abonnement Unibet Coolblue
pi_195111728
Vrouw beweert Chinese virologe te zijn, die beweert dat het huidige Coronavirus in een Chinees laboratorium is ontwikkeld en ze zegt binnenkort met bewijzen te komen. Twitter en Facebook hebben inmiddels snel het account van deze mevrouw geblokkeerd.


bron

quote:
Chinese virologist posts report claiming COVID-19 was made in Wuhan lab

A Chinese virologist who has alleged that COVID-19 was human-made in a lab in China released a report on Monday that she says backs up her explosive claim.

Dr. Li-Meng Yan, a former researcher at the Hong Kong School of Public Health, posted a paper on the the open-access repository website Zenote, that she claims shows how SARS-CoV-2 could be “conveniently created” in a laboratory setting in six months.

The paper, co-authored with two others, is titled “Unusual Features of the SARS-CoV-2 Genome Suggesting Sophisticated Laboratory Modification Rather Than Natural Evolution and Delineation of Its Probable Synthetic Route.”

It claims to note how “SARS-CoV-2 shows biological characteristics that are inconsistent with a naturally occurring, zoonotic virus.”

Other scientists out of California have previously published a journal article mapping out the virus’ genetic sequence which they say proves “SARS-CoV-2 is not a laboratory construct or a purposefully manipulated virus.”

Yan’s paper came after an interview she gave on the British talk show “Loose Women,” on Friday in which she repeated her claims that the coronavirus “comes from the lab — the lab in Wuhan and the lab is controlled by China’s government.”

She insisted that widespread reports that the virus originated last year from a wet market in Wuhan are “a smoke screen.”

“The first thing is the [meat] market in Wuhan … is a smoke screen and this virus is not from nature,” Yan claimed, explaining that she got “her intelligence from the CDC in China, from the local doctors.”

The virologist — who claims she did some of the earliest research into COVID-19 last year — has previously accused Beijing of lying about when it learned of the killer bug and engaging in an extensive cover-up of her work.

Chinese virologist claims she has proof COVID-19 was made in Wuhan lab
In April, Yan reportedly fled Hong Kong and escaped to America to raise awareness about the pandemic. She is said to have been hiding over fear for her safety.

Yan had said her former supervisors at the Hong Kong School of Public Health, a reference laboratory for the World Health Organization, silenced her when she sounded the alarm about human-to-human transmission in December last year.

She also claimed that before she fled China, her information was wiped from government databases

The lab has denied that Yan ever “conducted any research on human-to-human transmission” and said her assertions have “no scientific basis.”

Yuan Zhiming, director of the Wuhan Institute of Virology, has previously denied claims that the bug accidentally spread from his facility.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_195111900
Twitter en fecesbook, wat een fascisten zijn dat geworden.

Maar ja als je die mod van Twitter ziet, wat een lijp wijf is dat.
pi_195112124
We wachten rustig af. Dat er meer is dan China zegt lijkt mij haast wel duidelijk! Of zie ik dat fout?
  donderdag 17 september 2020 @ 16:46:25 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195112154
Als Twitter en Facebook het willen verbieden, zal er wel een kern van waarheid in zitten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195112201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als Twitter en Facebook het willen verbieden, zal er wel een kern van waarheid in zitten.
Zien zij dat dan als fake news?
pi_195112226
Was geloof ik al een topic over dacht ik. En als wetenschapper weet de vrouw zelf ook dat er meer bewijs nodig is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195112304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:49 schreef Megumi het volgende:
Was geloof ik al een topic over dacht ik. En als wetenschapper weet de vrouw zelf ook dat er meer bewijs nodig is.
Binnen de kortste keren naar gekkenhuis BNW verbannen zeker.

Je zou de serieuze discussie maar eens aan gaan op je forum :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 17 september 2020 @ 16:57:44 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_195112401
Ik heb aan de andere kant weer een zooi wetenschappers zien bevestigen dat het alle kenmerken heeft van natuurlijk ontstaan.

Dus...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_195112449
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Binnen de kortste keren naar gekkenhuis BNW verbannen zeker.

Je zou de serieuze discussie maar eens aan gaan op je forum :')
Meer zou ik zeggen waarom je als China een biologisch wapen in de huidige omstandigheden maakt wat ook je eigen bevolking gaat schaden? En bovenal je economie. Dat is denk ik niet zo logisch? Maar dat kan natuurlijk een domme manier van denken van mij zijn? Op zich sluit ik een ongeluk niet uit. Maar dat de top van de communistische partij dit besluit gaat er bij mij niet in. Voornamelijk vanwege de economische schade. En met hun eigen bankrekeningen in gedachte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195112542
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb aan de andere kant weer een zooi wetenschappers zien bevestigen dat het alle kenmerken heeft van natuurlijk ontstaan.

Dus...
En in de OP gaat het maar om een persoon. Verstandiger is denk wat jij nu doet de zooi anderen noemen. Die ook deskundig zijn waarschijnlijk en met meer zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195112756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als Twitter en Facebook het willen verbieden, zal er wel een kern van waarheid in zitten.
Dat er een virus laboratorium is in Wuhan waar onderzoek gedaan is naar virussen verwant aan een sars virus of wellicht covid zelf is geen fake nieuws. Maar dat gebeurd in meer landen waaronder Nederland zelf. Dat daar mogelijk een virus is ontsnapt per ongeluk sluit ik ook niet uit. Dat de Chinese overheden dit liever onder de tafel vegen als dit gebeurd is? Zeker weten. Maar keihard bewijs is daar niet voor wat door meerdere bronnen gesteund is. Voor het onder de tafel vegen trouwens wel.

Maar denken in een richting dat dit bewust gedaan is en dat de Chinese regering het covid virus gemaakt heeft en vervolgens bewust verspreid heeft. Is als je logisch nadenkt ook gezien de gevolgen voor China zelf gewoon niet logisch en zeer waarschijnlijk fake nieuws dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 17-09-2020 17:21:42 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195112813
ze heeft direkte links met Guo Wengui, Steve Bannon en de 'Rule of Law Society' (die ook haar 'onderzoek' gepubliceerd heeft)...
een schimmige chinese rijke miljardair, op wiens jacht steve Bannon zich bevond toen hij gearresteerd werd voor de fraude rondom de stichting 'Build the Wall'.

drie in het artikel genoemde mede-auteurs zijn verder geheel onbekend en hebben nooit eerder wetenschappelijk gepubliceerd, enkel Dr. Li-Meng Yan heeft eerder gepubliceerd, in mei 2020, toen ze in Hongkong werkzaam was, maar is sidnsdien anar amerika ge-immigreerd cq gevlucht.

natuurlijk zullen anderen beweren dat het allemaal een groot complot is en de chinese regering overal achter steekt, maar vaak zijn er verschillende kanten die een voordeel kunnen hebben aan het verspreiden van des-informatie.

hier een artikel of er geloofwaardigheid aan de claims in het artikel zitten:
https://www.newsweek.com/(...)was-made-lab-1532068

quote:
The paper, "Unusual Features of the SARS-CoV-2 Genome Suggesting Sophisticated Laboratory Modification Rather Than Natural Evolution and Delineation of Its Probable Synthetic Route," is authored by Dr. Li-Meng Yan and three colleagues affiliated with the Rule of Law Society, a group not known for its work on infectious disease. The Society was founded by Stephen K. Bannon, the former Trump advisor recently charged by the FBI for fraud, and Chinese businessman Guo Wengui, who fled China in 2014 on bribery and other charges.

The paper—a pre-print to the website Zenodo, which means it hasn't been through the rigorous peer review required to publish in scientific journals—strikes a conspiratorial tone early on, casting the debate over the origin of the virus as a battle against censorship of dissenting views and fraud. The authors provide no references to support these claims. To back up their assertion that authors of a Nature Medicine article had undisclosed conflicts of interest, they point to an announcement of an award given by China to Dr. Ian Lipkin, an epidemiologist at Columbia, for his work on the country's disease preparedness after the first SARS outbreak. The other reference links to a scientist's C.V.

The scientists Newsweek consulted also took issue with the genomic analysis of the authors. For instance, the authors point to "restriction sites" in the genetic sequence of SARS-CoV-2 as evidence that the virus was made using enzymes that act as molecular scissors to add or subtract genetic material. But "all DNA sequences in nature have restriction sites," says Arinjay Banerjee, a virologist at McMaster University, "and it is not surprising that the SARS-CoV-2 genome also has restriction sites. The evidence presented here is anecdotal."

Banerjee also cast doubt on the authors' assertion that a feature called a furin-cleavage site—part of the virus' spike protein, which it uses to attach to human cells—was deliberately inserted into the virus.

The paper, says Jonathan Eisen, an evolutionary biologist at the University of California at Davis, is "filled with unsubstantiated claims."

In a tweet, Carl Bergstrom, an evolutionary biologist at the University of Washington in Seattle and co-author of Calling Bullshit: The Art of Skepticism in a Data-Driven World, called the paper in a tweet "bizarre and unfounded."

Says Preston: "The report is not based on an objective interpretation of the SARS-CoV2 genome. The interpretations made are not supported by data, are unsubstantiated and the interpretations are largely stated but not explained. The report does not appear to start with an open hypothesis about the origin of SARS-CoV2."
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195113014
Dan zou Trump toch gelijk hebben.
Aiai als dit uitkomt
Vakman pur sang
pi_195113018
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:18 schreef RM-rf het volgende:
ze heeft direkte links met Guo Wengui, Steve Bannon en de 'Rule of Law Society' (die ook haar 'onderzoek' gepubliceerd heeft)...
een schimmige chinese rijke miljardair, op wiens jacht steve Bannon zich bevond toen hij gearresteerd werd voor de fraude rondom de stichting 'Build the Wall'.

drie in het artikel genoemde mede-auteurs zijn verder geheel onbekend en hebben nooit eerder wetenschappelijk gepubliceerd, enkel Dr. Li-Meng Yan heeft eerder gepubliceerd, in mei 2020, toen ze in Hongkong werkzaam was, maar is sidnsdien anar amerika ge-immigreerd cq gevlucht.

natuurlijk zullen anderen beweren dat het allemaal een groot complot is en de chinese regering overal achter steekt, maar vaak zijn er verschillende kanten die een voordeel kunnen hebben aan het verspreiden van des-informatie.

hier een artikel of er geloofwaardigheid aan de claims in het artikel zitten:
https://www.newsweek.com/(...)was-made-lab-1532068
[..]

Het artikel zelf los van de betrokken personen daar buiten is duidelijk lijkt me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195113061
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan zou Trump toch gelijk hebben.
Aiai als dit uitkomt
Wat uitkomt? Voorlopig is het enige wat te bewijzen is dat China laks gehandeld heeft met het tijdig melden en ingrijpen bij het begin van de uitbraak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:32:59 #16
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195113110
Iedereen kan wat beweren.
Een vooraanstaand iemand beweerde dat Kim jong un dood was. Met grote stelligheid. Niet dus.
Sindsdien neem ik alles met een korteltje zout.

Ik kan hier ook beweren dat ik viroloog ben.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:33:51 #17
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195113125
En waarom komt ze NU niet met de bewijzen?
Praat over de hel en je komt er.
pi_195113184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:33 schreef Scheepskok het volgende:
En waarom komt ze NU niet met de bewijzen?
Omdat die er niet zijn wellicht? En bij grote problemen in je eigen land kan het handig zijn voor een politicus een ander de schuld te geven voor je eigen laks handelen als ik even logisch nadenk?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:40:47 #19
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195113253
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Omdat die er niet zijn wellicht? En bij grote problemen in je eigen land kan het handig zijn voor een politicus een ander de schuld te geven voor je eigen laks handelen als ik even logisch nadenk?
Dat denk ik ook. Leuk broodje-aap verhaal. Iets roepen, maar later kom ik met de bewijzen.
Niet serieus nemen dit soort freakies.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195113355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:40 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Leuk broodje-aap verhaal. Iets roepen, maar later kom ik met de bewijzen.
Niet serieus nemen dit soort freakies.
Op zich gaat het daar juist niet om binnen een politiek systeem. En het globale wereld gebeuren. Binnen een democratie gaat het om het winnen van stemmen en als dat lukt met een broodje aap/fake nieuws verhaal is dat verder geen probleem. Het gros van de kiezers trapt daar in.

Voor een land als China bijvoorbeeld met meer dan een miljard mensen is het van top beland dat de meerderheid van je volk redelijk tevreden is. Dat lukt ze met een beetje geweld en een hoge economische groei vrij aardig.

En in een kleiner land maak je van je land een groot concentratie kamp ontwikkel je een atoom wapen en red je het ook goed. En maak je zelfs een vriend die af en toe langs komst bij je.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 17-09-2020 17:53:27 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:54:18 #21
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195113497
Waarom zou je in een laboratorium een uit de voegen gegroeide griep-virus ontwikkelen als oorlogswapen? Dan kies je eerder voor iets dat gelijk binnen een maand de helft van een land uitroeit. Zo'n corona-virus zet geen zoden aan de dijk bij oorlog of bedreiging.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:57:31 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195113544
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:54 schreef Scheepskok het volgende:
Waarom zou je in een laboratorium een uit de voegen gegroeide griep-virus ontwikkelen als oorlogswapen? Dan kies je eerder voor iets dat gelijk binnen een maand de helft van een land uitroeit. Zo'n corona-virus zet geen zoden aan de dijk bij oorlog of bedreiging.
Het heeft hele economieën aan de rand van de afgrond gebracht.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195113570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:54 schreef Scheepskok het volgende:
Waarom zou je in een laboratorium een uit de voegen gegroeide griep-virus ontwikkelen als oorlogswapen? Dan kies je eerder voor iets dat gelijk binnen een maand de helft van een land uitroeit. Zo'n corona-virus zet geen zoden aan de dijk bij oorlog of bedreiging.
Precies. Supermachten hebben daar effectievere wapens voor die maar dat is een andere discussie vanwege de gevolgen lastig te zijn in te zetten. Wel is het zo dat chemische wapens makkelijk te maken zijn. En vervolgens biologische wapens wat moeilijker. Dat een gek die gaat inzetten is dus niet uit te sluiten. En met name chemische wapens worden veel gebruikt. En worden daarom ook wel eens beschreven als de arme lui atoombom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 17-09-2020 18:04:51 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195113667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat uitkomt? Voorlopig is het enige wat te bewijzen is dat China laks gehandeld heeft met het tijdig melden en ingrijpen bij het begin van de uitbraak.
Aiai laks zijn met een gevaarlijk virus.
Vakman pur sang
pi_195113763
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Aiai laks zijn met een gevaarlijk virus.
China als land kan zich dat zeker intern makkelijk veroorloven. Over laks handelen zou je eigenlijk bijvoorbeeld het vertrouwen wat Taiwan heeft in de overheid van China en hun handelen bijvoorbeeld kunnen vergelijken met de rest van de wereld. Toen Taiwan er ook maar een klein beetje lucht van kreeg wat er in China gaande was.

Maar een Chinees generaal schreef eeuwen geleden al ken je zelf goed en je vijand. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195113791
Is deze Chinese dame de afgelopen 24 uur nog gesignaleerd
pi_195113817
Ja, hoor. Er is weer een koekie gevonden die denkt dat het bewust is gecreëerd.
pi_195113891
quote:
9s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:13 schreef Fugue het volgende:
Is deze Chinese dame de afgelopen 24 uur nog gesignaleerd
Ik denk wellicht te slecht over mensen maar vermoed dat ze dit verhaal verzonnen heeft om een soort van asiel te krijgen. En zo onder het terugkeer beleid wat gestart is door Obama uit te komen. In tegenstelling tot wat armere landgenoten van haar. En heeft ze na even op de schoot van Steve Bannon gezeten te hebben nu een leuk inkomen? Maar dat is complot denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 18:21:05 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195113917
Paper vluchtig bekeken, en ondanks dat ik compleet niet in de medische wereld thuis ben is het wel duidelijk dat het totaal niet voldoet aan standaarden voor wetenschappelijke publicaties.

De conclusie stond vast, en daar lijkt vervolgens naar toe te zijn geredeneerd.

https://www.scribd.com/document/475998860/The-Yan-Report
Huilen dan.
pi_195114043
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
Paper vluchtig bekeken, en ondanks dat ik compleet niet in de medische wereld thuis ben is het wel duidelijk dat het totaal niet voldoet aan standaarden voor wetenschappelijke publicaties.

De conclusie stond vast, en daar lijkt vervolgens naar toe te zijn geredeneerd.
Vergeet binnen een wat wetenschappelijk historisch perspectief niet dat vanuit een vooropgestelde vraagstelling die subjectief kan zijn je al in een richting van een verkeerde conclusie kan komen. Dat is een verschijnsel wat je ziet zowel binnen de exacte wetenschappen en sociale wetenschappen het blijft mensenwerk tot op heden. En mensen kunnen blind zijn voor resultaten die tegen hun wereldbeeld ingaan. Even off topic.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195114087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb aan de andere kant weer een zooi wetenschappers zien bevestigen dat het alle kenmerken heeft van natuurlijk ontstaan.

Dus...
Altijd leuk als wetenschappers elkaar tegenspreken. Dan weet je als leek ook niet meer wie je moet geloven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195114123
quote:
13s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Altijd leuk als wetenschappers elkaar tegenspreken.
Dat is juist leuk. _O- Zonder dat had jij geen computer om dit bijvoorbeeld op te tikken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 18:36:59 #33
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195114141
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
Paper vluchtig bekeken, en ondanks dat ik compleet niet in de medische wereld thuis ben is het wel duidelijk dat het totaal niet voldoet aan standaarden voor wetenschappelijke publicaties.

De conclusie stond vast, en daar lijkt vervolgens naar toe te zijn geredeneerd.

https://www.scribd.com/document/475998860/The-Yan-Report
Post vluchtig doorgelezen, en ondanks dat ik compleet niet in de postgeschiedenis van Isdatzo thuis ben, is het wel duidelijk het totaal niet voldoet aan standaarden voor onderbouwde posts.

De conclusie stond vast, en daar lijkt vervolgens naar toe te zijn getypt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195114236
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Post vluchtig doorgelezen, en ondanks dat ik compleet niet in de postgeschiedenis van Isdatzo thuis ben, is het wel duidelijk het totaal niet voldoet aan standaarden voor onderbouwde posts.

De conclusie stond vast, en daar lijkt vervolgens naar toe te zijn getypt.
Het is maar een bron wat gepost is. Behalve dat er inderdaad een virus laboratorium is in Wuhan ben ik nog geen bronnen tegengekomen die de conclusie van het artikel breed ondersteunen?

Met name op het onderstaande is kritiek zeker mogelijk:
quote:
The alternative theory that the virus may have come from a reseach laboratory is however, stictly censored on a peer-review scientific journals.

Op de theorie dat het virus mogelijk afkomstig is vanuit een onderzoek-laboratorium wordt streng gecensureerd tussen wetenschappers in wetenschappelijke publicaties
Binnen China wellicht daarbuiten niet logisch. Of China moet machtiger zijn dan de andere overheden in de wereld?

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 17-09-2020 18:58:20 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195114237
quote:
13s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Altijd leuk als wetenschappers elkaar tegenspreken.
Laat dit nu de essentie van wetenschap zijn

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2020 18:42:43 ]
pi_195114272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is juist leuk. _O- Zonder dat had jij geen computer om dit bijvoorbeeld op te tikken.
Ik ben ervan bewust dat het positief kan zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195114594
quote:
12s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben ervan bewust dat het positief kan zijn.
Het is wat iemand al hier boven post juist de essentie van wetenschap. Het is eigenlijk het enige wat de wetenschap vooruit helpt. Plus de mensen die de gereedschappen maken en gebruiken om de theorie te bewijzen wat ook wel bekend is als empirisme binnen de filosofie niet te vergeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195114652
quote:
12s.gif Op donderdag 17 september 2020 18:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben ervan bewust dat het positief kan zijn.
Is natuurlijk. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195114681
Deze vrouw kwam 4 maanden geleden al met de uitspraak dat er binnenkort meer bewijs is. Gaat ze nog een keer komen met haar bewijs? :')
pi_195114982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is wat iemand al hier boven post juist de essentie van wetenschap. Het is eigenlijk het enige wat de wetenschap vooruit helpt. Plus de mensen die de gereedschappen maken en gebruiken om de theorie te bewijzen wat ook wel bekend is als empirisme binnen de filosofie niet te vergeten.
Ik ben daarvan bewust, maar besef ook dat er mensen zijn die voordoen als wetenschapper. Of hun titel misbruiken. Door de hoeveelheid informatie op internet is het lastig voor een leek om te achterhalen wat klopt en wat gewoon leugens zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 17 september 2020 @ 19:36:57 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195115219
quote:
12s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben daarvan bewust, maar besef ook dat er mensen zijn die voordoen als wetenschapper. Of hun titel misbruiken. Door de hoeveelheid informatie op internet is het lastig voor een leek om te achterhalen wat klopt en wat gewoon leugens zijn.
Daarom is het belangrijk dat (andere) experts in het vakgebied een publicatie aan een kritische benadering kunnen onderwerpen. Gelukkig is daarin voorzien, de pijlers van wetenschappelijke verificatie zijn immers:
- Onafhankelijke evaluatie ('peer review'),
- Onafhankelijke replicatie, en
- Onafhankelijke reproduceerbaarheidscontrole.

Helaas lijken veel mensen niet te beseffen dat je op basis van één of ander halfslachtig document gepubliceerd op - bijvoorbeeld - een obscuur Wordpress-blogje niet kan zeggen "WETENSCHAPPERS ZEGGEN ZUS EN ZO"

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 17-09-2020 20:06:28 ]
Huilen dan.
pi_195115568
quote:
12s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben daarvan bewust, maar besef ook dat er mensen zijn die voordoen als wetenschapper. Of hun titel misbruiken. Door de hoeveelheid informatie op internet is het lastig voor een leek om te achterhalen wat klopt en wat gewoon leugens zijn.
Op zich zijn er wel bronnen die een betrouwbare reputatie hebben desondanks dat altijd kritisch blijven. In elk geval horen schijtboek en zit ik moet ik dat nu melden te schijten Twitter daar naar mijn mening niet bij. Maar dat hoef je niet met me eens te zijn. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195115665
Je moet wel heel erg ver van het padje zijn om te denken dat van twitter afgegooid worden een soort martelaarschap oplevert.
pi_195115685
Dit "nieuws" is toch al maanden oud? Ik meen mij te heugen dat in april of iets ook al gelezen te hebben.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195116223
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:57 schreef vosss het volgende:
Dit "nieuws" is toch al maanden oud? Ik meen mij te heugen dat in april of iets ook al gelezen te hebben.
Vandaar dat mensen ook binnen dit topic posten dat ze op een aanvulling wachten. Samengevat kun je denk ik zeggen dat het virus zich vanuit China verspreid heeft.

Dat vanaf lokale overheden binnen China er weinig animo was het een en ander te rapporteren richting Xi. Dat komt omdat er daar een systeem is van likken naar boven trappen naar beneden. In een meer algemene context hoe het daar werkt binnen een semi communistisch/dictatoriaal systeem.

Spioneren in China is lastig. Maar vermoed daarom ook dat Taiwan als eerste land juist reageerde op wat er gebeurde en de grenzen sloot ging testen en ook gezien wat er eerder gebeurde rond het SARS virus ook uit China verspreid maar met wat minder gevolgen denk ik dan nu. En vanaf het vroege begin zich op het ergste voorbereid hebben en geleerd hebben van SARS. Zij maken de mondkapjes zelf en bellen niet me Xi. :P

Duidelijk mag ook wel zijn dat gezien de berichten van bepaalde Chinese burgers(youtube vloggers) met gevaar voor eigen leven en familie dat er meer aan de hand was en dat er zelfs satelliet beelden zijn dat er veel doden vallen.

Me enige eindconclusie kan dan toch wel zijn dat veel westerse overheden vanwege ook economische belangen dan toch wellicht dachten de grenzen open houden vanwege de handel en dergelijke. En kijk dan toch ook met een schuin oog naar de WHO? Dat is een beetje mijn analyse van de gang van zaken binnen een meer algemene context en een mening natuurlijk want meld geen bron. En op zich gaat het me niet binnen deze topic om gelijk te hebben.

Maar wat kunnen we er van leren wat strategisch van belang is en dat in eigen handen houden? Wat bijvoorbeeld medische middelen aangaat. Of vertrouwen we China als hoofdproducent daarvoor? En is goedkoop wellicht dan duurkoop?

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 17-09-2020 21:18:12 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:47:01 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195133504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:00 schreef Megumi het volgende:

Meer zou ik zeggen waarom je als China een biologisch wapen in de huidige omstandigheden maakt wat ook je eigen bevolking gaat schaden?
China heeft een enorm probleem met vergrijzing. Stel nou dat er een virus is, dat hoofdzakelijk gevaarlijk is voor ouderen?

-O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')