Done. En gelijk ook een kickje naar NWSquote:Op donderdag 17 september 2020 15:50 schreef hartloper het volgende:
Mods,
@:Erasmus
@:Leonos
@:Budapestenaar
maak van de titel maar motorrijders ipv motoren
Duizend mensen doen hetzelfde, maar deze sukkels hadden de pech viral te gaan.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Aanpakken die gasten!
De film online plaatsen
Helden.. tot ze iemand doodrijden en zelf hoogstens een schrammetje hebben want zo gaat dat met dat soort totaal egoïstische hufters.quote:
quote:Eerder werd al het huis van een van de verdachten doorzocht. Daar zijn een motor en verschillende elektronische apparaten in beslag genomen. Afgelopen weekend werd nog een andere motor afgepakt.
Ik vermoed dat ze willen checken of meer van dergelijke acties/beelden zijn, dus zoeken ze naar elektronische apparaten, harde schijven etc.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze reden te hard, that's it. Waarom dan een huis doorzoeken?
Overheidsintimidatie en repressie voorbeeld stellen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze reden te hard, that's it. Waarom dan een huis doorzoeken?
Je kan een motor of rijbewijs maar 1x afpakken dus het komt op mij wel een beetje overdreven overquote:Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze willen checken of meer van dergelijke acties/beelden zijn, dus zoeken ze naar elektronische apparaten, harde schijven etc.
Je kan een rijbewijs maar 1x afpakken inderdaad (mits defenitief) maar boetes kan je eindeloos blijven gevenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je kan een motor of rijbewijs maar 1x afpakken dus het komt op mij wel een beetje overdreven over
Vreemd inderdaad. Tenzij ze volgas over de stoep reden en poogden voetgangers te raken oid lijkt me dat dit toch gewoon op de gebruikelijke wijze moet worden afgehandeld (veel te hard en dus inbeslagname, gang naar de rechter, fikse boete/rijontzegging). Sinds wanneer zit je trouwens meerdere dagen hiervoor vast?quote:
In dit geval gaat het wel om motormuizen en die zijn er over het algemeen veel slechter aan toe dan de automobilist waar ze tegen botsen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helden.. tot ze iemand doodrijden en zelf hoogstens een schrammetje hebben want zo gaat dat met dat soort totaal egoïstische hufters.
Nee, het word tijd voertuigen te gaan begrenzen, er is geen enkele reden om met bepaalde snelheden te rijden in Nederland.
Daarbuiten kan het ook aangepast worden op basis van gps gegevens dus ja doe die gps trackers er maar gewoon verplicht in, heb je ook geen (of het word kansloos in ieder geval) doorrijders meer na (dodelijke) ongelukken.
Bewijzen dat hij echt de video had gemaakt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze reden te hard, that's it. Waarom dan een huis doorzoeken?
Ik dacht altijd dat moderators wijze en moreel superieure users zijn die vanwege hun uitzonderlijke eigenschappen worden uitverkoren om moderator te worden op dit hooggeleide forum. Kennelijk heb ik mij vergist.quote:
Nog nooit beelden na een goed motorongeluk gezien zeker?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat de politie dit heeft gedaan. Deze mensen zijn toch veel nuttiger als orgaandonoren?
Jij denkt dat er zo nog een orgaan uit te halen is?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat de politie dit heeft gedaan. Deze mensen zijn toch veel nuttiger als orgaandonoren?
Harde schijven met prive porno, goud waardquote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze reden te hard, that's it. Waarom dan een huis doorzoeken?
Dit soort figuren geven motorrijders een slechte naam. Ik rijd zelf motor en vind deze 'mannen' echt geen helden.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat moderators wijze en moreel superieure users zijn die vanwege hun uitzonderlijke eigenschappen worden uitverkoren om moderator te worden op dit hooggeleide forum. Kennelijk heb ik mij vergist.
Natuurlijk zijn deze figuren geen helden. Lef hebben ze wel, maar voor hetzelfde geld rijden ze anderen de eeuwigheid in. Ik zag ook zo'n filmpje waarin het bijna mis ging en zo'n motorrijder een auto raakte. Dat ze zichzelf overhoop rijden is alleen maar toe te juichen, maar het gevaar voor anderen is ook nogal groot dus hopelijk komen de 'helden' niet weg met een fopstrafje.
quote:Op donderdag 17 september 2020 18:38 schreef Azula het volgende:
[..]
Nog nooit beelden na een goed motorongeluk gezien zeker?
Op wat ledematen en een verdwaalde helm met hoofd erin ergens drie kilometer verderop na kun je ze van het asfalt af Kärcheren.
Ik ben graag optimistisch.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jij denkt dat er zo nog een orgaan uit te halen is?
Op Fok?quote:Op donderdag 17 september 2020 18:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat moderators wijze en moreel superieure users zijn die vanwege hun uitzonderlijke eigenschappen worden uitverkoren om moderator te worden op dit hooggeleide forum. Kennelijk heb ik mij vergist.
Als je met zulke snelheden, in je t-shirt en spijkerbroek onderuit gaat, blijft er weinig meer van je over dan talloze ondefinieerbare stukje weefsel op het asfalt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat de politie dit heeft gedaan. Deze mensen zijn toch veel nuttiger als orgaandonoren?
Ja, uiteraard. Optimist tot in de kist. Ook al is die kist in hun geval zo’n 600Lx300B mmquote:Op donderdag 17 september 2020 20:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Ik ben graag optimistisch.
Zulke snelheden lijken me ook totaal niet fijn op een motor.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:49 schreef hartloper het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij om zo hard (en dan ook nog zonder beschdrmende kleding) te gaan rijden?
Is dat gevalletje drugsgebruik?
Her en der passeren ze zelfs tussen twee auto's door of aan de linkerkant van de linkerrijbaan. De gemiddelde automobilist verwacht zoiets logischerwijs niet (en zeker niet met die snelheid), dus er hoeft er maar eentje met een wat ongelukkige schrikreactie tussen te zitten en die vent rijdt zichzelf morsdood..quote:Op donderdag 17 september 2020 21:32 schreef BlaZ het volgende:
De snelheid vind ik hier niet eens zo belangrijk. Het rechts inhalen en gebruik maken van de vluchtstrook echter des te kwalijker.
Links inhalen met 170km verschil in snelheid is anders ook niet heel veilig hoor.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:32 schreef BlaZ het volgende:
De snelheid vind ik hier niet eens zo belangrijk. Het rechts inhalen en gebruik maken van de vluchtstrook echter des te kwalijker.
Het zijn volgens mij jonge bestuurders. Nog nooit gevallen waarschijnlijk. Als je eenmaal een keer valt en je overleeft het, leer je het hardrijden wel af.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:49 schreef hartloper het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij om zo hard (en dan ook nog zonder beschdrmende kleding) te gaan rijden?
Deze man weet. Lekker bochten nemenquote:Op donderdag 17 september 2020 21:57 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Het zijn volgens mij jonge bestuurders. Nog nooit gevallen waarschijnlijk. Als je eenmaal een keer valt en je overleeft het, leer je het hardrijden wel af.
Daarnaast is het mooie van motorrijden niet de snelheid, maar het hangen in de bochten
Uiteraard, maar het is wel de verantwoordelijkheid van een bestuurder om goed te spiegelen. Het tussen auto's doorglippen, de vluchtstrook toucheren en rechts inhalen maken het allemaal nog een stuk gevaarlijker.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Links inhalen met 170km verschil in snelheid is anders ook niet heel veilig hoor.
Auto kijkt in zn spiegel, ziet in de verte een motor rijden, zet zn knipper licht aan, schuift naar links om in te halen en vanuit het niets BAMMMMM ligt er ineens een motor op je achterbank.
Zeker! Laat je het even weten als deze helden een naaste van jou de dood in gejaagd hebben?quote:
Dat is zeker , een motorrijder heeft veel goede organen , geen hersenen, maar de rest is goed bruikbaarquote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat de politie dit heeft gedaan. Deze mensen zijn toch veel nuttiger als orgaandonoren?
Dat is standaard., misschien hebben ze ook harddrugsquote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze reden te hard, that's it. Waarom dan een huis doorzoeken?
Is helemaal geen ander verhaal, is gewoon wiskunde, met 270 meter rij je 75 meter per seconde, kortom als er iets op 250 meter voor je gebeurt ben je kansloos.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is wel de verantwoordelijkheid van een bestuurder om goed te spiegelen. Het tussen auto's doorglippen, de vluchtstrook toucheren en rechts inhalen maken het allemaal nog een stuk gevaarlijker.
Als het hier ging om op een lege snelweg 270 rijden waarbij men af zou remmen als er verkeer in zicht kwam is het al een heel ander verhaal.
Dan ga je met je motor onder de vangrail en is je helm eraf met je hoofd erinquote:Op vrijdag 18 september 2020 08:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is helemaal geen ander verhaal, is gewoon wiskunde, met 270 meter rij je 75 meter per seconde, kortom als er iets op 250 meter voor je gebeurt ben je kansloos.
Dit. In Duitsland zou je dat nog wel kunnen proberen (hoewel nog steeds niet aan te raden) omdat ze het nog enigszins verwachten dat er iemand met hoge snelheid aan kan komen. In Nederland is iemand met 160 inhalen (alsnog 70-80km/u verschil met bijvoorbeeld een vrachtwagen) wel genoeg wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Links inhalen met 170km verschil in snelheid is anders ook niet heel veilig hoor.
Auto kijkt in zn spiegel, ziet in de verte een motor rijden, zet zn knipper licht aan, schuift naar links om in te halen en vanuit het niets BAMMMMM ligt er ineens een motor op je achterbank.
Bewijs verzamelen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze reden te hard, that's it. Waarom dan een huis doorzoeken?
Op iets dat 270km per uur rijdt spiegel ik niet hoor. Dan moet je 500 meter weg kijken. En zeker snachts kan je dat niet inschatten.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:05 schreef BlaZ het volgende:
Uiteraard, maar het is wel de verantwoordelijkheid van een bestuurder om goed te spiegelen.
Ja, een ontzettende pluim voor alle automobilisten, die zo kalm gebleven zijn en hun rechte weg konden vasthouden. Je zult maar zo'n ongeleid projectiel onverwacht langs zien scheuren.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je met zulke snelheden, in je t-shirt en spijkerbroek onderuit gaat, blijft er weinig meer van je over dan talloze ondefinieerbare stukje weefsel op het asfalt.
Er hoeft maar íets mis te te gaan, een klein (stuur)foutje van jezelf of een hobbel, of een van rijstrook veranderende automobilist die, terecht, niet zulke idioten verwacht, en het is gebeurd.
En dat zo iemand zichzelf kapot rijdt, prima, maar je brengt zo ook andere weggebruikers in gevaar.
Je mag in Duitsland wel hard rijden, maar op roekeloos rijden staan we fors hoge straffen volgens mij. En dat gaat wel met een paar jaar tegelijk….quote:Op vrijdag 18 september 2020 08:38 schreef NoComment het volgende:
[..]
Dit. In Duitsland zou je dat nog wel kunnen proberen (hoewel nog steeds niet aan te raden) omdat ze het nog enigszins verwachten dat er iemand met hoge snelheid aan kan komen. In Nederland is iemand met 160 inhalen (alsnog 70-80km/u verschil met bijvoorbeeld een vrachtwagen) wel genoeg wat mij betreft.
Edit, ik bedenk me nu dat het lijkt dat ik zeg dat je in Duitsland wel prima iemand kunt inhalen met met 170 verschil, maar dat is natuurlijk gewoon idioot hard 270 (of harder) rijden is op zich het probleem niet, moet je alleen wel zorgen dat er verder niemand is om tegenaan te rijden
99% van de automobilisten heeft pas door wat er is gebeurd als die motor alweer uit het zicht isquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, een ontzettende pluim voor alle automobilisten, die zo kalm gebleven zijn en hun rechte weg konden vasthouden. Je zult maar zo'n ongeleid projectiel onverwacht langs zien scheuren.
Boven de adviessnelheid van 130km/h op de Autobahn ben je minimaal deels schuldig in geval van een ongeval, echter is dat ook weer iets wat Duitse verzekeraars onderling hebben afgesproken en geldt niet per sé in NL.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je mag in Duitsland wel hard rijden, maar op roekeloos rijden staan we fors hoge straffen volgens mij. En dat gaat wel met een paar jaar tegelijk….
Dit x10.quote:Op donderdag 17 september 2020 19:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dit soort figuren geven motorrijders een slechte naam. Ik rijd zelf motor en vind deze 'mannen' echt geen helden.
Je kan niet verwachten van automobilisten dat ze een motorrijder die met 270 km/h aan komt scheuren op tijd opmerken en zeker niet als ze ook nog van links naar rechts schieten om auto's aan alle kanten in te halen.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is wel de verantwoordelijkheid van een bestuurder om goed te spiegelen. Het tussen auto's doorglippen, de vluchtstrook toucheren en rechts inhalen maken het allemaal nog een stuk gevaarlijker.
Als het hier ging om op een lege snelweg 270 rijden waarbij men af zou remmen als er verkeer in zicht kwam is het al een heel ander verhaal.
Uiteraard, maar als je met 270 km/h achterop een vrachtwagen knalt is er niet zo veel meer om te doneren. Je moet nog wel een beetje intact en met een hartslag aankomen in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat de politie dit heeft gedaan. Deze mensen zijn toch veel nuttiger als orgaandonoren?
en als je kont tussen je neusharen zit zal er ook van je longen en nieren niet veel over zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:13 schreef Berkery het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als je met 270 km/h achterop een vrachtwagen knalt is er niet zo veel meer om te doneren. Je moet nog wel een beetje intact en met een hartslag aankomen in het ziekenhuis.
En jij denkt dat je veilig in je autootje zit, als een motor met 170km/h verschil achterop klapt?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat de politie dit heeft gedaan. Deze mensen zijn toch veel nuttiger als orgaandonoren?
Dan moet de officier opzet kunnen aantonen. Dat wordt lastig.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:48 schreef hartloper het volgende:
Motorrijders die met 270 over de A16 vlogen zijn woensdagochtend opgepakt
Ze worden verdacht van poging tot doodslag
Hoeft ook niet. Maar je moet aan het begin van het proces (na aanhouding) alle verdenkingen benoemen. Later kun je dat niet meer toevoegen. Dus als het OM een kans ziet, wordt dat ook opgenomen in de verdenking.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:05 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Vind ik ook nogal vergezocht inderdaad. Vraag me af of dat standhoudt.
ze reden niet per ongeluk 170. Er zijn eerder processen geweest waarin een hardrijdendecauto als wapen werd gezien en dus poging doodslagquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan moet de officier opzet kunnen aantonen. Dat wordt lastig.
Maar dat iemand te hard rijdt, toont niet de opzet om te doden aan. Het zou vreemd zijn als de rechtbank daarin meegaat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
ze reden niet per ongeluk 170. Er zijn eerder processen geweest waarin een hardrijdendecauto als wapen werd gezien en dus poging doodslag
Maar dat valt niet binnen de definitie van 'opzet'. Ik weet wel dat de Nederlandse justitie de regels graag een beetje buigt om verkeershufters aan te pakken, maar ik vind 15 jaar opsluiten in deze situatie wel disproportioneel.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:37 schreef TornadoDK het volgende:
Het gaat er volgens mij om dat ze het risco nemem dat er iemand dood kan gaan door hun gedragingen, dat ze weten of hadden moeten dat dit risico er was.
Of dit echt zo is moet een rechter bepalen.
Wellicht wel binnen de definitie van voorwaardelijk opzetquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat valt niet binnen de definitie van 'opzet'. Ik weet wel dat de Nederlandse justitie de regels graag een beetje buigt om verkeershufters aan te pakken, maar ik vind 15 jaar opsluiten in deze situatie wel disproportioneel.
Dat klinkt heel erg als het buigen van de regels.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
Wellicht wel binnen de definitie van voorwaardelijk opzet
Tja, het bestaat nou eenmaal binnen ons strafrecht. Zo zijn de regels afgesproken binnen de verschillende rechtsgronden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat klinkt heel erg als het buigen van de regels.
'Kut, we kunnen geen opzet aantonen, dus creeeren we de definitie 'voorwaardelijke opzet'. Wat in weze een contradictio in terminis is
Opzet heeft volgens mij met moord te maken, niet met poging doodslag. Anders kun je niemand veroordelen voor een poging tot doodslag want iedereen zal zeggen dat het geen opzet was.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat valt niet binnen de definitie van 'opzet'. Ik weet wel dat de Nederlandse justitie de regels graag een beetje buigt om verkeershufters aan te pakken, maar ik vind 15 jaar opsluiten in deze situatie wel disproportioneel.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef TornadoDK het volgende:
Opzet heeft volgens mij met moord te maken, niet met poging doodslag.
quote:Artikel 287 Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Nee, voor doodslag is wel (voorwaardelijk) opzet nodig. Voor moord is ook voorbedachte rade nodig.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Opzet heeft volgens mij met moord te maken, niet met poging doodslag. Anders kun je niemand veroordelen voor een poging tot doodslag want iedereen zal zeggen dat het geen opzet was.
Het gaat erom dat je een bepaald risco neemt. En zelfs al zou de rechter erin meegaan wat nog helemaal niet zeker is, dan hoeft hij nog niet meteen de maximum straf op te leggen.
Het is alweer wat jaren geleden dat ik dit geleerd heb...quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, voor doodslag is wel (voorwaardelijk) opzet nodig. Voor moord is ook voorbedachte rade nodig.
Zonder (voorwaardelijk) opzet kom je uit op dood door schuld oid.
Ja, dat zeg ik toch ook.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:20 schreef -0- het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten van automobilisten dat ze een motorrijder die met 270 km/h aan komt scheuren op tijd opmerken en zeker niet als ze ook nog van links naar rechts schieten om auto's aan alle kanten in te halen.
Dat legt de eventuele schuld volledig bij de motorrijder.
Als zo'n motor achterin een auto rijdt is de kans dat de automobilisten het niet overleven ook enorm trouwens, eventuele mensen op de achterbank sowieso niet.
Ja, ik doel ook op het 270 kilometer per uur rijden op een lege snelweg. Het is uiteraard stukken gevaarlijker om 270 te rijden met verkeer.quote:Op vrijdag 18 september 2020 08:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is helemaal geen ander verhaal, is gewoon wiskunde, met 270 meter rij je 75 meter per seconde, kortom als er iets op 250 meter voor je gebeurt ben je kansloos.
Yes, dat is voorwaardelijk opzetquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Het is alweer wat jaren geleden dat ik dit geleerd heb...
Maar mij stond iets bij over het nemen van een bepaald risico dat iemand gedood wordt voor een poging tot doodslag.
Want dat ze niet opzettelijk iemand wilde doden (en dus in feiten ook zichzelf zouden doden) lijkt me wel duidelijk.
Dat ze jou maar eerst een chip in de nek stoppen engnekquote:Op donderdag 17 september 2020 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helden.. tot ze iemand doodrijden en zelf hoogstens een schrammetje hebben want zo gaat dat met dat soort totaal egoïstische hufters.
Nee, het word tijd voertuigen te gaan begrenzen, er is geen enkele reden om met bepaalde snelheden te rijden in Nederland.
Daarbuiten kan het ook aangepast worden op basis van gps gegevens dus ja doe die gps trackers er maar gewoon verplicht in, heb je ook geen (of het word kansloos in ieder geval) doorrijders meer na (dodelijke) ongelukken.
Ja lekker vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat ze jou maar eerst een chip in de nek stoppen engnek
Zeker, en een flinke taakstraf ernaast zou ook mooi zijn. Wellicht een voorwaardelijke celstraf als stok achter de deur voor een volgende fikse snelheidsovertreding.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:31 schreef tjoptjop het volgende:
Mafketels, hopelijk lang hun rijbewijs kwijt.
Gelukkig geen slachtoffers
Ligt er een beetje aan hoe ze vallen.quote:Op donderdag 17 september 2020 18:38 schreef Azula het volgende:
[..]
Nog nooit beelden na een goed motorongeluk gezien zeker?
Op wat ledematen en een verdwaalde helm met hoofd erin ergens drie kilometer verderop na kun je ze van het asfalt af Kärcheren.
Iemand kapot schieten, omdat diegene zich als kwetsbare verkeersdeelnemer roekeloos gedraagt... mensen zoals jij zijn levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:46 schreef Modus het volgende:
Zulke figuren moet je eigenlijk gewoon ter plekke kapot schieten. Elke seconde extra aan besteed is volkomen weggegooide tijd.
Je moet toch aardig je best doen om iemand kapot te rijden als je als motor achterop een auto klapt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:20 schreef littlemindy het volgende:
Van poging tot doodslag is sprake wanneer door iemands gedragingen er een aanmerkelijke kans bestaat dat een ander dodelijk letsel zou kunnen oplopen
Tja, dat lijkt me duidelijk het geval hier, dus ik vind die aanklacht helemaal niet zo gek.
Poging tot doodslag wil niet zeggen dat je de intentie had om iemand te doden.
Het gaat erom dat je het risico neemt.
Die auto staat ook niet stil he.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:49 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Je moet toch aardig je best doen om iemand kapot te rijden als je als motor achterop een auto klapt.
Precies, die rijdt ook nog eens een kilometer of 100 in jouw richting, wat de uiteindelijke klap voor de automobilist dus nog kleiner maakt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die auto staat ook niet stil he.
Dan heb jij nooit een zeer ernstige aanrijding gezien.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:49 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Je moet toch aardig je best doen om iemand kapot te rijden als je als motor achterop een auto klapt.
Wat is dat nou weer voor flauwekul. Ik heb wel een aantal fikse aanrijdingen gezien, maar dat was tegen een stilstaande auto.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit een zeer ernstige aanrijding gezien.
Die motor was helemaal naar binnen gereden en de motorrijder was door de achterruit naar de passagiersstoel gekatapulteerd.
Je zou die motor of motorrijder maar in je nek krijgen.
Waarna de automobilist in de vangrail ligtquote:Op vrijdag 18 september 2020 18:58 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Precies, die rijdt ook nog eens een kilometer of 100 in jouw richting, wat de uiteindelijke klap voor de automobilist dus nog kleiner maakt.
Ik vermoed eerder de motorrijder, maar toegegeven dat als je het niet verwacht de controle over het stuur makkelijk verloren gaat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarna de automobilist in de vangrail ligt
Die pakken kunnen ook maar een bepaalde schade aan denk ik? Met deze snelheden en deze wegbezetting kom je vast wel iets tegen onderweg.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe ze vallen.
Als ze onderuitgaan en doorschuiven op het asfalt (mits goede kleding) dan is er wellicht nog wel wat uit te halen. als ze onder een auto of vangrail schuiven is het een ander verhaal
Geen idee wat de limiet is. Met motorraces gaan ze ook wel eens met flinke snelheid onderuit en als het alleen een glijder is lijkt het vaak wel mee te vallen. Nu kan ik me voorstellen dat het asfalt op een circuit fijner is dan dat zoab en dat de pakken beter zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:15 schreef Azula het volgende:
[..]
Die pakken kunnen ook maar een bepaalde schade aan denk ik? Met deze snelheden en deze wegbezetting kom je vast wel iets tegen onderweg.
300kg wat met 170km/u snelheidsverschil bij je binnenkomtquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit een zeer ernstige aanrijding gezien.
Die motor was helemaal naar binnen gereden en de motorrijder was door de achterruit naar de passagiersstoel gekatapulteerd.
Je zou die motor of motorrijder maar in je nek krijgen.
Ja en dan zit je kind net links achterin. Error.quote:Op vrijdag 18 september 2020 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
300kg wat met 170km/u snelheidsverschil bij je binnenkomt
Wat mij betreft 15 jaar rijontzegging met de voorwaarde dat binnen die termijn gepakt worden als bestuurder van een motorvoertuig betekent dat de resterende termijn in de cel doorgebracht mag worden. Dan weten we namelijk zeker dat er vanaf dat moment niet meer gereden wordt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:34 schreef Drekkoning het volgende:
Zeker, en een flinke taakstraf ernaast zou ook mooi zijn. Wellicht een voorwaardelijke celstraf als stok achter de deur voor een volgende fikse snelheidsovertreding.
Je moet wat als je in de brugklas zit.quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:15 schreef Drxx het volgende:
270(!) en dan nog figuren die dit proberen te downplayen
Ook als een snelweg leeg lijkt ben je nog ongecontroleerd bezig, er kan van alles voor je gebeurt zijn, in Nederland zijn er maar weinig stukken snelweg zo leeg dat je honderden meters vooruit kan kijken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ik doel ook op het 270 kilometer per uur rijden op een lege snelweg. Het is uiteraard stukken gevaarlijker om 270 te rijden met verkeer.
Gevaarlijker.... ik zeg niet dat het niet gevaarlijk is.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook als een snelweg leeg lijkt ben je nog ongecontroleerd bezig, er kan van alles voor je gebeurt zijn, in Nederland zijn er maar weinig stukken snelweg zo leeg dat je honderden meters vooruit kan kijken.
Ach, met een verlengde achterbrug ben je een stuk stabieler.quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:15 schreef Drxx het volgende:
270(!) en dan nog figuren die dit proberen te downplayen
Ik niet, er zijn dagelijks zoveel mensen onderweg met de auto op elk moment van de dag, dat zoiets veel meer ongelukken zal opleveren. Dat iets ontworpen is of lijkt voor een extra doel, wil nog niet zeggen dat dat doel ook hoeft te worden toegepast.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gevaarlijker.... ik zeg niet dat het niet gevaarlijk is.
Nederlandse snelwegen zijn wat mij betreft prima ontworpen voor hogere snelheden, ik zou liever dezelfde limieten als in Duitsland zien.
Wat vind je van de huidige limiet van 100?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik niet, er zijn dagelijks zoveel mensen onderweg met de auto op elk moment van de dag, dat zoiets veel meer ongelukken zal opleveren. Dat iets ontworpen is of lijkt voor een extra doel, wil nog niet zeggen dat dat doel ook hoeft te worden toegepast.
Dan kun je het verkeer wel stilleggenquote:Op vrijdag 18 september 2020 18:20 schreef littlemindy het volgende:
Van poging tot doodslag is sprake wanneer door iemands gedragingen er een aanmerkelijke kans bestaat dat een ander dodelijk letsel zou kunnen oplopen
Voor nu prima. Van mij mag het wel terug naar 120-130 zodra het kan. Maar met 100 heb ik geen moeite mee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vind je van de huidige limiet van 100?
A6/A7/A32? En dan wel de delen in Friesland/ Afsluitdijk bv.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:49 schreef raptorix het volgende:
Ook als een snelweg leeg lijkt ben je nog ongecontroleerd bezig, er kan van alles voor je gebeurt zijn, in Nederland zijn er maar weinig stukken snelweg zo leeg dat je honderden meters vooruit kan kijken.
Zeeland heeft dat wel, waar de A4 in de A58 overgaat. Vrij vlak en je kan ver vooruit kijken.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook als een snelweg leeg lijkt ben je nog ongecontroleerd bezig, er kan van alles voor je gebeurt zijn, in Nederland zijn er maar weinig stukken snelweg zo leeg dat je honderden meters vooruit kan kijken.
Da's wel heel ver buiten de randstad he..quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
A6/A7/A32? En dan wel de delen in Friesland/ Afsluitdijk bv.
Precies, meer de beschaafde wereld inquote:Op zaterdag 19 september 2020 21:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's wel heel ver buiten de randstad he..
220 Gaat iig makkelijk op de Afsluitdijk weet ik uit ervaring.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:37 schreef loveli het volgende:
Da's wel heel ver buiten de randstad he..
*AchJa knettert over de Afsluitdijk en wordt gevolgd door een zwarte rookwolk*quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
220 Gaat iig makkelijk op de Afsluitdijk weet ik uit ervaring.
Harder ging die tweetakt van mij niet.
Ik had zo'n fiets:quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:40 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
*AchJa knettert over de Afsluitdijk en wordt gevolgd door een zwarte rookwolk*
Mooi ding, ik had even zo'n brommert voor mequote:
Dat dacht ik al een beetje maar mijn Zundapp en Kreidler haalden hooguit 115...quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:47 schreef El_Thijs het volgende:
Mooi ding, ik had even zo'n brommert voor me
Buiten dat, is het onaangenaam (on)fris en pijnlijk wanneer een bij of vlieg je dan raakt.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:49 schreef hartloper het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij om zo hard (en dan ook nog zonder beschdrmende kleding) te gaan rijden?
Is dat gevalletje drugsgebruik?
Als je zo een expert bent, dan weet je vast wel wat een remweg bij 270 is?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gevaarlijker.... ik zeg niet dat het niet gevaarlijk is.
Nederlandse snelwegen zijn wat mij betreft prima ontworpen voor hogere snelheden, ik zou liever dezelfde limieten als in Duitsland zien.
Hoe ver? En ook voor jou de vraag, wat is je remweg bij 270 KM per uur.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:36 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zeeland heeft dat wel, waar de A4 in de A58 overgaat. Vrij vlak en je kan ver vooruit kijken.
Ongeveer 4200 netto per maand noem ik niet bepaald een middelmatige baan.quote:Op zondag 20 september 2020 18:47 schreef raptorix het volgende:
Overigens is hard rijden voor debielen, je wint er nauwelijks tijd mee, lach me altijd dood met blik op de weg, dan zie je van die sneue figuren met een middelmatige baan, en dan vragen ze: waarom reed u te hard? Ja ik had haast, ik heb een afspraak. Dan ben je gewoon dom, dit soort figuren verdienen 200 euro netto per dag, en dan krijgen ze een boete van 500 euro, dus om tien minuten in te halen verliezen ze hun inkomen van 2.5 dag
Naja, denk ga iets aan de ruime kant zitten, ik verdien het wel (net beetje meer), ik snap ook het plezier van dat gejakker niet, ik reis altijd met het OV, gewoon lekker op weg naar je werk relaxen.quote:Op zondag 20 september 2020 18:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ongeveer 4200 netto per maand noem ik niet bepaald een middelmatige baan.
Dat is een prima baan.
Ik verdien ze niet zullen we maar zeggen. Met mijn middelmatige baan.
Dat rijd ik niet, zo'n idioot ben ik niet. En ik denk dat ik op stukken van die weg toch bijna een kilometer vooruit kan kijken.quote:Op zondag 20 september 2020 18:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe ver? En ook voor jou de vraag, wat is je remweg bij 270 KM per uur.
Een maximum van ongeveer 300m + reactie tijd á 75 meter per seconde. Voor motors is de remweg gezien het gewicht denk ik nog fors minder.quote:Op zondag 20 september 2020 18:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe ver? En ook voor jou de vraag, wat is je remweg bij 270 KM per uur.
Motor staat niet sneller stil dan een auto, ze moeten aan dezelfde remvertraging voldoen dus komen weg met minder remkracht. Sowieso is een noodstop sneller dan een auto met een motor niet aan te raden want dan ga je op je bek denk ikquote:Op zondag 20 september 2020 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een maximum van ongeveer 300m + reactie tijd á 75 meter per seconde. Voor motors is de remweg gezien het gewicht denk ik nog fors minder.
Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 20 september 2020 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Motor staat niet sneller stil dan een auto, ze moeten aan dezelfde remvertraging voldoen dus komen weg met minder remkracht. Sowieso is een noodstop sneller dan een auto met een motor niet aan te raden want dan ga je op je bek denk ik
reken maar op een halve kilometer, knappe jongen als jij daar op kan anticiperen, een verkeerssituatie inschatten op een halve kilometer, geloof je het zelf?quote:Op zondag 20 september 2020 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een maximum van ongeveer 300m + reactie tijd á 75 meter per seconde. Voor motors is de remweg gezien het gewicht denk ik nog fors minder.
Natuurlijk remt een auto sneller, heeft 4 wielen, maar voor alle helden die denken dat ze hun wagen met 270 onder controle hebbenquote:Op zondag 20 september 2020 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Motor staat niet sneller stil dan een auto, ze moeten aan dezelfde remvertraging voldoen dus komen weg met minder remkracht. Sowieso is een noodstop sneller dan een auto met een motor niet aan te raden want dan ga je op je bek denk ik
Dat, geen idee hoe groot de kans is dat je overeind blijft bij een noodstop met 270 km/h. Dat filmpje is leuk, maar hij weet een kilometer van te voren dat hij bij het paaltje gecontroleerd moet remmen.quote:
Je vroeg de remweg. De reactietijd is een lastig verhaal en zeer afhankelijk van de situatie inderdaad.quote:Op zondag 20 september 2020 20:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
reken maar op een halve kilometer, knappe jongen als jij daar op kan anticiperen, een verkeerssituatie inschatten op een halve kilometer, geloof je het zelf?
Zie mijn post hierboven, gemiddeld motoren remmen sneller. Enkel sportauto's remmen sneller dan motoren.quote:Op zondag 20 september 2020 20:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk remt een auto sneller, heeft 4 wielen, maar voor alle helden die denken dat ze hun wagen met 270 onder controle hebben
quote:Op zondag 20 september 2020 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
31,13m bij 100km per uur motor
36,62m bij 100km per uur auto
Er zijn uiteraard wel auto's die veel sneller remmen.
Een formule 1 auto kan bijvoorbeeld van 200km per uur tot stilstand komen in 65 meter.
118 meter bij 270km per uur.
16 meter bij 100km per uur.
Zonder reactietijd.
Doorgaans zal iemand op de motor meer met de verkeerssituatie bezig zijn en dan een snellere reactietijd hebben dan iemand die zit te keuvelen in de auto of al zoevende; de kinderen tot de orde aan het roepen is.quote:Op zondag 20 september 2020 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je vroeg de remweg. De reactietijd is een lastig verhaal en zeer afhankelijk van de situatie inderdaad.
Leuk die 100 KM per uur, nu weer terug naar wiskundeles.quote:Op zondag 20 september 2020 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
31,13m bij 100km per uur motor
36,62m bij 100km per uur auto
Er zijn uiteraard wel auto's die veel sneller remmen.
Een formule 1 auto kan bijvoorbeeld van 200km per uur tot stilstand komen in 65 meter.
118 meter bij 270km per uur.
16 meter bij 100km per uur.
Zonder reactietijd.
Sorry, maar wat zijn hier de rekenfouten?quote:Op zondag 20 september 2020 22:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk die 100 KM per uur, nu weer terug naar wiskundeles.
Hier een simpele tabel:quote:Op maandag 21 september 2020 00:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sorry, maar wat zijn hier de rekenfouten?
Die tabel lijkt me wat aparte cijfers te gebruiken door simpelweg de remafstand te verdubbelen.quote:Op maandag 21 september 2020 04:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier een simpele tabel:
[ afbeelding ]
Het staat in de tekst waar je het plaatje vandaan hebt:quote:Op maandag 21 september 2020 05:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die tabel lijkt me wat aparte cijfers te gebruiken door simpelweg de remafstand te verdubbelen.
Bij 200km/h zou dat een reactietijd geven van bijna 4 seconden. (200km/u = 55,6 m/s)
Ja, dus het klopt dat die verdubbelt.quote:De remafstand kan worden berekend door het kwadraat van de snelheid, in meters per seconde, te delen door tweemaal de remvertraging, in meters per seconde².
Ik doel op de verschillen tussen de linker en rechter kolom in de tabel die je plaatste. Normaal gaat men bij die soort modellen uit van een reactiesnelheid van 1 seconden over de gehele breedte. Dat geeft ten opzichte van de tabel van de Belgische verkeersveiligheidsbeweging bij 140km/u al een verschil van 56m.quote:Op maandag 21 september 2020 05:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het staat in de tekst waar je het plaatje vandaan hebt:
[..]
Ja, dus het klopt dat die verdubbelt.
Sportmodellen hebben inderdaad een beter remvermogen, echter hierbij moet je wel rekening mee houden dat hoe sneller je remt, ook de kans op verlies aan controle groter is.
Ah, ik had me dat niet gerealiseerd van die tabel.quote:Op maandag 21 september 2020 06:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik doel op de verschillen tussen de linker en rechter kolom in de tabel die je plaatste. Normaal gaat men bij die soort modellen uit van een reactiesnelheid van 1 seconden over de gehele breedte. Dat geeft ten opzichte van de tabel van de Belgische verkeersveiligheidsbeweging bij 140km/u al een verschil van 56m.
Uiteraard is de kans op verlies aan controle groter bij dergelijke snelheden hoewel dat soort modellen meestal ook weer electronische correctiesystemen hebben.
Culpa in causaquote:Op vrijdag 18 september 2020 18:20 schreef littlemindy het volgende:
Van poging tot doodslag is sprake wanneer door iemands gedragingen er een aanmerkelijke kans bestaat dat een ander dodelijk letsel zou kunnen oplopen
Tja, dat lijkt me duidelijk het geval hier, dus ik vind die aanklacht helemaal niet zo gek.
Poging tot doodslag wil niet zeggen dat je de intentie had om iemand te doden.
Het gaat erom dat je het risico neemt.
Tijd voor een Fok!-Circuit Dag, kan iedereen hier laten zien dat ze zo hard kunnen als ze zeggenquote:Op maandag 21 september 2020 08:18 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Culpa in causa
Zelfde als je je klem gaat zuipen en dan toch gaat rijden. Je neemt willens en wetens het risico dat je iemand de dood in jaagt.
Tevens topactie van de politie.... racen kan je van maart tot oktober legaal op het circuit. Zijn genoeg organisaties die een circuitdag aanbieden. Kost ook nog eens veel minder dan een bekeuring voor 50km te hard op de A16
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |