baudet een lul is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195142091
Heb het ff opgezocht... Stukje inleiding maar het begint werkelijk vanaf minuut 34...

  zaterdag 19 september 2020 @ 07:49:06 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_195142094
Als politicus filmpjes plaatsen op YouTube is onzin, dat doet Baudet alleen maar 'om belangrijk te lijken'.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:06:47 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195142171
Oftewel, de dove landgenoot kan van Baudet de tyfus krijgen
pi_195142196
https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955?

Anderhalf jaar geleden stemde hij nog voor een motie voor het verbeteren van de crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden.
pi_195142197
Wel waar. Een hype die is overgewaaid uit het buitenland. Ondertitels zjn prima, en het werkt minder afleidend voor de 99,99% van Nederland.
pi_195142271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:11 schreef Confetti het volgende:
Wel waar. Een hype die is overgewaaid uit het buitenland. Ondertitels zjn prima, en het werkt minder afleidend voor de 99,99% van Nederland.
Hoezo is een doventolk afleidend? Je kan toch nog prima horen wat er gezegd wordt, ook al staat er iemand op de achtergrond te gebaren?
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:24:35 #13
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195142273
Ik word zo verschrikkelijk moe van die man.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195142289
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:11 schreef Confetti het volgende:
Wel waar. Een hype die is overgewaaid uit het buitenland. Ondertitels zjn prima, en het werkt minder afleidend voor de 99,99% van Nederland.
Wat een BS weer, de ondertiteling is niet alleen bedroevend slecht maar loopt ook nog eens flink achter, ook op de gebarentolk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:31:23 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195142314
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Hoezo is een doventolk afleidend? Je kan toch nog prima horen wat er gezegd wordt, ook al staat er iemand op de achtergrond te gebaren?
Van van die FvD-incels zullen wel opgewonden van die knappe Irma worden
pi_195142343
Het principe van een doventolk op tv vind ik ook maar raar, want het lijkt zoveel makkelijker om gewoon ondertiteling te maken.
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:35:27 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195142354
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:33 schreef Lokasenna het volgende:
want het lijkt zoveel makkelijker om gewoon ondertiteling te maken.
Nee dat valt tegen.
pi_195142361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee dat valt tegen.
De tekst van die persconferentie is al een paar dagen van tevoren geschreven toch?
pi_195142366
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:33 schreef Lokasenna het volgende:
Het principe van een doventolk op tv vind ik ook maar raar, want het lijkt zoveel makkelijker om gewoon ondertiteling te maken.
Het lijkt... als leek kennelijk.
Kijk eens een week live programma's zonder geluid met ondertiteling.
Dramatisch slecht en lastig te volgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:38:57 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195142374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

De tekst van die persconferentie is al een paar dagen van tevoren geschreven toch?
Nee, want wat gezegd wordt, dat is niet veel eerder in het OMT overlegd
pi_195142387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

De tekst van die persconferentie is al een paar dagen van tevoren geschreven toch?
En de vragen die journalisten mogen stellen worden zeker ook dagen van te voren door de AIVD aangegeven. _O-
pi_195142415
Een aantal maanden met vakantie????
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195142450
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
pi_195142458
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo’n gebarentolk is nou een mooi voorbeeld van een inclusieve samenleving, ook dove mensen hebben het recht om direct op de hoogte te zijn van belangrijke ontwikkelingen.
Ik weet niet of er dove mensen in de zaal zaten, maar het zou kunnen.

Wel vraag ik me af of er niet een live vertaalprogramma met avatar kan ontwikkeld worden, zodat zo’n ‘ondertiteling!’ op tv zichtbaar is, met smart tv bijvoorbeeld aan te zetten.


Dit bestaat en bestond toch allemaal al jarenlang via zo'n teletekstpagina. 888 dacht ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 08:47:04 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:47:52 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195142476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:45 schreef 111210 het volgende:
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
Waarom mogen slechthorenden het van jou niet volgen?
pi_195142493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom mogen slechthorenden het van jou niet volgen?
Dat vertalen is niks nieuws, waarom is die live ondertiteling via teletekst ineens niet goed genoeg meer? Plotseling moet er wereldwijd zo'n gebarentolk bij :?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 08:50:10 ]
pi_195142497
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit bestaat en bestond toch allemaal al jarenlang via zo'n teletekstpagina. 888 dacht ik.
Nee ik dacht dat je een geautomatiseerde Irma in of uit zou kunnen schakelen bij programma’s :)
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:52:22 #28
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195142519
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een BS weer, de ondertiteling is niet alleen bedroevend slecht maar loopt ook nog eens flink achter, ook op de gebarentolk.
Jeetje, stel je voor dat we de technologie zouden hebben waarin je iets met een korte vertraging kan uitzenden zodat je het kan ondertitelen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195142524
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo’n gebarentolk is nou een mooi voorbeeld van een inclusieve samenleving, ook dove mensen hebben het recht om direct op de hoogte te zijn van belangrijke ontwikkelingen.
Ik weet niet of er dove mensen in de zaal zaten, maar het zou kunnen.

Wel vraag ik me af of er niet een live vertaalprogramma met avatar kan ontwikkeld worden, zodat zo’n ‘ondertiteling!’ op tv zichtbaar is, met smart tv bijvoorbeeld aan te zetten.

Door de mondkapjes merk ik nu hoe veel oudere mensen onbewust liplezen, de communicatie met ouderen gaat wel echt stroever.
Het wordt ook buiten de zaal bekeken :+
En de ondertiteling via 888 is vaak tenenkrommend slecht.
Domme uitspraak van Baudet. Een hele domme.
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:53:10 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_195142528
Een doof iemand zal wel niet de goede arische genen hebben die Baudet voorstaat. Het is wachten tot hij zich een zelfde kapsel als Wilders aanmeet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195142529
Wat een onbenul is het soms toch ook....
pi_195142540
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:52 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Jeetje, stel je voor dat we de technologie zouden hebben waarin je iets met een korte vertraging kan uitzenden zodat je het kan ondertitelen.
Doventolk brengt veel meer informatie over en is veel fijner te volgen dan ondertiteling. Ik vind het wel mooi dat de overheid daarom een tolk inzet bij deze persconferenties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142544
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:45 schreef 111210 het volgende:
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
De motie over verbeteren van de crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden is met 150 stemmen voor en 0 tegen vorig jaar aangenomen.
Baudet heeft zelf ook voor gestemd dus.

https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955

En terecht, dat je geen flauw idee hebt hoe het is om doof of slechthorend te zijn is geen reden om te doen alsof het om een klein groepje gaat dat wel genegeerd kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:47 schreef Bocaj het volgende:
Heb het ff opgezocht... Stukje inleiding maar het begint werkelijk vanaf minuut 34...

Nu is het wel zo dat Baudet nooit een tolk nodig zal hebben. Die doet niet anders dan met lichaamstaal zijn uitspraken kracht bij brengen. :+
pi_195142547
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:52 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Jeetje, stel je voor dat we de technologie zouden hebben waarin je iets met een korte vertraging kan uitzenden zodat je het kan ondertitelen.
Dit dus. Ik ben voor ondertiteling ipv gebaren. Ook omdat mensen die de nederlandse taal niet helemaal machtig zijn het dan misschien ook makkelijker kunnen volgen?

Verder vind ik Baudet maar irritant geworden. Het is vrij duidelijk dat hij er vooral voor zichzelf zit. Jammer!
pi_195142555
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

De tekst van die persconferentie is al een paar dagen van tevoren geschreven toch?
Er zijn ook vragen vanuit het publiek. En het antwoord wat wordt gegeven. Werkt gewoon niet.
pi_195142556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:54 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat Baudet nooit een tolk nodig zal hebben. Die doet niet anders dan met lichaamstaal zijn uitspraken kracht bij brengen. :+
Hij gebaart idd vooral "gebakken lucht".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142568
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:35 schreef Bocaj het volgende:
Rutte en zijn kabinet kregen de afgelopen zes maanden veel lof voor de aanwezigheid van een gebarentolk bij de coronasessies. Irma Sluis, die meestal de teksten van de premier ’vertaalt’ voor doven en slechthorenden, werd een nationaal icoon. Zij kreeg haar eigen lied, er wordt mogelijk een sluis naar haar vernoemd en de opleiding tot gebarentolk nam toe in populariteit.

Sluis was een aantal maanden met vakantie, maar keerde vrijdag bij de persconferentie terug. Op sociale media werd haar aanwezigheid massaal toegejuicht.
Ja en? :?
pi_195142570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:54 schreef wpor het volgende:

[..]

Dit dus. Ik ben voor ondertiteling ipv gebaren. Ook omdat mensen die de nederlandse taal niet helemaal machtig zijn het dan misschien ook makkelijker kunnen volgen?

Verder vind ik Baudet maar irritant geworden. Het is vrij duidelijk dat hij er vooral voor zichzelf zit. Jammer!
Ben jij zelf doof of slechthorend?
  zaterdag 19 september 2020 @ 08:59:11 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195142573
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat vertalen is niks nieuws, waarom is die live ondertiteling via teletekst ineens niet goed genoeg meer? Plotseling moet er wereldwijd zo'n gebarentolk bij :?
Aangezien gebarentaal fijner is voor doven en sneller werkt. Dus prima als die tolk het voor doven prettiger maakt.

Het is echt zeiken om het zeiken als je dat weer als reden ziet om tegendraads te gaan doen
pi_195142575
Je weet zelf, fuck dove mensen toch :')

Als jij naar het nieuws kijkt, verwacht je ook dat het in het Nederlands wordt gedaan i.p.v. standaard in het Engels, ook al begrijp je deze tweede taal ook.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195142594
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

De motie over verbeteren van de crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden is met 150 stemmen voor en 0 tegen vorig jaar aangenomen.
Baudet heeft zelf ook voor gestemd dus.

https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955

En terecht, dat je geen flauw idee hebt hoe het is om doof of slechthorend te zijn is geen reden om te doen alsof het om een klein groepje gaat dat wel genegeerd kan worden.
Clown Baudet _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142597
Echt al die "Ondertiteling is goed genoeg" figuren... kijk eens een week liveprogramma's zonder geluid en alleen ondertiteling, en zeg dan nog eens dat het goed genoeg is.

Of zet op YouTube de ondertiteling eens aan bij het filmpje van cherry.
Ja idd, cherry... FVD vindt het zelf niet belangrijk genoeg het te ondertitelen, dus dan moet je het met de automatisch gegenereerde ondertiteling van YouTube doen, en daar maken ze cherry van zijn naam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aangezien gebarentaal fijner is voor doven en sneller werkt. Dus prima als die tolk het voor doven prettiger maakt.

Het is echt zeiken om het zeiken als je dat weer als reden ziet om tegendraads te gaan doen
Gebarentolk is prettiger dan ondertiteling? Heb je daar een bron bij?

Als we al een voorziening hebben met pagina 888 vind ook ik het allemaal wat onzinnig en duur om het nog eens dunnetjes over te doen met een tolk.
pi_195142615
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gebarentolk is prettiger dan ondertiteling? Heb je daar een bron bij?

Als we al een voorziening hebben met pagina 888 vind ook ik het allemaal wat onzinnig en duur om het nog eens dunnetjes over te doen met een tolk.
Niet hoeven lezen is sowieso al fijner. En met ondertiteling mis je elke vorm van intonatie en emotie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142625
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet hoeven lezen is sowieso al fijner. En met ondertiteling mis je elke vorm van intonatie en emotie.
Mij lijkt dat eerste persoonlijk. Dat tweede is niet nodig bij maatregelen verkondigen.
pi_195142627
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gebarentolk is prettiger dan ondertiteling? Heb je daar een bron bij?

Als we al een voorziening hebben met pagina 888 vind ook ik het allemaal wat onzinnig en duur om het nog eens dunnetjes over te doen met een tolk.
Schijnbaar hoor jij nog prima. Anders zou je namelijk wel anders oordelen.
Lees wel meer posts hier van dat het wel prima is met alleen 888.
Wie van de mensen die hier nu posten zijn doof of slechthorend?
+1
pi_195142633
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mij lijkt dat eerste persoonlijk. Dat tweede is niet nodig bij maatregelen verkondigen.
De ondertiteling is slecht en loopt achter, behoorlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142642
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:07 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Schijnbaar hoor jij nog prima. Anders zou je namelijk wel anders oordelen.
Lees wel meer posts hier van dat het wel prima is met alleen 888.
Wie van de mensen die hier nu posten zijn doof of slechthorend?
+1
+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142646
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mij lijkt dat eerste persoonlijk. Dat tweede is niet nodig bij maatregelen verkondigen.
Dat is eerder een argument tegen de persconferentie zelf. Je kan het toch net zo goed nalezen?

Nee, mensen willen graag horen hoe de minister president en ministers het nieuws brengen, ipv lezen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is eerder een argument tegen de persconferentie zelf. Je kan het toch net zo goed nalezen?

Nee, mensen willen graag horen hoe de minister president en ministers het nieuws brengen, ipv lezen.
Dit, dan hoeven ze helemaal geen persconferentie meer te geven maar kunnen ze gewoon een verklaring afgeven
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142668
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

De ondertiteling is slecht en loopt achter, behoorlijk.
Dat was nooit een probleem en plotseling bij covid wel. Of je het wat seconden later leest maakt toch niet uit? Zo'n tolk loopt ook wel eens achter. Die kunnen we bovendien lastig controleren op foutjes.
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:13:00 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_195142670
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gebarentolk is prettiger dan ondertiteling? Heb je daar een bron bij?

Als we al een voorziening hebben met pagina 888 vind ook ik het allemaal wat onzinnig en duur om het nog eens dunnetjes over te doen met een tolk.
Waarom hebben we uberhaupt nog persconferenties met mensen. Cut out the middleman en draai gewoon de telepromptertekst af op het scherm. Of zijn persconferenties een privilege die voorbestemd is voor goedhorende mensen? Laten we wel wezen, goedhorende mensen hebben het al zoveel zwaarder dan slechthorende en dove mensen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195142672
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mij lijkt dat eerste persoonlijk. Dat tweede is niet nodig bij maatregelen verkondigen.
Jij bent niet doof, als nu 80% van de doven en slechthorenden aangeven dat ze liever een doventolk hebben wie is baudet dan om zo'n groep op deze manier te schofferen.
pi_195142688
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:07 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Schijnbaar hoor jij nog prima. Anders zou je namelijk wel anders oordelen.
Lees wel meer posts hier van dat het wel prima is met alleen 888.
Wie van de mensen die hier nu posten zijn doof of slechthorend?
+1
Ik neem hierbij het nodige aan, dat klopt. Dit baseer ik ook op dat het tientallen jaren goed werkt en nu plotseling aan moet gepast. Ik laat mij graag vertellen door ervaringsdeskundigen hoe het werkelijk zit.
pi_195142689
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat was nooit een probleem en plotseling bij covid wel. Of je het wat seconden later leest maakt toch niet uit? Zo'n tolk loopt ook wel eens achter. Die kunnen we bovendien lastig controleren op foutjes.
Dat is met liveprogramma's altijd een probleem geweest, dat het jou niet interesseert is een tweede.

Deze motie is er niet voor niets gekomen na de situatie met de tramschutter:
https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij bent niet doof, als nu 80% van de doven en slechthorenden aangeven dat ze liever een doventolk hebben wie is baudet dan om zo'n groep op deze manier te schofferen.
Waar kan ik dat lezen van die 80%?
pi_195142702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom mogen slechthorenden het van jou niet volgen?
Dat zeg ik niet, maar voor een relatief kleine groep slechthorenden vind ik een gebarentolkwel wat overdreven.
pi_195142706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is met liveprogramma's altijd een probleem geweest, dat het jou niet interesseert is een tweede.

Deze motie is er niet voor niets gekomen na de situatie met de tramschutter:
https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955
Onnodig op de man dit. Het herft niks met interesse te maken maar met noodzakelijkheid. Die was kennelijk tientallen jaren afwezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 09:18:15 ]
pi_195142710
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom hebben we uberhaupt nog persconferenties met mensen. Cut out the middleman en draai gewoon de telepromptertekst af op het scherm. Of zijn persconferenties een privilege die voorbestemd is voor goedhorende mensen? Laten we wel wezen, goedhorende mensen hebben het al zoveel zwaarder dan slechthorende en dove mensen.
ugh oke bij dit soort sneeuwvlokjesgelul haak ik af
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:20:15 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195142719
Dit is dan wel weer een beetje suf.
https://www.eoswetenschap(...)nWR1gkhoCKscQAvD_BwE
pi_195142720
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik neem hierbij het nodige aan, dat klopt. Dit baseer ik ook op dat het tientallen jaren goed werkt en nu plotseling aan moet gepast. Ik laat mij graag vertellen door ervaringsdeskundigen hoe het werkelijk zit.
Noem het een verbetering, een toevoeging waar een grote groep mensen baat bij hebben.
Je bekijkt het ook in deze post weer vanuit je eigen perspectief en er moeten meteen ervaringsdeskundigen bij worden gehaald. Het geeft een nare indruk.
pi_195142726
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

De motie over verbeteren van de crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden is met 150 stemmen voor en 0 tegen vorig jaar aangenomen.
Baudet heeft zelf ook voor gestemd dus.

https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955

En terecht, dat je geen flauw idee hebt hoe het is om doof of slechthorend te zijn is geen reden om te doen alsof het om een klein groepje gaat dat wel genegeerd kan worden.
Heb in mn familie iemand die doof is, en zeg ook niet dat die gene genegeerd moeten worden, maar op de site van het nos staat live wat er allemaal besproken wordt in zon perso. Dus vind een gebarentolk daarom zelf een beetje overdreven als je daar mee kan lezen.

Maar als de hele kamer voor gestemd heeft moet thiery idd zn muil houden verder.
pi_195142739
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Onnodig op de man dit. Het herft niks met interesse te maken maar met noodzakelijkheid. Die was kennelijk tientallen jaren afwezig.
Hoeveel crisispersco's zijn er de afgelopen tientallen jaren geweest?

Vorig jaar bij de tramschutter werd duidelijk dat dit een probleem is, dat is in de kamer slechts 10 dagen later(!!!) goed opgepakt door een stemming dit voortaan beter te doen.
Dit is de verbetering en daar was men maanden lyrisch over.
En ineens is het na maanden van tevredenheid een probleem omdat Baudet, die voor deze verbetering gestemd heeft, het gebruikt als stok om mee te slaan omdat de Covid19-maatregelen sowieso niet meer in zijn straatje passen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142748
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:45 schreef 111210 het volgende:
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
Volgens mij weet Baudet zelf niet wat hij zegt.

Zoals een user hier al heeft opgemerkt. Baudet heeft vorig jaar nog voor de motie gestemd voor het verbeteren van crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden.
Het is dus wat vreemd van hem om nu te gaan zeggen dat de overheid het enkel doet om belangrijk te lijken.
Heeft hij dan ook enkel voor de motie gestemd om belangrijk te lijken?
pi_195142752
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:20 schreef Xqtress het volgende:

[..]


Je bekijkt het ook in deze post weer vanuit je eigen perspectief en er moeten meteen ervaringsdeskundigen bij worden gehaald. Het geeft een nare indruk.
Dat ontken ik zeker niet, daarom hoor ik graag van ervaringsdeskunidgen (= iemand / mensen die doof of slechthorend zijn) hoe het ervaren wordt. De meesten reageren hier ook maar namens de groep en nemen allerlei dingen aan. Ik hoor het dus graag van hen waar de tolk voor bedoeld is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 09:26:17 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:25:53 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_195142757
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

ugh oke bij dit soort sneeuwvlokjesgelul haak ik af
Maar jij bent degene van het sneeuwvlokjesgehuil, want jij vindt jezelf een specialerder sneeuwvlokje dan slechthorenden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195142760
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar jij bent degene van het sneeuwvlokjesgehuil, want jij vindt jezelf een specialerder sneeuwvlokje dan slechthorenden.
Ok
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:28:23 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195142775
Maar goed, de Nederlandse gebarentaal schijnt dus echt een afzonderlijke taal met een eigen grammatica te zijn (het gaat terug op een Frans voorbeeld) die door veel Nederlandse doven en (in mindere mate, neem ik aan) slechthorenden beter wordt begrepen dan geschreven Nederlands.
https://www.doof.nl/perso(...)olk-geldverspilling/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Gebarentaal
pi_195142781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:28 schreef Iblardi het volgende:
Maar goed, de Nederlandse gebarentaal schijnt dus echt een afzonderlijke taal met een eigen grammatica te zijn (het gaat terug op een Frans voorbeeld) die door veel Nederlandse doven en (in mindere mate, neem ik aan) slechthorenden beter wordt begrepen dan geschreven Nederlands.
https://www.doof.nl/perso(...)olk-geldverspilling/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Gebarentaal
Klopt, het is in feite de moedertaal voor mensen die ermee zijn opgegroeid, Nederlands is een tweede taal wat dat betreft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:29:23 #71
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195142782
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:45 schreef 111210 het volgende:
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
Hoe moeten de dove mensen zich precies aanpassen aan ons? Gewoon beter horen?
pi_195142804
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat ontken ik zeker niet, daarom hoor ik graag van ervaringsdeskunidgen (= iemand / mensen die doof of slechthorend zijn) hoe het ervaren wordt. De meesten reageren hier ook maar namens de groep en nemen allerlei dingen aan. Ik hoor het dus graag van hen waar de tolk voor bedoeld is.
Hier zijn er twee aan het woord: https://www.hartvannederl(...)llen-gehoord-worden/

En nog een ander artikel:
https://www.harpersbazaar(...)ntolk-ondertiteling/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel crisispersco's zijn er de afgelopen tientallen jaren geweest?

Vanaf bijv 2000 tot nu is er toch wel het nodige gebeurd, naast de wekelijkse persco's. Ook voor die tijd overigens.
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:34:54 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195142832
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat ontken ik zeker niet, daarom hoor ik graag van ervaringsdeskunidgen (= iemand / mensen die doof of slechthorend zijn) hoe het ervaren wordt. De meesten reageren hier ook maar namens de groep en nemen allerlei dingen aan. Ik hoor het dus graag van hen waar de tolk voor bedoeld is.
Vragen naar het waarom van een plotselinge verandering vind ik ook volkomen logisch.
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:35:05 #75
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195142837
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:24 schreef FYazz het volgende:

[..]

Volgens mij weet Baudet zelf niet wat hij zegt.

Zoals een user hier al heeft opgemerkt. Baudet heeft vorig jaar nog voor de motie gestemd voor het verbeteren van crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden.
Het is dus wat vreemd van hem om nu te gaan zeggen dat de overheid het enkel doet om belangrijk te lijken.
Heeft hij dan ook enkel voor de motie gestemd om belangrijk te lijken?
Haha echt?
Praat over de hel en je komt er.
pi_195142848
Irma is overschat
Ze weet niet hoe ze hamsteren moet doen in gebarentaal dus ze doet maar wat
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:36:21 #77
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195142851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:24 schreef FYazz het volgende:

[..]

Zoals een user hier al heeft opgemerkt. Baudet heeft vorig jaar nog voor de motie gestemd voor het verbeteren van crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden.
:|W
pi_195142861
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:03 schreef Leandra het volgende:
Echt al die "Ondertiteling is goed genoeg" figuren... kijk eens een week liveprogramma's zonder geluid en alleen ondertiteling, en zeg dan nog eens dat het goed genoeg is.

Of zet op YouTube de ondertiteling eens aan bij het filmpje van cherry.
Ja idd, cherry... FVD vindt het zelf niet belangrijk genoeg het te ondertitelen, dus dan moet je het met de automatisch gegenereerde ondertiteling van YouTube doen, en daar maken ze cherry van zijn naam.
Los daarvan, Nederlands is niet de moedertaal van dove Nederlanders. Ze zullen het heus snappen, maar het is gewoon niet hun eerste taal. Ik spreek ook prima Engels, maar bij belangrijk nieuws geef ik toch niet de voorkeur om in hoog tempo beperkte ondertitels in het Engels te moeten lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195142867
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Onnodig op de man dit. Het herft niks met interesse te maken maar met noodzakelijkheid. Die was kennelijk tientallen jaren afwezig.
Dat waren kreukzones in auto's ook, dat iets afwezig was is geen argument dat het geen verbetering kan zijn of niet noodzakelijk is.
pi_195142869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:35 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Haha echt?
Sterker nog, in die motie die gesteund is door Baudet staat zelfs explicitiet:
quote:
(...) verzoekt de regering, om in gesprek te gaan met belangenorganisaties en de publieke omroep en waar mogelijk breder, om op korte termijn met een verbeterplan te komen om de crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden te verbeteren en daarbij nadrukkelijk te kijken naar de mogelijkheid van een gebarentolk bij crisiscommunicatie richting het publiek,
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:38:42 #81
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195142878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:36 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Irma is overschat
Ze weet niet hoe ze hamsteren moet doen in gebarentaal dus ze doet maar wat
Slecht hè? Ik vraag me af hoe ze "bij de wilde spinnen af" zou doen. Dat zal dan ook wel weer te moeilijk zijn.
pi_195142880
quote:
Het eerste artikel gaat veel breder (studie etc, ja dat snap ik), bovendien lijken ze de aanwezige ondertitelingsfunctie niet te kennen? Komt iig niet aan de orde.

Het tweede artikel gaat ook over deze mensen. Niet door.
pi_195142885
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het eerste artikel gaat veel breder (studie etc, ja dat snap ik), bovendien lijken ze de aanwezige ondertitelingsfunctie niet te kennen? Komt iig niet aan de orde.

Het tweede artikel gaat ook over deze mensen. Niet door.
Ik denk inderdaad dat dove mensen niet bekend zijn met het feit dat er ondertiteling beschikbaar is ja. Hoe logisch vind je dat zelf klinken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142890
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:37 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Dat waren kreukzones in auto's ook, dat iets afwezig was is geen argument dat het geen verbetering kan zijn of niet noodzakelijk is.
Vergelijk je nu slechthorenden met kreukelzones? :')
pi_195142896
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik neem hierbij het nodige aan, dat klopt. Dit baseer ik ook op dat het tientallen jaren goed werkt en nu plotseling aan moet gepast. Ik laat mij graag vertellen door ervaringsdeskundigen hoe het werkelijk zit.
Gebarentolken zijn ook al vele jaren heel gebruikelijk in veel landen. Wat mij betreft is het een mooie toevoeging.
pi_195142902
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat dove mensen niet bekend zijn met het feit dat er ondertiteling beschikbaar is ja. Hoe logisch vind je dat zelf klinken?
Het komt niet aan de orde dus dat moeten we allemaal maar weer aannemen?
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:42:48 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195142913
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sterker nog, in die motie die gesteund is door Baudet staat zelfs explicitiet:
[..]

Wel kijken, niet aanraken.
pi_195142917
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het komt niet aan de orde dus dat moeten we allemaal maar weer aannemen?
Je kunt best aannemen dat dove mensen weten dat er ondertiteling op een tv beschikbaar is ;).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195142919
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat ontken ik zeker niet, daarom hoor ik graag van ervaringsdeskunidgen (= iemand / mensen die doof of slechthorend zijn) hoe het ervaren wordt. De meesten reageren hier ook maar namens de groep en nemen allerlei dingen aan. Ik hoor het dus graag van hen waar de tolk voor bedoeld is.
What? Vertel je mij nou dat ik niet slechthorend ben? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142930
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sterker nog, in die motie die gesteund is door Baudet staat zelfs explicitiet:
[..]

_O-
pi_195142946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

What? Vertel je mij nou dat ik niet slechthorend ben? :D
Nee hoor, doe maar kalm. Ik stel dat de meesten hier niet slechthorend zullen zijn. Wel slecht luisterend, maar dat is wat anders.
pi_195142957
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het komt niet aan de orde dus dat moeten we allemaal maar weer aannemen?
:D Het komt niet aan de orde?
Beweer je nou werkelijk dat doven/slechthorenden 888 of het ondertitelingsknopje van hun afstandsbediening niet kennen? :D

Namens wie spreek jij eigenlijk? De onwetende Nederlander?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195142992
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Vergelijk je nu slechthorenden met kreukelzones? :')
Nee, de gebarentolk.

Maar het was slechts een analogie om te laten zijn dat je logica vrij absurd was. Ik kan ook zeggen "auto's voldeden zonder kreukzone", dat klopt maar het scheelt wel doden en is wel een goede toevoeging. Idem met de gebarentolk, zeker nadat bij de aanslag in Utrecht bleek dat dovencommunicatie een probleem was.

Naar aanleiding daarvan is de motie opgesteld, gesteund door iedereen incluis Baudet en is er nu een doventolk bij crisismaatregelen :)

Baudet is nu dus verontwaardigd dat een motie die hij zelf steunde wordt uitgevoerd, zo chronisch verongelijkt zijn lijkt mij niet goed voor een mens.
pi_195142998
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nee hoor, doe maar kalm. Ik stel dat de meesten hier niet slechthorend zullen zijn. Wel slecht luisterend, maar dat is wat anders.
Maar als een slechthorende je al een paar keer aangeeft dat de ondertiteling dramatisch slecht is dan negeer je dat liever en doe je net alsof die mededeling van iemand met een prima gehoor komt.

Daarbij heeft al eerder iemand aangegeven doof/slechthorend te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:51:12 #95
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195143002
Persoonlijk vind ik trouwens dat ze dat getik bij de stoplichten wel mogen afschaffen. Het is afleidend voor normale mensen en die blinden moeten zich maar een beetje aanpassen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:51:23 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195143003
Gebarentaal is voor dove mensen hun moedertaal, dat is geschreven taal niet. Voor slechthorenden zijn ondertitels of een audiotranscript juist weer beter. Beide zouden breed en goed beschikbaar moeten zijn.
KuikenGuppy
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:52:32 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143012
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als een slechthorende je al een paar keer aangeeft dat de ondertiteling dramatisch slecht is dan negeer je dat liever en doe je net alsof die mededeling van iemand met een prima gehoor komt.

Daarbij heeft al eerder iemand aangegeven doof/slechthorend te zijn.
Misschien is het niet voor iedereen duidelijk dat je zelf slechthorend bent. De "+1" in een post hierboven, ergens halverwege de discussie, kan vrij gemakkelijk over het hoofd worden gezien.
pi_195143014
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Persoonlijk vind ik trouwens dat ze dat getik bij de stoplichten wel mogen afschaffen. Het is afleidend voor normale mensen en die blinden moeten zich maar een beetje aanpassen.
Of wat denk je van die bolletjes op de grond op een perron om aan te geven waar het spoor gaat beginnen. Echt mega irritant, ik ga er steeds op staan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195143022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als een slechthorende je al een paar keer aangeeft dat de ondertiteling dramatisch slecht is dan negeer je dat liever en doe je net alsof die mededeling van iemand met een prima gehoor komt.

Ik kan zo niet weten dat je slechthorend bent volgens mij. Dat weet ik nu pas. Dan kan ik je opmerking ook in een ander daglicht plaatsen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:55:05 #100
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195143025
quote:
86s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of wat denk je van die bolletjes op de grond op een perron om aan te geven waar het spoor gaat beginnen. Echt mega irritant, ik ga er steeds op staan.
Wat zouden al die speciale tegels wel niet kosten?
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:55:17 #101
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Persoonlijk vind ik trouwens dat ze dat getik bij de stoplichten wel mogen afschaffen. Het is afleidend voor normale mensen en die blinden moeten zich maar een beetje aanpassen.
Dat gejaagde "rik-tikketik, tikketik, tikketik, tikketik" stimuleert me altijd wel om flink door te lopen.
pi_195143045
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D Het komt niet aan de orde?
Beweer je nou werkelijk dat doven/slechthorenden 888 of het ondertitelingsknopje van hun afstandsbediening niet kennen? :D

Namens wie spreek jij eigenlijk? De onwetende Nederlander?
Dat artikel gaat niet over ondertiteling. Ook al is dit de zoveelste poging van jou om woorden in mijn mond te leggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 10:00:01 ]
pi_195143049
Ze doet niemand kwaad, waarom daar negatief over zijn? Wat een lullo.

#teamNanninga
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195143054
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat gejaagde "rik-tikketik, tikketik, tikketik, tikketik" stimuleert me altijd wel om flink door te lopen.
Het valt mij op dat die dingen vaak kapot zijn. Lijkt me zwaar irritant voor slechtzienden
pi_195143066
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Nee, de gebarentolk.

Maar het was slechts een analogie om te laten zijn dat je logica vrij absurd was. Ik kan ook zeggen "auto's voldeden zonder kreukzone", dat klopt maar het scheelt wel doden en is wel een goede toevoeging. Idem met de gebarentolk, zeker nadat bij de aanslag in Utrecht bleek dat dovencommunicatie een probleem was.

Naar aanleiding daarvan is de motie opgesteld, gesteund door iedereen incluis Baudet en is er nu een doventolk bij crisismaatregelen :)

Baudet is nu dus verontwaardigd dat een motie die hij zelf steunde wordt uitgevoerd, zo chronisch verongelijkt zijn lijkt mij niet goed voor een mens.
Ook de gebarentolk en kreukzone is een hele matige analogie.

Baudet is verder geen knip voor de neus waard met zn gedraai
pi_195143078
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:06 schreef Hexagon het volgende:
Oftewel, de dove landgenoot kan van Baudet de tyfus krijgen
Je kan toch lezen als dove.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:01:16 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195143081
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gebarentolk is prettiger dan ondertiteling? Heb je daar een bron bij?

Als we al een voorziening hebben met pagina 888 vind ook ik het allemaal wat onzinnig en duur om het nog eens dunnetjes over te doen met een tolk.
Jazeker
https://npofocus.nl/artikel/8063/waarom-is-gebarentaal-nodig-

En je moet toch wel een totale plurk zijn om er moeilijk over te gaan doen als er mensen zijn die hiermee geholpen zijn
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:03:19 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195143102
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:17 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar voor een relatief kleine groep slechthorenden vind ik een gebarentolkwel wat overdreven.
Maar wat is precies het probleem? Er wordt iets voor ze geregeld en niemand heeft er last van.

Het lijkt meer op een soort afgunst omdat er voor een bepaalde groep wat geregeld wordt en niet voor jou.
pi_195143141
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jazeker
https://npofocus.nl/artikel/8063/waarom-is-gebarentaal-nodig-

En je moet toch wel een totale plurk zijn om er moeilijk over te gaan doen als er mensen zijn die hiermee geholpen zijn
Moeten we nu discussieloos maar alles toestaan waar mensen mee geholpen kunnen zijn? Dat wordt nog wat :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 10:07:51 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:08:59 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195143151
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Misschien is het niet voor iedereen duidelijk dat je zelf slechthorend bent. De "+1" in een post hierboven, ergens halverwege de discussie, kan vrij gemakkelijk over het hoofd worden gezien.
Zullen we de volgende keer als eerste post in een discussie dan even:
IK BEN DOOF/SLECHTHOREND posten?

Daarbij had je het kennelijk wel gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195143190
Voor genoeg dove mensen is lezen moeilijk omdat het een andere grammatica heeft. Dus lijkt me betere oplossing voor de doelgroep dan ondertitels.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:15:03 #112
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143204
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zullen we de volgende keer als eerste post in een discussie dan even:
IK BEN DOOF/SLECHTHOREND posten?

Daarbij had je het kennelijk wel gezien.
Het was mij ook niet direct duidelijk. En volgens mij is het best mogelijk om helder te communiceren zonder te schreeuwen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:15:18 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195143208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:01 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Je kan toch lezen als dove.
Je kan toch ook lezen als niet dove? Schaf de persco maar af dan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:17:07 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195143228
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Moeten we nu discussieloos maar alles toestaan waar mensen mee geholpen kunnen zijn? Dat wordt nog wat :D
Hoezo discussieloos? Er is in de tweede kamer een motie over aangenomen, met 150 stemmen voor.

Maar het kan natuurlijk zijn dat Baudet alleen voor de show voor stemde, of niet de ballen had zo zichtbaar duidelijk te maken dat doven/slechthorenden er voor hem niet toe doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:18:11 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195143236
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Moeten we nu discussieloos maar alles toestaan waar mensen mee geholpen kunnen zijn? Dat wordt nog wat :D
Moeten we over ieder hulpmiddel voor gehandicapten een heel drama gaan maken dat er iets voor ze geregeld wordt en niet voor jou?
pi_195143244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]


Maar het kan natuurlijk zijn dat Baudet alleen voor de show voor stemde, of niet de ballen had zo zichtbaar duidelijk te maken dat doven/slechthorenden er voor hem niet toe doen.
Wat Baudet hier doet lijkt inderdaad nergens op
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 10:20:13 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195143255
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat vertalen is niks nieuws, waarom is die live ondertiteling via teletekst ineens niet goed genoeg meer? Plotseling moet er wereldwijd zo'n gebarentolk bij :?
Wereldwijd gebruiken ze al jaaaaaaaren een gebarentolk. Wij zijn 1 van de weinige landen die dat niet doen.

Amerika heeft dit bijv heel goed geregeld :) Kijk eens naar een persco over een orkaan. Of het nou een persco is geregeld door de staat of een persco van de burgemeester van een klein plaatsje, er is ALTIJD een gebarentolk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195143271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo’n gebarentolk is nou een mooi voorbeeld van een inclusieve samenleving, ook dove mensen hebben het recht om direct op de hoogte te zijn van belangrijke ontwikkelingen.
Wat is ondertiteling?
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:23:37 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195143288
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het was mij ook niet direct duidelijk. En volgens mij is het best mogelijk om helder te communiceren zonder te schreeuwen.
Ja dat is idd prima mogelijk, maar waarom zou je mijn bewering dat de ondertiteling ronduit slecht is niet voor waarheid aannemen zonder te weten of ik doof ben?

Dat had mijn uitstekend horende echtgenoot je ook kunnen vertellen, nog beter misschien zelfs, want die weet wel wat er werkelijk gezegd is, ik kan alleen maar zien dat er dingen staan die niet kloppen en/of ontbreken.
Zo is de R die gisteren gemeld is me niet duidelijk geworden door de ondertiteling; die viel de eerste keer weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:25:09 #120
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195143304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:33 schreef Lokasenna het volgende:
Het principe van een doventolk op tv vind ik ook maar raar, want het lijkt zoveel makkelijker om gewoon ondertiteling te maken.
Zie wat Leandra post ondertiteling loopt achter en is ronduit slecht. Plus er zijn rond de 490.000 mensen in Nederland die ernstig doof zijn.
https://www.hoorwijzer.nl(...)oestel%20aanschaffen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195143310
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar wat is precies het probleem? Er wordt iets voor ze geregeld en niemand heeft er last van.

Het lijkt meer op een soort afgunst omdat er voor een bepaalde groep wat geregeld wordt en niet voor jou.
Nee zeker niet, maar vind het zelf een beetje overdreven een gebarentolk voor een relatief kleine groep mensen.

Krijg meteen kritiek van een aantal hier omdat ik een afwijkende mening heb?

Zoals ik al zei heb ik in mijn familie ook iemand die doof is, die heb ik nooit horen klagen dat ze niet aan nieuws en Belangrijke info kan komen omdat er vroeger nooit een gebarentolk was.
pi_195143319
Ik ben redelijk verbaast over de hoeveelheid mensen die het onzin vinden. :o
pi_195143321
Dus Baudet heeft een eigen aandachttrekkende show op YouTube om ons te vertellen dat een doventolk "aandachttrekkerij" is?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 10:27:07 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195143322
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:25 schreef 111210 het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar vind het zelf een beetje overdreven een gebarentolk voor een relatief kleine groep mensen.

Krijg meteen kritiek van een aantal hier omdat ik een afwijkende mening heb?

Zoals ik al zei heb ik in mijn familie ook iemand die doof is, die heb ik nooit horen klagen dat ze niet aan nieuws en Belangrijke info kan komen omdat er vroeger nooit een gebarentolk was.
Dat hij niet klaagt wil niet zeggen dat dit voor hem en vele anderen misschien prettiger is ;) Dit is een kleine moeite en een groot plezier.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:28:12 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195143334
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:25 schreef 111210 het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar vind het zelf een beetje overdreven een gebarentolk voor een relatief kleine groep mensen.

Krijg meteen kritiek van een aantal hier omdat ik een afwijkende mening heb?

Zoals ik al zei heb ik in mijn familie ook iemand die doof is, die heb ik nooit horen klagen dat ze niet aan nieuws en Belangrijke info kan komen omdat er vroeger nooit een gebarentolk was.
Relatief kleine groep? Wellicht meer dan een half miljoen mensen? Die gelukkig nu niet meer op de FvD gaan stemmen wellicht? :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:28:21 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195143335
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:26 schreef Document1 het volgende:
Ik ben redelijk verbaast over de hoeveelheid mensen die het onzin vinden. :o
Heel veel mensen hebben een trieste mentaliteit waarbij ze anderen het licht in de ogen niet gunnen. De FvD -achterban grossiert daar in.
pi_195143337
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het was mij ook niet direct duidelijk. En volgens mij is het best mogelijk om helder te communiceren zonder te schreeuwen.
Mwoah, ik hoor vrij slecht en soms is haast schreeuwen nodig om iets te kunnen verstaan.
Nog een ding, buiten deze discussie maar weet je hoe vervelend die schermen bij kassa's zijn?
Je verstaat die kassiere vaak totaal niet. Zeker niet in een supermarkt met veel achtergrondgeluiden.
pi_195143354
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zie wat Leandra post ondertiteling loopt achter en is ronduit slecht. Plus er zijn rond de 490.000 mensen in Nederland die ernstig doof zijn.
https://www.hoorwijzer.nl(...)oestel%20aanschaffen.
Klopt, maar van die 490.000 zijn er slechts 15.000 die gebarentaal kunnen verstaan.

Uiteindelijk zou ondertiteling misschien effectiever zijn om iedereen te bereiken, al dan niet in combinatie met gebarentaal.

Ik stoor me er niet aan en als je zeker weet dat je die groep ook bereikt? Prima.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:33:10 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195143372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus Baudet heeft een eigen aandachttrekkende show op YouTube om ons te vertellen dat een doventolk "aandachttrekkerij" is?
Als je echt wilt lachen moet je de ondertiteling daarvan eens aanzetten.
De grote cherryshow.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 19-09-2020 10:46:51 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:33:56 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143380
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat is idd prima mogelijk, maar waarom zou je mijn bewering dat de ondertiteling ronduit slecht is niet voor waarheid aannemen zonder te weten of ik doof ben?
Omdat je op een forum niet elke uitspraak van elke deelnemer zonder meer als algemene waarheid aanneemt? Dat is toch geen persoonlijke aanval. Niet iedereen ervaart alles op dezelfde manier.

Maar ik reageerde vooral op je uitspraak dat je genegeerd werd terwijl je zelf tot de doelgroep hoort ("als een slechthorende je al een paar keer aangeeft..."). Je gebruikt het dus in zekere zin zelf als argument. Mijn suggestie was dat dat onderdeel van je argumentatie misschien niet was overgekomen bij de andere user.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:34:02 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195143381
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, maar van die 490.000 zijn er slechts 15.000 die gebarentaal kunnen verstaan.

Uiteindelijk zou ondertiteling misschien effectiever zijn om iedereen te bereiken, al dan niet in combinatie met gebarentaal.

Ik stoor me er niet aan en als je zeker weet dat je die groep ook bereikt? Prima.
Het is inderdaad niet storend. Maar Baudet had blijkbaar weer wat verzonnen om aandacht te trekken. Of dit hem in dit geval meer stemmen gaat opleveren waar daar gaat het hem natuurlijk om betwijfel ik?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:35:22 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195143393
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je echt wilt lachen moet de de ondertiteling daarvan een aanzetten.
De grote cherryshow.
En zelfs de ondertiteling bij films en documentaires is soms ronduit slecht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:36:59 #133
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143400
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:28 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Mwoah, ik hoor vrij slecht en soms is haast schreeuwen nodig om iets te kunnen verstaan.
Nog een ding, buiten deze discussie maar weet je hoe vervelend die schermen bij kassa's zijn?
Je verstaat die kassiere vaak totaal niet. Zeker niet in een supermarkt met veel achtergrondgeluiden.
Ja, en wat denk je van die mondkapjes? Het kost mij onder normale omstandigheden vaak al moeite mensen goed te verstaan en die maatregelen maken het er niet beter op.

Maar "schreeuwen" ging in dit geval over het gebruik van Caps Lock.
pi_195143402
Ben wel benieuwd of Thierry bijdraait op dit onderwerp of dat hij doof blijft voor de kritiek.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:39:44 #135
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd of Thierry bijdraait op dit onderwerp of dat hij doof blijft voor de kritiek.
Hij hoort te luisteren, maar soms is het praten tegen dovemansoren.
pi_195143466
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:53 schreef speknek het volgende:
Een doof iemand zal wel niet de goede arische genen hebben die Baudet voorstaat. Het is wachten tot hij zich een zelfde kapsel als Wilders aanmeet.
Post 30. Gefeliciteerd!
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:45:21 #137
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195143480
Sinds wanneer worden doven uitgesloten van nieuwsvergaring? Thierry maakt zich hier wel volstrekt belachelijk.
  zaterdag 19 september 2020 @ 10:54:01 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195143539
Thierry durft tenminste iets te zeggen waar de politiek-correcte meute het niet mee eens is.
Vroeger had je oude vieze mannen als Maarten van Rossum om belezen, intelligente en afwijkende gezichtspunten op tv te brengen, maar die zijn allemaal gecancelled.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195143550
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:54 schreef LXIV het volgende:
Thierry durft tenminste iets te zeggen waar de politiek-correcte meute het niet mee eens is.
Vroeger had je oude vieze mannen als Maarten van Rossum om belezen, intelligente en afwijkende gezichtspunten op tv te brengen, maar die zijn allemaal gecancelled.
Baudet heeft zelf een motie gesteund waarin juist opgeroepen werd om meer gebarentolken op TV te brengen _O-
pi_195143572
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wat is ondertiteling?
Niet goed genoeg kennelijk.
pi_195143573
Thierry was een beetje dom.
  Moderator zaterdag 19 september 2020 @ 10:58:30 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195143581
het lijkt mij ook niet nodig maar ik ben dan ook niet doof dus weet ik het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:00:16 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195143605
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Omdat je op een forum niet elke uitspraak van elke deelnemer zonder meer als algemene waarheid aanneemt? Dat is toch geen persoonlijke aanval. Niet iedereen ervaart alles op dezelfde manier.

Maar ik reageerde vooral op je uitspraak dat je genegeerd werd terwijl je zelf tot de doelgroep hoort ("als een slechthorende je al een paar keer aangeeft..."). Je gebruikt het dus in zekere zin zelf als argument. Mijn suggestie was dat dat onderdeel van je argumentatie misschien niet was overgekomen bij de andere user.
Ik werd niet genegeerd, maar ook van een horende kun je de bewering dat de ondertiteling van liveprogramma's ronduit slecht is prima aannemen, je hoeft maar een paar keer een liveprogramma met ondertiteling te hebben gekeken om die conclusie te trekken.

Iedereen die beweert dat ondertiteling wel voldoet gebruikt die dus nooit bij liveprogramma's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 19 september 2020 @ 11:00:33 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195143609
moet er wel bij zeggen dat ondertitels me meer afleiden dan zo'n dame dus ergens vind het wel nodig

maar die ondertitels heb ik altijd uit dus weet ik het

laat dove mensen het maar zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:01:15 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195143618
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:54 schreef LXIV het volgende:
Thierry durft tenminste iets te zeggen waar de politiek-correcte meute het niet mee eens is.
Vroeger had je oude vieze mannen als Maarten van Rossum om belezen, intelligente en afwijkende gezichtspunten op tv te brengen, maar die zijn allemaal gecancelled.
https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195143656
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar jij bent degene van het sneeuwvlokjesgehuil, want jij vindt jezelf een specialerder sneeuwvlokje dan slechthorenden.
Maak je nou alle slechthorenden uit voor sneeuwvlokjes? 8)7
pi_195143778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:45 schreef 111210 het volgende:
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
Er zijn maar 1.5 miljoen doven en slechthorenden in Nederland
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:19:12 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195143851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:13 schreef valkhyr het volgende:

[..]

Er zijn maar 1.5 miljoen doven en slechthorenden in Nederland
Maar er zijn er naar schatting maar 15.000 oid die gebarentaal spreken ;)

Nog steeds prima om daar een doventolk voor neer te zetten hoor, maar die staat er niet voor die anderhalf miljoen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195143871
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:13 schreef valkhyr het volgende:

[..]

Er zijn maar 1.5 miljoen doven en slechthorenden in Nederland
En er zijn er maar 15.000 die een doventolk kunnen "verstaan" ;)

Dus op zich is het aantal geen goed argument.

Daarom pleit ik voor doventolk + ondertiteling.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:22:23 #150
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195143900
Eens met Thierry, zo leren ze het nooit.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:27:25 #151
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195143952
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Baudet heeft zelf een motie gesteund waarin juist opgeroepen werd om meer gebarentolken op TV te brengen _O-
Je standpunten durven wijzigen op basis van voortschrijdend inzicht getuigt van intellectuele oprechtheid en politieke moed. Zeer dapper.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:29:19 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195143985
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je standpunten durven wijzigen op basis van voortschrijdend inzicht getuigt van intellectuele oprechtheid en politieke moed. Zeer dapper.
En als een VVD-er dat doet heet het draaikonten zeker :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:31:11 #153
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195144010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En als een VVD-er dat doet heet het draaikonten zeker :D
Ja, draaikonten mag alleen als er geen pluche aan kleeft.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:36:32 #154
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_195144068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Persoonlijk vind ik trouwens dat ze dat getik bij de stoplichten wel mogen afschaffen. Het is afleidend voor normale mensen en die blinden moeten zich maar een beetje aanpassen.
Sowieso hoeven blinden toch niet naar buiten? Zet een ventilator bij het raam, voor het uitzicht hoeft het niet.
  Beste debater 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 11:37:29 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195144078
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:54 schreef LXIV het volgende:
Thierry durft tenminste iets te zeggen waar de politiek-correcte meute het niet mee eens is.
Vroeger had je oude vieze mannen als Maarten van Rossum om belezen, intelligente en afwijkende gezichtspunten op tv te brengen, maar die zijn allemaal gecancelled.
Wat een enorme held is het zeg, hulde voor deze revolutionair tegen de 'gevestigde orde'.

Wat je eigenlijk zegt is dat het niet uitmaakt wat er gezegd wordt, als het maar 'tegen de politiek-correcte meute' is. Dat verklaart het hele bestaansrecht van clubs als FvD. Lekker dwars, lekker gek.

Lekker inhoudsloos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:39:50 #156
3542 Gia
User under construction
pi_195144106
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:11 schreef Confetti het volgende:
Wel waar. Een hype die is overgewaaid uit het buitenland. Ondertitels zjn prima, en het werkt minder afleidend voor de 99,99% van Nederland.
Ondertiteling bij iets wat live is, is altijd vertraagd. Dat leidt mij meer af dan een doventolk.
pi_195144110
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je standpunten durven wijzigen op basis van voortschrijdend inzicht getuigt van intellectuele oprechtheid en politieke moed. Zeer dapper.
Ach, het is toch dom.

twitter


twitter
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 11:40:54 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_195144117
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sowieso hoeven blinden toch niet naar buiten? Zet een ventilator bij het raam, voor het uitzicht hoeft het niet.
Is dit serieus? :') de tering zeg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 11:43:42 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_195144155
Die ondertiteling van teletekst is waardeloos. En snel anticiperen op alle vragen en antwoorden na afloop is niet te doen.

Sowieso is dit iets wat gewoon bij iedereen binnen moet komen. Er zijn ook speciale websites opgezet voor gehandicapten en laagbegaafden die het virus wat minder begrijpen, misschien nog een goeie tip voor wat users hier overigens.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195144242
Context?

twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 11:55:49 #161
319979 Fok-it
All is well
pi_195144292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Montagui het volgende:
Context?

[ twitter ]
Dit is geen context hoor. Als hij niks dan lof voor haar heeft noemt hij het geen onzin dat ze er staat. Dit is alleen bedoeld voor de schapen die hem na zo'n tweet vervolgens weer onvoorwaardelijk in hun armen sluiten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:56:54 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195144309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 08:45 schreef 111210 het volgende:
Ben het in deze wel een keertje met thiery eens.

Voor die paar mensen die slechthorend zijn meteen een doventolk neerzetten is ook gewoon onzinnig. Lijkt of we tegenwoordig voor iedere minderheid van alles moeten aanpassen ipv andersom.
Het is al zinnig alleen al omdat er nu massaal aanmeldingen zijn voor een opleiding als doventolk. Dat is prachtig nieuws.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 11:56:55 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195144310
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Montagui het volgende:
Context?

[ twitter ]
Dat filmpje wat hij zelf heeft geplaatst zegt genoeg _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:57:03 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:57:52 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195144320
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Montagui het volgende:
Context?

[ twitter ]
Die doventolk staat er dus niet om belangrijk te lijken, maar om berichtgeving ten tijde van de coronacrisis toegankelijker te maken. En dat wilde hij zelf ook.

Hij praat dus volkomen onzin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:59:38 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195144339
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Gelijk heeft hij, tegenwoordig heb je realtime ondertiteling
Anderhalf jaar geleden nog niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 12:00:52 #167
491163 Viesdik
pi_195144367
Hij heeft volkomen maar dan ook volkomen gelijk.

Wij beoordelen Rutte namelijk precies zoals wij Irma beoordelen.

We laten onze oprechte zorgen temperen door de charmes van een vrouw.

Irma is ingezet om ons af te leiden.

Net als dat de valse humor van Mark ons ook afleidt.

Het is magie van propaganda om obs af te leiden van datgene wat er echt toe doet.

Het is als staan op een vulkaan met het mooiste uitzicht van je leven, terwijl de vulkaan op het punt staat uit te barsten.
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:00:57 #168
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195144369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Montagui het volgende:
Context?

[ twitter ]
Dit is toch (voor de verandering) precies wat in de Telegraaf staat? Het verbazingwekkende is dat het in het origineel net zo onsamenhangend overkomt als bij de losse citaten. _O-
pi_195144371
Maar de TT klopt dus niet. Hij vindt gebarentolken geen onzin, alleen het gebruik (in deze) ervan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:04:29 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_195144425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:04 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Maak je nou alle slechthorenden uit voor sneeuwvlokjes? 8)7
Nee. Dit onderwerp gaat nou juist over gelijkstelling.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:11:52 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195144545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een enorme held is het zeg, hulde voor deze revolutionair tegen de 'gevestigde orde'.

Wat je eigenlijk zegt is dat het niet uitmaakt wat er gezegd wordt, als het maar 'tegen de politiek-correcte meute' is. Dat verklaart het hele bestaansrecht van clubs als FvD. Lekker dwars, lekker gek.

Lekker inhoudsloos.
Ja, klopt. Het obligate meehuilen met de meute staat mij steeds meer tegen.
Hoe eenstemmiger de massa, hoe meer behoefte aan een tegengeluid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 12:13:10 #172
319979 Fok-it
All is well
pi_195144568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het obligate meehuilen met de meute staat mij steeds meer tegen.
Hoe eenstemmiger de massa, hoe meer behoefte aan een tegengeluid.
Dus omdat je niet wilt dat hij mee huilt met de meute accepteer je alles wat er uit zijn mond komt haha. Niet een beetje simpel?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:30 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195144584
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dus omdat je niet wilt dat hij mee huilt met de meute accepteer je alles wat er uit zijn mond komt haha. Niet een beetje simpel?
Haha, nee niet alles
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 12:15:24 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_195144593
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha, nee niet alles
Jawel, want je bevestigd Etto's punt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195144600
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Montagui het volgende:
Context?

[ twitter ]
Bijzonder weer hoe een zogenaamd doof iemand een tolk onnodig vind, vervolgens op haar eigen tijdlijn schrijft dat de schelle stem van Jinek niet om aan te horen was. 8)7

https://twitter.com/Plonia3/status/1307247641550561281?s=20

https://twitter.com/Plonia3/status/1305980580245516288?s=20
pi_195144630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee. Dit onderwerp gaat nou juist over gelijkstelling.
"specialere sneeuwvlokje dan slechthorenden zijn". Nah, lijkt er toch echt sterk op van wel.
pi_195144662
Baudet moest weer even aandacht, en zijn fijne persoonlijkheid liet het niet toe om hem een keer niet als een enorme lul te laten gedragen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:20:44 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_195144663
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:17 schreef blackmirror het volgende:

[..]

"specialere sneeuwvlokje dan slechthorenden zijn". Nah, lijkt er toch echt sterk op van wel.
Als je op deze manier wil mierenneuken heb ik alleen geopperd dat het zijn perceptie was.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195144671
Maar natuurlijk zullen er hier vast wel weer een aantal alt-right wappies zijn die hem koste wat kost verdedigen. Zo, nu het topic eens lezen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195144707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Montagui het volgende:
Context?

[ twitter ]
Niets dan lof voor Irma haar werk?

Maar ze is wel helemaal overbodig. :')

''Ze hebben een enorme ... eeh belangrijkheid ineens he. Dus zit ineens een persconferentie met een doventolk d'r naast. Nergens voor nodig die doventolk. De enige reden dat die doventolk daar staat, is om belangrijk te lijken. Van dit is zooo belangrijk. Nationale kwestie, dat er een doventolk bij moet.''
pi_195144716
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:21 schreef probeer het volgende:
Maar natuurlijk zullen er hier vast wel weer een aantal alt-right wappies zijn die hem koste wat kost verdedigen. Zo, nu het topic eens lezen.
Geenzins, vooral instemmende geluiden.
pi_195144727
Zal Irma tijdens de seks ook dirty talk uiten in gebarentaal?
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:26:19 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195144732
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niets dan lof voor Irma haar werk?

Maar ze is wel helemaal overbodig. :')

''Ze hebben een enorme ... eeh belangrijkheid ineens he. Dus zit ineens een persconferentie met een doventolk d'r naast. Nergens voor nodig die doventolk. De enige reden dat die doventolk daar staat, is om belangrijk te lijken. Van dit is zooo belangrijk. Nationale kwestie, dat er een doventolk bij moet.''
Dat toontje erbij ook :D Vreselijke vent.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195144778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:25 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Geenzins, vooral instemmende geluiden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:25 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Geenzins, vooral instemmende geluiden.
Geenszins zou ik niet zeggen. Maar dat er vooral instemmende geluiden (voor de aanwezigheid van een tolk) klinken is mooi.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195144811
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:25 schreef Cockwhale het volgende:
Zal Irma tijdens de seks ook dirty talk uiten in gebarentaal?
En zou Tjerry dingen zeggen als:

''Ik ben zoooo verschrikkelijk goed in bed. Echt ongelooflijk. Dit is gewoon de beste seks die jij ooit hebt gehad. Als ik klaarkom is het alsof Engel Gabriël in je vagijn plast''
pi_195144813
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:28 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Geenszins zou ik niet zeggen. Maar dat er vooral instemmende geluiden (voor de aanwezigheid van een tolk) klinken is mooi.
Het tegenovergestelde juist. Ik lees meer mensen die instemmen met wat Baudet gezegd heeft.
pi_195144835
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En zou Tjerry dingen zeggen als:

''Ik ben zoooo verschrikkelijk goed in bed. Echt ongelooflijk. Dit is gewoon de beste seks die jij ooit hebt gehad. Als ik klaarkom is het alsof Engel Gabriël in je vagijn plast''
Als Thierry dat zou zeggen dan zou Irma dat inderdaad woord voor woord gebaren. Dat is haar baan. Een tolk die Nederlands naar bijv Spaans vertaald zou dit ook gewoon gedaan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 12:34:06 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:32:59 #188
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195144841
Ik ben inmiddels overleden
pi_195144884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het obligate meehuilen met de meute staat mij steeds meer tegen.
Hoe eenstemmiger de massa, hoe meer behoefte aan een tegengeluid.
Jij bent toch juist heel bedreven in het meehuilen met de meute? Het is immers een en al populistische domrechtse retoriek wat je uitbraakt. En dat is ook de enige hoek van het maatschappelijke spectrum in Nederland wat zeer eenstemmig is.
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:37:36 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195144921
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je standpunten durven wijzigen op basis van voortschrijdend inzicht getuigt van intellectuele oprechtheid en politieke moed. Zeer dapper.
En wat is dat voortschrijdend inzicht in deze precies?
Wat weet hij nu over doven en slechthorenden wat hij op 28 maart 2019 niet wist?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195144932
quote:
84s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:43 schreef Nikonlover het volgende:
Ooh en dit laat maar weer zien dat baudet een lul is.
Dat jij dit zegt als FvD-fanboy :o
pi_195144951
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:38 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat jij dit zegt als FvD-fanboy :o
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je standpunten durven wijzigen op basis van voortschrijdend inzicht getuigt van intellectuele oprechtheid en politieke moed. Zeer dapper.
pi_195144986
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:15 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Bijzonder weer hoe een zogenaamd doof iemand een tolk onnodig vind, vervolgens op haar eigen tijdlijn schrijft dat de schelle stem van Jinek niet om aan te horen was. 8)7

https://twitter.com/Plonia3/status/1307247641550561281?s=20

https://twitter.com/Plonia3/status/1305980580245516288?s=20
Dat zijn meestal "fake accounts" van de politieke partijen zelf, is niet uniek voor FvD overigens.
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:44:38 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145014
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:38 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat jij dit zegt als FvD-fanboy :o
Je kan natuurlijk best volledig achter een partij en de standpunten staan maar de frontman een lul vinden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195145018
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 12:45:04 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195145021
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:38 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat jij dit zegt als FvD-fanboy :o
Tja. Ik vond het idee van de partij wel leuk en ik kon mij ook wel in bepaalde punten van deze partij vinden. Sinds ze met 5G en andere complotwappies bezig zijn heb ik afscheid van ze genomen. Verder is het mij duidelijk geworden dat ze inhoudelijk totaal niet sterk zijn en doen aan framing.

Mijn ogen zijn geopend. Gelukkig nog voor de 2e kamer verkiezingen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 12:46:17 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195145034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:44 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
FvD doet hetzelfde bij linkse partijen. En dat mag wel? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195145042
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk best volledig achter een partij en de standpunten staan maar de frontman een lul vinden ;)
In het geval van partijen als FvD of PVV gaat dat natuurlijk niet echt op. Daar bepaalt de frontman immers volledig de standpunten en profilering.
pi_195145051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:21 schreef probeer het volgende:
Maar natuurlijk zullen er hier vast wel weer een aantal alt-right wappies zijn die hem koste wat kost verdedigen. Zo, nu het topic eens lezen.
Het lijkt wel alsof er iemand een aanval op 10 jaar Rutte heeft geopend, de hulptroepen komen uit alle gaten gekropen en de media bouwen als het ware een muurtje om onze kwetsbare VVD-ers heen.

"Baudet haalt uit naar Irma", 'Baudet doet alsof er geen doven zijn'. Als je voor zo'n achterlijk frame valt terwijl Baudet het belangrijk doen en het opfokken van de crisis bekritiseert dan ben je ook reddeloos verloren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:48:20 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145062
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In het geval van partijen als FvD of PVV gaat dat natuurlijk niet echt op. Daar bepaalt de frontman immers volledig de standpunten en profilering.
Ook dan kan je iemand een lul vinden maar zijn standpunten wel okee vinden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:50:50 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195145094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:15 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Bijzonder weer hoe een zogenaamd doof iemand een tolk onnodig vind, vervolgens op haar eigen tijdlijn schrijft dat de schelle stem van Jinek niet om aan te horen was. 8)7

https://twitter.com/Plonia3/status/1307247641550561281?s=20

https://twitter.com/Plonia3/status/1305980580245516288?s=20
https://botsentinel.com/profile/3120907869
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195145103
Mensen als Baudet zijn zelf overbodig.
pi_195145106
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof er iemand een aanval op 10 jaar Rutte heeft geopend, de hulptroepen komen uit alle gaten gekropen en de media bouwen als het ware een muurtje om onze kwetsbare VVD-ers heen.

"Baudet haalt uit naar Irma", 'Baudet doet alsof er geen doven zijn'. Als je voor zo'n achterlijk frame valt terwijl Baudet het belangrijk doen en het opfokken van de crisis bekritiseert dan ben je ook reddeloos verloren.
Ja, het is een groot complot om Rutte te beschermen. Kan natuurlijk ook niet anders. Want Baudet die domme acties uithaalt kan natuurlijk nooit.
pi_195145108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof er iemand een aanval op 10 jaar Rutte heeft geopend, de hulptroepen komen uit alle gaten gekropen en de media bouwen als het ware een muurtje om onze kwetsbare VVD-ers heen.

"Baudet haalt uit naar Irma", 'Baudet doet alsof er geen doven zijn'. Als je voor zo'n achterlijk frame valt terwijl Baudet het belangrijk doen en het opfokken van de crisis bekritiseert dan ben je ook reddeloos verloren.
Dan moet hij wellicht wat minder belachelijke voorbeelden voor zijn kritiek kiezen.

Belangrijker lijken door een doventolk? Kom op zeg.

Genoeg mensen die valide kritiek hebben op Rutte en co, waaronder ik. Maar een doventolk inzetten? Really? Is dát het niveau?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:52:21 #205
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195145114
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat is dat voortschrijdend inzicht in deze precies?
Wat weet hij nu over doven en slechthorenden wat hij op 28 maart 2019 niet wist?
Ik was sarcastisch.
pi_195145121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook dan kan je iemand een lul vinden maar zijn standpunten wel okee vinden.
In theorie wel. In de praktijk zijn het natuurlijk altijd eikels die dit type ranzige standpunten uitventen.
pi_195145129
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof er iemand een aanval op 10 jaar Rutte heeft geopend, de hulptroepen komen uit alle gaten gekropen en de media bouwen als het ware een muurtje om onze kwetsbare VVD-ers heen.

"Baudet haalt uit naar Irma", 'Baudet doet alsof er geen doven zijn'. Als je voor zo'n achterlijk frame valt terwijl Baudet het belangrijk doen en het opfokken van de crisis bekritiseert dan ben je ook reddeloos verloren.
Baudet haalt uit naar Irma. Hij zegt toch dat haar werk overbodig is? Dat mag je terecht uithalen noemen.

Dat Baudet doet alsof er geen doven zijn ben ik nog niet tegengekomen.
pi_195145137
quote:
84s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:46 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

FvD doet hetzelfde bij linkse partijen. En dat mag wel? :')
Ik volg Sylvana Simons ook om te kijken wat voor doms ze nu weer zegt. ;(
  Moderator zaterdag 19 september 2020 @ 12:55:51 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195145147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:15 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Bijzonder weer hoe een zogenaamd doof iemand een tolk onnodig vind, vervolgens op haar eigen tijdlijn schrijft dat de schelle stem van Jinek niet om aan te horen was. 8)7

https://twitter.com/Plonia3/status/1307247641550561281?s=20

https://twitter.com/Plonia3/status/1305980580245516288?s=20
whehehe lol _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195145173
Tsjah, er is maar één groep die hier antwoord op heeft en dat zijn de doven zelf. Persoonlijk vind ik de vorm van die persconferenties ook een beetje raar. Kan wat mij betreft veel beter gepresenteerd/gecommuniceerd worden.
pi_195145177
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan moet hij wellicht wat minder belachelijke voorbeelden voor zijn kritiek kiezen.

Belangrijker lijken door een doventolk? Kom op zeg.

Genoeg mensen die valide kritiek hebben op Rutte en co, waaronder ik. Maar een doventolk inzetten? Really? Is dát het niveau?
Baudet een uur laten lullen, zonder tegengas en zonder daarin te knippen is gewoon niet zo verstandig.

Hij noemde in zijn show de problemen in Groningen ook weinig belangrijk. ''Het is geen genocide ofzo''
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:59:44 #212
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195145183
Thierry heeft weer eens gelijk. Deze man gaat heel groot worden in maart.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 13:00:39 #213
319979 Fok-it
All is well
pi_195145195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:59 schreef leolinedance het volgende:
Thierry heeft weer eens gelijk. Deze man gaat heel groot worden in maart.
Ja?

Gaan er eindelijk DINGEN VERANDEREN IN DIT LAND
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:02:19 #214
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145214
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:59 schreef leolinedance het volgende:
Thierry heeft weer eens gelijk. Deze man gaat heel groot worden in maart.
Reken daar maar niet op hoor :D
VVD gaat een record aantal zetels pakken en partijen als FvD en PVV kunnen gaan puinruimen. :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195145215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan moet hij wellicht wat minder belachelijke voorbeelden voor zijn kritiek kiezen.

Belangrijker lijken door een doventolk? Kom op zeg.

Genoeg mensen die valide kritiek hebben op Rutte en co, waaronder ik. Maar een doventolk inzetten? Really? Is dát het niveau?
Het gaat toch niet om doventolken man, het gaat om het showtje, het belangrijk doen inclusief doventolk. Rutte en De Jong komen weer even als redders des vaderlands het aan de buis gekluisterde volk vertellen hoeveel mensen we in onze woonkamer mogen toelaten op welke afstand zodat het vakantievliegen door kan gaan zonder dat er 10 mensen op de IC belanden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195145258
Kankeren om het kankeren, veel meer kan die vent niet. Toen alles nog mocht, moesten we in lockdown. Toen we in "lockdown" zaten, moest alles weer mogen. Toen er onvoldoende mondkapjes waren, moest er een spoeddebat komen. Nu er een (zeer beperkte) mondkapjesplicht is, is Willem Engel de held.

En nu dus de doventolk. De personificatie van Ruttes opgeblazen ego, die zichzelf zo enorm belangrijk vindt dat hij voor zoiets futiels zo'n wapperend mens naast zich neerzet om maar meer aandacht te krijgen. Of die een nationale persconferentie zo toegankelijk mogelijk wil maken, dat kan natuurlijk ook.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:06:06 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145263
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om doventolken man, het gaat om het showtje, het belangrijk doen inclusief doventolk. Rutte en De Jong komen weer even als redders des vaderlands het aan de buis gekluisterde volk vertellen hoeveel mensen we in onze woonkamer mogen toelaten op welke afstand zodat het vakantievliegen door kan gaan zonder dat er 10 mensen op de IC belanden.
Joh, je kan tegen de persco an sich zijn, ageer daar dan gewoon tegen.

Maar een doventolk tijdens zulke persco’s is gewoon een prima idee waar hij zelf voor heeft gestemd.

Maar Baudet heeft weer allerlei overbodige randzaken nodig om zijn punt te maken, als een echte demagoog. Dan komt daar kritiek op, terecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:08:04 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145281
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:05 schreef nostra het volgende:
Kankeren om het kankeren, veel meer kan die vent niet. Toen alles nog mocht, moesten we in lockdown. Toen we in "lockdown" zaten, moest alles weer mogen. Toen er onvoldoende mondkapjes waren, moest er een spoeddebat komen. Nu er een (zeer beperkte) mondkapjesplicht is, is Willem Engel de held.

En nu dus de doventolk. De personificatie van Ruttes opgeblazen ego, die zichzelf zo enorm belangrijk vindt dat hij voor zoiets futiels zo'n wapperend mens naast zich neerzet om maar meer aandacht te krijgen. Of die een nationale persconferentie zo toegankelijk mogelijk wil maken, dat kan natuurlijk ook.
Dit ja. Als er geen doventolk was had Baudet waarschijnlijk op de barricades gestaan dat er eentje moet komen, zoals afgesproken in de motie die door de hele TK is gesteund _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195145315
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Joh, je kan tegen de persco an sich zijn, ageer daar dan gewoon tegen.

Maar een doventolk tijdens zulke persco’s is gewoon een prima idee waar hij zelf voor heeft gestemd.

Maar Baudet heeft weer allerlei overbodige randzaken nodig om zijn punt te maken, als een echte demagoog. Dan komt daar kritiek op, terecht.
Nee, oa de doventolk waardeert een perscootje op naar een nationaal crisismoment waarop Rutte en De Jonge weer kunnen glorieren met historische groepsimmuniteittoespraken enzo. Hij vind het onterechte belangrijkdoenerij, daar kun je het mee eens zijn of niet maar ga niet doen alsof hij Irma iets verwijt en iets tegen doven heeft. Dat zijn belachelijke frames waar alleen sukkels intrappen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195145320
Ik ben doof. dus +..

Ik zie dat sommigen mensen zich afvragen waarom gebarentaal tolk nodig is.
Nou doven en slechthorenden mensen hebben even veel recht op informatie als horenden. Daarom willen we ook gebarentaal tolk bij zeer belangrijke situaties erbij halen.

Ondertiteling biedt maar gedeelte informatie, je kan niet aan zien of iemand boos is of blij is.
Gebarentaal tolk heeft 4 jaar opleiding gedaan om Nederlands Gebarentaal (NGT) te leren. Het geeft volledig informatie aan mensen die NGT kan beheersen.

Gebarentaal is niet alleen voor doven of slechthorenden, maar ook voor horenden.
Binnenkort gaan ze ook gebarentaal erkennen. Ergens volgend week ofzo.. gaan ze in 2e kamer stemmen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195145334
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:59 schreef leolinedance het volgende:
Thierry heeft weer eens gelijk. Deze man gaat heel groot worden in maart.
Denk het niet. Hij jaagt gematigde stemmers alleen maar weg door zijn onhandige uitspraken elke keer. Daarom doet FvD het nu ook zo slecht in de peilingen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:14:14 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145359
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, oa de doventolk waardeert een perscootje op naar een nationaal crisismoment waarop Rutte en De Jonge weer kunnen glorieren met historische groepsimmuniteittoespraken enzo. Hij vind het onterechte belangrijkdoenerij, daar kun je het mee eens zijn of niet maar ga niet doen alsof hij Irma iets verwijt en iets tegen doven heeft. Dat zijn belachelijke frames waar alleen sukkels intrappen.
Niemand zegt toch dat hij iets tegen Irma persoonlijk heeft of tegen doven?

Het is gewoon afgesproken dat er op zulke persmomenten zoveel mogelijk een tolk bij is. Onder andere door Baudet zelf.

Nogmaals, je kan best tegen de persco zelf zijn, maar het is niet nodig om de doventolk (niet specifiek Irma) daar zo expliciet bij te betrekken. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:14:30 #223
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195145361
Het lijkt me dat je als premier zo'n showtje opvoert omdat het gros van de mensen dat van je verwacht. Met Baudet als premier zou dat niet veel anders zijn geweest.
pi_195145371
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, oa de doventolk waardeert een perscootje op naar een nationaal crisismoment waarop Rutte en De Jonge weer kunnen glorieren met historische groepsimmuniteittoespraken enzo. Hij vind het onterechte belangrijkdoenerij, daar kun je het mee eens zijn of niet maar ga niet doen alsof hij Irma iets verwijt en iets tegen doven heeft. Dat zijn belachelijke frames waar alleen sukkels intrappen.
Heeft De Jonge nu ook al historische toespraken over groepsimmuniteit gehouden?
pi_195145382
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niemand zegt toch dat hij iets tegen Irma persoonlijk heeft of tegen doven?

Het is gewoon afgesproken dat er op zulke persmomenten zoveel mogelijk een tolk bij is. Onder andere door Baudet zelf.

Nogmaals, je kan best tegen de persco zelf zijn, maar het is niet nodig om de doventolk (niet specifiek Irma) daar zo expliciet bij te betrekken. :)
Klopt, juist het feit dat hij nog geen jaar eerder die motie steunde en er nu zo hysterisch over doet is een :') waard.
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:16:49 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

Binnenkort gaan ze ook gebarentaal erkennen. Ergens volgend week ofzo.. gaan ze in 2e kamer stemmen.
Ben benieuwd wat FvD gaat stemmen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195145394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof er iemand een aanval op 10 jaar Rutte heeft geopend, de hulptroepen komen uit alle gaten gekropen en de media bouwen als het ware een muurtje om onze kwetsbare VVD-ers heen.

"Baudet haalt uit naar Irma", 'Baudet doet alsof er geen doven zijn'. Als je voor zo'n achterlijk frame valt terwijl Baudet het belangrijk doen en het opfokken van de crisis bekritiseert dan ben je ook reddeloos verloren.
Hij is toch echt zelf degene geweest die er mee instemde dat er tolken ingezet worden bij dit soort dingen.

En echt, kritiek op Rutte kan niet zonder de doventolk onzin te noemen?
"Pools are perfect for holding water"
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 13:17:29 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_195145395
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:14 schreef Iblardi het volgende:
Het lijkt me dat je als premier zo'n showtje opvoert omdat het gros van de mensen dat van je verwacht. Met Baudet als premier zou dat niet veel anders zijn geweest.
Precies hetzelfde. Daarom is het ook zo hypocriet dat hij pretendeert niet bij het kartel te horen of de elite of wat dan ook.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195145399
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, juist het feit dat hij nog geen jaar eerder die motie steunde en er nu zo hysterisch over doet is een :') waard.
Baudet stelt volgens mij in feite dat het niet om een crisis gaat maar dit geveinsd wordt via zaken als een doventolk.
pi_195145415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Denk het niet. Hij jaagt gematigde stemmers alleen maar weg door zijn onhandige uitspraken elke keer. Daarom doet FvD het nu ook zo slecht in de peilingen.
We zijn nog maar weinig bevolkingsgroepen over die hij niet geschoffeerd heeft.
Definitely not CIA
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:21:04 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195145426
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:05 schreef nostra het volgende:
Kankeren om het kankeren, veel meer kan die vent niet. Toen alles nog mocht, moesten we in lockdown. Toen we in "lockdown" zaten, moest alles weer mogen. Toen er onvoldoende mondkapjes waren, moest er een spoeddebat komen. Nu er een (zeer beperkte) mondkapjesplicht is, is Willem Engel de held.

En nu dus de doventolk. De personificatie van Ruttes opgeblazen ego, die zichzelf zo enorm belangrijk vindt dat hij voor zoiets futiels zo'n wapperend mens naast zich neerzet om maar meer aandacht te krijgen. Of die een nationale persconferentie zo toegankelijk mogelijk wil maken, dat kan natuurlijk ook.
Op de site staat onderaan nog "laatste video's" en 4 van de 6 video's zijn mondkapjes video's.... of er wel genoeg mondkapjes zijn, dat Thierry wel even 4 miljoen mondkapjes regelt, dat er honderdduizenden mondkapjes op de plank blijven liggen :')

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195145523
Ik bedacht mij zonet dat Thierry namelijk een narcist persoon is.

Dus alles wat hij zegt (uitspraken). trekt hij een aandacht en bevestiging. Dat is een een van kenmerk als een narcist persoon. Kortom we zijn nu zijn aandacht aan voeren dat is nou weer niet handig hé! Het is ook niet de eerste keer dat hij zoiets uitspraak doet.

Een Narcist leeft van zulke aandacht en bevestigingen. We moeten hem gewoon negeren, geen enkele aandacht geven. Dan houdt het wel vanzelf op.

[ Bericht 22% gewijzigd door Captain_Ghost op 19-09-2020 13:47:16 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195145548
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:05 schreef nostra het volgende:
Kankeren om het kankeren, veel meer kan die vent niet. Toen alles nog mocht, moesten we in lockdown. Toen we in "lockdown" zaten, moest alles weer mogen. Toen er onvoldoende mondkapjes waren, moest er een spoeddebat komen. Nu er een (zeer beperkte) mondkapjesplicht is, is Willem Engel de held.

En nu dus de doventolk. De personificatie van Ruttes opgeblazen ego, die zichzelf zo enorm belangrijk vindt dat hij voor zoiets futiels zo'n wapperend mens naast zich neerzet om maar meer aandacht te krijgen. Of die een nationale persconferentie zo toegankelijk mogelijk wil maken, dat kan natuurlijk ook.
Dit. Als Baudet met zijn opvattingen mbt de crisis íets duidelijk maakt, is dat het hem louter om zeiken op Rutte gaat. Enorm draaien in zijn kritiek, nul constructieve bijdrage, en nu weer zeiken over iets waar hij zelf mee ingestemd heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195145555
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik bedenk net ook dat Thierry namelijk een narcist persoon is.

Dus hij doet een zulke uitspraken om een aandacht te trekken. Eigenlijk zijn we aan Thierry voeren, een aandacht voeren.. Kortom dit is niet eerste keer dat hij een zulke actie doet.
Een narcist leeft van aandacht, bevestiging en overdreven trots..
We moeten hem gewoon negeren. geen aandacht geven etc..

Ja dit Russische getroll werkt natuurlijk niet met je google vertaling.
pi_195145666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Ja dit Russische getroll werkt natuurlijk niet met je google vertaling.
Nooit eerder een bericht gelezen van een doof iemand, laat staan 1 gehoord? Kom eens onder je steen vandaan.
pi_195145710
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij is toch echt zelf degene geweest die er mee instemde dat er tolken ingezet worden bij dit soort dingen.
Precies, waarom is dat dan voor jou niet nog een indicatie dat het niet om de doventolk an sich laat staan Irma gaat?

quote:
En echt, kritiek op Rutte kan niet zonder de doventolk onzin te noemen?
Het is onderdeel van het theater, alsof het héél belangrijk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195145735
Wel grappig hoe onze boreale leider nu ook naar beneden schopt richting mensen met een beperking. Alsof hij 1934 bingo aan het spelen is.
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:48:02 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195145747
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, waarom is dat dan voor jou niet nog een indicatie dat het niet om de doventolk an sich laat staan Irma gaat?
[..]

Het is onderdeel van het theater, alsof het héél belangrijk is.
Ja, dat wilde hij onder andere zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195145759
Echt niemand in het hele land had problemen met de doventolk. Hoe dom of zelfingenomen moet je dan als politicus zijn om de tolk als voorbeeld te gebruiken voor het dagelijkse "zeik-op-Rutte" momentje? :')
pi_195145772
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit. Als Baudet met zijn opvattingen mbt de crisis íets duidelijk maakt, is dat het hem louter om zeiken op Rutte gaat. Enorm draaien in zijn kritiek, nul constructieve bijdrage, en nu weer zeiken over iets waar hij zelf mee ingestemd heeft.
Jjij bent blijkbaar ook volkomen weerloos tegen framing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195145775
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik bedacht mij zonet dat Thierry namelijk een narcist persoon is.

Dus alles wat hij zegt (uitspraken). trekt hij een aandacht en bevestiging. Dat is een een van kenmerk als een narcist persoon. Kortom we zijn nu zijn aandacht aan voeren dat is nou weer niet handig hé! Het is ook niet de eerste keer dat hij zoiets uitspraak doet.

Een Narcist leeft van zulke aandacht en bevestigingen. We moeten hem gewoon negeren, geen enkele aandacht geven. Dan houdt het wel vanzelf op.

Baudet komt behoorlijk venijnig op mij over in dat stukje.

Waarschijnlijk zit er ook een element van jaloezie bij. Zoveel aandacht voor Rutte en de ministers, en zoveel positieve aandacht voor Irma.
pi_195145789
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet komt behoorlijk venijnig op mij over in dat stukje.

Waarschijnlijk zit er ook een element van jaloezie bij. Zoveel aandacht voor Rutte en de ministers, en zoveel positieve aandacht voor Irma.
Dat is ook een kenmerk van narcist. snel jaloers en verlangen naar de aandacht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195145893
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof er iemand een aanval op 10 jaar Rutte heeft geopend, de hulptroepen komen uit alle gaten gekropen en de media bouwen als het ware een muurtje om onze kwetsbare VVD-ers heen.

"Baudet haalt uit naar Irma", 'Baudet doet alsof er geen doven zijn'. Als je voor zo'n achterlijk frame valt terwijl Baudet het belangrijk doen en het opfokken van de crisis bekritiseert dan ben je ook reddeloos verloren.
Baudet kan zich beter eens gaan richten op zijn werk en met een goed verhaal komen in de Kamer in plaats van allerlei kansloze filmpjes en het fvd apparatsjik journaal.

Zeg wat je wilt van Wilders (en ik steun hem niet) hij was er bij de algemene beschouwingen met interventies en zette het debat goeddeels naar zijn hand, Baudet was helemaal nergens, een kansloze vertoning en een zeer zwak zwetsverhaal verhaal tijdens het belangrijkste debat van het jaar.
pi_195145979
Die gebarentolk kwam pas ook NADAT een man met een bord ging protesteren tijdens een live uitzending van de NOS.

Nederland is juist een ontzettend lui land als het gaat om handicaps.
pi_195146127
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jjij bent blijkbaar ook volkomen weerloos tegen framing.
Nee hoor. Ik zie prima wat Baudet probeert te doen, en ga daar niet in mee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195146153
Baudet stemde wel voor de motie Drost...

quote:
verzoekt de regering, om in gesprek te gaan met belangenorganisaties en de publieke omroep en waar mogelijk breder, om op korte termijn met een verbeterplan te komen om de crisiscommunicatie voor doven en slechthorenden te verbeteren en daarbij nadrukkelijk te kijken naar de mogelijkheid van een gebarentolk bij crisiscommunicatie richting het publiek
https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955

150 kamerleden stemde voor deze motie eind maart
https://www.tweedekamer.n(...)06232&did=2019D12955
pi_195146281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:13 schreef valkhyr het volgende:

[..]

Er zijn maar 1.5 miljoen doven en slechthorenden in Nederland
En hoeveel daarvan beheersen gebarentaal?
pi_195146319
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:26 schreef 111210 het volgende:

[..]

En hoeveel daarvan beheersen gebarentaal?
Iets van meer dan 35.000 mensen, een exacte cijfers hebben we niet. Maar dat is laagste schattingen.
(doven, sh, tolk, ouders, broer zus, algemeen belangstellenden)

En er zijn meer slechthorenden dan doven. Dat klopt..
Maar neem niet weg dat je de rest niet opzij moet zetten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195146395
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:07 schreef skrn het volgende:
Die gebarentolk kwam pas ook NADAT een man met een bord ging protesteren tijdens een live uitzending van de NOS.

Nederland is juist een ontzettend lui land als het gaat om handicaps.
Triest, maar waar.

Doven hebben nu al 30 jaar ervoor moeten vechten voor de erkenning van Nederlands gebarentaal.
Nu gaan ze volgend week hierover stemmen. (afkloppen)..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 19 september 2020 @ 14:33:03 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195146396
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jawel, want je bevestigd Etto's punt
Nee.

Ik heb gewoon genoeg meningen gehoord van jonge 'hoogopgeleide' vrouwen uit de Randstad die iedere dag hun kutje wassen. Geef mij maar een oude man uit de provincie met asvlekken op zijn pull--over. Die hebben een veel interessantere visie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195146441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.

Ik heb gewoon genoeg meningen gehoord van jonge 'hoogopgeleide' vrouwen uit de Randstad die iedere dag hun kutje wassen. Geef mij maar een oude man uit de provincie met asvlekken op zijn pull--over. Die hebben een veel interessantere visie.
Niets mis met jonge vrouwen die iedere dag hun kutje wassen.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 14:35:33 #252
319979 Fok-it
All is well
pi_195146442
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.

Ik heb gewoon genoeg meningen gehoord van jonge 'hoogopgeleide' vrouwen uit de Randstad die iedere dag hun kutje wassen. Geef mij maar een oude man uit de provincie met asvlekken op zijn pull--over. Die hebben een veel interessantere visie.
:')

Jij hebt een flinke smak gemaakt hoor vroeger, niet best
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 19 september 2020 @ 15:00:59 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195146797
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niets mis met jonge vrouwen die iedere dag hun kutje wassen.
Dat zeg ik ook niet. Het interesseert me alleen nauwelijks wat ze te vertellen hebben over belangrijke zaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 19 september 2020 @ 15:04:16 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195146849
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:')

Jij hebt een flinke smak gemaakt hoor vroeger, niet best
Of van mensen die alleen maar in staat zijn op de man te spelen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 15:06:56 #255
319979 Fok-it
All is well
pi_195146880
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 15:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of van mensen die alleen maar in staat zijn op de man te spelen
Etto zegt: Wat je eigenlijk zegt is dat het niet uitmaakt wat er gezegd wordt, als het maar 'tegen de politiek-correcte meute' is.

En jij zegt: dat klopt.

Dus wat is er onjuist aan mijn bewering?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195147373
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:40 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Nooit eerder een bericht gelezen van een doof iemand, laat staan 1 gehoord? Kom eens onder je steen vandaan.
Kennelijk vanmiddag voor het eerst.
  zaterdag 19 september 2020 @ 16:02:20 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195147507
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 15:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Etto zegt: Wat je eigenlijk zegt is dat het niet uitmaakt wat er gezegd wordt, als het maar 'tegen de politiek-correcte meute' is.

En jij zegt: dat klopt.

Dus wat is er onjuist aan mijn bewering?
Ga je kutje toch wassen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 16:02:38 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_195147512
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ga je kutje toch wassen.
Oh het lukt niet inhoudelijk? Treurig ventje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195147594
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ga je kutje toch wassen.
OK, LXVI
pi_195154319
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo’n gebarentolk is nou een mooi voorbeeld van een inclusieve samenleving, ook dove mensen hebben het recht om direct op de hoogte te zijn van belangrijke ontwikkelingen.
Ik weet niet of er dove mensen in de zaal zaten, maar het zou kunnen.

Wel vraag ik me af of er niet een live vertaalprogramma met avatar kan ontwikkeld worden, zodat zo’n ‘ondertiteling!’ op tv zichtbaar is, met smart tv bijvoorbeeld aan te zetten.

Door de mondkapjes merk ik nu hoe veel oudere mensen onbewust liplezen, de communicatie met ouderen gaat wel echt stroever.
Bovendien gaat het om een uitzending van de NOS. Ieder ochtendjournaal wordt opgevolgd door een versie met een gebarentolk. Nu dat ineens niet doen, zou een heel rare keuze zijn vanuit de NOS.
pi_195154501
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 14:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee.

Ik heb gewoon genoeg meningen gehoord van jonge 'hoogopgeleide' vrouwen uit de Randstad die iedere dag hun kutje wassen. Geef mij maar een oude man uit de provincie met asvlekken op zijn pull--over. Die hebben een veel interessantere visie.
Ik moet éen ding nageven aan Thierry en zijn fanboys. Ze zijn wel consistent wat betreft het haten op een inclusieve samenleving. Vrouwen, allochtonen, gehandicapten, LHTB'ers. Allemaal moeten ze terug in het hok. :R
pi_195154688
Hij heeft gelijk. En 10 seconden vertraging met gewoon ondertiteling, zou ook prima volstaan.

Maar ja, Thierry, godverdomme man... Doe dit soort uitspraken nou gewoon niet. FvD is ruim de beste partij van het land met goede standpunten. En ze zeggen zoveel rake dingen daar. Maar om de zoveel tijd komt hij weer met een onhandige kutuitspraak die alleen maar tegen je kan worden gebruikt.

Als je ziet dat Irma zo populair is geworden, dan moet je daar gewoon rekening mee houden. En weer haken mensen af. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
pi_195155107
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:06 schreef matigeuser het volgende:
Hij heeft gelijk. En 10 seconden vertraging met gewoon ondertiteling, zou ook prima volstaan.
Live ondertitels werken kut.

quote:
Maar ja, Thierry, godverdomme man... Doe dit soort uitspraken nou gewoon niet. FvD is ruim de beste partij van het land met goede standpunten. En ze zeggen zoveel rake dingen daar.
Zoals miljarden investeren in onzekere technieken als thorium? En een hyperloop aanleggen, maar wel uit de EU willen?
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:34:15 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195155229
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Live ondertitels werken kut.
[..]

Zoals miljarden investeren in onzekere technieken als thorium? En een hyperloop aanleggen, maar wel uit de EU willen?
En (semi-)intellectuele anekdotes over uilen van Minerva en Romeinse soldaten in Pompeii. :')

Toegegeven, het is wel een vermakelijke clown af en toe. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 19-09-2020 22:45:14 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195155256
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Live ondertitels werken kut.
[..]

Zoals miljarden investeren in onzekere technieken als thorium? En een hyperloop aanleggen, maar wel uit de EU willen?
Uit de EU heeft alles met soevereiniteit te maken. Niks met handel danwel bereikbaarheid tussen de landen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195156378
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uit de EU heeft alles met soevereiniteit te maken. Niks met handel danwel bereikbaarheid tussen de landen.
Reizen tussen EU-landen onderling is hetzelfde als reizen tussen niet-EU-landen?

En handel gaat ook hetzelfde tussen EU-landen en niet-EU-landen?
  FOK!fotograaf zaterdag 19 september 2020 @ 23:34:02 #267
842 Zorro
Z
pi_195156472
Hij heeft gelijk.
Ondertitels zijn voor iedereen die het niet goed hoort te volgen.
Lang niet iedereen van die groep kent echter gebarentaal.

Ondertiteling is dus veel vriendelijker dan zo'n tolk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195156513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Reizen tussen EU-landen onderling is hetzelfde als reizen tussen niet-EU-landen?

En handel gaat ook hetzelfde tussen EU-landen en niet-EU-landen?
Ligt aan de afspraken die je maakt. Valt wat voor te zeggen dat als een partij onredelijk is dat je die afstraft voor dat feit. Ook al doet het je eigen economie zeer.

Het juiste doen is allicht soms kostbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:43:15 #269
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195156614
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uit de EU heeft alles met soevereiniteit te maken. Niks met handel danwel bereikbaarheid tussen de landen.
Precies, uitsluitend een principekwestie. Waar je dus verder niet zo gek veel mee kunt dus.
pi_195156700
Kies dan nu zonder EU verder of met EU verder in als een politieke unie. Niet tussen een van deze twee. Dat heeft ellende opgeleverd.

Voor de rest moet Thierry niet gaan zeuren dat Irma te veel aandacht krijg.
Tenzij hij zelf een tolk gebarentaal wordt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195156743
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Precies, uitsluitend een principekwestie. Waar je dus verder niet zo gek veel mee kunt dus.
Toch zie je nu dus met die Brexit dat er een heleboel gedoe is. Over vrij reizen, de grens tussen Ierland en Noord-Ierland, handelsverdragen, visrechten, privacy, etc.
pi_195156762
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:34 schreef Zorro het volgende:
Hij heeft gelijk.
Ondertitels zijn voor iedereen die het niet goed hoort te volgen.
Lang niet iedereen van die groep kent echter gebarentaal.

Ondertiteling is dus veel vriendelijker dan zo'n tolk.
Ware het niet dat hij recent een motie heeft gesteund om juist vaker doventolken te gebruiken bij dit soort gelegenheden...
  FOK!fotograaf zaterdag 19 september 2020 @ 23:54:41 #273
842 Zorro
Z
pi_195156793
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ware het niet dat hij recent een motie heeft gesteund om juist vaker doventolken te gebruiken bij dit soort gelegenheden...
Het maakt me ook niet zoveel uit wat hij zegt maar het gaat mij er hier om dat ik het ermee eens ben dat ondertiteling beter is dan een gebarentolk. Je bereikt er een veel grotere groep mensen mee. Er zijn maar weing mensen die een gebarentolk kunnen lezen, maar ondertitles lezen kan iedereen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195156858
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het maakt me ook niet zoveel uit wat hij zegt maar het gaat mij er hier om dat ik het ermee eens ben dat ondertiteling beter is dan een gebarentolk. Je bereikt er een veel grotere groep mensen mee. Er zijn maar weing mensen die een gebarentolk kunnen lezen, maar ondertitles lezen kan iedereen.
Ondertiteling geeft niet alle informatie mee aan doven. Dat is de probleem.
Het zou sier zijn als men gewoon beiden gebruiken bij iedere belangrijke gelegenheid en crisissituatie ingezet worden. Want dove mensen heeft een recht op evenveel informatie als een horend.

Andere programma`s kunnen prima met ondertiteling verder.. Hoewel de huidige ondertiteling nog wel ondermaats is. Die zullen ze moeten verbeteren dus geld investeren is nodig.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195156868
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het maakt me ook niet zoveel uit wat hij zegt maar het gaat mij er hier om dat ik het ermee eens ben dat ondertiteling beter is dan een gebarentolk. Je bereikt er een veel grotere groep mensen mee. Er zijn maar weing mensen die een gebarentolk kunnen lezen, maar ondertitles lezen kan iedereen.
Zet je wel eens live ondertitels aan? Dat is echt bagger hoor.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:59:46 #276
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195156870
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het maakt me ook niet zoveel uit wat hij zegt maar het gaat mij er hier om dat ik het ermee eens ben dat ondertiteling beter is dan een gebarentolk. Je bereikt er een veel grotere groep mensen mee. Er zijn maar weing mensen die een gebarentolk kunnen lezen, maar ondertitles lezen kan iedereen.
Niet iedereen kan lezen. :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195156887
Oké boomer...
"How can you expect somebody who is warm to understand somebody who is cold?"
pi_195156911
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ware het niet dat hij recent een motie heeft gesteund om juist vaker doventolken te gebruiken bij dit soort gelegenheden...
Corona is geen crisissituatie meer volgens Bardet.
pi_195157326
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Corona is geen crisissituatie meer volgens Bardet.
doet me denken aan Fokke en Sukke

pi_195157356
Mooi man, een topic waar je in pagina 12 niet meer weet van de OP overgaat
  zondag 20 september 2020 @ 07:18:14 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195158149
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het maakt me ook niet zoveel uit wat hij zegt maar het gaat mij er hier om dat ik het ermee eens ben dat ondertiteling beter is dan een gebarentolk. Je bereikt er een veel grotere groep mensen mee. Er zijn maar weing mensen die een gebarentolk kunnen lezen, maar ondertitles lezen kan iedereen.
Iedereen die zegt dat ondertiteling beter cq voldoende is heeft nog nooit een liveprogramma met ondertiteling gevolgd.
Bij voorkeur zonder geluid, maar met geluid is wellicht ook goed, dan heb je tenminste gehoord wat je zou moeten gaan lezen.

Maar doe eerst maar een weekje liveprogramma's zonder geluid.

En de ondertiteling is er sowieso, en voor mensen die (slecht)horend geboren zijn en wel NL als primaire taal hebben zijn die idd een hulpmiddel, een beperkt hulpmiddel wat vaak niet correct is, maar het is iets.

Doven echter, hebben NGT als primaire taal, en dan zijn slechte ondertitels in een andere taal dan hun moedertaal wel een issue.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 september 2020 @ 13:44:10 #282
274310 agenda
altijd vol!
pi_195162388
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het maakt me ook niet zoveel uit wat hij zegt maar het gaat mij er hier om dat ik het ermee eens ben dat ondertiteling beter is dan een gebarentolk. Je bereikt er een veel grotere groep mensen mee. Er zijn maar weing mensen die een gebarentolk kunnen lezen, maar ondertitles lezen kan iedereen.
Nee dat is niet waar. Voor veel doven is de nederlandse taal lezen moeilijk te leren en ondertiteling gaat dan veel te snel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ondertiteling geeft niet alle informatie mee aan doven. Dat is de probleem.
Het zou sier zijn als men gewoon beiden gebruiken bij iedere belangrijke gelegenheid en crisissituatie ingezet worden. Want dove mensen heeft een recht op evenveel informatie als een horend.

Andere programma`s kunnen prima met ondertiteling verder.. Hoewel de huidige ondertiteling nog wel ondermaats is. Die zullen ze moeten verbeteren dus geld investeren is nodig.
En dit inderdaad, emotie enz is niet te lezen in de ondertiteling maar wel te volgen via gebaren.
  FOK!fotograaf zondag 20 september 2020 @ 13:55:42 #283
842 Zorro
Z
pi_195162543
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:44 schreef agenda het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar. Voor veel doven is de nederlandse taal lezen moeilijk te leren en ondertiteling gaat dan veel te snel.
[..]

En dit inderdaad, emotie enz is niet te lezen in de ondertiteling maar wel te volgen via gebaren.
Ja maar jij (en anderen hierboven) hebben het alleen over de doven. Maar er zijn ook (veel meer) slecht horenden die geen gebarentaal begrijpen. Die hebben wel zeker wat aan ondertitels. Of de TV zo hard dat de buren drie huizen verder het nog horen, maar of dat nou de oplossing is...
Dus het kleine groepje doven is belangrijker dan de hele grote groep mensen met verminderd gehoor? (Uiteraard moeten de doven ook bediend worden, maar als je kiest tussen doof en slechthorend dan is die laatste groep groter)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 20 september 2020 @ 13:56:38 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195162553
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2020 13:55 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ja maar jij (en anderen hierboven) hebben het alleen over de doven. Maar er zijn ook (veel meer) slecht horenden die geen gebarentaal begrijpen. Die hebben wel zeker wat aan ondertitels. Of de TV zo hard dat de buren drie huizen verder het nog horen, maar of dat nou de oplossing is...
Dus het kleine groepje doven is belangrijker dan de hele grote groep mensen met verminderd gehoor? (Uiteraard moeten de doven ook bediend worden, maar als je kiest tussen doof en slechthorend dan is die laatste groep groter)
Het kan toch prima en/en?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 20 september 2020 @ 13:57:17 #285
274310 agenda
altijd vol!
pi_195162563
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het kan toch prima en/en?
Dit inderdaad. :Y
  FOK!fotograaf zondag 20 september 2020 @ 13:57:47 #286
842 Zorro
Z
pi_195162568
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het kan toch prima en/en?
Uiteraard. Maar het lijkt nu op een keuze of/of. Daarom mijn mening zoals die is.
Maar en/en is uiteraard het beste.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 20 september 2020 @ 15:13:57 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195163864
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2020 13:57 schreef Zorro het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar het lijkt nu op een keuze of/of. Daarom mijn mening zoals die is.
Maar en/en is uiteraard het beste.
Hoe kom je erbij dat het of/of is?
Er is gewoon (crappy) ondertiteling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 september 2020 @ 15:22:38 #288
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_195163993
Eindelijk iemand die het durft te zeggen. En niet dat achterlijke ophemelen van die gebaren tolken plots omdat de simpele ziel daar nu mee gecontroleerd wordt met die persconferenties. Alsof ze daarvoor niet bestonden. Optyfen met dat domme gedoe.
pi_195164047
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:22 schreef T-zooi het volgende:
Optyfen met dat domme gedoe.
Wat is precies dom ? Maak je keuze
1 Gebarentaal is dom
2 Gebarentaal bij coronapersverklaringen van de overheid is dom
3 Gebarentaal op tv bij nieuwsuitzendingen is dom
  zondag 20 september 2020 @ 15:30:52 #290
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_195164093
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is precies dom ? Maak je keuze
1 Gebarentaal is dom
2 Gebarentaal bij coronapersverklaringen van de overheid is dom
3 Gebarentaal op tv bij nieuwsuitzendingen is dom
Dat zeg ik toch. Er bestaan gebarentolken maar sinds kort is dat plots een hot item omdat de gemiddelde kneus er mee wordt geconfronteerd en daar dan aandacht aan moet besteden. Vervolgens worden ze opgehemeld alsof het iets nieuws/ bijzonders is. Kortom, allemaal hartstikke dom. Ik ga toch ook geen ode brengen aan ondertiteling omdat ik toevallig vanmiddag tv heb gekeken.
pi_195164115
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:30 schreef T-zooi het volgende:
Vervolgens worden ze opgehemeld alsof het iets nieuws/ bijzonders is.
Ok... dus de mensen die gebarentaal ophemelen zijn dom?
  zondag 20 september 2020 @ 15:33:03 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195164131
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:22 schreef T-zooi het volgende:
Eindelijk iemand die het durft te zeggen. En niet dat achterlijke ophemelen van die gebaren tolken plots omdat de simpele ziel daar nu mee gecontroleerd wordt met die persconferenties. Alsof ze daarvoor niet bestonden. Optyfen met dat domme gedoe.
Je weet dat het FvD een motie gesteund heeft om gebarentolken in te zetten bij crisiscommunicatie door de overheid?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 15:33:13 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195164133
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:22 schreef T-zooi het volgende:
Eindelijk iemand die het durft te zeggen. En niet dat achterlijke ophemelen van die gebaren tolken plots omdat de simpele ziel daar nu mee gecontroleerd wordt met die persconferenties. Alsof ze daarvoor niet bestonden. Optyfen met dat domme gedoe.
heeft natuurlijk niets met durf te maken ... iedereen durft dit te zeggen

het slaat alleen nergens op dus doet niemand het normaal gesproken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 september 2020 @ 15:38:16 #294
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_195164222
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ok... dus de mensen die gebarentaal ophemelen zijn dom?
Je moet beter lezen.
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 15:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je weet dat het FvD een motie gesteund heeft om gebarentolken in te zetten bij crisiscommunicatie door de overheid?
Wat de fuk boeit dit en heeft dit iets mee te maken?!
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

heeft natuurlijk niets met durf te maken ... iedereen durft dit te zeggen

het slaat alleen nergens op dus doet niemand het normaal gesproken
Ja dat heeft het wel en jij hebt ongelijk.
  zondag 20 september 2020 @ 15:40:26 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195164266
Gebarentolk prima, de wereld is van & moet soms voor iedereen zijn..... wel vragen & opmerkingen:
a) waarom dat zo pontificaal in beeld gebracht dat het zo irritant afleid. Zou ook prima kunnen in een kadertje*1.
b) kiezen dit live (888 as-is gebrekkig*2 ) te ondertitelen en een halfuur later dat integraal gecorrigeerd te herhalen met GBT.

*1ipv kadertje kan je ook kiezen om een tweede TV-stream of dat LiveYoutube te doen. Mensen die doof/slechthorend hebben/krijgen mijn part gratis abbo op die kanalen/internet. Over budget hoef je het niet te hebben want dat is buiten de tolkkosten (reeds), vlogging-margewerk.
*2Net als bij GBT, krijg je nooit meer dan de samenvattende interpretatie van een tolkende uitvoerder.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 20 september 2020 @ 15:40:36 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195164272
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:38 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Je moet beter lezen.
[..]

Wat de fuk boeit dit en heeft dit iets mee te maken?!
[..]

Ja dat heeft het wel en jij hebt ongelijk.
Wat de fuck dat boeit? De regering voert en motie uit die de FvD gesteund heeft. Dus wat zit hij daar nu op af te geven?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 15:43:21 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195164307
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:38 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Je moet beter lezen.
[..]

Wat de fuk boeit dit en heeft dit iets mee te maken?!
[..]

Ja dat heeft het wel en jij hebt ongelijk.
wat is het probleem dan?

staat ze je af te leiden van de epische beelden ofzo?

slaat gewoon nergens op, wmb spreekt Rutte een bandje in en laat je alleen de tolk zien voortaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 september 2020 @ 15:43:31 #298
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195164309
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:38 schreef T-zooi het volgende:
Wat de fuk boeit dit en heeft dit iets mee te maken?!
Dat maakt het nogal ongeloofwaardig, misschien?
pi_195164367
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:38 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Je moet beter lezen.
[..]

Ik stel een eenvoudige vraag, waar je ja of nee op kan zeggen.
Door je ontwijkend gedrag maakt je de indruk dat je eigenlijk bedoelde.... gebarentaal is dom, mensen die zo communiceren zijn dom.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 15:57:09 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195164496
jij gaat ook altijd net 1 stap te ver met je gekkigheid he _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 september 2020 @ 16:23:38 #301
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_195164968
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel een eenvoudige vraag, waar je ja of nee op kan zeggen.
Door je ontwijkend gedrag maakt je de indruk dat je eigenlijk bedoelde.... gebarentaal is dom, mensen die zo communiceren zijn dom.
Ik doe niet mee met je meerkeuze spelletjes. Luister gewoon naar wat ik zeg en doe niet zo dom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')