DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 15:56 |
SPOILER Etappe 19: Bourg-en-Bresse - Champagnole, 166,5 kmZo, dat waren de bergritten alweer. Tijdens de laatste bergrit, een lastige met heel veel hoogtemeters, zagen we in het begin van de rit een grote groep van 30 man wegrijden. De tussensprint volgde al vroeg op de dag, dus waren Bennett, Trentin en Sagan aanwezig in de kopgroep. Weer een nederlaag voor Sagan, hij moest ook nu de punten laten aan Bennett. De voorsprong van de kopgroep liep snel op, waarna we konden genieten van een van mijn favoriete onderdelen van een grote ronde: straftraining voor de ploegen die zo'n grote ontsnapping hebben gemist. B&B en Total waren de lul, ze mochten een onmogelijk gat proberen te dichten. Rolland sprong nog weg, maar dat lukte uiteraard niet. Al had het wel gekund, want Caruso deed hetzelfde en slaagde er wel in om anderhalve minuut te overbruggen. Guillaume Martin wilde dat ook proberen, maar hij mocht dan weer niet van Jumbo's, erg flauw. Op de top van de eerste klim van de dag, de Cormet de Roselend, zagen we dat vooraan Hirschi en Carapaz besloten te springen voor de bergtrui. Hirschi won dat sprintje en dook daarna de afdaling in. Met z'n tweeën reden ze verder, een tijd later wisten drie renners aan te sluiten. Kwiatkowski, Bilbao en Edet. De rest van de voormalige kopgroep reed al snel vrij ver achter, hadden zich mooi in de luren laten leggen. Met de kopgroep van vijf reden we over de volgende klimmetjes. Na de beklimming van de Col des Saisies ging Hirschi weer eens als een raket naar beneden, maar hij was nu iets te enthousiast. Hij schoof onderuit en zou de kopgroep nooit meer terugzien. Eigen schuld volgens Kwiatkowski, te snel en met teveel zin voor risico. Een moment om van te leren. Zonde voor ons als kijker, we hadden Hirschi er goed bij kunnen gebruiken. Met vier renners reden we verder over de Aravis, alwaar Edet moest afhaken. Nog maar drie koplopers over, terwijl de achtervolgende groep al op meer dan twee minuten zat en het peloton op een minuut of zes. Het zou voor de drie vooraan zijn, twee van Ineos en één van Bahrein. Ik had natuurlijk gehoopt dat Bilbao zou winnen, maar dat feest ging mooi niet door. Op de loeisteile Plateau des Glières moest hij onherroepelijk lossen bij Carapaz en Kwiatkowski. Een opmerkelijke prestatie van de jongens van Ineos. Carapaz al voor de derde rij op dag in de aanval, Kwiatkowski reed dan weer praktisch de hele rit op kop. Voor Carapaz, dacht ik toen nog. Neen, hij was gewoon verschrikkelijk goed. Op de top van Plateau des Glières pakte Carapaz de bergpunten mee, waardoor hij de bergtrui overneemt van Pogacar. Iemand die geboren is op 3000 meter hoogte in de bergtrui, dat lijkt me wel te kloppen. In het peloton zagen we dan weer een aanval van Mikel Landa, ein-de-lijk. Normaal valt ie tien keer per ronde aan, nu hebben we toch verdomd lang moeten wachten. Helaas kwam hij nooit echt weg, het treintje van Jumbo kent geen genade. Wout van Aert heeft er geen moeite mee om net zo hard te rijden als een van de beste klimmers van het peloton, dat gaat ondertussen nergens meer over. Er was nochtans een mooi plannetje bedacht bij Bahrein, met Caruso en Bilbao had Landa nog wat bruggenhoofden voor zich waar hij van hoopte te profiteren. Vlak voor de top van Plateau des Glières kwam Landa bij Caruso, maar toen was het peloton er ook weer bijna bij. Daar waren we ondertussen Yates en Uran verloren, die hadden een behoorlijk slechte dag. Mas begint steeds beter te worden, die ging zelfs nog even in de aanval. Pogacar pakte ook nog wat bergpunten mee, het zal gaan afhangen van de tijdrit. Op het onverharde stuk na de klim reed Roglic hard op kop, vooral om uit de problemen te blijven. Problemen waren er voor Porte, die reed lek. Moest daarna lang in de achtervolging op het groepje Roglic, waar alles weer samenkwam in de afdaling. Blijft een beetje een matige gimmick, dat gravel. Kuss was er ook weer bij, een van de vele rare apostels van deze Tour. Bilbao liet zich helemaal terugzakken, waarna hij zich nog meer dan normaal uit elkaar mocht trekken om Porte, Uran en Yates verder op achterstand te rijden. In het geval van Porte lukte dat niet, die wist toch weer aan te sluiten. Mede dankzij Dumoulin en Van Aert, waardoor we uiteindelijk toch weer vier Jumbo's hadden in de groep der favorieten. Bijzonder. Vooraan reden ondertussen Carapaz en Kwiatkowski gebroederlijk naar de streep. De voorsprong slonk uiteindelijk nog wel snel, maar ze hielden een kleine twee minuten over aan het eind. Het was vooral de vraag wie men zou laten winnen, maar eigenlijk was het wel duidelijk. Kwiatkowski kreeg de ritzege cadeau, ook wel terecht na al het werk dat hij de afgelopen jaren heeft gedaan. Nog nooit won hij een rit in de Tour, het komt hem zonder meer toe. Voor Carapaz wel lullig, weer een tweede plaats. Het had een eerste zege voor Ecuador in de Tour kunnen zijn, maar daar moeten we dus nog even op wachten. Komt ooit wel, als hij vaker deze benen heeft, een imponerend drieluik. Hirschi reed ook weer knap, na die valpartij nog goed z'n best gedaan. Lukte alleen niet meer, hij werd op het eind ook nog ingelopen door de groep der favorieten. Daar won Van Aert dan weer de sprint voor de derde plaats, waarmee hij wat bonificaties wegsnoepte voor de rest. Roglic klopte Pogacar net, toch weer een teken. De Tour lijkt nu wel beslist. Er komt eigenlijk alleen nog een tijdrit aan, het zal moeilijk worden voor Pogacar om tijdens die tijdrit een minuut goed te maken. Ondoenbaar, eigenlijk. Tenzij Roglic de Rasmussen in zichzelf naar boven haalt. Zonder ongelukken is het klaar. Daardoor werd het een rit om niet heel lang te onthouden. Al zijn toneelstukjes zoals die van Ineos altijd wel memorabel. Gezellig met z'n tweeën over de streep, uitgebreid de tijd nemend om elkaar te feliciteren en een halve kilometer lang te juichen. Na een mislukte Tour toch nog een mooi einde, mogen we wel stellen. Goed omgeschakeld, ze zijn flexibeler dan we soms denken. Het was verder vooral een goede dag voor Landa en Mas, zij schoven allebei twee plekjes op. Naar vijf en zes, respectievelijk. Dat was het dan ook wel, tenzij er vandaag gekke dingen gaan gebeuren. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Een licht heuvelachtige rit. Lijkt meer iets voor de vluchters, of het wordt gewoon een sprint. Broekje gaat niet op voorhand uit. Na vier jaar zijn we weer terug in Bourg-en-Bresse, een stad met 41.000 inwoners aan de voet van de Jura. We bevinden ons in de hoofdstad van het departement Ain, behoorlijk ver van de finishplaats van de vorige rit. Een verplaatsing van 130 kilometer, je moet er wat voor over hebben om in de stad die vooral vanwege pluimvee bekend is te belanden. De Bresse, Bresse gauloise of Bressekip is een kippenras uit de Bresse-regio in Frankrijk. De kip is als slachtdier een internationaal beroemd luxeproduct van hoge kwaliteit, met zeer mals en smakelijk vlees. Gewoon dierenmishandeling natuurlijk. De stad is ook bekend omdat Renault hier haar trucks in elkaar laat zetten. Daarnaast is er een klooster, waar jaarlijks 100.000 mensen op afkomen. Bourg-en-Bresse gaat voor de vijfde keer voorkomen in de Tour de France. Nog niet eens zo gek lang geleden was de Tour hier dus nog, in 2016. Toen werd het wel een iets andere rit. We gingen naar Culoz, een plek waar we deze Tour ook al zijn geweest. Jarlinson Pantano zou die rit in 2016 uiteindelijk winnen, daarna ging het bergafwaarts met hem. In 2014 waren we ook in Bourg-en-Bresse, net als nu was het toen een startplaats. Het werd een relatief eenvoudige rit richting Saint-Étienne, die in de sprint gewonnen werd door Kristoff voor Sagan. Twee keer was Bourg-en-Bresse een aankomstplaats in de Tour. De eerste keer, in 2002, won Thor Hushovd. Hij deed dit niet zoals je zou verwachten in een massasprint, maar door in de aanval te gaan. Vijf jaar later, in 2007, zou Hushovd in de straten van Bourg-en-Bresse vijfde worden in de massasprint. De overwinning ging bij die gelegenheid naar Tom Boonen, het roadbook meldt dat dit zijn vijfde van zes ritzeges was in de Tour en dat hij dat jaar de groene trui won. Dat segment lijkt me geschreven te zijn door ene M. Wuyts, dat kan niet missen. Een van de renners uit het Tourpeloton is geboren in deze stad. Dan heb ik het over de bijna volledig onzichtbare Pierre-Luc Perichon, van Cofidis. In 2016 was hij er ook bij, die mazzelkont heeft dus al twee keer een start meegemaakt in zijn eigen stad. Ik kan best wat dingen uit de voorbeschouwing van 2016 laten staan, want net als toen vindt de start plaats naast het Monastère Royal de Brou. Het Koninklijk klooster van Brou met de Nicolaas van Tolentijnkerk uit de 16e eeuw, die vele kunstwerken bevat. Het koninklijk klooster is een meesterwerk van de Vlaamse hooggotiek uit de eerste helft van de 16e eeuw. Ja, niet mis. En dan beschikken ze in het centrum van de stad ook nog eens over een paar kicken vakwerkhuisjes. Na de start rijden we langs het complete complex. Het klooster, de kerk en ook het museum, allemaal de moeite waard. Even verderop fietsen langs een aantal andere gave gebouwtjes, vervolgens verlaten we via wat minder boeiende buitenwijken Bourg-en-Bresse. Buiten de stad, in de buurt van een lokaal vliegveldje, gaat de rit tussen de weilanden in van start. We beginnen met twee vlakke en rechte kilometers over een brede weg richting Jasseron. In dit dorp begint de weg een beetje omhoog te lopen, er volgt een soortement van klim van vijf kilometer naar de top van de Col de France. Bijzondere naam wel, van alle beklimmingen in Frankrijk zou dit dé col van het land moeten zijn. In vijf kilometer tijd komen we amper 150 meter hoger uit, dat lijkt me toch niet echt voldoende om zo'n eretitel te verdienen. Alsnog wel mooi meegenomen voor enthousiaste vluchters, de start is dus niet volkomen vlak. In Jasseron wordt het even wat smaller en daar komen we ook wat vluchtheuvels tegen, de rest van de tijd rijden de renners door een mooi groen landschap over een brede weg. Het is bovendien een bekende weg voor veel renners, tijdens de eerste rit van de Tour de l'Ain reden we ook deels over dit parcours. Na de Col de France gaat het twee kilometer voorzichtig naar beneden, daarna loopt het weer anderhalve kilometer vals plat omhoog. De weg blijft breed en behoorlijk recht, terwijl we afwisselend langs grasvelden en door bossen fietsen. Af en toe ligt er een dorpje op het pad, maar heel dichtbevolkt is het hier niet. Het gaat nog eens een kilometer licht naar beneden, waarna we even later na nog een kort stukje in stijgende lijn linksaf slaan richting Chavannes-sur-Suran. Na deze bocht gaan we enorm lang dezelfde weg volgen. Een brede en rechte weg, die bovendien een kilometer of 20 vrij vlak zal zijn. Een tocht over het Franse platteland, we komen nu vooral veel weilanden en een aantal boerendorpjes tegen. Chavannes-sur-Suran is het eerste dorpje, dat passeren we na 15 kilometer. Acht kilometer later rijden we door Montfleur, in de tussenliggende tijd maken we amper iets mee. Eén keer een kort knikje omhoog, daarnaast verlaten we het departement van de Ain en fietsen we de Jura in. Voorbij Montfleur volgen we de licht glooiende weg een kilometer of zeven tot in Saint-Julien-sur-Suran, volkomen betekenisloos. Na de doortocht in Saint-Julien, waar daadwerkelijk een aantal mensen lijken te wonen, volgen we nog eens 15 kilometer dezelfde weg tot in Cressia. Daar ligt een kasteel boven op een heuvel, hoi hoi hoi. De 15 kilometer tussen Saint-Julien en Cressia zijn ook makkelijk te omschrijven, het gaat echt bizar lang rechtdoor. Nog steeds een brede weg, nog steeds vooral langs allerlei weilanden. Af en toe wat bomen, soms een dorpje. In die dorpjes zo nu en dan een bocht, maar het stelt allemaal niets voor. Pas in de buurt van Cressia begint de weg iets omhoog te lopen, maar veel meer dan vals plat wordt het voorlopig niet. Voorbij Cressia gaat er niet veel veranderen, nog eens tien kilometer dwars over de Franse prairie. Zo nu en dan gaat het een klein beetje omhoog, of een klein beetje omlaag. Het gaat vooral rechtdoor, zo snel mogelijk naar het noorden. Wel veel open terrein dus, wellicht dat de wind de rit iets interessanter zou kunnen maken. Zelden zo'n leeg landschap gezien, het is dat we zo nu en dan nog door een dorpje rijden. Een paar gaapjes en een zucht verder rijden we een bos in, waar het eventjes echt omhoog gaat, jongens toch. Buiten het bos rijden we weer een tijd rechtdoor, waarna er buiten het gehucht Geruge zowaar een echte afdaling volgt. Het gaat een kilometer of drie redelijk serieus naar beneden, met onderweg een aantal bochten en zelfs een haarspeldbocht. Vervolgens rijden we via Macornay een kilometer of drie rechtdoor richting Lons-le-Saunier over een brede weg die even verderop zelfs nog een kilometer vals plat omhoog loopt. Naderhand gaat het ook even naar beneden, terwijl we de buitenwijken van dit stadje bereiken. We komen wat meer verkeersmeubilair tegen, een paar rotondes, paaltjes in het midden van de weg en meer van dat soort onzin. Bochtige passage ook in Lons-le-Saunier, een kuuroord. Al bij de Romeinen waren de warme zoutwaterbronnen van Lons bekend. Daarnaast de plaats waar de kaasfabriek van Bel staat, bekend van La vache qui rit! Het is tevens de hoofdstad van de Jura, ook niet onbelangrijk. In 2004 kwam hier nog een rit aan, gewonnen door Juan Miguel Mercado. We pakken een bocht of zeven mee in het centrum van Lons-le-Saunier Duval, het hele centrum wordt meegepakt. De geboortestad van Claude Joseph Rouget de Lisle, auteur van de Marseillaise, bereiken we na 64,5 kilometer. Tegen de tijd dat we de stad weer verlaten zijn we een aantal kilometer verder. Buiten Lons-le-Saunier loopt de weg een tijdje wat vals plat omhoog, kilometertje of drie. Niet echt boeiend, maar goed. We fietsen langs wat wijnranken, want daar staan ze hier ook bekend om. De brede en opnieuw vrij rechte weg begint daarna een aantal kilometer licht naar beneden te lopen, wat ook geen naam mag hebben. Vervolgens is het nog eens een kilometer of drie zo goed als vlak waarna we Voitiers binnenfietsen. Hier is het even bochtig, wat buiten het dorp alleen maar erger wordt. We gaan klimmen, holy shit. Een klimmetje van de vierde categorie, moedergods. Van Voitiers gaat het naar Château-Chalon, via de Côte de Château-Chalon. Het gaat 4,3 kilometer omhoog aan 4,7%, een Alpenreus is het ook weer niet. In het begin gaat het wel even aan 6% omhoog, terwijl we tussen de wijnranken door mogen fietsen. Paar flinke bochten, brede weg. Richting het eind is er ook nog een halve kilometer aan 7% te vinden, verder is het simpel. De laatste kilometer is zelfs zo goed als vlak, er zal tijd zijn om de volgeplante heuvels te aanschouwen. Even verderop rijden we door een bos en daarna komen we uit in het pittoreske Château-Chalon, alwaar enkele overblijfsels van het kasteel te vinden zijn. We hebben nu 82 kilometer afgewerkt, toch ongeveer de helft van de rit al. Is ook een wijnsoort trouwens, Château-Chalon. Wit, voor de alcoholisten onder ons. Als we door de slechte en iets smallere straat in het centrum rijden zien we in de buurt van de laatste huizen nog wat brokstukken staan van wat ooit een mooi kasteel moet zijn geweest, daarna gaat het buiten het dorp nog eens drie kilometer vals plat omhoog over een brede weg. In de straten van Château-Chalon lijkt het even vlak te worden, maar dat is dus niet zo. Nog eens drie kilometer omhoog, aan een procentje of drie gemiddeld. We bevinden ons nu weer tussen de weilanden in, een brede en rechte weg leidt ons een aantal kilometer over een plateautje. Zonder grind dit keer, dat dan weer wel. De koeien zullen de enige toeschouwers zijn, de komende tien kilometer. Na het stuk vals plat omhoog gaat het amper een halve kilometer licht naar beneden, daarna is het iets meer dan vier kilometer zo goed als vlak waarna het nog eens vier kilometer vals plat omhoog gaat. De renners rijden door Picarreau, waar het even bochtig wordt. Daarna fietsen ze een bos in, alwaar ze in vier kilometer tijd niet eens 100 meter hoger gaan uitkomen. Nee, stelt ook weer helemaal niets voor. Als we dat vals platte werk hebben gehad gaat het drie kilometer naar beneden richting Crotenay. Wel een afdaling met flink wat bochten, zelfs een haarspeldbocht. Desalniettemin geen moeilijke passage, het gaat niet steil naar beneden in het bos. Na 99 kilometer koers fietsen we het dorpje Crotenay binnen, vlak voor we het centrum binnen zouden fietsen slaan de renners linksaf een smal weggetje in. Dit weggetje blijft een tijdje smal, terwijl het ook licht omhoog gaat. Een paar flauwe bochten later verlaten we Crotenay weer, waarna we twee kilometer rechtdoor rijden over een vlakke en opnieuw brede weg door een open veld. Hier komen we een heel klein vliegveldje tegen, Het Aérodrome Champagnole-Crotenay. Finishplaats Champagnole ligt hier maar een kilometer of acht verderop. Zouden we zo rechtdoor naartoe kunnen fietsen, maar dat doen we niet. Er volgt een rondje, letterlijk, van een kilometer of 60 vooraleer we Champagnole gaan bereiken. Heerlijke pauperbende wel overigens, dat vliegveldje. Allememaggies. Voorbij deze schroothoop rijden we een bos in. De coureurs rijden vier kilometer door dit bos, waarvan de helft in stijgende lijn. Zo'n beetje aan 3% omhoog, of iets in die geest. Gemiddeld dan, in het begin is het zowaar even erg steil. Het vlakt snel af en daarna wordt het niet ingewikkeld meer, al bij al is het weer niet interessant. Vervolgens is het twee kilometer zo goed als vlak, tot we uitkomen in Montrond. Hier slaan de renners rechtsaf, vervolgens rijden ze vijf kilometer volledig rechtdoor over een brede weg. Het gaat nog een tijdje heel minimaal vals plat omhoog, daarna gaat het dan weer vals plat naar beneden. Zou iemand het merken? Waarschijnlijk niet. Aan het eind van deze weg slaan we schuin linksaf, daarna rijden de renners drie kilometer rechtdoor tot ze Saint-Germain-en-Montagne bereiken. De weg begint omhoog te lopen in dit dorp, terwijl we ook wat rotondes en andere obstakels tegenkomen. Het is niet ver meer naar de tussensprint van de dag, die volgt over 4,5 kilometer. Er gaat vier kilometer geklommen worden, in die kilometers komen we 150 meter hoger uit. Mag u zelf de rekensom maken, minder dan 5% gemiddeld in ieder geval. Wel lastig genoeg om iemand als Bennett het vuur aan de schenen te leggen. Waarschijnlijk niet eens meer met het oog op de groene trui, wel om hem te lossen of te vermoeien met het oog op de ritzege. Bijzonder steil wordt het niet, terwijl we weer eens door een bos fietsen. Vlak voor de tussensprint wordt het vlak, we rijden vervolgens na 117,5 kilometer Mournans binnen. Waarschijnlijk voor het eerst in de historie dat er in dit gehucht wat te beleven valt. Voorbij de tussensprint loopt het nog even een halve kilometer omhoog, daarna is het een kilometer of vier zo goed als vlak. De weg is nog steeds vrij breed, redelijk recht ook. Over het boerenland rijden we richting Nozeroy, maar voor we dat dorp bereiken gaat het eerst nog een kilometer vrij fors naar beneden. Bochtig weggetje, ineens. Paar stevige bochten ook wel, maar het duurt dus niet lang. Beneden zien we boven op een heuvel Nozeroy liggen, het enige voordeel voor de renners is dat ze niet daadwerkelijk door dit dorpje hoeven te fietsen. Na 123,5 kilometer slaan ze op een kruispunt in de buurt van het dorp rechtsaf, het is hierna een kilometertje recht en vlak. Eigenlijk wel jammer dat we niet door Nozeroy fietsen, gezellig middeleeuws dorpje met een paar poorten. Vroeger was er ook een kasteel, daar zijn alleen nog wat restanten van over. Nadat het een kilometer vlak is geweest gaat het rechtdoor omhoog, we gaan fietsen naar de Source de l'Ain, de oorsprong van dat riviertje. Twee kilometer gaat het omhoog aan 4%, over een iets smallere en slechtere weg. Erg lastig was de rit eerst niet, maar nu begint het toch wel vervelend te worden. Voor de sprinters dan, de rest zal er niet wakker van liggen. Voorbij de bron van de Ain is het drie kilometer vrij vlak en vrij recht, even bijkomen na die buitengewoon lastige klim. Tijdens dit vlakke stuk rijden we door Gillois, een dorpje waar een aantal bochten liggen. Er ligt ook een slechte weg, daar is al een jaar of 100 niets meer aan gedaan. Buiten het dorp wordt het snel beter gelukkig, qua asfalt in ieder geval. Een kilometer later begint de weg opnieuw omhoog te lopen, da's voor sommige mensen dan weer minder goed nieuws. Al moeten we het ook weer niet overdrijven, richting Bief-des-Maisons gaat het drie kilometer omhoog aan iets van 3% gemiddeld. De renners rijden door volledig open terrein, op een paar verdwaalde boerderijen en bomen na komen ze helemaal niets tegen. Vooral veel gras, dat kunnen we zien groeien tijdens deze rit. Als we door het buitengewoon rurale Bief-des-Maisons zijn gereden slaan we rechtsaf, het is daarna drie kilometer zo goed als vlak. Drie kilometer rechtdoor langs eindeloze weilanden, de Jura kan mooi zijn maar hier heeft niemand wat aan. We rijden door Les Chalesmes, waar het asfalt ook weer slecht is. De wegen tussen de dorpen zijn prima, maar in de dorpen zelf houdt het op. Speciaal. Goed, buiten dit dorp gaat het een kilometer of vier naar beneden aan een procentje of vijf gemiddeld. Een echte afdaling, derhalve. We komen een paar bochten tegen, maar erg onder de indruk ben ik niet. Dit zou geen problemen mogen opleveren. Eenmaal beneden komen we uit in Les Planches-en-Montagne, daar waar de Jura laat zien dat het toch wat te bieden heeft. De Gorges de la Langouette, bijvoorbeeld. Een kloof met een waterval, wat wil een mens nog meer? Je kan hier lekker door de kloof banjeren, niks mis mee. Autootje parkeren bij de waterval voor de deur zo'n beetje, goed man. Sowieso veel gorges hier in de buurt, de Saine heeft flink z'n best gedaan. De renners krijgen er overigens niet veel van mee, in Les Planches-en-Montagne rijden ze gewoon rechtdoor, waarna ze buiten het dorp rechtsaf slaan. Na deze bocht gaat de brede weg die door een bos loopt twee kilometer vals plat omhoog, de finale gaat toch wel vrij glooiend blijven. We rijden richting Chaux-des-Crotenay, op zich wel lachen. Na Crotenay nu Chaux-des-Crotenay, een mens maakt wat mee. Een kilometer of vier zal het vooral naar beneden gaan, alhoewel we tussendoor ook drie keer kort omhoog gaan. In Chaux-des-Crotenay pakken we wat bochten mee, daarna gaat het een kilometer of twee behoorlijk rechtdoor licht naar beneden tot in Le Pont de la Chaux. Hier komen we weer heel wat bochten tegen. Het gaat ene paar keer naar rechts, daarna beginnen we aan een nieuw klimmetje. Richting Chatelneuf gaat het twee kilometer omhoog, maar dan wel heel onregelmatig. Nog aan het eind van Le Pont de la Chaux gaat het een halve kilometer omhoog aan 10%, daarna is het weer een halve kilometer zo goed als vlak voor we een kilometer verder vals plat omhoog moeten. Een slecht en smaller weggetje door een bos, dat is voorlopig het verhaal. Redelijk bochtig ook, al maakt dat weinig uit omdat het voorlopig nog omhoog gaat. Na het vals platte stuk is het 2,5 kilometer min of meer vlak tot in Châtelneuf. Eenmaal in Châtelneuf zien we een opvallende kerk in beeld verschijnen, hier slaan we rechtsaf een weggetje in dat niet over Streetview beschikt. Altijd erg frustrerend, al zeg ik het zelf. Het is in ieder geval duidelijk dat er een kleine vier kilometer gedaald gaat worden richting Pillemoine. In dit stuk komen we bijna 150 meter lager uit, het gaat dus nog wel enigszins stevig naar beneden. In Châtelneuf komen we direct een paar bochten tegen, buiten het dorp lijkt het toch wat meer rechtdoor te gaan. Weg zal niet enorm breed zijn, want we bevinden ons in het absolute midden van het niets. In Pillemoine keert mijn straatzicht terug, de vermoedens worden bevestigd. Een enorm smalle weg, behoorlijk in het voordeel van de aanvallers zou je zeggen. Na de passage in Pillemoine is het drie kilometer fietsen tot in Loulle. De weg blijft smal, we rijden nog steeds door een bos. Het gaat twee keer heel kort een paar hectometer omhoog, maar verder is het zo goed als vlak. Na 158 kilometer komen we uit in Loulle, een dorpje dat vooral bekend is vanwege een voetafdrukken. Niet van mensen, maar van dino's. Iets buiten Loulle ligt een karstplateau met voetafdrukken van dinosaurussen uit meerdere geologische tijdperken. Er loopt een ijzeren vlonder dwars over de voetsporen, waardoor je ze van dichtbij kunt bekijken. Er zijn sporen van zowel planten- als vleeseters. Ieder spoor heeft zijn eigen kleur. Daarnaast wordt via educatieve borden informatie gegeven over hoe de omgeving en de sporen zijn ontstaan. Door al die kleurtjes lijkt het meer op Twister, maar het idee is wel vet natuurlijk. In Loulle slaan we rechtsaf, het is nog maar een kilometer of acht fietsen tot de finish. Eventjes is de weg breed, maar zodra we Loulle verlaten duiken we een smallere weg in. Het gaat naar beneden, de komende drie kilometer. Na een kilometer fietsen we langs onze dinosporen, terwijl we ons al door een paar vervelende bochtjes hebben moeten zien te manoeuvreren. Na het dinogebeuren fietsen we een tijdje langs een fraaie rotswand, de weg blijft smal en bochtig. Totaal geen weg voor een heel peloton in volle voorbereiding op een sprint, dat lijkt me echt een slecht idee. Veel korte bochtjes, hoewel het na een tijd wel klaar is. Vervolgens rijden we twee kilometer rechtdoor richting Ney. Eerst nog een tijd in dalende lijn, daarna wordt het vlak. Vlak voor Ney wel nog een paar listige bochtjes, daarna rijden we rechtdoor dit dorpje in. Na een flauwe bocht naar rechts slaan we daarna helemaal rechtsaf, op weg naar Champagnole. Het is nog maar 3,5 kilometer fietsen tot de finish, we zijn er al bijna. Tot op anderhalve kilometer van het eind gaat het vooral rechtdoor. De weg is hier een stuk breder, het is ook een tijdje zo goed als vlak. Op twee kilometer van het eind is er wel een flauwe bocht naar links, terwijl er ook wat vluchtheuvels te vinden zijn. Daarna rijden we rechtdoor Champagnole binnen, alwaar we toch even moeten opletten. We dalen 400 meter af richting de Pont Neuf die over de Ain ligt, het gaat eerst naar links en dan naar rechts. Aan de andere kant van de brug gaat het dan weer 400 meter omhoog, aan een procent of vier. Eerst gaat het lang naar rechts, dan volgt een even zo lange bocht naar links. Aan het eind slaan we rechtsaf, dan rijden we de laatste kilometer binnen. Een halve kilometer rijden de renners over een prachtige brede weg, die na een vlakke aanloop toch weer een klein beetje omhoog loopt. Ze finishen hier niet, nee, er volgt nog een flauwe bocht naar links. We rijden een smallere weg in, waar nog twee flauwe bochtjes liggen vooraleer we in de laatste 300 meter volledig rechtdoor gaan. Het is weer een beetje een rare finish, ergens in een wijkje achteraf, langs het lokale sportterrein. Extra vreemd is dat er op 200 meter van het eind een spoor ligt, de renners rijden dus in volle finale over de rails als men niets doet. Er zal waarschijnlijk wel wat aan gedaan worden, want het wordt niet benoemd in het roadbook, maar volgens mij zoek je hier toch wel weer onnodig de problemen op. Enfin, in de laatste meters loopt het toch weer een beetje op. Weer zo'n vals plat sprintje, uiteindelijk. We finishen na 166,5 kilometer in Champagnole, een plaats met ongeveer 8000 inwoners in de Jura, regio Bourgogne-Franche-Comté. De Tour is hier voor de derde keer als start- of vertrekplaats, al zijn we hier sowieso vaker geweest. In 2017 reden we nog door dit stadje toen we op weg waren van Dole naar Station des Rousses, waar een toen nog goed rijdende Calmejane ONZE Robert Gesink zou verslaan. Champagnole debuteerde in 1937, met een ploegentijdrit. In die tijd had je nog landenteams, de Belgen gingen met de zege aan de haal. Al werkte dat blijkbaar niet zo in die tijd, degene die er het beste voor stond in het algemeen klassement kreeg de overwinning toegewezen. België had dus de snelste tijd, Sylvère Maes kreeg de zege cadeau. Maes had in 1936 de Tour al gewonnen en leek in 1937 ook op weg naar de zege, tot de Fransen hem weg besloten te pesten. Is het verhaal volgens Wikipedia althans, en volgens Vive le Velo. Dichte slagbomen, zware straffen voor lichte vergrijpen. Fysieke aanvallen zelfs, je verwacht eigenlijk dat het verzonnen is. Al moet er een kern van waarheid zijn, Maes haalde het eind van die Tour niet. Hij stapte samen met de volledige Belgische ploeg uit de wedstrijd, ze hadden het wel gezien met die klotefransen. Die kregen overigens wel hun zin, de Fransoos Roger Lapébie ging daarna met de eindzege aan de haal. In 1964 keerde de Tour nog eens terug naar Champagnole, toen zou er een rit van start gaan. Die rit kwam aan in Thonon-les-Bains, waar niemand minder dan Jan Janssen wist te winnen. Dat we langs het lokale sportcomplex finishen is geen toeval, Champagnole zou een bijzonder sportieve stad moeten zijn. Je kan hier zo'n beetje iedere fatsoenlijke sport wel beoefenen en dat doen de inwoners dan ook. Daardoor zitten er een paar bekende inwoners tussen, te weten Sylvain Guillaume en Quentin Fillon-Maillet. Zegt mij niets, maar de wintersportliefhebbers onder ons misschien wel. Daarnaast wordt Laszlo Bodrogi genoemd in het roadbook, de Franse Hongaar! Die blijkt in Ney te wonen, het dorpje waar we op een kilometer of vier van de finish doorheen gaan fietsen. Voorts zou de beste kaasboer van Frankrijk uit dit dorp moeten komen, kaas is hier sowieso wel weer een specialiteitje. Fromagerie Janin, het zou de moeite waard moeten zijn. Ondanks de klinkende naam vrees ik dat Champagnole verder weinig te bieden heeft, het is van oudsher vooral een industriestadje. Je kan nog wat oude fabrieken vinden, een smederij en een zagerij bijvoorbeeld. Van de industreie moeten ze het nu ook nog steeds hebben. Er is wel genoeg natuurschoon in de omgeving, dat is uiteraard mooi meegenomen. Boven de stad ligt de Mont Rivel, daar zou je archeologisch gezien nog wel wat leuke dingen kunnen zien. Stond vroeger een kasteel, nu niet meer. In Champagnole kom je vooral om te winkelen, de winkeldichtheid is hier twee keer zo hoog als in een gemiddelde Franse stad. Als je echt nog iets wil zien in de stad zelf moet je naar de lokale kerk of het archeologische museum. Of je moet houden van urban art, ze hebben in dit stadje ook wat huizen van een schildering voorzien. Of dat de naam parel van de Jura waard is weet ik niet, er zijn hier waarschijnlijk wel leukere plaatsen te vinden. In startplaats Bourg-en-Bresse wordt het overdag vrij warm, meer dan 30 graden. Geen kans op regen, wel wat kans op wind. Het zou 's middags zelfs vrij hard kunnen gaan waaien, vanuit het zuiden. Dan hebben de renners de wind dus in de rug, in principe altijd gunstig voor aanvallers. Schuin in de rug is dan ook nooit ver weg, aangezien we redelijk naar het noorden fietsen. Hoeft de wind of de weg maar een beetje te draaien en het spel zit op de wagen. In principe kan het als het daadwerkelijk hard gaat waaien leuk worden, want er is veel open terrein. Ik denk alleen niet dat het uiteindelijk hard genoeg gaat waaien, dus houden we het op een aangename bries in de rug. Maar goed, toch maar opletten, het kan soms onverwacht komen. In de buurt van finishplaats Champagnole gaat het waarschijnlijk niet echt waaien, dus daar hoeven we minder van te verwachten. Sowieso zit je met dat rondje aan het eind, de laatste 50 kilometer zal de wind veel minder invloed hebben. In Champagnole wordt het eveneens warm, 29 graden in de middag. Ook geen kans op regen, met uitzondering van de eerste dag een droge Tour. En dat in september, zit niet tegen. Beginnen doen we vrij laat, om 13:30 pas. Na een neutralisatie van een kwartier begint de rit echt om 13:45. Uiteraard is Eurosport er meteen bij, Sporza dan weer niet. Dat wordt wachten tot 14:45 alvorens Michel Wuyts weer over Wout van Aert mag oreren. De NOS is er weer bij op NPO1, ook vanaf 14:45. Pffffffrtttttt. Weet ik veel joh. Kan een dag voor de vluchters zijn, dat was op voorhand eigenlijk wel mijn idee. Al denk ik wel dat de rit door het profiel iets moeilijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Vooral het eerste deel van de rit is poepsimpel, het is lang zo goed als vlak. In de finale wordt het wel wat lastiger, toch heel wat kleine klimmetjes onderweg. Niet per definitie lastig genoeg om de sprinters in de problemen te brengen, maar een sterke ploeg zou dat alsnog voor elkaar kunnen krijgen. De finale is ietwat ongelukkig. Toch heel wat kilometers over smalle wegen, op en af. Dat lijkt me heel erg in het voordeel van de aanvallers. Een late uitval behoort ook tot de mogelijkheden, als je in Loulle versnelt zien ze je niet zo snel meer terug. Wind in de rug gedurende het grootste deel van de dag is ook niet slecht voor de aanvallers, beter dan wind tegen in ieder geval. Ik sluit daarom niet uit dat we naar een grote groep gaan kijken. Mannetje of 30, ofzo. Van de andere kant durf ik ook niet uit te sluiten dat Bora maar weer eens een hele dag op kop gaat rijden. Samen met CCC natuurlijk, dat kan niet missen. De tussensprint is pas laat, maar met dat klimmetje ervoor zouden ze toch op het idee kunnen komen om Bennett daar in de problemen te brengen. Daarna gewoon gas blijven geven tot aan het eind, kan wel met het heuvelachtige deel van het parcours dat volgt. Nouja, goed, het hangt dus van de ploegen af. Bora zal het wel bepalen. Het lot van deze voorspelling ligt dus in de handen van een stel Duitsers. Het hangt uiteraard ook van de benen af, wie heeft er na een zware Tour nog wat over? Ik ben leeg in ieder geval. 1. Sagan. Ik begin bijna medelijden met hem te krijgen, daarom gun ik hem een overwinning. Gaat niet gebeuren natuurlijk, hij moet dit vooral zien als een aanmoedigingsprijs. 2. Mezgec. Omdat ie zo sterk was in Lyon, een andere reden heb ik er niet voor. 3. Trentin. Zijn gemiddelde plaats bij de tussensprint een keer bij de eindsprint, dat zou toch wel gewoon grappig zijn. 4. Bennett. Hmm, twijfelgeval. Bora zou hem kunnen lossen. Kan ook niet. Hij lijkt de laatste dagen wat beter te klimmen, dat maakt het waarschijnlijker dat hij hier ook gaat overleven. Maarja, de benen kunnen ook goed kapot zijn na een paar zware dagen in de bergen. Afwachten, spannend. Ewan is er sowieso niet bij (hoop ik). Van Aert mag niet (denk ik), morgen tijdritje he. 5. Gibbons. Ik neem jullie allemaal in de maling.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 18-09-2020 15:57:41 ] |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 15:56 |
Daar liet Garcia Cortina zich lelijk foppen. |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 15:57 |
quote: Met dat freewheelen moet hij overigens niet overdrijven. Zou lullig zijn als bij buiten tijd eindigt. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 15:58 |
Ik hoorde enthousiasme en ging snel even naar het tabbladje waar ik Sporza aan heb staan, bleek het weer om archiefbeelden te gaan |
capuchon_jongen | vrijdag 18 september 2020 @ 15:59 |
Ik wil eens een tijdrit van 75 kilometer in de Tour
Zal helaas nooit meer gebeuren |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 15:59 |
Misschien een domme vraag hoor, ik las van de week een stuk over de bollentrui en dat niemand dat meer echt serieus neemt. Vooral niet vanwege de punten die je wel krijgt voor een 9e plek in het AK. Is het dan geen idee om die punten ook voor de bollentrui te geven? #dtv |
capuchon_jongen | vrijdag 18 september 2020 @ 15:59 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 15:58 schreef hhh38 het volgende:Ik hoorde enthousiasme en ging snel even naar het tabbladje waar ik Sporza aan heb staan, bleek het weer om archiefbeelden te gaan Irritant he , als je in slaap dommelt |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 15:59 |
Renaat in beeld. |
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 16:00 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 15:59 schreef maxi-mus het volgende:Misschien een domme vraag hoor, ik las van de week een stuk over de bollentrui en dat niemand dat meer echt serieus neemt. Vooral niet vanwege de punten die je wel krijgt voor een 9e plek in het AK. Is het dan geen idee om die punten ook voor de bollentrui te geven? #dtv Jij bent dus een kloon van @Belg |
kibo | vrijdag 18 september 2020 @ 16:00 |
quote: Beetje tè opzichtig z’n maatje aan de overwinning geholpen. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:00 |
quote: Nah, Chente is puur. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:01 |
quote: Die docu van Movistar gezien? Garcia Acosta is nen simpele ze. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:02 |
Ah, voor de verandering archiefbeelden! |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:02 |
quote: Ik ben aan het werk. Tenminste, ik doe een poging |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 16:02 |
quote: Ik vraag het aan mensen die niet compleet achterlijk zijn dus je mag je reactie bij je houden. |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 16:04 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 15:59 schreef maxi-mus het volgende:Misschien een domme vraag hoor, ik las van de week een stuk over de bollentrui en dat niemand dat meer echt serieus neemt. Vooral niet vanwege de punten die je wel krijgt voor een 9e plek in het AK. Is het dan geen idee om die punten ook voor de bollentrui te geven? #dtv Zou inderdaad misschien geen slecht idee zijn, al was dat vroeger ook niet echt nodig. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:04 |
Ik ben wel weer eens toe aan wat archiefbeelden, lang geleden. |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:04 |
quote: Heb er niet zo'n probleem mee als de livekoers toch saai is. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:04 |
quote: Een beetje gespreid mag wel. |
Marcoss | vrijdag 18 september 2020 @ 16:04 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 15:59 schreef maxi-mus het volgende:Misschien een domme vraag hoor, ik las van de week een stuk over de bollentrui en dat niemand dat meer echt serieus neemt. Vooral niet vanwege de punten die je wel krijgt voor een 9e plek in het AK. Is het dan geen idee om die punten ook voor de bollentrui te geven? #dtv Denk dat dat verhaal van de punten ook wel overdreven wordt. Dat was heel belangrijk in de tijd dat ploegen door die punten in de WT konden blijven, tegenwoordig moeten ze moeite doen om ploegen te vinden die WT willen worden.. |
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 16:05 |
quote: Bepaal jij niet |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:06 |
Zou dat in de recente tijden nog eens vaker zijn gebeurd, een vroege vluchter op het vlakke die later de Tour won?
Even die lachwekkende winst van Pereiro niet meenemen. |
capuchon_jongen | vrijdag 18 september 2020 @ 16:06 |
Die etappe dat ze nu tonen heb ik live op tv gezien.
herinner ik me nog. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 16:06 |
Boonen, Michels broekje vol. |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:06 |
Hebben we al zin de Giro? |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:07 |
Het klimmetje naar de sprint gaat ongeveer nu beginnen. Gaat Bora nog iets geks proberen? |
kibo | vrijdag 18 september 2020 @ 16:07 |
Stel dat morgen na de tijdrit het verschil tussen nrs 1 en 2 in het ak nog maar 1 seconde is. Krijgen we dan zondag koers of wordt het toch weer die champagne flauwekul? |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 16:07 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 16:06 schreef Mexicanobakker het volgende:Zou dat in de recente tijden nog eens vaker zijn gebeurd, een vroege vluchter op het vlakke die later de Tour won? Even die lachwekkende winst van Pereiro niet meenemen. Chiappucci kwam dicht in de buurt in 1990. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:08 |
Als ze het Klep niet eens moeilijk gaan maken, mag hij winnen. |
Idisrom | vrijdag 18 september 2020 @ 16:08 |
quote: Ja, liever dat dan Herman van der Zandt op zijn fiets een beetje stoer doen in de voorbeschouwing. |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:10 |
Te vroeg hè? |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:11 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 16:04 schreef Marcoss het volgende:[..] Denk dat dat verhaal van de punten ook wel overdreven wordt. Dat was heel belangrijk in de tijd dat ploegen door die punten in de WT konden blijven, tegenwoordig moeten ze moeite doen om ploegen te vinden die WT willen worden.. Bollen is ook gewoon een lastig klassement in de huidige puntentelling, je moet al heel goed zijn om daar zelf een beetje de regie op te houden. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:11 |
quote: Twee weken rust tot de volgende grote ronde is voor mij vrij kort. Komt m'n productiviteit op werk ook niet echt ten goede al die weken achter elkaar vol etappes overdag.
Maar de Giro is over het algemeen wel een topshow, dus laat maar komen |
Chiappucci | vrijdag 18 september 2020 @ 16:12 |
quote: Heel veel, zou al een hoop schelen als er geen ploeg met 6 topklimmers aan de start staat. |
Chiappucci | vrijdag 18 september 2020 @ 16:12 |
Weer archief
Hoezo overkill. |
Szura | vrijdag 18 september 2020 @ 16:13 |
Het Archief |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:13 |
Linoes Linoes |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:13 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 16:11 schreef hhh38 het volgende:[..] Twee weken rust tot de volgende grote ronde is voor mij vrij kort. Komt m'n productiviteit op werk ook niet echt ten goede al die weken achter elkaar vol etappes overdag. Maar de Giro is over het algemeen wel een topshow, dus laat maar komen Ik kan er weinig van zien ben ik bang. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:13 |
Sporzarchief |
Szura | vrijdag 18 september 2020 @ 16:13 |
Linus Gerdemann toekomstig Tourwinnaar |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:14 |
Toen nog wel eens van die leuke vluchters het geel wisten te pakken.
Wat is volgens jullie de laatste echte mindere god die het geel mocht dragen? |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:14 |
quote: Ik heb er wel zin in. Deze Tour ook niet zo intensief gevolgd, en in de Giro zitten vaak net iets mooiere etappes dus dat is iets om naar uit te kijken. |
Szura | vrijdag 18 september 2020 @ 16:14 |
quote: Nocentini? |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 16:14 |
quote: Mike Teunissen |
Chiappucci | vrijdag 18 september 2020 @ 16:15 |
quote: Romain Feillu |
wimderon | vrijdag 18 september 2020 @ 16:15 |
Dit begint trieste vormen aan te nemen. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:15 |
Cosnefroy heeft een goede Tour gereden. |
fetX | vrijdag 18 september 2020 @ 16:16 |
Cosnefroy en Rolland ‘ervandoor’ |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:16 |
quote: Tony Gallopin
Dat moest ik opzoeken overigens |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:16 |
Dit is goed. |
Szura | vrijdag 18 september 2020 @ 16:16 |
Reauw |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:16 |
quote: Ik zou ook hem of Impée noemen denk ik. Maar Nocentini of Romain Feillu was nog wel een niveautje lager. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:16 |
Rrrrrrreeeaaauuuuwwwwww |
Idisrom | vrijdag 18 september 2020 @ 16:17 |
quote: In 1977 startten er 100 deelnemers, waarvan er 47 tussentijds uitvielen. Dan zat je in de derde week toch tegen een drie maal kleiner peloton als nu te kijken. |
Ericr | vrijdag 18 september 2020 @ 16:17 |
quote: Ciccone |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:17 |
quote: Eens |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:17 |
Hoewel je natuurlijk je ook kunt afvragen of Ciccone vorig jaar een zoveel betere renner was dan Gallopin toen die het geel droeg. |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 16:18 |
quote: Vind ik een grotere naam dan Teunissen. |
Chiappucci | vrijdag 18 september 2020 @ 16:18 |
Leuk om Reauw ook eens een keer in deze rol te zien. |
heywoodu | vrijdag 18 september 2020 @ 16:19 |
quote: Nogal ja |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:19 |
quote: Bradley McGee. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:19 |
quote: Hij groeit in zijn Reauwl. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:21 |
Nu zouden Sagan en Bennett door moeten rijden, gewoon, om ons te vermaken. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:21 |
quote: Dat klopt wel ja, maar dat was niet uit de vlucht, dacht dat Mexi daarop doelde |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:21 |
De bedoelingen van Tranten ontgaan me nog steeds. |
Marcoss | vrijdag 18 september 2020 @ 16:21 |
Vage tactiek van Bora, had dan gewoon Schach ofzo meegestuurd in de ontsnapping.. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
quote: Asgreen is een mooie jongen |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Is hier een Quick-Step droomplan in de maak? |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
quote: Contractbonus zoals iemand hier suggereerde? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Ze gaan het nog doen ook, mooi. Met Cavagna ook nog een prima bruggenhoofd natuurlijk. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
quote: Teunissen vind ik een moeilijk geval, was zeker wel een verrassing toen. Die had ik in ieder geval niet in CM, laten we het zo stellen. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Hopelijk rijdt dit clubje door met z'n allen |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Jan Bakelants was destijds ook nog een relatieve nobuddie. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Wie gaat dit oplossen dan? |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Genot. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
quote: Frederik Frison. |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:22 |
Jaaaa, doorrijden. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:23 |
quote: Je bedoelt natuurlijk Irizar. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:23 |
quote: Sunweb |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:23 |
Sunwep zal dit dus moeten oplossen voor onze Sees. |
fetX | vrijdag 18 september 2020 @ 16:23 |
Ja, dit is genot. |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:24 |
Mooie actie! Rijden maar. |
fetX | vrijdag 18 september 2020 @ 16:24 |
Lijkt me heerlijk als het peloton nog breekt en dan Ewan achterlaat. |
AllesKaputt | vrijdag 18 september 2020 @ 16:24 |
Die dagelijkse wissel Stef -> Maarten is nog grotesker dan de bekkentrekkerij van diverse Franse coureurs. |
fetX | vrijdag 18 september 2020 @ 16:25 |
Jammer. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:25 |
Eentje van Sunweb springt en Jumbo nu op kop?
Oh, ze geven het op. Jammer. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:25 |
Benen stil, jammer |
fetX | vrijdag 18 september 2020 @ 16:26 |
Maar goed, er gaat nog wel wat gebeuren. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:26 |
Jumbo is echt vreselijk. Vre-se-lijk. |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:26 |
Goed gezien Renaat. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:26 |
Als Rowe wint word ik best kwaad. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:27 |
quote: Hielden die achtervolgers niet al stil voordat die Sunweb loskwam van het peloton? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:28 |
Lokul hiero Perichon. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:28 |
De onvermijdelijke Niels Poliep. |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:28 |
Nils! |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:28 |
Krek! |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
En de val. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
Chute Sivakov |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
Wuyts ziet Kwiatek. |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
Als Politt gaat wéét je gewoon dat de aanval kansloos is. |
fetX | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
Laat nou gaaaa-haaan! |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
quote: De brokkenpiloot van het jaar. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:29 |
Carthy valt.
Gras is groen. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:30 |
quote: Die groep lijkt me toch niet heel kansrijk, teveel belangen. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:30 |
Pavel kan niet fietsen. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:30 |
Uran Uran Uran lag er ook bij. (Of tenminste opgehouden)
Sivakov mad. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:31 |
Perichón wil niet meer anoniem zijn. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:31 |
Leuk dat er toch nog wat koers is vandaag |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:31 |
Wordt geen sprint zo. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:32 |
Zit een Sunweb bij, het gaat aan BORA zijn. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:32 |
Het spel is op de wagen |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:32 |
Toch zien we dit soort vluchten vrij vaak deze Tour. Is ook weleens anders/saaier geweest. |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:33 |
Pedersen is de sprinter van dienst bij Trek dus Stuyven probeert een sprint te voorkomen. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 16:33 |
Bennet voelt zich niet zeker, blijkbaar. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
Schachmann in z'n eentje, dat gaat niet werken |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
quote: Het was juist aan Stuven vandaag toch? |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
quote: Die wil gewoon zijn groene trui zeker stellen. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
quote: Mads is moe en wilde vandaag babysitten bij Porte. |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
quote: https://sporza.be/nl/2020(...)dersen~1600427847887 |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
Sunweb |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:34 |
Het Koffieplanter droomplan is in uitvoering, ware het niet dat ik zelf niemand mee heb. |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
Ik zag Frison. Hij was aan het lossen toen Uran aansloot. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
quote: Dit is gewoon de makkelijkste tactiek inderdaad. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
quote: Ah, zelfs intern roept nu iedereen iets anders |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
Als Trek me op deze manier weet te foppen met hun sprinttombola ben ik er he-le-maal klaar mee. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
quote: Mads zegt zelf iets heel anders, het zal dus wel aan Theuns zijn haha. |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
Mitsjelton nee nee nee. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:35 |
quote: Met Pedersen en Kragh zou ik hier gewoon meepeddelen denk ik. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:36 |
Ah, de 9e plek van Mezgec is in gevaar. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:36 |
quote: NTT |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:36 |
Juul Jensen moet zich inspannen voor de 12e plek van Mezgec. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:36 |
NTT |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:36 |
quote: Voor de 13e plek van Gibbons, je zou voor minder. |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 16:36 |
quote:
|
Idisrom | vrijdag 18 september 2020 @ 16:37 |
Zijn dit fietspaden, of is in Frankrijk de kleur van de wegen anders? |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 16:37 |
Lafaards van sunweb |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:37 |
Ewan aan de rekker |
Columbiafan | vrijdag 18 september 2020 @ 16:37 |
Kämna wel sterk. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:37 |
Maar dit controleren is nog geen sinecure. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:38 |
quote: Mooi. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:38 |
Kamna rijdt alles en iedereen voorbij zo te zien. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:38 |
quote: Mooi, weg met die midget. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:38 |
quote: Als Venturini maar zijn best doet. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:39 |
Wat heeft Ewan eigenlijk misdaan behalve lelijk sprinten? |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:39 |
Nairo tegen Brandão tegen Garcia de Mateos tegen de tweetrapsraket van W52? Make it happen. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:39 |
Nieuwe mannen graag |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:40 |
Team Ewan. Is toch wel mooi hoe die man van buiten de camera nog net naar de winst kan sprinten. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:40 |
Waarom rijd je Jumbo?! |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:40 |
Jumbo ga weg. |
Zorro | vrijdag 18 september 2020 @ 16:41 |
quote: Ik denk een keer pooltjes verneukt of zo. Een grotere fout kun je als renner niet maken. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:41 |
quote: Omdat Jumbo alles onder controle wil hebben. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:41 |
quote: Dit kun je nauwelijks rijden noemen. Ze vinden het allemaal prima. |
Pino112 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:42 |
Een knipogende koe. Leuk. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:42 |
quote: Ze rijden aan kop dus dan bepalen ze het tempo van het peloton, dat vind ik al vreemd. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:42 |
quote: En dat tempo ligt laag. |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
quote: Voorzorg tegen eventuele waaiers. |
Pino112 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
Hahaha Ewan |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
Ewan is een parodie op een coureur. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
Ach nee, de midget moet lossen. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
quote: Hun bloed staat weer behoorlijk dik vandaag |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
quote: Dan zouden de aanvallers wel makkelijker weg komen |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 16:43 |
Ik beginnen stiekem te hopen dat Joewen toch nog wint, de laatste 10 cm. |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
quote:
quote: Zeg het maar. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
Tony zijn cruise control staat al drie weken te hoog ingesteld. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
Gaan ze nu echt om de paar seconden een aanval plaatsen? |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
quote: Het is niet Jumbo dat het steeds terughaalt he. |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
quote: |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
quote: Ik heb mezelf schuldig gemaakt aan groepsdenken. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
Trentin achter Krek |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:44 |
Sagan, Bennett en Tranten samen |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:45 |
Bennett gaat gewoon in de aanval. Veel meer klasse. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:45 |
Blok er op |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:45 |
quote: Jij denkt dat Ewan moet lossen omdat het zo'n fantastische klimmer is? |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:45 |
hehe, dit lijkt er meer op |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:46 |
quote: W52 vs. Gavin Mannion, dat wordt me een epische strijd. |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:46 |
Naesen, je hoeft het niet alleen te doen. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:46 |
quote: En toch heeft Klep echt wel eens beter geklommen dan deze Tour. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:46 |
quote: Ik vind dat soort beperkte renners altijd wel iets treurigs hebben. |
Pino112 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:46 |
Naesen mag ook wel winnen vandaag. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:47 |
Godver, Naesen had ik in een zeker spel tot vlak voor de start vanochtend |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:47 |
Dit is weg. |
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 16:48 |
Stuyven gaat winnen
Iedereen mad in dit topic |
Ambrosius | vrijdag 18 september 2020 @ 16:48 |
GSM kopgroep. |
Cyan9 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:48 |
Belgische dag? |
wimderon | vrijdag 18 september 2020 @ 16:48 |
Het is aan jullie, B&B! |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:49 |
Kragh is goed vandaag, die heeft wel 5x aangevallen in die fase net |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:49 |
Hoe gaan Bora en CCC het dit keer verneuken? |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:49 |
quote: NTT zal wel rijden. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:50 |
quote: Bijzonder om nu niet mee te zijn. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:50 |
Coquard en Boasson Hagen.
Ook echt die ploegen, geweldig. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:51 |
quote: En Hugo. Tsja. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:51 |
quote: In de mongolenpatat ook, top. |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 16:51 |
Hofstetter groep komt te laat. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:51 |
Frison op kop, voorsprong snel naar drie minuten. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:51 |
Straftraining voor Lotto. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:51 |
Sterk hoor Frison, sterk. Ze hebben in no time 10 minuten. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:52 |
quote: |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 16:52 |
Bahrein voor Colbrelli zou wel leuk zijn. |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 16:52 |
Lollergps? |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:52 |
quote: Vind je zijn meisje wel lief? |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:53 |
quote: Ik vond haar een beetje eng. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:53 |
Cees blijkt toch wel weer een beperkte coureur. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:53 |
Frison. |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 16:54 |
quote: Geen top 10 vandaag! |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:55 |
Frison is de slechtste renner deze Tour, lost op elke vluchtheuvel. Maar hij rijdt nu wel met 20 km/pu op kop van het peloton. Geef die man een nieuw contract. |
Marcoss | vrijdag 18 september 2020 @ 16:55 |
Apart dat Bahrain helemaal niks doet, die hebben best wat renners mee hiervoor.. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 16:56 |
quote: Op vrijdag 18 september 2020 16:55 schreef Mani89 het volgende:Frison is de slechtste renner deze Tour, lost op elke vluchtheuvel. Maar hij rijdt nu wel met 20 km/pu op kop van het peloton. Geef die man een nieuw contract. Geen haast, ligt nog een jaar vast bij oom lief. |
El-Stinho | vrijdag 18 september 2020 @ 16:56 |
quote: Ah, ik heb het nog eens bekeken maar dat snap ik wel. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 16:57 |
Ach nee, de werken van Frison zijn gedaan. |
Momo | vrijdag 18 september 2020 @ 16:58 |
Haha Thomas de Gendt 🤣 |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 16:58 |
Belgenkoorts |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 16:58 |
Hugo rij alsjeblieft nog even voor de 13e plaats |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:58 |
Leuk geprobeerd Lotto! |
WAvanBuren | vrijdag 18 september 2020 @ 16:58 |
4 Belgen in een groep van twaalf. Miesjel heeft het broekje al op de knieën. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 16:59 |
TDG is even naar voren gereden om Frison te vertellen dat hij een idioot is en dat hij moet kappen. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 16:59 |
quote: Degendt is baas |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 16:59 |
quote: Wout is niet mee. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:00 |
Bennett is wel gigantisch aan het harken. Aanvallen Peter. |
DecoAoreste | vrijdag 18 september 2020 @ 17:00 |
Ik zwaai alvast weer met Sloveense vlaggetjes. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 17:00 |
Een eind na Arndt |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:00 |
Per total. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:00 |
Total. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:01 |
Wel leuk, een keer een sprintersontsnapping |
Columbiafan | vrijdag 18 september 2020 @ 17:01 |
TotalGoden gaan met 3 minuten beginnen rijden |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:01 |
Meelijwekkende franse ploegjes, wat moet je er mee. |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 17:02 |
quote: Slim dat ze hier eerst 15 kilometer mee gewacht hebben. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 17:02 |
Total |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 17:02 |
Let op landgenoten. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:02 |
WAAR ZIJN DE LANDGENOTEN |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 17:02 |
Leuken parcours |
Aguero | vrijdag 18 september 2020 @ 17:02 |
quote: Je denkt niet dat deze jongen er in z'n eentje naar toe gaat rijden? |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 17:03 |
Wat een finale |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 17:03 |
quote: Zouden ze weten dat ze 2.5 minuut achter liggen? |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:03 |
HUP KRAGH |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 17:03 |
Krauw op z'n Lyons. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 17:03 |
Bauer zal wel moeten rijden. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:03 |
Merkwaardig dat ze hem zomaar weg laten rijden. Zeker na Lyon. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Van Avermaet voor Trentin. |
Hamlapjes | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Krak heeft geen verkeerd gevoel voor timing |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Succes om ska nog terug te halen |
Van_Poppel | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Nu zou Krek moeten knechten. |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Is Trentin rapper dan Van Avermaet? |
WAvanBuren | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Krauw is een sluwe jongen. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Dit is binnen. |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
quote: Krek wel |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Deze had ik bij mijn pick'em moeten laten staan. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Ze laten hem gewoon weer wegrijden |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Vanaf hoeveel km is het dalen? |
Slobeend | vrijdag 18 september 2020 @ 17:04 |
Krauw is de Deense Erik Dekker. |
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 17:05 |
quote: De enige van zijn generatie die over 15 jaar nog geen doping heeft bekend? |
Max23 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:05 |
quote: Ik had mads, rip |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:05 |
Sunweb drinkt vandaag nog een paar fusten champagne |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
quote: Tranten zit nog mee, feest. |
WAvanBuren | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
Dit is gedaan. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
Hoe dom kunnen ze zijn |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
CCCGoden die ook weer niets voor elkaar over hebben. Genieten. |
heywoodu | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
Oerend hard |
Scorpion_17 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
Defenitief karakter, Michel? Ze hebben nog 12 km te gaan |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
quote: Voor Quickstep is dit wel goed. De rest moet wel rijden. |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 18 september 2020 @ 17:06 |
Iwan Spekenbrink |
heywoodu | vrijdag 18 september 2020 @ 17:07 |
Wat een paar nare bochtjes. |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:07 |
quote: vergeet Virenque niet |
WAvanBuren | vrijdag 18 september 2020 @ 17:07 |
Ga weg Stuyven. |
Marcoss | vrijdag 18 september 2020 @ 17:07 |
Ook gewoon niemand die reageert, terwijl je juist bij hem altijd moet reageren |
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 17:07 |
Sunweb leukste ploeg deze tour
Wie had dat gedacht |
Scorpion_17 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:07 |
Heel soms droom ik dat Carl ontvoerd wordt en hij dan dagenlang zonder slaap naar zn eigen gewauwel moet luisteren. |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:08 |
Tja, Lyon was slim gedaan. Dit is vooral onbegrijpelijk van de rest. |
Mexicanobakker | vrijdag 18 september 2020 @ 17:08 |
Ribbe de Bie. |
hhh38 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:08 |
Nu geen Hirschi'tje doen ajb |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 17:08 |
quote: Dit was ook op een goed moment demarreren. |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:08 |
Ska rijdt top 10 in de tijdrit als hij er voor gaat en die laten ze rijden |
Ambrosius | vrijdag 18 september 2020 @ 17:08 |
quote: Renaat zit vandaag op de motor. Verder eens. |
Beregd | vrijdag 18 september 2020 @ 17:09 |
Ze zagen hem vertrekken, en het is niet dat ze hem niet kennen... |
Szura | vrijdag 18 september 2020 @ 17:09 |
Michel is gefrustreerd over z’n landgenoten |
WAvanBuren | vrijdag 18 september 2020 @ 17:09 |
quote: Hoezo? Fantastisch getimed man. |
Scorpion_17 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:09 |
quote: Ik schakel net in, verkeerd verstaan dan, excuus. |
Dagoduck | vrijdag 18 september 2020 @ 17:09 |
Houdt ie het vol? |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 17:10 |
quote: Hopelijk wel. |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:10 |
quote: inderdaad, iedereen gaar om Trentin terug te halen en poef |
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
quote: Ja makkelijk |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
Arndt gaat straks nog tweede worden zeker |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
quote: Dat zou je dan van iedere geslaagde demarrage kunnen zeggen. In dit geval zijn er gewoon koppeltjes aanwezig die meteen moeten reageren. |
VoMy | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
quote: Als ze bij CCC iets van afstemming hadden, dan zat van Avermaet extra scherp op dit soort demarrages nadat Trentin net een behoorlijke aanzet had gedaan. Maar dat hebben ze dus niet. |
Mani89 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
quote: Nee die laat de rest sprinten en komt als laatste een paar seconden later juichend over de streep. |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
quote: SKA ingewisseld voor Wout. |
Dagoduck | vrijdag 18 september 2020 @ 17:11 |
TIJD VOOR MAX NU OP NPO2 |
franklop | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
quote: Verstappen? |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
quote: het was van niet kunnen voor de rest |
showtimer | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
Bingo |
Rellende_Rotscholier | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
quote: Onzin natuurlijk. |
Dagoduck | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
quote: Dacht dat die een weekje rust hadden. |
Pino112 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
quote: Waar ben je eigenlijk op vakantie? |
Max23 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:12 |
quote: Ik heb ska wel in cm |
Faraday01 | vrijdag 18 september 2020 @ 17:13 |
quote: Als Krek kon was hij echt wel mee gegaan |
franklop | vrijdag 18 september 2020 @ 17:13 |
Jongens, ik heb vandaag de eerste tijdrit van de Giro gereden, maar dan andersom.
Althans dat denk ik, maar de weg was niet best |
Felagund | vrijdag 18 september 2020 @ 17:13 |
quote: Ze hadden net allemaal gereageerd op Trentin, toen viel het stil. Een goed moment om te gaan. |
maxi-mus | vrijdag 18 september 2020 @ 17:13 |
quote:
SPOILER Ook daar ingewisseld.
|
Mansjester | vrijdag 18 september 2020 @ 17:13 |
Wel een tegenvaller dat er dit jaar geen discussie is over de pooltjes posts in de normale etappe topics |
franklop | vrijdag 18 september 2020 @ 17:13 |
quote: Sicilie!
Net aangekomen op volgende bestemming, dus weer net op tijd voor de Tour |
Koffieplanter | vrijdag 18 september 2020 @ 17:14 |
Kragh Andersen komt in aanmerking voor de winst in de Ronde van Vlaanderen omdat de Ronde van Vlaanderen zijn lievelingskoers is. |
superniger | vrijdag 18 september 2020 @ 17:15 |
bijna vol |