abonnement Unibet Coolblue
pi_195135563
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo....
Klopt, daarom ben ik (vooralsnog) ook tegen deze praktijk tenzij het een geval van doodongelukkig/suicidaal zijn of dit is.
  Beste debater 2022 zondag 20 september 2020 @ 00:01:41 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195156900
Ben ik de enige die deze hele gender-non-binaire-hype enorm overdreven en gemaakt vind?

Gaan we nu ook die onzin uit de VS importeren?

"My pronouns"... hou toch op en doe normaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 20 september 2020 @ 00:04:10 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195156930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:33 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Ik zou willen weten wat de rest van de meisjes in de kleedkamer er van vinden, het gaat immers om hun privacy en lichaam, en niet de mijne.
enige juiste antwoord
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195157443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom zou er vanuit een instantie of ouder geen hierarchie meer zijn tov kinderen?
Dat kinderen dingen maar te accepteren hebben geldt zowel voor de cis- als de trans-meisjes.

-De cismeisjes moeten maar accepteren dat er een transmeisje in hun kleedkamer is, ook al voelen ze zich daarbij ongemakkelijk.
-Het transmeisje moet maar accepteren dat ze niet bij de cismeisjes in de kleedkamer kan, ook al voelt ze zich een meisje.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195163775
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:23 schreef jameshond7 het volgende:
Wat zou jij doen als jouw dochter thuiskomt met het verhaal dat een jongen uit de klas eigenlijk een meisje is (transvrouw) en vanaf nu bij haar in de kleedkamer mag met de schoolgym en ze het echt niet ziet zitten?
Zou jij jouw dochter vertellen dat ze het 'gewoon' moet accepteren of zou je toch met school het gesprek aangaan omdat je weet dat jouw dochter zich er echt niet prettig bij voelt? Het gaat om een transmeisje die net begint met de behandeling (of nog op de wachtlijst staat?) en op het lange haar en kleding na er nog als een jongen uitziet.
Niet zo aanstellen. Om een bloot lichaam? Kom op zeg.
pi_195163817
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Niet zo aanstellen. Om een bloot lichaam? Kom op zeg.
Niet iedereen is een naaktloper he
pi_195167559
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ben ik de enige die deze hele gender-non-binaire-hype enorm overdreven en gemaakt vind?

Gaan we nu ook die onzin uit de VS importeren?

"My pronouns"... hou toch op en doe normaal.
Ik heb vooral het gevoel dat het een symptoom is van de ziekte gender. Dat slaat namelijk helemaal nergens op, het is bizar om een cultuur met gedragsvoorschriften en vooroordelen te verbinden aan de vraag welke geslacht iemand heeft. De ervaring leert immers dat je elkaar ook nog steeds kunt herkennen als zijnde van het andere geslacht wanneer deze persoon bijvoorbeeld geen “juiste” kleding of haardracht voor hun “gender” hebben.
En topics als die van jameshond7 leert men dat er tegenwoordig geen enkele handeling meer is die voorbehouden is aan het ene of het andere geslacht.
Het enige dat dan bij het probleem in de op overblijft is een irrationele haat voor het lichaam, net zoals BDD of dat syndroom ben vergeten hoe het heet waardoor mensen lichaamsdelen willen amputeren. Maar waarom worden die laatste twee dingen dan ineens wel als ziekte gezien door psychologen? Ik zou het alleen snappen als er echt uit hersenscans blijkt dat er iets fout is gegaan tijdens de fysieke ontwikkeling en ze daadwerkelijk de hersenstructuur van het andere geslacht hebben. Maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat individuele verschillen in hersenen groter zijn dan die tussen die van mensen met verschillende geslachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-09-2020 19:17:51 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195168361
Als een jongen zich gedraagt als een meisje, dan zie ik geen enkel vrouw die er moeite mee heeft een jongen in een meisjeskleedkamer toe te laten, volgens mij wordt dan volop gelachen over de jongens met hem voorop. Dat is toch hetzelfde als homoseksuele jongens, die zouden ook geen enkel probleem creëren in een meisjeskleedkamer. Er zijn hier sitcoms, speelfilms en comedy's over geschreven.

[ Bericht 8% gewijzigd door MakkieR op 20-09-2020 22:44:49 ]
  maandag 21 september 2020 @ 09:20:02 #109
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_195174529
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:31 schreef Leonos het volgende:
Goeie smoes van die 'jongen' :9 :9
Wat een walgelijke post voor een moderator.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_195176962
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 19:48 schreef MakkieR het volgende:
Als een jongen zich gedraagt als een meisje, dan zie ik geen enkel vrouw die er moeite mee heeft een jongen in een meisjeskleedkamer toe te laten, volgens mij wordt dan volop gelachen over de jongens met hem voorop. Dat is toch hetzelfde als homoseksuele jongens, die zouden ook geen enkel probleem creëren in een meisjeskleedkamer. Er zijn hier sitcoms, speelfilms en comedy's over geschreven.
Maar wat is dan nog "zich als een meisje gedragen"?
Want naast dat er geen link bestaat tussen lichamelijk geslacht en gender bestaat er ook geen link meer tussen geslacht en gedrag.
Dan zijn er alleen nog allerlei genders die kennelijk alleen waarneembaar zijn voor de persoon in kwestie maar wel moeten worden geaccepteerd door anderen.
En wat is dan de relatie tussen gender en gedrag? Schrijft gender gedrag voor? Of beschrijft gender gedrag?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2020 @ 12:10:08 #111
842 Zorro
Z
pi_195177112
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ben ik de enige die deze hele gender-non-binaire-hype enorm overdreven en gemaakt vind?

Gaan we nu ook die onzin uit de VS importeren?

"My pronouns"... hou toch op en doe normaal.
Nee, zeker niet de enige.
Je bent jongen of meisje. Dat is genetisch zo, klaar. Vind je dat niet leuk, tja... ik was ook liever profvoetballer geworden, maar dat ben ik niet. Ik heb daar blijkbaar het lichaam en de motoriek niet voor. Jammer dan. Dat is hoe ik ben. Dus leg ik me daar bij neer. Maar als het op dit soort dingen aankomt moet dat ineens veranderd worden.

Doorgeslagen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 21 september 2020 @ 12:10:54 #112
492444 JudyL05
Zaans Meisje (14)
pi_195177125
Als ze echt begonnen is met de transitie zou ik daar als meisje echt geen probleem mee hebben, zelfs wel leuk vinden als ze dan 'bij ons' komt. En ook niet erg dat ze me dan helemaal bloot kan zien, kan me niet voorstellen dat een jongen zo ver zou gaan om 'stiekem' blote meisjes te kijken. De meeste gaan trouwens niet eens meer helemaal bloot in de kleedkamer.
pi_195179342
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:02 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar wat is dan nog "zich als een meisje gedragen"?
Want naast dat er geen link bestaat tussen lichamelijk geslacht en gender bestaat er ook geen link meer tussen geslacht en gedrag.
Dan zijn er alleen nog allerlei genders die kennelijk alleen waarneembaar zijn voor de persoon in kwestie maar wel moeten worden geaccepteerd door anderen.
En wat is dan de relatie tussen gender en gedrag? Schrijft gender gedrag voor? Of beschrijft gender gedrag?
Ik zelf kijk liever niet naar het geslacht, maar eerder hoe jij je gedraagt tegenover het andere geslacht. Als je niet gedraagt als een puberale oversekste jongen, dan zou het hele kleedkamer issue geen issue meer zijn. Dus een jongen dat zich gedraagt als een meisje en dus geen puberale jongens gedrag vertoont, is voor mij zeer geschikt om in een meisjes kleedkamer te verkleden. Dus dat je staart naar borsten, dat je niet meteen geil wordt van meisjes, dat je niet anders gaat gedragen tegenover naakte meisjes, dat jij correct gedraagt tegenover het andere geslacht en niet meteen veranderd in een aap.

Ik denk dat daar het probleem ligt, dat jongens zich niet kunnen gedragen tegenover naakte meisjes. een piemeltje wat ook maar een lichaamsdeel is, doet er niet toe, dat ding bijt niet.
pi_195183353
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:02 schreef jeroen25 het volgende:
Maar wat is dan nog "zich als een meisje gedragen"?
Want naast dat er geen link bestaat tussen lichamelijk geslacht en gender bestaat er ook geen link meer tussen geslacht en gedrag.
Dan zijn er alleen nog allerlei genders die kennelijk alleen waarneembaar zijn voor de persoon in kwestie maar wel moeten worden geaccepteerd door anderen.
En wat is dan de relatie tussen gender en gedrag? Schrijft gender gedrag voor? Of beschrijft gender gedrag?
Interessante vragen, helemaal mee eens. Mensen die geslacht en gender als 1 ding zien zijn raar. Geslacht is er nou eenmaal en gender is iets overbodigs. In dit geval is als een meisje (of beter gezegd: als een persoon die op jongens valt/persoon die de instinct impulsen niet als leidraad neemt voor het gedrag) gedragen dus wat MakkieR hieronder schreef.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:18 schreef MakkieR het volgende:
Ik zelf kijk liever niet naar het geslacht, maar eerder hoe jij je gedraagt tegenover het andere geslacht. Als je niet gedraagt als een puberale oversekste jongen, dan zou het hele kleedkamer issue geen issue meer zijn. Dus een jongen dat zich gedraagt als een meisje en dus geen puberale jongens gedrag vertoont, is voor mij zeer geschikt om in een meisjes kleedkamer te verkleden. Dus dat je staart naar borsten, dat je niet meteen geil wordt van meisjes, dat je niet anders gaat gedragen tegenover naakte meisjes, dat jij correct gedraagt tegenover het andere geslacht en niet meteen veranderd in een aap.

Ik denk dat daar het probleem ligt, dat jongens zich niet kunnen gedragen tegenover naakte meisjes. een piemeltje wat ook maar een lichaamsdeel is, doet er niet toe, dat ding bijt niet.
Ja precies. Daar gaat het om. Maar ik denk dat dit ook gewoon in de toekomst normaal zal zijn om mensen te segmenteren op basis van karakter en niet op basis van hun geslachtsdelen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195183434
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Geslacht is er nou eenmaal en gender is iets overbodigs.
Wat bedoel je met overbodig?
pi_195183442
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar ik denk dat dit ook gewoon in de toekomst normaal zal zijn om mensen te segmenteren op basis van karakter
Dat is toch een beetje het hele gender idee? Dat het niet afhangt van wat je in je broek hebt zitten.
pi_195183487
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:08 schreef jameshond7 het volgende:
Wat bedoel je met overbodig?
Betekenis 'Overbodig'
Je hebt gezocht op het woord: Overbodig.
over·bo·dig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
onnodig

Betekenis 'Onnodig'
Je hebt gezocht op het woord: Onnodig.
on·no·dig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
niet nodig; zonder noodzaak
Dit woord opzoeken in onze grootste woordenboeken?

Bestel nu uw toegang of probeer Van Dale Online gratis. U krijgt direct en zonder verdere verplichtingen tijdelijk toegang tot de beste taalhulpmiddelen van Van Dale.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:09 schreef jameshond7 het volgende:
Dat is toch een beetje het hele gender idee? Dat het niet afhangt van wat je in je broek hebt zitten.
quote:
Betekenis 'Gender'
Je hebt gezocht op het woord: Gender.
gen·der (het; o)
1
geslacht, sekse
2
geslacht waarvan iem. het gevoel heeft deel uit te maken
3
alles wat bij het man- of vrouw-zijn hoort, alle seksegebonden eigenschappen
Het klopt dus wel als mensen geslacht en gender hetzfde noemen maar mijn probleem is vooral met het feit dat men definitie 3 veel ruimer lijkt te nemen dan biologisch gezien gerechtvaardigd.
Bij maandverband en scheerapparaten /baard grooming sets en dergelijke kan ik mij nog voorstellen dat ze letterlijk met het verschil in lichaam te maken hebben, hoewel dat strikt gezien eigenlijk alleen voor maandverband geldt aangezien er ook vrouwen zijn met hirsutisme. Bij seksuele geaardheid is het NIEt zo dat dit bij gender hoort. En bij jurken of makeup of gedrag al helemaal niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 21-09-2020 18:20:30 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195183538
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Betekenis 'Overbodig'
Je hebt gezocht op het woord: Overbodig.
over·bo·dig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
onnodig

Betekenis 'Onnodig'
Je hebt gezocht op het woord: Onnodig.
on·no·dig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
niet nodig; zonder noodzaak
Dit woord opzoeken in onze grootste woordenboeken?

Bestel nu uw toegang of probeer Van Dale Online gratis. U krijgt direct en zonder verdere verplichtingen tijdelijk toegang tot de beste taalhulpmiddelen van Van Dale.
Ik vroeg niet wat overbodig betekent, maar wat jij met overbodig bedoelt in die context.
pi_195183672
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:14 schreef jameshond7 het volgende:
Ik vroeg niet wat overbodig betekent, maar wat jij met overbodig bedoelt in die context.
Waarom zou ik in deze context een andere betekenis eraan geven dan de in woordenboeken vastgelegde.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195183687
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Waarom zou ik in deze context een andere betekenis eraan geven dan de in woordenboeken vastgelegde.
Jij vindt gender onnodig. Waarom vindt jij gender onnodig?
pi_195183823
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:08 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met overbodig?
Wat wil je precies met gender doen?

Het fysieke geslacht vertelt me of ik er kinderen mee kan maken en of ik er de handelingen die ik interessant vindt mee kan verrichten.

Iemands uiterlijke presentatie, handelen en karakter kan ik zelf waarnemen.
Daarvoor hoef ik niet eerst een labeltje te weten.
Tevens is het een belangrijk deel van de emancipatiebeweging dat het labeltje erg weinig over de persoon zegt.

Kortom, wat heb ik er aan om te weten dat iemand bijvoorbeeld een demiboy is?
Hoe gaat dat bepalen hoe ik met die persoon om zal gaan?

En wat als iemand zegt androgyne te zijn maar ik haar daarvoor toch echt te butch vindt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195183867
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat wil je precies met gender doen?

Het fysieke geslacht vertelt me of ik er kinderen mee kan maken en of ik er de handelingen die ik interessant vindt mee kan verrichten.

Iemands uiterlijke presentatie, handelen en karakter kan ik zelf waarnemen.
Daarvoor hoef ik niet eerst een labeltje te weten.
Tevens is het een belangrijk deel van de emancipatiebeweging dat het labeltje erg weinig over de persoon zegt.

Kortom, wat heb ik er aan om te weten dat iemand bijvoorbeeld een demiboy is?
Hoe gaat dat bepalen hoe ik met die persoon om zal gaan?

En wat als iemand zegt androgyne te zijn maar ik haar daarvoor toch echt te butch vindt?
Ach als anderen daar blij van worden moeten ze het toch gewoon doen? Ik denk dat het van alle tijdens is om groepjes te maken met mensen waar jij wat mee gemeen hebt. Verder heb ik er ook niets mee hoor. Ik heb geen idee wat een demiboy of androgyne of butch betekent.
pi_195184277
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ach als anderen daar blij van worden moeten ze het toch gewoon doen? Ik denk dat het van alle tijdens is om groepjes te maken met mensen waar jij wat mee gemeen hebt. Verder heb ik er ook niets mee hoor. Ik heb geen idee wat een demiboy of androgyne of butch betekent.
Maar het gaat tegenwoordig niet alleen om doen waarvan je blij wordt en het opzoeken van gelijkgestemden.
Er wordt van anderen verwacht in het verhaal mee te gaan.
-Transvrouwen willen naar de damestoiletten.
-Men verwacht met allerlei afwijkende pronouns te worden aangesproken.
-Als je vindt dat een man in een jurk toch echt geen vrouw is dan ben je transfoob.

En er wordt al op jonge leeftijd begonnen aan behandelingen ter voorbereiding van een transitie.
Bijvoorbeeld het uitstellen van de puberteit.
En dat dan omdat een jongen liever met meisjes omgaat en met poppen speelt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195184843
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Interessante vragen, helemaal mee eens. Mensen die geslacht en gender als 1 ding zien zijn raar. Geslacht is er nou eenmaal en gender is iets overbodigs. In dit geval is als een meisje (of beter gezegd: als een persoon die op jongens valt/persoon die de instinct impulsen niet als leidraad neemt voor het gedrag) gedragen dus wat MakkieR hieronder schreef.
[..]

Ja precies. Daar gaat het om. Maar ik denk dat dit ook gewoon in de toekomst normaal zal zijn om mensen te segmenteren op basis van karakter en niet op basis van hun geslachtsdelen.
Ik hoop echt dat we in een toekomst terecht gaan komen, dat we mensen gaan segmenteren op basis van karakter en niet geslacht, vooral ook omdat dit voor iedereen een veel vrijere samenleving zal zijn. Anno 2020 zijn meiden tegenover jongens ook veel mondiger geworden en ik denk dat de meeste meiden wel van zich af durven bijten, wanneer ze te maken hebben met een puberale jongen. De vrouw leeft immers niet meer in een ongeëmancipeerde wereld, waarbij wordt verwacht, dat ze haar mond moet houden en ze zich slaafs gedraagt. Verder vraag ik me af wat er gebeurt als het puntje bij het paaltje komt. Vanuit mijn ervaring weet ik dat veel puberale jongens een grote mond hebben, maar een klein hartje. Die leeftijd is vaak cruciaal om het juiste te leren bijvoorbeeld hoe jij je gedraagt tegenover een naakte vrouw. Als je jongens en meiden op die leeftijd van elkaar laat scheiden, dan krijg je de nieuwsgierigheid van het onbekende/onbereikbare, terwijl een naakte vrouw doodnormaal zou moeten zijn.
pi_195185589
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:22 schreef jameshond7 het volgende:
Jij vindt gender onnodig. Waarom vindt jij gender onnodig?
Wat jeroen25 schrijft:

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:29 schreef jeroen25 het volgende:
Wat wil je precies met gender doen?

Het fysieke geslacht vertelt me of ik er kinderen mee kan maken en of ik er de handelingen die ik interessant vindt mee kan verrichten.

Iemands uiterlijke presentatie, handelen en karakter kan ik zelf waarnemen.
Daarvoor hoef ik niet eerst een labeltje te weten.
Tevens is het een belangrijk deel van de emancipatiebeweging dat het labeltje erg weinig over de persoon zegt.

Kortom, wat heb ik er aan om te weten dat iemand bijvoorbeeld een demiboy is?
Hoe gaat dat bepalen hoe ik met die persoon om zal gaan?

En wat als iemand zegt androgyne te zijn maar ik haar daarvoor toch echt te butch vindt?
De indeling man-vrouw-interseksueel is prima om te beschrijven waar het in de eerste instantie om gaat, groep van fysieke kenmerken veroorzaakt door chromosomen. Door al het andere dat daar niks mee te maken heeft ermee te gaan beschrijven creeer je verwarring. Al komt het ook steeds minder voor. Maar soms lees ik nog wel dingen hier als “doordat ik ging sporten voelde ik me mannelijker” of “hij deed me vrouwelijk voelen” waarvan ik denk excuse me? Je lijdt aan waanideeen of je doet ineens poetisch. Maar die zijn in de minderheid. Dus dat is voor mij al een teken dat die ruime definitie van 3 bij gender aan het verdwijnen is. Want het heeft geen functie meer. Of kun jij de functie uitleggen?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:22 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop echt dat we in een toekomst terecht gaan komen, dat we mensen gaan segmenteren op basis van karakter en niet geslacht, vooral ook omdat dit voor iedereen een veel vrijere samenleving zal zijn. Anno 2020 zijn meiden tegenover jongens ook veel mondiger geworden en ik denk dat de meeste meiden wel van zich af durven bijten, wanneer ze te maken hebben met een puberale jongen. De vrouw leeft immers niet meer in een ongeëmancipeerde wereld, waarbij wordt verwacht, dat ze haar mond moet houden en ze zich slaafs gedraagt. Verder vraag ik me af wat er gebeurt als het puntje bij het paaltje komt. Vanuit mijn ervaring weet ik dat veel puberale jongens een grote mond hebben, maar een klein hartje. Die leeftijd is vaak cruciaal om het juiste te leren bijvoorbeeld hoe jij je gedraagt tegenover een naakte vrouw. Als je jongens en meiden op die leeftijd van elkaar laat scheiden, dan krijg je de nieuwsgierigheid van het onbekende/onbereikbare, terwijl een naakte vrouw doodnormaal zou moeten zijn.
Ja. Maar wat ik interessant vind is dat die nieuwsgierigheid naar het onbekende zowel voor problemen als aantrekkingskracht zorgt voor velen. Dus ik vraag me af wat er dan met de aantrekkingskracht gebeurd als de problemen met het wegvallen van die definitie 3 van gender verdwijnen. Zullen mensen nog evenveel aangetrokken zijn tot elkaar nu de “illusie” eraf is? Zullen er weer nieuwe problemen ontstaan of zal dit echt de oplossing zijn voor onrechtvaardigheid zonder nadelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 21-09-2020 20:04:42 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195187063
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ja. Maar wat ik interessant vind is dat die nieuwsgierigheid naar het onbekende zowel voor problemen als aantrekkingskracht zorgt voor velen. Dus ik vraag me af wat er dan met de aantrekkingskracht gebeurd als de problemen met het wegvallen van die definitie 3 van gender verdwijnen. Zullen mensen nog evenveel aangetrokken zijn tot elkaar nu de “illusie” eraf is? Zullen er weer nieuwe problemen ontstaan of zal dit echt de oplossing zijn voor onrechtvaardigheid zonder nadelen?
Dat is inderdaad interessant aan die discussie en eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. Dat komt tegelijkertijd ook omdat we niets anders weten ( mijn generatie ) dan het leven in gescheiden werelden van man en vrouw, al zijn deze wereld van man en vrouw in de jaren zeventig wel heel dichtbij gekomen, bijna tot seksuele gelijkheid. Als ik dan gesprekken heb met mijn ouders, die deze tijd daadwerkelijk hebben meegemaakt, dan hoor ik ze wel zeggen, dat er juist in de tijd van de vrije liefde en seksuele revolutie een enorm wederzijds respect was naar elkaar toe en misschien kwam dat juist wel omdat naaktheid in die tijd onder die groep volkomen was geaccepteerd. Verschil in geslacht was er wel natuurlijk maar men gedroeg zich anders dan dat men nu doet.

Normaal gedragen als je iemand topless ziet, een normale omgangsvorm als er een naakte vrouw voor je staat. Er geen toestand van maken, omdat je een naakt meisje hebt gezien. Ik geloof dan wel dat een vrouw zich ook zekerder gaat voelen als ze niet constant wordt aangestaard, bekeken of nog erger vervolgd door de samenleving en zelfs de overheid. Zo vrij ging het in de zeventiger jaren volgens mijn ouders er aan toe in deze groeperingen, waar zij zich soms zorgen maken over hoe wij achteruit zijn gegaan in een seksuele revolutie die zij hebben doorstaan. Topless mag niet meer, naakt douchen doen kinderen niet meer na gymnastiek, sommige zwembaden gescheiden zwemmen, gezamenlijke kleedkamers zijn er niet meer, politiek incorrecte sitcoms/films kunnen bijna niet meer in deze tijd. Je wordt constant onderworpen aan over bescherming en dat begint al als kinderen nog heel klein zijn.
pi_195190900
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:54 schreef MakkieR het volgende:
Dat is inderdaad interessant aan die discussie en eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. Dat komt tegelijkertijd ook omdat we niets anders weten ( mijn generatie ) dan het leven in gescheiden werelden van man en vrouw, al zijn deze wereld van man en vrouw in de jaren zeventig wel heel dichtbij gekomen, bijna tot seksuele gelijkheid. Als ik dan gesprekken heb met mijn ouders, die deze tijd daadwerkelijk hebben meegemaakt, dan hoor ik ze wel zeggen, dat er juist in de tijd van de vrije liefde en seksuele revolutie een enorm wederzijds respect was naar elkaar toe en misschien kwam dat juist wel omdat naaktheid in die tijd onder die groep volkomen was geaccepteerd. Verschil in geslacht was er wel natuurlijk maar men gedroeg zich anders dan dat men nu doet.

Normaal gedragen als je iemand topless ziet, een normale omgangsvorm als er een naakte vrouw voor je staat. Er geen toestand van maken, omdat je een naakt meisje hebt gezien. Ik geloof dan wel dat een vrouw zich ook zekerder gaat voelen als ze niet constant wordt aangestaard, bekeken of nog erger vervolgd door de samenleving en zelfs de overheid. Zo vrij ging het in de zeventiger jaren volgens mijn ouders er aan toe in deze groeperingen, waar zij zich soms zorgen maken over hoe wij achteruit zijn gegaan in een seksuele revolutie die zij hebben doorstaan. Topless mag niet meer, naakt douchen doen kinderen niet meer na gymnastiek, sommige zwembaden gescheiden zwemmen, gezamenlijke kleedkamers zijn er niet meer, politiek incorrecte sitcoms/films kunnen bijna niet meer in deze tijd. Je wordt constant onderworpen aan over bescherming en dat begint al als kinderen nog heel klein zijn.
Maar die overbescherming is er niet voor niets? Er zitten immers perverts tussen? Of denk jij dat dit juist wordt veroorzaakt doordat de geslachten elkaar minder naakt zien? En hoe kan er zo’n losse seksuele moraal zijn als er toch niks spannends meer aan is, immers je ziet dagelijks mensen naakt, hadden mensen toen evenveel nutteloze (niet tot voortplanting dienende) seks of minder of meer? Ja ik weet niet. Aan de ene kant zijn mensen niet voor niets kleding gaan dragen aan de andere kant is de sfeer in bijvoorbeeld naturistencampings ook wel vrij gemoedelijk en aseksueel en is het wel interessant wat je schrijft over de jaren 60.
Maar kennelijk waren er ook problemen met die lifestyle ofzo, dat het is veranderd. Waarom denken jouw ouders dan dat die mentaliteit verloren is gegaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 22-09-2020 00:16:23 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195191109
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar die overbescherming is er niet voor niets? Er zitten immers perverts tussen? Of denk jij dat dit juist wordt veroorzaakt doordat de geslachten elkaar minder naakt zien? En hoe kan er zo’n losse seksuele moraal zijn als er toch niks spannends meer aan is, immers je ziet dagelijks mensen naakt, hadden mensen toen evenveel nutteloze (niet tot voortplanting dienende) seks of minder of meer? Ja ik weet niet. Aan de ene kant zijn mensen niet voor niets kleding gaan dragen aan de andere kant is de sfeer in bijvoorbeeld naturistencampings ook wel vrij gemoedelijk en aseksueel en is het wel interessant wat je schrijft over de jaren 60.
Maar kennelijk waren er ook problemen met die lifestyle ofzo, dat het is veranderd. Waarom denken zij dan dat die mentaliteit verloren is gegaan?
Perverts zijn er altijd geweest en soms vind ik ook wel dat er teveel aandacht is geschonken aan perverts, gezien de kans dat je in aanraking komt met een pervert nog altijd zeer klein is. Ik geloof dan ook dat er nog steeds meer normale mannen zijn dan perverts en dat we ons vooral niet moeten gijzelen door deze kleine groep.

Maar wat misschien wel belangrijker nu is, dat jongens vaak als enige referentiekader hebben de pornografische beeld materiaal van meisjes. Dus door juist de normale naaktheid te ontnemen, krijg je vaak een vals beeld hoe een naakte vrouw er echt uit ziet. Een beetje meer vet op het lichaam, wat meer behaardheid, oneffenheden, Borsten die er toch anders uitzien dan de perfecte lichamen die de pornosterren vertonen. Je mist dus de echtheid van een vrouw ( of man ) en niet het gefotoshopte plaatje. Dan zie je dus bij heel veel jongens een inreeel beeld wat niet klopt en dat maakt jonge meisjes weer onzeker, want zij willen weer eruit zien als die model. Neem je de kleren weg en jongeren wennen aan elkaars blootheid zoals in een gemengde kleedkamer, dan groei je denk ik op met een gezonder verstand over het naakte lichaam van een man of vrouw.

Verder bestaat verliefdheid altijd en denk ik dat een seksuele revolutie daar niks aan zal veranderen. Ben je verliefd op iemand, dan is elk naakte lichaam even prachtig en verliefdheid moet je altijd omarmen natuurlijk. Waar het om gaat is, dat we nu in een wereld leven, waar we elkaar niet meer snappen, waar we elkaar soms niet meer durven aan te spreken, bang wat een ander ervan denkt en soms denk ik ook wel eens dat ik in een hele vreemde wereld leef van intolerantie, waar je overal op moet letten en waar je niet meer in staat bent om elkaar te respecteren.
  dinsdag 22 september 2020 @ 07:57:37 #129
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_195192807
Ik zou met de school in gesprek gaan over de problemen die mijn dochter met de situatie heeft en op zoek gaan naar een oplossing.

Zeker niet de gevoelens van je kind bagatelliseren met de mededeling dat ze zich niet aan moet stellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')