abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:10:32 #51
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195192932
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Dit is geen feit.
Het is aannemelijker dat wij fungeren als een soort antennes.

https://www.bedrock.nl/ne(...)uwige-leven-bestaat/
De link die je aanhaalt is voor mij zeker geen feit. Het geeft voor mij alleen aan dat we de werking van ons lichaam nog onvoldoende kennen.

Voor mij is het juist aannemelijker dat we een evolutie zijn en dat we zonder reden en grotere macht gewoon bestaan. Het hier en nu is alles wat er voor iemand is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195194132
Stel dat er in het hele universum ook op andere planeten leven is (in welke vorm dan ook) en we nemen aan dat reïncarnatie daadwerkelijk het proces is dat na de dood in werking treedt.

Wordt je dan alleen in een levensvorm op aarde gereïncarneerd, of kun je ook op een andere planeet terecht komen?

En stel dat er een hemel bestaat, is deze dan alleen voorbehouden voor bewoners van de Aarde, of kom je er ook bewoners van andere planeten tegen? Zo ja, hoe immens groot moet die hemel dan wel niet zijn?
pi_195195155
Ik hoop het niet.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:11:16 #54
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_195197644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:10 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

De link die je aanhaalt is voor mij zeker geen feit. Het geeft voor mij alleen aan dat we de werking van ons lichaam nog onvoldoende kennen.

Voor mij is het juist aannemelijker dat we een evolutie zijn en dat we zonder reden en grotere macht gewoon bestaan. Het hier en nu is alles wat er voor iemand is.
Eens, dat linkje was ook meer ter illustratie dat er meer opties zijn.
Het is ook moeilijk om überhaupt over feiten te spreken in deze materie.

Ik denk ook niet dat er een specifieke reden is voor ons bestaan, behalve het ervaren van het leven an sich.
Al geloof ik wél in een soort drijvende kracht achter de evolutie en naar wat ik heb bestudeerd zou dat puur bewustzijn zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Parkinson_XTC op 22-09-2020 13:18:11 ]
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:17:59 #55
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_195197783
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef hebikweer het volgende:
Stel dat er in het hele universum ook op andere planeten leven is (in welke vorm dan ook) en we nemen aan dat reïncarnatie daadwerkelijk het proces is dat na de dood in werking treedt.

Wordt je dan alleen in een levensvorm op aarde gereïncarneerd, of kun je ook op een andere planeet terecht komen?

En stel dat er een hemel bestaat, is deze dan alleen voorbehouden voor bewoners van de Aarde, of kom je er ook bewoners van andere planeten tegen? Zo ja, hoe immens groot moet die hemel dan wel niet zijn?
Ik zag vorige week nog een docu over hoe klein de aarde is tov het hele waarneembare universum.
Toen bedacht ik me; als wij onze realiteit manifesteren met onze gedachten; is het dan ook niet zo dat hoe verder we in het universum kijken, hoe meer we ontdekken?

Als de realiteit is wat wij geloven dat het is, is dan onze overtuiging dat er ontelbare planeten, sterren etc zijn, voldoende om deze daadwerkelijk fysiek te manifesteren? En elke keer als wij een lens uitvinden die nog verder kan kijken, de void achter het waarneembare automatisch weer wordt ingevuld met dat wat wij daar verwachten te vinden.

(the observer effect, double-slit experiment)
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_195197904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:17 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ik zag vorige week nog een docu over hoe klein de aarde is tov het hele waarneembare universum.
Toen bedacht ik me; als wij onze realiteit manifesteren met onze gedachten; is het dan ook niet zo dat hoe verder we in het universum kijken, hoe meer we ontdekken?

Als de realiteit is wat wij geloven dat het is, is dan onze overtuiging dat er ontelbare planeten, sterren etc zijn, voldoende om deze daadwerkelijk fysiek te manifesteren? En elke keer als wij een lens uitvinden die nog verder kan kijken, de void achter het waarneembare automatisch weer wordt ingevuld met dat wat wij daar verwachten te vinden.

(the observer effect, double-slit experiment)
Interessant! Wel vervelend is dat tegen de tijd dat we eindelijk iets hebben ontdekt, hetgene dat ontdekt is wellicht allang niet meer bestaat in verband met de lichtsnelheid.
Met de bestudering van het heelal, kijk je dus volgens mij voornamelijk naar de geschiedenis van het heelal?
Andersom geldt dat denk ik ook? Als een buitenaardse het heelal bestudeert en de Aarde ontdekt, dan wordt een Aarde van vele (miljoenen?) jaren geleden. Of zit ik er hiermee compleet naast?
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:09:19 #57
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_195198693
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:24 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Interessant! Wel vervelend is dat tegen de tijd dat we eindelijk iets hebben ontdekt, hetgene dat ontdekt is wellicht allang niet meer bestaat in verband met de lichtsnelheid.
Met de bestudering van het heelal, kijk je dus volgens mij voornamelijk naar de geschiedenis van het heelal?
Andersom geldt dat denk ik ook? Als een buitenaardse het heelal bestudeert en de Aarde ontdekt, dan wordt een Aarde van vele (miljoenen?) jaren geleden. Of zit ik er hiermee compleet naast?
Het ligt eraan hoe je tijd ziet... is tijd een illusie? is tijd de vierde dimensie? Hoe zit het met zwarte gaten?
Over welke technologie beschikt een eventuele buitenaardse levensvorm? Worden zij beperkt door de fysieke wetten zoals wij die kennen?

Hoewel ik mateloos geïntrigeerd ben door het universum en hoe alles werkt, heb ik mezelf erbij neer gelegd dat verder naar buiten kijken nooit alle antwoorden kan opleveren. De snelheid waarmee het heelal uitdijt, de afstanden die overbrugd moeten worden, de +/- 40 jaar die ik nog heb :{ ,...

Daarom ben ik de laatste jaren meer naar binnen aan het kijken d.m.v. meditatie en psychedelica en mijn eigen ervaringen vergelijken met oude geschriften en nieuwe informatie over verdwenen beschavingen.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:47:45 #58
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195199345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:17 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ik zag vorige week nog een docu over hoe klein de aarde is tov het hele waarneembare universum.
Toen bedacht ik me; als wij onze realiteit manifesteren met onze gedachten; is het dan ook niet zo dat hoe verder we in het universum kijken, hoe meer we ontdekken?

Als de realiteit is wat wij geloven dat het is, is dan onze overtuiging dat er ontelbare planeten, sterren etc zijn, voldoende om deze daadwerkelijk fysiek te manifesteren? En elke keer als wij een lens uitvinden die nog verder kan kijken, de void achter het waarneembare automatisch weer wordt ingevuld met dat wat wij daar verwachten te vinden.

(the observer effect, double-slit experiment)
Ook erg interessant! Ik vind het ook ontzettend mooi hoe we steeds meer leren over hoe de wereld, heelal, universum in elkaar zit. En alles wat er nog meer is.

Maar om terug te komen op jouw reactie
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:11 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Eens, dat linkje was ook meer ter illustratie dat er meer opties zijn.
Het is ook moeilijk om überhaupt over feiten te spreken in deze materie.

Ik denk ook niet dat er een specifieke reden is voor ons bestaan, behalve het ervaren van het leven an sich.
Al geloof ik wél in een soort drijvende kracht achter de evolutie en naar wat ik heb bestudeerd zou dat puur bewustzijn zijn.
Ik geloof zelfs niet in het ervaren van leven als doel. Het is gewoon zo naar mijn mening. En ik hoop ook dat ze in mijn 40 jaar die ik nog heb, ze meer vinden over hoe het allemaal eigenlijk werkt.

Puur bewustzijn klinkt als wat je vaker in films ziet, StarGate ziet me nu te binnen waar men kan evolueren naar een staat van pure bewustzijn. Het zou wel iets zijn als zoiets ontdekt zou worden.

Ik schrijf heel stellig dat ik daar niet in geloof, maar ik sta zeker open voor het onbekende en het feit dat wij echt niet alles weten. Maar vooralsnog zie ik niets om mijn standpunt te veranderen :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:42:27 #59
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_195200416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:47 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Puur bewustzijn klinkt als wat je vaker in films ziet, StarGate ziet me nu te binnen waar men kan evolueren naar een staat van pure bewustzijn. Het zou wel iets zijn als zoiets ontdekt zou worden.

Ik schrijf heel stellig dat ik daar niet in geloof, maar ik sta zeker open voor het onbekende en het feit dat wij echt niet alles weten. Maar vooralsnog zie ik niets om mijn standpunt te veranderen :)
Ik heb tijdens een DMT-trip puur bewustzijn ervaren. Geen gedachten meer, geen binding meer met het fysieke (lichaam), ego-dood. Ik was op dat moment puur energie, één met de kosmos.
Dát, en het verdiepen in quantum mechanica, veranderde mijn standpunt van rationeel-wetenschappelijk en filosofisch naar holistisch spiritueel.

Het is jammer dat de war on drugs zo succesvol is geweest als het gaat om het onrechtmatig demoniseren van psychedelica. Daardoor zit het zelfs anno 2020 nog steeds in een hoekje waar mensen zich niet durven of kunnen begeven.

Als je openstaat voor het onbekende en niet kan wachten tot de wetenschap met antwoorden komt, zou ik ergens in die 40 jaar de kans grijpen om diep, diep naar binnen te keren en kijken wat je daar vindt ;)
Ayahuasca, hoge dosering paddo's of DMT roken.



-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:44:35 #60
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195200458
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef hebikweer het volgende:
Stel dat er in het hele universum ook op andere planeten leven is (in welke vorm dan ook) en we nemen aan dat reïncarnatie daadwerkelijk het proces is dat na de dood in werking treedt.

Wordt je dan alleen in een levensvorm op aarde gereïncarneerd, of kun je ook op een andere planeet terecht komen?

En stel dat er een hemel bestaat, is deze dan alleen voorbehouden voor bewoners van de Aarde, of kom je er ook bewoners van andere planeten tegen? Zo ja, hoe immens groot moet die hemel dan wel niet zijn?
Dat lijkt me wel.
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:46:24 #61
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195200501
Er zullen ook werelden zijn waar geen oorlogen zijn.
Oorlogen op aarde worden begonnen door mafketels. Het is maar een handjevol, als die er niet waren, was er geen ellende op aarde.
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:49:01 #62
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195200547
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef hebikweer het volgende:
Stel dat er in het hele universum ook op andere planeten leven is (in welke vorm dan ook) en we nemen aan dat reïncarnatie daadwerkelijk het proces is dat na de dood in werking treedt.

Wordt je dan alleen in een levensvorm op aarde gereïncarneerd, of kun je ook op een andere planeet terecht komen?

En stel dat er een hemel bestaat, is deze dan alleen voorbehouden voor bewoners van de Aarde, of kom je er ook bewoners van andere planeten tegen? Zo ja, hoe immens groot moet die hemel dan wel niet zijn?
Inderdaad, wat is dan de toelatingseis voor het hiernamaals? Wat bepaald dat een soort wezen, bij ons dus de mens, in aanmerking komt om naar de hemel te gaan. Is het niet zo dat wij in ons collectieve geheugen iets bedacht hebben en daarom ook zelf de toelatingseisen hebben bepaald?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:50:43 #63
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195200579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:46 schreef Scheepskok het volgende:
Er zullen ook werelden zijn waar geen oorlogen zijn.
Oorlogen op aarde worden begonnen door mafketels. Het is maar een handjevol, als die er niet waren, was er geen ellende op aarde.
Daar ben ik het niet mee eens. Zelfs in de dierenwereld wordt er genoeg gevochten om territorium. Ik durf zelfs te stellen dat zonder oorlogen we niet zo snel hadden ontwikkeld als we nu hebben gedaan. Maar ook dat ik absoluut niet voor oorlogen ben en dat zeker met de huidige kennis en welvaart het absoluut niet nodig is, als we elkaar meer in hun eigen waarde laten en elkaar respecteren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:54:25 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_195204541
wordt
pi_195207046
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:28 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

De bron, het universeel bewustzijn, is onuitputtelijk.
[..]

Omdat hier in het Westen religie, filosofie en wetenschap zwaar gecorrumpeerd zijn door de tirannie van de kerk.
Daarom ben ik me momenteel ook aan het verdiepen in de gnostische evangeliën.
Deze zijn unmoderated en behandelen zaken die de kerk voor de mensheid verborgen wilde houden.
Zaken die toevallig ook besproken worden in andere culturen en religies.
Waar overlap is, schuilt een verborgen waarheid.
Ik vind wat je zegt nogal zweverig en daarnaast ook wel heel erg conspiracy theory.

Mag, maar tot dat er wetenschappelijk meer bekent is houd ik het wel bij biologie.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:32:51 #66
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_195211637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:06 schreef steelhead het volgende:

[..]

Ik vind wat je zegt nogal zweverig en daarnaast ook wel heel erg conspiracy theory.

Mag, maar tot dat er wetenschappelijk meer bekent is houd ik het wel bij biologie.
Snap ik, is je volste recht en volstrekt logisch.

Mijn interesse in die materie is ook pas aangewakkerd na enkele zeer heftige ervaringen dus ik kan me voorstellen dat als je niet vanuit die ervaring kan spreken, het uitgangspunt "de wetenschap" is/blijft.

Het is gewoon zo dat ik dingen heb gezien en ervaren die ik als rationeel denker niet met logica of wetenschap kon verklaren en ik wilde ook niet gaan zitten wachten tot de eerstvolgende gigantische doorbraak op dat gebied (die er misschien ook nooit gaat komen).

Snap ook best dat eea als zweverig of ronduit koekoek overkomt :D
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_195255212
Neen grootste bullshit ooit.

Mensen zijn net als bacterien niets meer niets minder
pi_195256008
Ik ben de floef zo dankbaar voor de zeiksessie over mn jas. 2 wasbeurten en dat ding stinkt nog een uur in de wind.
pi_195378111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef hollandia02 het volgende:
Geloven jullie (Ook de niet-religieuzen, zoals ikzelf), dat er iets is na de dood? In de vorm van opnieuw terugkomen
Natuurlijk is er iets na de dood. God heeft ons geschapen, en we zullen na onze dood een tweede keer tot leven gewekt worden voor de Day of Judgement (dus Adolf heeft pech gehad).

quote:
een hemel of whatever.
Whatever? Een hel ja.

quote:
Het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk dat de mens een soort robot is die bij de geboorte word aangezet (Opeens) en erna word uitgezet.
Klopt. Toen je in je moeder's buik was dacht je ook niet dat er een wereld buiten haar buik was. Hetzelfde is nu het geval. Omdat je niet kunt zien wat daarbuiten is, betekent niet dat het niet bestaat. God is boven de zeven hemelen.

Je dient ongezien in Hem te geloven, alleen dan zul je slagen voor je test. Mensen die zeggen 'we zien dan wel', nee, dan is het te laat. Nu opzeggen.

Het echte leven (voor eeuwig) begint na het wereldse leven.
pi_195378128
:O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')