abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195110157
TNO heeft een nieuwe sneltest ontwikkeld. Ze verwachten dat deze dezelfde nauwkeurigheid heeft als de huidige PCR tests die de GGD gebruikt, maar deze geeft al binnen een uur een uitslag. Ook is deze test in ons eigen land te produceren met hier voorradige grondstoffen. Er zijn veel meer soortgelijke sneltests op de markt maar die zijn niet allemaal zo nauwkeurig en als er internationaal weer grote aantallen besmettingen zijn wordt de leverbaarheid een groot probleem.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 14:50:20 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195110179
Dat zou mooi zijn, wat is je bron?
pi_195110194
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195110341
Als deze sneltest werkt en in grote aantallen beschikbaar is zou er een potentieel alternatief voor een lockdown zijn:
Alle grenzen tijdelijk sluiten en inwoners van ons land dan in zeg twee weken testen. Dit vraagt grote mankracht. Als de huisartsen het kunen met behulp van extra personeel( zeg 20 stagaires per huisartsen praktijk) is dat een oplossing. Daar heb ik in een andere post al een concreet idee voor geopperd. Anders zou je ook kunnen denken aan inzet van het leger bij deze nationale dreiging. Iedereen die besmet is moet dan verplicht twee weken in een zorghotel uitzieken op staatskosten. Het probleem van thuis in quarantaine gaan is namelijk dat veelvuldig alle andere huisgenoten besmet worden met dit uiterst besmettelijke virus. Of het nou studentenhuizen, opvang van seizoensarbeiders of asielzoekerscentra zijn: overal raken veel huisgenoten dan ook besmet, hoe hygienisch de bewoners ook zijn.
Na twee weken is ons land dan virus vrij netzo als bijv. NieuwZeeland en zou alleen aan de grens elke binnenreizende persoon eerst getest moeten worden voordat hij het land binnen komt.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195111654
Leuk voor de portemonnee, maar tenzij dit wordt ingezet tbv versoepelingen, vind ik het weinig interessant.
I'll give you something to do
pi_195112278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 15:00 schreef paulgo het volgende:
Als deze sneltest werkt en in grote aantallen beschikbaar is zou er een potentieel alternatief voor een lockdown zijn:
Alle grenzen tijdelijk sluiten en inwoners van ons land dan in zeg twee weken testen. Dit vraagt grote mankracht. Als de huisartsen het kunen met behulp van extra personeel( zeg 20 stagaires per huisartsen praktijk) is dat een oplossing. Daar heb ik in een andere post al een concreet idee voor geopperd. Anders zou je ook kunnen denken aan inzet van het leger bij deze nationale dreiging. Iedereen die besmet is moet dan verplicht twee weken in een zorghotel uitzieken op staatskosten. Het probleem van thuis in quarantaine gaan is namelijk dat veelvuldig alle andere huisgenoten besmet worden met dit uiterst besmettelijke virus. Of het nou studentenhuizen, opvang van seizoensarbeiders of asielzoekerscentra zijn: overal raken veel huisgenoten dan ook besmet, hoe hygienisch de bewoners ook zijn.
Na twee weken is ons land dan virus vrij netzo als bijv. NieuwZeeland en zou alleen aan de grens elke binnenreizende persoon eerst getest moeten worden voordat hij het land binnen komt.
Goed plan!
#WeesGeenWhales
pi_195112291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:27 schreef galantis het volgende:
Leuk voor de portemonnee, maar tenzij dit wordt ingezet tbv versoepelingen, vind ik het weinig interessant.
Dit dus.

Maar het kabinet wilt niets liever dan tot het randje zoveel mogelijk versoepelen dus dat zal wel lukken denk ik :)
#WeesGeenWhales
pi_195112727
Dat klinkt interessant. We redden het nooit met alleen moleculaire testen. Een betrouwbare, snelle test met grondstoffen uit eigen land, is van harte welkom.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 17 september 2020 @ 17:40:45 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195113252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:27 schreef galantis het volgende:
Leuk voor de portemonnee, maar tenzij dit wordt ingezet tbv versoepelingen, vind ik het weinig interessant.
Ik verwacht gewoon weer een dooie mus.
pi_195126215
'Britse sneltest geeft accurate uitslag'
https://nos.nl/l/2348795#UPDATE-container-47706680

Net zoiets als dit?
94,4% noemt men blijkbaar al 'accuraat'
Maar bij negatieve test klopt het voor 100% staat hier. In dat geval lijkt het me ook prima. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er 5,6% van de mensen onterecht in quarantaine gaat, en dat percentage kan nog veel lager door bijvoorbeeld minimaal 2 keer te testen bij een positieve uitslag.

Dit zou (naast medicijnen en een vaccin) m.i. wel echt de doorbraak zijn, zolang dit vrij goedkoop en onbeperkt geproduceerd kan worden.

Dan is het alleen de vraag of je dat testen nog steeds centraal wilt regelen of dat het beter is om mensen een bedrijven/instanties het gewoon zelf te laten doen. In dat laatste geval leg je wel veel verantwoordelijk bij de mensen zelf neer en heb je geen mogelijkheid meer om statistieken bij te houden van het aantal besmettingen. Ik weet niet of dat nu zo erg is omdat de statistieken nu ook niet zoveel zeggen zolang er veel mensen zijn die zich niet (kunnen) laten testen.
pi_195127391
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:18 schreef Middelpunt het volgende:
'Britse sneltest geeft accurate uitslag'
https://nos.nl/l/2348795#UPDATE-container-47706680

Net zoiets als dit?
94,4% noemt men blijkbaar al 'accuraat'
Maar bij negatieve test klopt het voor 100% staat hier. In dat geval lijkt het me ook prima. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er 5,6% van de mensen onterecht in quarantaine gaat, en dat percentage kan nog veel lager door bijvoorbeeld minimaal 2 keer te testen bij een positieve uitslag.

Dit zou (naast medicijnen en een vaccin) m.i. wel echt de doorbraak zijn, zolang dit vrij goedkoop en onbeperkt geproduceerd kan worden.

Dan is het alleen de vraag of je dat testen nog steeds centraal wilt regelen of dat het beter is om mensen een bedrijven/instanties het gewoon zelf te laten doen. In dat laatste geval leg je wel veel verantwoordelijk bij de mensen zelf neer en heb je geen mogelijkheid meer om statistieken bij te houden van het aantal besmettingen. Ik weet niet of dat nu zo erg is omdat de statistieken nu ook niet zoveel zeggen zolang er veel mensen zijn die zich niet (kunnen) laten testen.
Als die TNO test de volgende trial fase bij de GGD's doorstaat en er snel in Nederland grote aantallen testkits geproduceerd kunnen worden is dat een goede zaak.

Het kan broodnodig zijn als de tweede golf explodeert en kan zelfs een alternatief voor een nieuwe lockdown worden: Ga in een landelijke grootschalige campagne iedereen testen met medewerking van alle huisartsen en evt ook inzet van het leger. Alle besmette personen worden in hotels ondergebracht, die worden ingericht als quarantaine voorziening. Ze krijgen daar gratis logies en ontbijt en werknemers krijgen hun loon gewoon doorbetaald. De hotels staan bij een tweede golf toch al leeg.

Wel is het nodig dat ons land de grenzen sluit netzo als NieuwZeeland dat succesvol de coronaepidemie bestreed. Als elk Europees land dit zelfde plan zou uitvoeren is het mogelijk binnen een paar maanden de Europese binnengrenzen weer open te stellen. Dit plan is de enige wijze om een tweede golf in te dammen voordat er een goed werkend vaccin in grote aantallen beschikbaar is.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195129765
Wat voegt het toe om de grenzen te sluiten? Wanneer kan je dan weer open? Zodra de hele wereld geen corona met heeft, ist zodra we allemaal een vaccin hebben?

Anders ben je toch weer terug bij af zodra de grenzen weer opengaan?

Handelsland NL is ook echt niet te vergelijken met eiland NZ.
pi_195130987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:02 schreef Middelpunt het volgende:
Wat voegt het toe om de grenzen te sluiten? Wanneer kan je dan weer open? Zodra de hele wereld geen corona met heeft, ist zodra we allemaal een vaccin hebben?

Anders ben je toch weer terug bij af zodra de grenzen weer opengaan?

Handelsland NL is ook echt niet te vergelijken met eiland NZ.
Met open grenzen komen er in dat geval steeds weer opnieuw besmette reizigers uit landen, waar de epidemie nog heerst.
Liever voorkomen dan genezen. In plaats van wachten op een vaccin, waarvan wij niet eens weten of het werkt, kunnen we beter een nationale grootschalige testcampagne doen in combinatie met de grenzen sluiten of evt ELKE binnenkomende reiziger eerst testen voordat zij toegang krijgen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195131860
Ik zie meer in thuistesten die deugen en dan daarna een controle bij de ggd als de thuistest positief op Corona is uitgeslagen.

Heb je Corona verplicht uitzieken thuis.
Crimescene tape over de deur en na 14 dagen pas weghalen.
pi_195131917
Grenzen dichtlaten is geen optie. We zijn een handelsland. Dat moet gewoon door kunnen gaan. We moeten eten en drinken.
Maar testen is ook alleen maar een moment opname he. Je kan bij elke grens getest worden maar ondertussen ook besmet raken.
pi_195131991
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:57 schreef quirina het volgende:
Ik zie meer in thuistesten die deugen en dan daarna een controle bij de ggd als de thuistest positief op Corona is uitgeslagen.

Ja, idd. Zo gaat het wel met wel meer thuistesten. Op zich geen ongewone route.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195134451
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:00 schreef quirina het volgende:
Grenzen dichtlaten is geen optie. We zijn een handelsland. Dat moet gewoon door kunnen gaan. We moeten eten en drinken.
Maar testen is ook alleen maar een moment opname he. Je kan bij elke grens getest worden maar ondertussen ook besmet raken.
Grenzen dicht voor niet noodzakelijke reizigers is minder erg ( ook voor de economie)dan een tweede golf met een nieuwe intelligente lockdown
Bij een tweede golf in ons land sluiten andere Europese landen toch al de grenzen voor reizigers uit Nederland. Wij kunnen beter eerder zelf onze grenzen sluiten mits er een landelijke grootschalige testcampagne komt gecombineerd een mini-lockdown van elk huishouden voor maximaal 14 dagen. Van mijn part zetten ze het leger in, als dat helpt om deze voortwoekerende pandemie te stoppen. In theorie kunnen wij dan na een maand of zo weer gewoon verder leven zonder al die idiote halfzachte maatregelen ( anderhalve meter, mondkapjes en plastic schermen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195138505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:08 schreef paulgo het volgende:

[..]

Met open grenzen komen er in dat geval steeds weer opnieuw besmette reizigers uit landen, waar de epidemie nog heerst.
Liever voorkomen dan genezen. In plaats van wachten op een vaccin, waarvan wij niet eens weten of het werkt, kunnen we beter een nationale grootschalige testcampagne doen in combinatie met de grenzen sluiten of evt ELKE binnenkomende reiziger eerst testen voordat zij toegang krijgen.
Alleen dat laatste is evt een optie, als die sneltests echt goed werken. De grenzen dicht gooien is zinloos, dan moet je net zo lang wachten tot corona de wereld uit is voor je de grenzen weer opent (en intussen zijn we allemaal omgekomen van de armoede)
pi_195144627
Vanaf november coronasneltesten in Nederland, verwacht minister De Jonge

quote:
Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid verwacht vanaf november sneltesten in te kunnen zetten als aanvulling op het al bestaande testbeleid. De minister is hierover in gesprek met de GGD's en andere partijen, schrijft hij vrijdagavond in een brief aan de Tweede Kamer.

De sneltesten, zogenaamde antigeentesten, zijn minder gevoelig dan de PCR-testen die nu worden gebruikt, maar leveren veel sneller een uitslag. De sneltesten kunnen dan worden ingezet voor een 'getrapt' testbeleid, waarbij eerst met een antigeentest wordt bepaald of iemand het virus draagt. Als iemand positief test, dan wordt er alsnog een PCR-test afgenomen. Door het inzetten van deze sneltesten kunnen niet alleen meer mensen worden getest, maar kan iedereen ook vaker worden getest, schrijft De Jonge.

Het RIVM doet onderzoek naar een vijftal sneltesten. De minister verwacht dat het instituut begin november klaar is met het onderzoek, waarna het OMT met een advies komt over het gebruik hiervan. In de tussentijd zegt De Jonge zich voorbereiden op aanschaf en inzet van deze testen zodat Nederland in november genoeg testen beschikbaar heeft. Bij een aanbeveling door het OMT kunnen deze dan gelijk worden ingezet.
Ik hoop dat die sneltests breder ingezet kunnen worden dan alleen een "aanvulling" op het huidige beleid. We moeten juist naar een situatie toe waarin mensen niet meer naar een teststraat hoeven te reizen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:25:08 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195144717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:27 schreef galantis het volgende:
Leuk voor de portemonnee, maar tenzij dit wordt ingezet tbv versoepelingen, vind ik het weinig interessant.
Los van een vaccin is uitgebreid testen en mensen vervolgens snel isoleren als ze besmet zijn een van de betere andere opties gebleken. Met Taiwan in gedachte bijvoorbeeld. En is dit dus een interessante ontwikkeling. Ook omdat dit alles binnen een uurtje klaar is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:11:08 #21
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195194544
Dit is ook positief :)

quote:
Zelf op corona testen met machine uit Singapore
Een ziekenhuis uit Singapore heeft samen met een bedrijf dat medische robots maakt een apparaat ontwikkeld om te testen op covid-19. Het doel is om het testen sneller en veiliger te maken. De persoon die de test ondergaat, drukt zelf op de startknop.

De ontwikkelaars denken dat het apparaat goed kan worden gebruikt op plekken waar veel getest moet worden, zoals op luchthavens. Ze hebben patent aangevraagd op hun uitvinding.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195194662
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:11 schreef Gretzl het volgende:
Dit is ook positief :)
[..]

Een robot die een wattenstaafje in je strot en neus duwt lijkt me niet echt fijn....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195195441
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een robot die een wattenstaafje in je strot en neus duwt lijkt me niet echt fijn....
Ik zie het idd ook niet zo 1-2-3 gebeuren.
Meer info zou welkom zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195204763
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:17 schreef Cynicio het volgende:
Vanaf november coronasneltesten in Nederland, verwacht minister De Jonge
[..]

Ik hoop dat die sneltests breder ingezet kunnen worden dan alleen een "aanvulling" op het huidige beleid. We moeten juist naar een situatie toe waarin mensen niet meer naar een teststraat hoeven te reizen.
Net op Nieuwsuur een reportage over het feit dat bedrijven van plan zijn grootschalige sneltests in te kopen. Dat is heel noodzakelijk want met het griepseizoen voor de deur zullen er veel meer werknemers met verkoudheidsklachten zijn die dan sneller weer aan de slag kunnen als uit de test blijkt dat ze geen corona hebben. Sommige personeel op de werkvloer kan gewoon nioet uit huis werken, zoals in de bouw of bij winkels het geval is.

Snelle tests kunnen de schade hier beperken. Anders worden de economische gevolgen nog veel dramatischer. Hieruit blijkt dat de ontwikkeling en grootschalige productie van snelle speekseltests bovenaan de lijst van maatregelen moet staan.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_195205221
Als de Jonge zegt volgende maand moet je er daar in de praktijk minstens 3 maanden bij optellen helaas. Veel praatjes, maar leveren? ho maar!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')