abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:52:34 #26
308523 the-eye
practical tactical
pi_195128082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:48 schreef Syd het volgende:

[..]

Wat? :') Wellicht eerst nadenken voordat je iets post, of even de post doorlezen waarop je reageert is wel handig.
Ik kan er echt niks anders van maken. Geen idee waar je heen wil met je schildpad :?
Ik heb iig met een grap over Joden of de holocaust geen probleem. Als jij dat als antisemitisme wil zien vind ik dat best hoor.
Joden bashen zie ik ook geen probleem in, de holocaust overlevenden of nazaten bashen is een no go
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:54:49 #27
84418 Syd
The Good Die Young
pi_195128119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een gehandicapte is verantwoordelijk voor de dierenmishandeling door een ander?
[..]

Ik kan er echt niks anders van maken. Geen idee waar je heen wil met je schildpad :?
Heb je filmpje überhaupt gekeken, heb je überhaupt de OP gelezen en wat TS hier gezegd heeft? of zie je alleen een plaatje van een schildpad en omdat je dus te dom bent en niet kan lezen en alleen een plaatje ziet snap je het niet?

Dit topic gaat trouwens over plastic....
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:56:32 #28
308523 the-eye
practical tactical
pi_195128166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:54 schreef Syd het volgende:

[..]

Heb je filmpje überhaupt gelezen, heb je überhaupt de OP gelezen en wat TS hier gezegd heeft? of zie je alleen een plaatje van een schildpad en omdat je dus te dom bent en niet kan lezen en alleen een plaatje ziet snap je het niet?
Moet ik heel dat filmpie gaan kijken? Is dat de nieuwe manier van reageren hier. Leuk te ondersteuning maar je argumentatie een filmpje laten zijn is wel de bloody limit natuurlijk. Zal ik terug reageren met een muziekje?
Ik heb iig met een grap over Joden of de holocaust geen probleem. Als jij dat als antisemitisme wil zien vind ik dat best hoor.
Joden bashen zie ik ook geen probleem in, de holocaust overlevenden of nazaten bashen is een no go
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:59:16 #29
84418 Syd
The Good Die Young
pi_195128254
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Moet ik heel dat filmpie gaan kijken? Is dat de nieuwe manier van reageren hier. Leuk te ondersteuning maar je argumentatie een filmpje laten zijn is wel de bloody limit natuurlijk. Zal ik terug reageren met een muziekje?
Nee maar de OP lezen mag je wel doen wil je inhoudelijk kunnen reageren, oik betwijfel überhaupt of jij wel in staat bent om inhoudelijk te kunnen reageren. Wellicht ben je daar te beperkt in en voel je je daarom als gehandicapte aangevallen ofzo?

maar gezien je reageert op mijn reactie en met een rare reactie komt wat totaal niks mee te maken heeft, ja je had dan best het filmpje kunnen kijken, ook hier betwijfel ik ten zeerste of je daartoe wle in staat bent, je snap je zelf niet eens meer. ;')

Maar ik hou hier op, een discussie voeren met iemand die praat over koetjes terwijl het onderwerp over rode bieten gaat schiet ook niet op.
pi_195128276
Het is gebleken dat er zonder verbod geen ene drol gebeurd vanuit de industrie. Ze blijven net zo lang bezig tot er een verbod is. En dan staan ze op de banken om hun beklag te doen.

Hoewel ik het met sommige dingen niet eens ben, bijvoorbeeld verbod van rietjes, is het goed dat het aangepakt wordt. Dit kan simpelweg niet zo doorgaan, als je ziet hoe sommige dingen verpakt zijn in 3 lagen plastic dan schrik je gewoon.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:02:21 #31
308523 the-eye
practical tactical
pi_195128364
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:59 schreef Syd het volgende:

[..]

[..]

Nee maar de OP lezen mag je wel doen wil je inhoudelijk kunnen reageren, oik betwijfel uberhaupt of jij wel in staat bent om inhoudelijk te kunnen reageren. Wellicht ben je daar t ebeperkt in en voel je je daarom als gehandicapte aangevallen ofzo?

maar gezien je reageert op mijn reactie en met een rare reactie komt wat totaal niks mee te maken heeft, ja je had dan best het filmpje kunnen kijken.
Ja tis goed met je :')
Ik ga toch geen filmpie van 8 minuten kijken waar ieder ander mens gewoon z'n reactie typt die ik in minder dan een seconde kan lezen :')
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:08:46 #32
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_195128509
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Was het niet zo dat vrijwel de helft van al het plastic in de oceanen uit één of enkele rivieren in China kwam?

Ik snap nog steeds niet hoe ons plastic in de oceanen komt als wij het gewoon netjes weggooien.
Ons plastic gaat allemaal met containers naar dit soort landen.

twitter
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:10:06 #33
308523 the-eye
practical tactical
pi_195128545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:59 schreef GereDathan het volgende:
als je ziet hoe sommige dingen verpakt zijn in 3 lagen plastic dan schrik je gewoon.
Ik weet niet waar en wat jij koopt maar ik heb dat dus helemaal niet. Als je brood, vlees, groente, zuivel koopt valt dat reuze mee.
  Designer vrijdag 18 september 2020 @ 14:12:48 #34
74056 crew  ToT
pi_195128620
Ja lekker nuttig als je in het oosten des lands woont. Geen plastic rietjes of vorkjes meer gebruiken om de dolfijntjes te beschermen.....in Drenthe! :')
pi_195128751
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik weet niet waar en wat jij koopt maar ik heb dat dus helemaal niet. Als je brood, vlees, groente, zuivel koopt valt dat reuze mee.
Vlees valt wel mee? Het zit in een plastic bakje en ligt op een of ander stuk plastic of ander bewerkte zooi. Bakje is altijd 10x groter dan het vlees wat erin zit.

Brood zit in een plastic zak.

Groente hoeft gelukkig niet meer in plastic bij ons, kan nu in een papieren zak.

Zuivel zit in een plastic/kartonnen verpakking. De tijd dat ik youghurt en melk in glazen flessen kon kopen kan ik mij niet meer heugen.

Koekjes en snoepjes zitten soms 2 of 3 keer verpakt in plastic.

Het is niet voor niets dat de zee vol ligt. Ik ben helemaal geen klimaatdrammer en vind een hoop dingen overtrokken. Maar de plastic soep in zee is zichtbaar en tastbaar, daar is geen woord over gelogen. Daar moeten we iets aan doen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:21:17 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_195128905
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een gehandicapte is verantwoordelijk voor de dierenmishandeling door een ander? 8)7
Niet geheel, maar ook niet zonder verantwoordelijk

Of je nu gehandicapt bent of niet, je maakt de keuze om of bv een metaal rietje te gebruiken of elke keer een wegwerp rietje.
Je maakt de keuze die netjes in de juiste afvalbak te gooien of in de bosjes.

Want hoe is dit dierenmishandeling door een ander?
Wanneer valt jouw verantwoordelijkheid helemaal weg?

Als ik een rietje gebruik wil ik natuurlijk niet dat die in de neus van een schildpad komt.
Maar echt iedereen wiens hersenen naar behoren werken weet dat mijn keuze voor weer zo’n wegwerprietje betekent dat het in het milieu komt en in die neus kan komen.
Door weer te kiezen voor dat wegwerprietje in deze maak ik de keuze dat dat ermee kan gebeuren.
Een glazen, metalen of ander langer herbruikbaar materiaal gebruiken maakt dat die kans enorm verkleint of zelfs geheel wegvalt.

Ook de meeste gehandicapten kunnen daar prima bij stil staan.
Enkel degene die een hersen beperking hebben kunnen dat niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:23:16 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_195128974
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:12 schreef ToT het volgende:
Ja lekker nuttig als je in het oosten des lands woont. Geen plastic rietjes of vorkjes meer gebruiken om de dolfijntjes te beschermen.....in Drenthe! :')
Wordt jouw Drenthe afval dan allemaal netjes in Drenthe verwerkt?

De kans dat die vorkjes toch in zee terecht komen is redelijk aanwezig.
Als je ze niet gebruikt komen ze daar niet...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:28:06 #38
308523 the-eye
practical tactical
pi_195129144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vlees valt wel mee? Het zit in een plastic bakje en ligt op een of ander stuk plastic of ander bewerkte zooi. Bakje is altijd 10x groter dan het vlees wat erin zit.

Brood zit in een plastic zak.

Groente hoeft gelukkig niet meer in plastic bij ons, kan nu in een papieren zak.

Zuivel zit in een plastic/kartonnen verpakking. De tijd dat ik youghurt en melk in glazen flessen kon kopen kan ik mij niet meer heugen.

Koekjes en snoepjes zitten soms 2 of 3 keer verpakt in plastic.

Het is niet voor niets dat de zee vol ligt. Ik ben helemaal geen klimaatdrammer en vind een hoop dingen overtrokken. Maar de plastic soep in zee is zichtbaar en tastbaar, daar is geen woord over gelogen. Daar moeten we iets aan doen.
Nogal wiedus dat vlees in een plasticbakje zit maar dat zit niet in 3 lagen ofzo. Je heb daarbij gewoon te maken met voedsel veiligheid. Je wil niet een soort Wuhan creëren.
Broodjes doe je in papierenzakken tegenwoordig en dat er een dun biologisch afbreekbaar plastickie om het stokbrood zit lijkt me logisch.
Zuivel in flessen is helemaal niet milieuvriendelijker. Die dingen moeten vervoerd en gewassen worden. Wees blij met je geplastificeerde karton melk.
pi_195129175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nogal wiedus dat vlees in een plasticbakje zit maar dat zit niet in 3 lagen ofzo. Je heb daarbij gewoon te maken met voedsel veiligheid. Je wil niet een soort Wuhan creëren.
Broodjes doe je in papierenzakken tegenwoordig en dat er een dun biologisch afbreekbaar plastickie om het stokbrood zit lijkt me logisch.
Zuivel in flessen is helemaal niet milieuvriendelijker. Die dingen moeten vervoerd en gewassen worden. Wees blij met je geplastificeerde karton melk.
Ik denk dat de voedingsmiddelenindustrie overstapt op kunststoffen op basis van melkzuur.

De medische wereld zal echter wegwerpplastic blijven gebruiken lijkt mij.
pi_195129359
Glas kan ook gerecycled worden.
Sauzen soepen en groentes die eerder in blik of pot zaten, zitten steeds vaker in een plastic verpakking of pmd. Dit zal lagere vervoerskosten geven, maar voor het milieu zal het toch niet beter zijn?
pi_195129387
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Kul, er zijn al kartonnen en (wasbare) metalen rietjes. 14.gif
Ja maar op den duur is de coke binnenin zo aangekoekt dat je hem nooit meer goed schoon krijgt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195129398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je zou op zijn minst milieuvriendelijk plastic kunnen gebruiken.

quote:
Bij ons zit het brood in plastic, ik kan niet anders kiezen.
quote:
Dat zal de reden zijn waarom PET flessen en glazen flessen statiegeld hebben en hergebruikt worden. Omdat het zo slecht is voor het milieu.

Los hiervan is er ook een hoop aan te merken op het scheiden en verwerken van afval. Dat is bij ons in de gemeente bijzonder slecht geregeld.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:43:37 #43
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195129446
De hoeveelheid afval zal alleen maar toenemen als men hoort dat het 'biologisch afbreekbaar' is. Waarom zou je dan nog je afval opruimen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:10:43 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195129938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:12 schreef Mikeytt het volgende:

Dat is geen gangbaar alternatief voor een hoop mensen met een handicap.

Plastic rietjes zijn geen gevaar voor het milieu. Onzinnig dat ze het product met de kleinste impact aanpakken.

Bij McDonalds gaan er in Nederland 100 miljoen rietjes doorheen. Geen gevaar voor het milieu? :')

En waar denk je dat plastic rietjes van gemaakt worden? Hmmm?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:11:04 #45
65846 Bocaj
#TrumpForever
pi_195129946
Hoe gaan ze het nu regelen met feesten en partijen? Voetbalwedstrijden?
Festivals? Festival bier? Waarin? dan maar blikjes?
Met blikjes kun je gooien...
Count Every Legal Vote—No More, No Less!
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:14:01 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195130011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:13 schreef the-eye het volgende:

Joh relax. China blijft die zooi gewoon maken hoor.
Totdat het geen geld meer oplevert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195130277
quote:
19s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
De hoeveelheid afval zal alleen maar toenemen als men hoort dat het 'biologisch afbreekbaar' is. Waarom zou je dan nog je afval opruimen?
Omdat je fatsoen hebt?

Het wordt tijd dat we afval inzamelen gaan belonen ipv belasten. Pas dan krijg je een omslag voor elkaar.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:30:50 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195130296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:11 schreef Bocaj het volgende:
Hoe gaan ze het nu regelen met feesten en partijen? Voetbalwedstrijden?
Festivals? Festival bier? Waarin? dan maar blikjes?
Met blikjes kun je gooien...
Bier in kartonnen bekertjes, lekker hoor :')
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:32:11 #49
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195130325
Goed initiatief. :D
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 15:34:19 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195130361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja, laten we alles bij de oude omdat platic rietjes voor 0.1% vsn de bevolking erg nuttig is. Ik stel voor dat die 0.1% van de bevolking ze gewoon bij de apotheek koopt en dat 99.9% over gaat op een alternatief.
opgelost, prima gepolderd, gelijk invoeren ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')