abonnement Unibet Coolblue
pi_195119877
Beste allen,

Ik ben eigenaar/vriend van 2 hele lieve katers. Echter zit ik met een groot probleem: mijn katten verharen het hele jaar door belachelijk veel. Ik stofzuig mijn woning letterlijk elke dag. Desondanks adem ik tonnen aan kattenharen in. Dit heeft niet met een rui periode te maken, want dit is er altijd geweest.

Nu ben ik dus zo een kattentrimster achtig iets aan het overwegen. Ik lees gemengde verhalen over zoiets en wilde vragen of iemand er ervaring mee heeft. Ik heb al wekelijks geprobeerd om met een speciaal handschoen hun vacht te "kammen", maar dit helpt niet.

Mijn zus woont in Turkije en heeft haar kater zelf getrimd (op foto is het bijna niet te zien dat hij is getrimd) en ze zegt dat ze helemaal geen last meer heeft van haren en dat de kat geen raar gedrag vertoont. Idk, ik wil hier echt heel graag een oplossing voor vinden. Ik ontvang graag advies hierover.
pi_195120031
Even met de dierenarts overleggen, het kan door het voer komen.
pi_195120109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:15 schreef madam-april het volgende:
Even met de dierenarts overleggen, het kan door het voer komen.
Ze krijgen beiden hypoallergenic van royal canin. Helaas is 1 van de 2 allergisch voor dierlijke eiwitten. En aangezien ze weigeren apart te eten geef ik ze allebei dat voer. Daar zit helaas geen mogelijkheid tot speling in denk ik. Ik ga morgen sowieso wel even bellen.
pi_195123075
Wat bij die van mij heel erg goed werkt is een simpele vlooienkam.



Niet elke dag maar het is een wekelijks ritueel geworden... 3 in 1 er blijft veel vacht achter in de kam, als er vlooien zijn zul je ze vinden en de kat vind het heerlijk. Nou heb ik het voordeel dat die van mij meer buiten is dan binnen, maar ook binnen vind ik ondanks genoeg haren op m'n tapijtje en rond zijn eethoekje.. Hij heeft een autoimmuunziekte zeg maar PsoriasisKat, verliest ook nodige haarplukken met huidkorstjes eraan.

Goeie stofzuiger met zo'n turboborstel doet wonderen...

[ Bericht 11% gewijzigd door Watuntrik op 18-09-2020 09:19:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')