abonnement Unibet Coolblue
pi_195158540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:01 schreef JustinK het volgende:
Ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk is... we kunnen toch bijna alles, met inachtneming van een paar simpele basis regels.
Mwa behalve dat er een hoge werkloosheid ontstaat en bedrijven omvallen. Bijna alles.......
pi_195158618
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:44 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mwa behalve dat er een hoge werkloosheid ontstaat en bedrijven omvallen. Bijna alles.......
Wat kun je dan precies niet? Volgens mij zijn alleen festivals onmogelijk.
pi_195158793
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:01 schreef JustinK het volgende:
Ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk is... we kunnen toch bijna alles, met inachtneming van een paar simpele basis regels.
Dit dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195158817
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:54 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Wat kun je dan precies niet? Volgens mij zijn alleen festivals onmogelijk.
Kijk maar eens wat er met onze export is gebeurd. Massale hysterie is wereldwijd nog altijd in volle gang, er kan genoeg nog niet.
  zondag 20 september 2020 @ 09:27:48 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195158890
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:54 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Wat kun je dan precies niet? Volgens mij zijn alleen festivals onmogelijk.
Horeca, entertainment, theaters, sportclubs en -evenementen, alle facetten van de reisbranche, retail, etc, moeten allemaal dermate inleveren dat de vaste lasten niet meer gedekt zijn.

De steun wordt echter steeds verder afgebouwd.

Daar gaat dus steeds meer en meer omvallen hetgeen weer leidt tot werkloosheid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195158935
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Horeca, entertainment, theaters, sportclubs en -evenementen, alle facetten van de reisbranche, retail, etc, moeten allemaal dermate inleveren dat de vaste lasten niet meer gedekt zijn.

De steun wordt echter steeds verder afgebouwd.

Daar gaat dus steeds meer en meer omvallen hetgeen weer leidt tot werkloosheid.
werkloosheid of doden, hmmm... moeilijke keus
  zondag 20 september 2020 @ 09:34:39 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195158973
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

werkloosheid of doden, hmmm... moeilijke keus
Jep :)

De balans is heel lastig te vinden in deze. Grote economische schade zal op den duur erger zijn dan nu overlijdens accepteren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195159034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:33 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Hoe gaat het daar eigenlijk , je hoort er niks meer van
Ze (China) verstevigen enthousiast hun wereldpositie op economisch en militair gebied, terwijl wij in het westen braaf thuis zitten en onze economie naar de kloten helpen.......... je veroorzaakt een crisis en profiteert er van, :6
Pecunia non olet
pi_195159059
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

werkloosheid of doden, hmmm... moeilijke keus
Inderdaad.

Feit is dat lager inkomen = lagere levensverwachting. Dus verloren levensjaren. Als dit een aanzienlijk deel van de bevolking treft, loopt dit in de miljoenen.

Dan is de vraag welke keus tot de minste verloren levensjaren zal leiden.
I'll give you something to do
pi_195159085
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

werkloosheid of doden, hmmm... moeilijke keus
Bij een verhouding 1:1 is het makkelijk. Hoef je geen deugrakker voor te zijn. Echter het gaat eerder om een verhouding 50:1. Of méér. Dan ligt het toch net even wat anders.

Vroeger had je TBC. Bijna uitgeroeid maar vroeger een groot probleem. Werd niet de samenleving voor platgelegd. Probleem is dat we door de welvaart bangeriken zijn geworden die niet meer weten dat risico's bij het leven horen.
Pecunia non olet
pi_195159104
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij een verhouding 1:1 is het makkelijk. Hoef je geen deugrakker voor te zijn. Echter het gaat eerder om een verhouding 50:1. Of méér. Dan ligt het toch net even wat anders.

Vroeger had je TBC. Bijna uitgeroeid maar vroeger een groot probleem. Werd niet de samenleving voor platgelegd. Probleem is dat we door de welvaart bangeriken zijn geworden die niet meer weten dat risico's bij het leven horen.
hoezo 50:1?

en is economische schade niet ook een risico dat bij het leven hoort?
pi_195159120
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep :)

De balans is heel lastig te vinden in deze. Grote economische schade zal op den duur erger zijn dan nu overlijdens accepteren.
ik weet niet of grote economische schade wel zo vanzelfsprekend is. wel in bepaalde sectoren, ja.
pi_195159147
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Inderdaad.

Feit is dat lager inkomen = lagere levensverwachting. Dus verloren levensjaren. Als dit een aanzienlijk deel van de bevolking treft, loopt dit in de miljoenen.

Dan is de vraag welke keus tot de minste verloren levensjaren zal leiden.
okee dat kan een vraag zijn. weet je het antwoord?
pi_195159165
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep :)

De balans is heel lastig te vinden in deze. Grote economische schade zal op den duur erger zijn dan nu overlijdens accepteren.
Bangmakerij van de bewezen nooit uikomende voorspellingen van economen dat de economie niet meer zal opveren serieus nemen maar biomedische bewezen wetenschap liever negeren. Zo kennen we de VVDers in hart en nieren. :D
pi_195159180
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hoezo 50:1?

en is economische schade niet ook een risico dat bij het leven hoort?
Stel dat we uiteindelijk uitkomen op 500.000 extra werklozen. Zou zomaar kunnen. Dan mogen er 10K puur aan corona doodgaan (wat niet waarschijnlijk is want verreweg de meeste doden tot dusver hadden toch al onderliggende zware gezondheidsklachten).
Pecunia non olet
  zondag 20 september 2020 @ 09:51:59 #66
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195159190
Als ik naar de maatregelen kijk die in Nederland zijn genomen ten opzichte van andere landen die strengere maatregelen hebben genomen, dan lukt het mij wel om de meeste maatregelen te respecteren. Echter merk ik dat ik op kantoor wel de 1,5 meter soms niet in acht neem. Het is een beetje lastig als je iemand op een computerscherm iets moet uitleggen vanaf 1,5 meter afstand als je bijvoorbeeld iets wil laten zien of iets moet oplossen.

Al vraag ik mij soms af of de genomen maatregelen niet erger zijn dan de kwaal.
  Public Relations / Redactie Film zondag 20 september 2020 @ 09:55:57 #67
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195159245
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als ik naar de maatregelen kijk die in Nederland zijn genomen ten opzichte van andere landen die strengere maatregelen hebben genomen, dan lukt het mij wel om de meeste maatregelen te respecteren. Echter merk ik dat ik op kantoor wel de 1,5 meter soms niet in acht neem. Het is een beetje lastig als je iemand op een computerscherm iets moet uitleggen vanaf 1,5 meter afstand als je bijvoorbeeld iets wil laten zien of iets moet oplossen.

Al vraag ik mij soms af of de genomen maatregelen niet erger zijn dan de kwaal.
Met de techniek van tegenwoordig kan dat prima. Wij hebben inmiddels grote schermen waar we ons scherm op klonen. Kan je prima op afstand laten zien wat je wil laten zien.
  zondag 20 september 2020 @ 09:57:44 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195159273
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bangmakerij van de bewezen nooit uikomende voorspellingen van economen dat de economie niet meer zal opveren serieus nemen maar biomedische bewezen wetenschap liever negeren. Zo kennen we de VVDers in hart en nieren. :D
Ik zeg toch niet dat de economie nooit meer zal opleven? Maar er moeten nou eenmaal keuzes worden gemaakt tussen volksgezondheid en economie. Waar je die balans legt zal per persoon verschillen, maar die balans is er nou eenmaal.

Daar zeg ik toch niks geks mee? Dat deden we pre-corona ook al.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195159275
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bangmakerij van de bewezen nooit uikomende voorspellingen van economen dat de economie niet meer zal opveren serieus nemen maar biomedische bewezen wetenschap liever negeren. Zo kennen we de VVDers in hart en nieren. :D
Ik zal het uitleggen. Het nationale inkomen is wat we met zijn allen verdienen. Vervolgens NI gedeeld door het aantal inwoners, is wat we per hoofd verdienen. Aangezien de noemer een constante is (het aantal coronadoden is statistisch verwaarloosbaar) en de teller pak hem beet 10% daalt, leveren we dus met zijn allen flink aan inkomen in. Al is dat per huishouden verschillend. Wie een veilig baantje of een uitkering heeft, kan vooralsnog makkelijk praten.

Bedrijven die nu omvallen, komen niet zomaar weer terug. Daar kan jaren overheen gaan voordat je dergelijke grote organisaties weer hebt opgetuigd.
Pecunia non olet
pi_195159277
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:01 schreef JustinK het volgende:
Ik snap niet zo goed wat er zo moeilijk is... we kunnen toch bijna alles, met inachtneming van een paar simpele basis regels.
Dat dus. Je vraagt je af wat de klagers van nu gaan overleven als er eens echt iets gebeurd en serieuze maatregelen genomen moeten worden, als dit al te zwaar zou zijn.
pi_195159299
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Stel dat we uiteindelijk uitkomen op 500.000 extra werklozen. Zou zomaar kunnen. Dan mogen er 10K puur aan corona doodgaan (wat niet waarschijnlijk is want verreweg de meeste doden tot dusver hadden toch al onderliggende zware gezondheidsklachten).
we zitten al over de 6000 nu
pi_195159325
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

we zitten al over de 6000 nu
En dat zullen er niet héél veel meer worden, gezien de nieuwe inzichten qua medicijnen en begeleiding. En dan nog, een groot deel hiervan was toch wel al/spoedig doodgegaan. Niet lullig bedoeld.
Pecunia non olet
pi_195159553
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

okee dat kan een vraag zijn. weet je het antwoord?
Nee, het is erg complex.

Maar het zou het kabinet sieren hier een deugdelijke schatting van te maken - wat echt niet ongewoon is bij dit soort vraagstukken - en op basis daarvan beleid te bepalen.
In plaats van uit een soort vooringenomenheid corona op een voetstuk te plaatsen, en pas daarna daar omheen te kijken of we de rest nog wat bij elkaar kunnen houden..
I'll give you something to do
pi_195159578
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:57 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Dat dus. Je vraagt je af wat de klagers van nu gaan overleven als er eens echt iets gebeurd en serieuze maatregelen genomen moeten worden, als dit al te zwaar zou zijn.
Ja er kunnen marsmannetjes landen of de Duitsers kunnen weer binnenstormen. Kun je altijd wel blijven relativeren.
pi_195159602
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

En dat zullen er niet héél veel meer worden, gezien de nieuwe inzichten qua medicijnen en begeleiding. En dan nog, een groot deel hiervan was toch wel al/spoedig doodgegaan. Niet lullig bedoeld.
De IFR zit op 0,3% - 0,5% met de huidige behandelingsmogelijkheden. Als je het rond laat gaan kom je dan uit op tussen de 38.000 - 60.000 doden, uitgaande van groepsimmuniteit op 70%. Zonder maatregelen zullen de ziekenhuizen ook weer piepen en kraken, waardoor behandelingen uitgesteld worden. Dat zorgt ook weer voor vele extra doden.
pi_195159693
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De IFR zit op 0,3% - 0,5% met de huidige behandelingsmogelijkheden. Als je het rond laat gaan kom je dan uit op tussen de 38.000 - 60.000 doden, uitgaande van groepsimmuniteit op 70%. Zonder maatregelen zullen de ziekenhuizen ook weer piepen en kraken, waardoor behandelingen uitgesteld worden. Dat zorgt ook weer voor vele extra doden.
Dat wil ik geloven. Echter ik pleit er zeker niet voor om het maar 'rond te laten gaan'. Persoonlijk denk ik dat er heel veel te winnen valt door de ventilatie overal op orde te hebben, voordat het echt koud wordt buiten. Er is al veel tijd verloren door de halsstarrige opstelling van RIVM/OMT. Ik heb er moeite mee dat er zoveel gedramd wordt over die anderhalve meter buiten, terwijl daar absoluut de minste risico's liggen. Ik snap dat gewoon niet en blijkbaar velen ook niet.

Ik ben trouwens in april met mijn moeder in het ziekenhuis geweest voor reguliere klachten. Was bijna geen hond te bekennen daar. Iedereen was blijkbaar te bang gemaakt om nog te komen. Al die dure medici die daar uit de neus zaten te eten terwijl hun collega's elders in het ziekenhuis het stervensdruk hadden. Triest.
Pecunia non olet
  zondag 20 september 2020 @ 10:33:07 #77
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195159726
Nee. Ik vind het lastig. Ik heb 3 maanden thuis gezeten en maar met twee mensen één-op-één afgesproken. Dat hield ik wel goed uit, maar toen alles weer wat meer op gang kwam ben ik langzaamaan ook makkelijker geworden.

De eerste keer dat ik in groepsverband afsprak was ik wel wat huiverig, maar dat ging ook vrij snel weg. Nu groet ik veel mensen weer als vanouds, hou meestal geen 1,5 meter afstand bij mensen die ik ken en kom ook af en toe weer in groepen die eigenlijk te groot zijn. Ik was mijn handen nog wel heel regelmatig en ontsmet ze ook (bijvoorbeeld na het handen schudden) en bij ziekteverschijnselen blijf ik thuis. Ik ontsmet ook nog steeds mijn winkelmandje.

Als ik me nu nog steeds zo strak aan alle maatregelen zou houden als in het begin, dan zou ik gillend gek worden. Ik heb best een introverte kant, maar die heb ik dit jaar wel genoeg gevoed. Ondertussen mis ik uitgaan ook wel behoorlijk.

Overigens ben ik zelf chronisch ziek en dat is voor mij ook een belangrijke overweging geweest. Echter ben ik voor mezelf van mening dat een mens ook moet leven en dat uit angst voor gezondheidsproblemen mijn levensplezier te zwaar beperken de moeite niet waard is. Die instelling heb ik buiten corona om ook. Dus alles dat ik wel doe, doe ik voor anderen en om hopelijk niet weer in de situatie van maart te komen qua uitbraken. Ik vind echter dat dat tot nu toe nog mee lijkt te vallen, ook al zie je dus wel een toename helaas.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:22 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Waar is dit gedaan?
Argentinië? Daar hadden ze één van de meest extreme lockdowns en hebben het daarna losgelaten. Dat heeft voor geen meter gewerkt.

Het is ook te simplistisch gedacht. Ja als je iedereen 3 weken (een beetje speling) zou isoleren dan zou het werken, maar dat 100% doen is onmogelijk. Mensen moeten eten, ziekenhuizen moeten draaien, politie is nodig om dit überhaupt te controleren en zelfs zonder al deze factoren zou iedereen apart geïsoleerd moeten worden. Op het moment dat je 5 mensen in 1 huis hebt werkt het niet. Die zou je dan zeker 10 weken in het huis moeten houden, want ze hoeven niet allemaal op dezelfde dag besmet te zijn. Je kan iemand op de laatste dag besmetten, die dan ook weer 2 weken geïsoleerd moet blijven.

Het hoeft maar bij een paar mensen niet te werken en die mensen kunnen zo weer het beginpunt van een nieuwe uitbraak zijn. Daarom is het een leuk sprookje dat je met een zeer extreme lockdown voor korte tijd alles erna weer volledig open kan gooien, maar het is een naïviteit van mensen die de maatregelen kut vinden (waar ik dus wel veel begrip voor heb).
pi_195159770
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat wil ik geloven. Echter ik pleit er zeker niet voor om het maar 'rond te laten gaan'. Persoonlijk denk ik dat er heel veel te winnen valt door de ventilatie overal op orde te hebben, voordat het echt koud wordt buiten. Er is al veel tijd verloren door de halsstarrige opstelling van RIVM/OMT. Ik heb er moeite mee dat er zoveel gedramd wordt over die anderhalve meter buiten, terwijl daar absoluut de minste risico's liggen. Ik snap dat gewoon niet en blijkbaar velen ook niet.

Ik ben trouwens in april met mijn moeder in het ziekenhuis geweest voor reguliere klachten. Was bijna geen hond te bekennen daar. Iedereen was blijkbaar te bang gemaakt om nog te komen. Al die dure medici die daar uit de neus zaten te eten terwijl hun collega's elders in het ziekenhuis het stervensdruk hadden. Triest.
Daar valt zeker veel winst te boeken, maar kost ook ontzettend veel geld. In heel veel schoolgebouwen, kantoren en treinen en bussen zou de ventilatie dan moeten worden aangepast.
pi_195159823
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Daar valt zeker veel winst te boeken, maar kost ook ontzettend veel geld. In heel veel schoolgebouwen, kantoren en treinen en bussen zou de ventilatie dan moeten worden aangepast.
Het zal toch moeten gebeuren. De kosten gaan voor de baten uit. De meeste besmettingen vinden in slecht geventileerde ruimten plaats. Uiteindelijk levert het de minste schade op zowel op gezondheidsgebied als voor de economie.
Pecunia non olet
pi_195159946
Soms vergeet ik het wel eens. Zoals in de supermarkt, waar niet altijd ruimte is voor 1,5 meter en dan zie je duidelijk dat mensen het niet zoveel meer boeit.

Op de sportschool probeer ik nog elke keer na mijn gebruik de gewichten of apparaten schoon te maken, maar soms zit ik zo in gedachten dat ik het wel eens vergeet. Ook ff praatje maken daar is lang geen 1,5 meter meer...
pi_195159965
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:48 schreef aspi het volgende:
Soms vergeet ik het wel eens. Zoals in de supermarkt, waar niet altijd ruimte is voor 1,5 meter en dan zie je duidelijk dat mensen het niet zoveel meer boeit.

Op de sportschool probeer ik nog elke keer na mijn gebruik de gewichten of apparaten schoon te maken, maar soms zit ik zo in gedachten dat ik het wel eens vergeet. Ook ff praatje maken daar is lang geen 1,5 meter meer...
Snappen we. Er is ook weinig aan de hand.
pi_195159967
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

En dat zullen er niet héél veel meer worden, gezien de nieuwe inzichten qua medicijnen en begeleiding. En dan nog, een groot deel hiervan was toch wel al/spoedig doodgegaan. Niet lullig bedoeld.
het zullen er niet veel meer worden, als we ons aan de maatregelen houden.
en ik heb niks met het idee dat we de ouderen/zwakkeren maar dood moeten laten gaan. een paar jaar wel of niet leven is toch meer waard dan geld.
pi_195159980
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het zullen er niet veel meer worden, als we ons aan de maatregelen houden.
en ik heb niks met het idee dat we de ouderen/zwakkeren maar dood moeten laten gaan. een paar jaar wel of niet leven is toch meer waard dan geld.
Laat ze dan lekker thuis blijven. Uit onderzoek blijkt dat ouderen elkaar steeds vaker besmetten. Hun hebben er schijt aan en dan moeten de jongeren alles maar opofferen.
pi_195160014
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Nee, het is erg complex.

Maar het zou het kabinet sieren hier een deugdelijke schatting van te maken - wat echt niet ongewoon is bij dit soort vraagstukken - en op basis daarvan beleid te bepalen.
In plaats van uit een soort vooringenomenheid corona op een voetstuk te plaatsen, en pas daarna daar omheen te kijken of we de rest nog wat bij elkaar kunnen houden..
ik denk dat het kabinet erop rekent dat deze crisis binnen een paar jaar weer voorbij is, en dat we er dan weer bovenop komen. ik denk niet dat het veel permanente en structurele amoede gaat veroorzaken, die tot lagere levensverwachting leidt.
pi_195160060
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:51 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Laat ze dan lekker thuis blijven. Uit onderzoek blijkt dat ouderen elkaar steeds vaker besmetten. Hun hebben er schijt aan en dan moeten de jongeren alles maar opofferen.
jongeren zijn de grootste verspreiders nu. en het idee is, dat je de besmettingen naar beneden brengt, zodat het virus geen kans krijgt.
pi_195160080
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik denk dat het kabinet erop rekent dat deze crisis binnen een paar jaar weer voorbij is, en dat we er dan weer bovenop komen. ik denk niet dat het veel permanente en structurele amoede gaat veroorzaken, die tot lagere levensverwachting leidt.
Daar ben ik toch somberder over. Je ziet nu al dat de uitzendkrachten en later de tijdelijke contracten naar huis zijn gestuurd. Mensen komen geld tekort, schulden nemen toe, Poolse mensen die op straat belanden omdat uitzendbureaus zich niet meer verantwoordelijk voelen voor huisvesting. Het heeft ook andere ongewenste gevolgen zoals toenemende criminaliteit, hogere belasting- en premiedruk. Gemeenten die failliet gaan.
Tot dusver lijken de effecten mee te vallen maar de grootste klap moet nog komen vrees ik.
Pecunia non olet
pi_195160091
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De IFR zit op 0,3% - 0,5% met de huidige behandelingsmogelijkheden. Als je het rond laat gaan kom je dan uit op tussen de 38.000 - 60.000 doden, uitgaande van groepsimmuniteit op 70%. Zonder maatregelen zullen de ziekenhuizen ook weer piepen en kraken, waardoor behandelingen uitgesteld worden. Dat zorgt ook weer voor vele extra doden.
Maar hoeveel van de doden zouden toch al helaas overleden zijn binnen een periode van 6-12 maanden?
Je kunt de doden niet zomaar optellen bij de algemene sterfte. Al zijn we wel bijna allemaal geneigd dit te doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195160164
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Daar ben ik toch somberder over. Je ziet nu al dat de uitzendkrachten en later de tijdelijke contracten naar huis zijn gestuurd. Mensen komen geld tekort, schulden nemen toe, Poolse mensen die op straat belanden omdat uitzendbureaus zich niet meer verantwoordelijk voelen voor huisvesting. Het heeft ook andere ongewenste gevolgen zoals toenemende criminaliteit, hogere belasting- en premiedruk. Gemeenten die failliet gaan.
Tot dusver lijken de effecten mee te vallen maar de grootste klap moet nog komen vrees ik.
misschien, hopelijk niet. beetje ondernemer ziet nu ook een hoop kansen.
pi_195160177
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar hoeveel van de doden zouden toch al helaas overleden zijn binnen een periode van 6-12 maanden?
Je kunt de doden niet zomaar optellen bij de algemene sterfte. Al zijn we wel bijna allemaal geneigd dit te doen.
als je corona krijgt en dood gaat, ga je toch dood aan corona.. misschien had iemand nog wel jaren doorgeleefd.
pi_195160233
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je corona krijgt en dood gaat, ga je toch dood aan corona.. misschien had iemand nog wel jaren doorgeleefd.
Met een gemiddelde leeftijd van 81 bij de overleden gevallen is de kans dat ze nog jaren doorleven niet schrikbarend hoog.

Gemiddelde duur dat iemand in een verpleeghuizen in leven blijft is al minder dan 1-1,5 jaar. Laat daar nou juist de meeste doden zijn gevallen.
  zondag 20 september 2020 @ 11:13:02 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195160283
Die hele discussie over elke 80-plusser in leven houden is irrelevant en ook helemaal niet de doelstelling.

Het gaat erom dat het totale zorgaanbod voor zowel covid- als non-covidpatienten zoveel mogelijk gewaarborgd blijft.
pi_195160325
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Met een gemiddelde leeftijd van 81 bij de overleden gevallen is de kans dat ze nog jaren doorleven niet schrikbarend hoog.

Gemiddelde duur dat iemand in een verpleeghuizen in leven blijft is al minder dan 1-1,5 jaar. Laat daar nou juist de meeste doden zijn gevallen.
ik denk dat mensen liever aan ouderdom overlijden dan stikken in de covid.
en verder zijn er ook nog veel mensen die misschien wel blijvende schade over houden aan de ziekte, zelfs als ze het maar een klein beetje krijgen. leeftijd speelt daarbij niet echt een rol.
plus, je weet niet wat dit virus nog wordt, hoe het gaat muteren, als je het gewoon zn gang laat gaan. dta is misschien wel de belangrijkste reden om nu te proberen het zo klein mogelijk te houden.
pi_195160343
Iedereen met fatsoen kan zich neerleggen bij de basisregels en deze respecteren.
pi_195160518
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik denk dat mensen liever aan ouderdom overlijden dan stikken in de covid.
Mooi streven, maar normaal overlijden er al nauwelijks mensen aan ouderdom. Bijna in alle gevallen zijn er onderliggende complicaties, infecties of ziektes.
pi_195160562
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 11:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mooi streven, maar normaal overlijden er al nauwelijks mensen aan ouderdom. Bijna in alle gevallen zijn er onderliggende complicaties, infecties of ziektes.
toch wel een verschil hoor. iets als covid of inderdaad ook griep, kan in een keer een hele slachtpartij aanrichten.
pi_195161366
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:33 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Hoe gaat het daar eigenlijk , je hoort er niks meer van
Die hebben toen tientallen miljoenen mensen in stricte lockdown gegooid voor maanden, en zijn er grotendeels vanaf gekomen.
Een beetje zoals jij zegt, gewoon thuis zitten, maar dan 3 maanden lang. Alleen een persoon die 1 keer per week boodschappen mag doen.
En 2 weken is echt te kort. Incubatietijd + besmettelijke periode. Is nr 1 ziek, en wordt nummber 2 in het gezin na een week ziek, dan begint de teller weer op 0.
pi_195161396
Net als veel andere mensen ben ik in een fase beland waar ik de maatregelen respecteer wanneer dat voor mij uitkomt. Ik zoek het gevaar niet op door me bij allerlei illegale feesten of zuipfestijnen bij iemand thuis aan te sluiten, maar ik ga ook niet krampachtig afstand houden op kantoor. Ik schrijf altijd netjes mijn contactgegevens op in de horeca en hou me aldaar aan de regels voor zover die zijn bepaald door de eigenaar. Ik probeer het evenwicht te vinden.
pi_195161608
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:36 schreef Cynicio het volgende:
Net als veel andere mensen ben ik in een fase beland waar ik de maatregelen respecteer wanneer dat voor mij uitkomt. Ik zoek het gevaar niet op door me bij allerlei illegale feesten of zuipfestijnen bij iemand thuis aan te sluiten, maar ik ga ook niet krampachtig afstand houden op kantoor. Ik schrijf altijd netjes mijn contactgegevens op in de horeca en hou me aldaar aan de regels voor zover die zijn bepaald door de eigenaar. Ik probeer het evenwicht te vinden.
In feite zoek je je de makkelijkste weg in deze corona tijd tussen al die corona beperkingen en corona zeurpieten door?
pi_195161668
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:51 schreef blackmirror het volgende:

[..]

In feite zoek je je de makkelijkste weg in deze corona tijd tussen al die corona beperkingen en corona zeurpieten door?
Komt het wel een beetje op neer. Ik denk dat het belangrijk is om het virus niet te bagatelliseren, maar schijnheilig gedoe en vingertjes wijzen over en weer is ook niet nodig.
pi_195162083
De mensen die het hier makkelijk vinden, houden die zich dan perfect aan de regels?

Ik ga niet uit eten
Ik ga niet bioscoop of dat soort evenementen
Werkt ruim 50% thuis (en vind dat heerlijk)
Probeer in winkels zoveel mogelijk afstand te houden maar iemand die loopt te treuzelen bij een schap en daarmee schijt heeft aan anderen, ga ik wel gewoon langsop om iets te pakken.

Tegelijkertijd ben ik wel eens op bezoek waarbij meer dan 6 mensen.
Met familie ((schoon)ouders, broers/zussen) heb ik geen 1,5 meter afstand. En met een paar vrienden in praktijk ook niet.

Ik vind het nu dus wel makkelijk ja. Wel jammer dat vakantie mogelijkheden beperkt zijn.
Maar ik besef me wel dat ik niet volledig aan regels houdt. Werkelijk aan regels houden zou ik moeite mee hebben.
Familie/vrienden op die afstand bezoeken. Niet eens een bordspel kunnen spelen.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')