abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:54:55 #1
492518 TheTrumpFreak
Ik ben gek op Trump
pi_195126904
“Ik maak me zorgen dat het een lange winter is.”
WENEN – “Ik heb nog nooit een spoedafdeling gezien die zo vol zat met zeer, zeer zieke patiŽnten”, herinnert Annalisa Malara zich , een arts in het Codogno-ziekenhuis in Lombardije, ItaliŽ. “We waren letterlijk overweldigd door het aantal.”

Dat was eind februari, toen Malara het eerste geval van lokaal overgedragen Covid-19 in ItaliŽ diagnosticeerde . Een emotioneel ingrijpende marathon van ziekenhuisdiensten volgde. Malara had het gevoel dat ze constant aan het klauteren was – om genoeg zuurstof te krijgen om patiŽnten in leven te houden, om patiŽnttransfers naar andere ziekenhuizen te regelen, om te proberen te slapen zodat ze door kon gaan. “We moesten zien hoe patiŽnten stierven”, zei ze. “Het is iets waarvan ik denk dat ik het niet kan vergeten – ik zal het nooit vergeten.”

Meer recentelijk is het Codogno Hospital Covid-19-vrij geweest. Maar nu het aantal gevallen in het hele land en het continent weer stijgt , maakt Malara zich zorgen over een terugkeer naar een tragedie. Vorige week zat ze uren aan de telefoon met collega’s om de status van hun intensive care-afdelingen te checken. De situatie was stabiel – hoewel niemand zeker wist hoe lang dat zou duren. “Iedereen is erg bang,” bekende ze.

Slechts zes maanden nadat de coronaviruscrisis in ItaliŽ een waarschuwing voor het Westen werd over hoe snel het virus zelfs de best beschikbare gezondheidssystemen ter wereld onder druk kon zetten, waarschuwde de Wereldgezondheidsorganisatie vandaag voor een ” zeer ernstige situatie ” die zich opnieuw in Europa ontvouwt. Italiaanse functionarissen melden opnieuw elke dag ongeveer 1.500 nieuwe besmettingen. Dat is nog lang niet in de buurt van de laatste piek van 6.500, maar het is een aanzienlijke stijging ten opzichte van 200 begin juli.

lees verder https://indignatie.nl/202(...)in-europa-uitgelegd/
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:59:30 #2
152519 opgebaarde
hier kan UW boodschap staan
pi_195126971
Ik doe de aanname dat TS bij indignatie.nl onderdeel is van de redactie
Hier kan UW boodschap staan
pi_195126987
Wat is je punt?
pi_195127739
Linkdump.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue