abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:38:14 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195134644
Allen gegroet,

Vanwege lopende kwesties en andere dingen was het wederom bijna 'n paar weken stil rond mij :X, waarvoor eventueel mijn excuses voor u op FOK! :@

Sowieso al het goede leven *), het toeven in de betere Haerlemsche gelegenheden :Y) :* *), waaronder het met volle teugen genieten van door corona }) aangepaste en tevens voor onze soort *) beveiligde evenementen als het jaarlijkse Haarlem Culinair, Jazz & More en het bijwonen van vaarevenementen op het Spaarne met ons jacht *), bracht deze zomer volop sfeer. :9~ :Y) Ook andersoortige meest voorhanden liggende en uiteraard voor onze soort mensen relatief corona vrije :W gelegenheden *), doen het thans nog steeds prima, waaronder toegestane concerten op 'n iets verderop gelegen bosrijke >:O mooie locatie zoals openluchttheater Caprera te Bloemendaal *) zullen binnenkort de revue passeren.

Enfin, uiteraard gaat het in het eerder vandaag verschenen bericht vooral om het welzijn van de in onze optiek waardige huizenkoper in spe. :s) :s) :s)
Vanuit meest integere en behulpzame financiële aan ons gelieerde adviserende organisaties *), bestaat veel begrip voor de hedendaagse huizenkoper in kwestie over het gewenste uitstel van overdracht. *) De bedragen spreken voor zich en alle riante besparingen uit hoofde van het kabinet doet menigeen daarvoor warmlopen. :z

Geldbesparing staat hierbij centraal, nu het kabinet *) waardig besloten heeft tot het schrappen van overdrachtsbelasting voor de meest enthousiaste jeugdige en veelal ambitieuze huizenkoper die in een gunstige levensverwachting verkeren. *) In de betere Haerlemsche kringen evenals op de Zuidas *) komen dergelijke goedgeluimde kopers vaak langs. *) Niet zelden spreken wij hen over alle goede voornemens *), en bij gelegenheid soms onder genot van 'n Jopen :9 of iets anders over allerhande mooie plannen voor het leven :* *) waarvan de aankoop van een huis in het kader van dit onderwerp ;) uiteraard belangrijk deel uitmaakt.

Al zeker in onze levendige en culinair ingestelde omgeving :s) :s) :s), valt voor menig vooruitstrevende jonge stellen met wat geld in the pocket *) sowieso veel te beleven. :Y) :9 8-) Maar daarnaast valt dus ook nog veel te besparen, geheel afhankelijk van de aankoopprijs van het huis uiteraard. ;) :Y) Goed overleg tot verplaatsing van de overdracht tot 1 januari 2021, vaak onder genot van speciale koffie zoals latte macchiato c_/, espresso of cappuccino, et cetera :9, doet daarbij wonderen kan ik u vertellen. *)

Doordat niet in alle gevallen uitstel mogelijk is, bv vanwege reeds aangegane aankopen van de verkopers zelf :o, valt inderdaad toch het een en ander te regelen in de vorm van een zogeheten sleutelverklaring. :z Het systeem zou 'marktverstorend' kunnen werken, althans zo beweert de NVM, maar de logica dat huizenkopers gaarne geld besparen middels uitstel van overdracht rechtvaardigt dat alles ruimschoots, mij dunkt.

Goed, met dit mooie bericht voor de kopers in kwestie, waaronder mogelijk u, wens ik iedereen 'n mooi weekend!

Scjvb

-------

* Scheelt duizenden euro's
'Jonge huizenkopers willen overdracht uitstellen tot volgend jaar'

quote:
2 uur 53 minuten geleden Aangepast: 2 uur 23 minuten geleden

Beeld © ANP

Nu het kabinet heeft besloten dat huizenkopers onder de 35 vanaf 1 januari geen overdrachtsbelasting hoeven te betalen, willen jonge huizenkopers massaal de overdracht uitstellen, meldt een groot makelaarsbedrijf.

Het maakt ook wel wat uit, of je 2 procent overdrachtsbelasting moet betalen of 0 procent. Bij een woning van 200.000 euro scheelt dat 4.000 euro en als je een huis koopt van 300.000 euro bespaar je 6.000 euro.

Tekenen uitstellen

Veel huizenkopers onder de 35 proberen dan ook de overdracht van hun huis uit te stellen tot na 1 januari, zegt Jeroen Stoop van Makelaarsland. Dat kantoor is naar eigen zeggen de grootste NVM-makelaar van Nederland. Volgens het bedrijf staat de telefoon 'roodgloeiend'.

"Er zijn richting de duizend woningen die door ons verkocht zijn en waarvan de overdracht in de komende maanden moet plaatsvinden", aldus Stoop. Die kopers willen graag de overdracht uitstellen, zegt hij.

Ook willen bieders hun bod op een woning zodanig aanpassen dat de overdrachtsdatum in het nieuwe jaar ligt.

Nieuwe onderhandelingen

Natuurlijk kunnen koper en verkoper de afspraak maken om de overdracht te verschuiven tot na 1 januari, aldus Stoop. "Dat betekent dat je in feite nieuwe onderhandelingen ingaat. De verkoper maakt misschien extra kosten en wil die waarschijnlijk deels vergoed krijgen", zegt hij.

Ook kan het zijn dat de verkoper het voordeel dat de koper behaalt wil delen, aldus Stoop.

Sleutelverklaring

Het is niet altijd mogelijk om de overdracht uit te stellen. Het kan zijn dat de verkoper zelf al een ander huis heeft gekocht en geen dubbele lasten wil. In andere gevallen hebben de kopers de huur al opgezegd.

In dit soort gevallen kan een sleutelverklaring dan een oplossing zijn, legt Stoop uit. De overdracht wordt dan uitgesteld, maar de gekochte woning kan al wel worden gebruikt. Daar staat uiteraard een vergoeding tegenover.

'Marktverstorend'

De NVM (Nederlandse Vereniging van Makelaars) zegt dit al hebben zien aankomen. "Wanneer je zo'n maatregel lang vooraf bekend maakt, dan gaat de consument de overdracht uitstellen tot na de invoering ervan. Daarmee werkt zo'n aankondiging dus marktverstorend", aldus woordvoerder Theo Scholte van de NVM.

Ook de KNB (Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie) vindt het logisch dat huizenkopers de overdracht willen uitstellen.

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)overdrachtsbelasting
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195134986
Je zal 36 jaar oud zijn.

P.S., Smileys.
  vrijdag 18 september 2020 @ 20:44:55 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195135988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:51 schreef nietzeuren het volgende:
Je zal 36 jaar oud zijn.

P.S., Smileys.
Hm

Wederom terug aan mijn toestel na 'n Jopen Herfstbok geaccepteerd te hebben van mijn partner. Maar nu even to the point: wat wilt u eventueel verder kwijt over het onderwerp zelf? :o
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195136411
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:44 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Hm

Wederom terug aan mijn toestel na 'n Jopen Herfstbok geaccepteerd te hebben van mijn partner. Maar nu even to the point: wat wilt u eventueel verder kwijt over het onderwerp zelf? :o
Twee dingen. Die me vrij duidelijk zijn. Het is een prima initiatief om mensen van 35 of jonger te bevoordelen. Maar je zal maar 1 jaar ouder zijn en naast de pot piesen. Dat is toch niet zo'n rare constatering?

En een smiley is leuk, maar dit bevordert de leesbaarheid niet volgens mij.

Dit waren de twee punten die ik wilde stipuleren.
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:13:48 #5
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195136699
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:03 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Twee dingen. Die me vrij duidelijk zijn. Het is een prima initiatief om mensen van 35 of jonger te bevoordelen. Maar je zal maar 1 jaar ouder zijn en naast de pot piesen. Dat is toch niet zo'n rare constatering?

En een smiley is leuk, maar dit bevorderd de leesbaarheid niet volgens mij.

Dit waren de twee punten die ik wilde stipuleren.
Oké, dat is een duidelijk punt en tevens constatering, moet ik erkennen. Door de smileys valt best heen te lezen, lijkt mij tenminste, maar op uw door mij veronderstelde onvrede over de leeftijdslimiet kan ik alleen maar zeggen dat bepaalde dingen soms niet anders geregeld zijn. Niet zelden vinden op den duur aanpassingen plaats na besprekingen waaruit blijkt dat het ook anders zou kunnen.

Maar ook hiervoor zijn overheidshalve bepaalde redenen aangedragen en vastgesteld die zelfs mij niet altijd in zijn geheel bekend zijn, kan ik u vertellen.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195136799
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:51 schreef nietzeuren het volgende:
Je zal 36 jaar oud zijn.

P.S., Smileys.
Ik ben 36, mijn vriendin is 31, in juli huis gekocht, December overdracht.
pi_195137063
Ik vind deze idee juist een discriminatie, want je zult na jaren huren of bij ouders gewoond eindelijk genoeg geld opgespaard voor de eerste woning.

Laat men gewoon via de notaris verklaring dat je 1e woning koopt. Met dat verklaring kan je doorgeven aan belastingdienst. Die kan je volgend jaar terugkrijgen met dikke bedrag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Ghost op 19-09-2020 12:48:57 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195141933
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:17 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Ik ben 36, mijn vriendin is 31, in juli huis gekocht, December overdracht.
Dan zou je dus wel voordeel kunnen hebben door een overdracht in januari.
Mits jullie starters zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195143611
Maar daar staat tegenover dat investeerders (en ja dat zijn er nogal wat) dit jaar nog een pandje erbij willen kopen juist omdat investeerders vanaf 1 januari 2021 8 % overdrachtsbelasting moeten gaan betalen.!!

200.000,- wordt dus 216.000,-
300.000,- wordt dan 324.000,-
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195143647
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:00 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar daar staat tegenover dat investeerders (en ja dat zijn er nogal wat) dit jaar nog een pandje erbij willen kopen juist omdat investeerders vanaf 1 januari 2021 8 % overdrachtsbelasting moeten gaan betalen.!!

200.000,- wordt dus 216.000,-
300.000,- wordt dan 324.000,-
Prima, laat dat segment maar lekker aan mensen die er zelf gaan wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195143706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, laat dat segment maar lekker aan mensen die er zelf gaan wonen.
De markt beslist anders.

Deze aanpassing geeft nu meer druk op de huizenmarkt.

De starters kunnen wel eens naast de pot pissen juist hierdoor omdat veel investeerders nu gaan bieden en iets meer kunnen bieden als de starter die al de grootste moeite heeft om een hypotheek te regelen.

Voor een verkoper is het ook handiger/zekerder want een invsteerder heeft zeker het geld op de transportdatum.
Een starter kan nog wel eens de hypotheek niet rond hebben.
Dan kun je dus opnieuw aan de slag met de verkoop.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195153843
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:08 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
omdat veel investeerders nu gaan bieden
Dat zou in principe gewoon verboden moeten worden. Een huis is om in te wonen en geen investeringsvehikel. Dat is wat er zo mis is in Nederland. Zoals bekend probeert de NL overheid actief buitenlandse "investeerders" aan te trekken om het maar zo duur mogelijk te maken voor iedereen. De vraag is wat de "drive" daarachter is. Het is wel duidelijk dat de NL overheid niet in het belang van de Nederlandse burger handelt.

En mogelijk ook de grondwet overtreedt. Die voorschrijft dat de overheid er alles aan moet doen om iedereen kwalitatief goed en betaalbaar te laten wonen. Dat is een hele vette aanfluiting natuurlijk. De overheid geeft de burger gewoon de middelvinger. Zeer beschamend.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:00:44 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195155859
en dus hebben we nu per 1 januari een stijging van de startershuizen gecreeerd van 2%.
Tot nooit .......
pi_195156275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zou in principe gewoon verboden moeten worden. Een huis is om in te wonen en geen investeringsvehikel. Dat is wat er zo mis is in Nederland. Zoals bekend probeert de NL overheid actief buitenlandse "investeerders" aan te trekken om het maar zo duur mogelijk te maken voor iedereen. De vraag is wat de "drive" daarachter is. Het is wel duidelijk dat de NL overheid niet in het belang van de Nederlandse burger handelt.

[..]
De "nederlandse overheid" is er dan ook al lang niet meer voor de nederlandse burger. nederlandje is anno 2020 verworden tot een verdienmodel waarbij de nederlandse belastingbetaler alleen nog maar als bron van inkomsten voor multinationals en buitenlandse vastgoedinvesteerders dient.

En zogenaamd stemt de nederlander nog altijd massaal op de vvd, net zoals in reeds lang vervlogen tijden zogenaamd maar liefst 114% van de stemmers op de aan de macht zijnde hoogbejaarde communistische dictator stemde in het voormalig Oostblok...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195160850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:03 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Twee dingen. Die me vrij duidelijk zijn. Het is een prima initiatief om mensen van 35 of jonger te bevoordelen. Maar je zal maar 1 jaar ouder zijn en naast de pot piesen. Dat is toch niet zo'n rare constatering?
We zitten nou eenmaal met een neoliberaal politbureau dat ieders financiele huishouding aan het micro-managen is, nog los van het feit dat de overheid ook bepaalt hoeveel mensen je op welke afstand in dat huis mag ontvangen. Kijk naar de sociale huur dan weet je wat het voorland is, de overheid bepaalt met welk inkomen en leeftijd je in wat voor huis hoort.
Ook koopwoningen worden indirect ter beschikking gesteld aan mensen die binnen een bepaalde inkomens en leeftijdscategorie vallen via fiscale maatregelen. Zo oud, zoveel geld van ouders erbij (!), zoveel inkomen, zo vast de baan en dan mag de bank op het knopje drukken om het totale hypotheekbedrag in een keer cadeau te krijgen van ons allemaal via geldschepping en het dan aan het gelukkige stel uit te lenen.

Klinkt niet erg liberaal en dat is het ook niet, maar het is de prijs die we betalen voor een planeconomie waarin we me maximaal betalen voor de dingen waar we niet zonder kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195166625
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We zitten nou eenmaal met een neoliberaal politbureau dat ieders financiele huishouding aan het micro-managen is, nog los van het feit dat de overheid ook bepaalt hoeveel mensen je op welke afstand in dat huis mag ontvangen. Kijk naar de sociale huur dan weet je wat het voorland is, de overheid bepaalt met welk inkomen en leeftijd je in wat voor huis hoort.
Ook koopwoningen worden indirect ter beschikking gesteld aan mensen die binnen een bepaalde inkomens en leeftijdscategorie vallen via fiscale maatregelen. Zo oud, zoveel geld van ouders erbij (!), zoveel inkomen, zo vast de baan en dan mag de bank op het knopje drukken om het totale hypotheekbedrag in een keer cadeau te krijgen van ons allemaal via geldschepping en het dan aan het gelukkige stel uit te lenen.

Klinkt niet erg liberaal en dat is het ook niet, maar het is de prijs die we betalen voor een planeconomie waarin we me maximaal betalen voor de dingen waar we niet zonder kunnen.
Maar betekent dat ook, dat als je aan de goede kant van de grens valt, je iedereen die niet aan de goede kant valt, mag of moet uitlachen. Of, minder extreem, dat je het moet accepteren? En wat heeft dat met liberaal te maken?
pi_195167286
Lijkt me een lastige vraag. Eens zien wat dat wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 20 september 2020 @ 19:59:37 #18
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195168558
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:03 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Maar betekent dat ook, dat als je aan de goede kant van de grens valt, je iedereen die niet aan de goede kant valt, mag of moet uitlachen. Of, minder extreem, dat je het moet accepteren? En wat heeft dat met liberaal te maken?
@nietzeuren Uitlachen is nooit of te nimmer kies, aan welke kant men zich ook bevindt.

Echter, in dezen heeft het een en ander gewoonweg te maken met het uitzetten van handige maar bovenal functionele richtlijnen, regelgeving en diverse keuzes omtrent veelomvattende zaken waarvan dit onderwerp ook deel zou uitmaken.

Dus, of het nou liberaal of 'n geheel andere (eventueel linkse) koers is, noodzakelijke acceptatie komt uiteindelijk toch wel om de hoek kijken daaraan ontkomt men in de regel niet.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195168604
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:44 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Hm

Wederom terug aan mijn toestel na 'n Jopen Herfstbok geaccepteerd te hebben van mijn partner. Maar nu even to the point: wat wilt u eventueel verder kwijt over het onderwerp zelf? :o
Je leidt juist af wat betreft het onderwerp, je hebt eerder de neiging het hele bericht over te slaan of puur maar te gaan scrollen naar het gequote stuk nieuws.

Lijkt me niet de bedoeling van graag nieuws willen doorgeven en vertellen.
  zondag 20 september 2020 @ 20:03:56 #20
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195168627
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je leidt juist af wat betreft het onderwerp, je hebt eerder de neiging het hele bericht over te slaan of puur maar te gaan scrollen naar het gequote stuk nieuws.

Lijkt me niet de bedoeling van graag nieuws willen doorgeven en vertellen.
Aan u had ik niets gevraagd.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195168646
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:03 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Aan u had ik niets gevraagd.
;(

Weigeren te leren van een ander die het beter weet, sad.
pi_195168648
Hoe heb je de Jopen herfstbok beoordeeld? Ik gaf hem een 3.75 op Untappd.
  zondag 20 september 2020 @ 20:09:06 #23
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195168715
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

;(

Weigeren te leren van een ander die het beter weet, sad.
Grapjurk gespot. :D
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 20 september 2020 @ 20:24:38 #24
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195168971
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:05 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe heb je de Jopen herfstbok beoordeeld? Ik gaf hem een 3.75 op Untappd.
Nog even in antwoord op uw vraag: de smaakpapillen van ervaren NL'se bierproevers gingen reeds te gast en kwalificeerden onder andere Haerlemsch Jopen Herfstbok uiteindelijk als zeer smaakvol herfstbier.
Ikzelf vind hem ook heerlijk kan ik u vertellen, want je proeft tegelijk de sfeer van Haarlem tijdens de fors korter wordende dagen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 20 september 2020 @ 20:54:37 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195169545
Gaat dit ook op voor mensen onder de 35 die een nieuw huis gaan kopen? Of geldt het alleen voor mensen die nog nooit een huis gekocht hebben?

Aangezien ik zelf overdracht eind januari ga doen voor het nieuwe huis (eigen huis 2 week later overdracht).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')