abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 10:32:07 #26
491163 Viesdik
pi_195124269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:29 schreef hhornee het volgende:

[..]

Is over het algemeen wel handig dat je regelmatig alles schoonmaakt, als je de (rook) aanslag laat zitten blijft het ruiken natuurlijk. Rook is over het algemeen vettig, dus groene zeep gebruiken om het weer weg te krijgen.

De geur kan je ook enigszins neutraliseren met schoonmaak azijn.

Je was thuis dat het gebeurde, dus kon je meteen het huis luchten. De inboedelverzekering gaat deze 'rookschade' niet dekken, het verbranden van je pizza eten is niet iets dat bijzonder ongewoon en niet te voorkomen is.

Het uitfikken van een vrijstaande (combi) magnetron komt vaker voor dan je denkt, zeker als deze in de keuken staat en de kook dampen/walm in/op het apparaat kunnen neerslaan (om maar niet te spreken dat veelal de vrije ruimte om het apparaat en niet afdekken van roosters niet nageleefd wordt.)

Een verzekering gaat je 'nare luchtjes probleem' niet voor je oplossen.
Duidelijk dank u
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 10:32:56 #27
491163 Viesdik
pi_195124285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:12 schreef 111210 het volgende:
Iedereen heeft zn mening al klaar, maar waarom bel je je verzekering niet gewoon op?
Al gedaan.. Definitie brandschade is nog beetje vaag terrein voor mij
pi_195126527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Al gedaan.. Definitie brandschade is nog beetje vaag terrein voor mij
Wat zeggen ze dan? Als jij rookschade hebt valt dat niet gewoon ook onder brandschade? Daar zouden ze toch gewoon een antwoord op moeten hebben lijkt me?
pi_195128306
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:32 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Al gedaan.. Definitie brandschade is nog beetje vaag terrein voor mij
Ik weet niet bij welke maatschappij je zit, als ik naar mijn eigen verzekering kijk (NN):
Het doorbranden van elektrische apparatuur is geen brand en valt dus niet onder de dekking van de brandschade. De andere spullen in je inboedel die schade oplopen als gevolg van het doorbranden van je elektrische apparatuur is wel verzekerd.

Samengevat:
- De kosten voor de magnetron vervangen verhalen bij de fabrikant
- Schade (incl schoonmaak) van andere onderdelen van je inboedel proberen te verhalen bij je verzekering
pi_195129729
inboedelverzekering punt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')