abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:36:15 #51
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195130393
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Omdat je fatsoen hebt?

Ben het met je eens, maar dat werkt blijkbaar niet. Anders was het uberhaupt geen probleem geweest.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195130511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Toen werden mensen met dit soort plannen uitgelachen.
Toen kwam melk nog uit inleverbare flessen.
Pas vrij kort draaien ze overal ook nog plastic schroefdoppen op de verpakkingen, zoals bij Friesche Vlag koffiemelk. Alsof we niet eens meer een stukje karton kunnen afscheuren of opentrekken.
pi_195130646
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Pas vrij kort draaien ze overal ook nog plastic schroefdoppen op de verpakkingen, zoals bij Friesche Vlag koffiemelk. Alsof we niet eens meer een stukje karton kunnen afscheuren of opentrekken.
De vraag is wat uiteindelijk beter is voor het milieu. Die doppen hebben namelijk als voordeel dat producten langer houdbaar zijn en gaan dus verspilling tegen. Als de inzameling / verwerking op orde is dan zou het mij niet verbazen als het beter is dan iets van karton open scheuren.

Mijn oma had vroeger een of ander plastic ding (geen wegwerp) wat ze op pakken sap kon zetten toen deze nog geen doppen hadden. Dan had je een tuit die je kon afsluiten. Voorkwam knoeien en bederf. Maar die dingen heb ik al in geen jaren meer gezien.
pi_195130716
quote:
19s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ben het met je eens, maar dat werkt blijkbaar niet. Anders was het uberhaupt geen probleem geweest.
Klopt, vandaar dat ik ook erg voorstander ben van belonen ipv belasten van afval. Als je ziet hoeveel het nu kost om je afval fatsoenlijk te verwerken dan denk ik echt dat we verkeerd bezig zijn.

Bij ons hebben we 3 kliko's (grijs rest, groen GFT en blauw papier) én plastic zakken voor plastic bijvoorbeeld. En bij het minste of geringste dat je naar de stort moet kan je de portemonnee trekken. Het zou helpen als we maar 2 kliko's (restafval/GFT en papier/plastic) zouden hebben en je voor alles naar de stort kan.
pi_195130933
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De vraag is wat uiteindelijk beter is voor het milieu. Die doppen hebben namelijk als voordeel dat producten langer houdbaar zijn en gaan dus verspilling tegen. Als de inzameling / verwerking op orde is dan zou het mij niet verbazen als het beter is dan iets van karton open scheuren.

....knip..........
Bij AH hebben ze juist de Friesche Vlag Balance-melk uit de schappen gegooid, toen het kwam met die plastic schroefdoppen. Misschien ook nog dat die koffiepakken melk nu meer ruimte in beslag gingen nemen door hun veranderde vorm. De eigen koffiemelk van AH-huismerk zitten nog in gewone vierkante (opstapelbare) doosjes verpakt.
pi_195131065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Bij AH hebben ze juist de Friesche Vlag Balance-melk uit de schappen gegooid, toen het kwam met die plastic schroefdoppen. Misschien ook nog dat die koffiepakken melk nu meer ruimte in beslag gingen nemen door hun veranderde vorm. De eigen koffiemelk van AH-huismerk zitten nog in gewone vierkante (opstapelbare) doosjes verpakt.
Volgens mij heeft AH huismerk ook gewoon de plastic schroefdop:
pi_195132872
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Omdat je fatsoen hebt?

Het wordt tijd dat we afval inzamelen gaan belonen ipv belasten. Pas dan krijg je een omslag voor elkaar.
Degene welke plasticzwerfafval overal dumpen, zijn niet vatbaar voor rede. Zou men hen een beloning geven, dan eisen zij de week later een dubbele beloning, en daar gaan zij mee door, totdat men failliet is gegaan aan het belonen.
pi_195132902
Ze kunnen ook het probleem aanpakken bij de vervuiler. Ga patrouilleren op stranden en schrijf boetes uit.
pi_195132935
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:55 schreef torentje het volgende:

[..]

Degene welke plasticzwerfafval overal dumpen, zijn niet vatbaar voor rede. Zou men hen een beloning geven, dan eisen zij de week later een dubbele beloning, en daar gaan zij mee door, totdat men failliet is gegaan aan het belonen.
Mensen die afval op straat kieperen moet je altijd beboeten. Ik heb het over de inzameling thuis en bij bedrijven.
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:04:26 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195132997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:57 schreef Sapstengel het volgende:
Ze kunnen ook het probleem aanpakken bij de vervuiler. Ga patrouilleren op stranden en schrijf boetes uit.
Alsof ze daar mankracht voor hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195134673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alsof ze daar mankracht voor hebben.
Precies, men krijgt pas veel mankracht als men ergens veel kleinere hitsige schone vrouwen toont.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')