abonnement Unibet Coolblue
pi_195113113
Corruptie bij politie: 'We zijn naďef geweest'.


quote:
In ruim 20 miljoen chatberichten in het omvangrijke EncroChat-onderzoek stuit de politie ook op corruptie binnen de eigen gelederen en andere opsporingsdiensten. Volgens korpschef Henk van Essen is corruptie "onmiskenbaar aanwezig" en zijn er "rotte appels die criminelen behulpzaam zijn".

Hoewel corruptie van alle tijden is, lijkt het erop dat het in omvang toeneemt, zegt de korpschef. Er moet iets gebeuren, verduidelijkt politiewoordvoerder Robbert Salome in het NOS Radio 1 Journaal. "Je kunt wel aan de bovenkant boeven blijven vangen, maar de aanwas moet ook gestopt worden. Bedrijven en mensen moeten weerbaar worden tegen verlokkingen", zegt Salome.

Maar hoe voorkom je dat een agent een "rotte appel" wordt? Het EncroChat-onderzoek moet hierin meer inzicht verschaffen, zegt Salome. "Vragen als: waarom doet een agent dit? Wordt iemand onder druk gezet, gaat het om puur financieel gewin, of heeft iemand schulden? Dat is informatie die ons gaat helpen."

Plat als een dubbeltje
Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politie Bond (NPB), is geschrokken van de ernst en omvang de zaak. "We zien meer en meer dat het niet alleen om verleiding gaat, maar ook om bedreiging. Dit zie je niet alleen bij politiemensen, maar ook bij notarissen en advocaten. Ze worden nadrukkelijk onder druk gezet. Die agressiviteit die daarmee gepaard gaat, daar maak ik me zorgen over", aldus Struijs.

Hij wil dat politieagenten niet alleen in de opleiding, maar doorlopend worden bijgeschoold als het gaat om corruptie. "We moeten leren van eigentijdse afbreukrisico's." Als voorbeeld geeft hij een agent die in zijn vrije tijd in de kroeg een biertje drinkt, daarvan een foto op sociale media plaatst en vervolgens in diezelfde kroeg benaderd wordt door criminelen.

"Op het moment dat een politieman of douanebeambte onder druk gezet wordt, omdat criminelen zeggen: ik ga iets met je gezin doen, dan moet zo'n persoon veilig kunnen melden dat 'ie wordt benaderd."

Politiesocioloog Jaap Timmer van de Vrije Universiteit Amsterdam benadrukt het belang van vertrouwen. "Je moet van elkaar weten wat er speelt. Dat betekent ook dat je de privésituatie kent. Mensen kunnen veranderen. Iemand die ooit gescreend is, kan jaren later zo plat als een dubbeltje worden."

Volgens Struijs heerst er soms een taboe om elkaar te bevragen. "Terwijl het een hele professionele vraag is om te vragen waar de ander zich mee bezighoudt."

Sluw en heimelijk
Als een corruptiezaak aan het licht komt, hoor je volgens Struijs dan ook vaak: 'Hč? Die! Die is zo goed', wat aangeeft dat corruptie lastig te herkennen is. "Het verloopt sluw en heimelijk. Vaak zijn het mensen die sociaal erg intelligent zijn."

Er zijn talloze programma's binnen de politie die transparantie bevorderen. Ook Otto Adang, gedragswetenschapper en verbonden aan de Politieacademie, beaamt dat integriteit in de opleiding centraal staat. "Er zijn vier kernwaarden geformuleerd: integer, betrouwbaar, moedig en verbindend. Als je handelt in tegenspraak met een van deze kernwaarden, dan is dat reden voor ontslag", legt Adang uit.

Wat moet helpen 'platte dienders' eerder te herkennen is de invoering van de nieuwe wet screening. Dit wetsvoorstel ligt nu bij de Eerste Kamer en moet het mogelijk maken niet alleen nieuwe medewerkers, maar ook hun omgeving te screenen. Ook bevat de nieuwe wet een meldplicht, om relevante veranderingen in persoonlijke omstandigheden, zoals bijvoorbeeld schulden, door te geven.

Naďef
"We zijn naďef geweest", besluit Jan Struijs van de NPB. "Corruptie is een uitvloeisel van de georganiseerde misdaad. De georganiseerde misdaad is veel dichter tegen de overheid gekropen. Dat ondermijnt en ontwricht onze samenleving."

Struijs pleit daarom voor een 'Deltaplan' voor de bestrijding van de georganiseerde misdaad in Nederland, waarin politie, douane, Belastingdienst, marechaussee en bedrijfsleven samenwerken.

"Het gaat niet alleen om geld en mensen, maar daar zit wel een probleem. We spelen nu met oude kleren in de Champions League", stelt Struijs. "Neem het onderzoek naar EncroChat: dat gaat vier jaar duren. Ik denk niet dat de georganiseerde misdaad vier jaar lang stil blijft zitten. Als het zo doorgaat, dan loop je altijd achter de feiten aan."
======================================
Dit is toch wel heel verschrikkelijk! :{
  donderdag 17 september 2020 @ 17:34:42 #2
22565 asco
Los in deze tent
pi_195113137
Komt nooit meer goed in dit land.
Maar dat is eigenlijk al een tijdje geen nieuws meer.
pi_195113141
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
pi_195113223
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Het wordt niet aangehaald maar ik durf eigenlijk wel te wedden dat daar een probleem zit!
pi_195113264
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Suggereer jij nu een verband tussen de diversiteitsvoorrang en de corruptie? :% Oei. Jij durft!

De horror, laat ze het niet horen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195113275
Het is blijkbaar zo ERG dat men praat over een deltaplan! :{
pi_195113278
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Dit
pi_195113290
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
pi_195113317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef asco het volgende:
Komt nooit meer goed in dit land.
Maar dat is eigenlijk al een tijdje geen nieuws meer.
Wat een doemdenkerij weer. :')


Tip voor de rest: reageer hier gewoon niet meer op.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:46:42 #10
22565 asco
Los in deze tent
pi_195113361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Wat een doemdenkerij weer. :')

Tip voor de rest: reageer hier gewoon niet meer op.
Want alles is fantastisch en mensen met een andere mening moeten we censureren. ^O^
pi_195113365
We zijn naief geweest...
Ja dat zie ik op vele vlakken, nu nog steeds.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195113381
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:46 schreef asco het volgende:

[..]

Want alles is fantastisch en mensen met een andere mening moeten we censureren. ^O^
Want negeren is hetzelfde als censureren. Tot zover jouw taalkennis ^O^
  donderdag 17 september 2020 @ 17:52:01 #13
22565 asco
Los in deze tent
pi_195113453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Want negeren is hetzelfde als censureren. Tot zover jouw taalkennis ^O^
:Z
pi_195113457
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Want negeren is hetzelfde als censureren. Tot zover jouw taalkennis ^O^
Volgens mij vergeet jij snel wat je een paar seconden geleden zei
pi_195113504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:52 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Volgens mij vergeet jij snel wat je een paar seconden geleden zei
Nee hoor.
pi_195113543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nee hoor.
Lees eens terug
pi_195113602
NL glijdt op allerlei fronten steeds meer af richting bananenrepubliek. Corruptie onder agenten is wat mij betreft zo’n beetje het ergste wat er is.
pi_195113625
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:57 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Lees eens terug
Ok. Tip voor de rest: reageer hier niet meer op.

Ik hoop dat je de vetgedrukte hints snapt. Ik reageer hier verder niet meer op.
pi_195113640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ok. Tip voor de rest: reageer hier niet meer op.

Ik hoop dat je de vetgedrukte hints snapt. Ik reageer hier verder niet meer op.
Lol dan mis je dus echt het punt
pi_195113704
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Waarom ga je vanuit dat dat de oorzaak is? Kan net zo goed bezuinigingen zijn geweest.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 17 september 2020 @ 19:34:20 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195115170
quote:
Iemand die ooit gescreend is, kan jaren later zo plat als een dubbeltje worden.
Ik snap de uitspraak niet, tenzij hij platzak bedoelt
pi_195115759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik snap de uitspraak niet, tenzij hij platzak bedoelt
Een platte agent/pet is een corrupte agent.
pi_195116034
quote:
Er zijn talloze programma's binnen de politie die transparantie bevorderen. Ook Otto Adang, gedragswetenschapper en verbonden aan de Politieacademie, beaamt dat integriteit in de opleiding centraal staat. "Er zijn vier kernwaarden geformuleerd: integer, betrouwbaar, moedig en verbindend. Als je handelt in tegenspraak met een van deze kernwaarden, dan is dat reden voor ontslag", legt Adang uit.
Als men de politieagenten zou toetsen op de kernwaarde moedig, dan valt toch bijna iedereen af als politieagent? En de politieagenten die moedig genoeg zijn gebleken tijdens het toetsen, hebben dan geen echt leven of een korter leven, want de criminelen zijn groter en sterker en veel sneller.
pi_195119778
Dat Encro-Chat is een soort van oplossing voor dit probleem gebleken, creeer een nieuwe chat en na een tijdje kun je weer de corrupte individuen eruit vissen. Als je dat vaker doet dan dat je politiemensen opgeleid krijgt, zal het resultaat positief zijn.
pi_195120334
Tsja, zijn we vol van verbazing..?

Sommige groepen dekken elkaar altijd. Tribalisme heet dat.

Kennen we nog die tolk die door de AIVD werd ingehuurd en daarna alles doorspeelde naar de Hofstadgroep _O-
  vrijdag 18 september 2020 @ 00:43:57 #26
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195120996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:03 schreef Mondkapje het volgende:
Dat Encro-Chat is een soort van oplossing voor dit probleem gebleken, creeer een nieuwe chat en na een tijdje kun je weer de corrupte individuen eruit vissen. Als je dat vaker doet dan dat je politiemensen opgeleid krijgt, zal het resultaat positief zijn.
Nee deze criminelen zijn gewoon oerdomme oelewappers die niet willen snappen dat er veel veiligere alternatieven zijn. Gelukkig maar.
pi_195121320
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Je haalt de woorden uit mijn mond
pi_195122095
Hoe sterk moet je in je schoenen staan als criminelen je bedreigen je kinderen iets aan te doen als je niet wat informatie doorgeeft. Zeker tegenwoordig waar al je persoonlijke informatie makkelijk te vinden is op het internet.
  vrijdag 18 september 2020 @ 07:33:27 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195122198
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:13 schreef Evertjan het volgende:
Hoe sterk moet je in je schoenen staan als criminelen je bedreigen je kinderen iets aan te doen als je niet wat informatie doorgeeft. Zeker tegenwoordig waar al je persoonlijke informatie makkelijk te vinden is op het internet.
Tja.... gewoonlijk doe je aangifte van bedreiging maar je weet dan als geen ander dat die op de stapel "Doen we niks mee" belandt
  vrijdag 18 september 2020 @ 07:38:22 #30
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_195122218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:32 schreef SuperKaas het volgende:
Tsja, zijn we vol van verbazing..?

Sommige groepen dekken elkaar altijd. Tribalisme heet dat.

Kennen we nog die tolk die door de AIVD werd ingehuurd en daarna alles doorspeelde naar de Hofstadgroep _O-
Dit
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:06:57 #31
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_195123007
Het is al een paar keer benoemd, maar ik kan me niet voorstellen dat de toename van diversiteit en corruptie binnen het korps niet enige correlatie met elkaar hebben. Hoe vaak hebben we de laatste tijd nieuws berichten voorbij zien komen met: "Ahmed el huppeldepup blijkt politiemol"

Natuurlijk zijn er ook foute autochtone dienders, altijd al geweest. Maar de laatste tijd loopt het de spuigaten uit.

Ik denk inderdaad ook dat er grote groepen zijn waar tribalisme en geloofsovertuiging voor integriteit gaat. En als die groepen dan beginnen te werken in beroepen waar het omgekeerde juist het belangrijkste van het beroep is, dan kun je wachten op problemen.

Ik ben heel benieuwd of hier nog een rapport over komt, en belangrijker nog, wat dan de conclusies van dit rapport zullen zijn.
pi_195123048
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Beetje jammer dat dit niet benoemd wordt.

Terwijl daar de oorzaak meestal ligt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195123203
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:06 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik ben heel benieuwd of hier nog een rapport over komt, en belangrijker nog, wat dan de conclusies van dit rapport zullen zijn.
Er zal vast wel een commissie met duurbetaalde consultants worden aangesteld die na lang vergaderen tot de conclusie komt:

'Dit zijn incidenten.'

Glas, plas, was.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:25:55 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123332
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:09 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Beetje jammer dat dit niet benoemd wordt.

Terwijl daar de oorzaak meestal ligt.
Ik twijfel daar een beetje aan zelf. Want als dit inderdaad meestal de oorzaak is. Dan zou het juist makkelijk zijn op te lossen natuurlijk. Dan weet je wie het zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195123434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik twijfel daar een beetje aan zelf. Want als dit inderdaad meestal de oorzaak is. Dan zou het juist makkelijk zijn op te lossen natuurlijk. Dan weet je wie het zijn.
Dan krijg je het verwijt institutioneel racisme.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:33:22 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123486
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dan krijg je het verwijt institutioneel racisme.
Erger is denk ik dat corruptie niet alleen een probleem is bij de politie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:33:42 #37
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195123491
Eindsalaris politie-agent pakweg 2700 euro, hoofdagent 2900 euro. Daar komen wat toeslagen bij voor onregelmatige tijden en dergelijke.

Heb je als agent een relatie met een andere agent, kun je in de randstad eigenlijk nauwelijks een huis kopen.

Kortom, pay peanuts get (criminal) monkeys.
pi_195123615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik twijfel daar een beetje aan zelf. Want als dit inderdaad meestal de oorzaak is. Dan zou het juist makkelijk zijn op te lossen natuurlijk. Dan weet je wie het zijn.
Lees je geen kranten?

Het zijn zo vaak niet Nederlandse namen die bij corrutiezaken voorbij komen dat het versoepelde HR beleid (lees het moest multi-culti worden) overduidelijk de hoofdoorzaak is.

En ik geeft de agent die allochtoon is die zijn crimineele neefje info geeft niet de schuld maar het gebrek aan screening omdat er meer meer meer allochtonen bij de politie moesten komen koste wat het kost!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:45:35 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123648
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Eindsalaris politie-agent pakweg 2700 euro, hoofdagent 2900 euro. Daar komen wat toeslagen bij voor onregelmatige tijden en dergelijke.

Heb je als agent een relatie met een andere agent, kun je in de randstad eigenlijk nauwelijks een huis kopen.

Kortom, pay peanuts get (criminal) monkeys.
Op zich met je eens. Maar Nederland is dankzij de infrastructuur en de haven van Rotterdam een belangrijk doorvoer land voor de drugscriminelen. Ik denk daarom dat corruptie bij de politie maar een topje van de ijsberg is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:48:18 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123682
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:43 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Lees je geen kranten?

Het zijn zo vaak niet Nederlandse namen die bij corrutiezaken voorbij komen dat het versoepelde HR beleid (lees het moest multi-culti worden) overduidelijk de hoofdoorzaak is.

En ik geeft de agent die allochtoon is die zijn crimineele neefje info geeft niet de schuld maar het gebrek aan screening omdat er meer meer meer allochtonen bij de politie moesten komen koste wat het kost!
Je gaat er dan wel aan voorbij dat een gebrek aan diversiteit bij de politie ook problemen geeft. Ook dat staat in kranten te lezen namelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:51:09 #41
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195123718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich met je eens. Maar Nederland is dankzij de infrastructuur en de haven van Rotterdam een belangrijk doorvoer land voor de drugscriminelen. Ik denk daarom dat corruptie bij de politie maar een topje van de ijsberg is.
dat ben ik met je eens. overigens denk ik ook dat het een illusie is dat corruptie regionaal gebonden is.

Wat ik vooral bedoel is dat de waardering voor professionaliteit en vakkennis grondig is afgebroken. Ooit was een politie-agent iemand. Nu vooral een lul (of kut) in blauw waar je tegenaan moet zeiken.

Dat afbreken is door de politiek dusdanig grondig uitgevoerd dat corruptie bij alle overheidsdiensten indien nog niet aanwezig, slechts nog een kwestie van tijd is.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:55:41 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195123769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

dat ben ik met je eens. overigens denk ik ook dat het een illusie is dat corruptie regionaal gebonden is.

Wat ik vooral bedoel is dat de waardering voor professionaliteit en vakkennis grondig is afgebroken. Ooit was een politie-agent iemand. Nu vooral een lul (of kut) in blauw waar je tegenaan moet zeiken.

Dat afbreken is door de politiek dusdanig grondig uitgevoerd dat corruptie bij alle overheidsdiensten indien nog niet aanwezig, slechts nog een kwestie van tijd is.
Met je eens. Maar het is complexer denk ik. Denk daarbij ook aan geldstromen en het bankwezen dat zijn vaak nette mannen in mooie pakken bijvoorbeeld. Met een goed salaris.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:00:39 #43
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195123834
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met je eens. Maar het is complexer denk ik. Denk daarbij ook aan geldstromen en het bankwezen dat zijn vaak nette mannen in mooie pakken bijvoorbeeld.
Klopt. Het probleem wordt groter omdat de groep die vroeger gewaardeerd en gerespecteerd werd (politie, douane, fiod, marechaussee) dusdanig wordt ondergescheten dat de corrigerende werking die daarvan uitging aan corrosie onderhevig is.

Het vermogen om de nette mannen in mooie pakken aan te pakken is aan het verminderen/verdwijnen. Dat zie je in Angelsaksische landen nog erger, maar die lopen altijd wat jaren voor in dit soort ontwikkelingen
pi_195123855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:13 schreef Evertjan het volgende:
Zeker tegenwoordig waar al je persoonlijke informatie makkelijk te vinden is op het internet.
Daar kun je heel wat zelf aan doen... Iig quitten met socialmedia!
pi_195124043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je gaat er dan wel aan voorbij dat een gebrek aan diversiteit bij de politie ook problemen geeft. Ook dat staat in kranten te lezen namelijk.
Jammer dat deze opmerking genegeerd wordt, want ook dit is waar.
pi_195124089
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je gaat er dan wel aan voorbij dat een gebrek aan diversiteit bij de politie ook problemen geeft. Ook dat staat in kranten te lezen namelijk.
Nee dat doe ik niet.

Ik geef aan dat men om een quota te halen te veel door de vingers heeft gezien.

Dat blijkt dus niet zo'n goed idee te zijn geweest.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:40:47 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195124393
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet.

Ik geef aan dat men om een quota te halen te veel door de vingers heeft gezien.

Dat blijkt dus niet zo'n goed idee te zijn geweest.
Ik denk dat de problemen bij de politie groter zijn dan puur corruptie en of een quota.

Bijvoorbeeld hoe kan het dat een corrupte agent jaren lang kan werken zonder dat dit opvalt? Hoe kan het dat agenten toegang hebben tot informatie en dat door kunnen spelen naar criminelen ook als ze zelf eigenlijk geen toegang nodig hebben? Er is dan denk ik in de basis ook wat mis met de bedrijfscultuur.

Maar positief is natuurlijk wel dat het de politie in staat was een belangrijk crimineel communicatie netwerk te kraken. Waardoor er weer minder corruptie komt en criminelen achter de tralies gaan komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195124400
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:34 schreef Tlaloc het volgende:
Tja, bij de sollicitaties was men drukker bezig met diversiteit dan integriteit...
Hoe bedoel je?

twitter
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:43:40 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195124434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

[ twitter ]
Wat is hier mis mee?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195124623
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat is hier mis mee?
Politiek doe je in de kamer niet bij de politie of justitie of het OM.

Zie aquarium's seponering en Wilders vervolging...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:58:27 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195124650
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Politiek doe je in de kamer niet bij de politie of justitie of het OM.

Zie aquarium's seponering en Wilders vervolging...
Zo werkt het dus niet. Vrijheid van meningsuiting.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195124724
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:33 schreef Bocaj het volgende:
Maar hoe voorkom je dat een agent een "rotte appel" wordt? Het EncroChat-onderzoek moet hierin meer inzicht verschaffen, zegt Salome. "Vragen als: waarom doet een agent dit? Wordt iemand onder druk gezet, gaat het om puur financieel gewin, of heeft iemand schulden? Dat is informatie die ons gaat helpen."
Ik vind het ronduit bizar dat er pas nagedacht wordt over beantwoording van dit soort vragen (die je overigens panklaar kan ophalen bij elk politiekorps) nadat je zo hard met je neus op de feiten gedrukt wordt. Dit zijn toch vraagstukken waarvan je op voorhand wéét dat ze gaan spelen, helemaal in complexe drugszaken en dergelijke. Nee, hoogst verbaasd komt men daar bij toeval achter als bijvangst. Grenzeloos naďef.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195124850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Vrijheid van meningsuiting.
Nee.

Trias politica wel eens van gehoord?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:15:28 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195124923
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee.

Trias politica wel eens van gehoord?
Natuurlijk En ook over de vrijheid van meningsuiting. En zie in de tweet de dame niet in uniform daarom waarschijnlijk. En ook een politie functionaris mag lid worden van een politieke partij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:09:33 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195126032
Ik denk dat je dit op wel meer gebieden kunt zeggen, al twijfel ik wel of het naďef is, incompetent, of kwade opzet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_195130848
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Daar kun je heel wat zelf aan doen... Iig quitten met socialmedia!
tuurlijk maar stel je voor dat je 10 jaar geleden als 20 jarige wat gepost heb, het staat nog steeds op internet. Zie bijvoorbeeld de tweets van Akwasi. Alles is terug te vinden hoe vaak zijn er wel niet data leks geweest van prive informatie. Het is erg makkelijk om alles over 1 kam te scheren maar ik denk dat er ook genoeg agenten zijn die onder druk van andere helaas informatie doorgeven of de andere kant opkijken.
pi_195131284
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:58 schreef Evertjan het volgende:

[..]

tuurlijk maar stel je voor dat je 10 jaar geleden als 20 jarige wat gepost heb, het staat nog steeds op internet. Zie bijvoorbeeld de tweets van Akwasi. Alles is terug te vinden hoe vaak zijn er wel niet data leks geweest van prive informatie. Het is erg makkelijk om alles over 1 kam te scheren maar ik denk dat er ook genoeg agenten zijn die onder druk van andere helaas informatie doorgeven of de andere kant opkijken.
Zeker! Twitter kun je deleten en Facebook ook... en dan is het wel weg hoor... (Misschien met een vertraging...)
pi_195131759
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:24 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker! Twitter kun je deleten en Facebook ook... en dan is het wel weg hoor... (Misschien met een vertraging...)
Als iemand je quote kun je dat niet meer weghalen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195131811
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:50 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Als iemand je quote kun je dat niet meer weghalen.
Oh shit. 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')