abonnement Unibet Coolblue
pi_195115836
quote:
In de brief aan minister De Jonge van volksgezondheid schrijft Rouvoet dat het voorrang geven aan zorg- en onderwijsmedewerkers onder de huidige omstandigheden ‘schuurt’ met het gericht aanpakken van clusters van virusuitbraken, de meest effectieve manier om het virus te bestrijden.

Die clusters spoor je op door contacten van een besmet persoon te testen zodra zij ook symptomen krijgen. Vanwege het grote tekort aan laboratoriumcapaciteit vrezen de GGD’en dat de voorrangsregeling voor zorg en onderwijs ten koste gaat van deze aanpak. Ze vinden de voorrangsregeling ‘niet goed te combineren’ met de krapte in de teststraat en de wachttijden voor andere groepen.
quote:
Met hun brief leggen de GGD’en een bom onder de huidige strategie waarbij Nederlanders relatief veel bewegingsvrijheid hebben, en iedereen met klachten zich kan laten testen.
https://www.trouw.nl/zorg(...)-goed-plan~b0c345c7/

quote:
De Gouw ziet dat anders: 'We zitten ver boven de aantallen waar we rekening mee hadden gehouden. Je moet je op ieder moment afvragen of het huidige testbeleid effectief genoeg is om regionale brandjes uit te trappen. De middelen die we hebben moeten we effectiever gaan gebruiken. De brief is gewoon een verzoek om overleg.'

De GGD-directeur vervolgt: 'Het gaat om een infectieziekten, dus iedere test moet je zo goed mogelijk gebruiken. Je moet dus groepen selecteren waar het risico op verspreiding van het virus het grootst is. Dat zijn kwetsbare personen en bijvoorbeeld zorgmedewerkers. Maar afhankelijk van de situatie kunnen dat ook leraren zijn.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ang-in-de-teststraat

GGD-directeur Rouvoet zegt: we moeten geen voorrang geven, want dat rijmt niet met het gericht aanpakken van clusters.
GGD-directeur De Gouw zegt: we moeten voorrang geven aan groepen met verhoogd risico.

Ik denk dat de GGD niet echt het economische belang van testen begrijpen. Mensen blijven of onnodig dagenlang thuis omdat ze verkoudheidsklachten hebben. Of ze werken door met de klachten en besmetten veel andere mensen, waardoor hele bedrijven moeten sluiten. Het testen mag best wat kosten om die situatie te voorkomen. Het is verder leuk dat kwetsbare mensen dan wel getest kunnen worden, maar dan ben je eigenlijk al te laat want ze zijn dan al besmet. :?
pi_195115896
De GGD heeft geen economische taak of doelstelling, de GGD hoeft op geen enkele wijze met economische overwegingen aan de slag te gaan. Zij zijn er voor volksgezondheid en niet om te bepalen wie een groter economisch belang vertegenwoordigd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 september 2020 @ 20:10:08 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195115947
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:03 schreef Jojoke het volgende:
Het testen mag best wat kosten om die situatie te voorkomen.
Volgens mij is geld nog geen een keer als argument genoemd.

Dat je in geval van ondercapaciteit slim met de beschikbare capaciteit om wilt gaan lijkt mij niet meer dan logisch.

Als ik beide personen naast elkaar lees heeft De Gouw wel meer moeite een coherent verhaal te vertellen.
quote:
Je moet dus groepen selecteren waar het risico op verspreiding van het virus het grootst is. Dat zijn kwetsbare personen en bijvoorbeeld zorgmedewerkers. Maar afhankelijk van de situatie kunnen dat ook leraren zijn.'
Ik snap het bruggetje van kwetsbare personen en zorgmedewerkers naar leraren niet.
pi_195119500
Het werk zal verschrikkelijk zijn, in Frankrijk staken de testers al. Misschien veel meer mensen opleiden tot tester zodat je een soort estafetteploeg kan opstellen.

In Frankrijk hebben enkele honderden medewerkers van laboratoria die coronatests afnemen het werk neergelegd. Ze klagen over ondermaatse werkomstandigheden - "oorlogsomstandigheden" noemen sommigen het-, een toenemende druk en agressieve bezoekers in de testcentra.
https://twnews.be/be-news(...)besmettingen-per-dag
  donderdag 17 september 2020 @ 22:56:50 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_195119640
Gezien hoe virulent covid is, vraag ik me af of hoe nuttig contactonderzoek is buiten quarantaine om. Als ik het nu zou hebben, ik ben op zoveel plekken geweest en mensen ontmoet dat het echt niet meer te onderzoeken valt. Ik kan m'n naasten informeren en dat was het wel. Kun je toch beter generiek testen en prioritiseren.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 22:49 schreef Mondkapje het volgende:
Het werk zal verschrikkelijk zijn, in Frankrijk staken de testers al. Misschien veel meer mensen opleiden tot tester zodat je een soort estafetteploeg kan opstellen.

In Frankrijk hebben enkele honderden medewerkers van laboratoria die coronatests afnemen het werk neergelegd. Ze klagen over ondermaatse werkomstandigheden - "oorlogsomstandigheden" noemen sommigen het-, een toenemende druk en agressieve bezoekers in de testcentra.
https://twnews.be/be-news(...)besmettingen-per-dag
Nouja in Frankrijk staken ze als het regent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195124347
Rouvoet heeft gelijk. De ggds houden geen rekening met economische belangen zoals het hoort. Als de politiek dit wel wil moeten ze deze taak niet bij de ggd leggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')