abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195122394
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dit zijn de bedragen die hem genoemd zijn. Als zijn baas hem te hoog heeft ingeschaald en er is voor getekend, dan zit hij goed.

Is overigens wel een toppraktijk/centrum, met de modernste snufjes.
Het is gewoon bijzonder om iemand meer dan het dubbele te geven dan dat ze waard zijn. Heeft ie inderdaad goed geregeld dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 08:24:54 #32
3542 Gia
User under construction
pi_195122505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Het is gewoon bijzonder om iemand meer dan het dubbele te geven dan dat ze waard zijn. Heeft ie inderdaad goed geregeld dan.
Zie hem binnenkort, zal het nog eens navragen.
Misschien is het wel omdat het zo hypermodern is. Rijke clientèle of zo? Geen idee.
pi_195122823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij is in loondienst, geen zzp.
Hah, ¤7500 o.b.v. 40 uur, in loondienst, als fysiotherapeut? Ik zeg niet dat het onwaaar is, maar ik heb moeite het te geloven.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195122871
TS kijk een naar procesoperator-functies.

Dankzij de ploegentoeslag beur je daar heel aardig mee.

5 ploegen is doorgaans minimaal 28,5% toeslag bovenop je bruto basisloon en soms 30% of nog meer, afhankelijk van het bedrijf.

Doe je even Vapro B wat weinig om de kous heeft en ju. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195123817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:23 schreef spierbal het volgende:
Commisoning engineer.
Aan zoiets zat ik inderdaad ook te denken.

Het leukste wat ik ooit gedaan heb: Aan het eind van een groot project een half jaar lang een groot deel van mijn dag (en vooral nachten) met een gele jas en veiligheidsschoenen buiten rondgelopen, me door kruipruimtes gewurmd en op railhogs rondgereden om te testen en problemen op te lossen terwijl ik voor een managementfunctie betaald werd. Jammer dat dit voorbij is.

Het enige wat je dan niet hebt is dat je na je werk écht klaar bent: Je klapt toch altijd weer je laptop open om uit te vogelen waarom iets niet functioneerde zoals het hoort.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:03 #36
3542 Gia
User under construction
pi_195124185
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:55 schreef baskick het volgende:


Hah, ¤7500 o.b.v. 40 uur, in loondienst, als fysiotherapeut? Ik zeg niet dat het onwaaar is, maar ik heb moeite het te geloven.
Heb net opgezocht wat dat variabele salaris inhoudt; zijn schijnbaar nogal wat rechtszaken over geweest.
Maar dat is dus een all-in salaris gebaseerd op zo'n 60 % van de door de werknemer gerealiseerde omzet.
In het salaris zit de vakantietoeslag meegerekend. Dus geen salaris tijdens vakantie, maar daardoor een hoger uurloon.

Hoe dat in de praktijk uitpakt moet hij dan even afwachten. Het is dus loon naar werken. Veel omzet, hoger loon.
pi_195124771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:18 schreef Noisecontrollers het volgende:

1) De godganse dag mensen achter hun vodden aan zitten, lijstjes bijhouden, dag in dag uit touwtrekken met andere managers waarom wel / waarom niet ;(

2) Soms ben ik serieus best jaloers op bijvoorbeeld een buschauffeur oid.
Lekker je rondjes rijden, weinig gezeik, geen interessant gedoe van managers en als je dienst is afgelopen kan iedereen de tering genieten en lekker naar huis je eigen ding doen ipv 's avonds nog je laptop openklappen om nog een priolijst in elkaar te draaien...
Alleen jammer dat dit soort werk "onder mijn denkniveau is" en je er zo weinig mee verdient....

3) Vandaar mijn vraag: wat zijn voorbeelden van uitvoerende banen waarbij je makkelijk 4k per maand pakt met wat taken uitvoeren zonder alleen maar in vergaderingen te zitten en interessantdoenerij?
Of is dat te utopisch :@
1) Zou je willen ruilen met de mensen onder je? Dus i.p.v. hun manager te zijn, onder je vervanger te zitten, achter je vodden aangezeten (i.p.v. zitten), orders moeten opvolgen….? Btw, welke masteropleiding heb je gedaan?

Ben je technisch, onderzoeker, sociaal??

2) Neem je ook in je overwegingen mee wie er in je bus stapt, 's avonds na het uitgaan, de Tokkie wijken waar je doorrijdt?

3) Wat kan je, wat ken je en wat wil je? Er zijn zat uitvoerende taken, maar ik ken geen taken waarbij je niet met mensen van doen hebt; in negatieve en in positieve zin. Zijn het geen managers, dan zijn het klanten. Zijn het geen dokters, dan zijn het patienten. Zijn het geen productiemederwerkers, dan zijn het de financiele targets en ga zo maar door.

Herken ik wel veel in je verhaal, tegenwoordig wordt er gestuurd op KPI's en managers vertrouwen blind op die uitkomsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 18-09-2020 15:18:26 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:50 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195124796
Zit hij de gemeente. Ik doe uitvoerendwerk met uitloop 4100 euro. Makkelijk en snel pak je het niet maar het is relatief eenvoudig.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:37 #39
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_195124809
Het is zeker mogelijk. Met mijn werk zit ik binnen en buiten (WO gedaan). Op maandag rapportages schrijven en onderzoeken beoordelen. Op dinsdag met de bedrijfswagen vast in de bagger en met een snoeischaar in de weer. Vind het een topcombinatie en salaris ook meer dan prima.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:05:47 #40
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_195127102
Ik herken het helemaal. Precies waarom ik ook geen manager ben en ook recent niet heb gereageerd op een interne job voor iets te managen, waar velen mij hadden verwacht.

In de IT zijn die dik betalende banen er wel, voor zgn "Individual Contributors". Maar dan moet je wel wat kunnen en ervaring meenemen. In de IT kom je met de juiste skills makkelijk aan dat gewenste salaris. Alleen of dat wat voor je is....die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.

In B2B sales zijn er ook wel goede banen in bepaalde branches (waaronde IT), maar dan moet je van sales houden en goed tegen managers kunnen terugduwen. En ook voor sales moet je maar in de wieg zijn gelegd om succesvol te zijn
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_195134010
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:58 schreef vosss het volgende:
TS kijk een naar procesoperator-functies.

Dankzij de ploegentoeslag beur je daar heel aardig mee.

5 ploegen is doorgaans minimaal 28,5% toeslag bovenop je bruto basisloon en soms 30% of nog meer, afhankelijk van het bedrijf.

Doe je even Vapro B wat weinig om de kous heeft en ju. :)
Dat is dan weer onder zijn niveau.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_195134945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:13 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat is dan weer onder zijn niveau.
Ja en?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195135002
In grote fabrieken, chemie enzo kan je best wat verdienen.

Maar laaggeschoolde banen die veel betalen meot je zoeken met een zaklamp.

En ALS dan is er meestal wel een groot nadeel.

De mannen die 's nachts de snelweg beveiligen als er werkzaamheden zijn, pionnetjes neerzetten enzo die tikken 2900 netto aan. Maargoed, altijd 's nachts werken en lange diensten.

Vrachtwagenchauffeur kan je netto ook zoiets krijgen maar dat is dan wel elke nacht in de truck slapen en de netto onkostenvergoedingen zitten er dan bij in. Dan moet je dus wel schraal gaan leven onderweg anders is dat ook zo op.

Beste is je goedbetaalde geschoolde baan blijven doen maar dan 1 of 2 dagen minder. In de tijd die je over hebt neem je een hobby met de kenmerken die je graag ziet. Of je neemt een laaggeschoold bijbaantje. Genoeg mensen die 1 dag in de week buschauffeur zijn.
pi_195135239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:13 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat is dan weer onder zijn niveau.
Strikt genomen wordt niveau niet vereist in de concrete vraag aan het eind van de OP.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195135248
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 05:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Welke bachelor en master heb je gehaald?
Nog wel benieuwd. Misschien is er wel iets wat aansluit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195135357
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Strikt genomen wordt niveau niet vereist in de concrete vraag aan het eind van de OP.
De een na laatste alinea;

Dat is onder mijn denk niveau en verdiend niet zo goed.

Dus enig denkvermogen wordt wel indirect aangehaald.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 20:15:44 #47
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_195135426
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:58 schreef vosss het volgende:
TS kijk een naar procesoperator-functies.

Dankzij de ploegentoeslag beur je daar heel aardig mee.

5 ploegen is doorgaans minimaal 28,5% toeslag bovenop je bruto basisloon en soms 30% of nog meer, afhankelijk van het bedrijf.

Doe je even Vapro B wat weinig om de kous heeft en ju. :)
Ja inderdaad. Ik verdien al aardig zonder ploegentoeslag, maar met die toeslag komt er bruto ruim 1k bij.

@TS, ben je een beetje technisch aangelegd? Dan kan je bij ons wel terecht :P
pi_195135540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:33 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Ja goeie, alleen lastig als je geen programmeerskills hebt :P
Thuiscursusje Python beetje te doen?
Zeker, mijn vriendin heeft een course python en java gedaan thuis. Genoeg hulp online je kan zelfs op FOK! terecht voor vragen. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195135604
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

De een na laatste alinea;

Dat is onder mijn denk niveau en verdiend niet zo goed.

Dus enig denkvermogen wordt wel indirect aangehaald.
Er is óók non-management-werk op hbo-niveau wat meer verdient dan TS verdient. Het salaris lijkt bepalend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195136092
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Er is óók non-management-werk op hbo-niveau wat meer verdient dan TS verdient. Het salaris lijkt bepalend.
Ik heb het toch niet over management werk? Alleen duidt hij in zijn op dat hij wel uitdagend, of iig werk met denkvermogen uit te willen voeren.

En daar valt proces operator niet echt onder.

Kijken naar een computertje kijken of de waardes kloppen. Of op een plant, verladingsapparatuur aansluiten afsluiters open of dicht zetten zodat de juiste weg naar de tanker wordt gevonden.

Ik denk niet dat ts daar gelukkig van wordt. Maar ik kan het mis hebben.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:36:07 #51
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_195137215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:50 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet over management werk? Alleen duidt hij in zijn op dat hij wel uitdagend, of iig werk met denkvermogen uit te willen voeren.

En daar valt proces operator niet echt onder.

Kijken naar een computertje kijken of de waardes kloppen. Of op een plant, verladingsapparatuur aansluiten afsluiters open of dicht zetten zodat de juiste weg naar de tanker wordt gevonden.

Ik denk niet dat ts daar gelukkig van wordt. Maar ik kan het mis hebben.
van wat ik uit de OP begrijp wil TS een goedbetaalde baan zonder alleen maar vergaderingen. Proces operator is ook dingen opbouwen volgens een specifieke methode. MIjn vorige werk was bioreactors opbouwen voor het corona vaccin. Zoiets werd ook proces operator genoemd. Heel precies werk en goedbetaald. Denk ik wel iets voor TS
pi_195138067
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:47 schreef Seven. het volgende:
Te utopisch.

En ik denk dat je het niet persé moet zoeken in uitvoerend werk om voldoening te vinden. Ik denk dat jij concrete doelen mist. De zaken waar je nu aan werkt zijn vrij abstract en hebben gevoelsmatig weinig impact. Teveel gelul, te weinig resultaat.

In jouw sector vind je dagelijks hele concrete problemen en deadlines bij de transportplanners: die zijn dag in, dag uit bezig met het oplossen van problemen en tijdig doorsluizen van alle relevante informatie. Maar OK, die verdienen ook niet direct 4k (3.5k is al heel aardig). Hun managers verdienen dat in de regel wel en als de werkdruk gezond is, dan kunnen ze kiezen tussen zelf brandjes blussen als het ze zo uitkomt door zelf escalatie op te pakken, of juist wat strategischer bezig zijn met KPI's, analyses, beleid.

Bij management komt in dit geval wel een stuk people management bij kijken en hoe uitdagend dat is, hangt enorm af van de bedrijfscultuur. En het getouwtrek met andere managers hoort er dan wel bij, maar omdat je dan in een positie bent waarin je een verschil kunt maken, levert dat stukje ook wel vaker een positief resultaat op.
Bedankt voor je reactie.
Zo kun je het ook verwoorden inderdaad.
Het missen van doelen en concrete resultaten aan het eind van de dag is misschien wel hetgeen dat demotiveert.
Een monteur kan na een dag werken terugkijken op iets dat hij heeft gerepareerd, een tuinman hoe de tuin er weer mooier op is geworden en een vrachtwagenchauffeur kan weer tevreden zijn als alles op tijd bij de klant is gearriveerd zonder schade.
Aan het eind van mijn werkdag heb ik 4 uur geouwehoerd over lopende issues en 4 uur lijstjes aangevuld in Excel.
Ik heb concreet niemand blij gemaakt of het verschil gemaakt.
Morgen, volgende week en over een half jaar zit ik nog steeds hetzelfde te doen, alleen dan net iets andere issues en met een iets andere groep mensen dagelijks te bakkeleien :P
pi_195138078
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 05:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Welke bachelor en master heb je gehaald?
Economie / supply chain management
pi_195138135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:53 schreef babylon het volgende:
Ik denk dat je dan de zee op of in moet.
Zat serieus vandaag te googlen naar werken bij het loodswezen, dat schijnt echt een baan te zijn met veel actie en overigens ook erg aantrekkelijk te betalen.
Alleen om die opleiding te kunnen beginnen moet je al allerlei vaarbewijzen en certificaten hebben...
pi_195138470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:06 schreef blomke het volgende:

[..]

1) Zou je willen ruilen met de mensen onder je? Dus i.p.v. hun manager te zijn, onder je vervanger te zitten, achter je vodden aangezeten (i.p.v. zitten), orders moeten opvolgen….? Btw, welke masteropleiding heb je gedaan?

Ben je technisch, onderzoeker, sociaal??

2) Neem je ook in je overwegingen mee wie er in je bus stapt, 's avonds na het uitgaan, de Tokkie wijken waar je doorrijdt?

3) Wat kan je, wat ken je en wat wil je? Er zijn zat uitvoerende taken, maar ik ken geen taken waarbij je niet met mensen van doen hebt; in negatieve en in positieve zin. Zijn het geen managers, dan zijn het klanten. Zijn het geen dokters, dan zijn het patienten. Zijn het geen productiemederwerkers, dan zijn het de financiele targets en ga zo maar door.

Herken ik wel veel in je verhaal, tegenwoordig wordt er gestuurd op KPI's en managers vertrouwen blind op die uitkomsten.
1) Niet meer, nu de werkdruk bizar is toegenomen omdat er door vanuit hoger management allerlei nieuwe projecten worden opgestart terwijl er geen nieuwe mensen worden aangenomen. De personen die nu het uitvoerende werk doen hebben net zo goed te maken met diversiteit aan issues en de druk om resultaten te leveren. Dagelijks verantwoording moeten afleggen of je 1 of 2% bent opgeschoten met issue X.
2 jaar geleden toen ik nog het uitvoerende werk deed was het nog een stuk relaxter.
Je had een paar onderwerpen waar je je in kon vastbijten en er waren amper deadlines.
Als het vandaag af was was het mooi, maar morgen of overmorgen ook geen probleem.
1x per week een bespreking om de vorderingen door te nemen en elkaar te helpen als je vastliep.

Ik ben helaas zeker niet technisch (2 linkerhanden) :P
Wel heel analytisch en oog voor detail, ik bijt mij graag vast in een onderwerp en ga graag op zoek naar verbanden.

Sociaal best redelijk, maar niet extreem.
Hou best wel van een praatje met een collega, maar iets in de sales waarin je moet netwerken lijkt mij helemaal niets, daar ben ik denk ik te introvert voor.

2) Dat is zeker een nadeel van dat beroep, maar het was puur een voorbeeld van een baan waar je gewoon je werk doet, je ding doet en niet allerlei verantwoording hoeft af te leggen en niet buiten werktijden ook met werk bezig bent

3) Iets als recherche lijkt me misschien wel wat. Cybercrime bestrijden om maar iets te noemen.
Analytisch bezig zijn en vastbijten in een onderzoek lijkt me wel wat.
pi_195138502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:07 schreef Rene het volgende:
Zit hij de gemeente. Ik doe uitvoerendwerk met uitloop 4100 euro. Makkelijk en snel pak je het niet maar het is relatief eenvoudig.
Wat voor werkzaamheden doe je zoal (zonder in details te treden ivm herkenbaarheid natuurlijk)
pi_195138564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:13 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat is dan weer onder zijn niveau.
Ja daar ben ik ook bang voor, ik vind het wel leuk om het koppie te gebruiken zeg maar
pi_195138601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:52 schreef tstile het volgende:
In grote fabrieken, chemie enzo kan je best wat verdienen.

Maar laaggeschoolde banen die veel betalen meot je zoeken met een zaklamp.

En ALS dan is er meestal wel een groot nadeel.

De mannen die 's nachts de snelweg beveiligen als er werkzaamheden zijn, pionnetjes neerzetten enzo die tikken 2900 netto aan. Maargoed, altijd 's nachts werken en lange diensten.

Vrachtwagenchauffeur kan je netto ook zoiets krijgen maar dat is dan wel elke nacht in de truck slapen en de netto onkostenvergoedingen zitten er dan bij in. Dan moet je dus wel schraal gaan leven onderweg anders is dat ook zo op.

Beste is je goedbetaalde geschoolde baan blijven doen maar dan 1 of 2 dagen minder. In de tijd die je over hebt neem je een hobby met de kenmerken die je graag ziet. Of je neemt een laaggeschoold bijbaantje. Genoeg mensen die 1 dag in de week buschauffeur zijn.
Serieus mensen die voor 1 dag buschauffeur zijn ja? :P
Zijn er OV bedrijven die maar voor 1 dag iemand nodig hebben dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Noisecontrollers op 18-09-2020 22:45:54 (vraagteken vergeten) ]
  vrijdag 18 september 2020 @ 22:47:49 #59
3542 Gia
User under construction
pi_195138660
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:24 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Zat serieus vandaag te googlen naar werken bij het loodswezen, dat schijnt echt een baan te zijn met veel actie en overigens ook erg aantrekkelijk te betalen.
Alleen om die opleiding te kunnen beginnen moet je al allerlei vaarbewijzen en certificaten hebben...
Dan ga je die halen, terwijl je nog effe je huidige baan volhoudt. Dat is echt wel te doen!
pi_195138673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

De een na laatste alinea;

Dat is onder mijn denk niveau en verdiend niet zo goed.

Dus enig denkvermogen wordt wel indirect aangehaald.
Klopt, ik zou wel op zoek zijn naar iets waar ik mijn hersenen voor moet gebruiken voor 4 dagen in de week dan.
Een dag iets waarbij je niet na hoeft te denken lijkt me ook wel heerlijk.
Ik zou wel heel droevig worden van 5 dagen per week een machine in de gaten houden, ook al krijg je er 5k netto voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')