abonnement Unibet Coolblue
pi_195124163
Als hij wat van je vraagt, kan je hem toch gewoon vragen:

- Deze dingen moeten ook nog gebeuren. Wat heeft prioriteit?

Wat zegt ie in zo'n geval?

Wellicht is het inderdaad een klootzak. Of gewoon iemand die ook onder druk staat en niet op de hoogte is van wat er allemaal nog moet gebeuren aan jouw kant. Of hij gaat er vanuit dat jij het werk laat uitvoeren door een ander.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:19 #102
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_195124190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:23 schreef descon het volgende:

[..]

Vanochtend wilde hij die slides. Waarom specifiek op die ochtend ? Waarom kwam dit als een verrasing voor TS ? Had TS zijn prioriteiten niet op orde of kwam het echt als een last minute verzoek ?

dat maar ook, hoeveel werk is het om 3 slides te maken, slides zijn over het algemeen bestaande rapporten die zichtbaar moeten worden gemaakt.
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:33:47 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195124293
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:06 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dus als je "veel" verdient moet je alles maar accepteren en veel overwerken voor een ondankbare leidinggevende?
:')
Niemand heeft het over overwerken, dat vul je 100% zelf in.

Als je 2x modaal verdient, dan zit je op managementniveau en dan is het dus vrij normaal om te verwachten dat iemand zelf oplossingen zoekt voor bijvoorbeeld een halfbakken inwerktraject.

Sterker nog: voor 2x modaal heb ik zelf gewoon mijn inwerktraject geregeld hoor. TS komt niet verder dan zeuren over dat zijn voorganger het zo slecht heeft overgedragen, dat de directeur hem geen schouderklopjes geeft. Wat TS niet snapt is dat hij zich daarmee als middelmatige werknemer opstelt. Als manager ga je toch niet kijken naar hoe je voorganger het je uitgelegd heeft, je zoekt gewoon binnen je afdeling de beste persoon die jou bepaalde dingen kan leren. Of je bepaalt zelf dat iemand anders dit veel beter kan dan jijzelf en je delegeert het.
Resistance is futile.
pi_195124303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

dat maar ook, hoeveel werk is het om 3 slides te maken, slides zijn over het algemeen bestaande rapporten die zichtbaar moeten worden gemaakt.
Dat kan 15 min werk zijn, dat kan dagen werk zijn. Maar dat hangt helemaal van de definitie "analyse" af.

Heb ook wel eens een simpel rapportje willen uitdraaien....bleek alleen de onderliggende informatie niet correct te zijn. Dan kan je best veel tijd aan verliezen om dat uit te zoeken.
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:47:34 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195124489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:34 schreef descon het volgende:

[..]

Dat kan 15 min werk zijn, dat kan dagen werk zijn. Maar dat hangt helemaal van de definitie "analyse" af.

Heb ook wel eens een simpel rapportje willen uitdraaien....bleek alleen de onderliggende informatie niet correct te zijn. Dan kan je best veel tijd aan verliezen om dat uit te zoeken.
Op zich eens met je, maar op dit niveau ben je dat soort problemen vaak allang voor.

Dan was je al wel bekend dat de onderliggende data niet klopt en dan had je leidinggevende dat ook allang geweten want dat had je natuurlijk al geëscaleerd samen met je plan om het op te lossen (inclusief deadline, kosten en verzoek om goedkeuring).
Resistance is futile.
pi_195124491
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niemand heeft het over overwerken, dat vul je 100% zelf in.

Als je 2x modaal verdient, dan zit je op managementniveau en dan is het dus vrij normaal om te verwachten dat iemand zelf oplossingen zoekt voor bijvoorbeeld een halfbakken inwerktraject.

Sterker nog: voor 2x modaal heb ik zelf gewoon mijn inwerktraject geregeld hoor. TS komt niet verder dan zeuren over dat zijn voorganger het zo slecht heeft overgedragen, dat de directeur hem geen schouderklopjes geeft. Wat TS niet snapt is dat hij zich daarmee als middelmatige werknemer opstelt. Als manager ga je toch niet kijken naar hoe je voorganger het je uitgelegd heeft, je zoekt gewoon binnen je afdeling de beste persoon die jou bepaalde dingen kan leren. Of je bepaalt zelf dat iemand anders dit veel beter kan dan jijzelf en je delegeert het.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:05 schreef DJEblender het volgende:
Maar ik heb geen plezier om onder deze man te werken, ook al is mijn baan zelf best leuk. Wel erg veeleisend, veel overwerken etc. Maar weinig dankbaarheid.

Hoe om te gaan met deze situatie?
Ik denk dat jij diegene bent die in dit topic veel zelf invult. Je hebt het alleen maar over jezelf, hoe goed je wel niet bent dat jij je eigen inwerktraject hebt geregeld en je komt verder alleen maar met (onzinnige) aannames over TS.
Daarnaast gaat het niet om schouderklopjes -dat vul je zelf in-, maar over een beetje waardering en respect van diegene die in het bedrijf 'boven je staan'. Daarnaast weten we niet hoe zijn voorganger het werk heeft overgedragen dus daar kunnen we vrij weinig over zeggen. Ook is het veel te makkelijk om te denken dat je zomaar taken kan delegeren aan anderen binnen het bedrijf. Dat ligt er maar net aan met hoeveel werknemers je zit en wat zij allemaal te doen hebben.

Ik vind ook dat TS meer ballen moet tonen, zeker omdat hij aangeeft dat het voor hem niet werkt zo. Soms heb je maar te accepteren dat het klote is, omdat je er niets aan kan doen. Dat betekent echter niet dat de schuld hiervan bij TS ligt. Genoeg alpha-poppetjes in het werkveld. Accepteer je hun gedrag niet, dan pas je niet binnen de cultuur van het bedrijf en moet je opzoek naar iets anders. Het ligt er maar net aan waarbij jij je prettig voelt. Gedrag accepteren betekent echter niet dat je het ook normaal moet vinden. Zie je er echt tegen op, dan moet je je eigen grenzen stellen en als dat niet lukt binnen het bedrijf dan ga je -hoe makkelijk het ook klinkt- opzoek naar een andere baan.
pi_195124565
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:23 schreef descon het volgende:

[..]

Klopt, maar heb niet echt het idee dat TS de verwachtingen goed managed richting zijn manager.
[..]

Vanochtend wilde hij die slides. Waarom specifiek op die ochtend ? Waarom kwam dit als een verrasing voor TS ? Had TS zijn prioriteiten niet op orde of kwam het echt als een last minute verzoek ?

TS moet eens gaan zitten met zijn directeur om de verwachtingen te bespreken. Daar scoor je over het algemeen meer punten mee als dat de directeur naar jou toe komt.
Wat een onzin, zoals vaak kwam hij in de ochtend langs met het verzoek. Ik heb dringend een aantal slides nodig vandaag. Kunnen jullie dit regelen? Terwijl wij andere prios hebben, die overigens ook van hem komen.

Dit zijn Ad hoc verzoeken waarvan hij verwacht dat ik het regel. Prima verder
pi_195124572
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:05 schreef DJEblender het volgende:
Hallo,

Ik werk in een organisatie in een centrale rol vlak onder de financieel directeur.

Deze vent is enorm bot, wil alles asap ontvangen, je hoort alleen maar als het niet goed is, nooit dankjewel etc.

Uiteindelijk werk ik vooral voor hem, hij bepaald ook mijn verdere loopbaan binnen het bedrijf.

Ik heb eigenlijk sterk het gevoel, ik wil helemaal niet voor jou werken.

Alleen, het is nu crisis, ik verdien 2x modaal, zit er pas 8 maanden en ben al best wel een jobhopper afgelopen jaren.

Dus kortom niet het beste moment om te switchen.

Maar ik heb geen plezier om onder deze man te werken, ook al is mijn baan zelf best leuk. Wel erg veeleisend, veel overwerken etc. Maar weinig dankbaarheid.

Hoe om te gaan met deze situatie?
Ligt het wellicht ook niet een stukje aan jezelf?
pi_195124629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:53 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Wat een onzin, zoals vaak kwam hij in de ochtend langs met het verzoek. Ik heb dringend een aantal slides nodig vandaag. Kunnen jullie dit regelen? Terwijl wij andere prios hebben, die overigens ook van hem komen.
Dan leg je hem de opties voor. Heb je dat gedaan?
quote:
Dit zijn Ad hoc verzoeken waarvan hij verwacht dat ik het regel. Prima verder
Deze houding. :')
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:00:01 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195124672
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:47 schreef jameshond7 het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat jij diegene bent die in dit topic veel zelf invult. Je hebt het alleen maar over jezelf, hoe goed je wel niet bent dat jij je eigen inwerktraject hebt geregeld en je komt verder alleen maar met (onzinnige) aannames over TS.
Daarnaast gaat het niet om schouderklopjes -dat vul je zelf in-, maar over een beetje waardering en respect van diegene die in het bedrijf 'boven je staan'. Daarnaast weten we niet hoe zijn voorganger het werk heeft overgedragen dus daar kunnen we vrij weinig over zeggen. Ook is het veel te makkelijk om te denken dat je zomaar taken kan delegeren aan anderen binnen het bedrijf. Dat ligt er maar net aan met hoeveel werknemers je zit en wat zij allemaal te doen hebben.

Ik vind ook dat TS meer ballen moet tonen, zeker omdat hij aangeeft dat het voor hem niet werkt zo. Soms heb je maar te accepteren dat het klote is, omdat je er niets aan kan doen. Dat betekent echter niet dat de schuld hiervan bij TS ligt. Genoeg alpha-poppetjes in het werkveld. Accepteer je hun gedrag niet, dan pas je niet binnen de cultuur van het bedrijf en moet je opzoek naar iets anders. Het ligt er maar net aan waarbij jij je prettig voelt. Gedrag accepteren betekent echter niet dat je het ook normaal moet vinden. Zie je er echt tegen op, dan moet je je eigen grenzen stellen en als dat niet lukt binnen het bedrijf dan ga je -hoe makkelijk het ook klinkt- opzoek naar een andere baan.
Ook jij snapt niet dat je als manager die 2x modaal verdient, domweg zelf de regie in handen moet nemen.

Ikzelf heb het nergens gehad over overwerken en ook dat kun je als manager vaak voorkomen door verstandig te delegeren, zelf je prioriteiten te stellen in lijn met de bedrijfsbelangen (en dus ook heel slim afbakenen waar je je niet mee bezig gaat houden).

Lees nog even terug, dan snap je misschien wel waarom ik TS een spiegel voorhou:

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:05 schreef DJEblender het volgende:
Deze vent is enorm bot, wil alles asap ontvangen, je hoort alleen maar als het niet goed is, nooit dankjewel etc.

Maar ik heb geen plezier om onder deze man te werken, ook al is mijn baan zelf best leuk. Wel erg veeleisend, veel overwerken etc. Maar weinig dankbaarheid.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:02 schreef DJEblender het volgende:
Oke concreet voorbeeld, die vent heeft mij met hoge verwachtingen binnengehaald afgelopen februari.

Ben echt klaar met die vent, kan aan mij liggen. Maar ik wil gewoon een goede werksfeer met een leuke baas. Misschien ben ik te verwend, te veel millenial.

Maar goed, werk is best leuk.
In meer dan de helft van zijn posts loopt TS te mekkeren over het ontbreken van schouderklopjes, bedankjes en de slechte verstandhouding met zijn leidinggevende.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:05:06 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195124760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:53 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Wat een onzin, zoals vaak kwam hij in de ochtend langs met het verzoek. Ik heb dringend een aantal slides nodig vandaag. Kunnen jullie dit regelen? Terwijl wij andere prios hebben, die overigens ook van hem komen.

Dit zijn Ad hoc verzoeken waarvan hij verwacht dat ik het regel. Prima verder
Je hebt hier een ontzettend waardevol topic BOMVOL goed advies, en je kiest er alweer voor om aan te geven dat je leidinggevende onredelijke verwachtingen heeft. Ondertussen hebben we wel vastgesteld dat hij voor jouw salaris een bepaalde mate van senioriteit mag verwachten.

Deze houding heeft een naam. Onbewust onbekwaam.
Resistance is futile.
pi_195124763
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:53 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Wat een onzin, zoals vaak kwam hij in de ochtend langs met het verzoek. Ik heb dringend een aantal slides nodig vandaag. Kunnen jullie dit regelen? Terwijl wij andere prios hebben, die overigens ook van hem komen.

Dit zijn Ad hoc verzoeken waarvan hij verwacht dat ik het regel. Prima verder
Dit is juist het probleem, ad-hoc moet je zoveel mogelijk proberen te voorkomen (zal niet altijd lukken helaas)

Ad-Hoc verzoeken kosten in verhouding meer tijd, kwaliteit is vaak lager en zorgt voor extra stress/werkdruk. Dat soort dingen moet je zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

Dat je het regelt kan ook betekenen : Joh, ik regel dit nu maar kunnen we dit iets gestructureerder doen in de toekomst. Nu moet ik mijn planning omver gooien en dit kost ook extra tijd (en tijd = geld)
pi_195124797
Ik zit in de positie van jouw directeur TS. Of eigenlijk nog een trapje hoger.

Het is in de praktijk gewoon vaak zo dat ik de grens (bewust) opzoek bij mijn mensen. Krijg ik geen commentaar, ga ik verder omdat ik verwacht dat men op het niveau waar direct aan mij gerapporteerd wordt men zelfstandig en mondig is.

Daarnaast is het ook wel zo dat er maar zeer weinig feedback van onderop komt. Grotendeels door de hiërarchie. Ik sta er wel voor open en vraag voor (anonieme) leadership feedback.

Maar ook 'wij' zijn mensen waar je gewoon mee kunt praten en sparren. Maar neem wel zelf het initiatief.
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:11:54 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195124855
quote:
80s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zit in de positie van jouw directeur TS. Of eigenlijk nog een trapje hoger.

Het is in de praktijk gewoon vaak zo dat ik de grens (bewust) opzoek bij mijn mensen. Krijg ik geen commentaar, ga ik verder omdat ik verwacht dat men op het niveau waar direct aan mij gerapporteerd wordt men zelfstandig en mondig is.

Daarnaast is het ook wel zo dat er maar zeer weinig feedback van onderop komt. Grotendeels door de hiërarchie. Ik sta er wel voor open en vraag voor (anonieme) leadership feedback.

Maar ook 'wij' zijn mensen waar je gewoon mee kunt praten en sparren. Maar neem wel zelf het initiatief.
Je bent gewoon een veeleisende lul ;( :'(
Resistance is futile.
pi_195124863
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je bent gewoon een veeleisende lul ;( :'(
Weet ik >:)
pi_195124917
Ik zou ook niet te lang wachten TS. Als ik je al 8 maanden dingen vraag die zonder commentaar gedaan worden vind ik het opmerkelijk dat er dan out of the blue wel commentaar op komt. Ben je dan geschikt voor die functie? Dat zou ik me serieus afvragen. Wat deed/dacht je dan al die tijd?!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2020 11:16:43 ]
pi_195125020
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je bent gewoon een veeleisende lul ;( :'(
Dat noemen ze toch het maximale uit je werknemers halen ? :+
pi_195125080
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:21 schreef descon het volgende:

[..]

Dat noemen ze toch het maximale uit je werknemers halen ? :+
Delegeren :P
pi_195125490
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
In meer dan de helft van zijn posts loopt TS te mekkeren over het ontbreken van schouderklopjes, bedankjes en de slechte verstandhouding met zijn leidinggevende.
Ik vind dat geen mekkeren eerlijk gezegd. Mensen hebben gewoon behoefte aan waardering. Of in ieder geval regelmatige feedback, waarbij ook af en toe benoemd wordt wat je goed hebt gedaan.

Het is niet alsof die behoefte verandert als je 2x modaal verdient. Een veeleisende baan uitvoeren zonder waardering kan gewoon best eenzaam zijn.
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:02:13 #120
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_195125836
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik vind dat geen mekkeren eerlijk gezegd. Mensen hebben gewoon behoefte aan waardering. Of in ieder geval regelmatige feedback, waarbij ook af en toe benoemd wordt wat je goed hebt gedaan.

Het is niet alsof die behoefte verandert als je 2x modaal verdient. Een veeleisende baan uitvoeren zonder waardering kan gewoon best eenzaam zijn.
sowieso zijn schouderklopjes zeldzaam in de meeste bedrijven. Maar zit je daarop te wachten.

Ik weet dat ik m'n werk goed doe, dat hoeft niemand te zeggen.

Vanmorgen nog een besparing van 10K gerealiseerd door een "vergeten" dingetje te ontdekken. Daar haal ik dan voldoening uit.
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:05:50 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195125936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik vind dat geen mekkeren eerlijk gezegd. Mensen hebben gewoon behoefte aan waardering. Of in ieder geval regelmatige feedback, waarbij ook af en toe benoemd wordt wat je goed hebt gedaan.

Het is niet alsof die behoefte verandert als je 2x modaal verdient. Een veeleisende baan uitvoeren zonder waardering kan gewoon best eenzaam zijn.
Die behoefte verandert niet maar op dit niveau ben je wel zelf verantwoordelijk voor de mate waarin je lof oogst. TS lijkt alleen maar taakjes uit te voeren voor zijn leidinggevende (inhoudelijk heeft hij weinig prijsgegeven dus er even vanuitgaande dat het voorbeeld van de 3 slides de normale gang van zaken is). Dat zijn gewoon normale werkzaamheden, daar krijg je inderdaad geen 'goed gedaan' voor. Op managementniveau zijn het de dingen waarmee je de verwachtingen overtreft waarvoor je schouderklopjes krijgt. Dus op managementniveau passief meedraaien in de normale werkzaamheden (wat TS lijkt te doen) en vervolgens bedankjes verwachten, vind ik ook niet reëel.
Resistance is futile.
pi_195126386
Het is ook niet snel goed, daarom heb ik een hoger management functie afgeslagen om in mt te komen.
Vakman pur sang
pi_195127398
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat komt omdat je overal moet werken _O-
Mhoa sommige ambtenaren :O :z :Z
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:36:39 #124
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_195127788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:53 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Wat een onzin, zoals vaak kwam hij in de ochtend langs met het verzoek. Ik heb dringend een aantal slides nodig vandaag. Kunnen jullie dit regelen? Terwijl wij andere prios hebben, die overigens ook van hem komen.

Dit zijn Ad hoc verzoeken waarvan hij verwacht dat ik het regel. Prima verder
Dit, deze reactie, dat is precies waarom jij geen complimentjes gaat krijgen. Je hebt een functie op niveau. Het is wel het niveau waarop wat wordt verwacht. Inschattingsvermogen bijvoorbeeld, communicatie-skills. Als het een met het ander in conflict is, dan geef je dat gewoon direct aan en overleg je even kort hoe wat wanneer. Maar dat doe jij niet. Jij zegt ja en amen en blijft hem een lul vinden (dit is even een aanname maar dat is wat deze post uitstraald). En tegelijk kies je zelf maar een prioriteit op basis van...... en vind je het gek dat, als die verkeerd was, je een botte reactie krijgt.

Je moet echt je eigen werk gaan managen, en ook feedback geven, overleggen, wat er niet duidelijk is en communiceren. Maar jij blijft je gedragen als een gewone werknemer die op een te hoge plek is terecht gekomen. Je communiceert slecht of niet terug naar boven, je levert alleen je werk. Wel, ik heb nieuws voor je. Ik denk dat er ook meer van je was en wordt verwacht. Niet de kwaliteit van je slides, die is vast prima, maar het schort nog aan je kwaliteiten als manager van alle werkzaamheden.

Punt is, als je net zo communiceert op je werk als in dit topic, dan zit je nu een of meer niveaus te hoog. O ja, nog een. Wil je op dit niveau op gaan vallen? Wil je een schouderlklopje? Dan moet je iets gaan doen wat je niet gevraagd is maar wat je doet omdat het een goed idee is. Omdat het iets toevoegd waar nog niemand aan heeft gedacht of niemand ooit tijd of moeite heeft gestoken om het uit te voeren. En dat kan heel divers zijn. Dus als je nog hoger wilt komen, dan heb je nog wel wat stappen te maken. Maar voornamelijk in je hoofd en met de vraag of je die passie voor je werk kan opbrengen. En het antwoord op die vraag staat los van die lul boven je.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_195127857
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:02 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

sowieso zijn schouderklopjes zeldzaam in de meeste bedrijven. Maar zit je daarop te wachten.

Ik weet dat ik m'n werk goed doe, dat hoeft niemand te zeggen.

Vanmorgen nog een besparing van 10K gerealiseerd door een "vergeten" dingetje te ontdekken. Daar haal ik dan voldoening uit.
Mja er is vrij veel onderzoek naar gedaan, en waardering van leidinggevenden en collega's is voor de meeste mensen een belangrijke motivator. Vast niet voor iedereen inderdaad, maar laten we niet doen alsof TS een zwak schaapje is als ie het fijn vindt om waardering te krijgen
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die behoefte verandert niet maar op dit niveau ben je wel zelf verantwoordelijk voor de mate waarin je lof oogst. TS lijkt alleen maar taakjes uit te voeren voor zijn leidinggevende (inhoudelijk heeft hij weinig prijsgegeven dus er even vanuitgaande dat het voorbeeld van de 3 slides de normale gang van zaken is). Dat zijn gewoon normale werkzaamheden, daar krijg je inderdaad geen 'goed gedaan' voor. Op managementniveau zijn het de dingen waarmee je de verwachtingen overtreft waarvoor je schouderklopjes krijgt. Dus op managementniveau passief meedraaien in de normale werkzaamheden (wat TS lijkt te doen) en vervolgens bedankjes verwachten, vind ik ook niet reëel.
Je schrijft dat op als een waarheid, maar ik ken genoeg voorbeelden van hoger management waar dat anders gaat.

En we hebben het niet over uitgebreide loftuitingen he. Gewoon dat als je je best doet op iets, je een mailtje terug krijgt met 'bedankt, ziet er netjes uit'. Zulke dingen kosten nul energie, maar kunnen een wereld van verschil maken. Ook als je 2x modaal verdient
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:41:05 #126
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195127876
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:53 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Wat een onzin, zoals vaak kwam hij in de ochtend langs met het verzoek. Ik heb dringend een aantal slides nodig vandaag. Kunnen jullie dit regelen? Terwijl wij andere prios hebben, die overigens ook van hem komen.

Dit zijn Ad hoc verzoeken waarvan hij verwacht dat ik het regel. Prima verder
Jouw verhaal kan een paar kanten hebben, welke is niet op te maken uit jouw verhaal.
- Je baas is inderdaad een (incompetente) botte lul die niets kan
- Jij bent zelf niet zo goed als je denkt en eigenlijk je geld niet waard
- Beide bovenstaande zijn waar (zou in dit geval zomaar eens kunnen)

Dat jij niet kunt omgaan met een dringend klusje tussendoor en gewoon even alles kunt laten vallen zegt veel over jou en je vermogen echt zelfstandig (en pro-actief) te kunnen werken. Je schijnt te denken dat je baas er voor jou is in plaats van andersom.

Als er continu dringende klusjes zijn zegt dat iets over jouw baas. Hij is dan of inhoudelijk of qua sturing niet bijzonder competent. Een andere mogelijkheid is dat wispelturigheid bij jouw bedrijfstype hoort, is dat het geval dan ben je gewoon niet geschikt voor dit werk. Daar krijg je stress van.

Dat je contract tot februari loopt lijkt mij in dit geval een zegen. Je kunt nu gewoon zonder dat het opvalt iets anders zoeken, zeker in corona-tijd en hebt over luttele maanden helemaal geen last meer van deze directeur. Mocht echter blijken dat het probleem vooral bij jezelf zit dan gaat verkassen jouw probleem niet oplossen.
pi_195129069
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:00 schreef Seven. het volgende:
Ook jij snapt niet dat je als manager die 2x modaal verdient, domweg zelf de regie in handen moet nemen.

:O
pi_195131172
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hij ageert op het stukje elleboogjes en armpje drukken. Wat hij niet snapt, is dat je zulke dingen op managementniveau sowieso moet doen om je doelen te halen, maar dat je de daarvoor helemaal geen smerige spelletjes hoeft te spelen of zelfs maar aan jezelf voorbij hoeft te gaan.
Oh, ja je hebt gelijk. Overigens moet je dit al veel eerder kunnen dan op management niveau. Dit kan namelijk prima zonder dat je een eikel bent.
pi_195132760
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:33 schreef Seven. het volgende:
Als je 2x modaal verdient, dan zit je op managementniveau en dan is het dus vrij normaal om te verwachten dat iemand zelf oplossingen zoekt voor bijvoorbeeld een halfbakken inwerktraject.
Dat is wel een boude uitspraak.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195132894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is wel een boude uitspraak.
Nja soms moet je dingen simplificeren 😋 maat als je 2x modaal krijgt hoop ik wel dat de rest van wat zij omschrijft qua je gedrag aardig klopt.
pi_195132962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is wel een boude uitspraak.
Echt hoor, geeft alleen maar aan dat mensen geen idee hebben waar ze het over hebben. Met 75K per jaar op management niveau? Misschien in het kleine MKB, bij grote corps is 75K lang geen managementniveau.

Maar goed, er zitten genoeg interessante posts tussen, dank daarvoor
pi_195133194
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:02 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Echt hoor, geeft alleen maar aan dat mensen geen idee hebben waar ze het over hebben. Met 75K per jaar op management niveau? Misschien in het kleine MKB, bij grote corps is 75K lang geen managementniveau.

Maar goed, er zitten genoeg interessante posts tussen, dank daarvoor
Dat ben ik overigens wel grotendeels met je eens. Dat maakt het ook lastig vergelijken tussen bedrijven waar de functietitels wel gelijk liggen maar de taken/verantwoordelijkheden (totaal) niet. Overigens is 75k natuurlijk een meer dan prima salaris.

Bij ons is 2 keer modaal echt louter uitvoerend. Vanaf 2.5/3 keer begint het (laagste) management niveau.
Maar ons 'laagste' niveau is wellicht al een hoger niveau qua verantwoordelijkheden en budgetten dan midden of hoog management bij een ander bedrijf.

Wel of niet management niveau staat wel los van je eigen verantwoordelijkheid nemen om er iets van te maken. Dat kan vanaf ieder salaris.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2020 18:24:17 ]
pi_195133373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nja soms moet je dingen simplificeren 😋 maat als je 2x modaal krijgt hoop ik wel dat de rest van wat zij omschrijft qua je gedrag aardig klopt.
Dat wel, tot op zekere hoogte. Zat bedrijven waar je als uitvoerend personeel 75k pakt. Bij mijn huidige werkgever zijn teamleiders die dat bij lange na niet halen. En teammanagers (MT-lid van een divisie) waarvan de schaal lager start.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:36:54 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195133376
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:02 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Echt hoor, geeft alleen maar aan dat mensen geen idee hebben waar ze het over hebben. Met 75K per jaar op management niveau? Misschien in het kleine MKB, bij grote corps is 75K lang geen managementniveau.

Maar goed, er zitten genoeg interessante posts tussen, dank daarvoor
Ik verdien 75k per jaar en ik ben verantwoordelijk voor meer dan 100 mensen binnen een zeer bekend bedrijf dat wereldwijd honderdduizenden mensen in dienst heeft en miljarden omzet.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:39:07 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195133400
quote:
80s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat ben ik overigens wel grotendeels met je eens. Dat maakt het ook lastig vergelijken tussen bedrijven waar de functietitels wel gelijk liggen maar de taken/verantwoordelijkheden (totaal) niet. Overigens is 75k natuurlijk een meer dan prima salaris.

Bij ons is 2 keer modaal echt louter uitvoerend. Vanaf 2.5/3 keer begint het (laagste) management niveau.
Maar ons 'laagste' niveau is wellicht al een hoger niveau qua verantwoordelijkheden en budgetten dan midden of hoog management bij een ander bedrijf.

Wel of niet management niveau staat wel los van je eigen verantwoordelijkheid nemen om er iets van te maken. Dat kan vanaf ieder salaris.
Waar werk je en zoek je nog mensen die wel verantwoordelijkheid willen nemen? :7
Resistance is futile.
pi_195133456
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik verdien 75k per jaar en ik ben verantwoordelijk voor meer dan 100 mensen binnen een zeer bekend bedrijf dat wereldwijd honderdduizenden mensen in dienst heeft en miljarden omzet.
dan wordt je onderbetaald imo
pi_195133521
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik verdien 75k per jaar en ik ben verantwoordelijk voor meer dan 100 mensen binnen een zeer bekend bedrijf dat wereldwijd honderdduizenden mensen in dienst heeft en miljarden omzet.
Dat zegt niet per se wat over jouw beeld van salarissen voor non-management-salarissen bij andere bedrijven. Er zijn bedrijven die meer betalen voor mensen zonder hiërarchische verantwoordelijkheid, op uitvoerende functies. Echt waar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:55:04 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195133612
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:48 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat zegt niet per se wat over jouw beeld van salarissen voor non-management-salarissen bij andere bedrijven. Er zijn bedrijven die meer betalen voor mensen zonder hiërarchische verantwoordelijkheid, op uitvoerende functies. Echt waar.
Ik geloof je wel, maar dat neemt niet weg dat je voor 2x modaal zelfstandigheid wel het minste is dat je kunt verwachten van een werknemer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:43 schreef DJEblender het volgende:

[..]

dan wordt je onderbetaald imo
Ik ben tevreden op dit moment. Het zou op senior niveau 3 schalen hoger kunnen zitten maar ik ben nog niet zo ver (en ik wil die kant ook niet op want vrij specialistische functie en ik ben veel meer een generalist). Ik zit bovendien in een low margin industrie.
Resistance is futile.
pi_195134151
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:11 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Dit soort gasten, zeker bij corps, zijn nou eenmaal haaien. Deal with it or leave.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:11 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Dit soort gasten, zeker bij corps, zijn nou eenmaal haaien. Deal with it or leave.
Dit dus. Kweek een ruggengraat, je kan niet elke keer weg om dat de baas niet lief/een eikel/bot is.
pi_195134365
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waar werk je en zoek je nog mensen die wel verantwoordelijkheid willen nemen? :7
Softwarehuis in een niche markt ;)
Goede mensen zijn altijd welkom. Maar dan wel met een specialisatie is een bepaalde (programmeer) richting ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2020 19:29:05 ]
pi_195134450
quote:
80s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Softwarehuis in een niche markt ;)
Goede mensen zijn altijd welkom. Maar dan wel met een specialisatie is een bepaalde (programmeer) richting ;)
Ik wil best onder jouw werken in de finance ;)
pi_195134505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:30 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Ik wil best onder jouw werken in de finance ;)
Ik weet niet of ik veel verschil van je huidige leidinggevende ;)

Ik zit aan de product kant en ben wereldwijd verantwoordelijk voor al onze data en software oplossingen. Finance dus niet mijn tak ;)
pi_195134529
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik geloof je wel, maar dat neemt niet weg dat je voor 2x modaal zelfstandigheid wel het minste is dat je kunt verwachten van een werknemer.
[..]

Ik ben tevreden op dit moment. Het zou op senior niveau 3 schalen hoger kunnen zitten maar ik ben nog niet zo ver (en ik wil die kant ook niet op want vrij specialistische functie en ik ben veel meer een generalist). Ik zit bovendien in een low margin industrie.
Uiteraard. In elk geval tot op zekere hoogte.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195134645
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:19 schreef zweefbij het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. Kweek een ruggengraat, je kan niet elke keer weg om dat de baas niet lief/een eikel/bot is.
Ik ben niet elke keer weg gegaan door een baas. Van de 5 bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt heb, heb ik 2 klootzakken gehad (mijn 1e baan en nu), en de andere 3 waren opzich redelijk tot zeer goed.

Ik ben snel wegggaan omdat ik flinke stappen in salaris kon maken.

Ik ben 7 jaar geleden begonnen op 2300e bruto per maand (iets van 29/30K per jaar). Nu, 7 jaar later zit ik op 75K. Ik heb salaris altijd belangrijk gevonden.

Alleen de laatste jaren vind ik waardering en werkplezier steeds belangrijker worden.
pi_195134702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:38 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Ik ben niet elke keer weg gegaan door een baas. Van de 5 bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt heb, heb ik 2 klootzakken gehad (mijn 1e baan en nu), en de andere 3 waren opzich redelijk tot zeer goed.

Ik ben snel wegggaan omdat ik flinke stappen in salaris kon maken.

Ik ben 7 jaar geleden begonnen op 2300e bruto per maand (iets van 29/30K per jaar). Nu, 7 jaar later zit ik op 75K. Ik heb salaris altijd belangrijk gevonden.

Alleen de laatste jaren vind ik waardering en werkplezier steeds belangrijker worden.
Mja, overal waar je 75k gaat pakken wordt iets van je verwacht hè. Of het nu uitvoerend is of niet.

Ik ga niemand 75k betalen zonder er wat voor terug te krijgen. Dus 'makkelijk' gaat het nooit worden.
pi_195134904
quote:
80s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mja, overal waar je 75k gaat pakken wordt iets van je verwacht hè. Of het nu uitvoerend is of niet.

Ik ga niemand 75k betalen zonder er wat voor terug te krijgen. Dus 'makkelijk' gaat het nooit worden.
Dat er iets verwacht wordt is niet erg. Hoort ook bij mijn functie en dat vind ik prima. Ik ben bovengemiddeld slim en ambitieus al zeg ik het zelf. Zet ook graag een extra stap.
Alleen ik wil wel gewoon normaal behandeld worden, salaris heeft er niks mee te maken. Bedrijf hiervoor was groter dan waar ik nu zit. De CFO daar was heel empatisch, was bijna een collega in ons team ipv de CFO. En die vent was een hogere baas dan mijn huidige CFO. Alleen zo gedroeg die zich totaal niet.

Deze vent is een hierarhische botte lul die alleen maar dingen verwacht, zonder voor zijn mensen te zorgen. Hij voelt zich de directeur (is die ook) en zo gedraagd die zich ook. Is niet mijn stijl als ik later in zo'n positie kom...
pi_195134957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:48 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Dat er iets verwacht wordt is niet erg. Ik ben bovengemiddeld slim en ambitieus al zeg ik het zelf. Zet ook graag een extra stap.
Alleen ik wil wel gewoon normaal behandeld worden, salaris heeft er niks mee te maken. Bedrijf hiervoor was groter dan waar ik nu zit. De CFO daar was heel empatisch, was bijna een collega in ons team ipv de CFO. En die vent was een hogere baas dan mijn huidige CFO. Alleen zo gedroeg die zich totaal niet.

Deze vent is een hierarhische botte lul die alleen maar dingen verwacht, zonder voor zijn mensen te zorgen. Hij voelt zich de directeur (is die ook) en zo gedraagd die zich ook. Is niet mijn stijl als ik later in zo'n positie kom...
Nee, ook de mijne niet. Althans niet zoals je het nu schetst. Ik probeer overigens wél enige afstand te houden omdat dat mensen vaak net wat scherper houdt en je veel last kunt voorkomen daarmee. Afstand staat niet gelijk aan een botte lul zijn.

Maar okay, ik denk dat hier weinig eer te behalen is. Als die man z'n karakter zo is ga je er weinig aan kunnen doen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 20:13:40 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195135388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:48 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Dat er iets verwacht wordt is niet erg. Hoort ook bij mijn functie en dat vind ik prima. Ik ben bovengemiddeld slim en ambitieus al zeg ik het zelf. Zet ook graag een extra stap.
Alleen ik wil wel gewoon normaal behandeld worden, salaris heeft er niks mee te maken. Bedrijf hiervoor was groter dan waar ik nu zit. De CFO daar was heel empatisch, was bijna een collega in ons team ipv de CFO. En die vent was een hogere baas dan mijn huidige CFO. Alleen zo gedroeg die zich totaal niet.

Deze vent is een hierarhische botte lul die alleen maar dingen verwacht, zonder voor zijn mensen te zorgen. Hij voelt zich de directeur (is die ook) en zo die zich ook. Is niet mijn stijl als ik later in zo'n positie kom...
Dit slaat echt alles :D .
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 20:14:36 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195135406
Nou, euh, keep it leuk mensen. Thanks.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195135500
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit slaat echt alles :D .
Echt hoor, wie ben jij dan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')