abonnement Unibet Coolblue
pi_195120906
Stel nou, er komt een vaccin, er komen geen mutaties, alles werkt uitstekend en covid-19 verdwijnt, er steekt geen nieuw virus de kop op. :)
Gaan we dan de Minister President op de tv zien die zegt 'U mag morgen weer handen schudden' terwijl we gewend zijn geraakt aan een cultuur zonder? Handen schudden in een wereld met 7 miljard mensen is natuurlijk vragen om problemen, dus je zou het niet willen adviseren. :P

Maar dan is het verkiezingstijd en de VVD heeft gewoon even een winning move nodig en het idee dat er 's ochtends overal in het land collega's en masse elkaar in de armen vallen en er gretig handen worden geschud en anderhalve meters genegeerd, dat spreekt wel aan natuurlijk.

Gaan we dat ooit nog terugdraaien? Of gaat Rutte zeggen 'We kunnen weer verder maar wees altijd alert en denk na over je contact met anderen' waardoor het leven op aarde een litteken krijgt, een herinnering met een waarschuwing er aan vast, zoals een film waarvan er nog niet zeker is of er een sequel komt.

Gaan we spatscheŕmen weghalen? Blijft dat in het straatbeeld? Mijm slager hier, het lijkt wel een aquarium.

Pinnen tot 50¤ altijd contactloos? Handen desinfecteren in restaurants?
-nee-
pi_195120916
Ja hoor moment dat deze onzin voorbij is. We zullen nog een paar maanden wennen maar daarna zal niemand meer een reet geven om corona. Iedereen zal er uiteindelijk keihard omlachen hoe iedereen zich als een stel wijven heeft lopen gedragen om zo'n laf griepje. Festivalseizoen 2021 wordt er eentje om nooit te vergeten. *O*
pi_195121064
Handen schudden hier misschien niet, als we de elleboogboks ofzo tegen die tijd leuker vinden, maar tegelijk wil ik erop wijzen dat 30% van NL het al weer gewoon doet. Laat staan als straks de maatregen weg zijn. "denk na over je contact met anderen" gaat Rutte natuurlijk nooit zeggen, er is een reden dat mensen hopen dat we relatief snel van die maatregelen af kunnen, we zijn sociale wezens, mensen willen elkaar opzoeken, gezellig doen, lol maken, vrienden maken, etc en dat zal altijd zo blijven. Daarom zie je zelfs nu mensen zoveel moeite hebben met de maatregelen/bot gezegd 90% in grote steden ze straal negeren 90% van de tijd. Het over- overgrote meerendeel van de mensen (Rutte incluis, hij zei recentelijk letterlijk in een interview dat hij momenteel de grote festivals het meeste mist) hopen toch wel dat ze zsm weer gewoon hun vrienden en oma kunnen knuffelen, normaal naar een concert of festival of ander evenement kunnen, normaal hun verjaardag met al hun vrienden thuis te kunnen vieren, en go zo maar door. Zonder 1,5m of andere beperkingen die de lol er grondig van afhalen.

De 1,5 meter gaat er natuurlijk ZOWIESO af, daar is normaal gesproken natuurlijk ook niets "onverstandigs aan", de hele kern van de kabinetstrategie (en elke overheid ter wereld) is om zsm de 1,5m er af te kunnen halen met vaccins etc, al is het alleen maar om de economie te kunnen redden, elke horeca, cultuurzaal, etc gaat kapot door die regel als het nog langer dan nog een jaar duurt (en tot die tijd alleen niet vanwege dat giga steunpakket tot 1 juni wat we daarna ECHT niet kunnen blijven betalen).

Ik weet dat ik en iedereen die ik ken niet kunnen wachten echt tot we gewoon weer gezellig normaal naar een conventie kunnen, leuke cosplays bekijken, op de foto met mensen , free hugs doen, lekker gek doen, vrienden maken etc. Jay, gezelligheid en sociaal contact met mede fans! Ik had maanden terug al het idee dat als dat nooit meer zou kunnen dat ik dood zou willen, maar na zien van hoe positief alle experts zijn en een aantal direct vragen, die ook allemaal zeiden dat dat gewoon weer terug zal komen uiteindelijk, gaat het nu weer prima met me. Gewoon even geduld nog een jaartje ongeveer... :)

Maar een wereld met permanente social distancing en nooit meer hugs en samen op de foto met mede fans/bezoekers/leuke mensen en altijd bang zijn voor andere mensen ipv enthousiast praten over je favoriete series en vrienden maken met iedereen en lekker gezellig gek doen... nee zeg dan wil ik echt dood. Dat is geen leven. Leven moet (als er een vaccin is uitgerold) gewoon weer leuk en sociaal zijn en kleur en gezelligheid hebben! Maar dat gaat dus ook niet gebeuren. Maar goed ook, ik leef voor huggos en gezelligheid lol.

Anderen missen dan weer dansfeestjes, anderen weer festivals, anderen weer sportwedstrijden, ga zo maar door. Dat komt echt wel gewoon terug hoor. Zonder 1,5m etc. Dat is zeker, zoals Ab Osterhaus recentelijk maar weer eens benadrukte wijzende op een afbeelding van 40.000 man bij een lowlands tent.

Het enige van wat je noemt wat denk ik el blijft zijn de desinfectie dingen bij restaurants (super handig, even handen wassen voor eten is altijd al wel zo fris geweest), en misschien de spatschermen... voorkomt ook dat iemand in je gezicht spuugt ofzo. En ze zijn toch transparent, maakt het voor mij echt niet minder gezellig ofzo ook..

Maar dat zijn dan ook wel de enige twee.

[ Bericht 6% gewijzigd door eragon2890 op 18-09-2020 01:01:13 ]
#WeesGeenWhales
  vrijdag 18 september 2020 @ 00:56:18 #4
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195121073
Was dat ooit weg geweest dan?
pi_195121099
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:32 schreef HarrieKeen het volgende:
Ja hoor moment dat deze onzin voorbij is. We zullen nog een paar maanden wennen maar daarna zal niemand meer een reet geven om corona. Iedereen zal er uiteindelijk keihard omlachen hoe iedereen zich als een stel wijven heeft lopen gedragen om zo'n laf griepje. Festivalseizoen 2021 wordt er eentje om nooit te vergeten. *O*
Festivalseizoen 2022 misschien waarschijnlijker :P maar verder helemaal eens!
#WeesGeenWhales
pi_195121163
Thuiswerken blijft wel. Al is het een deel, het blijft. Geen verstokte team 'manager' die nog wordt geaccepteerd die eist 5 dagen op kantoor te komen.

Verder gaat al die tijdelijke onzin van nu wel verdwijnen. Maar ik denk dat de 'afstand' tussen 2 vreemden wel groter wordt dan die was.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 01:17:48 #7
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_195121177
Ik schud nooit meer van mijn leven een hand.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_195121200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:13 schreef Red_85 het volgende:
Thuiswerken blijft wel. Al is het een deel, het blijft. Geen verstokte team 'manager' die nog wordt geaccepteerd die eist 5 dagen op kantoor te komen.

Verder gaat al die tijdelijke onzin van nu wel verdwijnen. Maar ik denk dat de 'afstand' tussen 2 vreemden wel groter wordt dan die was.
Dat zal heel persoonlijk zijn denk ik, het gaat natuurlijk niet meer verplicht zijn, en zoals ik al vaker heb gezegd, ik en iedereen die ik ken, kan niet wachten tot we weer gewoon gezellig free hugs mogen doen en met alle coole mensen op de foto op al onze favoriete events, dat is een groot deel van de lol en sfeer en gezelligheid :D Then again, mede fans daar voelen ook nooit als vreemden :D De one big happy family maakt het zo leuk, iedereen is je vriend, heel sterk. ;D

Ik denk zowieso dat in het algemene normale dagelijkse leven meer afstand gemiddeld niet gaat gebeuren though, en wel om een reden: mensen doen het nu al niet. Bijna niemand. Bijna nergens. Kijk in een supermarkt, op straat, etc, mensen staan by and large gewoon botweg niet verder uit elkaar dan de 60-70 cm die hier van nature tot maart al normaal was voor een stranger. Dat is al voor 90% terug bij hoe het was.

Laat staan als met zeg 9 maanden de regels worden opgeheven! Daarnaast is het in theaters, bioscopen, etc natuuurlijk economisch ook niet haalbaar - minder stoelen = duurdere tickets = failliet.

Wat ik alleen wel écht oprecht hoop is dat voor mensen die niet van hugs houden zoals ik, of handenschudden, of drie zoenen (heb ik zelf dan weer niéts mee) etc enz. dat het sociaal acceptabeler wordt om dat niet te willen doen. Ik kan niet wachten tot ik weer leuk kan huggen met mensen die dat willen, maar ik hoop bij god ook dat mensen die niet dat of zoenen ofzo willen doen straks makkelijker zonder kunnen doen. :) Dat zou echt een positief gevolg zijn. Dan kan iedereen doen wat hij/zij prettig vind zonder sociale druk. We kunnen hopen...

Oh, en wat thuiswerken heb je natuurlijk gelijk. En maar goed ook!
#WeesGeenWhales
pi_195121712
Misschien was de griepgolf die elk jaar heerste al corona. Je zal t nooit weten.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 05:49:05 #10
186611 Haags
pi_195121726
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik schud nooit meer van mijn leven een hand.
En ik zoen niet meer met iedereen
Zonder wrijving geen glans
pi_195122709
Voor corona deden we ook niet zo spastisch. Dus erna heeft het ook totaal geen zin dat te blijven doen, het dient geen enkel doel meer.

Het is echt niet zo dat de één pandemie een kettingreactie van pandemieën teweegbrengt. En zelfs al zou dat zo zijn, dan wordt dan wel weer duidelijk wat je wel en niet moet doen.
I'll give you something to do
  vrijdag 18 september 2020 @ 08:47:04 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195122743
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:32 schreef HarrieKeen het volgende:
Ja hoor moment dat deze onzin voorbij is. We zullen nog een paar maanden wennen maar daarna zal niemand meer een reet geven om corona. Iedereen zal er uiteindelijk keihard omlachen hoe iedereen zich als een stel wijven heeft lopen gedragen om zo'n laf griepje. Festivalseizoen 2021 wordt er eentje om nooit te vergeten. *O*
Zolang er geen vaccin is zal 2021 net zo verlopen als 2020 gok ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195123155
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 05:49 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

En ik zoen niet meer met iedereen
Ik mag dan wel iedereen op me events free hugs geven, en dat blijven we ook zeker doen, hugs are life, maar tegelijkertijd wist ik niet eens dat drie zoenen een ding was in NL. Niemand die ik ken die dat doet. Ook familie enzo niet. En waar ik hugs geweldig vind trekt dat me nou ook niet bepaald aan. En dat is niet omdat ik iets tegen zoenen heb, ik heb de grootste sexdrive ooit en vind het heerlijk, maar gewoon niet als begroeting...

Is dat iets van bepaalde provincies ofzo? Ik woon in de randstad... ik had er tot we het niet meer deden in maart gewoon nog nooit van gehoord in nl, dus ik ben gewoon benieuwd...
#WeesGeenWhales
pi_195123202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zolang er geen vaccin is zal 2021 net zo verlopen als 2020 gok ik.
Ik wees hem er al op dat 2022 waarschijnlijker is misschien ja. Die vaccins zullen in loop van volgend jaar wel breed worden uitgerold, maar dan kunnen we waarschijnlijk festivals enzo pas in tweede helft tot laatste kwartaal doen en dan is de zomer voorbij. Plus jaar voorbereiding makkelijk voor zoiets.

Maar, 2022 worden mijn favoriete evenementen weer zonder beperkingen wel iets om nooit te vergeten 🤤😍
#WeesGeenWhales
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:20:24 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123243
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wees hem er al op dat 2022 waarschijnlijker is misschien ja. Die vaccins zullen in loop van volgend jaar wel breed worden uitgerold, maar dan kunnen we waarschijnlijk festivals enzo pas in tweede helft tot laatste kwartaal doen en dan is de zomer voorbij. Plus jaar voorbereiding makkelijk voor zoiets.

Maar, 2022 worden mijn favoriete evenementen weer zonder beperkingen wel iets om nooit te vergeten 🤤😍
Als we er inderdaad van uit kunnen gaan dat er een werkend vaccin gaat komen natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195123304
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als we er inderdaad van uit kunnen gaan dat er een werkend vaccin gaat komen natuurlijk.
Nu ja, elke expert hier zowat, en in België, en fauci, en de who, zijn daar inmiddels allemaal behoorlijk zeker van ja, dus ja daar kunnen we wel van uitgaan. Het is gewoon de algemene consencus onder experts, enkele uitzondering daargelaten.

99% zeker, dus. 😄
#WeesGeenWhales
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:26:59 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nu ja, elke expert hier zowat, en in België, en fauci, en de who, zijn daar inmiddels allemaal behoorlijk zeker van ja, dus ja daar kunnen we wel van uitgaan. Het is gewoon de algemene consencus onder experts, enkele uitzondering daargelaten.

99% zeker, dus. 😄
Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195123701
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Nou, ik feitelijk niet, ik ben japanoloog en informaticas en "rotten" weeb 😂 maar ik hoop dat de WHO, Osterhaus, Fauci etc gelijk krijgen. Zie geen reden om daar niet vanuit te gaan though.

Maar is niet alsof jk zelf expert ben lol dus mijn gelijk is het zowieso niet. Voor mij is het ook hoop, en vertrouwen en verwachting 😂
#WeesGeenWhales
pi_195125288
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik schud nooit meer van mijn leven een hand.
Als ik het kan voorkomen, dan zal ik 't zeker doen. Was er al nooit een groot fan van & de-hele-familie-een-kus-op-een-verjaardag dat was ook vóór covid-19 al onzin.

Thuiswerken zal, voor een deel, wel blijven. Zeker als 't om een kantoorbaan gaat die je thuis ook, voor een groot deel - wel kan doen. Ga je 2 dgn per week naar kantoor ipv 5. Scheelt een paar files, overvol OV & je hoeft je collegae toch niet iedere dag te zien :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195125650
Ik ga iig gewoon weer terug naar mijn manier van leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195141561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als we er inderdaad van uit kunnen gaan dat er een werkend vaccin gaat komen natuurlijk.
Als men je vertelt dat je bij het doormaken van the real deal (dus covid) volgens de experts geen immuniteit verkrijgt, vraag ik me af waarom je dan bij een vaccin (=in het lichaam brengen van verzwakt en/of dood virusmateriaal) volgens diezelfde experts wel immuniteit verkrijgt...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_195143989
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 04:17 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Als men je vertelt dat je bij het doormaken van the real deal (dus covid) volgens de experts geen immuniteit verkrijgt, vraag ik me af waarom je dan bij een vaccin (=in het lichaam brengen van verzwakt en/of dood virusmateriaal) volgens diezelfde experts wel immuniteit verkrijgt...
Dat zeggen ze ook helemaal niet. Dat zal de praktijk moeten uitwijzen.
Wellicht weten we over 75 jaar meer hoe exact te handelen.
Wie dit leest is gek
pi_195144132
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ook helemaal niet. Dat zal de praktijk moeten uitwijzen.
Wellicht weten we over 75 jaar meer hoe exact te handelen.
Immuniteit heeft meer levels. Het is net als waarom we nu bijv. wel ziek worden door griep, maar er niet meer massaal van omvallen, anders dan vroeger.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195144197
Verstandig is ook maar zo'n veranderlijk woord afhankelijk van cultuur, tijdsgeest en eigen normen en waarden besef.
  zaterdag 19 september 2020 @ 13:25:16 #25
338319 ZarB
Piña colada
pi_195145476
Welke onverstandige gewoontes bedoel je dan? Zijn we "handen schudden" of winkels zonder spatschermen als "onverstandig" gaan zien?

De mens moet ergens aan dood gaan hoor. Gezellig zo'n smetvrezerige samenleving. Doe mij alles maar weer terug. Inclusief handen schudden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')