abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195121046
:D



quote:
Duits team houdt zich op het veld aan 1,5 meter-regel en verliest met 37-0


De Duitse amateurclub SG Ripdorf/Molzen ll heeft afgelopen zondag met maar liefst 37-0 verloren van SV Holdenstedt ll, een wedstrijd in de 3. Kreisklasse, het elfde niveau van Duitsland. De reden is opmerkelijk: Ripdorf was bang om het coronavirus op te lopen en hield zich in het veld aan de 1,5 meter-regel.

De selectie van Holdenstedt speelde vorige week tegen Eddelstorf en bij die club werd iemand positief getest. De gehele selectie van Holdenstedt testte negatief, maar bij Ripdorf wilden ze het zekere voor het onzekere nemen omdat de spelers van Holdenstedt niet veertien dagen in quarantaine waren gegaan.

Ripdorf wilde dat de wedstrijd verplaatst zou worden, maar dat verzoek werd geweigerd. De club zou een boete van 200 euro krijgen wanneer het duel afgezegd zou worden. Ripdorf stelde uiteindelijk een team van zeven man samen, de meesten wilden niet spelen uit angst voor besmetting. Zeven is het minimum om een wedstrijd te beginnen.

De wedstrijd werd zoals gepland afgewerkt, maar de spelers van Ripdorf hielden zich wel aan de social distancing-regels. Dat wil zeggen, geen fysiek contact en anderhalve meter afstand. Ze moesten toekijken hoe Holdenstedt gretig van de gelegenheid gebruik maakte en doelpunt na doelpunt maakte: het werd uiteindelijk 37-0.

"Toen de wedstrijd begon, gaf een van onze spelers de bal aan de tegenstander en liep ons hele team naar de zijlijn. Holdenstedt scoorde, maar de scheidsrechter gaf onze aanvoerder een kaart voor onsportief gedrag", zegt Ripdorf-voorzitter Patrick Ristow tegen ESPN.

"De spelers van Holdenstedt begrepen het niet, maar wij wilden het risico niet nemen. Onze spelers kwamen het veld weer op, maar bleven stilstaan. Ze gingen geen directe duels aan en hielden zich aan de social distancing-regels door twee meter afstand te houden."
◢◤
pi_195121218
Anderhalvemetervoetbal dat niet werkt, dat kon ik je ook wel vertellen.
pi_195121229
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:33 schreef Erasmus het volgende:
Anderhalvemetervoetbal dat niet werkt, dat kon ik je ook wel vertellen.
:') toch stoer dat ze het proberen.

_O- Ik had de bal gedesinfecteerd na ieder contact.
◢◤
pi_195121234
Niet gelezen.
pi_195121243
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:44 schreef Bolasie het volgende:
Niet gelezen.
:{w niets gemist dan.
◢◤
pi_195121260
|:)
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 05:46:32 #7
186611 Haags
pi_195121716
:D!
Zonder wrijving geen glans
pi_195121874
Scorebordjournalistiek, het had net zo goed andersom kunnen zijn die uitslag
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 18 september 2020 @ 07:52:24 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195122297
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:31 schreef TLC het volgende:
Scorebordjournalistiek, het had net zo goed andersom kunnen zijn die uitslag
alleen als thuis uit en uit thuis was geweest
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')